Hallo,

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Tukker

Hallo,

Berichtdoor Tukker » Vr Apr 30, 2010 9:11 pm

Ik ben het gewoon C. Heb alleen een nieuw account omdat ik binnen afzienbare tijd stage moet lopen en liever niet heb dat mijn eventuele stageplaats mij kan traceren. Alhoewel, het journalistieke establishment is natuurlijk ultra-links en kijkt ontzettend neer op de islamfoben, die zij classiferen als 'het gepeupel.' Maar goed, zou jij mijn vorig account kunnen verwijderen, Ariel? :wink:

Ariel

Re: Hallo,

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 30, 2010 9:20 pm

Leuk om je weer even te zien Tukker..
Ik zal je account veranderen. Ik geef het een andere naam, maar dat betekent dat jij dan niet meer bij het account kan. Is dat goed?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Tukker

Berichtdoor Tukker » Vr Apr 30, 2010 9:22 pm

Helemaal goed, Ariel!

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mei 01, 2010 8:46 am

Jammer C, dat je kennelijk niet voldoende krachtig bent om jezelf te zijn en voor je eigen mening durft uit te komen en je nu conformeert aan de normen van je volgende omgeving. Misschien dat een andere studierichting beter voor je is, want met kameleongedrag kom je echt niet ver in die richting.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Alba

Berichtdoor Alba » Za Mei 01, 2010 9:06 am

Hallo C, herkenbaar wat Dhana schrijft, maar ook jouw eigen mening hierin. Al sta je nog zo sterk in je schoenen, als je opleiding een links bolwerk is, moet je enorm oppassen met wat je zegt. De racistische praat die op mijn opleiding (haagse hogeschool) de revu passeert over enge nationalistische mannen en Nederlanders die niet bestaan, wordt ook maar telkens in de hoofdjes van jonge studenten gepompt. Schijnheilige goedmensen, bah. :yuk:

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mei 01, 2010 9:18 am

Alba schreef:Hallo C, herkenbaar wat Dhana schrijft, maar ook jouw eigen mening hierin. Al sta je nog zo sterk in je schoenen, als je opleiding een links bolwerk is, moet je enorm oppassen met wat je zegt. De racistische praat die op mijn opleiding (haagse hogeschool) de revu passeert over enge nationalistische mannen en Nederlanders die niet bestaan, wordt ook maar telkens in de hoofdjes van jonge studenten gepompt. Schijnheilige goedmensen, bah. :yuk:

Dat ligt er maar aan of je voor je carriere wil kiezen ter verloochening van je eigen innerlijke overtuigingen. Je kan nog beter hypocriet zijn ten aanzien van anderen dan van jezelf.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Alba

Berichtdoor Alba » Za Mei 01, 2010 9:26 am

Goede vraag, Dhana. Lijkt het jou wenselijk om je innerlijke overtuiging naar voren te brengen als het hele docentenkorps overtuigd is van hun goedmensendom? Ik probeer het liever wat subtieler aan te pakken, door vanuit overtuiging bepaalde opdrachten te weigeren en heel bewust voor andere te kiezen. Of door in evaluaties aan te geven, dat ik niet gediend ben van racistische praat en politieke praatjes door docenten.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mei 01, 2010 9:53 am

Alba schreef:Goede vraag, Dhana. Lijkt het jou wenselijk om je innerlijke overtuiging naar voren te brengen als het hele docentenkorps overtuigd is van hun goedmensendom? Ik probeer het liever wat subtieler aan te pakken, door vanuit overtuiging bepaalde opdrachten te weigeren en heel bewust voor andere te kiezen. Of door in evaluaties aan te geven, dat ik niet gediend ben van racistische praat en politieke praatjes door docenten.

Ik steek dan misschien anders in elkaar. Ik ben uit een opleiding voor psychiatrisch verpleegkundige gezet omdat ik me menselijkerwijze niet kon vinden in wat de heren professoren vonden hoe en wat ik moest gaan denken over mensen in psyschische nood. En ik was toen pas 18 en had in heel wat gevallen achteraf gezien helaas gelijk en dat alleen door zelfstandig te denken en redeneren en me niet te laten intimideren door absloluut onaantastbare waarheid van de kennis van professoren.

Ik ga liever dood dan ik me conformeer aan zaken die tegen mijn innerlijke waarden ingaan.

En ik ben terug gekomen van een subtiele aanpak. Hoe aardiger en subtieler je bent, hoe meer je moet oppassen serieus genomen te worden.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Mei 01, 2010 9:54 am

Tukker schreef:I Alhoewel, het journalistieke establishment is natuurlijk ultra-links en kijkt ontzettend neer op de islamfoben, die zij classiferen als 'het gepeupel.' Maar goed, zou jij mijn vorig account kunnen verwijderen, Ariel? :wink:

Jij zou dus als niet-nazi ook een job aangenomen hebben in een concentratiekamp omwille van de carrière en de lieve centjes?
Niemand VERPLICHT je een opleiding te volgen waarin je constant je mond moet zullen houden, dat kan toch niemand volhouden?
Welke zin heeft het om joernalist te worden als je nu al aankondigt dat je volop mee leugens gaat vertellen met de linkserds?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Monique

Berichtdoor Monique » Za Mei 01, 2010 10:01 am

Hallo C, je bent er dus nog. Gelukkig, anders heb ik niemand om op te "schelden".. :rock:

Mijn zoon heeft dezelfde "problemen" op zijn opleidig. (laboratorium micro biologie, of zoiets)
Bij maatschappijleer vooral moet hij oppassen wat hij zegt. Nijmegen is al een links bolwerk maar op die opleiding helemaal.
Hij is het met bijna niets eens wat die malloten zeggen. b.v. laatst een discussie over de "gelijkheid van meningen". Mijn zoon was het daar niet mee en zei zijn mening over een bepaald iets en vroeg de leraar welke mening hij "beter" vond; de zijne of die van mijn zoon?
Je voelt hem denk ik wel; dat hele "gelijkheid van meningen van tafel geveegd".

Hij luistert nu wat er gezegd wordt, gebruikt dat ook bij tentamens e.d. en denkt ondertussen het zijne en doet ook het zijne. Gewoon meelullen met de meute dus om zijn studie af te ronden.
Ik denk dat dat de beste manier is; meelullen en verder doen wat je wilt.

Ik ben bang dat iedereen waar de linkse indoctrinatie geen vat op heeft binnenkort ondergronds moet gaan.

Jij doet dat middels "tukker", een ander door gewoon mee te lullen.
Ik wens je alle sterkte daar en ik hoop dat je je niet laat ondersneeuwen door de schreeuwende meute.
Sta sterk in je schoenen.
Amorele atheistische nitwit

Tukker

Berichtdoor Tukker » Za Mei 01, 2010 10:46 am

Alba schreef:Hallo C, herkenbaar wat Dhana schrijft, maar ook jouw eigen mening hierin. Al sta je nog zo sterk in je schoenen, als je opleiding een links bolwerk is, moet je enorm oppassen met wat je zegt. De racistische praat die op mijn opleiding (haagse hogeschool) de revu passeert over enge nationalistische mannen en Nederlanders die niet bestaan, wordt ook maar telkens in de hoofdjes van jonge studenten gepompt. Schijnheilige goedmensen, bah. :yuk:

Van de Haagse hogeschool zou het ik nog verwachten gezien het aantal islamitische studenten, maar van een Hogeschool in Zwolle niet. Aanvankelijk dacht ik ook dat ze daar best kritisch zijn ten aanzien van de islam. Maar al gauw merkte ik dat je daar als 'Marokkaanse en moslima' enorm in de watten wordt gelegd door de docenten. Docenten die je niet kent, maar die je wel aanspreken omdat je natuurlijk tussen al die Hollandse studenten enorm opvalt. En dan heel aardig een gesprek met je beginnen over de islam, integratie enzovoorts.

Ik zat op een christelijke Hogeschool en kreeg dus het vak Cultuur. Dit werd gegeven door een pastoor, maar die wist dus echt niks van de islam. Telkens stak ik mijn vinger tijdens college op om hem te corrigeren. Toen hij een keer vertelde dat je de islamitische geboden in historische kaders moet plaatsen en dat het daarom normaal is dat Aicha op zo een jong leeftijd getrouwd is viel ik bijna van mijn stoel. Hij zei nog wel honderden dingen ten goede van de islam.... Frappant vond ik dat deze pastoor wel heel kritisch was ten aanzien van het christendom en ons dat benadrukte ook te zijn, maar over de islam niet. :?

Nu studeer ik aan de Vrije Universiteit in Amsterdam ( vreselijke school, al die Marokkanen daar en vodjes) en daar zou je verwachten dat zij als intelligentsia lekker kritisch zijn, maar nee hoor. Het niveau is trouwens ook verschrikkelijk laag. Om te huilen.

Na de zomer ga ik Theologie doen in Kampen, en ik hoop daar wel lekker kritische discussies te hebben met de protestantse studenten. En natuurlijk hopen dat daar het niveau wat hoger is :rock:

Tukker

Berichtdoor Tukker » Za Mei 01, 2010 10:55 am

Dhana schreef:
Alba schreef:Goede vraag, Dhana. Lijkt het jou wenselijk om je innerlijke overtuiging naar voren te brengen als het hele docentenkorps overtuigd is van hun goedmensendom? Ik probeer het liever wat subtieler aan te pakken, door vanuit overtuiging bepaalde opdrachten te weigeren en heel bewust voor andere te kiezen. Of door in evaluaties aan te geven, dat ik niet gediend ben van racistische praat en politieke praatjes door docenten.

Ik steek dan misschien anders in elkaar. Ik ben uit een opleiding voor psychiatrisch verpleegkundige gezet omdat ik me menselijkerwijze niet kon vinden in wat de heren professoren vonden hoe en wat ik moest gaan denken over mensen in psyschische nood. En ik was toen pas 18 en had in heel wat gevallen achteraf gezien helaas gelijk en dat alleen door zelfstandig te denken en redeneren en me niet te laten intimideren door absloluut onaantastbare waarheid van de kennis van professoren.

Ik ga liever dood dan ik me conformeer aan zaken die tegen mijn innerlijke waarden ingaan.

En ik ben terug gekomen van een subtiele aanpak. Hoe aardiger en subtieler je bent, hoe meer je moet oppassen serieus genomen te worden.

Super van je Dhana! Echt waar, ik hou van mensen die hun principes ten alle tijde trouw zijn en ruggengraat tonen.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mei 01, 2010 2:22 pm

Tukker schreef:
Dhana schreef:

Super van je Dhana! Echt waar, ik hou van mensen die hun principes ten alle tijde trouw zijn en ruggengraat tonen.

Machallah, C. :smile: Jij heel veel succes met je nieuwe studie. Heeft het dan wel nut om nu nog stage te gaan lopen?

Tukker

Berichtdoor Tukker » Za Mei 01, 2010 3:43 pm

Hehehe, Allahie barek fiekie. :smile:

Helaas is het verplicht stage lopen. Ik ben namelijk derdejaars Journalistiek. En in de vierde jaar moet je verplicht stage lopen. Ik zie er ontzettend tegenop, en ga daarom over twee maanden in Marokko kijken of ik daar mischien stage kan lopen. Het lijkt me niks om in het linkse journalistieke bestel stage te moeten lopen. Plus, zou dat voor mij betekenen dat ik weer ( reis nu dagelijks moederziel alleen van Enschede naar Amsterdam- Zuid) 7 uur moet reizen dagelijks. Hetgeen ik nu echt spuugzat ben en niet voor over heb. Het is niet gewoon niet te doen.

Ik doe nu tegelijkertijd het pre-master traject. Als ik die gehaald heb kan ik straks in 1 jaar een master Journalistiek behalen. Alleen dit valt vies tegen en ga ik dus niet de master doen. (Daarnaast wil ik dolgraag trouwen, maar helaas nog geen man.) Het niveau is gewoon superlaag, en ik zit tijdens collega's echt niks te doen en me dood te vervelen Het is maar dat het verplicht is, anders was ik daar niet 7 uu voor gaan reizen... leren doe ik even snel een dag van tevoren en dan haal ik het ruimschoots. Ik wil uitdaging en hoop dat te vinden in Theologie. En met Theologie hoop ik de islam straks meer op waarde te kunnen schatten. En meer respect te hebben voor de onzichtbaer religie genaamd het christendom.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Mei 01, 2010 4:27 pm

Het komt allemaal over als heb je je draai gevonden door die keuze te maken. Je komt zo veel zelfbewuster en zeker minder wiebelig over. Ik hoop dat dat je het zelf ook zo voelt. :) Wat je ook straks over en van het onzichtbare christendom mag gaan denken, houd je roer recht zoals die nu gaat en je weet de juiste havens aan te doen.

Tukker

Berichtdoor Tukker » Zo Mei 02, 2010 5:57 pm

Monique schreef:Hallo C, je bent er dus nog. Gelukkig, anders heb ik niemand om op te "schelden".. :rock:

Mijn zoon heeft dezelfde "problemen" op zijn opleidig. (laboratorium micro biologie, of zoiets)
Bij maatschappijleer vooral moet hij oppassen wat hij zegt. Nijmegen is al een links bolwerk maar op die opleiding helemaal.
Hij is het met bijna niets eens wat die malloten zeggen. b.v. laatst een discussie over de "gelijkheid van meningen". Mijn zoon was het daar niet mee en zei zijn mening over een bepaald iets en vroeg de leraar welke mening hij "beter" vond; de zijne of die van mijn zoon?
Je voelt hem denk ik wel; dat hele "gelijkheid van meningen van tafel geveegd".

Hij luistert nu wat er gezegd wordt, gebruikt dat ook bij tentamens e.d. en denkt ondertussen het zijne en doet ook het zijne. Gewoon meelullen met de meute dus om zijn studie af te ronden.
Ik denk dat dat de beste manier is; meelullen en verder doen wat je wilt.

Ik ben bang dat iedereen waar de linkse indoctrinatie geen vat op heeft binnenkort ondergronds moet gaan.

Jij doet dat middels "tukker", een ander door gewoon mee te lullen.
Ik wens je alle sterkte daar en ik hoop dat je je niet laat ondersneeuwen door de schreeuwende meute.
Sta sterk in je schoenen.

Yes, I am back. En vandaag blijer dan ooit, want Twente is kampioen geworden! Dat wordt dus dinsdag naar school gaan in een Twente t-shirt. :rock:

Afijn, waar ging de discussie precies over? Ik voel het al een beetje aan, vast over de gelijkheid der culturen? En het niet durven toegeven dat de westerse beschaving superieur is. Dat soort geluiden resoneren ook bij mij in de klas. Maar, hoe doet je zoon het? Houdt hij nu in het vervolg zijn kaken stijf op mekaar of blijft hij er lekker tegenaan schoppen?

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Mei 02, 2010 6:18 pm

Tukker (oeps ik had C-naam geschreven ) .... was je hier bij?

Amorele atheistische nitwit

Tukker

Berichtdoor Tukker » Zo Mei 02, 2010 6:25 pm

Daar was ik helaas niet bij. Hopelijk volgend jaar wel. :wink: Maar wel mooi om te zien, die Tukkereenheid.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mei 03, 2010 2:16 pm

Tukker schreef: En met Theologie hoop ik de islam straks meer op waarde te kunnen schatten.

Om Islam te begrijpen moet je geen theologie maar psychiatrie studeren.
Islam is geen religieus maar een medisch fenomeen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Bernie

Berichtdoor Bernie » Do Mei 06, 2010 9:04 pm

Tukker schreef:Daar was ik helaas niet bij. Hopelijk volgend jaar wel. :wink: Maar wel mooi om te zien, die Tukkereenheid.

Inderdaad mooi om te zien, en ook nog zonder gerel en geweld.

Daarkan menig voetballegioen - en een enkele religie - nog wat van leren....

Na enige aarzelling welgemeende felicitaties uit Amsterdam :cool: .

En welkom terug als Tukker
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”