cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede morgen..
Waarom zou allah de heilige grote boodschap in het arabisch gedaan hebben?
..

Waren toen al engelsen dan..

Allah had in het begin profeten voortgebracht uit de joodse volk en daarna het laatste boodschap kwam van de Arabieren,maar Arabieren en joden zijn eigenlijk broeders van elkaar hun vader is Abraham

Waarom in het Arabisch omdat bijna alle geloven ontstaan zijn in het oosten en,waarom het begon met de Arabieren omdat God dat zo heeft gewild,maar dit staat ook in Genesis dat Abraham belofte maakt met Allah en de besnijdenis van mannen is ook de uiterlijke teken der gelovigen

En omdat jij Arabisch niet kent daarom weet je ook niet waar je over praat,het is aan ons de taak om de universele boodschap te verspreiden,maar als je niet wilt geloven ook al kom ik met tig bewijzen dan heeft het nog geen nut,want een persoon die bij voorbaat al bepaald heeft niet te willen geloven,is het zelfde praten tegen de muur..
Ik zou toch verwachten dat allah een beetje intelligenter zou zijn.
..

Meisje het is triest je mag denken en geloven wat je wilt,en als jij vind dat jij intelligent ben ook goed,maar ik heb van mijn vader geleerd""Hij zei een ander moet zeggen dat je goed bent en niet jij zelf,want iedereen vind zichzelf top zo ook jij..

En dit is een afscheidsbrief van de profeet aan gehele mensheid..

De Afscheidspreek van de Heilige Profeet Muhammad (pbuh):


"Alle lof komt Allâh toe. Wij prijzen Hem. Wij zoeken Zijn hulp en vergeving en wij wenden ons tot Hem. We zoeken onze toevlucht tot Allâh van het kwaad in onszelf en van de kwade gevolgen van onze eigen daden. Niemand kan misleid worden als Allâh hem leidt en er is niemand die goed geleid kan worden als Hij hen op een dwaalspoor zet. Ik getuig dat er geen god is behalve Allâh, zonder deelgenoot. Ik getuig dat Muhammad Zijn dienaar en Zijn boodschapper is.

Ik raad u aan, dienaren van Allâh, om Hem te gedenken en ik spoor u aan om Hem te gehoorzamen.

O mensen, luister naar mij want ik heb een boodschap voor u, want ik weet niet wanneer ik weer de gelegenheid zal krijgen om u na dit jaar op deze plaats te ontmoeten.

O mensen, waarlijk jullie leven, jullie bezit en jullie eer zijn heilig en onschendbaar voor jullie tot jullie voor jullie Heer verschijnen, zoals deze dag, deze maand en deze stad heilig voor jullie zijn. Jullie zullen zeker jullie Heer ontmoeten en Hij zal jullie over jullie daden ondervragen. Heb ik de boodschap overgebracht? O Heer, wees mijn getuige!

Daarom moet ieder die wat in bewaring heeft gekregen het teruggeven aan degene, die het hem heeft toevertrouwd.

Weet, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen misdaden. De zoon is niet verantwoordelijk voor de misdaden van zijn vader en de vader is niet verantwoordelijk voor de misdaden van zijn zoon.

O mensen, luister naar mijn woorden en zorg dat je ze goed begrijpt. Jullie moeten weten dat de Muslim de broeder is van de Muslim en dat de Muslims een broederschap vormen. Niets van zijn broeder is voor een Muslim toegestaan, behalve wat hij hem zelf toestaat. Daarom moeten jullie jezelf geen onrechtvaardigheid aandoen en jezelf niet onderdrukken. O Heer, heb ik de boodschap overgebracht?

Ziedaar, alle onwetendheid is onder mijn voeten neergelegd. Het bloed van de wraakacties van de (pre-Qur’ânische) dagen van onwetendheid zijn kwijtgescholden.

O mensen, waarlijk de satan is teleurgesteld, omdat hij ooit in jullie land is aanbeden. Maar hij is gelukkig dat hij door jullie daden, die jullie als kleinigheden beschouwen, gehoorzaamd wordt. Let daarom in jullie godsdienst op hem.

Waarlijk, ik heb bij u iets duidelijks achtergelaten en als jullie je daaraan vasthouden zullen jullie nooit verdwalen – dit is het Boek van Allâh en het voorbeeld (de sunna) van Zijn boodschapper.

(De toespraak werd de volgende dag in Minâ vervolgd)

O mensen, wees jullie van Allâh bewust. En zelfs als een verminkte Abessijnse slaaf jullie leider wordt, luister dan naar hem en gehoorzaam hem, zolang hij het Boek van Allâh instelt en het uitvoert.

Luister naar mij. Aanbid uw Heer en Onderhouder, verricht uw vijf dagelijkse salât. Vast jullie maand (de Ramadân). Maak de bedevaart naar jullie Huis (de Ka’aba) in Mekka.

Betaal gewillig van jullie bezit de zakât en doe alles wat ik jullie beveel. Dan zullen jullie het Paradijs van jullie Heer en Onderhouder binnentreden.

Waarlijk, jullie zullen jullie Heer en Onderhouder ontmoeten en Hij zal jullie over jullie daden ondervragen. Dwaal niet op zo’n manier af, nadat ik ben weggegaan, dat sommigen de nekken van anderen omdraaien. Heb ik de boodschap overgebracht?

(De toespraak werd op de 11e en 12e Zul Hiddja vervolgd)

O mensen, waarlijk, jullie God en Onderhouder is één en jullie voorvader is één. Jullie stammen allemaal van Adam af en Adam is uit aarde gemaakt.

Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier; noch is de blanke man beter dan de zwarte of de zwarte beter dan de blanke man; behalve dan door het Godsbewustzijn (taqwa) dat hij verkregen heeft. Waarlijk, de edelste onder jullie is degene met de meeste taqwa. Heb ik de boodschap overgebracht?"

"Ja, o Boodschapper van Allâh," antwoordden de metgezellen.




groetjes..cengiz..
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Wat en geklets hier over het ontstaan van de aarde en de ark van Noah. Wie interesseerd dat nu? We leven in het heden en op de vragen uit het heden geeft cengiz GEEN antwoord. Geeft ook niet, wie zwijgt stemt toe!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

Beste cengiz, allah wordt geacht alwetend en almachtig te zijn.
Dan zou hij dus al hebben geweten dat engels de universele taal zal zijn en had hij niet zo moeilijk gedaan met dat arabisch en vertalingen en boodschappers en misverstanden etc.

Een echt almachtig en alwetend iets zou dat voor zijn geweest.

De reden dat ik niets geloof van allah, koran etc is omdat het zo onlogisch, onpraktisch en bezijden de realiteit is.

De antwoorden van moslims op vragen omtrent het waarom van het geheel maakt het er niet geloofwaardiger op.
"je moet het gewoon geloven" is het standaard antwoord.

Kun je je voorstellen dat het voor sommige mensen die niet gewend zijn om dingen zomaar klakkeloos aan te nemen in zoiets onlogisch te geloven?

Nu kun je natuurlijk de ongelovigen kwalijk nemen dat ze het niet gewoon klakkeloos aannemen maar je kunt natuurlijk ook eens naar de boodschap zelf kijken en je afvragen waarom een almachtige an alwetende god dit niet voorzien heeft en daar maatregelen voor getroffen zou hebben?

Nu is kop afhakken van ongelovigen natuurlijk ook een maatregel..maar ik bedoel een maatregel die een BARMHARTIGE god zou sieren.

Daarbij komt dat moslims zichzelf "wetend" vinden en ongelovigen "onwetend" maar een gelovige WEET net zoveel als ik..... geen bal..... daarom GELOOFT hij het ook.

Wanneer allah alsnog een koran in het engels neerzendt zal ik waarschijnljk omslaan....... ik kan dan ook geen enkele reden bedenken waarom mohammed de laatste profeet zou moeten zijn?
Het had mij handiger geleken om b.v. Bill Gates als (laatste) profeet aan te stellen... dan had je de koran meteen op je pc gehad in je eigen taal.

Me dunkt dat een beetje god dat ook had kunnen bedenken en niet de een of andere analfabete woestijrover had aangesteld om het zo belangrijke woord van god te verspreiden.
Sorry, ik zie het als een sprookje uit 1001 nacht.
Het is voor mij onlogisch en onpraktisch.
Ik had meer verwacht van een alwetende, almachtige god.
Dit is kleuterwerk.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Vertalingen worden niet aanzien als de 'Koran',maar wel als een 'interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler'.
dus een turk die het arabisch heeft aangeleerd en de koran in het 7de eeuwse arabisch meent te kunnen "begrijpen" die heeft geen "interpretatie"?

een arabier anno 2010 die het 7de eeuwse arabisch heeft aangeleerd (want kom me nu niet vertellen dat ze nu nog steeds diezelfde vorm van arabisch gebruiken in de spreektaal) geeft evenmin een "interpretatie" van die tekst omdat hij wèl weet welke van de 750 mogelijke betekenissen voor dat zinnetje geldig zijn, maar als hij het vertaalt in een andere taal die hij evengoed machtig is als dat 7de eeuwse arabisch, dan is het ineens wèl een interpretatie?

What a load of BS
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag..

maar ariel hoe hoog acht jij de kans dat het verhaal verzonnen is?maar vergeet niet dat de verhaal voorkomt in de oude en de nieuwe-Testament en de Koran..
bobette zei :Wat en geklets hier over het ontstaan van de aarde en de ark van Noah. Wie interesseerd dat nu?
.

Wel nu bobette jij interesseert mij totaal niet,dus bespaar je de moeite en reageer niet op mijn post,jij bent wel de minst intelligentie persoon hier op deze forum,zie je eigen post..
De reden dat ik niets geloof van allah, koran etc is omdat het zo onlogisch, onpraktisch en bezijden de realiteit is.
..

Daar ben je natuurlijk vrij in,maar ga a.u.b niet net doen of jij een intelligentie persoon ben..
Wanneer allah alsnog een koran in het engels neerzendt zal ik waarschijnljk omslaan.
..

Maar je vraagt er zelf om,dus jij wil zeggen dat toen de profeet zijn eerste openbaring kreeg en dit in het Engels moest zijn,hoezo moesten de Arabieren eerst op taal les Engels dan hihihi,je zet je eigen voor gek..

Stel je eigen voor bv,de Nederlanders krijgen een openbaring,en die openbaring komt in de taal die ze niet kunnen lezen of begrijpen,en voor de rest niet interessant om verder te lezen jou post..
dus een turk die het arabisch heeft aangeleerd en de koran in het 7de eeuwse arabisch meent te kunnen "begrijpen" die heeft geen "interpretatie"?
Dat heb ik niet gezegd,ik heb gezegd degene die de Koran vertaald,ook daadwerkelijk vertaald aan de hand van de kennis die hij bezit van de Koran en de Arabische taal,maar zijn achtergrond speelt ook een rol vb maatschappij waarin hij leeft vanuit zijn eigen religieuze overtuiging,hij mag de Koran niet vertalen en een andere betekenis aan geven wat niet zo is,er zijn zoveel Koran vertalingen zodanig ver verwijderd van de betekenis van de oorspronkelijke Boodschap dat de boeken anti-Islamitisch te noemen zijn,waakzaamheid is dus geboden,In geval van twijfel of onduidelijkheid zit er niets anders op dan naar het Arabisch origineel te grijpen en daar een analyse van te maken..



groetjes cengiz..
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

cengiz schreef:goede middag..



Wel nu bobette jij interesseert mij totaal niet,dus bespaar je de moeite en reageer niet op mijn post,jij bent wel de minst intelligentie persoon hier op deze forum,zie je eigen post..





groetjes cengiz..
Je gaat hier toch niet verkondign dat jij inteligent bent? Je geeft niet eens antwoord op normaal gestelde vragen. Jammer dat er hier geen rode puntjes ggeven kunnen worden net zoals op m.ml. Dan was jij allang weg geweest. Ga je uitleg van de koran in een islamitisch land verkondigen. Jij kunt mij niet zeggen dat in niet op jouw post mag reageeren. Ik laat mij NIET onderdrukken. Doe dat maar bij jou eigen soort, de moslima`s. Als er na de verkiezingen veel voor jou gaat veranderen, dan heb jij dat mede aan mij te danken. Ik ga voor GEERT!!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

Het verhaal van een zondvloed komt niet alleen in de bijbel voor. Het is een mythe die in veel andere culturen voorkomt. Het internet staat er vol van. Het is niet meer of minder dan een verhaal. Of er daadwerkelijk een of meerdere zondvloeden hebben of die uit de bijbel letterlijk zo gebeurd is van ondergeschikt belang. Ieder in haar tijd "nieuwe" religie is een voortzetting van een oudere, waar sommige details zijn overgenemen en andere veranderd of nieuw toegevoegd. Dat is ook de reden dat geen enkel geloof kan claimen de enige (goddelijke) waarheid in pacht te hebben en erger nog er de ander de hersenpan voor in te slaan en dat alleen om het eigen gelijk te af te dwingen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

cengiz schreef:
De reden dat ik niets geloof van allah, koran etc is omdat het zo onlogisch, onpraktisch en bezijden de realiteit is.
..

Daar ben je natuurlijk vrij in,maar ga a.u.b niet net doen of jij een intelligentie persoon ben..
Dat jij iets klakkeloos geloven plakt aan intelligentie komt op jouw conto.
monique: Wanneer allah alsnog een koran in het engels neerzendt zal ik waarschijnljk omslaan.
..

cengiz: Maar je vraagt er zelf om,dus jij wil zeggen dat toen de profeet zijn eerste openbaring kreeg en dit in het Engels moest zijn,hoezo moesten de Arabieren eerst op taal les Engels dan hihihi,je zet je eigen voor gek..
Of je hebt niet begrepen watik gezegd heb of je wilt het niet begrepen.

ik zal het nog eens simpeler vertellen.
Waarom niet de koran op een later tijdstip (nog eens) in het engels neergezonden via bv een andere "profeet" ?

Waarom zo moeilijk doen in het arabisch met een analfabete "profeet".
Waarom een "laatste" profeet?
Deze vragen komen in mij op omdat ik mag aannemen dat een alwetend en almachtig "iets" van tevoren weet dat mahammed als laatste profeet niet het beoogde doel bereikt: overheersing van de hele mensheid.

Stel je eigen voor bv,de Nederlanders krijgen een openbaring,en die openbaring komt in de taal die ze niet kunnen lezen of begrijpen,en voor de rest niet interessant om verder te lezen jou post..
Volgens mij HEBBEN de Nederlanders een "openbaring" in een taal die ze niet kennen?
De koran is toch alleen in het arabisch te lezen en alle vertalingen zijn bagger?
Waar HEB je het dus over?


Ik hoop dat je hier antwoord op kunt geven.
Amorele atheistische nitwit
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goeden avond..
Dat jij iets klakkeloos geloven plakt aan intelligentie komt op jouw conto
Dat heb ik nooit beweerd dat ik intelligent ben,maar dat ik alles klakkeloos aanneem kun jij nooit weten want je ken mij niet dus.
Waarom niet de koran op een later tijdstip (nog eens) in het engels neergezonden via bv een andere "profeet" ?
Waarom bevalt hij jou niet,en waarom op een latere tijdstip en waarom in het engels zeg gewoon dat je niet wilt geloven heb ik liever,maar ga a.u.b niet voor God spelen..
Waarom zo moeilijk doen in het arabisch met een analfabete "profeet".Waarom een "laatste" profeet?
Monique je moet hoog nodig bij een dokter langs..meisje dat maken wij toch niet uit dat heeft Hij zo beslist accepteer het of accepteer het niet,

Wat jou probleem is,De profeet is een Arabier(hier ben je tegen)2,Koran is in het Arabisch(ben je ook tegen)waarom een laatste profeet analfabeet (ben je ook op tegen)blijft er niets meer over daar beslist alleen God over niet jij ook niet ik..
van tevoren weet dat mahammed als laatste profeet niet het beoogde doel bereikt: overheersing van de hele mensheid.
..

Hallo word is wakker het is niet de wil van de profeet maar de wil van God cappito..
Volgens mij HEBBEN de Nederlanders een "openbaring" in een taal die ze niet kennen?De koran is toch alleen in het arabisch te lezen en alle vertalingen zijn bagger?Waar HEB je het dus over?
Wat ik ermee wilde zeggen was dit,de bedoeling was om de Arabieren op de rechtepad te brengen hoe kan God dan een openbaring sturen in een andere taal die ze niet begrijpen,het is toch onlogisch,als God hen op de rechtepad wilt brengen dan moet dat in de taal die ze op dat moment spreken..,Jezus vrede zij met Hem,hij kwam toch met een openbaring naar de joden in hun taal,in het Hebreeuws,dus wat jij beweert is toch heel onlogisch..

En wat de Koran aangaat,wist jij dat in de hele wereld de Arabieren van de moslim bevolking maar 17 procent zijn,en de rest is van andere nationaliteiten,het is toch logisch dat er nu vertalingen van de Koran in alle talen zijn,en iedereen in de wereld probeert de Koran in het Arabisch te leren,dat is ook een streven van iedere moslim..

Meisje zelfs in jou taal zitten veel Arabisch namen..

De moslims worden wereldwijd gezien als de dragers van de toorts van cultuur en beschaving.Het kan makkelijk aangetoond worden dat er zeer veel kennis via Spanje in Europa is terechtgekomen en de invloed van de Arabische taal en cultuur op bijvoorbeeld het Nederlands is nog steeds zeer goed merkbaar.Een paar voorbeelden: algebra (al Jabbr), zenith, nadir, elixir, alcohol, alchemie, alkalisch, aorta (van "avarta"), admiraal, tarief, safraan, cijfer (van sifr), azimuth, suiker, enz., enz.




groetjes cengiz..
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Pilgrim »

cengiz schreef:De moslims worden wereldwijd gezien als de dragers van de toorts van cultuur en beschaving.Het kan makkelijk aangetoond worden dat er zeer veel kennis via Spanje in Europa is terechtgekomen en de invloed van de Arabische taal en cultuur op bijvoorbeeld het Nederlands is nog steeds zeer goed merkbaar.Een paar voorbeelden: algebra (al Jabbr), zenith, nadir, elixir, alcohol, alchemie, alkalisch, aorta (van "avarta"), admiraal, tarief, safraan, cijfer (van sifr), azimuth, suiker, enz., enz.
Voor de Islam kwam was er inderdaad beschaving in de Arabische wereld, daarna niet meer. De totale bijdrage van de vroegere Arabieren aan onze beschaving is overigens relatief gering.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef:Voor de Islam kwam was er inderdaad beschaving in de Arabische wereld,
Nuance, Voor de islam kwam was er de klassieke beschaving in het Midden Oosten.
Griekse, Egyptische, Perzische beschaving, voor het grootse deel samengevoegd in het Romeinse rijk.
Arabieren waren analfabete woestijnnomaden buiten dit Romeinse rijk, een volk zonder moreel waardenstelsel zonder beschaving.
In een poging die Arabieren beschaving, morele waarden via schrift bij te brengen is het Arabisch schrift ontwikkeld uit Syriak en Aramees, door Syriaks en Aramezen. In hoofdzaak om een vertaling van de bijbel te verspreiden.
Deze poging is mislukt. De Arabieren, rovers met in hun DNA ingeschreven van andermans werk en land te leven hebben die Klassieke beschaving verovererd en vernietigd.
In een poging die klassieke beschaving te redden en de nieuwe Arabische heersers morele waarden bij te brengen hebben geleerden de Arabische taal en schrift, die geen wetenschappelijke termen kenden uitgebreid met op Arabisch gebaseerde fonetische afwijkingen aan woorden toe te voegen zodat deze een wetenschappelijke waarde kregen.
Dit is ook mislukt;
Ongeveer in het jaar Duizend doven de laatste spikkels verlichting uit de klassieke beschaving uit en dwaalt het door Arabieren veroverde gebied in het duister der onwetendheid. Duister dat nu nog heerst.

Het grootste deel van de geleerden aan de Arabische hoven in het MO was of Christelijk of Joods of Zoroaster. Toen Islamgeleerden overnamen verdween de wetenschap.
Voor Andalusië waren die geleerden of Christelijk of Joods.

Later hebben de Arabieren de namen van die geleerden verarabiseert en deze Islamitische genoemd.
Diefstal van intellectueel eigendom kent Isam ook.
Laatst gewijzigd door BFA op vr mar 19, 2010 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Pilgrim schreef:Voor de Islam kwam was er inderdaad beschaving in de Arabische wereld,
Nuance, Voor de islam kwam was er de klassieke beschaving in het Midden Oosten.
Griekse, Egyptische, Perzische, voor een deel samengevoegd in het Romeinse rijk.
Arabieren waren analfabete woestijnnomaden buiten dit Romeinse rijk, een volk zonder moreel waardenstelsel zonder beschaving.
In een poging die Arabieren beschaving, morele waarden via schrift bij te brengen is het Arabisch schrift ontwikkeld uit Syriak en Aramees, door Syriaks en Aramezen. In hoofdzaak om een vertaling van de bijbel te verspreiden.
Deze poging is mislukt. De Arabieren, rovers met in hun DNA ingeschreven van andermans werk en land te leven hebben die Klassieke beschaving verovererd en vernietigd.
In een poging die klassieke beschaving te redden en de nieuwe Arabische heersers morele waarden bij te brengen hebben geleerden de Arabische taal en schrift, die geen wetenschappelijke termen kenden uitgebreid met op Arabisch gebaseerde fonetische afwijkingen aan woorden toe te voegen zodat deze een wetenschappelijke waarde kregen.
Dit is ook mislukt;
Ongeveer in het jaar Duizend doven de laatste spikkels verlichting uit de klassieke beschaving uit en dwaalt het door Arabieren veroverde gebied in het duister der onwetendheid. Duister dat nu nog heerst.

Het grootste deel van de geleerden aan de Arabische hoven in het MO was of Christelijk of Joods of Zoroaster. Toen Islamgeleerden overnamen verdween de wetenschap.
Voor Andalusië waren die geleerden of Christelijk of Joods.

Later hebben de Arabieren de namen van die geleerden verarabiseert en deze Islamitische genoemd.
Diefstal van intellectueel eigendom kent Isam ook.

Dank je wel, BFA. Allemaal weer zeer verhelderend. Weet jij dan ook toevallig of het waar is dat het de gewoonte was babymeisjes binnen die bedoeïne stammen direct naar de geboorte levendte begraven omdat ze minder recht had mens te zijn dan mannen? Dat wordt namelijk zo vaak beweerd door moslims die daarmee willen aantonen hoe veel meer gecultiveerd de islam de mensheid wil maken. Ik heb me wezenloos gezocht in de bieb en op internet naar een niet islamitische wetenschappelijke bevestigng daarover. Maar alles zonder resultaat.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Weet jij dan ook toevallig of het waar is dat het de gewoonte was babymeisjes binnen die bedoeïne stammen direct naar de geboorte levendte begraven omdat ze minder recht had mens te zijn dan mannen?
Ik heb daar nog geen bronnen over gevonden, ik denk dat dit waar is.
Dit gebeurt, uitgezonderd in de Westerse wereld nog steeds op heel veel plaatsen in de wereld.
In de achterst gelegen gebieden van China, India en in Zuid-Amerika. Het kind, zij het vrouw of anders ergens in gebreke wordt in primitieve samenlevingesvormen heel snel van kant gemaakt. Levend begraven is een van de manieren waarop dit gebeurd.
Voor bastaardkinderen in de Isalmterritoria is dit nog steeds hetgeen hun hoogstwaarschijnlijk boven het hoofd hangt.
Dhana schreef:at wordt namelijk zo vaak beweerd door moslims die daarmee willen aantonen hoe veel meer gecultiveerd de islam de mensheid wil maken.
Dit is een loze bewering in verband met bovenvermeld citaat. Gewoon omdat het een wereldverbreid gebruik was en deels nog is.
Kijk beter naar de plaats die Mohammed de vrouw afgenomen heeft tijdens haar leven.
Zijn eerste vrouw Kadiya was een rijke en vrije weduwe. Had mannen onder haar staan en runde een zaak die over heel het MO handel dreef.
Veel feministes kunnen een voorbeeld aan die vrouw nemen. Na haar dood heeft Mohammed de vrouwen alles afgenomen.

Waarom hij dit deed?
Ik denk dat hij de frustratie niet aankon van onbekwaam om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien bij oude weduwes gigolo moest spelen. Dat Moh uit die frustratie de vrouw in het algemeen volledig de put ingedrukt heeft om haar te vernietigen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Ik denk dat ik ga solliciteren naar de functie van de laaste nieuwe profeet. Dan valt er nog iets te lachen. Misschien ben ik dat al! Is er voor cengiz nog hoop dat hij en enkeltje krijgt van mij, richting een islamitischland van zijn keuze. Hier een beetje komen spioneren voor m.nl. Schande. Kom er voor uit dat je dat doet!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

bobette schreef:er een beetje komen spioneren voor m.nl. Schande. Kom er voor uit dat je dat doet!
Doet hij niets verkeerd mee.
Doet hij niets goed mee ook.
Dat is heel cengiz zijn probleem. Niets verkeerd willen doen door niets goed te willen doen is stilstand. Stilstand is regressie.
Dit is zeker geen houding warmee je wetenschap of iets anders mee ontwikkelt. Regressie eindigt in vernietiging.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Omdat Cengiz hier van houdt.
en beetje War Porn.

Taliban hebben een werkongeval en blazen zichzelf op.

Let ook op de restrictie die de Amerikanen uitoefenen om geen kinderen of andere onschuldigen slachtoffer te maken.
Roofdieren als ze zijn, gebruiken Taliban deze kinderen en onschuldigen als schild.



Werkongeval.
Deze Taliban roosteren zichzelf. nemen geen kinderen of andere onschuldigen mee.
War denk jij Cengiz? Hebben zij recht op een plaats bij Allah en 72 maagden?
Of.
Gaat het roosteren voor eeuwig door in het hellevuur?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

BFA schreef:
bobette schreef:er een beetje komen spioneren voor m.nl. Schande. Kom er voor uit dat je dat doet!
Doet hij niets verkeerd mee.
Doet hij niets goed mee ook.
Dat is heel cengiz zijn probleem. Niets verkeerd willen doen door niets goed te willen doen is stilstand. Stilstand is regressie.
Dit is zeker geen houding warmee je wetenschap of iets anders mee ontwikkelt. Regressie eindigt in vernietiging.
Ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt, maar met een beetje speurwerk heb ik geconstateerd dat het maar een snotneus is van 26 jaar. Dus niet serieus te nemen! Hij haalt zijn "wijsheden"van http://www.islamleer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Hij doet zijn best maar, na de verkiezingen komt hij er wel achter. Eigenlijk is het een ZIELEPIETJE!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

cengiz schreef:goeden avond..
Dat jij iets klakkeloos geloven plakt aan intelligentie komt op jouw conto
Dat heb ik nooit beweerd dat ik intelligent ben,maar dat ik alles klakkeloos aanneem kun jij nooit weten want je ken mij niet dus.
Je snapt het dus echt niet?
Waarom niet de koran op een later tijdstip (nog eens) in het engels neergezonden via bv een andere "profeet" ?

Waarom bevalt hij jou niet,en waarom op een latere tijdstip en waarom in het engels zeg gewoon dat je niet wilt geloven heb ik liever,maar ga a.u.b niet voor God spelen..
Ik speel helemaal niet voor god. Ik vraag me dingen af.
Ik vraag me af waarom allah dit op deze manier gedaan heeft en niet op een handiger en effectvoller manier.

Is niet een advies/gebod in islam "onderzoek"?
Dat ben ik dus aan het doen. Middels het stellen van vragen.
Wat is daar nis mee?
Waarom zo moeilijk doen in het arabisch met een analfabete "profeet".Waarom een "laatste" profeet?

Monique je moet hoog nodig bij een dokter langs..meisje dat maken wij toch niet uit dat heeft Hij zo beslist accepteer het of accepteer het niet,
Dit is dus wat ik bedoel met het standaard antwoord van moslims: "je moet het gewoon geloven".
zoals ik al gezegd heb heeft allah kennelijk ook mensen geschapen die NIET alles zomaar klakkloos geloven maar die de achterliggende gedachte willen weten.

Vandaar dat ik deze vragen stel aan een moslim; immers, aangezien jij het gelooft neem ik aan dat jij het al onderzocht hebt en het antwoord weet?

Wat jou probleem is,De profeet is een Arabier(hier ben je tegen)2,Koran is in het Arabisch(ben je ook tegen)waarom een laatste profeet analfabeet (ben je ook op tegen)blijft er niets meer over daar beslist alleen God over niet jij ook niet ik..
Dat ik tegen deze dingen ben heb ik niet gezegd; dat is jouw interpretatie. Dus ook jouw verantwoordelijkheid.
Dat ik iets niet klakkeloos aanneem houdt niet automatisch in dat ik er tegen ben.
Maar, ik begrijp best dat je dit aangrijpt om even lekker in je islamitisch slachtofferrolletje te gaan zitten...geeft niet, mag best even maar geef dan wel even op een volwassen manier antwoord op een later tijdstip?
van tevoren weet dat mahammed als laatste profeet niet het beoogde doel bereikt: overheersing van de hele mensheid.....

Hallo word is wakker het is niet de wil van de profeet maar de wil van God cappito..
Moeilijk he...begrijpend lezen?
Ik heb dus ook gezegd dat allah de wereld wil overheersen en dat mohammed daar he middel toe is. Toch? Lees het zinnetje nog maar eens...misschien maar eens hardop.
Volgens mij HEBBEN de Nederlanders een "openbaring" in een taal die ze niet kennen?De koran is toch alleen in het arabisch te lezen en alle vertalingen zijn bagger?Waar HEB je het dus over?

Wat ik ermee wilde zeggen was dit,de bedoeling was om de Arabieren op de rechtepad te brengen hoe kan God dan een openbaring sturen in een andere taal die ze niet begrijpen,het is toch onlogisch,als God hen op de rechtepad wilt brengen dan moet dat in de taal die ze op dat moment spreken..,Jezus vrede zij met Hem,hij kwam toch met een openbaring naar de joden in hun taal,in het Hebreeuws,dus wat jij beweert is toch heel onlogisch..
Nee hoor, allah is juist heel onlogisch.
Het is toch de bedoeling dat de hele wereld moslim wordt? Nu zeg je dat de islam alleen maar voor arabieren is. Wat is het nu?

Volgens mij is het niet de bedoeling van god dat de hele mensheid joods wordt? Dat DAT in een plaatselijke taal gebeurde is dus volstrekt logisch; het was ook plaatselijk bedoeld. toch?
En wat de Koran aangaat,wist jij dat in de hele wereld de Arabieren van de moslim bevolking maar 17 procent zijn,en de rest is van andere nationaliteiten,het is toch logisch dat er nu vertalingen van de Koran in alle talen zijn,en iedereen in de wereld probeert de Koran in het Arabisch te leren,dat is ook een streven van iedere moslim..
Moslims zeggen altijd dat de korn niet te vertalen is en dat je hem alleen maar snapt wanneer het (oud) arabisch je moedertaal is. Ik snap dus nog steeds niet waarom allah zijn woord en wetten in zo een plaatselijke en overtaalbare taal gemaakt heeft.
Ik wacht nog steeds op de logica van dat gegeven.
Meisje zelfs in jou taal zitten veel Arabisch namen..
nou en? Er zitten ook Franse, Engelse, Latijnse, Duitse etc woorden is.
Wat is dus je punt?
De moslims worden wereldwijd gezien als de dragers van de toorts van cultuur en beschaving.

Waar? [c045.gif]

Het kan makkelijk aangetoond worden dat er zeer veel kennis via Spanje in Europa is terechtgekomen en de invloed van de Arabische taal en cultuur op bijvoorbeeld het Nederlands is nog steeds zeer goed merkbaar.Een paar voorbeelden: algebra (al Jabbr), zenith, nadir, elixir, alcohol, alchemie, alkalisch, aorta (van "avarta"), admiraal, tarief, safraan, cijfer (van sifr), azimuth, suiker, enz., enz.
Allemaal gejat, en dat weet je zelf ook heel goed.


groetjes monique
Amorele atheistische nitwit
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goeden avond allemaal..
Ik denk dat ik ga solliciteren naar de functie van de laaste nieuwe profeet. Dan valt er nog iets te lachen. Misschien ben ik dat al! Is er voor cengiz nog hoop dat hij en enkeltje krijgt van mij, richting een islamitischland van zijn keuze. Hier een beetje komen spioneren voor m.nl. Schande. Kom er voor uit dat je dat doet!
..

Bobette ,ik lach mijn kapot om jou reacties,blijf vooral zo schrijven,luister ik kan jou toch niet overtuigen dat ik alles doe in mijn eentje en dat ik 26 jaar ben was dat maar waar,en dat ik zou spioneren,waarom zou ik spioneren en wat valt er te spioneren op deze forum dan,en dan kom je elke keer met je geertje aan zeilen,heb ik 1 keer iets gezegd over wilders hier op deze forum,waarom kom je elke keer hiermee wil je mij bang maken of zo..
Hij doet zijn best maar, na de verkiezingen komt hij er wel achter. Eigenlijk is het een ZIELEPIETJE!!
Maar je blijft wel reageren op die zielenpiet waarom?

bfa als jij zo op deze manier blijft doorgaan zal ik helaas niet meer op jou reageren,want je bent het niet waard,zonde van mijn tijd..
Je snapt het dus echt niet?
Volgens mij weet jij zelf niet meer wat je zegt
Ik speel helemaal niet voor god. Ik vraag me dingen af.Ik vraag me af waarom allah dit op deze manier gedaan heeft en niet op een handiger en effectvoller manier.
Dus jij weet beter dan Allah?
Is niet een advies/gebod in islam "onderzoek"?
Sorry maar wat jij doet is geen onderzoek je weet het beter dan Allah,want volgens jou heeft Allah verkeerd gedaan toch..
Dit is dus wat ik bedoel met het standaard antwoord van moslims: "je moet het gewoon geloven". zoals ik al gezegd heb heeft allah kennelijk ook mensen geschapen die NIET alles zomaar klakkloos geloven maar die de achterliggende gedachte willen weten.
Kijk dat Allah bepaalde mensen uitzoekt als profeet daar kunnen wij ons niet inmengen,ik heb ook niet gevraagd om op deze wereld te komen,maar ik ben er,en dat heeft Hij beslist..

wat jij je eigen moet wel moet afvragen :waar kom ik vandaan en waar ga ik heen als ik dood ga en wat kom ik hier doen?

Kijk jou gedachte staat mij wel aan zo ben ik ook,niet klakkeloos geloven maar die achterliggende gedachte willen weten,maar zoals ik eerder zei waarom heeft god een arabier als profeet gesteld,en waarom komen er geen nieuwe profeten,en waarom in een taal Arabisch en niet in het Engels.maar dit is niet achterliggende gedachte willen weten,maar je bent er puur niet mee eens..

Het kan ook zijn dat de satan veel in jou oor fluistert..
Vandaar dat ik deze vragen stel aan een moslim; immers, aangezien jij het gelooft neem ik aan dat jij het al onderzocht hebt en het antwoord weet?
Zulke vragen stellen wij niet,wij vragen ons eigen af waarom mogen we geen varkens vlees eten,waarom moeten we vasten,waarom moeten we bidden,en wat gaat er gebeuren op de dag des oordeels,hoe kunnen we slagen in het hiernamaals wat mogen we wel en wat niet,want deze wereld is vergankelijk is niet blijvend,daarom waarom zou ik zoveel investeren in iets wat toch niet blijvend is,snap je

Wij geloven dat deze wereld een test is,om een test te kunnen doorlopen,moet men vrijheid van keuze hebben,anders is er van een test geen sprake...

Monique jij gebruik jou vrijheid van keuze toch ook hoe je wilt,daarom zul je in het hiernamaals verantwoording moeten afleggen voor de gemaakte keuzes..
Ik heb dus ook gezegd dat allah de wereld wil overheersen en dat mohammed daar he middel toe is. Toch? Lees het zinnetje nog maar eens...misschien maar eens hardop.
Nu doe je weer net of ik niet heb begrepen wat je zei,het is de wil van Allah dat zijn woord verspreid word door de hele wereld,en het gaat niet om de profeet om de wereld te heersen,want na 23 jaar na de openbaring is Hij heengegaan van deze wereld zijn taak zat erop..

Als Allah had gewild was iedereen wel moslim geweest,maar dat was niet zijn wil,deze wereld is gewoon een test,zonder dwang moet een mens zijn vrije keuze gebruiken en Hem accepteren,en dat is Islam..

Ik hoop dat jullie tijd nemen om die film te zien,ik gaaf eerder al een link..ik heb geen tijd meer misschien morgen nog welterusten voor degene die gaat slapen cengiz..
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door SDX »

Dhana schreef:

Dank je wel, BFA. Allemaal weer zeer verhelderend. Weet jij dan ook toevallig of het waar is dat het de gewoonte was babymeisjes binnen die bedoeïne stammen direct naar de geboorte levendte begraven omdat ze minder recht had mens te zijn dan mannen? Dat wordt namelijk zo vaak beweerd door moslims die daarmee willen aantonen hoe veel meer gecultiveerd de islam de mensheid wil maken. Ik heb me wezenloos gezocht in de bieb en op internet naar een niet islamitische wetenschappelijke bevestigng daarover. Maar alles zonder resultaat.
Volgens deze brief van de Perzische keizer Yazdgird III aan Omar Ibn al Khatab wél já!
In the name of Ahura Mazda, creator of Life & Wisdom. You in your letter wrote that you want to direct us towards your God, Allah O Akbar, without having the true knowledge of who we are & what do we worship!
It is amazing that you occupy the position of Khalifat (Ruler) of Tazis, yet your knowledge is the same as a lowly Tazi rambler, roaming in deserts of Tazistan (Arabia), & same as a desert tribal man!

"Little Man", you offer me to worship a united & single God without knowing that it has been thousands of years that Persians worship the mono God & they pray to him Five Times a day! In this land of culture & art this has been the normal path of life for years. When we established the tradition of hospitality & good deeds in the world & we waved the flag of "Good Thoughts, Good Words, Good Deeds" in our hands, you & your ancestors were roaming the deserts, eating Lizards for you had nothing else to feed yourselves & burying your innocent daughters alive (an old Arab tradition, cause they preferred male children to female)!

Tazi people have no value for God's creatures! You behead God's children, even the Prisoners of War, Rape Women, bury your daughters alive, attack the Caravans, mass murder, kidnap people's wives & steal their property! Your hearts are made of stone, we condemn all these Evil which you do. How can you teach us Godly Ways when you commit these actions?

You tell me to stop my Fire Worship! We, Persians see the Love of Creator & power of inventor in the light of Sun & warmth of Fire. Lights & Warmth of the Sun & Fire makes us see the light of truth & warmness our hearts to the creator & to one another.

It helps us to be kind to one another, it enlightens us & makes us to keep Mazda's Flame, alive in our hearts. Our lord is Ahura Mazda & it is strange that you people also, just discovered him & named him Allah O Akbar! But we are not the same as you, we are not in the same level as you. We help other human being, we spread love among humanity, we spread Good throughout the Earth, we have been spreading our culture but in respect for other cultures throughout the whole world for thousands of years, yet you in the name of Allah invade other men's land! You mass murder the people, create famine, fear & poverty for others, you create Evil in the name of Allah. who is responsible for all this catastrophe?

Is it Allah who commands you to murder, pillage & to destroy? Is it you the followers of Allah who do this in his name? Or is it both?

You have risen from heat of the deserts & burnt out infertile lands with no resources, you want to teach people the love of God by your military campaigns & the power of your Swords! You are Desert Savages, yet you want to teach urban people like us who lived in the cities for thousands of years, the love of God! We have thousands of years of culture behind us, a powerful tool indeed! Tell us? With all your military campaigns, barbarianism, murder & pillage in the name of Allah O Akbar, what have you taught to this Muslim Army? What knowledge have you taught the Muslim that you also insist on teaching it to non Muslim? What culture have you learned from your Allah, now that you want to force-teach it to others?

Alas, Oh Alas...... that today our Persian Armies of Ahura have been defeated from your recently Allah Worshiping Armies; Now, our people have to worship the same God, the same Five times a day, but forced by the sword to call him Allah & pray to him in Arabic, cause your Allah only understands Arabic! I suggest, you & your gang of bandits pack up & move back to your deserts where they are used to live. Take them back where they used to the burning heat of the sun, tribal life, eating Lizards & drinking Camel Milk. I forbid you to let your band of thieves loose in our fertile lands, civilized cities & our glorious nation. Don't turn these "beasts with hearts of stone" loose, to mass murder our people, kidnap our women & children, rape our wives & send our daughters to Mecca as slaves! Don't let them do these crimes in the name of Allah O Akbar, put a stop to your criminal behavior.

Aryans are forgiving, warm, hospitable, & decent people and everywhere they went, they have spread seeds of friendship, love, knowledge & truth; therefore, they shall not punish you & your people for your pirate ways & criminal acts. I beg you to remain with your Allah O Akbar in your deserts & do not move close to our civilized cities, for your believes are "Much Fearful" & your behavior is "Most Barbaric"!

signed,

Emperor Yazdgird III of Sasanid


- - The Original copy of this letter (632 AD - 651 AD) is in London Museum - -


...en kijk wat ieslaam NU gemaakt heeft van Perzië/Iran!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

cengiz schreef:
Waarom zou allah de heilige grote boodschap in het arabisch gedaan hebben?
..
Waren toen al engelsen dan
Nee, maar wel Byzantijnen (Grieks) en Romeinen (Latijn). Dat waren de Taalkundige grootmachten van die tijd.
Allah had in het begin profeten voortgebracht uit de joodse volk en daarna het laatste boodschap kwam van de Arabieren,maar Arabieren en joden zijn eigenlijk broeders van elkaar hun vader is Abraham
Wanneer ze tenminste bereid zouden zijn om mo te aanbidden, hetgeen ze zeer beslist niet van plan zijn. Dus zijn het varkens, apen, ezels en andere beesten
Waarom in het Arabisch omdat bijna alle geloven ontstaan zijn in het oosten en,waarom het begon met de Arabieren omdat God dat zo heeft gewild,maar dit staat ook in Genesis dat Abraham belofte maakt met Allah en de besnijdenis van mannen is ook de uiterlijke teken der gelovigen
Complete nonsens! Hoe kom je er op? :roll2:
Godsdiensten vindt je overal op de wereld.
Besnijdenis:
Allah is alwetend, niet waar? Dus de alwetende allah creëert een flappie waarvan hij van te voren al weet dat jullie dat moeten afknippen. Beet je ontwetend, niet? :smile:
En omdat jij Arabisch niet kent daarom weet je ook niet waar je over praat,het is aan ons de taak om de universele boodschap te verspreiden
Fijn. Gehoord, niet geïnteresseerd. Gaarne niet meer terug komen. Aan de deur wordt niet gekocht, en geloven doe ik toch niet.
Je weigert hoe dan ook te bewijzen dat die allah van jouw bestaat. Dus waarom doorzijken?
maar als je niet wilt geloven ook al kom ik met tig bewijzen
Dat moet nog komen, jokkebrok. Kom voorlopig eens met één bewijs.
En dit is een afscheidsbrief van de profeet aan gehele mensheid
Geen interesse in pedofiele preken. <snip!>
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

cengiz schreef:ik lach mijn kapot om jou reacties,blijf vooral zo schrijven,luister ik kan jou toch niet overtuigen dat ik alles doe in mijn eentje
Wat doe jij in je Deux chevaux:
  1. Vragen niet beantwoorden.
  2. Vragen vermijden die jij niet kunt of wilt beantwoorden.
  3. Je bewijst helemaal niets.
  4. Je dreunt wat preken af, als ware het bewijs.
  5. Ronduit liegen, want je beweert dat je je stellingen wel bewijst.
bfa als jij zo op deze manier blijft doorgaan zal ik helaas niet meer op jou reageren,want je bent het niet waard,zonde van mijn tijd
Als ik vragen mag, wat doe je voor de kost? Scholier, neem ik aan? Gezien je niveau van debatteren taxeer ik je niet op HAVO niveau. Je kostbare tijd is je krantenwijk?
]Dus jij weet beter dan Allah?
Natuurlijk. Ik weet het ook beter dan de paashaas of het koekiemonster. Want die bestaan ook niet.
Sorry maar wat jij doet is geen onderzoek je weet het beter dan Allah,want volgens jou heeft Allah verkeerd gedaan toch
Iets wat niet bestaat heeft het wel of niet verkeerd. Het bestaat gewoon niet. Aan jou de taak om ons overtuigend aan te tonen dat het wel bestaat.
Kijk dat Allah bepaalde mensen uitzoekt als profeet daar kunnen wij ons niet inmengen,ik heb ook niet gevraagd om op deze wereld te komen,maar ik ben er,en dat heeft Hij beslist..
Nee, dat komt omdat je vader je moeder een flinke beurt gegeven heeft. Elementaire biologie noemen we dat.
wat jij je eigen moet wel moet afvragen:waar kom ik vandaan en waar ga ik heen als ik dood ga en wat kom ik hier doen?
  1. Waar kom ik vandaan? Uit de pijp van m'n pa.
  2. Waar ga ik heen als ik dood ga? De lucht in, als rookwolk.
  3. Wat kom ik hier doen? De tijden doden tussen 1 en 2.
Kijk jou gedachte staat mij wel aan zo ben ik ook,niet klakkeloos geloven maar die achterliggende gedachte willen weten
Nee, zo ben jij dus niet. Jouw ouders hebben je getrained om je aars 5x per dag in de lucht te steken. Dat volg je blindelings zonder je wat af te vragen als zijnde de waarheid. Je geloofd dus klakkeloos.
maar zoals ik eerder zei waarom heeft god een arabier als profeet gesteld,en waarom komen er geen nieuwe profeten,en waarom in een taal Arabisch en niet in het Engels.maar dit is niet achterliggende gedachte willen weten,maar je bent er puur niet mee eens..
Het antwoord is bijzonder eenvoudig. Mo was een sekteleider, zoals Jim Jones. Hij was analfabeet en sprak 1 taal, Arabisch. Hij baseerde zijn geloof op wat hij jatte van de Joden en de Christenen. Aangezien hij megalomaan was bepaalde hij dat hij de grootste en de laatste was.
Het kan ook zijn dat de satan veel in jou oor fluistert..
Weer wat voor je om te bewijzen. Bestaat dat dan ook?
Zulke vragen stellen wij niet,wij vragen ons eigen af waarom mogen we geen varkens vlees eten,waarom moeten we vasten,waarom moeten we bidden,en wat gaat er gebeuren op de dag des oordeels,hoe kunnen we slagen in het hiernamaals wat mogen we wel en wat niet,want deze wereld is vergankelijk is niet blijvend,daarom waarom zou ik zoveel investeren in iets wat toch niet blijvend is,snap je
Nee. Voor geen meter. Want je weigert de twee essentiële vraag te beantwoorden:
  1. Bestaan er goden of een god
  2. Is dat noodzakelijkerwijze allah?
Stel je voor dat goden wel bestaan, en dat dit niet allah is. Maar Quetzquotl. Die wordt alsmaar bozer en bozer omdat jullie hem weigeren te eren.
Wij geloven dat deze wereld een test is,om een test te kunnen doorlopen,moet men vrijheid van keuze hebben,anders is er van een test geen sprake.
Beetje onzinnig, wat je hier schrijft.
De keuze tussen de hel of de hemel is geen keuze.
Als ik jou de keuze geef tussen een lollie en een pak ransel, is dat dan een vrije keuze?
Monique jij gebruik jou vrijheid van keuze toch ook hoe je wilt,daarom zul je in het hiernamaals verantwoording moeten afleggen voor de gemaakte keuzes..
Prima, zullen we dat dan maar doen? Jij gaat vrolijk iedere dag knabbelen aan een tapijtje, eet geen hamburgers, gaat niet met korans op het schijthuis zitten. En wij doen wat wij goed vinden. Wanneer het moment daar is gaat Anubis ons beoordelen. Tot dat moment laten jij en je kameraadjes ons gewoon met rust en zeuren niet over speciale voorrechten. Zie het maar als een extra test. Krijgen jullie misschien een extra wip met een maagd voor.
het is de wil van Allah dat zijn woord verspreid word door de hele wereld,en het gaat niet om de profeet om de wereld te heersen,want na 23 jaar na de openbaring is Hij heengegaan van deze wereld zijn taak zat erop..
Nee, het is de wil van jullie sekteleider die het geloof bedacht heeft. Je zult eerst aan moeten tonen dat die allah bestaat, knul.
Als Allah had gewild was iedereen wel moslim geweest,maar dat was niet zijn wil,deze wereld is gewoon een test,zonder dwang moet een mens zijn vrije keuze gebruiken en Hem accepteren,en dat is Islam..
Eventjes aantonen dat die allah bestaat, knul.

Je bent nogal karig met bewijs, Cengiz. :nono1:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede morgen..

Weet je wat jou probleem is,jij bent negatief naar mij toe omdat ik een moslim ben,en dat betekent,jij benader mijn post met vooroordelen,dat wil zeggen mensen met vooroordelen zijn ongeschoolden mensen met een lage IQ

Waarom durf je mij niet normaal te benaderen,bang dat je na moet denken

Ik zal proberen op een normale manier te reageren op jou post
Nee, maar wel Byzantijnen (Grieks) en Romeinen (Latijn). Dat waren de Taalkundige grootmachten van die tijd.
Wat wilt dat nou zeggen,het zegt immers niets dit zijn geen argumenten,farao was ook een grote macht van zijn tijd en wat deden ze,joodse volk onderdrukken

Kijk als je geloof hebt in het hiernamaals,dan weet je dat de wereld en het hiernamaals met elkaar zullen botsen,ik zal de woorden van Jezus herhalen hij zei tegen zijn apostelen""Wanneer jullie dit Wereld liefhebben zal God jullie niet liefhebben,maar wanneer jullie God lief hebben zal de wereld jullie haten,met andere woorden je kiest of voor deze wereld of voor het hiernamaals de keus is duidelijk..

Er zijn in de wereld drie soorten geloven aanwezig..,1 :Zelf verzonnen geloven..daar valt de sektes,bahgwan,enz..2 :Geloven die ooit Goddelijk waren en naderhand de Goddelijkheid hebben verloren,door inmenging van mensen vb,christendom en de jodendom..3 :Rechtstreeks Goddelijke boek dat onveranderd is,Islam Koran..
Wanneer ze tenminste bereid zouden zijn om mo te aanbidden, hetgeen ze zeer beslist niet van plan zijn. Dus zijn het
Het is zijn interpretatie van de Koran,Koran verdelen in puzzelstukjes alles uit zijn context halen is een hele slechte boek,maar een hele goede boek voor islam haters,en daar ben jij ook 1 van..
Complete nonsens! Hoe kom je er op?
Een wel bekende reactie van een atheist,ik had al eerder gezegd het staat in genesis in jou boek maar omdat jij nooit goed mijn post leest en vooroordelen hebt naar mij toe omdat ik een moslim ben,en dan weet je niet wat je moet doen dan maar glashard alles ontkennen,getuigd echt niet van intelligentie maar eerder van onwetendheid en arrogantie..tip durf (Na te denken)
Allah is alwetend, niet waar? Dus de alwetende allah creëert een flappie waarvan hij van te voren al weet dat jullie dat moeten afknippen. Beet je ontwetend, niet? :smile:
Als jij een onwetend mens bent kan ik jou moeilijk via internet bijschaven niet :rongue: Maar misschien heeft Allah de flappie expres erop gelaten om te kijken wie het vrijwillig zal afknippen..maar jou flappie mag blijven zitten waar die zit..
Je weigert hoe dan ook te bewijzen dat die allah van jouw bestaat. Dus waarom doorzijken?
Ik heb nooit geprobeerd jou te interesseren voor de Islam,maar jij vind het elke keer interessant om mij de les voor te lezen,maar waarom voel jij je eigen aangesproken dan..

Maar hoe kun je Allah zien,als jij je kop zo diep hebt gestoken in zand en je weigert hem eruit te halen,blijf lekker zo staan sta je heel mooi op de foto,straks in het (Hiernamaals)kunnen we je achterwerk bekijken....
Dat moet nog komen, jokkebrok. Kom voorlopig eens met één bewijs.
Ik neem aan dat jij wel naar school bent geweest,maar onze ogen kunnen alleen maar materie zien toch,met andere woorden alles wat geschapen is kunnen wij zien,maar Allah is niet geschapen dus kun je hem niet zien..(Durf na te denken)..

Maar vertel is,jij bent een atheïst toch,misschien kunnen we daarover hebben

En voor de rest heb ik heel weinig interesse wat jij allemaal schrijft



groetjes cengiz..
Laatst gewijzigd door cengiz op za mar 20, 2010 11:36 am, 2 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

cengiz schreef: "Ja, o Boodschapper van Allâh," antwoordden de metgezellen.[/b]
En gingen ze dan in de rij staan om de urine van de Grote Profeet te drinken :D ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Zielig als je hobby de islam is! Heb jij geen eigen mening cengiz? Je woont in een westers land. Neem die gbruiken over. Of vertrek. Jij zal het op deze manier nooit redden knaapje. Ik maak jou niet bang, maar met jouw onnozelheid kan je het best vast je koffertje gaan pakken. JIj hebt geen niveau om met grote mensen te praten, gezien je domme achterlijke reacties.
Plaats reactie