newby

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

newby

Bericht door tulpje »

Hoi...

In ben Tulpje.
Ik lees hier al een tijdje mee, heb niet zoveel te melden hoor.
Ben gewoon geinteresseerd in religie; met name (de dwaasheid van) de islam.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: newby

Bericht door Socrates »

Welkom Tulpje. Hopelijk blijf je bij het bekritiseren van de Islam als ideologie zijnde en ga je zoals de meeste hier niet over tot discrimineren van groepen mensen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: newby

Bericht door Manon »

let niet op Socrates tulpje, de jongen heeft nog wat last van aanpassingsmoeilijkheden.

Welkom, we zijn hier allemaal brave mensjes hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: newby

Bericht door Socrates »

Tulpje zie bijv. Circe ik zeg jou enkel welkom en dat je Islam moet bekritiseren en NIET groepen mensen discrimineren, daar ben je toch mee eens?
Maar blijkbaar zeg ik daarmee iets wat circe niet aanstaat, zij wilt liever dat je wel net zoals hun gaat worden. Dus laat je niet manipuleren.
Ik raad jou verder aan om de posten van Hans van de Mortel te lezen, die zijn het lezen waard.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: newby

Bericht door Ariel »

Welkom Tulpje. Leuk om je hier te zien, en gooi je in een discussie . Volgens mij heb jij meer te zeggen dan je zelf denkt.
En...je moet zelf maar beslissen of wij hier grote groepen mensen discrimineren. Volgens mij bekritiseren wij de Islam , en dan is het een logisch gevolg dat we op veel zere tenen trappen.
Moslims en ook onze commie Socrates zien en voelen dat als discrimineren.
Je kan nu eenmaal Islam niet scheiden van Moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: newby

Bericht door tulpje »

Dank voor het welkom! We zullen zien............
Ik beschik over behoorlijk wat vrije tijd en zoals gezegd, ik lees al een tijdje mee en heb daardoor het idee dat ik enkelen van jullie al een beetje ken.
Ik probeer de islam als ideologie cq religie te bekijken/bekritiseren, maar dat lukt me niet altijd :cool: want het zijn natuurlijk wel de moslims die één en ander naleven/uitvoeren.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: newby

Bericht door Pilgrim »

Welkom Tulpje! :)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: newby

Bericht door Dhana »

Ook welkom van mij, Tulpje.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: newby

Bericht door Mahalingam »

Welkom Tulpje!

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: newby

Bericht door Alba »

Van harte welkom, Tulpje. Voel je vrij om te reageren op posts. Ongemerkt leer je vaak een heleboel van de discussies.
Hoe meer mensen beseffen wat een verdorven ideologie islam is, hoe beter.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: newby

Bericht door mercator »

Socrates schreef: Ik raad jou verder aan om de posten van Hans van de Mortel te lezen, die zijn het lezen waard.
...en die van Mercator niet te vergeten natuurlijk, geen theologische discussies met Mohammedanen maar practische tips om ze uit Europa te verdrijven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: newby

Bericht door mercator »

tulpje schreef: Ik probeer de islam als ideologie cq religie te bekijken/bekritiseren, maar dat lukt me niet altijd :cool: want het zijn natuurlijk wel de moslims die één en ander naleven/uitvoeren.
Bestuderen van Islam is verloren tijd Tulpje, je kan Koran lezen tot je een grammetje weegt en dan begrijp je nog niet waarom moslims zulke pain-in-the-ass zijn. Het probleem is nl. niet Islam-dat is een hoop dwaas gelul uit de middeleeuwen-, maar moslims. Of je het nu een religie, een secte, een bijgeloof of een ideologie noemt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: newby

Bericht door Schepsel »

Ook van mij een welkom, tulpje.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: newby

Bericht door Monique »

Beste Tulpje, de islam bestuderen is nergens voor nodig.
Ik geloof niet dat islam iets is dat het bestuderen waard is?
Dat is juist de grote makke in Nederland (europa).... de islam/koran wordt als "belangrijk" gezien !
En dat is de koran/islam natuurlijk in het geheel niet.

Wat er moet gebeuren is de islam/koran laten voor wat het is..... geen kafir behoort erin te verdiepen en de wetten en regels in Nederland/europa gelden gewoon voor iedereen en wie zich daar niet naar wenst te gedragen is vrij elders een goed leven op te bouwen.

Koran/bijbel/groot kabouterboek horen thuis op dezelfde boekenplank en moeten daar blijven.

Van harte welkom op FFI.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: newby

Bericht door Ariel »

Beste Tulpje, de islam bestuderen is nergens voor nodig.
Maar het is wel belangrijk dat we iets van islam afweten. Want hoe kunnen we anders deze religie bekritiseren en bevechten.
Ken uw vijand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: newby

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Maar het is wel belangrijk dat we iets van islam afweten. Want hoe kunnen we anders deze religie bekritiseren en bevechten.
Ken uw vijand.
Zeker. Maar het kan er in mijn beperkte debiele brein( volgens Socrates [hypocrite.gif] ) niet in hoe je een "religie" kan bevechten en tegelijk de drager ervan ongemoeid laten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: newby

Bericht door Monique »

Ariel schreef:
Beste Tulpje, de islam bestuderen is nergens voor nodig.
Maar het is wel belangrijk dat we iets van islam afweten. Want hoe kunnen we anders deze religie bekritiseren en bevechten.
Ken uw vijand.
Ik bedoel dat de islam bestuderen gelijk staat aan het erkennen van een "speciale status" van diezelfde islam.
We gaan per slot van rekening ook niet de bijbel "bestuderen" om de aanhangers daarvan ter wille te zijn.
Ik wil dus de islam net zo zien als alle andere ideologien: privé en voor anderen niet van belang.

Wanneer je de islam geen grond geeft in Nederland denk ik niet dat je veel "vijand" eraan hebt.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: newby

Bericht door Manon »

Ik weet toch wel graag waarover ik praat, al was het maar om al die politiek correcte grootmeesters eventjes netjes op hun plaats te zetten.

Hoe lang is het geleden dat ongeveer "iedereen" nog meende dat ISLAM "vrede" betekende? Ondertussen zijn het enkel nog de echte diehard achterlijke geitenwollensokkentypes die nog steeds denken dat dit correct is.
en zo vorderen we langzaam maar zeker, stapje voor stapje.

wie wist 10 jaar geleden dat hun grote roerganger Mohammed een kind van zes huwde en het penetreerde toen hij 53 en zij 9 was? tot zelfs recent worden in Oostenrijk nog processen geveld waarin mensen die deze feiten aanhalen als "racisten" worden neergezet?

Stapje voor stapje, en hoe langer hoe meer mensen inlichten en kennis over islam doorgeven. Dan lukt die politiek correcte indoctrinatie niet meer. Ook niet bij "Henk en Ingrid" of hier te velde bij "Jan en Mieke".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: newby

Bericht door Monique »

We hebben werkgroepen als "moslims en overheid"..... dat is alleen mogelijk doordat islam gezien wordt als "belangrijker" dan andere ideologiën....... wanneer islam gezien wordt als iedere andere hersenspinsel hebben we al dat gezeik en speciale rechten/eisen etc niet.

We doen het helemaal zelf dooe islam een speciale status te geven. o.a. door het bestuderen van islam waardoor je aangeeft dat islam kennelijk iets "meer" is dan andere.
Ik verdom het langer. Ik ga niet meer in op islam/koran etc.
Ik heb uitsluitend nog te maken met de wet zoals die is in Nederland ongeacht welk heilig boekje iemand aanhangt.
Discriminatie is tenslotte verboden in Nederland.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: newby

Bericht door Manon »

ja ok Monique, dat is één zaak.

En daarin ga ik volledig mee akkoord. Maar wéten waar de poco linkschmenschen je met een kluitje in het riet sturen heeft ook een groot effekt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: newby

Bericht door tulpje »

Ik heb wel wat kennis over de koran. Maar opvallend is dat je altijd alles verkeerd interpreteert, volgens de meeste moslims. Volgens mij kan dat helemaal niet, want het is een vreemde verzameling verzen waar geen enkel verband of logica in zit. Enige context heb ik vooralsnog niet kunnen ontdekken.
Dus waarom nog moeite doen? Ik kijk nu alleen nog naar wat de koran veroorzaakt en dat is, naar mijn bescheiden mening, niet veel goeds.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: newby

Bericht door Ariel »

tulpje schreef:Ik heb wel wat kennis over de koran. Maar opvallend is dat je altijd alles verkeerd interpreteert, volgens de meeste moslims. .
Ja, :laugh1: Dat is waar. Kijk deze bingo lijst maar even na.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... =30&t=9257" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook wij krijgen dit soort argumenten naar het hoofd gesmeten .
De koran-verzen zijn uit hun context gehaald.
Je kunt de koran niet begrijpen als je de oorspronkelijke Arabische versie niet kunt lezen.
De koran – en islam in het algemeen - is voor ongelovigen niet te begrijpen.
Enz...

Er zit ook weinig geen enkel verband of logica in de Koran. Wat je wel ziet is een grote aantal tegenspraken
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: newby

Bericht door mercator »

tulpje schreef:Ik heb wel wat kennis over de koran. Maar opvallend is dat je altijd alles verkeerd interpreteert, volgens de meeste moslims.
Voilà. Koran bestuderen is zinloos, het maakt je niks wijzer. Kijk maar naar al die "Islam"geleerden in Pakistan en Egypte etc., te dom om te helpen donderen. Iets doms als de koran bestuderen is, nou ja....dom dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie