zijn er ook ex moslims

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Bloodgod »

Chaimae schreef:
mercator schreef:
Chaimae schreef: Gelukkig voor ons is cultuur dynamisch en nemen steeds meer islamitische mannen genoegen met een vrouw die slim(mer) is.
Dat is goed nieuws dan, dan is het binnenkort gedaan met het Mohameddanisme.
Niet te vroeg juichen, mercator. De islam zal niet van de aardbodem verdwijnen, wel is de islam in beweging en boet het invloed in. Nog een paar jaar en de koran is bijvoorbeeld voor het gros van de 'moslims' niet meer dan een anthologie.

Monique, ik ben jou spuugzat. Jou als persoon, die reacties die domheid uitstralen en die domme vragen van jou. Onbegrijpelijk wartaal. Dat jouw kennis van de islam nihil is blijkt maar weer. De islam juicht ten alle tijde seks sterk toe. Seks staat in de islam synoniem voor gratificatie. Ik als moslimvrouw kan een orgasme afdwingen! En het altijd maar hebben over seks. Mijn seksleven is hemels, kom godzijdank niks tekort. Jij wel zo te zien. Noujah, ook wel logisch, sjonge sjonge, zo een vrouw als jou wilt niemand naast zich in bed hebben.
Ik ben jou ook spuugzat, jij moet een keuze maken, , Ik voorpel je dat je een hollandse kerel WILT trouwen what dat ook moge betekenen in de tegenwoordige tijd, het mohjammedanisme is aan jou verspilde koek, jij gaat hoop ik echt een naar onze maatstaven een gelukkig leven lijden, Ik heb mijn meid uitgezocht, zij is eerlijk, zij HAAT niemand net zoals jij. Doch zij is beter dan jou, ik ben haar man en niet een of ander fantasiefiguur, leg het af, zie jezelf eens echt, je bent niets, enkel tot verbeelding tot je toekomstige kinders, mag ik hopen,
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Monique »

Chaimae: Mijn seksleven is hemels, kom godzijdank niks tekort.
pardon? een moslima die sex heeft voordat ze getrouwd is?

Dat mag toch niet?
Amorele atheistische nitwit
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Verstotene »

ON TOPIC:
Er zijn hier ook Ex-Moslims. Ik heb nooit de keuze gehad om de Islam te volgen of niet, dat is me met de geboorte meegegeven. Vijf jaar geleden heb ik de Islam achter mij gelaten, en zo ook mijn familie en vrienden, omdat ik volgens hen een 'kafir' ben.
Het mooie: Mijn leven is tevens ook beinvloed door de Marokkaanse cultuur, wat veelal bekend staat om vooral een schoon straatje te houden, dus ik zie mijn ouders en familie nu en dan en dan doen we alsof er niets aan de hand is en alles gewoon goed gaat, want stel je voor... de Marokkaanse gemeenschap komt erachter dat ik geen moslima ben. Ja... dan wordt er gepraat, en dan wordt de reputatie geschaad.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door mercator »

Je brengt dus je familie in gevaar door nog met ze om te gaan?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Verstotene »

mercator schreef:Je brengt dus je familie in gevaar door nog met ze om te gaan?
In gevaar? Nee, ze zijn enkel bang dat mensen over hun gaan roddelen, wat ze sowieso doen, want de mens roddelt nu eenmaal.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Ariel »

Heel moeilijk voor je Verstotene . Je moet schipperen tussen je eigen opvatting en je familie.
Misschien gaan ze langzaam aan het idee van je afvalligheid wennen, en komt staks alles goed met ze.

