cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Waar haal jij die onzin vandaan, Circe? De hoofdreden waarom moslims dagelijks richting bidden is omdat daar het huis van God staat, oftewel de Ka'aba. Deze ka'aba bevat inderdaad iets, een zwarte steen, naar het schijnt met bepaalde transcripties van oude acten.

Waar kom dan het verhaal vandaan dat de zwarte steen door de engel Djibriel zou geschonken zijn of uit de hemel zijn neergedaald?
Is dat dan de transcripties van oude acten ? En wat voor nut heeft die zwarte steen eigenlijk?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Mercator, het merendeel van de moslims zijn in Nederland en Belgie geboren. Hoe kan je die mensen uit hun eigen land zetten?
Om dezelfde reden dat deze mensen kennelijk "hun eigen land" kapot willen maken.

Het is trouwens helemaal niet "hun land"...... ze lopen constant te gillen dat ze trots zijn om marokkaan te zijn.

Jij ook. Jij hebt ook regelmatig gezegd dat je liever in marokko bent dan hier.
Aangezien deze lieden 2 paspoorten hebben zie ik niet in waarom ze dan niet gewoon gaan?
Uitkeringen zeker te laag in marokko?
Amorele atheistische nitwit
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag allemaal..

ik lach mijn eigen kapot om jullie reacties :laugh1: het was heel simpel wat ik vroeg? atheïsten zeggen als je ze vraagt waarom geloven jullie niet?dan zeggen ze laat mij dan God zien dan geloof ik anders niet?
daarom zei ik er zijn zoveel dingen die wij niet kunnen zien maar we geloven toch wel dat ze bestaan?waarom hanteren atheïsten dubbele standaard zoals jullie?:no1:

nee ik ben niet van Marokkaanse afkomst maar van Turkse afkomst als dat zo belangrijk is..

ariel waarom ik niet inga op jou argumenten is omdat ik niet jou geloof wil afkraken dat is niet mijn bedoeling..

dit is mijn laatste post hier,de meesten zitten vol met haat en waarom?een normale discussie is niet mogelijk op deze forum daarom is ook de kwaliteit aan de lage kant..

jammer hier op deze forum zitten best goede mensen tussen die nadenken en dan praten?<<<<<ik gaaf een simpele v.b,en dat begrepen ze nog niet eens(van die auto)spijtig en mij verwijten maken dat ik kinderachtig ben? :smile:

wat ik bedoelde met die auto was je moet de Islam los zien van de moslims,elke verkeerde daad die een moslim pleegt brengen jullie naar de Islam toe?ja het zal wel door de Islam komen?of dat zo is zal je toch kennis moeten hebben van de Islam,
en dat zullen jullie nooit hebben?de meesten van jullie verwerpen de Koran zonder te hebben onderzocht wel met een objectieve bril en die is hier op deze niet aanwezig?

zou de Islam echt geweld voorschrijven aan de moslims tegen niet moslims??
Een paar selectieve verzen van de Koran worden vaak verkeerd geciteerd om de mythe vast te houden dat de Islam geweld promoot en zijn volgelingen beveelt om degenen die buiten de Islam staan te vermoorden...
Het volgende vers van Surah Tovbe wordt zeer vaak geciteerd door de critici van de Islam, om aan te tonen dat de Islam geweld, bloedvergieten en brutaliteit promoot maar is dat ook zo [hypocrite.gif]

"..dood dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen.." [Koran 9:5]..als je de Islam niet kent zou je zeggen inderdaad dat het zo is?
maar de context van het vers is gedurende het slagveld (in de oorlog) de critici van de Islam citeren dit vers geheel uit zijn context bewust?Om de context te begrijpen moeten we vanaf vers 1 van deze Surah lezen. Het zegt dat er een vredesverdrag was tussen de Moslims en de Musrik (veelgodenaanbidders) van Mekka. Dit verdrag werd geschonden door de Musrik van Mekka. Er werd aan de Musrik een periode van vier maanden gegeven om het goed te maken. Anders zou er een oorlog tegen hen worden verklaard. Vers 5 van Surah Tovbe..zegt..
"En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Koran 9:5]..Dit vers wordt geciteerd gedurende een oorlog en niet anders..

ik zal een v.b,geven we weten dat Amerika in oorlog was met Irak,en als de Amerikaanse generaal had gezegd tegen zijn soldaten(waar jullie ook een Irakees aantreffen dood hem)maar los van de oorlog,als ik zou zeggen dat Amerikaanse generaal zei als je een Irakees tegen komt dood hem,dan zou dit hem laten klinken als een moordenaar,maar als ik hem de context van een oorlog citeer,dan zou het heel logisch klinken,alsof hij de moraal van de Amerikaanse soldaten gedurende de oorlog een zetje wou geven toch..

Vers 9:5 wordt geciteerd om de moraal van de Moslims gedurende de oorlog een zetje te geven.

Op dezelfde manier zegt de Koran in Surah Tovbe, hoofdstuk 9 vers 5," dood dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen", gedurende een oorlog, om de moraal van de Moslim soldaten een beetje omhoog te duwen. Wat de Koran zegt tegen de moslimsoldaten is, dat ze niet bang moeten zijn gedurende een oorlog; dood de vijanden waar je ze ook vind...

maar ja zoals ik ook zei dit was mijn laatste post hier het gaat jullie allemaal goed en nog bedankt dat jullie mij hartelijk hebben ontvangen hier..
voor degenen die met mij verder willen praten hierover ben ik altijd breid om jullie te woord te staan..dit is mijn email ...( email adres verwijderd door moderator )

groetjes cengiz..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:
ik lach mijn eigen kapot om jullie reacties :laugh1: het was heel simpel wat ik vroeg? atheïsten zeggen als je ze vraagt waarom geloven jullie niet?dan zeggen ze laat mij dan God zien dan geloof ik anders niet?
daarom zei ik er zijn zoveel dingen die wij niet kunnen zien maar we geloven toch wel dat ze bestaan?waarom hanteren atheïsten dubbele standaard zoals jullie? :no1:
Hallo cenzig. Jammer dat jij er vandoor gaat. Maar ja, dat zijn we gewend. Sommige moedige Moslims blijven een tijdje, maar de meeste zijn na 10 of 20 posten weer verdwenen. Het blijkt dat het voor een moslim moeilijk is om antwoorden op onze posten te geven. Maar het is aardig van je dat je ons nog even gedag komt zeggen, en wie weet lees je deze post nog even, want anders zit ik hem voor Jan met de korte janneman te schrijven.
nee ik ben niet van Marokkaanse afkomst maar van Turkse afkomst als dat zo belangrijk is..
Totaal niet belangrijk wat voor afkomst je bent. Ik weet dat jij Turks bent, want dat kan ik aan je naam zien.
ariel waarom ik niet inga op jou argumenten is omdat ik niet jou geloof wil afkraken dat is niet mijn bedoeling..
Lieverd, wat ik opschreef is geen geloof. Het zijn losse gedachten over hoe ik denk over religie en over jouw religie. Je had mijn post rustig kunnen afkraken, en een goed doordachte mening kunnen geven. Ik vermoed dat het te moeilijk voor je is om Islam te kunnen verdedigen.
dit is mijn laatste post hier,de meesten zitten vol met haat en waarom?een normale discussie is niet mogelijk op deze forum daarom is ook de kwaliteit aan de lage kant..
Het is je goed recht om te denken de kwaliteit van DIT forum aan de lage kant is. Waarschijnlijk had je het niveau beter gevonden als we je in alles gelijk gegeven hadden. Maar zo werkt het niet in een discussie.
jammer hier op deze forum zitten best goede mensen tussen die nadenken en dan praten?<<<<<ik gaaf een simpele v.b,en dat begrepen ze nog niet eens(van die auto)spijtig en mij verwijten maken dat ik kinderachtig ben? :smile:

wat ik bedoelde met die auto was je moet de Islam los zien van de moslims,elke verkeerde daad die een moslim pleegt brengen jullie naar de Islam toe?ja het zal wel door de Islam komen?of dat zo is zal je toch kennis moeten hebben van de Islam,
en dat zullen jullie nooit hebben?de meesten van jullie verwerpen de Koran zonder te hebben onderzocht wel met een objectieve bril en die is hier op deze niet aanwezig?
Ik vermoed dat jij ons niet begrijpt. Laat ik het nog een keer uitleggen. Als de auto perfect is, dan kan je inderdaad de bestuurder en niet de auto de schuld geven , maar als de auto inperfect is, ( net zoals op dit moment bij toyota waar een probleem met de remmen is) dan mag je de auto wel de schuld geven. Jij denkt dat Islam perfect is, maar wij hebben je geprobeerd uit te leggen dat Islam niet perfect is. Er zijn maar weinig dingen perfect in dit leven, en dat moeten we kunnen accepteren. Er staan zoveel fouten in de koran. Maar ja, het is bijna onmogelijk om een blinde te laten zien cenzig. En...de meeste posters op dit forum kennen de koran op hun duimpje. Waarschijnlijk nog beter dan jij, en wij denken na over wat er in de koran staat, en accepteren de Koran niet onvoorwaardelijk zoals jij dat doet.
zou de Islam echt geweld voorschrijven aan de moslims tegen niet moslims??
Een paar selectieve verzen van de Koran worden vaak verkeerd geciteerd om de mythe vast te houden dat de Islam geweld promoot en zijn volgelingen beveelt om degenen die buiten de Islam staan te vermoorden...
Het volgende vers van Surah Tovbe wordt zeer vaak geciteerd door de critici van de Islam, om aan te tonen dat de Islam geweld, bloedvergieten en brutaliteit promoot maar is dat ook zo [hypocrite.gif]
Kijk naar de daden van Moslims, en dan weet en zie je hoe "vredelievend" de Koran is. Zelfs jij zegt een paar posten terug dat Islam de wereld zal overheersen.
"..dood dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen.." [Koran 9:5]..als je de Islam niet kent zou je zeggen inderdaad dat het zo is?
maar de context van het vers is gedurende het slagveld (in de oorlog) de critici van de Islam citeren dit vers geheel uit zijn context bewust?Om de context te begrijpen moeten we vanaf vers 1 van deze Surah lezen. Het zegt dat er een vredesverdrag was tussen de Moslims en de Musrik (veelgodenaanbidders) van Mekka. Dit verdrag werd geschonden door de Musrik van Mekka. Er werd aan de Musrik een periode van vier maanden gegeven om het goed te maken. Anders zou er een oorlog tegen hen worden verklaard. Vers 5 van Surah Tovbe..zegt..
"En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Koran 9:5]..Dit vers wordt geciteerd gedurende een oorlog en niet anders..
Hier ga ik maar niet op in, want als jij toch niet met ons in discussie wil is het verspilde energie.

Op dezelfde manier zegt de Koran in Surah Tovbe, hoofdstuk 9 vers 5," dood dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen", gedurende een oorlog, om de moraal van de Moslim soldaten een beetje omhoog te duwen. Wat de Koran zegt tegen de moslimsoldaten is, dat ze niet bang moeten zijn gedurende een oorlog; dood de vijanden waar je ze ook vind...
Als je het over de bijbel zou hebben dan zou ik je gelijk geven, maar je hebt het hier over de Koran. Het boek dat voor alle tijden geldig is. Voor vroeger en voor nu, en als jij een goeie moslim bent dan moet je dat weten. Er zijn op dit moment nog genoeg vijanden van Islam en ook daar moeten moslims tegen vechten.
maar ja zoals ik ook zei dit was mijn laatste post hier het gaat jullie allemaal goed en nog bedankt dat jullie mij hartelijk hebben ontvangen hier..
voor degenen die met mij verder willen praten hierover ben ik altijd breid om jullie te woord te staan..dit is mijn email ...........
Jij bedankt dat je even met ons in discussie gegaan bent. Ik wens jou ook het allerbeste toe. Het gaat je goed, en jammer dat je niet meer met ons in discussie wil. Ik heb je mail adres verwijderd, want stel je voor dat iemand je lastig gaat vallen. Van ons zal je geen last hebben, maar er zijn altijd gekken op het internet die misbruik van een mailadres kunnen maken.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door SDX »

Ongelooflijk ongelooflijk!


Hebt U zich nooit afgevraagd waarom ene gollah een oorlog promoot in zijn allerlaatste boodschap aan de mensheid die 'het' toch zogezegd 'geschapen' heeft, iedereen, toch? Waarom zou een barmhartige god/allah de ene groep mensen (die het zelf geschapen heeft) opzetten tegen - of aanstoken om - die andere groep mensen (die het toch óók geschapen heeft) te vermoorden, uit te roeien?

Mijn god - als ik er al 1 zou hebben of willen hebben hoeft maar 1 ding in zijn boekske te zetten; "GIJ ZULT NIET DODEN!" en daarachter een dikke PUNT .

...en dan nog liefst in álle talen ter wereld en niet in enkel 1 taal die de meesten niet eens kennen, ik mag hopen dat je allah toch wel zal weten dat er mensen zijn die een andere taal spreken?


Vreemd hoor, die bloeddorstige, wraakzuchtige verzen lezen, blind geloven, daar dan nog een of andere draai aan willen geven...en dat onzichtbaar schepsel aanbidden, de baarlijke duivel die mensen 'aanspoort' in een oorlog, vraag je allah eens waarom er oorlogen moeten zijn?


Maar je bent er al niet meer...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

hoi ariel..

ik heb je post net gelezen en je verdient een tegen reactie,ik ben niet alleen actief op deze forum..

jij denkt dat ik jou niet heb begrepen?maar ik denk dat jij mij niet begrijpt?en van die auto hebben jullie het nog niet begrepen???

ik zal nog een keer poging wagen,de auto is perfect maar niet de bestuurder,je moet proberen de auto zonder schade naar huis te brengen..
want als de auto niet perfect was geweest dan had Allah de moslims nooit verantwoordelijk kunnen stellen voor hun daden???want ook de moslims gaan naar de vuur toe die de wetten van Allah hebben overtreden..

hoe kan Allah de mens verantwoordelijk stellen voor hun daden als (Hij)hun geen perfecte auto en een perfecte reisgids mee geeft???en wie is die reisgids (Mohammed s.a.s)ik denk dat jullie het niet begrijpen..

ik heb zoiets sommige mensen zullen het nooit begrijpen omdat ze niet willen,wat voor nut heeft het dan dat we nog verder discussiëren met elkaar?jullie denken dat jullie het beter weten okay niets mis mee..

en dat ik zei dat Islam de hele wereld zal heersen baseer ik op de hadis van de profeet,en wat ik zie en hoor iedereen is bezig met Islam positief of negatief maakt niets uit,slechte reclame bestaat niet..

heb ik ergens gezegd dat de Koran niet geldig is voor nu en later?ik ben een moslim (Elhamdulillah)ik geloof dat de Koran verzen geldig zijn tot de dag des oordeels..

maar dan komt de vraag geloven jullie in een hogere macht ja of nee?en als het nee is dan hou het op,waar moeten we verder over praten dan?als ik a zeg zeggen jullie b en weet je waarom,omdat je bij voorbaat al niet gelooft dus wat ik ook zal zeggen heeft geen nut..

staan zoveel dingen in de Koran mensen die dachten dat ze het wel wisten hoe het zat)...zolang jij je trots en je arrogantie niet overboord gooit heeft het geen nut??rest mij nog te zeggen (nog veel plezier in jullie haat en afschuw naar de Islam en moslims toe)..

De Dag, waarop de ongelovigen aan het Vuur zullen worden blootgesteld, zal er tot hen worden gezegd: "Gij buitte uw goede dingen in het leven der wereld uit en gij hebt het genoten.Deze Dag zult gij met de straf der vernedering worden vergolden omdat gij ten onrechte op aarde hoogmoedig en opstandig waart." (Surah al-Ahqaf: 20)..



groetjes cengiz..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Sorry hoor, ik begrijp niet hoe iemand in deze tijd nog zo infantiel kan zitten leuteren.
Dat van die auto begrijp ik heel goed.
Islam is reeds 1 400 j het voertuig in de strijd tegen de ongelovigen. Mohammed's voorbeeld van rover, slavenhandelaar en massamoordenaar geeft de weg aan die het voertuig rijdt.
De enige weg die mogelijk is voor iemand die niet bekwaam is voor zichzelf te zorgen en zijn eigen erfenisrechten te voorzien is deze elders gaan halen. Alle middelen zijn toegestaan toont het voorbeeld van Mohammed.
Misleiding toont zijn eerste huwelijk met een oudere weduwe. Wiens erfenis hij later binnenrijft. Erfenis die de enige reden voor het huwelijk was.
Roof en moord en slavenhandel toont Mohammed na zijn eerste openbaring. Overvalt de karavaan van een Joodse stam, trekt daarna op tegen hen. Laat na de slag 800 Joden onthoofden. Vrouwen en kinderen niet, die kan hij verkopen.

Voor Mohammedanen is Islam het voertuig (auto) die rechtvaardigt dat alle menselijkheid overboord wordt gezet. Het is niet voor niets dat alle landen van de OIC (waaronder ook Turkije) mensenrechten niet aanvaarden en Sharia hoger stellen.

Net zoals het niet voor niets is, dat echte Mohammedanen hun broek boven hun enkels dragen. Mohammed moest tijdens de slachtpartij na zijn eerste openbaring zijn broek oprollen omdat hij tot zijn enkels in het bloed stond.
Slachtpartij nog steeds gevierd onder de naam 'suikerfeest'.
Aangezien liegen een gebod is voor de Mohammedaan zullen ze deze echte reden nooit vertellen.

Het is zo dat dit in de gebruiksaanwijzing van de Mohammedaanse auto staat.

@Cezis: vergeet nooit dat het de Kafir zijn die de auto hebben uitgevonden. Het enige wat Mohammedanen met die auto hebben gedaan is hun vernuft gebruiken om er rijdende bommen mee te maken.
Rijdende bommen die elke dag Mohammedaanse slachtoffers maken. Mohammedaanse slachtoffers aan Allah gegeven door andere Mohammedanen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Peter Louter »

Cengiz komt hier voor Dawa. Niet om te discussiëren.

Een interessant onderwerp zou trouwens zijn waarom de islam zo'n probleem heeft met de seculariteit.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door naar boven »

Peter Louter schreef:Cengiz komt hier voor Dawa. Niet om te discussiëren.

Een interessant onderwerp zou trouwens zijn waarom de islam zo'n probleem heeft met de seculariteit.
Met seculariteit (wereldlijk leven), secularisme (laïcisme, een maatschappij zonder invloed van religie) of atheïsme (het niet geloven in opperwezens)?

Over dat laatste, atheïsme, heb ik wel eens iets geschreven op dit forum: dat mohammedanen het concept atheïsme helemaal niet begrijpen en daarom Westerse atheïsten altijd bij de christenen indelen. Doodgewoon omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat er mensen zijn die niet in opperwezens geloven. Dat begrijpen sommige christenen overigens ook niet, die beschrijven atheïsten als 'mensen die het bestaan van een opperwezen ontkennen', als een soort negationisten, dus.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Beste Cenzig.

Ik begrijp je frustratie. Jij denkt dat jij niet tot ons doordringt, maar dat doe je wel.
Het verschil is dat wij een andere mening hebben over de Koran dan jij.
Islam is er bij jou ingegoten vanaf dat je een baby was, jij hebt nooit iets anders gehoord en geleerd.
Maar dat wil niet zeggen dat Islam de waarheid is. Het is jouw waarheid.

Wat is de waarheid….. ( zucht) Ik weet het niet. Zo eerlijk ben ik om dat tegen je te zeggen.
Als jij als Christen geboren was dan had jij nu ook een andere waarheid gehad.
De waarheid van een uitspraak kan eigenlijk alleen worden vastgesteld door die te toetsen aan de feiten, die echter niet altijd bekend zijn.

Ik begreep je dus maar al te goed met je voorbeeld van de auto, alleen ben ik van mening dat Islam en Allah geen perfecte” auto, reisgids’ is, en dat moslims de koran verschillend interpreteren. Als de Koran een perfect boek is, dan zou dat niet gebeuren. Dan zou iedereen weten waar hij/zij zich aan te houden heeft.
Dan zou de ene Moslim niet denken dat het gerechtvaardigd is om een ongelovige te doden, en de andere moslim zou dan niet denken dat je niemand mag doden.

Of ik in een hogere macht geloof? Ik denk het wel. Alleen is die hogere macht een andere waar jij in geloofd.
staan zoveel dingen in de Koran mensen die dachten dat ze het wel wisten hoe het zat)...zolang jij je trots en je arrogantie niet overboord gooit heeft het geen nut??rest mij nog te zeggen (nog veel plezier in jullie haat en afschuw naar de Islam en moslims toe)..
Ik weet dat je dit forum moe bent, maar misschien wil je toch eens tegen mij zeggen wat voor dingen er dan in de koran staan die de mensen niet wisten.

Nog een ding wil ik je zeggen. Het is waar dat wij heel kritisch tegenover Islam zijn, maar Moslims haten doen we niet. Er zijn op dit forum vrouwen die met een moslim getrouwd zijn en kinderen van die moslim hebben of die een dochter hebben die moslim is. Hoe kunnen die leden nu moslims haten.

Nou ja, ik zie wel wat je met deze post doet.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede avond ariel..

ariel jij zegt :Ik begrijp je frustratie. Jij denkt dat jij niet tot ons doordringt,maar dat doe je wel...hier ben ik blij om..

Het verschil is dat wij een andere mening hebben over de Koran dan jij...mag ook mits het berust op waarheid..

Islam is er bij jou ingegoten vanaf dat je een baby was, jij hebt nooit iets anders gehoord en geleerd...<<dat kun je nooit weten zonder mij te kennen,jij denkt toch niet dat ik altijd bezig ben geweest met de Islam,dat kwam pas na het overlijden
van mijn moeder,toen begon ik mijn eigen te realiseren dat er zoiets was als dood,met andere woorden mijn wereld was ingestort..

Maar dat wil niet zeggen dat Islam de waarheid is. Het is jouw waarheid...<<dat klopt ook wel dat mijn waarheid is,en mijn waarheid hoeft niet jou waarheid te zijn>>alleen zeg ik geef een kans maar dan niet subjectief maar objectief te
kijken wat Koran zegt..<<<<voor mij is heel belangrijk wat is de zin van het leven?waarom zijn we hier en waar gaan we heen als we dood gaan>>>

jij zegt :Wat is de waarheid….. ( zucht) Ik weet het niet. Zo eerlijk ben ik om dat tegen je te zeggen...<<<je komt heel eerlijk over,ik kan je nu al zeggen dat de Islam de enige ware godsdienst is in de wereld die al je vragen beantwoord..

jij zegt :Als jij als Christen geboren was dan had jij nu ook een andere waarheid gehad...<<<ik geef je hier ook gelijk in,maar daar heb ik niet voor gekozen dat hebben ze daar boven bepaald..<<<Maar de Koran leert ons dat er helemaal geen
christendom bestaat?alleen Islam,sinds het bestaan van Adam en eva is Islam geweest ook Jezus heeft Islam gebracht aan de joden,Constantijn van Rome heeft de christendom gevormd zoals hij nu is..

jij zegt :De waarheid van een uitspraak kan eigenlijk alleen worden vastgesteld door die te toetsen aan de feiten, die echter niet altijd bekend zijn..<<ik begrijp je niet helemaal,maar jij weet ook dat er in alle bevolkingsgroepen rotte appels zitten die het verpesten voor de anderen,men moet niet iedereen over 1 kam scheren..

jij zegt :Of ik in een hogere macht geloof? Ik denk het wel. Alleen is die hogere macht een andere waar jij in geloofd...<<<maar hoe heet hij dan?hij moet toch een naam hebben>>>..

jij zegt :Ik weet dat je dit forum moe bent, maar misschien wil je toch eens tegen mij zeggen wat voor dingen er dan in de koran staan die de mensen niet wisten...<<ik ben deze forum niet moe alleen als we niet op de zelfde frequentie zitten
dan heeft het geen nut,en ik hoef echt niet gelijk te krijgen,als we maar op een normale manier van gedachten kunnen wisselen dan vind ik het prima..

jij zegt :Nog een ding wil ik je zeggen. Het is waar dat wij heel kritisch tegenover Islam zijn, maar Moslims haten doen we niet. Er zijn op dit forum vrouwen die met een moslim getrouwd zijn en kinderen van die moslim hebben of die een dochter hebben die moslim is. Hoe kunnen die leden nu moslims haten...<<<<kijk dit kan ik nooit hebben geweten omdat ik te kort was hier op deze forum dus moet je mij niet kwalijk nemen..<<en ik heb niets tegen dat je heel kritisch bent
want alleen op die manier kun je de waarheid achterhalen..

jij zij ook :en dat moslims de koran verschillend interpreteren. Als de Koran een perfect boek is, dan zou dat niet gebeuren. Dan zou iedereen weten waar hij/zij zich aan te houden heeft...<<<Ben ik ook met je eens,maar de probleem is met die
moslims die geweld plegen die interpreteren de Koran zelf zonder de profeet te raadplegen,want wie kon de Koran beter begrijpen dan de profeet zelf?niemand toch,Koran is ook aan hem geopenbaard dus hij maakt ook aan ons duidelijk wat Allah
bedoeld met die verzen,anders kan iedereen alles uit halen uit de Koran wat hij wil...met andere woorden deze moslims interpreteren de Koran zelf hoe hun het willen en dit is een grote fout...



groetjes cengiz ik kan pas morgen weer reageren..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef:.met andere woorden deze moslims interpreteren de Koran zelf hoe hun het willen en dit is een grote fout...
Letterlijke interpretatie is de enige mogelijke van het enig en onveranderlijke woord van God.
Letterlijk interpreteren is wat terroristen doen. De enige juiste manier.

Dan is er ook nog het gebod op Taqiyah. Dit gebod maakt van elke Mohammedaan een leugenaar en mogelijke terrorist tot hij het tegendeel bewezen heeft.
Er zijn andere Mohammedanen die de kunst van misleiding beter beheersen dan jij.
Oefen je nog een beetje. Wij staan er voor open.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

cengiz:
dat kun je nooit weten zonder mij te kennen,jij denkt toch niet dat ik altijd bezig ben geweest met de Islam,dat kwam pas na het overlijden
van mijn moeder,toen begon ik mijn eigen te realiseren dat er zoiets was als dood,met andere woorden mijn wereld was ingestort..
Beste Cengiz, het overlijden van je moeder is inderdaad de 1 na grootste ramp die een mens kan overkomen.
Mijn moeder is ook een paar jaar overleden en ik ken het gat waar je toen inviel en waarschijnlijk nog steeds in zit. (ik wel in ieder geval).
Je gaat je inderdaad afvragen wat het nut van alles is. Waar is ma nu????????
Ik heb me dat allemaal afgevraagd.
Dat begon al toen ik vanuit het ziekenhuis naar huis ging met de spullen van mijn moeder in haar rolstoel........ maar zonder mijn moeder.
Dat was de langste weg die ik ooit gegaan ben. Soms ga ik die weg in gedachten nog steeds.
Het leegruimen van haar woning en het regelen van alles..... 1 grote lijdensweg. Met ieder prulletje dat ik in handen had werd het gemis groter. Dat gemis is nog niet weg.

Maar, ik heb nooit de behoefte gevoeld om dan maar een religie te gaan beoefenen of in een "god" te gaan geloven. Een religie of een "god" geeft ook geen antwoord op die vragen. Een religie en een god brengen mijn moeder niet terug. Een religie of een god kan mijn moeder ook niet vervangen. Wanneer ik ineens in een god zou gaan geloven zou ik, denk ik, dat zien als een soort "verraad" naar mijn moeder toe.

Begrijp ik het goed, dat jij je religie nodig hebt om over het verlies van je moeder heen te komen? DAt je religie/allah in de plaats van je moeder is gekomen?
Kan allah je moeder vervangen?

Ergens begrijp ik wel dat je je toevlucht tot "iets" zoekt. De een doet dat in de alcohol of drugs, de ander in een religie.
Ik in muziek.

Wanneer je religie je helpt om je verdriet te verzachten dan wens k ik je alle geluk toe.
Ik hoop alleen wel dat je ook beseft dat je religie slechts een vlucht is voor de werklijkheid. Een manier om een leegte op te vullen. Niets meer en niets minder.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

cengiz schreef: groetjes cengiz ik kan pas morgen weer reageren..
Ach jongen, moet jij morgen niet wat bidden en met je moslimkont omhoog gaan zitten? Levert je dat niet meer punten op bij je zelf verzonnen Allahtje dan wat met verderfelijke kafirs te babbelen?

Moslims zijn overal waar ze zich vertonen een pain-in-the-ass, of ze nu uit Turken/Marokkezen/Afghanen etc.-land komen, ze horen niet thuis in een moderne kennismaatschappij, hoevele generaties ze hier ook hebben kunnen broeden. Weg ermee!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

cengiz schreef:ik lach mijn eigen kapot om jullie reacties :laugh1: het was heel simpel wat ik vroeg? atheïsten zeggen als je ze vraagt waarom geloven jullie niet?dan zeggen ze laat mij dan God zien dan geloof ik anders niet?
Ik geloof in de Onzichtbare Roze Eenhoorn (PBUHH). Die woont in mijn huis. Waarom geloof jij daar niet in?

Voor de rest herhaal je gewoon dezelfde onzin die je eerder verkondigde. Daar ga ik dus maar niet op in.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dutch »

Hoi Cengiz,
Jij zegt, in reactie op Ariel :
jij zij ook :en dat moslims de koran verschillend interpreteren. Als de Koran een perfect boek is, dan zou dat niet gebeuren. Dan zou iedereen weten waar hij/zij zich aan te houden heeft...<<<Ben ik ook met je eens,maar de probleem is met die
moslims die geweld plegen die interpreteren de Koran zelf zonder de profeet te raadplegen,want wie kon de Koran beter begrijpen dan de profeet zelf?niemand toch,Koran is ook aan hem geopenbaard dus hij maakt ook aan ons duidelijk wat Allah
bedoeld met die verzen,anders kan iedereen alles uit halen uit de Koran wat hij wil...met andere woorden deze moslims interpreteren de Koran zelf hoe hun het willen en dit is een grote fout...
Dit is dus voor een sunni (jij bent duidelijk een sunni moslim Cengiz) en ook voor mij juist, want de koran zonder ahadith (voorbeelden door de profeet gesteld en uit zijn leven gegrepen) is moeilijk, zoniet onmogelijk te begrijpen...alhoewel de koran van zichzelf zegt "voor iedereen begrijpelijk en van alle tijden te zijn"...
Soit, we gaan dus naar de voorbeelden van de profeet kijken...en wat zien we ?????? De profeet was zeer strijdlustig en zonder mededogen, bediende zich van oorlogsbuit, moordde en plunderde dat het een lieve lust was, nam een groter stuk voor zichzelf van deze oorlogsbuit, liet wezen en weduwen achter nadat hij er voor zichzelf de mooiste uitzocht, liet mensen ombrengen die het niet met hem eens waren, ... kortom was een doodgewone roverhoofdman en gedroeg zich ernaar...
Cengiz, waarom weet jij dat niet? Nooit de ahadith gelezen of geraadpleegd?
Kortom, de profeet gedroeg zich net zoals de extreme moslims zich nu ook gedragen...

Cengiz, jij lijkt me een lieve jongen te zijn en bent zeer zeker in het dagelijkse leven een goede vriend voor velen, moslims en niet moslims, maar dat is zeer zeker niet dankzij de islam. Zoek een andere manier om jezelf te zijn en een eigen identiteit te hebben, want je bent het waard!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

Dutch schreef: Soit, we gaan dus naar de voorbeelden van de profeet kijken...en wat zien we ?????? De profeet was zeer strijdlustig en zonder mededogen, bediende zich van oorlogsbuit, moordde en plunderde dat het een lieve lust was,!
Maar moslims ontkennen dit ook niet, sterker nog, het geeft hun profeet een nog groter prestige.
Moslims zijn nu eenmaal mensen met een criminele geest die zich een afgod scheppen die aan dat eigenbeeld voldoet.

Ik zou de zaak graag omkeren: moslims zijn geen gewone, goede mensen die aangesproken worden door een geloof dat niet pluis is, maar moslims zijn slechte mensen die zich een geloof scheppen dat bij hun neigingen past.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede morgen..

mercator waarom ben je opgefokt :laugh1:

dutch kun jij dan met 1 bewijs komen dat de profeet zo was en niet gaan roepen wat de anderen ook roepen het kost een beetje moeite maar dat moet voor jou geen probleem zijn??

H,numan waarom reageer je dan toch nog??als je het allemaal onzin vind daar ben je vrij in,maar mijn bericht is niet bedoeld voor de ongelovigen maar voor mensen die wel geloven..

Monique je begrijpt mij niet helemaal,maar als we dan toch sterven waarom moeten we dan zoveel waarde hechten aan deze wereld?dan is alles zo nutteloos materiële dingen?en als jij troost heb gevonden
in de muziek is goed als dat de leegte vult bij je,maar de muziek kan jou moeder ook niet terug brengen net zoals mijn geloof ook niet,maar geloof kan je daarbij helpen te begrijpen iedereen moet een keer dood
ook jou moeder toch,toen ben ik gaan onderzoeken wat de zin van het leven is en dan kom je automatisch uit bij jodendom christendom en de Islam terecht en met Islam was ik een beetje op de hoogte niet veel..

alles wat een begin kent,kent ook een einde,alles wat leeft gaat een keer dood,elke dag dat voorbij gaat kom je steeds dichterbij de dood en niemand weet wanneer hij/zij gaat?maar we gaan
dat is zeker daarom wil ik weten waarom we hier zijn??<<<<Het kan toch nooit zo zijn dat je hier bent alleen om te eten slapen en naar de wc gaan en thats it zijn we daarom hier?dit is mijn denkwijze..

en als iemand in kabouters gelooft ook goed dat mag niemand hou je tegen,sommige geloven in hun vrouw,maar dit zegt meer over je zelf wie je eigenlijk bent?ik geloof niet in die fabeltjes..
want je hebt een vrije wil gekregen en die mag je gebruiken hoe je wilt,je bent verantwoordelijk voor je eigen daden niet ik,dat is hier zo en ook in het hiernamaals..

ze vroegen een keer aan de profeet wanneer is de dag des oordeels?"Hij zei wanneer jij sterft"dan is de dag des oordeels voor jou begonnen"en een andere keer zei Hij wat neem je mee als de tijd daar is"

bfa.sunnis doen niet aan takkiye,dat moet je aan een siiet vragen niet aan mij? :D die kunnen het jou goed uitleggen hoe je dat moet doen je weet wel 2 gezichten..



groetjes allemaal cengiz..
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Pilgrim »

cengiz schreef:"..dood dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen.." [Koran 9:5]..als je de Islam niet kent zou je zeggen inderdaad dat het zo is?
maar de context van het vers is gedurende het slagveld (in de oorlog) de critici van de Islam citeren dit vers geheel uit zijn context bewust?Om de context te begrijpen moeten we vanaf vers 1 van deze Surah lezen. Het zegt dat er een vredesverdrag was tussen de Moslims en de Musrik (veelgodenaanbidders) van Mekka. Dit verdrag werd geschonden door de Musrik van Mekka. Er werd aan de Musrik een periode van vier maanden gegeven om het goed te maken. Anders zou er een oorlog tegen hen worden verklaard. Vers 5 van Surah Tovbe..zegt..
"En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Koran 9:5]..Dit vers wordt geciteerd gedurende een oorlog en niet anders..
De historische context van dit 'vers van het zwaard' is als volgt. Na het verslaan van de arabieren van Taif werd Mohammed de absolute heerser van het Arabisch schiereiland. Dit gaf hem de gelegenheid om af te rekenen met die heidense arabieren die hij verdacht van ontrouw en ‘huichelarij’. Hij was echter gebonden aan verdragen met hen. Daarom ontbond hij deze verdragen, die de heidense arabieren beschermde, maar gaf hen nog een periode van vier maanden (sacred months) voordat ze echt aangevallen zouden worden. In die tijd konden ze zich nog tot de Islam bekeren. Zijn wens om met de verdragen te breken kwam dus voor uit zijn wens om spoedig mogelijk een Islamitische Staat te stichten. Inderdaad abrogeert dit ‘vers van het zwaard’ alle vorige verzen die tolerantie preken tegen niet-moslims (Abdullah Yusuf Ali, The Holy Quran, vol. 1, p. 436). Het was dus Mohammed die de verdragen schond en niet de veelgodendienaars. :ermm:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:..

Islam is er bij jou ingegoten vanaf dat je een baby was, jij hebt nooit iets anders gehoord en geleerd...<<dat kun je nooit weten zonder mij te kennen,jij denkt toch niet dat ik altijd bezig ben geweest met de Islam,dat kwam pas na het overlijden van mijn moeder,toen begon ik mijn eigen te realiseren dat er zoiets was als dood,met andere woorden mijn wereld was ingestort..
Dat kan zo zijn cenzig, maar toch ben jij Islamitische opgegroeid, en heb je daar een heel pak van mee gekregen. . Ik zeg dit namelijk uit ervaring. Ik ben in een heel Christelijk milieu opgegroeid, en denk maar niet dat ik me als klein meisje erg verdiept hebt in het Christendom. Ik kreeg het geloof mee, net zoals jij je geloof mee kreeg. Het hoorde bij mijn opvoeding, en ik was te jong om het Christendom in twijfel te trekken. Ik hoorde van mijn ouders dat Katholieken de hel in gingen omdat ze beelden aanbaden, en ik geloofde dat. Ik hoorde van mijn ouders dat het zondig is om homoseksuele handelingen te verrichten, en ik geloofde dat als kind.
Het lijkt mij dus heel sterk dat jij onbewust en misschien ook bewust niet geïndoctrineerd bent door je opvoeding.
Maar dat wil niet zeggen dat Islam de waarheid is. Het is jouw waarheid...<<dat klopt ook wel dat mijn waarheid is,en mijn waarheid hoeft niet jou waarheid te zijn>>alleen zeg ik geef een kans maar dan niet subjectief maar objectief te
kijken wat Koran zegt..<<<<voor mij is heel belangrijk wat is de zin van het leven?waarom zijn we hier en waar gaan we heen als we dood gaan>>>


Ik heb je al uitgelegd wat ik denk dat de zin van het leven is. Men is hier om te leren wie we werkelijk zijn. Om geestelijk te groeien. Ik geloof in reïncarnatie, en het idee van Christenen dat kinderen in zonde geboren worden is dus zo gek nog niet, want een ieder mens neemt de bagage van zijn leven het graf in, en zal in een ander incarnatie weer de zelfde problemen tegen komen die hij in dit leven niet oplost.
jij zegt :Wat is de waarheid….. ( zucht) Ik weet het niet. Zo eerlijk ben ik om dat tegen je te zeggen...<<<je komt heel eerlijk over,ik kan je nu al zeggen dat de Islam de enige ware godsdienst is in de wereld die al je vragen beantwoord..
Dat is jouw waarheid dus, maar wie zegt dat jij alle wijsheid en waarheid in pacht hebt. Met alle respect, maar het is nogal tamelijk arrogant om te zeggen dat Islam de ware godsdienst is. Net zo arrogant als een Christen of een hindoe zegt dat hun geloof de ware godsdienst is. Men moet als mens niet kritiekloos de lessen van voorgangers aannemen. Een mens heeft een verstand gekregen om zelf na te denken.
En ik ben het helemaal niet met je eens dat Islam alle antwoorden heeft. Er zijn zoveel dingen in Islam waar ik mijn wenkbrauwen bij ophaal. Er staan zoveel onwaarheden en fouten in de koran dat een elk verstandig mens moet zeggen…“Maar hoe zit dat dan? Hoe kan dat? “
jij zegt :Als jij als Christen geboren was dan had jij nu ook een andere waarheid gehad...<<<ik geef je hier ook gelijk in,maar daar heb ik niet voor gekozen dat hebben ze daar boven bepaald..<<<Maar de Koran leert ons dat er helemaal geen christendom bestaat?alleen Islam,sinds het bestaan van Adam en eva is Islam geweest ook Jezus heeft Islam gebracht aan de joden,Constantijn van Rome heeft de christendom gevormd zoals hij nu is..
Natuurlijk zegt de koran niet dat er geen Christendom bestaat. Ze kunnen het Christendom niet ontkennen , want als ze dat doen, dan ontkennen ze Islam. En weer doe je een heel arrogante uitspraak door te zeggen dat Adam en Eva en Jezus moslims waren. Islam bestond niet in die tijd, en Jezus was een Jood, en geen Moslim.
jij zegt :De waarheid van een uitspraak kan eigenlijk alleen worden vastgesteld door die te toetsen aan de feiten, die echter niet altijd bekend zijn..<<ik begrijp je niet helemaal,maar jij weet ook dat er in alle bevolkingsgroepen rotte appels zitten die het verpesten voor de anderen,men moet niet iedereen over 1 kam scheren..
Ook dit heb ik je al eerder verteld. Aan de boom herken je de vruchten. Er liggen wel heel veel rotte appels in de islamitische mand die dan de andere gave appels daarna aansteken. Hoe kan een vredelievende religie zoveel rotte appels voortbrengen. Dan moet er wel iets aan die religie fout zitten. En natuurlijk zitten er ook rotte appels in de Christelijke mand. Kijk maar naar het rooms katholieke geloof waar heel paters kinderen misbruikt hebben. Ook dat komt door de religie, want als een geestelijk geen relatie met een vrouw mag hebben, dan gaat hij gekke dingen doen om seksueel toch aan zijn trekken te komen.
jij zegt :Of ik in een hogere macht geloof? Ik denk het wel. Alleen is die hogere macht een andere waar jij in geloofd...<<<maar hoe heet hij dan?hij moet toch een naam hebben>>>..
Waarom moet iets een naam hebben. En waarom moet HIJ een naam hebben ? Wie zegt dat God mannelijk is. Als ik zeg dat ik geloof dat er een energie is waar we allemaal deel van uitmaken dan moet dat toch genoeg zijn? Laten we het AL noemen . Ik ben die ik ben…

jij zij ook :en dat moslims de koran verschillend interpreteren. Als de Koran een perfect boek is, dan zou dat niet gebeuren. Dan zou iedereen weten waar hij/zij zich aan te houden heeft...<<<Ben ik ook met je eens,maar de probleem is met die moslims die geweld plegen die interpreteren de Koran zelf zonder de profeet te raadplegen,want wie kon de Koran beter begrijpen dan de profeet zelf?niemand toch,Koran is ook aan hem geopenbaard dus hij maakt ook aan ons duidelijk wat Allah bedoeld met die verzen,anders kan iedereen alles uit halen uit de Koran wat hij wil...met andere woorden deze moslims interpreteren de Koran zelf hoe hun het willen en dit is een grote fout...
Dutch heeft dit al beantwoord. Dutch is trouwen een ex-moslim die getrouwd is met een moslim dus haar kan je weinig wijs maken cenzig. Als er één is op dit forum die de koran en de hadith goed bestudeerd heeft, dan is zij het wel.

Fijn dat je toch nog even met ons van gedachten wil wisselen.
Ik wens je een fijne dag toe.

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Mahalingam »

Om even terug te komen op dat Oude Testament en in hoeverre dat als richtsnoer dient voor het handelen van Christenen in het hier en nu.
Ik heb zo'n sekte gevonden: "The American Family Association". Je moet totaal geen gevoel voor humor hebben om dit serieus te kunnen nemen. Die sekte heeft dus geen gevoel voor humor want die bedoelen het wel serieus.
"Orka die trainer doodde, moet gestenigd worden"
Dat roept twee vragen op: "hoe stenig je een dier onder water?" en "waar haal je de bijbeltekst ervoor vandaan? "
De groepering baseert zich op gewelddadige incidenten in Tilly's verleden om haar eis kracht bij te zetten, en vindt dat SeaWorld zich op de Heilige Schrift moet baseren om het dier gepast te straffen. Een oude bijbelse wet luidt immers: "Indien een os een man of vrouw doodt, moet hij gestenigd worden. Zijn vlees mag niet worden opgegeten, en de eigenaar van het dier zal niet aansprakelijk worden gehouden." (Exodus 21:28)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... rden.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag ariel..

en mag ik jou ook een beetje leren kennen ariel wie je eigenlijk bent?

jij zei :
Ik heb je al uitgelegd wat ik denk dat de zin van het leven is. Men is hier om te leren wie we werkelijk zijn. Om geestelijk te groeien. Ik geloof in reïncarnatie, en het idee van Christenen dat kinderen in zonde geboren worden is dus zo gek nog niet, want een ieder mens neemt de bagage van zijn leven het graf in, en zal in een ander incarnatie weer de zelfde problemen tegen komen die hij in dit leven niet oplost...

als jij op het punt sta een boek te lezen dan weet jij dat dit boek geschreven is door een auteur met een bepaalde bedoeling,het komt niet in jou op dat dit boek zomaar in eens bestond of per toeval daar is...
op dezelfde manier zal een persoon die een beeld ziet,niet twijfelen dat dit beeld gemaakt is door een beeldhouwer,niet alleen kunst,maar zelfs een paar bakstenen op elkaar,laten jou denken van het feit dat zij op elkaar zijn gestapeld door iemand met een bepaald plan...

daarom, overal waar orde is ariel, hetzij klein of groot, moet ook een stichter en beschermer van deze orde aanwezig zijn,als er op een dag iemand tegen jou zou zeggen dat ruw ijzer en kool zomaar bij elkaar zijn gekomen om zonder reden staal te vormen, welke plotseling de Eiffeltoren vormde,uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou jij ariel die niet voor zwakzinnig verklaren???

ik zal nog een vb,geven:als mensen naar een schilderij kijken van een landschap,vragen zij zich af wie de schilder van dit doek is,daarna loven zij de artiest voor zijn mooi stukje kunstwerk,ondanks het feit dat zij talrijke originelen van dat schilderij kunnen zien op het moment dat zij om zich heen kijken,slaan zij geen acht op het bestaan van Allah,die de enige eigenaar is van al deze originele schoonheden,in oprechtheid,er is geen langdurig onderzoek nodig om het bestaan van God te begrijpen,met andere woorden veel IQ heb je niet nodig om te begrijpen dat er een maker en een onderhouder is met een doel????

ofschoon de meeste mensen capabel zijn om dit feit te begrijpen,leven zij zonder zich hiervan bewust te zijn verder,ben bang dat voor deze te laat is of ze het ooit zullen begrijpen?<<Hoogmoed arrogantie hypocriet>>drijft de mensen naar de afgang...

ik geloof niet in reïncarnatie ariel simpelweg te ingewikkeld?en ik kan ook niet geloven dat een pas geboren kind zonden heeft?een kind dat nooit op deze aarde is geweest kan geen zonde hebben?dit is doctrine van de christendom de meesten christenen weten niet eens waarom ze hun kind laten dopen?en als je ze verteld dat het is om de zonden weg te wassen dan zeggen de meesten dat kan niet..omdat Adam en Eva hebben gezondigd zijn alle christenen zondaars?no way gaat er bij mij niet en bij veel nadenkende mensen ook niet?zou jou ook aan het denken moeten zetten ariel..

ariel zegt :Dutch heeft dit al beantwoord. Dutch is trouwen een ex-moslim die getrouwd is met een moslim dus haar kan je weinig wijs maken cenzig..<<<Waarom was ze moslim geworden?anders zou die moslim niet met haar trouwe zeker??
ariel jij denk nog steeds dat ik jullie iets wijs probeer te maken<anders ga het zoeken op internet google?ik zit hier geen zoete koeken te bakken daarvoor is mijn tijd mij te kostbaar..

en dan wil ik eindigen met deze vers uit de Koran :En uw Heer zegt: "Aanbidt Mij; Ik zal uw gebed verhoren. Maar zij die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden, zullen veracht de hel binnengaan." (Surah al-Mu’min:60)..

ik vind wie de eigenaar van deze wereld en de Hemelen is die mag ook bepalen wat we wel mogen en niet mogen,de baas bepaald dat en niemand anders,zo is dat ook op je werk???



groetjes cengiz..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Ik zal mijn doopceel voor je lichten cengiz. Met alle plezier. :)

Ik ben een vrouw, geboren in juni 1947 in een dorp aan de Noordzee. 42 jaar getrouwd met dezelfde man. Twee zonen in de leeftijd van 40 en 38. Heb mijn leven lang VVD gestemd, maar vanaf nu stem ik PVV omdat ik net zoals Geert Wilders vind dat de grenzen gesloten moeten worden voor Islamitische asielzoekers.
Deze moslims kunnen ook opgevangen worden door rijke Islamitische landen waarin Moslims zich vast veel beter thuis zullen voelen.
Ik heb vanaf mijn 17 de jaar hard gewerkt in de verpleging, maar ik ben nu met pre pensioen zodat ik nu in alle rust kan genieten en mij kan wijden aan dit forum .

Vroeger was ik dus heel liberaal, en dacht ik dat Islam net zo’n soort religie was als het Christendom. Ik heb daar jaren geleden met mijn vader zaliger de nodige discussie over gevoerd omdat hij net zoals ik nu toen al vond dat Islam niet thuis past in een democratisch land. Dat kwam omdat hij op een goeie of kwade dag ( het is maar hoe je het bekijkt) van een moslim te horen kreeg dat Moslims eens de baas zouden zijn in Nederland. Deze moslim zei dus hetzelfde wat jij ons een paar posten geleden liet weten. Die boodschap viel bij mijn vader als goede Christen in slechte aarde , want hij was onder andere van mening dat niemand ( moslim of geen moslim) het recht heeft om een ander land over te nemen. Mijn vader had namelijk de tweede wereld oorlog meegemaakt.

Ik heb mijn vader toen gezegd dat vanuit het Christelijk oogpunt deze moslim ook onze broeder is, en wij hem moeten liefhebben.

Na 9/11 ben ik me in Islam gaan verdiepen. Ik zag namelijk die avond na de aanslag een rotte Islamitische appel ( een vrouw) dansen op straat . Zij was vrolijk omdat er een paar duizend Amerikanen vermoord waren door een paar andere rotte Islamitische appels. Ik kon niet geloven wat ik zag, maar toen ik daarna nog meer rotte Islamitische appels toeterend door Islamitische steden zag rijden, vrolijk snoep uitdelend aan kinderen moest ik mijn idee over Islam gaan bijstellen.
Ik ben de koran gaan lezen. Niet één keer, maar wel vier keer. Eerst in het Engels daarna in het Nederlands, want stel je voor dat ik de 3 Engelse vertalingen van YUSUFALI: PICKTHAL en SHAKIR verkeerd begrepen had.

Ik heb me daarna aangemeld op het internationale FFI forum en daar schrok ik nog meer toen ik van ex-moslims hoorde en las wat voor toestanden er spelen in Islamitische landen. Ik nam kennis van de hadith en de Tafsir. Ik heb THE LIFE OF MUHAMMAD door IBN ISHAQ doorgelezen. Ken jij dat boek? Ik kan het je aanraden, want zonder deze werken is het onmogelijk om te begrijpen wat een groot deel van de Koran betekent en kan men dus ook geen vat krijgen op de geest van de Islam.

Je ziet dus cengiz dat ik niet geheel onbeslagen ten ijs kwam toen ik kritiek op Islam begon te geven. Het is spijtig dat ik mijn vader niet meer kan vertellen dat het me spijt dat ik hem niet geloofde toen hij me waarschuwde voor Islam. Ik hoop maar dat hij het me vergeven heeft. Maar dat zal vast wel, want mijn vader is geen Allah die me eeuwig zou laten branden omdat ik ongehoorzaam was.

Maar nu weet ik nog steeds niet of jij een vrouw of man bent. Wil jij me dat ook vertellen cengiz?

Straks zal ik je post beantwoorden..

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Vind je, je reactie niet een beetje infantiel, Cengiz?
Een beetje Harun yaya napraten is niet zo moeilijk. Heb je al eens echt nagedacht over wat je schrijft. Doe dit eerst eens, je zal er heel wat aan hebben.
Evolutietheorie veegt de eerste 2/3 van je reactie de vuilbak in.
Alle dingen hebben zichzelf geschapen, uit het vorige. Nergens is een schepper voor nodig geweest.
cengiz schreef:als mensen naar een schilderij kijken van een landschap,vragen zij zich af wie de schilder van dit doek is,daarna loven zij de artiest voor zijn mooi stukje kunstwerk,ondanks het feit dat zij talrijke originelen van dat schilderij kunnen zien op het moment dat zij om zich heen kijken,
Als je naar een schilderij kijkt is dit schilderij steeds het origineel. Hetgeen als basis heeft gediend voor dit schilderij kan nooit het origineel zijn. hoogstens het model waar het schilderij op gebouwd heeft.
Het schilderij wordt gescheiden van het model door de kunstenaar die zichzelf als filter plaats. Door deze act als filter overstijgt het schilderij het model.
Het schilderij kan gereproduceerd worden via verschillende media. Steeds blijft het schilderij gelden als enige origineel. Voor de reproducties speelt het model geen rol meer.
cengiz schreef:ik kan ook niet geloven dat een pas geboren kind zonden heeft?een kind dat nooit op deze aarde is geweest kan geen zonde hebben?dit is doctrine van de christendom de meesten christenen weten niet eens waarom ze hun kind laten dopen?en als je ze verteld dat het is om de zonden weg te wassen dan zeggen de meesten dat kan niet..omdat Adam en Eva hebben gezondigd zijn alle christenen zondaars?no way gaat er bij mij niet en bij veel nadenkende mensen ook niet?
Het is omdat je niet nadenkt, maar letterlijk opneemt dat dit er bij jou niet ingaat.
Veel mensen maken deze fout. dit zijn niet de mensen van de nadenkende soort. Nadenken is tegengesteld aan letterlijk interpreteren.
Een kind is steeds onschuldig in het Christendom. Onschuldig = zonder zonde, toch als ik nadenk. Dus, doop en zonde wegwassen zijn 2 verschillende dingen.
Een pasgeboren kind is ongedoopt geen lid van het volk der Christenen. Via de doop maakt het kind zijn intrede. Komt geen zondewassing bij kijken.
Adam en Eva hebben ook niets met die erfzonde te maken.
Het begrip van die erfzonde is een waarschuwing om niet te vallen in hetgeen de mens geestelijk in het stenen tijdperk houdt, terwijl die mens op alle andere gebieden evolueert.
Wat die erfzonde is laat ik je zelf onderzoeken. Ik wil er later misschien dieper op ingaan, ik kan je vertellen dat Mohammed heel lustig met die erfzonde omging. Veel Mohammedanen naar Mohammed's voorbeeld nog altijd en met dezelfde lust.

In tegenstelling met het Mohammedanisme dat slechts één letterlijke interpretatie kent, kent het Christendom verschillende lagen in zijn Heilige Boeken. Elke laag kent zijn eigen interpretatie, soms tegengesteld maar zonder afbreuk te doen aan de interpretatie in een andere laag.
cengiz schreef:slaan zij geen acht op het bestaan van Allah,die de enige eigenaar is van al deze originele schoonheden
In het Christendom is de Aarde aan de mens geschonken. God wordt voor dit geschenk geëerd en bedankt. God is de eigenaar niet meer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag ariel..

fijn dat je zo eerlijk bent naar mij toe..ik ben een man ariel van Turkse afkomst ik ben getrouwd met een Nederlandse vrouw en heb 4 kinderen..

en ik zal proberen zo eerlijk mogelijk te zijn,dat ik toen zei dat ooit Europa Islam zal omarmen baseer ik op de uitspraken van de profeet omdat de profeet dat heeft gezegd,en de waarheid komt toch een keer uit en Islam is de waarheid""

ik heb pas nog in een marokaanse winkel een Koran vertaling gekocht en kado gegeven aan Hollandse jongen een collega van mij,was een goede vertaling van de Koran vooral die oudere Koran vertalingen zijn moeilijk te begrijpen voor een niet moslim omdat het toch een beetje uitleg mist..

ik zal jou een kort overzicht geven wat Maurice Bucaille zegt hij is een franse wetenschapper:als in onze westerse landen over religie gepraat word,word het religieuze tweeluik met graagte voor het jodendom en christendom opengezet,maar denkt bijna niemand eraan ook Islam erbij te betrekken.Over dat laatste geloof doen overigens zoveel onjuiste,op misvattingen gebaseerde uitspraken de ronde,dat het in onze tijd heel moeilijk is je een juiste begrip te vormen over de werkelijkheid van de Islam.Als voorwoord op welke confrontatie tussen de Islamitische openbaringen en de wetenschap da ook,blijkt het absoluut noodzakelijk een kort overzicht te geven van deze,in onze landen zo onbekende godsdienst..


De volstrekt onjuiste uitspraken,die hierover in het westen de ronde doen,zijn soms het resultaat van onwetendheid en soms van systematische laster.Maar de ernstigste van al die wijdverbreide onwaarheden zijn onwaarheden van feiten,want voor zover beoordelingsfouten vergeeflijk zijn,is een weergave van de feiten,die tegen de waarheid ingaat,dat niet.Het is onthutsend dat je schreeuwende onwaarheden leest in de meeste serieuze werken,afkomstig van al bij voorbaat competente auteurs.Hier volgt een voorbeeld uit de Encyclopedie Universalis :deel 6,artikel "Evangeliën"waarin gezinspeeld wordt op de verschillen ten opzichte van de Koran.De auteur schrift:De evangelisten pretenderen niet
zoals de Koran dat doet,dat ze een autobiografie overleveren,die op wonderbaarlijke wijze door God aan de profeet werd.."Welnu,de Koran heeft niets met een autobiografie te maken ,het is een prediking ,naslag va de slechtste vertaling had de schrijver dat kunnen duidelijk maken.Die bewering is evenzeer bezijden de werkelijkheid als zeggen dat het Evangelie de levensbeschrijving van de Evangelisten is.De verantwoordelijke voor die onwaarheden over de Koran is een professor aan de "Facuylte de Theologie jesuite de Lyon..Het verspreiden van dit soort onwaarheden draagt bij tot de onjuiste beeldvorming rond de Koran en de Islam..

Er is echter reden tot hoop,want tegenwoordig zijn de godsdiensten niet meer zoals vroeger in zichzelf gekeerd en zijn veel mensen op zoek naar wederzijds begrip,We moeten wel onder de indruk raken van het feit,dat Rooms-katholieken zich op het hoogste niveau van de hiërarchie ervoor beijveren het contact met de moslims tot stand te brengen,ze proberen het onbegrip te bestrijden en doen hun best de wijdverbreide onjuiste opvattingen over de Islam te herzien..

in een Vaticaan document ik hou het kort ariel :We moeten afstappen van "het uit het verleden geërfde,of door vooroordelen en laster vervormde imago""en de onrechtvaardigheden erkennen,waaraan het christelijke westen zich jegens de moslims schuldig gemaakt heeft..Het Vaticaanstuk dat bijna 150 pagina's telt,zet zo de weerlegging van de klassieke opvattingen van de christenen jegens de islam uiteen en laat zien wat er in werkelijkheid staat..

Onder de titel Nous liberer nos prejuges les notables""
wenden de schrijvers van dit document zich tot christenen met de volgende uitnodiging:""Ook hier zullen wij wel moeten overgaan tot een vergaande zuivering van onze geestesgesteldheid.We denken in het bijzonder aan bepaalde"vooringenomen"oordelen,die men zich jegens de islam maar al te vaak en lichtvaardig permitteert.Het blijkt van het grootste belang,dat we generlei overhaaste,laat staan willekeurige ideeën,waar de oprechte moslim zich niet in terug vind,in het geheim van ons hart koesteren.""

Met name het stelselmatige gebruik van het woord Allah in onze taal,ter aanduiding van de God der moslims,op een wijze alsof moslims in een andere God zouden geloven dan Christenen,is zo"n willekeurige opvatting van de eerste orde.
AL"Lah betekend in het Arabisch de Godheid:het gaat om een enige godheid,hetgeen betekent dat een correcte omzetting in het Frans slechts met behulp van het woord ""Dieu""de juiste betekenis van het woord kan weergeven.
Voor de moslims is Allah niemand anders dan de God van Mozes en Jezus..

kijk ariel ik heb jou toen gevraagd wat de zin van het leven was en het doel,volgens de Koran heeft Allah de wereld geschapen voor 1 ding :hoofdstuk 67:2 Mulk ""2. Die de dood en het leven heeft ingesteld,opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt;en Hij is de Almachtige,de Vergevensgezinde...en ook dit :"En Ik heb de djinn en de mensen slechts geschapen om Mij te aanbidden." (Adh-Dhaariyaat:56)..

goede avond cengiz..
Plaats reactie