Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Chaimae

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef: Voorzichtig moet ze zijn voor haar ouders, eventuele broers/zussen. Wat is het toch met je? Chaimae hoeft maar iets te zeggen en je haalt de islam aan. Ziekelijk is dat.
Die ouders, broers en zusters van haar zijn etters dat ze Geen-Idee haar eigen gedachten en levensstijl niet gunnen. En waarom zijn het etters? Omdat het islamieten zijn.
Heb een beetje respect voor ouders, al zijn het boemensen, zelfs dan behoor je ze te respecteren, want het is haar moeder die haar onder zware omstandigheden op aarde gezet heeft, en altijd voor haar heeft klaargestaan. Neem het ze niet kwalijk, ze redeneren vanuit een ander referentiekader. Is dit hoe jij met jouw ouders omgaat, Mercator?

Geen_Idee behoort (ondanks alles) haar ouders op haar handen te dragen. En mijn gevoel zegt, dat ze dat ook wel doet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Heb een beetje respect voor ouders, al zijn het boemensen, zelfs dan behoor je ze te respecteren, want het is haar moeder die haar onder zware omstandigheden op aarde gezet heeft, en altijd voor haar heeft klaargestaan. Neem het ze niet kwalijk, ze redeneren vanuit een ander referentiekader. Is dit hoe jij met jouw ouders omgaat, Mercator?
Mijn vader is al jaren dood, maar als mijn moeder nu op haar gevorderde leeftijd moslima zou worden zou ik haar gek verklaren en dat ook onomwonden tegen haar zeggen. Wat hebben jullie moslims toch altijd met dat "respect" zeg, respect hoef je alleen maar te hebben voor wie of wat het verdient.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

birdie

Bericht door birdie »

Chaimae schreef:
mercator schreef:
Chaimae schreef: Voorzichtig moet ze zijn voor haar ouders, eventuele broers/zussen. Wat is het toch met je? Chaimae hoeft maar iets te zeggen en je haalt de islam aan. Ziekelijk is dat.
Die ouders, broers en zusters van haar zijn etters dat ze Geen-Idee haar eigen gedachten en levensstijl niet gunnen. En waarom zijn het etters? Omdat het islamieten zijn.
Heb een beetje respect voor ouders, al zijn het boemensen, zelfs dan behoor je ze te respecteren, want het is haar moeder die haar onder zware omstandigheden op aarde gezet heeft, en altijd voor haar heeft klaargestaan. Neem het ze niet kwalijk, ze redeneren vanuit een ander referentiekader. Is dit hoe jij met jouw ouders omgaat, Mercator?

Geen_Idee behoort (ondanks alles) haar ouders op haar handen te dragen. En mijn gevoel zegt, dat ze dat ook wel doet.
Nou Chaimae, het is een nobel streven van je, om je ouders op een voetstuk te plaatsen. Ik hoop voor je, dat je ouders ook op dat voetstuk blijven staan.
Zou je even naar het onderstaande filmpje willen kijken?
Dit meisje haar ouders zijn boemensen! Boemensen bestaan Chaimae, en ouders zijn ook maar mensen.
Dit doodsbange meisje, heeft haar ouders waarschijnlijk ook nog op een voetstuk staan. Als kind wil je erkend worden, toch? Maar ouders die hun kind met de dood bedreigen, verdienen absoluut geen voetstuk. Hoort dit meisje 'ondanks alles' haar ouders op handen te dragen? Haar moeder heeft haar ook onder zware omstandigheden op aarde gezet en heeft waarschijnlijk altijd voor haar gezorgd. Maar, ze neemt het niet op voor haar dochter. Dit jonge kind geeft aan, dat er duizenden meisjes zijn, die in het zelfde schuitje zitten. Ik probeer hier mee maar aan te geven, dat lang niet alle ouders respect verdienen!
Ik wil het niet alleen op doodsbedreiging gooien, maar het gaat om VRIJHEID! In de grootste zin van het woord.

† 14 september 2012.

riffia

Bericht door riffia »

Geen_Idee schreef:Ben een week of 2 geleden verzeild geraakt op deze site. Heb hier al wat rondgesnuisterd en wat ben ik blij hier beland te zijn!!

Wie ben ik? Gewoon een marokkaanse meid van 22 die de islam eindelijk es achter haar heeft gelaten. Ben opgegroeid in een traditioneel islamitische familie. En zoals vele weten heerst er op afvalligheid een enorm taboe binnen onze gemeenschap. Geen kat in m'n familie of omgeving die ervan afweet behalve een aantal marokkaanse vriendinnen die ik had, maar die hebben me nu als een baksteen laten vallen.

Na het moslima-af te zijn voel ik me eindelijk bevrijd, bevrijd in m'n denken. Ik kan eindelijk denken wat ik wil, mijn eigen mening hebben zonder me af te vragen of dit wel overeenstemt met wat de islam zegt. Vooral het feit dat heel je leven zo minutieus geregeld is binnen de islam, zelfs hoe je naar het wc moet gaan, vind ik gewoon zot. Je hoeft je hersenen nauwelijks te gebruiken; "gewoon slikken en amen zeggen". Anyway, er is zo veel waar ik me gewoon niet in kan vinden binnen dit geloof en vooral deze reeks, die menig onder jullie waarschijnlijk wel kent, heeft me es goed laten denken: http://www.youtube.com/view_play_list?p ... +the+brain" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gevolg is natuurlijk dat ik als het ware een dubbel leven leidt, of eerder een dubbele identiteit wat niet altijd even gemakkelijk is. Zou het het liefst willen uitschreeuwen, dat mensen mij ook de kans geven om m'n leven te leiden zoals ik wil, m'n eigen ideëen en denkwijzen te hebben, kortom gewoon mezelf mogen zijn....

Ik vraag me af of er nog marokkanen zijn die atheïst geworden zijn. In mijn omgeving kom ik ze niet tegen.....

Hy meid,

Ik ben ook van Marokkaanse afkomst. Het doet mij goed hier een soortgenoot te vinden. Ik ben zelf ook niet meer gelovig en herken mezelf volledig in je verhaal. Als je behoefte hebt om te praten kan je dat aangeven.

Voor nu succes.

Plaats reactie