Ik hoop het maar voor je, want het is niet leuk als de familiebanden verbroken worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door mercator »

Mocht mijn dochter moslim worden of zelfs met een moslim gaan samenwonen is ze niet meer welkom. Gelukkig haat ze de moslims als de ziekte.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Bloodgod »

mercator schreef:Mocht mijn dochter moslim worden of zelfs met een moslim gaan samenwonen is ze niet meer welkom. Gelukkig haat ze de moslims als de ziekte.
grinnik, mijn schoonvader zei vroeghur tegen m'n vriendin toen ze wat sjans kreeg met iets dat hem niet aanstond; "Als je met iets thuiskomt, wat niet uit ons straatje komt, schop ik hem keihard de laan af en als het mot jou erbij." Zeer serieus, met duidelijke en voor iedereen aanvaardbare grenzen, en zie daar kwam ik, de jongen van een paar huizen verderop. Zij is daarmee een hoop ellende bespaart, en we leven nog lang en gelukkig. :D
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Bloodgod »

Verstotene schreef:ON TOPIC:
Er zijn hier ook Ex-Moslims. Ik heb nooit de keuze gehad om de Islam te volgen of niet, dat is me met de geboorte meegegeven. Vijf jaar geleden heb ik de Islam achter mij gelaten, en zo ook mijn familie en vrienden, omdat ik volgens hen een 'kafir' ben.
Het mooie: Mijn leven is tevens ook beinvloed door de Marokkaanse cultuur, wat veelal bekend staat om vooral een schoon straatje te houden, dus ik zie mijn ouders en familie nu en dan en dan doen we alsof er niets aan de hand is en alles gewoon goed gaat, want stel je voor... de Marokkaanse gemeenschap komt erachter dat ik geen moslima ben. Ja... dan wordt er gepraat, en dan wordt de reputatie geschaad.
omdat ik volgens hen een 'kafir' ben. Voel je je nu door hen gedriscrimineerd?

ben je nu de vlieg in de soep die geconsumeerd moet worden daar je gelijk het medicijn bevat?

ieder huisje zijn eigen kruisje, maar schone schijn drinkt als azijn
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Verstotene »

Ariel schreef: Heel moeilijk voor je Verstotene . Je moet schipperen tussen je eigen opvatting en je familie.
Misschien gaan ze langzaam aan het idee van je afvalligheid wennen, en komt staks alles goed met ze.

Ik hoop het maar voor je, want het is niet leuk als de familiebanden verbroken worden.
Ik zal blijven hopen, maar 't zit er bij hun zo goed ingebakkerd dat het ijdele hoop is. Ik kan ze tenminste nog zien en nog overwegend 'normaal' met ze omgaan, ik denk dat velen anderen met mijn lot die luxe niet hebben, dus dat waardeer ik wel. Tenslotte word ik ook niet meer iedere keer als ik bij ze langskom gebombardeerd met pogingen om me weer te bekeren, die fase is gelukkig ook al voorbij :)
Bloodgod schreef: omdat ik volgens hen een 'kafir' ben. Voel je je nu door hen gedriscrimineerd?

ben je nu de vlieg in de soep die geconsumeerd moet worden daar je gelijk het medicijn bevat?

ieder huisje zijn eigen kruisje, maar schone schijn drinkt als azijn
Ik voel me niet door hen gediscrimineerd, maar wel veroordeeld, ik ga naar de Hel volgens hem en ik krijg nog wel eens opmerkingen in de trant van dat ze voor me bidden. Dan krijg ik soms nog wel het gevoel dat ik een of andere schuld moet dragen, wat ik weer gauw van me afschud. Het zijn immers mijn ouders die me forceren te liegen tegen de buitenwereld om de schone schijn hoog te houden. Dat zij zo bezig zijn hun eigen reputatie te beschermen in plaats van zich bezig te houden met zaken die het er echt aan toe doen... tja, ze zijn ook maar mensen, en ik betreur dat ze altijd op hun tong moeten bijten en nooit tegen iemand kunnen zeggen wat er echt op het hart ligt. Naar mijn ervaring lucht het enorm op en ziet de wereld er een stuk rooskleuriger uit.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Ariel »

Verstotene schreef:
ik krijg nog wel eens opmerkingen in de trant van dat ze voor me bidden.
Als ze de volgende keer zeggen dat ze voor je bidden moet je zeggen….Doen.
En dan zeg je er achter dat het niet in jouw handen ligt of je weer moslim wordt of niet, want Allah heeft gezegd: 'Allah laat diegene dwalen die Hij wil .

E zijn meer verzen die je kan gebruiken.

Maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst
Hij wil en leidt wie Hij wil. Laat uw ziel dus niet wegkwijnen uit verdriet over hen


Of is dat een stap te ver om zo tegen je ouders te praten ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:Mocht mijn dochter moslim worden of zelfs met een moslim gaan samenwonen is ze niet meer welkom. Gelukkig haat ze de moslims als de ziekte.
Hypocrisie ten top. Jij bent geen haar beter dan die haatmoslims.

@Bloodgod, waarom mag een niet-moslim dit wel tegen zijn dochter zeggen zonder dat die vader wordt neergezet als een rassenhater. Doet een moslimvader hetzelfde, is het haatman. Ik vind dat vaders eisen mogen stellen aan hun dochters. Eisen stellen aan iemand betekent dat je diegene serieus neemt. Besides, vaders en moeders hebben het altijd bij het juiste (bij mij in elk geval) eind.
Laatst gewijzigd door Chaimae op wo feb 17, 2010 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Chaimae »

Verstotene, wellicht dat jij je ouders kan vertellen dat de mens in de islam op twee manieren benaderd hoort te worden. Jouw ouders passen de tarhieb, die je eigenlijk hoort af te wisselen met de targhieb, toe.

Woorden spreken voor zich, gezien het gegeven dat je het standaard arabisch kan (?) :wink2:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Bloodgod »

Chaimae vroeg me;

@Bloodgod, waarom mag een niet-moslim dit wel tegen zeggen zijn dochter zeggen zonder dat die vader wordt neergezet als een rassenhater. Doet een moslimvader hetzelfde, is het haatman. Ik vind dat vaders eisen mogen stellen aan hun dochters. Eisen stellen aan iemand betekent dat je diegene serieus neemt. Besides, vaders en moeders hebben het altijd bij het juiste (bij mij in elk geval) eind.

Deze man woont op het boerenland met poetjes en vrolijke deernes, denk je dat hij het toelaat dat hij op zijn eigen land zich smalend de les laat lezen door een achterlijke omhooggevallen onwillige narrow-minded buitenstaander? HIJ RIJGT HEM AAN ZIJN RIEK EN VOERT HEM AAN DE VARKENS! Zijn hele leven hard gewerkt voor de kost, met ochtend-krieken aan de bak en met een met liefde ingeschonken borreltje vooraf weer naar bed. Door deze makkelijk te onthouden waarschuwing is hem elk toekomstig bajesbezoek gespaart gebleven en heeft hij de balans in het gezin bewaart. Geen haat maar zelfbehoud. GESNIP-SNAP-SNOPEN?
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Chaimae »

Nou heb ik nog een vraag voor jou, Bloodgod. Waar koop jij die pillen? Werken goed, zo te zien.

En hebben we toch een overeenkomst! Ook ik woon op het boerenland, in Nedersaksen. Erg mooi hoor, ik hoef maar 5 minuten te lopen en ik bevind me al in Duitsland. Als muziek in de oren klinkt de (prominente) Nedersaksische taal daar.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Erg mooi hoor, ik hoef maar 5 minuten te lopen en ik bevind me al in Duitsland. Als muziek in de oren klinkt de (prominente) Nedersaksische taal daar.
Ik zeg nix... whistling:
Amorele atheistische nitwit
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Bloodgod »

Chaimae schreef:Nou heb ik nog een vraag voor jou, Bloodgod. Waar koop jij die pillen? Werken goed, zo te zien.

En hebben we toch een overeenkomst! Ook ik woon op het boerenland, in Nedersaksen. Erg mooi hoor, ik hoef maar 5 minuten te lopen en ik bevind me al in Duitsland.
Wat wil je daarmee zeggen? Is het soms zo duidelijk dat je er geen normaal repliek op geven kan? Nogmaals GEEN HAAT MAAR ZELFBEHOUD!

En jij woont niet op het Boerenland, jij bewoont een huisje met een beetje landerig uitzicht misschien, maar deel uitmaken ervan doe je niet.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: Erg mooi hoor, ik hoef maar 5 minuten te lopen en ik bevind me al in Duitsland. Als muziek in de oren klinkt de (prominente) Nedersaksische taal daar.
Ik zeg nix... whistling:
Goh, ben van jou wat anders gewend. Voor het eerst dat jij je patroon doorbreekt worthy: Mare, zeg het maar!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Monique »

Goh, zelfs als ik nix zeg gaat Chaimae nog op de kast bivakkeren :knorrie:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Eliabe »

Monique schreef:
Goh, zelfs als ik nix zeg gaat Chaimae nog op de kast bivakkeren :knorrie:
:roll2: :roll2:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Chaimae »

Bloodgod schreef:
Chaimae schreef:Nou heb ik nog een vraag voor jou, Bloodgod. Waar koop jij die pillen? Werken goed, zo te zien.

En hebben we toch een overeenkomst! Ook ik woon op het boerenland, in Nedersaksen. Erg mooi hoor, ik hoef maar 5 minuten te lopen en ik bevind me al in Duitsland.
Wat wil je daarmee zeggen? Is het soms zo duidelijk dat je er geen normaal repliek op geven kan? Nogmaals GEEN HAAT MAAR ZELFBEHOUD!

En jij woont niet op het Boerenland, jij bewoont een huisje met een beetje landerig uitzicht misschien, maar deel uitmaken ervan doe je niet.
:laugh1:

Vraag me af hoe jij zo een lap tekst, die niets substantieels bevat hebt kunnen schrijven. Waarom zou ik je repliek moeten geven? Jij hebt een andere opvatting over bepaalde zaken dan ik. Dat is je goed recht.

Waar haal jij die pillen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
riffia
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 17, 2010 10:36 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door riffia »

sahabah schreef:beste forummers,

ik ben op zoek naar ex moslims of mensen die ex moslims zijn en hun ervaring en een buddy willen zijn. ik overweeg namelijk zelf om ex moslims te worden
Hoi,

Ik ben een Marokkaanse die niet meer gelooft in een hogere macht. Ik ben islamitisch opgevoed en ben tot de conclusie gekomen dat de Islam net zoals alle andere geloven niet gefundeerd zijn op rationaliteit en moraliteit. Ik heb verder niet echt persoonlijke strubbelingen meegemaakt in mijn zoektocht. Wel vond ik het moeilijk om de angst voor de hel volledig kwijt te raken. Uiteindelijk is het mij gelukt en heb ingezien dat juist de angst voor de hel de reden is dat velen mensen ervan weerhoudt om over hun geloof na te denken.

Ik heb verder ook geen behoefte gehad aan een buddy of iets dergelijks. Ik vind het vooral belangrijk dat je zelf ziet hoe onzinnig religies zijn en te weten dat je een goed mens bent.

Succes.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Ariel »

Hallo riffia .
Welkom op ons forum, wat ook jouw forum kan worden als je daar zin in hebt. Join the club zou ik zo zeggen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
riffia
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 17, 2010 10:36 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door riffia »

Ariel schreef:Hallo riffia .
Welkom op ons forum, wat ook jouw forum kan worden als je daar zin in hebt. Join the club zou ik zo zeggen.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Dank u Ariel.

Leuke site (voor sommigen een duivelsesite [c045.gif] ). Ik ben meer een lezer dan een schrijver. Als ik me geroepen voel zal ik hier wat plaatsen. Keep up the good work.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:
mercator schreef:Mocht mijn dochter moslim worden of zelfs met een moslim gaan samenwonen is ze niet meer welkom. Gelukkig haat ze de moslims als de ziekte.
Hypocrisie ten top. Jij bent geen haar beter dan die haatmoslims.
Hypocrisie? Neen hoor. Gewoon duidelijkheid. Ja ik haat moslims maar dat is geen irrationeel vooroordeel mij aangepraat door een of andere ouwe zak in een moskee of dat ik heb opgevist uit een belachelijk boekje van 1400 jaar geleden, maar gewoon door objectieve observatie en gezond verstand. Dus ben ik WEL veel beter ingelicht dan die achterlijke haatbaarden!

Vandaag nog vroeg mijn dochter: papa, waarom zijn die moslims eigenlijk naar hier gekomen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie