Gegroet

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

Dihya schreef:Men is hier niet respectvol terwijl ik hier in vrede ben gekomen om jullie de ware islam te tonen. Hidrja is verhuizen in het arabisch en het is toch te gek voor woorden dat jullie het beter denken te weten? Niet omdat ik arrogant ben, maar het is toch logisch dat iemand die het arabisch spreekt en bestudeerd heeft het ook beter kan dan iemand die geen woord arabisch ( wellicht op wat losse ingeburgerde islamitische termen na). Het is toch logisch dat een Nederlander beter Nederlands spreekt dan een Amerikaan die hier net 1 jaar woont? Dat is niet arrogant, maar gewoon realiteitsbesef.
U zou toch moeten weten dat indien men een tekst in het Nederlands schrijft het totaal niet gepast is om die te doorspekken met vreemde woorden? Er is dus geen enkele reden om het woord "hidjra" te gebruiken voor de standaard betekenis van verhuizen of emigreren in een Nederlandstalige tekst. Het staat zelfs een beetje ridicuul, net zoals het ridicuul staat voor die bekeerde suikermuzelmeisjes om ineens ook de helft van hun kleerkastlakens met arabische woorden te doorspekken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:De moslims willen net zo goed vrede en vrijheid. Zie de revoluties die nu gaande zijn waar islamitische jongeren houriya ( vrijheid) en salaam ( vrede) scanderen. De islam is een beginsel een religie van vrede, die helaas hier en daar door wat dorpsgekken wordt misbruikt. Waarom kan die onderscheid niet gemaakt worden?
Ja maar...We kunnen Mohammed toch niet als een dorpsgek beschrijven? Het is namelijk deze man die veel van deze Islamitische "dorpsgekken" volgen. Deze mensen volgen namelijk de zuivere Islam. De Islam die beschreven wordt in de Koran en de Ahadith.
Mohammed als anti semiet. Mohammed als racist, als verkrachter, als terrorist.
Je kan hoe hij geleefd heeft terug vinden in de Ahadith.
Op jouw vraag of ik joodse en christelijke vrienden heb en wat ik nou precies van deze regel vind. Het is niet toegestaan een vriendschap met ze te sluiten ( volgens de salafiyien), neemt niet weg dat ik ze met goedheid en welwillendheid tegemoet te treed. En dat is mijn mening over deze kwestie.
Iemand die zich moet houden aan zo'n Islamitische regel is niet vrij Dihya. Jij ben dus een slaaf van Islam, en een slaaf is nooit vrij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Laten we alles wel in de juiste volgorde doen, Dyhia. Mijn vraag staat nog open waarom het voor een moslim wel haram is in een kaffirland te wonen, maar dan weer wel weer halal in Marokko waar armlastige ouden van dagen, invaliden en kinderen zonder enige zorg maar moeten zien hoe ze het daar redden.

En ik zou verder nog graag eens uitgelegd krijgen waarom je als moslim niet in een kaffirland behoort te wonen, maar dan wel je pelgrimsreis naar Mekka met geld afkomstig uit datzelfde land mag betalen.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr jun 03, 2011 4:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

Dihya schreef:En sinds wanneer is wikpedia een betrouwbare bron? Ik heb het al eens eerder uitgelegd, hidjra betekent emigratie en is afgeleid van de hidjra van Mohammed. Voor elke moslim is het een plicht de hidjra naar een islamitisch land te ondernemen. Dit heet hidjra omdat dit het begin van de islam was voor Mohammed; een leven waarin de profeet vrede zij met hem eindelijk eens vrij kon leven zonder de besmeuringen van de Mekkanen.
Dit lijkt me toch moeilijk uitvoerbaar. Vermits we weten dat origineel de volgelingen van Mohammed enkel in Saudi Arabia woonden, naar waar moesten ze dan verplicht hun "hidjra" uitvoeren als er nergens anders een islamitisch land te bespeuren viel? Waarom o waarom hebben de volgelingen van Mo zich dan de eerste duizend jaar uitgesloofd om vooral hidjra te plegen naar niet-islamitische landen? Hadden ze dan niet beter gewoon blijven zitten in hun eigen islamitisch land?

Of zouden ze toch gevolg gegeven hebben aan de oproep van Mo (middels het doorgeseinde woord van Allah ) dat er extra hoerenpunten te verdienen waren als ze maar gingen "hidjra" uitvoeren naar niet-islamitische landen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Dihya schreef:
Men is hier niet respectvol terwijl ik hier in vrede ben gekomen om jullie de ware islam te tonen. Hidrja is verhuizen in het arabisch en het is toch te gek voor woorden dat jullie het beter denken te weten? Niet omdat ik arrogant ben, maar het is toch logisch dat iemand die het arabisch spreekt en bestudeerd heeft het ook beter kan dan iemand die geen woord arabisch ( wellicht op wat losse ingeburgerde islamitische termen na). Het is toch logisch dat een Nederlander beter Nederlands spreekt dan een Amerikaan die hier net 1 jaar woont? Dat is niet arrogant, maar gewoon realiteitsbesef.
Ik zie het al dat ik nog maar een jaar in zeg Marokko woon en daar op een Marokkaans forum ineens met Nederlandse woorden ga smijten. Ik heb respect genoeg voor burgers van andere landen om te beseffen dat ik daar niet mee aan kan komen en ik hen mijn wil niet op kan leggen om eerst Nederlandse termen te geen leren. Je hebt denk ik geen enkel idee hoe onrespectvol het over komt als je verkondigt dat het zondig is om tussen ons de moeten leven.

Bovendien mag ik me dan scherp verweren ik heb geen scheldnaam voor je gebezigd. Dat kunnen we andersom echter niet zo stellen.
Gedurende mijn opleiding viel het al gauw op dat islam hier anders beleefd wordt. Vrij logisch, iedere Nederlandse universiteit die van de regering subsidie ontvangt krijgt een lespakket aangeboden waaruit moet worden onderwezen. Ik heb er islam moeten leren wat van de Nederlandse overheid kwam: een verknipte, verdraaide, onware versie van de Islaam vanuit Nederlands perspectief. Dat is ook hetgeen ik jullie verwijt, het verknipte beeld hebben van de islam.

Als ik door moslims voor hoer uitgescholden wordt en op mijn blote onderbeen gespuugd wordt met nog een paar verwensingen naar mijn hoofd geslingerd, die ik hier maar liever herhaal kan je niet stellen dat ik zo stom ben met een verknipt beeld moslims/islam rond te lopen en dan zullen we het nog maar niet hebben over wat er zoal met mensen in halallanden allemaal gebeurt.


Wellicht is het een nuttiger idee om al die verknipte moslims de les te lezen dan hier te verkondigen dat jij de islamitische wijsheid in pacht hebt?
Laatst gewijzigd door Dhana op vr jun 03, 2011 3:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Dihya schreef: Gedurende mijn opleiding viel het al gauw op dat islam hier anders beleefd wordt. Vrij logisch, iedere Nederlandse universiteit die van de regering subsidie ontvangt krijgt een lespakket aangeboden waaruit moet worden onderwezen. Ik heb er islam moeten leren wat van de Nederlandse overheid kwam: een verknipte, verdraaide, onware versie van de Islaam vanuit Nederlands perspectief. Dat is ook hetgeen ik jullie verwijt, het verknipte beeld hebben van de islam.
Ja maar Dihya, het gaat er bij mij niet in dat op Nederlandse universiteiten een slecht beeld over Islam onderwezen wordt. Het is de suikerversie die daar onderwezen wordt, en ik kan me voorstellen dat jij dat als de onware versie van de Islam ziet. De Islam die ze op Nederlandse universiteiten onderwijzen is alsof de Islam een zusje van het Christendom is. Alles pais en vree. Alleen hebben de Christenen dan Jezus als groot voorbeeld en Moslims Mohammed. Maar jij en ik weten dat dit en leugen is niet waar? Dus ik leef met je mee.

Als ze op dit soort universiteiten de zuivere Islam willen onderwijzen, dan moeten ze leraren zoals de Tilburgse imam Salam of Sheich Fawaz Jneid aanstellen. Ben jij dat met me eens?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Gegroet

Bericht door Joop Klepzeiker »

Dihya schreef:
Schepsel schreef:Welkom.

Ik ben het helemaal met je eens. Wij moeten vooruitgang en de toekomst omarmen. Wij moeten als Europa vérder, terug de Middeleeuwen in! Laten wij vele eeuwen van strijd voor beschaving achter ons laten.
Dit vind ik nou een hele redelijke, intelligente en frisse instelling. Hoe zie jij het voor je en wat is jouw mening over de islam? Denk je dat het mogelijk is Europa en islam te vereenzelvigen?

NEE de islaam verenigen met europa zou 1400 jaar terug de tijd ingaan en dat is dus GEEN vooruitgang!!

Laat staan vereenzelvigen dat moet desnoods met geweld bestreden worden.

Ik laat mij niet knechten door een achterlijke primitieve veroveringsleer.
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Dihya schreef: En ik heb nog geen enkel bewijs gezien, op wat reacties na waarin gezegd is dat ik de koran eens moet lezen. Kan iemand heel precies een aya aanduiden waarin het expansionisme wordt aangemoedigd? Of blijft het bij holle frasen van Circe, Dhana en de rest.

Ik vind bijvoorbeeld hoofstuk 9, vers 33 nogal van belang in deze kwestie, om maar eens mee te beginnen. 9.29 Is daar nog duidelijker in.

Verder vind ik het een beetje min van je om je in discussies hier alleen te beroepen op de koran. Dat terwijl jij heel goed weet dat er nog wel iets anders bij komt kijken als je als moslim "kennis wil vergaren". Zo is er zoiets als tafsir en niet te vergeten de ahadith waar je altijd wel een citaat uit kan pikken om het gelijk naar je eigen kamp of ten gunste van het voordeel van dat moment over te hevelen. Zoals jij dat doet met het goddelijk gebod te verhuizen naar een halalland, maar er kennelijk geen enkel bezwaar ziet je eerst in kaffirland genoeg te verrijken en dus met kaffirgeld omwille van allah de thuisreis te gaan maken.

Veder is het zeker niet de bedoeling dat een arabiste op eigen houtje en alleen op basis van haar kennis van die taal (de kaffir) gaat uitleggen wat er allemaal in alle islamitische geschriften te beleven is. En al helemaal niet als vrouw want die kunnen qua intelligentie niet tippen aan die van het manlijk (islamitisch) geslacht. Dat zijn niet mijn ideeën maar dat staat heel duidelijk aangeven in de geschriften waarvan jij om bovengenoemde redenen niet geacht wordt die autonoom te interpreteren.

Als je dat niet kan verkroppen, zou ik zeggen maak een protestbord met je beklag en dan wel in het arabisch en ga daarmee in een halalland de straat op. En dan maar zien of je dat overleeft.

Wa Shalom

van de helft van het FFI uitschot

@edit

Ik heb mijn berichten nog eens goed nagelezen, Dihya. Ik heb nergens beweerd dat de koran oproept tot wereldwijde verspreiding van de islam. Het enige waar je van zou kunnen beschuldigen is dat een stukje geschiedenis aangehaald heb. Voor jou mag tellen wat er (in de koran) geschreven staat, een normale moslimmannier om genociden en dergelijke uit de bloedige islamgeschiedenis onder het karpetje te vegen, maar ik kijk naar de werkelijkheid van alledag en dat wat de geschiedenis gebracht heeft. Je hebt geen idee hoeveel moslim hier hebben lopen gillen dat het niet islamitisch om vrouwen te stenigen, meisjes te besnijden er meer van al het fraais waar miljarden mensen dagelijks onder lijden hebben.En toch gebeurt het allemaal uit naam van diezelfde islam, zoals dat al eeuwen het geval is. Je kan op de proppen komen met alle citaten uit de kilometers lange religieuze geschriften van de islam, de hele inhoud van de historische bibliotheek van Fes over ons heen storten. Het is en blijft zoals het is. De islam heeft alleen moord, plundering, onderdrukking, verkrachting en mensenroof van alles wat niet moslim is voortgebracht. Jij als trotse Berber(in/es?) hebt je onderdanig gemaakt aan de slagers van je voorouders en hun onmenselijke religie overgenomen. Wat weet jij nog te vertellen over de cultuur van de berbers uit pre-islamitische tijden anders dan dat ze door de islam van hun "heidendom" bevrijd zijn? Ik kan je verzekeren dat ik liever onderga in een volk zoals de bosjesmannen of de Australische aboriginals met hun paganistische kijk op het leven, die puur en menselijk is dan dat ik ooit onderdeel wordt van de brute, wrede en onmenselijke "religie van de vrede" met een zwaar gestoorde, sadistische en rascitische leider met een opgeblazen ego aan de top. Een andere benaming kan ik voor allah, het alter ego van Mohammed niet verzinnen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gegroet

Bericht door Pilgrim »

Dihya schreef:Kan iemand heel precies een aya aanduiden waarin het expansionisme wordt aangemoedigd? Of blijft het bij holle frasen van Circe, Dhana en de rest.
Doorfokken en migratie (demografische oorlogsvoering):

Sunan abu-dawud, boek 11.2045: Een man kwam bij de profeet en zei: “Ik heb een vrouw gevonden van rangen schoonheid, maar zij krijgt geen kinderen. Zou ik haar huwen.” Hij zei:
“Nee; huw vrouwen en kinderen die liefhebben en zeer vruchtbaar zijn, want door jullie zal ik alle volkeren in aantal overtreffen. (!!!!)
Sahih Bukhari, boek 7.62.173: De profeet zei: “Zorg voor nakomelingen, zorg voor nakomelingen.
Sunan abu-dawud, boek 12.2473: Er zal geen einde komen aan migratie (!!!) tot het berouw ophoudt en berouw zal niet eindigen voor de zon opkomt in het westen.

Ik weet niet of het ook in de Koran staat, maar het staat dus wel in de hadiths
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Gegroet

Bericht door Joop Klepzeiker »

Deze zijn ook wel aardig:

Bukhari:V4B52N196 "Allah's Apostle said, 'I have been ordered to fight with the people till they say,"None has the right to be worshipped but Allah."'"

Bukhari:V4B52N50 "The Prophet said, 'A single endeavor of fighting in Allah's Cause is better than the world and whatever is in it.'"

Bukhari:V4B52N65 "A man came to the Prophet and asked, 'A man fights for war booty; another fights for fame and a third fights for showing off; which of them fights in Allah's Cause?' The Prophet said, 'He who fights that Allah's Word, Islam, should be superior, fights in Allah's Cause.'

Muslim:C40B20N4676 "Jihad Is Compulsory."

Qur'an:8:12 "Your Lord inspired the angels with the message: 'I am with you. Give firmness to the Believers. I will terrorize the unbelievers. Therefore smite them on their necks and every joint and incapacitate them. Strike off their heads and cut off each of their fingers and toes.'"

Qur'an:8:59 "The infidels should not think that they can get away from us. Prepare against them whatever arms and weaponry you can muster so that you may terrorize them. They are your enemy and Allah's enemy."


Ishaq:471 "We are steadfast trusting Him. We have a Prophet by whom we will conquer all men."


Qur'an:4:77 "Lord, why have You ordained fighting for us, why have You made war compulsory?"

Qur'an 3:19 "Lo! religion with Allah (is) Surrender."

Qur'an 4:65 "They can have no Faith, until they make you (Muhammad) judge in all disputes, and find in their souls no resistance against Your decisions, accepting them with complete submission."

Nu even opletten lieve moslimpjes


BukhariV1B7N1331 "The Prophet said, 'I have been given five things which were not given to any one else before me. 1. Allah made me victorious by awe by His terrorizing my enemies. 2. The earth has been made for me. 3. Booty has been made lawful for me yet it was not lawful for anyone else before me. 4. I have been given the right of intercession. 5. Every Prophet used to be sent to his nation only but I have been sent to all mankind.'"

Ach en dan ook nog maar eens deze

Qur'an:9:29 "Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission."


Kan nog wel een kubieke meter teksten hier neerzetten, maar het moge zo ook wel duidelijk zijn.
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gegroet

Bericht door H.Numan »

Dihya schreef:Men is hier niet respectvol
Zegt de dame die zelf in een heidens onrein land woont (mijn land) waar ze zo snel mogelijk vandaan wilt. Nadat ze haar opleiding op kosten van de heidenen heeft voltooid. Dat spreekt!
terwijl ik hier in vrede ben gekomen om jullie de ware islam te tonen.
Dat heb je uitstekend gedaan, schattebout! :smile:
Hidrja is verhuizen in het arabisch en het is toch te gek voor woorden dat jullie het beter denken te weten?
Oh, hidrja betekend ย้าย. Zegt dat dan meteen!
Niet omdat ik arrogant ben, maar het is toch logisch dat iemand die het arabisch spreekt en bestudeerd heeft het ook beter kan dan iemand die geen woord arabisch ( wellicht op wat losse ingeburgerde islamitische termen na).
Gek genoeg spreken wij in Nederland... Nederlands. Rare gewoonte. Hebben die vervloekte kaffers nog veel meer van. En dat 'Niet' kan je met een gerust rein ('บริสุทธิ์') hart achterwege laten.
Het is toch logisch dat een Nederlander beter Nederlands spreekt dan een Amerikaan die hier net 1 jaar woont? Dat is niet arrogant, maar gewoon realiteitsbesef.

Nee, dat is arrogantie. Die Amerikaan zal proberen om de correcte Nederlandse woorden te gebruiken. Of vragen wat het correcte woord is. Een makaak die beweert Arabiste te zijn en opzettelijk ย้าย gebruikt in plaats van verhuizen is gewoon arrogant.
Gedurende mijn opleiding viel het al gauw op dat islam hier anders beleefd wordt.
Goh, want een opmerkingstalent. Hoe ontdekte je dat? Je mocht hier autorijden? Je werd niet gestenigd als je een broodje ham bestelde in de kantine? Of het feit dat Christenen en atheïsten niet onmiddellijk aan bouw kranen werden opgehangen?
Vrij logisch, iedere Nederlandse universiteit die van de regering subsidie ontvangt krijgt een lespakket aangeboden waaruit moet worden onderwezen.
Zoiets zou nooit gebeuren in het beloofde zand, he? :roll2:
Ik heb er islam moeten leren wat van de Nederlandse overheid kwam: een verknipte, verdraaide, onware versie van de Islaam vanuit Nederlands perspectief.
Ben ik helemaal met je eens. Wees er overigens blij mee. Want zodra de media de waarheid over het mohammedanisme mogen publiceren bungelen de langzaamste mohammedanen aan de lantaarnpalen. (De rest heeft dan de slippers genomen naar het beloofde zand.)
Dat is ook hetgeen ik jullie verwijt, het verknipte beeld hebben van de islam.
Dus je verwijt heidenen dat ze heidenen zijn. :tomato:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Gegroet

Bericht door Joop Klepzeiker »

@ Numan

dit citaat houd veel meer in

citaat:

terwijl ik hier in vrede ben gekomen om jullie de ware islam te tonen.


Dis is de islamitische versie van een soort oorlogsverklaring ze heeft ons de islaam getoond en als we die niet aannemen dan zijn we automatisch verplicht te betalen of onderdanig te zijn indien we dit nalaten is het hun heilige plicht ons te bevechten.

Dit is gewoon een vorm van de jihad
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

De maffia heeft dat trouwens overgenomen: "I'll make you an offer you cannot refuse" heet het daar.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gegroet

Bericht door H.Numan »

Joop Klepzeiker schreef:citaat:
terwijl ik hier in vrede ben gekomen om jullie de ware islam te tonen.
Dit is gewoon een vorm van de jihad
Klopt, de arrogantie van die dame kent (normaal voor een mohammedaan) dan ook bijna geen grenzen.
Gewoon ergens binnen denderen om de apen kunstjes te leren is niet razend onbeschoft. Dat is normaal. Voor een mohammedaan.

Het is absoluut niet onbeschoft om te zeggen: ik woon in jullie heidense land, en wil zo gauw mogelijk terug naar de beschaving van mijn zand van herkomst. Zodra jullie mijn studie betaald hebben. Want ik voel er niks voor om tussen jullie apen en honden te moeten wonen.

Nog even, en alle Nederlanders worden verplicht hun halve hoofd kaal te scheren en een gele leeuw op hun kleding te naaien.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Gegroet

Bericht door Joop Klepzeiker »

Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Als je het zuiver islamitisch bekijkt heeft deze Egyptische haatbaard meer recht van spreken dat een Morokaanse die het tot arabiste gebracht heeft. Het valt me op dat het gros van de moslims dat hier tijdelijk neerstrijkt dat allemaal doen omdat ze een eigen versie van de islam bedacht hebben, die ze niet in het reguliere islam circuit kwijt kunnen omdat ze daartoe niet gemachtigd zijn. Die beroepen zich in discussies of eigenlijk meer op persoonlijke gronden tot de koran als dat niet lukt, op een of andere hadith, als die geen soelaas biedten op een van de fatawa. OP de keper beschouwt is allemaal niet meer dan inzielig. Ze groeien op in een land waar iedereen de vrijheid heeft zijn religie op eigen manier vorm te geven en zij zijn met handen en voeten gebonden aan een oerwoud van regeltjes waar je alleen maar hopeloos in kunt verdwalen. Dihya is dan ook een volkomen verdwaasd wanproduct van het Nederlandse onderwijs dat gebaseerd is op zeldstandig leren denken en handelen in combinatie met het loden keurslijf van haar islamtische wortels. Ze moet maar eens gaan proberen de loftrompet over zichzelf te steken op islamitische fora en daar moslims gaan vertellen waar het volgens haar als arabiste allemaal werkelijkheid over gaat. Daar wordt ze binnen de kortste keren terug gefloten wegens haar gebrek aan islamitsche theologische kennis ( ze is immers geen islamitische "geleeerde") en haar verteld dat ze haar hoogmoed maar snel af moet leggen, wil ze als vrouw nog een kansje maken op een bescheiden plekje in het hiernamaalse luxe bordeel dat moslims het paradijs noemen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie