zijn er ook ex moslims

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door sunshine »

Monique schreef:
sunshine schreef:
Monique schreef:Hoe word je `officieel` atheìst ?
Mocht je het niet weten 'officieel' atheïst zijn betekent "het kenbaar maken dat je atheïst bent". Waarom doen jullie zo pietleutig? Voor veel ex moslims is dit een grote stap.
Pietleutig?
Ik ben atheïst maar zou niet weten hoe ik dit "officieel" kenbaar zou moeten maken.

"officieel" is voor mij met instanties.
zoals op je burgerkaart staat welke religie je hebt.
Daar denk ik dus aan.... ik weet namelijk niet of er ook "atheïst" bij de burgelijke stand genoteerd kan worden.
Vandaar mijn vraag.

Ik weet alleen niet of het zo verstandig zal zijn om "officieel" als atheïst te boek te staan gezien de islamitische veranderingen in dit land... :oops:
Het moet ergens beginnen. Vrouwen hebben hier ook niet zonder tegenstribbelen gelijke rechten verkregen. Mijn excuses voor mijn eerdere uitval.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door sunshine »

Ariel schreef:
sunshine schreef:
Mocht je het niet weten 'officieel' atheïst zijn betekent "het kenbaar maken dat je atheïst bent". Waarom doen jullie zo pietleutig? Voor veel ex moslims is dit een grote stap.
Doe niet zo boos sunshine. Natuurlijk weten wij dat het heel moedig is als een moslim zijn geloof laat vallen, en hoe moeilijk dat is. Wij hebben daar respect voor, en wij weten net zo goed als jij dat afvalligheid alleen lukt bij Moslims die zelf kunnen nadenken. Ik heb bewondering voor Mul7id ,en ik ben er zeker van dat de rest van de leden er net zo over denken als ik.
Maar tegen een beetje plagen moet Mul7id en ook jij kunnen. Ik heb het idee dat veel wat we schrijven door jou verkeerd begrepen wordt. Als je een hond wil slaan kan je altijd een stok vinden.

En laten we nu elkaar in vriendschap een hand geven, en stoppen met ruzie maken.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Mul7id, Jij van harte welkom op dit forum. Leuk om je hier te zien...
Vind sommige uitspraken niet altijd zo gepast. Komen soms nogal denegrerend over.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Ariel »

sunshine schreef:
Vind sommige uitspraken niet altijd zo gepast. Komen soms nogal denegrerend over.
Dat begrijp ik. Het doet jou zeer als we moslims aanvallen en Islam belachelijk maken. Het blijft wel je familie waar we over praten. Maar je moet beseffen dat sommige gewoontes van Moslims soms belachelijk in onze ogen zijn, en dat wij daar geen respect voor hebben.
Maar toch begrijp ik jou. Het hemd is nu eenmaal nader dan de rok. Ik zou het ook vervelend vinden als mensen aan eén stuk door bewoners van mijn geboorte dorp belachelijk maken.
Je moet ons er maar op wijzen als we een streep over gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: zijn er ook ex moslims

Bericht door Monique »

sunshine schreef:
Het moet ergens beginnen. Vrouwen hebben hier ook niet zonder tegenstribbelen gelijke rechten verkregen. Mijn excuses voor mijn eerdere uitval.
even goeie vrienden... :rock:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie