cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

Suze schreef:
Monique schreef:
Suze schreef: Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel,
Dan hebben we toch 1 troost wanneer islam inderdaad de boel overnemen.......
Na onze dood zijn we dan in ieder geval van ze verlost...
Het ligt eraan wat je erger vindt. :laugh1:
Dat zien we dan wel weer...eerst van die klote islam weg zijn.
Amorele atheistische nitwit
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Monique schreef:
Suze schreef: Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel,
Dan hebben we toch 1 troost wanneer islam inderdaad de boel overnemen.......
Na onze dood zijn we dan in ieder geval van ze verlost...
Daar ga ik niet op wachten. Ik wil nu verlost worden van een geloof wat alleen maar idioterie en waanzin uitstraald. Mo de pedofiel word vereerd. Vreselijk. DE eerste moslim die dat u eens openlijk veroordeeld, krijgt van mij een dikke pluim.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Nick »

bobette schreef:
Monique schreef:
Suze schreef: Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel,
Dan hebben we toch 1 troost wanneer islam inderdaad de boel overnemen.......
Na onze dood zijn we dan in ieder geval van ze verlost...
Daar ga ik niet op wachten. Ik wil nu verlost worden van een geloof wat alleen maar idioterie en waanzin uitstraald. Mo de pedofiel word vereerd. Vreselijk. DE eerste moslim die dat u eens openlijk veroordeeld, krijgt van mij een dikke pluim.
Jij gelooft in een utopie? Geloof maar niet dat we snel verlost raken van islam en alles eromheen
en moslims die de profeet veroordelen, die moet je ook met een lampje zoeken, helaas. :(
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Suze schreef:Dat idee kwam ook in mij op... :laugh1:

Nog een poging...

Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel, maar wat nu als je als gelovige
toch met regelmaat zondigt en als niet gelovige voor de rest een goed mens bent...die vraag zou ik eigenlijk aan
cengiz willen stellen, maar die schijnt met de Noorderzon vertrokken
. :rolleyes:
Ja jammer. :crying: Ik zag net een PM van Cengiz waarin hij vraagt of ik zijn account wil vernietigen. Ik denk dat hij niet meer terug komt.

Maar ik kan die vraag ook voor je beantwoorden Suze. Een kafir blijft voor eeuwig branden in de hel, maar een moslim zit voor een bepaalde tijd in de hel. Als zijn straf er op zit, dan mag hij ook naar de hemel, maar voor de infidel zit dat er dus niet in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

bobette schreef:
Monique schreef:
Suze schreef: Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel,
Dan hebben we toch 1 troost wanneer islam inderdaad de boel overnemen.......
Na onze dood zijn we dan in ieder geval van ze verlost...
Daar ga ik niet op wachten. Ik wil nu verlost worden van een geloof wat alleen maar idioterie en waanzin uitstraald. Mo de pedofiel word vereerd. Vreselijk. DE eerste moslim die dat u eens openlijk veroordeeld, krijgt van mij een dikke pluim.
Een moslim zal nooit toegeven dat Mohammed geen beste was bobette, want dan is hij een moertadd ( afvallige.) Elke mondelinge of schriftelijke ontkenning van enig principe van het moslimgeloof wordt gezien als een daad van afvalligheid. Een Moslim wordt dus ook als afvallig gezien als hij het karakter van de profeet of zijn moraal of deugden te schande maakt, het profeetschap van Mohammed ontkent en ook niet erkent dat Mohammed het zegel der profeten was.
Een moslim kijkt dus wel uit om Mohammed te veroordelen. Dat betekent dus een enkeltje hel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Nick »

Ariel schreef:
Suze schreef:Dat idee kwam ook in mij op... :laugh1:

Nog een poging...

Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel, maar wat nu als je als gelovige
toch met regelmaat zondigt en als niet gelovige voor de rest een goed mens bent...die vraag zou ik eigenlijk aan
cengiz willen stellen, maar die schijnt met de Noorderzon vertrokken
. :rolleyes:
Ja jammer. :crying: Ik zag net een PM van Cengiz waarin hij vraagt of ik zijn account wil vernietigen. Ik denk dat hij niet meer terug komt.

Maar ik kan die vraag ook voor je beantwoorden Suze. Een kafir blijft voor eeuwig branden in de hel, maar een moslim zit voor een bepaalde tijd in de hel. Als zijn straf er op zit, dan mag hij ook naar de hemel, maar voor de infidel zit dat er dus niet in.
Dus er is daarboven ook al discriminatie. :laugh1:
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Een moslim zal nooit toegeven dat Mohammed geen beste was bobette, want dan is hij een moertadd ( afvallige.) Elke mondelinge of schriftelijke ontkenning van enig principe van het moslimgeloof wordt gezien als een daad van afvalligheid. Een Moslim wordt dus ook als afvallig gezien als hij het karakter van de profeet of zijn moraal of deugden te schande maakt, het profeetschap van Mohammed ontkent en ook niet erkent dat Mohammed het zegel der profeten was.
Een moslim kijkt dus wel uit om Mohammed te veroordelen. Dat betekent dus een enkeltje hel.

Ik zie Mohammed vzmh als de laatste profeet(de zegel der profeten) en als boodschapper. En in mijn ogen is hij gewoon gelijk aan alle voorgaande profeten. :wink:
Hij zei ook zelf: Maak geen onderscheid tussen profeten.
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Suze schreef:Dat idee kwam ook in mij op... :laugh1:

Nog een poging...

Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel, maar wat nu als je als gelovige
toch met regelmaat zondigt en als niet gelovige voor de rest een goed mens bent...die vraag zou ik eigenlijk aan
cengiz willen stellen, maar die schijnt met de Noorderzon vertrokken. :rolleyes:
Een gelovige die regelmatig zondigt in z'n leven zal tijdelijk in de hel verblijven. En de ongelovigen, ook al ben je Moeder Theresa herself zullen eeuwig in de hel verblijven.
En doe aub niet zo schijnheilig alsof Islam de enige Godsdienst is die ongelovigen naar de hel stuurt. Elk religie hanteert namelijk dezelfde regel.
Het ontkennen van je schepper staat een oneindige straf op.
A proud amazigh!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

Amazigh schreef:
Suze schreef:Dat idee kwam ook in mij op... :laugh1:

Nog een poging...

Volgens moslims komen gelovigen in het paradijs en niet-gelovigen gaan naar de hel, maar wat nu als je als gelovige
toch met regelmaat zondigt en als niet gelovige voor de rest een goed mens bent...die vraag zou ik eigenlijk aan
cengiz willen stellen, maar die schijnt met de Noorderzon vertrokken. :rolleyes:
Een gelovige die regelmatig zondigt in z'n leven zal tijdelijk in de hel verblijven. En de ongelovigen, ook al ben je Moeder Theresa herself zullen eeuwig in de hel verblijven.
En doe aub niet zo schijnheilig alsof Islam de enige Godsdienst is die ongelovigen naar de hel stuurt. Elk religie hanteert namelijk dezelfde regel.
Het ontkennen van je schepper staat een oneindige straf op.

Dat laatste komt doordat moslim net zo lang zoeken en draaien totdat ze in welke religie dan ook, dezelfde stelling als de islam gevonden denken te hebben. letterziften, zeg maar. Ik heb buiten een bijbel ook koran in mijn bezit. Die koran bevat voor meer de helft pagina's waarin ene of andere godsgeleerde uitlegt, waarom alle andere religies niet de ware kunnen zijn. Ik vermoed dat een van de motivaties daarvoor is, het boek nog enigi inhoudelijk gewicht mee te geven. De redenen die hij aandraagt lijken verdomd veel op oersaaie conference van een wel heel slechte cabaretier, die het maar niet wil lukken te carabatieren. En diezelfde tenenkrommende nonsens kom je op iedere moahmmedaanse site in soms, heel origineel, andere bewoordingen tegen. En over hypocritie zullen we het maar een keer een andere keer hebben, als je weer eens onder je steen vandaan gekropen bent.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

Amazigh schreef:Een gelovige die regelmatig zondigt in z'n leven zal tijdelijk in de hel verblijven.
Dat hangt er helemaal vanaf wat voor geloof je belijdt.
En de ongelovigen, ook al ben je Moeder Theresa herself zullen eeuwig in de hel verblijven.
Bekend. Barmhartige goden hebben die eigenschap. :smile:

En doe aub niet zo schijnheilig alsof Islam de enige Godsdienst is die ongelovigen naar de hel stuurt. Elk religie hanteert namelijk dezelfde regel.
Nee hoor. Lang niet alle godsdiensten kennen een hel. Het Boeddhisme bijvoorbeeld kent geen hel.
Jij kent er maar drie (vaag) : Christen- en Jodendom, en het mohammedanisme. Die kennen wel een hel. De meeste godsdiensten zijn niet zo sadistisch en haatdragend.
Het ontkennen van je schepper staat een oneindige straf op.
Yup. Het moet hier over een barmhartige god gaan. Kan niet missen. Sleutelwoorden: hel, eeuwigdurende straf. :drool:

Het maakt totaal niet uit of je diep gelovig bent en je zelf te barsten vliegt in New York of ongelovig bent.
We gaan allemaal wormenvoer worden of rookwolkjes. En dan is het gewoon simpeltjes afgelopen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

H.Numan schreef:Het Boeddhisme bijvoorbeeld kent geen hel.
Zen-Buddhisme alleen kent + 8 000 geschriften die over de hel gaan.

Deze hel is ontworpen om toe te komen aan het gevoel van rechtvaardigheid der mensen.
Om te maken dat een misdadiger die tijdens zijn leven door het net der justitie glipt, na de dood nog zijn straf kan verwachten.
Je kan niet in die hel raken wegens een of ander soort ongeloof tegen de leer van Buddha. Enkel wegens misdaden tegen de medemens.
In feite zet het plegen van die misdaden het psychologisch proces in werking waardoor de geest na de dood gevangen blijft. Hel is iets dat je zelf in je eigen geest creëert.
Aan die zelf gecreëerde hel ontkomen is mogelijk. Buddhisme geeft hier de leidraad voor.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Amazigh schreef: Hij zei ook zelf: Maak geen onderscheid tussen profeten.
Profeten maken profetieën. Mohammed heeft geen enkele profetie gemaakt tijdens zijn leven.

Laat ons het aan het Arabisch wijten dat Mohammedanen denken dat Mohammed een profeet is. Arabisch is een onnauwkeurige taal. Fonetische verwarring is mogelijk door het gebrek aan geschreven klinkers.
Net zoals een maffiaboss was Mohammed altijd op zijn profijt uit.

Deze vergelijking maakt direct duidelijk waar de verwarring zit.
Mohammed was een profijt, geen profeet.
Mohammedanen zijn ook heel makkelijk terug te vinden waar er zonder te werken profijt te halen valt.
Dit toont dat profijt het juiste woord is om Mohammed mee te duiden.

Er op staan dat de profijt Mohammed profeet genoemd wordt is voor Mohammedanen het meest profijt gevende van al hun exploten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef: Het ontkennen van je schepper staat een oneindige straf op.
Dan ziet het er slecht voor je uit schat. Jouw andere profeet Jezus sprak tot de Farizeëen ( daar tel ik moslims ook onder met hun schijnheilige vroomheid) en luister nu even goed naar deze profeet ..... "Daarom zeg Ik u: alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de Heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw noch in de toekomende"....

Nou, daar ben jij mooi klaar mee Amazigh . Moslims ontkennen net zoals de Farizeëen de Heilige Geest. Dus niks geen hemel voor moslims.
En als ik iemand moet geloven, Jezus of Mohammed, dan is het toch echt wel Jezus die wonderen kon verrichten, en mensen uit de dood kon laten opstaan. Mohammed kon alleen maar mensen de dood in drijven. Dus wie is hier nu de grootste profeet.
Moslims hebben zich laten foppen door Mohammed, en zullen dus eeuwig branden als ze de Helige Geest blijven bespotten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Nick »

@Amazigh,

Laat ik dan ipv 'moslims; het woord 'gelovigen' gebruiken...natuurlijk wordt er onder alle geloven beweerd
dat niet gelovigen in de hel komen, maar ik vraag me af waarom veel moslims er zo extreem mee omgaan;
ze komen vaak aan met de strengste straffen voor de niet-gelovigen, terwijl er bij Christenen nog weleens
gezegd wordt dat God van iedereen houdt, dat is iets wat ik nog nooit een moslim heb horen zeggen.
Ik ben het ook met Ariel eens dat er een heel verschil is tussen de profeet Mohammed en Jezus;over Hem hoor
je alleen maar goede dingen, dat kun je toch moeilijk van jullie profeetje zeggen; de schavuit penetreerde
een meisje van 9; niets anders dan een pedofiel dus...dat noemt zich profeet?En kom niet aan dat
het in die tijd 'normaal' was, dat een volwassene seks had met een kind, want dat scenario hebben we al te vaak gehoord.

Vraag: als ik nu wel in Jezus geloof en niet in Mo, kom ik dan in de hemel, of ga ik dan naar de hel? En wat gebeurt er met een agnost? :smile:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

En doe aub niet zo schijnheilig alsof Islam de enige Godsdienst is die ongelovigen naar de hel stuurt. Elk religie hanteert namelijk dezelfde regel.
Het ontkennen van je schepper staat een oneindige straf op.
Daar heb ik al een tijdje toch wel wat moeite mee.

Je bent vb. een vrome brave moslim: die mag naar het hoerenparadijs en daar voor eeuwig rollenbollen

als echter die vrome brave moslim zich tijdens zijn leven tot het christendom bekeert, dan gaat die volgens Allah naar de Allah-hel, maar wordt ie tegelijk wel door Jezeke ontvangen in het rijstpap paradijs, hoe zou dat nu zitten?

En als dat brave christelijke meisje zich dan op een bepaald moment tot islam bekeert omdat ze met Mohammed wil trouwen, dan moet die naar de christelijke hel in plaats van dat ze op de eerste rij mag zitten toekijken hoe haar man zich alle dagen te pletter nuked op zijn 72 sloeries.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Pilgrim »

Amazigh schreef:Ik zie Mohammed vzmh als de laatste profeet(de zegel der profeten) en als boodschapper. En in mijn ogen is hij gewoon gelijk aan alle voorgaande profeten. :wink:
Hij zei ook zelf: Maak geen onderscheid tussen profeten.
Hmmm..., dus Mohammed was de laatste der profeten? Zelf geloof ik niet dat Mohammed een echte profeet was, maar stel dat hij dat toch was. Hoe zit het dan met Nostradamus (1503-1566), Edgar Gayce (1877-1945), Alois Irlmaier (1894-1959), Anton Johansson (1858-1929), Melanie Matthieu van La Salette (1831-1903), Katharina Leistnerin (?-1831), Mater Alphonsa (1814-1867), Jacob Lorber (1800-1864), Mühlhiasl, "de Woudprofeet" (1750-1825), Anna Katherina Emmerich (1774-1824), Marie Anne Adelaide Lenormand (1772-1843), Wessel Dietrich Eilert ("De oude Jasper") (1764-1833), Michael Tölk (rond 1750), Johann Peter Knopp (1714-1794), Berhard Rembold ("der Spielbernd") (1689-1783), De Heilige Birgitta van Zweden (1302-1373), Hildegard van Bingen (1098-1179), de Heilige Malachias (1094-1148), Hepidan uit St. Gallen (1084-?), bisschop Methodius van Patara (omstreeks 677), de "Zieneres van Praag" (17e eeuw), de "Byzantijnse Profetes" (8e eeuw) en nog vele anderen?

Mohammed, de profeet van de Islam, voldoet niet aan het criterium van ECHTE profeet, noch in zijn boodschap en noch in zijn gedrag. Daarom hoort hij in het bovenstaande rijtje niet thuis en ook niet bij de klassieke profeten die in het Oude Testament genoemd worden. :no1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Dan ziet het er slecht voor je uit schat. Jouw andere profeet Jezus sprak tot de Farizeëen ( daar tel ik moslims ook onder met hun schijnheilige vroomheid) en luister nu even goed naar deze profeet ..... "Daarom zeg Ik u: alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de Heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw noch in de toekomende"....
Nou, daar ben jij mooi klaar mee Amazigh . Moslims ontkennen net zoals de Farizeëen de Heilige Geest. Dus niks geen hemel voor moslims.
Wij geloven ook in de Heilige Geest.
Then Allah will say, O Jesus son of Mary! Remember My favor upon you and upon your mother; how I strengthened you with the Holy Spirit
En als ik iemand moet geloven, Jezus of Mohammed, dan is het toch echt wel Jezus die wonderen kon verrichten, en mensen uit de dood kon laten opstaan. Mohammed kon alleen maar mensen de dood in drijven. Dus wie is hier nu de grootste profeet.
Moslims hebben zich laten foppen door Mohammed, en zullen dus eeuwig branden als ze de Helige Geest blijven bespotten.
Jezus vzmh kon inderdaad wonderen verrichten maar dat kon hij niet uit zichzelf maar door de Wil van Allah :smile:
Men of Israel, listen to this: Jesus of Nazareth was a man accredited by God to you by miracles, wonders and signs, which God did among you through him, as you yourselves know. Acts 2:22
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:
Amazigh schreef:Ik zie Mohammed vzmh als de laatste profeet(de zegel der profeten) en als boodschapper. En in mijn ogen is hij gewoon gelijk aan alle voorgaande profeten. :wink:
Hij zei ook zelf: Maak geen onderscheid tussen profeten.
Hmmm..., dus Mohammed was de laatste der profeten? Zelf geloof ik niet dat Mohammed een echte profeet was, maar stel dat hij dat toch was. Hoe zit het dan met Nostradamus (1503-1566), Edgar Gayce (1877-1945), Alois Irlmaier (1894-1959), Anton Johansson (1858-1929), Melanie Matthieu van La Salette (1831-1903), Katharina Leistnerin (?-1831), Mater Alphonsa (1814-1867), Jacob Lorber (1800-1864), Mühlhiasl, "de Woudprofeet" (1750-1825), Anna Katherina Emmerich (1774-1824), Marie Anne Adelaide Lenormand (1772-1843), Wessel Dietrich Eilert ("De oude Jasper") (1764-1833), Michael Tölk (rond 1750), Johann Peter Knopp (1714-1794), Berhard Rembold ("der Spielbernd") (1689-1783), De Heilige Birgitta van Zweden (1302-1373), Hildegard van Bingen (1098-1179), de Heilige Malachias (1094-1148), Hepidan uit St. Gallen (1084-?), bisschop Methodius van Patara (omstreeks 677), de "Zieneres van Praag" (17e eeuw), de "Byzantijnse Profetes" (8e eeuw) en nog vele anderen?

Mohammed, de profeet van de Islam, voldoet niet aan het criterium van ECHTE profeet, noch in zijn boodschap en noch in zijn gedrag. Daarom hoort hij in het bovenstaande rijtje niet thuis en ook niet bij de klassieke profeten die in het Oude Testament genoemd worden. :no1:
Mkay ik heb effe wat gemarkeerd en denk is goed na wat jij verkeerd hebt gedaan :smile:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Pilgrim »

Amazigh schreef:Jezus vzmh kon inderdaad wonderen verrichten maar dat kon hij niet uit zichzelf maar door de Wil van Allah :smile:
Ik denk dat Allah van de Islam niet dezelfde is als de God van het Jodendom en het Christendom. :nono1:
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo mar 31, 2010 2:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Suze schreef:@Amazigh,

Laat ik dan ipv 'moslims; het woord 'gelovigen' gebruiken...natuurlijk wordt er onder alle geloven beweerd
dat niet gelovigen in de hel komen, maar ik vraag me af waarom veel moslims er zo extreem mee omgaan;
ze komen vaak aan met de strengste straffen voor de niet-gelovigen, terwijl er bij Christenen nog weleens
gezegd wordt dat God van iedereen houdt, dat is iets wat ik nog nooit een moslim heb horen zeggen.
Ik ben het ook met Ariel eens dat er een heel verschil is tussen de profeet Mohammed en Jezus;over Hem hoor
je alleen maar goede dingen, dat kun je toch moeilijk van jullie profeetje zeggen; de schavuit penetreerde
een meisje van 9; niets anders dan een pedofiel dus...dat noemt zich profeet?En kom niet aan dat
het in die tijd 'normaal' was, dat een volwassene seks had met een kind, want dat scenario hebben we al te vaak gehoord.

Vraag: als ik nu wel in Jezus geloof en niet in Mo, kom ik dan in de hemel, of ga ik dan naar de hel? En wat gebeurt er met een agnost? :smile:
Elk niet-moslim gaat naar de hel. Een moslim is iemand die zich onderwerpt aan Allah swt, en die Zijn religie aanhangt en dat is de Islaam. En de Islaam vraagt om in elke profeet te geloven dus van Adam vzmh tot en met Mohammed vzmh.
Ik ga er geen mooi verhaaltje maken net als de christenen. :wink:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef: Wij geloven ook in de Heilige Geest.
Then Allah will say, O Jesus son of Mary! Remember My favor upon you and upon your mother; how I strengthened you with the Holy Spirit
Wie of wat is die Heilige Geest dan? Maakt die Heilige Geest deel uit van God?
Jezus vzmh kon inderdaad wonderen verrichten maar dat kon hij niet uit zichzelf maar door de Wil van Allah


En hoe komt het dat Mohammed geen wonderen kon verrichten? Vindt Allah Mohammed minder dan Jezus?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:[quote="Amazigh]Jezus vzmh kon inderdaad wonderen verrichten maar dat kon hij niet uit zichzelf maar door de Wil van Allah :smile:
Ik denk dat Allah van de Islam niet dezelfde is als de God van het Jodendom en het Christendom. :nono1:[/quote][/quote][/quote]

Mag jij denken ben je vrij in :D

Zeg: "O gij ongelovigen,
Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Pilgrim »

Een profeet is een ziener!! Kenmerk van echte profeet is dat hij (soms ook zij) vaak een teruggetrokken bestaan heeft, niet streeft naar macht en persoonlijke roem en ook geen nieuwe godsdiensten sticht. [hypocrite.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef:
Pilgrim schreef:[quote="Amazigh]Jezus vzmh kon inderdaad wonderen verrichten maar dat kon hij niet uit zichzelf maar door de Wil van Allah :smile:
Ik denk dat Allah van de Islam niet dezelfde is als de God van het Jodendom en het Christendom. :nono1:
[/quote][/quote]

Mag jij denken ben je vrij in :D

Zeg: "O gij ongelovigen,
Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Hoe komt het dan dat ongelovige afvallige moslims vermoord moeten worden? :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Een profetie doen, is een voorspelling doen.
Mohammed heeft geen enkele voorspelling gedaan, was geen profeet.
Abraham deed geen voorspellingen, stichtte het volk der Israëlieten. Via een bastaardzoon ook nog een ander volk, over wie voorspeld werd dat het een bende wildemannen ging worden.
Mozes deed ook geen voorspellingen, leidde de Israëlieten uit Egypte en stelde Gods wet met de 10 geboden.was ook geen profeet, een leidsman en wetgever.
Jezus was ook geen profeet in de zin van het woord, het zegel der profetieën. Jezus voldeed aan voorgaande voorspellingen.
Een zegelschap dat door Mohammed werd afgenomen door de kruisdood te ontkennen.

Ik heb de indruk dat Mohammed en zo ook Mohammedanen gewoon niet weten waar het woord profeet voor staat. Mohammed haalde profijt uit zich voor profeet te laten doorgaan. Dit bij het ongeletterde bastaardvolk van Abraham. Bij de wildemannen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie