Even voorstellen!

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door H.Numan »

Allereerst van harte welkom, en heel veel sterkte.
moeder van 3 schreef:Wat ik zelf heel moeilijk vind is dat als ik met ze in gesprek ga ik niet kan uitleggen wat ik er zo erg aan vind want op alles wat ik zeg is er wel een antwoord. En een antwoord waar ik geen wederantwoord heb omdat zij goed weten waar ze over praten en ik niet.
Dat komt omdat zij het onderwerp tot in den treure bestudeert hebben, en jij niet. Je kunt niet eerlijk debatteren met een bijbelfreak over de bijbel, als je je aan zijn regels houdt. Dat verlies je altijd. Een bijbelgek gaat namelijk puntjes scoren door die bijbel te citeren.

Religieuze boeken kan je op elke manier die je wilt uitleggen. Ik kan zonder veel moeite de holocaust goedpraten op grond van bijbel citaten. Het is gewoon een kwestie van de juiste citaten te pakken, andere te negeren en de rest anders te interpreteren. Dat kan met elk religieus boek, dus ook en vooral de koran.

Dat is nou net een van de redenen waarom ik van die gekkigheid (alle religies) af wil. Elke religie is een vorm van indoctrinatie. Ongeacht welke. Babies hebben geen geloof. Vloeken is aangeleerd, bidden ook!
Dus ik wil me graag inlezen maar dan niet die boekjes die zij hebben liggen maar feitelijke dingen. Er moeten toch zaken zijn in de koran of de hadies die ik tegen ze kan gebruiken? Ik moet op een of andere manier toch proberen om op een normale manier duidelijk te maken waarom ik er zo op tegen ben en veel verder dan roepen dat vrouwen geen rechten hebben, dat andersgelovigen geen rechten hebben dat de islam dood en verderf zaait kom ik niet.
Ik weet niet hoe goed je Engels is, en of je het Usenet gemakkelijk kunt bereiken. Als je een goede newsreader (is gratis) hebt en toegang, ga dan naar alt.atheism. Daar heb ik geleerd hoe je fundies moet behandelen. Destijds waren dat taliban gristenen. Allemaal met een pantserplaat van 10 cm dik voor de kop. En allemaal worden ze elke keer door de groep compleet door de mangel getrokken. Ik heb daar enorm veel geleerd.

Exact hetzelfde geldt voor mohammedanen. Elk geloof is zo lek als een mandje. De basis alleen al is er niet: vraag eens aan je kinderen op grond van welk serieus bewijs het mohammedanisme berust. Dat is er niet. Dan gaan ze cirkelvormig redeneren: de koran is het woord van god, door god gegeven. Hoe weten we dat? Omdat het in de koran staat. Waarom staat het in de koran? Omdat dit het woord gods is. Dat is geen bewijs.

Kijk eens op atheïstische websites. Deze bijvoorbeeld: http://www.atheists.org/" onclick="window.open(this.href);return false; Zoek naar debatteer technieken. Merk op dat debatteren eigenlijk een kunstje is. En dat kunstje kan jij ook leren. Kijk eens in wikipedia wat een ad hominem is. Er zijn lijsten met bekende valstrikken - en fundies gebruiken ze allemaal. Het LIJKT alsof ze gelijk hebben. Je weet dat het niet zo is, maar je kan er geen speld tussen krijgen. Nu dus wel. :wink2:

Een opstekertje voor je:
Destijds in alt.atheism was er een fundie die beweerde dat het aantal atheïsten op de vingers van 1 hand te tellen was. (Immers iedereen heeft een geloof, als je geen geloof hebt is dat volgens dat soort malloten ook een geloof.) Daarop werd een officiële lijst aangelegd en bijgehouden die begon met iets van 500 atheisten, en heel snel ver over de 2500 namen kreeg. Allemaal met bewijs materiaal, en alles keurig geadministreerd. Het allereerste wat zo'n fundie gaat claimen is dat wij gewoon het telefoonboek gekopieerd hebben. Er staan nu vele duizenden op die lijst. En een aanzienlijk aantal van hen waren zelf verstokte fundies die de ongelovigen gingen bekeren in alt.atheism.

Er is dus hoop. En niet zo'n beetje ook. Maar die hoop komt zeer beslist niet van de goden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Hallo iedereen,

Even een reactie vlak voordat ik naar mijn werk vertrek. Ik moet om 11 uur beginnen. Ik heb de reacties gelezen en echt, ik kan jullie niet een voor een bedanken maar ik heb er echt ontzettend veel aan. Ik zal ze eens op een hele vrijblijvende manier confronteren met de zaken zoals hier zijn omschreven. Ik moet zeggen dat ik er zelf zelfs een beetje van schrik. Dat het zo zwart op wit geschreven staat daar was ik me niet van bewust. Ik kan hier wat mee, gelukkig. Onwijs bedankt! Even voor de mensen die door mijn verhaal denken dat mijn kinderen een moeilijke jeugd hebben gehad, dat valt reuze mee. Helemaal niet eigenlijk. We zijn altijd een hartstikke normaal oerhollands gezin geweest en hebben nooit financiele zorgen gehad en thuis was alles ook altijd prima. Mijn 2 oudste kinderen werken al sinds hun 13e/14e, hebben altijd vrienden en vriendinnen gehad en kwamen niks tekort. Mijn jongste zoon van 17 die is eigenlijk de enige die af en toe een beetje rebels is en naar mijn mening met verkeerde vrienden omgaat. Met mijn oudste 2 heb ik nooit problemen gehad. Ze zijn ook hartstikke intelligent. Daardoor vind ik het des te vreemder allemaal en krijg ik meer het 'sekte-gevoel' bij ze. Anders kan ik het niet omschrijven. Want ze praten er ook met zoveel enthousiasme en blijdschap over dat ik bij mezelf denk: "Zijn dit mijn kinderen, heb ik ze zo opgevoed?" Heel erg moeilijk om mee om te gaan, vooral omdat ik ze echt gelukkig zie en er wordt voor het eerst echt gepraat in ons gezin. Mijn zoon begint binnenkort met vrijwilligerswerk met daklozen, iets wat ik hem vroeger nooit zou zien doen. Hierdoor lijkt het alsof ik de slechterik ben. Alsof ik alleen maar aan het zeuren ben. Alsof het nooit goed is. Want ik sta er helemaal alleen voor en dat is heel zwaar, kan ik verzekeren.

Ik heb gisteren avond nog een heel kort gesprek gevoerd met mijn dochter. Ik confronteerde haar met een aantal zaken en ze keek me toen heel onschuldig aan en zei: "Mama, niemand heeft me toch een pistool tegen mijn hoofd gezet, ik wil het toch zelf." Daar sta je dan met een mond vol tanden tegenover je volwassen dochter die ik gisteren nog aan de borst had.

Ik ga vanavond de koranteksten en de hadies goed doornemen en proberen op te zoeken. Als ik een beetje begrijp hoe het in elkaar zit dan zal ik een gesprek met ze aangaan.

Wat denken jullie trouwens, kan ik ze beter apart onder 4 ogen spreken of moet ik het in de groep gooien? Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Groetjes,

Monique
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Monique »

moeder van 3 schreef:Wat denken jullie trouwens, kan ik ze beter apart onder 4 ogen spreken of moet ik het in de groep gooien? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Ik heb (gelukkig) geen ervaring mee maar mischien zou je ze in de praktijk met de neus op de (islamitische) feiten kunnen drukken?
b.v. wanneer je dochter de deur uit gaat aan haar vragen waar ze naartoe denkt te gaan zo zonder mahran?
En je zoon vragen waarom hij zijn zuster niet beter in de gaten houdt?

Dan zullen ze je heel vreemd aankijken denk ik.
Maar ja, OF ze zijn moslim en houden zich aan de regels OF ze zijn suikermoslim en dus niet serieus te nemen en een schande voor islam. Geen varkensvlees eten hoef je dan ook geen rekening mee te houden.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen!

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Bestaan er overigens statistieken over de mate van afvalligheid van bekeerlingen na 1,2,3 of pakweg 10 jaar ? Dat zou een indicatie kunnen geven hoe lang zo een verslaving gemiddeld duurt.
Ik heb op de internationale site van FFI destijds gelezen dat 75% van de bekeerlingen na een paar jaar al weer afhaakt. Dat was geloof geschreven door Ali Sina zelf. Er is dus hoop voor de moeders! :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door BFA »

75% van de bekeerlingen zijn 15 tot 17 jaar.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef: Mijn zoon begint binnenkort met vrijwilligerswerk met daklozen, iets wat ik hem vroeger nooit zou zien doen. Hierdoor lijkt het alsof ik de slechterik ben. Alsof ik alleen maar aan het zeuren ben. Alsof het nooit goed is. Want ik sta er helemaal alleen voor en dat is heel zwaar, kan ik verzekeren.

Ik ga vanavond de koranteksten en de hadies goed doornemen en proberen op te zoeken. Als ik een beetje begrijp hoe het in elkaar zit dan zal ik een gesprek met ze aangaan.

Wat denken jullie trouwens, kan ik ze beter apart onder 4 ogen spreken of moet ik het in de groep gooien? Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Het is geweldig dat je zoon nu vrijwilligers werk doet. Daar mag je hem gerust een compliment voor geven. Maar vraag het hem eens of hij deze hulp geeft omdat hij mensen wil helpen, of dat hij zich zelf wil helpen door hassenats te verdienen om in het paradijs te komen. Een goede daad telt bij moslims relatief tien keer zo zwaar als een zonde, dus door mensen te helpen helpt hij zich zelf. Zo kan hij weer een paar foute dingen goedmaken.
Een atheïst of humanist helpt mensen onvoorwaardelijk. Die hoeft er niks voor terug. Misschien kan je hem dat eens liefdevol zeggen? Zet ze maar weer aan het denken.

Ik weet niet of het een goed plan is om nu bewust en gesprek met je kinderen aan te gaan over Islam. Ik vermoed dat jouw kennis nog iets te kort schiet. Ik zou over islam beginnen als er zich een gelegenheid voordoet. Zo zou ik het aanpakken….

Je moet babystapjes nemen. Je gaat tegen ze zeggen dat jij je in Islam gaat verdiepen, en dat jij dat op je eigen manier en in je eigen tempo doet. Daar heb je hun niet voor nodig vertel je ze maar.
Als ze dan tegen je zeggen dat ze je willen helpen , zeg jij maar tegen ze dat jij met je eigen verstand dingen wil onderzoeken, want zolang ze ( je kinderen) geen imam zijn is hun kennis is ook maar beperkt. Verneder ze maar met zo’n opmerking.

Je begint dan om Islam belachelijk maken door ze de krankzinnigheid van idiote Islamitische regels in te laten inzien.
Bijvoorbeeld, als je dochter of zoon op het toilet zit dan ga jij bewust per ongeluk met ze praten of ze iets vragen.
Een moslim mag namelijk niet praten op het toilet, want dan moeten de twee engelen die tegenwoordig ( nu ze moslim zijn) op hun schouder zitten het toilet naar binnen want deze twee engelen moeten namelijk 24 uur per dag opschrijven wat een moslim doet en zegt.
En dat is niet fijn voor die engelen om een vieze WC in te gaan. Toiletten zijn namelijk spookhuizen bewoond door duivels en jins, en onreine plekken, en daar houden engelen niet van. Dus uit respect voor de engel spreek je niet op de WC.
Voordat moslims het toilet in lopen spreken ze deze dua uit.
“In de Naam van Allah, ik zoek toevlucht bij U tegen het kwaad en de boosdoeners.” En bij het verlaten van het toilet vragen ze Allah om vergeving. ( leuke vraag om aan ze te stellen, wat voor zonde ze op het toilet hebben begaan)

Anyway…gaan we weer…
Geven je kinderen je antwoord, dan kan je tegen ze zeggen…”O, sorry…Wat vervelend nou dat jouw engelen omdat jij me antwoord gaf, de onreine WC in moesten. Daar had ik even niet aan gedacht… Vraag dan heel geïnteresseerd…En wat nu? Zijn de engelen nu boos?
Geven ze geen antwoord, dan vraag je geïrriteerd “Hoor je me niet? Waarom geef je geen antwoord? en vraag dan onnozel of ze als moslim niet mogen praten op het toilet . En waarom ze niet mogen praten. Stel zoveel domme vragen als je wilt. Met een beetje mazzel zien je kinderen de onzinnigheid van Islam in.

Er zijn ontelbare idiote, belachelijke regeltjes in Islam, en de meeste van ons kunnen je wel vertellen wat deze achterlijke regels zijn. U vraagt, wij draaien.

Je kan ze ook eens vragen van wie ze het meeste houden. Van jou of van Mohammed.
Schrik niet van het antwoord, want als moslim moeten ze meer van Mohammed houden dan van jou.
Als ze zeggen dat ze meer van Mohammed houden dan begin jij heel theatraal te huilen. Laat maar een paar tranen over je wangen biggelen als je dat lukt, en geeft die twee een schuldgevoel waar ze U tegen zeggen.
En als ze zeggen…Wij houden het meest van jou, dan kan je ze vermanen en zeggen…ja maar…behoor jij als goeie moslims niet meer van Mohammed te houden?

Willen je kinderen toch met je in discussie over de weldaden van Islam, en kom jij in de problemen omdat jij het niet meer weet, dan kijk jij geïnteresseerd en zeg je…"Daar weet ik nog niet veel van, maar daar ga ik me in verdiepen, en ik kom er op terug". En dan kom je hier met hun verhaal, en dan kijken wij of we advies hebben of hun verhalen kunnen ontkrachten.

Wat denk je er van?

Hier kan je over de toiletgang dua lezen.
http://www.duakracht.nl/alledaagsezaken ... n#more-171" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar het verhaal van de engelen vandaan komt weten ook zelfs moslims niet, maar ze houden zich wel een die regel.

PS…Met belachelijk maken bedoel ik niet dat jij moet zeggen…”Wat gek”
Door goeie vragen te stellen moeten zelf de dwaasheid van Islam in gaan zien.
Het kan toch niet zo zijn dat twee verstandige kinderen die normaal opgevoed zijn hun hersens niet meer gebruiken en alle idiotie maar voor zoete koek aannemen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door naar boven »

moeder van 3 schreef:Ik heb gisteren avond nog een heel kort gesprek gevoerd met mijn dochter. Ik confronteerde haar met een aantal zaken en ze keek me toen heel onschuldig aan en zei: "Mama, niemand heeft me toch een pistool tegen mijn hoofd gezet, ik wil het toch zelf." Daar sta je dan met een mond vol tanden tegenover je volwassen dochter die ik gisteren nog aan de borst had.
Het juiste antwoord is (was geweest):
Ja daarom juist! Als iemand een pistool tegen je hoofd had gezet dan was ik naar die iemand toegegaan. Dat had die iemand met mij te doen gekregen. Dan had ik mijn dochter beschermd met alles wat in mijn vermogen ligt. Desnoods met mijn leven.
Maar nu heb je er zelf voor gekozen om je bij die verachtelijke sekte aan te sluiten. En daarom spreek ik jou er op aan. Daarom behandel ik je niet als een klein kind dat beschermd moet worden, maar als een volwassene die met haar volle verstand gekozen heeft om zich in te laten met zoiets walgelijks als die krankzinnige haatideologie. Al zet je een pistool tegen mijn hoofd, ik zal nooit accepteren dat twee van mijn kinderen een doctrine volgen die:
- geweld verheerlijkt.
- kritiek smoort met dreigementen.
- vrouwen discrimineert.
- het vermoorden en mishandelen van kinderen niet alleen toestaat, maar zelfs aanmoedigt.
- andersgelovigen discrimineert.
- de betekenis van het leven op aarde ondergeschikt acht aan een leven na de dood.
- onderwerping aan een opperwezen eist.
- geen vrijheid van meningsuiting en denken kent.
- de doodstraf voor afvalligen hanteert.
- parasiteert op de inspanningen van niet-moslims middels roof, verovering, afpersing en slavernij.

Daarop zal je dochter antwoorden dat je een geheel verkeerde indruk van de islam hebt, dat je geen kennis over de islam hebt,dat de media een onjuist beeld van de islam schetsen, dat het toch helemaal anders in elkaar zit dan jij denkt, dat de islam vrede betekent, dat de islam vrede propageert, dat de islam vrede brengt in de harten van de gelovigen en dat ze, nu ze moslima is geworden, een innerlijke rust voelt die ze daarvoor nooit gehad heeft.

Want zo word je gemanipuleerd. Je dochter voelt zich toch happy met haar nieuwe ideologie? Althans dat zegt ze. Maar wie ben jij om dat niet te geloven? En je wilt toch dat je dochter gelukkig is? Dus waarom zou je tussen haar en haar religie proberen te komen? Je wilt toch dat je dochter gelukkig is...

Merk op dat je een situatie waarin je dochter elke dag met een vinger minder thuiskomt (die ze zelf afgesneden heeft) om dezelfde reden ook zou moeten accepteren: als ze zich daar gelukkig bij voelt moet ze dat maar doen..

Helaas is de enige oplossing voor dit probleem met je dochter en zoon (ontvoeren, deprogrammeren en vasthouden tot het over is) verboden in Europa.

Wat rest zijn de keuzes die je wel hebt:

- dochter en zoon de toegang tot je huis en omgang met je jongste zoon ontzeggen tot ze de islam afgezworen hebben.
(zet een advertentie in de krant: "ik verloor mijn dochter -voornaam- en een zoon -voornaam- aan de islam")

- dochter en zoon toelaten tot je huis, maar ze voortdurend lastig vallen met vervelende vragen en feiten over de islam.
(hang foto's op van gruwelijke door moslims gepleegde moorden - materiaal genoeg)

- dochter en zoon toelaten tot je huis, maar ze volstrekt niet serieus nemen - een beetje lacherig doen met zo af en toe een sneer.
(spreek met een vriendin af dat ze je belt als je dochter en/of je zoon er zijn en geef hilarisch verslag van wat je nu weer op de bank hebt zitten)

- dochter en zoon toelaten tot je huis, maar zwijgen over hun bekering en de islam.
(hef een afwerende hand op als ze de islam of hun bekering ter sprake brengen)

- dochter en zoon toelaten tot je huis, welwillend vragen stellen, alles minutieus bijhouden en een boek schrijven over je ervaringen.
(titel van het boek: "Twee is twee te veel.")

- en/of: wat Ariel zegt..
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

De volgende link is naar een internetsite over de kenmerken van een sekte en hoe om te gaan met familieleden die daar in verstrikt zijn.

Het gaat niet over de islam, maar het overgrote deel van de kenmerken enz. zijn ook van toepassing op die doctrines.

Misschien dat je hier ook wat aan hebt, Monique.


http://sektegevaren.counsellingsjoukjed ... 0sekte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ongang met mensen in dit geval jouw kinderen, vergt ook een vaak zeer pijnlijk proces in jezelf. Je doet het echt heel goed, meid. Het vreet energie alsof jezelf zwaar in therapie bent en daar is ook mee te vergelijken. Van jou wordt verwacht dat je ook gaat graven en je moet nu gaan overdenken en leren verwoorden waarom JIJZELF staat waar je staat. Als je in staat bent dit naast alle ellende zo in te gaan zien, dwingen je kinderen je om zelf in je ontwikkeling op een hoger niveau te komen kan het hele gebeuren wat jou aangaat tevens voor jou als mens ook nog zoete vruchten brengen.

Je bent vaak in mijn gedachten.

Warme groet,

Dhana

PS mochten er hier op het forum nog moslims verschijnen die je anders willen laten denken en/of je op een hatelijke manier van repliek dienen.. gewoon negeren die hap. Laat je door hun gezwets niet intimideren of raken. Je hebt nu al je energie nodig voor waar je verzeild geraakt bent en zie het maar als zoveelste bewijs voor jezelf dat je het gelijk aan jouw kant hebt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dutch »

De raad van Ariel is goud waard Moeder van 3, ze heeft gelijk wanneer ze stelt dat het nog te vroeg is om met hen in discussie te gaan, dat kan je pas doen als je écht islamvaste grond onder de voeten hebt. Nog effe wachten dus en studeren...
Vertel hen ook nooit, al zeker niet in een eerste stadium, over dit forum of deze site, dan halen ze je gelijk onderuit met het "islamhaters"-argument.
Laat hen weten dat je hun nieuwe religie wil begrijpen en er daarom over gaat leren, maar niet op een dilettante manier zoals zij, maar uit de bron van de islam zélf, de koran en de ahadith. Je kan beginnen met te zeggen dat het woord "islam" niet "vrede" betekent, maar afgeleid is van het werkwoord "sallamma" wat wil zeggen : zich onvoorwaardelijk onderwerpen. Islam is dus "onvoorwaardelijke onderwerping".
Idealiter zou jijzelf "katholieker dan de paus" ofte "islamitischer dan de imam" moeten zijn, zodat ze aan den lijve ondervinden wat islam inhoudt : geen greintje persoonlijke vrijheid voor je dochter, niet alleen naar buiten, nooit alleen op reis, totale onderworpenheid aan haar broer (bij gebrek aan vader). Maak ook gebruik van voortrekkerij van de broer tegenover de zus, hij is tenslotte een MAN en dus dubbel zo waardevol als zij in intellect oa.
Maak ook gebruik van het koranstuk dat zegt "het paradijs ligt onder de voeten van de moeder" om hen voor je te laten opdraven en de plak te zwaaien over hen.

Bijkomend voordeel : als jij je in de islam verdiept en die ook gaat toepassen, zal je jongste van 17 als normale puber hiertegen in willen gaan...je zou er nog een onvermoede bondgenoot in kunnen vinden...
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Hallo beste lieve mensen,

Ik heb met veel liefde de berichten zitten lezen. Hartstikke bedankt allemaal. Ik heb er meer aan dan jullie denken, echt waar. Het is lastig om overal inhoudelijk op in te gaan maar de adviezen hier zijn goud waard!

Waar hebben jullie in godsnaam al die kennis vandaan? Het lijkt wel alsof jullie ex-moslims zijn, zoveel weten jullie. Ik voel me gelijk heel speciaal, hartstikke bedankt!

Het advies dat het te vroeg is om discussie aan te gaan vanwege mijn gebrek aan islamitische kennis daar ben ik het mee eens. Maar anderzijds vind ik ook dat het nu misschien nog niet te laat is. Want hoe langer ze in de Islam zitten, hoe moeilijker het voor ze zal worden om er afstand van te nemen en hoe langer ze in de islam zitten hoe meer kennis ze opdoen. Nu kunnen ze nog makkelijk terug lijkt mij. Over een tijdje is de baard van mijn zoon als die van ossama bin laden (moet er niet aan denken) en afscheren wordt ook steeds moeilijker lijkt mij. Ik ben van nature sowieso niet iemand die tot het uiterste in discussie gaat. Als ik merk dat mijn kennis niet toereikend is dan word ik daar toch een beetje onzeker door. Wat ik wel een groot voordeel vind is dat er elke dag wel over wordt gesproken. Meestal heel kort, maar het wordt elke dag wel aangehaald. Zoals vandaag ook weer.

Mijn broer vroeg me laatst wat ik het meeste aan ze veranderd vind sinds ze moslim zijn geworden. Toen zei ik dat, los van de uiterlijkheden, ze op een of andere manier meer toenadering tot mij zoeken. Ik krijg meer aandacht dan ooit tevoren. Ze zijn heel lief voor me en helpen me enorm in het huishouden. Dus als moeder ben ik daar hartstikke blij mee. Toen vertelde mijn broer me dat moslims goede daden verrichten uit egoïsme, om er zelf bonuspunten voor te krijgen en niet voor de persoon in kwestie. Toevallig dat ik dat dan hier ook lees!

Maar goed ik vroeg hem ernaar en tot mijn grote verbazing kreeg ik een heel betoog te horen. Ik het kort zei hij dat hij gelooft dat hij is opgedragen om het goede te doen en doet hij dat niet uit vrije wil dan dient hij alsnog het goede te verrichten. En dit begreep ik toen niet helemaal, hij zei dat hij het van Allah moet doen en als hij het doet krijgt hij bonuspunten en als hij van Allah houdt dan houdt hij alleen maar nog meer van mij en van de mensheid. En daar krijgt hij die bonuspunten voor (ik noem het zo want weet niet hoe ik het anders moet benoemen (zegeningen??)) en die zouden hem naar het paradijs kunnen brengen.

Al met al denk ik inderdaad dat mijn kennis te weinig is want ik wist gewoon niet hoe ik daar op moest reageren. Ik heb daarna op mijn kamer gehuild. Want zoals ik eerder zei, ik heb een onuitstaanbaar gevoel in mijn lichaam. Een vreselijke pijn. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik de Islam haat maar echt blij ben ik er niet mee. Maar als ik ze dan zo zie en ik zie in de praktijk hoe ze (met name mijn zoon) zich zo ontwikkelen en ogenschijnlijk gelukkig zijn dan is het zo verschrikkelijk moeilijk om daar toch doorheen te prikken en om vol te houden. Het zijn mijn kinderen en terwijl ik vind dat zij mij verdriet aandoen voel ik mij een slechte moeder als ik teveel tegen ze in ga. * Zucht * ik word moe van mezelf.

Alle afspraken die we hebben gemaakt, daar houden ze zich netjes aan. In huis geen islamitische kledij of muziek of arabische woorden maar als ik mijn zoon dan 4 uur lang non stop achter de laptop hoor zitten op zijn kamer.. tja.. dan word ik als moeder heel paranoia. Met wie is ie aan het chatten? Waar zijn ze mee bezig?

Ik ga jullie adviezen opvolgen en me verdiepen in de islam. Mijn dochter zoekt zo ontzettend veel toenadering, zo ken ik haar haast niet. Ze wilt dolgraag aan me uitleggen waarom ze nou voor de islam heeft gekozen. Ik heb haar tot op heden niet een eerlijke mogelijkheid gegeven om daar de kans voor te geven. En daar zit ik ook niet echt op te wachten. Ik ga de adviezen van jullie in mijn hoofd stampen en zorg dat ik weet waar ze mee bezig zijn en wat ze te wachten staan.

Ik heb jullie al eerder bedankt en dankbaarheid is slechts een woordje maar voor mij is het meer dan dat, ik voel door jullie dat ik er niet alleen voor sta!

Een bezorgde moeder.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

Er zijn hier wel ex-moslims Monique, Dutch bijvoorbeeld is een echte ex. Echter zijn ze niet te krijgen. :smile:
Eerst bekeerd tot Islam, maar daarna toen ze zich werkelijk in Islam ging verdiepen zag ze pas in wat een akelige religie Islam is. Dutch is dus een ervaringsdeskundige die Islam aan de lijve ondervonden heeft.
Lees haar getuigenis maar. http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... =21&t=8002" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo zie je maar weer dat je niet bang hoeft te zijn dat je kinderen steviger in Islam komen te zitten als ze langer Moslim zijn. Het tegendeel is vaak waar. Hoe meer ze van de zuivere islam leren, hoe kritischer ze misschien worden. Zo ging en gaat het met veel bekeerlingen die vroeg of laat hun verstand terug krijgen en dan Islam weer laten vallen. Nu zijn je kinderen verliefd op Islam, om het zomaar te zeggen maar je weet net zoals wij dat als een verliefdheid zakt, een “huwelijk” pas kans van slagen heeft als de verliefdheid in wederzijdse liefde en respect is veranderd.
Jij kent je kinderen het best, dus jij weet of ze het normaal en goed vinden dat homo’s opgehangen worden, of overspelige vrouwen gestenigd mogen worden, of dat er handen en voeten van dieven afgehakt mogen worden. Of dat ze zich misschien juist distantiëren van dit soort zaken, en zeggen dat dit geen Islam is...Maar dat is dus wel de zuivere islam, en als goede moslims behoren ze hier mee in te stemmen. Dit zijn dingen waar je het nu met ze over kan hebben. Je hebt voor deze feiten geen kennis van de Koran en de Hadith nodig.

Vraag ook eens aan je zoon of hij zonder Islamitische regeltjes geen goed mens kan zijn. Zeg dan dat mensen die verteld moet worden hoe ze moeten leven, hoe ze dus een goed mens moeten zijn, geestelijk zeer zwakke mensen zijn. Moraliteit hangt niet samen aan religie. Wat betreft moraal en ethiek schoort islam trouwens zeer laag. Als je enige doel in het leven is om punten voor de hemel te vergaren zodat jij later als je dood bent kan genieten van wijn, 72 hoeris en andere leuke zaken in een groot islamitisch bordeel. en alleen daarom mensen helpt, dus eigenlijk gebruikt , tja…Hoeveel moraal heb je dan. Een ware moslim is niet iemand die de moraal van vandaag volgt, maar de moraal van 1400 jaar geleden.

Waren jouw kinderen Christenen voordat ze zich bekeerde Monique? Of hadden ze geen geloof. Trouwens… Ik kan je helemaal volgen als jij zegt dat jij je kinderen niet wil kwetsen. Ik heb zelf twee zonen, en soms loop ik ook wel eens op eieren als ik het niet met ze eens ben. Maar eigenlijk zijn we dom bezig. Zachte heel meesters maken nu eenmaal stinkende wonden.
Jij bent geen slechte moeder als je tegen ze ingaat. Als je de wond laat etteren en het vuil niet verwijderd dan pas ben je slecht bezig. Je wilt je kinderen toch beschermen?
Dus ja…moeilijk, moeilijk…Niemand wil een vervelende moeder gevonden worden. We willen dat onze kinderen van ons houden. ( diepe zucht)

Laat je dochter maar eens vertellen waarom ze moslim geworden is. Geef haar die kans. Ik ben er eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar…

Sterkte maar weer Monique…En inderdaad..You never walk alone.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door naar boven »

moeder van 3 schreef:Mijn broer vroeg me laatst wat ik het meeste aan ze veranderd vind sinds ze moslim zijn geworden. Toen zei ik dat, los van de uiterlijkheden, ze op een of andere manier meer toenadering tot mij zoeken. Ik krijg meer aandacht dan ooit tevoren. Ze zijn heel lief voor me en helpen me enorm in het huishouden. Dus als moeder ben ik daar hartstikke blij mee. Toen vertelde mijn broer me dat moslims goede daden verrichten uit egoïsme, om er zelf bonuspunten voor te krijgen en niet voor de persoon in kwestie. Toevallig dat ik dat dan hier ook lees!

Maar goed ik vroeg hem ernaar en tot mijn grote verbazing kreeg ik een heel betoog te horen. Ik het kort zei hij dat hij gelooft dat hij is opgedragen om het goede te doen en doet hij dat niet uit vrije wil dan dient hij alsnog het goede te verrichten. En dit begreep ik toen niet helemaal, hij zei dat hij het van Allah moet doen en als hij het doet krijgt hij bonuspunten en als hij van Allah houdt dan houdt hij alleen maar nog meer van mij en van de mensheid. En daar krijgt hij die bonuspunten voor (ik noem het zo want weet niet hoe ik het anders moet benoemen (zegeningen??)) en die zouden hem naar het paradijs kunnen brengen.
Je broer heeft het bij het rechte eind. Moslims kunnen inderdaad bonuspunten verdienen door een goede daad te verrichten. Die bonuspunten - moslim-airmiles, zeg maar - verdienen door goede daden te verrichten. Die bonuspunten heten 'hasanats' (zegeningen). Een hasanat kan ook verdiend worden door een koranvers uit het hoofd te leren.

Je zoon legt het ook correct uit. Hij helpt je niet om er airmiles mee te verdienen, maar hij verdient airmiles als hij je helpt.
Het verschil zit hem in de motivatie: het is niet zo dat hij je alleen maar helpt om er punten mee te verdienen, hij helpt je en als hij daar punten mee verdient is het meegenomen. Hij wil je dus helpen om je te helpen. Hij wil je dus niet helpen voor de airmiles, want die krijgt hij niet eens als hij alleen maar helpt voor de punten.

Tot dusver ziet dit er allemaal nobel en onzelfzuchtig uit, maar nu komt de 'catch':

Je zoon zegt immers ook dat hij het eigenlijk voor dat opperwezen van hem, die allah, doet: dat hij jou moet helpen in opdracht van zijn opperwezen.
Hij helpt jou dus niet voor de punten, niet (uitsluitend) om jouw taken te verlichten, maar omdat hij denkt dat zijn opperwezen dat van hem vraagt.
De motivatie van een moslim om iets te doen is dus het willen uitvoeren van hetgeen hij denkt dat de wil van zijn opperwezen is.

Je zult begrijpen dat die instelling er net zo goed toe kan leiden dat een moslim een gewelddadige actie onderneemt. Een veronderstelde wil van een opperwezen is voldoende om een moslim te motiveren.

Nu wil ik je niet bang maken door te suggereren dat je zoon zomaar in een moordmachine kan veranderen. De kans dat dit gebeurt is nihil. Als alle moslims potentieel levensgevaarlijk zouden zijn, dan zou er immers niemand meer de straat op durven. En gelukkig durven we nog elke dag de straat op te gaan, juist omdat de kans op een dergelijke ontsporing geruststellend klein is. Het was slechts mijn bedoeling om duidelijk te maken wat de islam met de eigen wil van mensen doet..

Sterkte!
RTFM
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dutch »

Monique, je zoon gaat vrijwilligerswerk doen, loffelijk initiatief.
Maar, werkt hij dan met ongelovigen of uitsluitend met andere moslims? Want daar ligt nu de angel : een moslim mag niet omgaan met ongelovigen tenzij het is om hen te bekeren tot de islam...dus goedhartigheid tegenover ongelovigen mag niet onbaatzuchtig zijn, enkel het verspreiden van de islam dienen.
Gaat hij andere moslims helpen, dan is dat enkel om hassanaats (islam airmiles richting paradijs) te verdienen, indien hij een ongelovige tot de islam bekeert groeit zijn aantal hassanaats met enorm veel punten, dit staat zowat gelijk aan een zeer flinke zet richting paradijs...
Bij zijn vrijwilligerswerk stel ik dus vanuit humanistisch standpunt bekeken zeer grote vraagtekens.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Het was en is niet mijn bedoeling om elk klein details wat er in ons gezin besproken wordt hier open en bloot te bespreken maar ik heb zojuist met mijn zoon gesproken over de hassanaats en voor wie hij eigenlijk vrijwilligerswerk gaat doen.

Mijn zoon kwam net thuis van school en we groetten elkaar met een kus. Ik maakte een tosti voor em klaar en aan tafel vroeg ik hem oprecht geinteresseerd naar zijn vrijwilligerswerk. Het is dus sowieso met kaffers (ongelovigen) maar dat wist ik al. Hij gaat elke zaterdag en elke eerste zondag van de maand werken met daklozen en (ex)verslaafden. Ik vind het bewonderenswaardig dat hij dit gaat doen en ben er als moeder oprecht trots op. Maar het feit dat hij dit voor iets/iemand doet die hij niet eens kan zien zet vraagtekens bij zijn intentie. Ik ken mijn zoon niet anders dan een goed mens en des te vreemder ik het zou vinden als hij liefdadigheiswerk zou doen uit egoisme. (zo zie ik het)

Als eerste vroeg ik hem hoe de islam erover denkt als hij met ongelovigen zou omgaan of ze zou helpen. Nou, hij vertelde me dat in de ogen van de schepper (zo zegt hij dat) wij allemaal mensen zijn en we goed dienen te zijn voor elk mens en dat we beloond worden op basis van de omgang met de schepper en de omgang met de medemens. Hij zei verder dat het zo is dat een moslim zich van zijn beste kant moet laten zien en als de moslims niet met ongelovigen zouden omgaan, zou de waarheid nooit verspreid kunnen worden.

Toen vroeg ik hem of het zijn intentie is om mensen te bekeren. Hij vertelde dat dat absoluut niet zo is maar dat het hem enorm gelukkig zou maken als er door hem iemand bekeerd zou raken. Ik vroeg hem toen of hij dan naar het paradijs gaat. Hij vertelde dat daar een enorm grote beloning op staat omdat van alle goede dingen die we als mens kunnen doen is iemand laten geloven in de waarheid en hem daardoor een kans op het eeuwige leven in het paradijs aanzienlijk laten vergroten. Hij vertelde dit met een grote glimlach op zijn gezicht en ik kon echt de passie bij hem zien. Vanaf dit moment voelde ik dat ik het moeilijk begon te krijgen zoals altijd wel het geval is.

Maar goed, ik zei toen dat hij als moslim niet met ongelovigen mag omgaan en hij schrok daarvan. Als ik zijn reactie zou moeten omschrijven dan leek het net alsof ik hem ergens op 'betrapt' had of dat ik hem iets zei dat hij niet wist. Dat was zijn eerste reactie en vlak daarna merkte ik een lichte vorm van irritatie bij hem op. Alsof hij het vervelend vind dat ik kritische vragen stel. Hij vroeg waar ik dat vandaan had en dat ik die propaganda niet moet geloven. Hij vertelde dat Mohammed joden als vrienden had en zaken deed met vuuraanbidders (kan iemand mij vertellen wat dit zijn). Maar goed ik liet hem het koranvers lezen waarin staat dat men ongelovigen niet als vrienden dient te nemen en zijn reactie was een diepe zucht en dat de koran onrecht wordt aangedaan door het op deze verkeerde manier te interpreteren. Toen ik het koranvers liet zien kwam deze site naar boven in de zoekgeschiedenis van het internet dus ik hoop niet dat hij deze site kent of dat hij nu iets doorheeft......... Want ik wil niet overkomen alsof ik kosten wat kost zijn keuze wil bekritiseren. Ik probeer over te komen alsof ik oprecht interesse heb en gewoon mijn hersenen gebruik (dat is feitelijk ook zo).....

Ik wilde hem confronteren met de andere zaken die hier zijn genoemd (verantwoordelijkheid over mijn dochter, erfenis etc) maar ik heb het gelaten voor wat het is want ik zag hem het betreffende vers lezen, net alsof het de eerste keer was dat hij het las.

Hij zei dat als ik oprecht met hem wil praten en wil weten waar de Islam voor staat dan moeten we zitten en erover praten. Ik vond dat een goed idee en ga mij nu goed inlezen over deze sekte. Ik kreeg geen antwoord en vroeg hem hoe hij over dat vers denkt en toen hij weer zij dat het uit de context is gerukt vroeg ik hem wat er dan volgens hem wél mee bedoeld. Dat antwoord bleef hij me schuldig want hij zei dat hij de soena volgt en uit de soena is duidelijk dat de profeet op een vreedzame en liefdevolle manier met kaffers onging en dat zijn eigen moeder en oom kaffers waren (ongelovigen) en dat de profeet enorm van ze hield. Ik vroeg toen of de profeet zich dan wel hield aan dat vers en daar heb ik ook geen antwoord op gekregen. Hij begon over de onrechtvaardigheid van christenen jegens moslims en allerlei andere zaken die totaal niks te maken hebben met het onderwerp en als antwoord daarop zei ik dat ik het daar allemaal mee eens ben maar dat je het een fout niet goed kan praten met de fout van een ander en dat op die manier discussieren geen zin heeft. Ik zei dat ik met hem meedenk en antwoorden wil op mijn vragen. Hij zei dat hij blij is dat ik ermee bezig ben en dat hij zal uitzoeken hoe het hiermee zit. Ik zie dit als geen antwoord hebben op mijn simpele vragen! Wat kan ik verwachten waar hij mee zal komen? Kan ik me ergens op voorbereiden?

Dit geeft mij enorm veel hoop en kracht. En dat op zo een simpele wijze. Ik kan jullie niet uitleggen hoe ik mij voel. Onwijs onwijs bedankt mensen en alle adviezen zijn welkom, ik heb er veel aan. Ik ga mij nu echt goed verdiepen in de sekte zodat ik ze met kennis en waarheid terug kan roepen!

Groetjes,

Monique
Laatst gewijzigd door moeder van 3 op wo jun 08, 2011 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Even voorstellen!

Bericht door Schepsel »

Ik denk dat dit er goed uitziet :) Als je zo doorgaat blijft hij constant antwoorden schuldig, en ook hij zal vast beseffen dat het beginnen over christenen om de hete brij heendraaien is. Misschien dat het tot een inzicht leidt.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Manon »

Welkom Monique. Ik had nog niet gereageerd, maar wel meegelezen.
Hij vertelde dat Mohammed joden als vrienden had en zaken deed met vuuraanbidders (kan iemand mij vertellen wat dit zijn).
Ik denk dat ze hiermee de Zoroasters bedoelen, die in die periode ook een grote groep vormden.

Als je de geschiedenis van Mohammed bekijkt, dan zie je dat hij dus op een bepaald moment naar Medina is uitgeweken (omdat hij als de dorpsgek werd aanzien in Mekka, met al zijn hallucinaties enzo) en daar probeerde de daar wonende joodse stam tot zijn geloof over te halen.
Uit die periode komen de vredelievende verzen: joden zijn brave mensen etc.etc... en we bidden allemaal richting Jeruzalem (toen nog wel), maar alleen hadden de joden hun boekje was vervalst en kreeg Mohammed via rechtstreekse lijn de correcte verzen terug doorgeseind.
Nu, het probleem was dat de joden niet in dit verhaaltje intrapten.

Vanaf dan (en vanaf het moment dat hij terug naar Mekka vertrekt na een aantal karavaans te hebben overvallen en zo zijn aanhang had kunnen vergroten (ze kregen allen deel van de buit)) verandert de toon van de verzen en komen de kwaadaardige verzen naar boven;

In de koran staat dus voor elck wat wils. Bovendien hebben de samenstellers van de koran zo slim geweest om de hoofdstukken op lengte te klasseren (langste eerst ) zodat die chronologische evolutie niet direct merkbaar is.

We hebben hier ergens de hoofdstukken in chronologische vorm staan:

viewtopic.php?f=4&t=7462" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen!

Bericht door Pilgrim »

Probeer je kinderen vooral ook te laten zien wat voor een misdadige en immorele klootzak Mohammed eigenlijk was. Het eerste wat eigenlijk aan Mohammed opvalt is dat hij helemaal niet lijkt op een klassieke profeet, nog in zijn gedrag, nog in zijn boodschap. Die echte profeten waren Joodse zieners die een teruggetrokken bestaan hadden en politieke macht meden. Dat zien we niet terug bij Mohammed. Hij werd een machthebber van een groot rijk, had sluipmoordenaars in dienst(!!) om critici en politieke tegenstanders (vooral Joden en zelfs zwangere vrouwen en jonge meisjes) te vermoorden, stond toe dat zijn soldaten gevangen genomen vrouwen verkrachtten, nadat hij hun mannen vermoord had, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in (voor Joden en Christenen) die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego. Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd. Ook heeft hij alle mannen van de Joodse stam Banu Quraiza laten onthoofden, nadat ze zich al hadden overgegeven, en hun vrouwen en kinderen in slavernij gevoerd! Aan die onthoofdingen heeft hij zelf deelgenomen. Andere Arabische stammen troffen vaak hetzelfde lot. Om een voorbeeld te geven van deze veroveringen geef ik je hierbij een link naar een filmpje over het lot van de stam Banu Fasarah en de gruwelijke dood van hun vrouwelijk leider.

http://www.youtube.com/watch?v=FXfZWJTZsrw" onclick="window.open(this.href);return false;

Het staat ook hier op onze site:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... =8&t=15146" onclick="window.open(this.href);return false;

Van zijn zogenaamde profetieën kwam trouwens niets uit. Mohammed voorspelde bijvoorbeeld dat de wereld 500 jaar na zijn komst zou vergaan en dat de verovering van Constantinopel spoedig zou plaatsvinden en de komst van de Djaddjal (Antichrist) kort na de val van Constantinopel. Constantinopel werd pas overgenomen door de moslims in mei 1453 na Christus (ver voorbij de periode dat de wereld zou vergaan!) en van een Djaddal was geen sprake. Op zijn sterfbed heeft Mohammed trouwens alle Joden en Christenen vervloekt (Boechari 1: 427). Hij haatte de Joden en de Christenen omdat ze hem terecht niet als profeet erkenden, want ze zagen goed dat hij een bedrieger was.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dutch »

Moeder van 3, volgens mij ben je goed bezig! Bravo. Ga verder, maar met mondjesmaat, het brengt niks op om je kinderen te shockeren, waar het om gaat is ze hun (eigen) denkvermogen weer te laten ontdekken en gebruiken. Je zoon gaat nu zeker bij een "geestelijke leider" om raad vragen ivm met het door jou aangehaalde vers. Hangt ervan af wat die hem gaat antwoorden, maar 1 ding is zeker : een moslim mag enkel omgaan met ongelovigen om hen voor de islam te winnen, anders is deze omgang verboden.

De profeet Mohamed was zeer zeker niet goedgezind jegens anders- of niet-gelovigen, hij zei zelfs "ik kan niet op het graf van mijn eigen moeder bidden omdat ze als ongelovige is gestorven"...weet iemand waar dit terug te vinden is???? Zou voor Moeder van 3 een goed argument kunnen zijn!

Er is ook zoiets als de "imam on line" http://www.islamcity.nl/islam/Manieren/ ... wonen.html" onclick="window.open(this.href);return false; bvb., daarover kan je het dan wél weer hebben met zoon en dochter en ook de adviezen van de imam toepassen, zeer consequent. Voor de jongste wél verjaardagscadeaus, voor hen dus niet.

Ik heb de indruk dat jouw kinderen echt wel aan de suikerislam zitten hoor, zoveel te beter!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

Dutch schreef:
De profeet Mohamed was zeer zeker niet goedgezind jegens anders- of niet-gelovigen, hij zei zelfs "ik kan niet op het graf van mijn eigen moeder bidden omdat ze als ongelovige is gestorven"...weet iemand waar dit terug te vinden is???? Zou voor Moeder van 3 een goed argument kunnen zijn!

On his pilgrimage from Medina to Hodeibia, after he conquered the Mecca he visited his mother's tomb, and lifted up his voice and wept. His followers likewise wept around turn. They asked him concerning it, and he said, ---- "This is the grave of my mother: the Lord hath permitted me to visit it. And I sought leave to pray for her, but it was not granted. So I called my mother to remembrance, and the tender memory of her overcame me, and I wept [Katib Al Waquidi p. 21].

Mohammed mocht van Allah niet bidden op het graf van zijn moeder, omdat zijn moeder als niet moslim gestorven was.
Het is een achterlijk verhaal wat mohammed ophangt, want zijn moeder is gestorven toen hij een kleine jongen was, en Islam nog niet bestond. De moeder van Mohammed KON dus geen moslim worden.

Mohammed is mede opgevoed door zijn oom. Die heeft hem liefdevol behandeld. Mohammed deed er alles aan om zijn oom te bekeren, maar zijn oom wilde daar niks van weten. Hij ( de oom) aanbad Allah de maan god. Eén van de vele goden die toen in Arabie aanbeden werden. Op zijn sterfbed vroeg Mohammed voor de laatste keer of de oom zich wilde bekeren tot Islam , en ook toen weigerde de oom. Dit had als gevolg dat Mohammed niet eens naar de begrafenis van zijn oom ging. Mohammed had dus geen respect voor niet moslims.

Met vuuraanbidders worden vast de afgoden uit het pre-islmitisch tijdperk bedoelt. Het leuke van dit verhaal is dat ook Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah.
Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

In feite zei hij: "Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden". Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstische context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te prediken dan degene die ze alreeds aanbaden. Deze "Allah" was de maangod, overeenkomstig het archeologische bewijsmateriaal. Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

Mohammed heeft Joden gehaat. Misschien niet in het begin toen hij nog hoop had dat de Joden hem zouden volgen, maar toen die hoop voorbij ging deed hij er alles aan om het leven van Joden zuur te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Ariel »

moeder van 3 schreef: Maar goed, ik zei toen dat hij als moslim niet met ongelovigen mag omgaan en hij schrok daarvan. Als ik zijn reactie zou moeten omschrijven dan leek het net alsof ik hem ergens op 'betrapt' had of dat ik hem iets zei dat hij niet wist. Dat was zijn eerste reactie en vlak daarna merkte ik een lichte vorm van irritatie bij hem op. Alsof hij het vervelend vind dat ik kritische vragen stel. Hij vroeg waar ik dat vandaan had en dat ik die propaganda niet moet geloven. Hij vertelde dat Mohammed joden als vrienden had en zaken deed met vuuraanbidders (kan iemand mij vertellen wat dit zijn). Maar goed ik liet hem het koranvers lezen waarin staat dat men ongelovigen niet als vrienden dient te nemen en zijn reactie was een diepe zucht en dat de koran onrecht wordt aangedaan door het op deze verkeerde manier te interpreteren.
Bedankt voor je verhaal Monique. Het is logisch dat hij zegt dat jij dit vers uit zijn context trekt. Dat horen wij van alle bekeerde moslims Moslims en zeker bekeerde, willen geen kwaad woord over Islam horen. Ze hebben immers de perfecte religie gevonden, en die mag niet gedoezeld worden door dit soort onzin verzen. In hun hart zijn ze het waarschijnlijk niet met dit vers eens, want bekeerde moslims zijn opgevoed met het idee om de gehele mensheid te omarmen. Maar ja, moeilijk als blijkt dat het in de koran staat.
De bekeerden proberen dan op hun manier een draai aan dit vers te geven, door te zeggen dat het woord “vrienden” verkeerd vertaald is. Dutch is hier de vrouw die Arabisch gestudeerd heeft, en zij kan hier als enige zeggen of het woord vrienden wel of niet goed vertaald is. Maar ik ga er van uit dat Islamitische geestelijke die de koran vanuit het Arabisch naar het Engels vertaald hebben donders goed weten wat de goede vertaling is .

Moslims mogen echt geen christenen of joden als vrienden nemen (Soera 5:51). Zij moeten tegen christenen en joden vechten die de islam afwijzen totdat zij opgeven, het hoofdelijke beschermgeld betalen en vernederd zijn (Soera 9:29). Hier kunnen honderden koranverzen aan worden toegevoegd

Een geboren moslim maak je niet onzeker met deze tekst. Die zijn opgevoed met het concept dat je geen vrienden mag zijn met Christenen en Joden, en die zeggen dan eerlijk dat dat niet mag omdat er een kans is dat Christenen en ongelovige je op het slechte pad willen brengen.

Ik wilde hem confronteren met de andere zaken die hier zijn genoemd (verantwoordelijkheid over mijn dochter, erfenis etc) maar ik heb het gelaten voor wat het is want ik zag hem het betreffende vers lezen, net alsof het de eerste keer was dat hij het las.
Je hebt alle tijd in de wereld Monique, doe rustig aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door BFA »

Ariel schreef: vuuraanbidders
Volgelingen van Zoroaster.
Hun God wordt voorgesteld door een vuur, op een altaar geplaatst in een grot.
Dit was sinds Cyrus de Grote, +/- 500 VC tot de komst van Mohammed de officiële religie in Perzië.
Zoroasterisme kent nog een paar tienduizend volgelingen, voornamelijk in Indië en Amerika. in het geboorteland, Perzië zijn zowat allen verdreven of vermoord door Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Het geraffineerde van bekeren tot de islam is, omdat het allemaal zo veel en ingewikkeld is dat er door moslims tegen verse bekeerlingen verteld wordt dat ze het geheel stapje voor stapje mogen invullen en dat uit "liefdevol" begrip omdat ze immers niet met alle islamitische toeters en bellen opgevoed zijn. Zo worden ze zachtjes gepushed om hun eigen identiteit stapsgewijs in te ruilen voor die van slaaf van allah. Gelukkig dat jouw kinderen nog niet getrouwd zijn met een door de wol geverfde moslim met een hele familie achter zich die constant op ze inpraat, Monique. Ze hangen godzijdank nog genoeg aan jou en hun eigen wortels en zijn door hun leeftijd niet meer zo kneedbaar als ze als puber zouden zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dutch »

Even ook de nadruk leggen op het feit dat de meeste bekeerlingen onder de indruk zijn van en "aangeworven worden" door het warme gevoel en de strakke begeleiding die de islam en de moslimmiddens bieden, zoals elke secte trouwens doet "ons kent ons" en "samen staan we sterk", ze worden als het ware opgenomen in een warme omhelzing, in elk geval zolang ze vers aangeworven zijn, later komt dan vaak de ontnuchtering (zoals bij mij het geval) als de realiteit de theorie gaat tegenspreken.

Monique, bij jouw kinderen speelt misschien deze nood aan strakke regels en strakke begeleiding een belangrijke rol. Geef hen een warm nest maar het is tegelijkertijd ook tijd dus om enige islamitische strengheid aan de dag te leggen, zeker tegenover jouw dochter. Geen vriendjes, geen uitjes, geen overbodige luxe, enkel essentiële noodzakelijke dingen. Zeg haar dat je haar hiermee wil helpen om op het juiste islampad te blijven. Als ze tegenpruttelt zeg je haar gewoon dat je bij een imam te rade zal gaan om er zeker van te zijn dat de dingen op de correcte islamitische wijze gebeuren.
Wat je zoon betreft, evenmin luxe noch overdadig zakgeld, hij dient in te staan voor de controle over zijn zus en dient jou zoveel mogelijk buitenhuistaken uit de handen te nemen (boodschappen, klussen...). Hang maar de klunzige, afhankelijke vrouw uit, dat is islamitisch genoeg.

Wat je jongste betreft, die zal al dit met de nodige scepsis aanzien en zich zoals elke puber er zeker tegen rebelleren, zoveel te beter...

Al deze dingen dienen niet van vandaag op morgen te gebeuren Monique, geduld en tact zijn dus geboden, maar als je doorzet zal je verbaasd staan over het bekomen resultaat.

Hou moed, het is slechts een barre periode in je leven en ondanks alles zijn jouw kinderen nog steeds bij jou thuis en in jouw leven. Dat is slechts de kleine minderheid vanouders van bekeerlingen gegeven.
moeder van 3
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 3:04 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door moeder van 3 »

Wederom dank allen,

Ik neem deze adviezen allemaal erg serieus. Ik ben me er ook van bewust dat dit me niet binnen een dag of week gaat lukken. Wat ik zal gaan proberen is aan te tonen dat deze zaken bij de Islam horen. Wanneer ik dit bewezen heb en zij dit niet kunnen ontkennen, dan zal ik beetje bij beetje erop attenderen dat ze zich aan de regels dienen te houden en boven elke kleine misstap zal ik een vergrootglas houden. Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de hadiths en bepaalde koranverzen.

Nog steeds krijg ik steeds een schuldig gevoel tegenover mijzelf en mijn kinderen, wat ik ook doe. Ik heb daar ontzettend veel last van. Op een of andere manier voelt het niet juist wat ik doe. Ik wéét dat het het juiste is maar mijn gevoel zegt wat anders. Maar zo zit ik denk ik in elkaar, ik kan er niks aan doen. Wat ik met mijn eigen ogen zie is dat ze erg positief veranderen. Het is maar dat ik weet dat de sekte waartoe ze behoren linke soep is.

Zouden ze het niet weten, zouden ze het accepteren of zouden ze het wegstoppen, al die ellendige, onrechtvaardige zaken die met de islam gepaard gaan..? Ik kan gewoon niet geloven dat mijn kinderen achter al die dingen staan die ik lees. Ik schrik er enorm van. En het is totaal niet terug te zien in hun gedrag, integendeel zelfs.

Bedankt voor de steun, iedereen. Ik blijf doorgaan!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door BFA »

moeder van 3 schreef:ouden ze het niet weten, zouden ze het accepteren of zouden ze het wegstoppen, al die ellendige, onrechtvaardige zaken die met de islam gepaard gaan..? Ik kan gewoon niet geloven dat mijn kinderen achter al die dingen staan die ik lees. Ik schrik er enorm van. En het is totaal niet terug te zien in hun gedrag, integendeel zelfs.
Zij zijn gebrainwashed. Het is hun onmogelijk gemaakt deze dingen op te merken.
Op een manier kan je hun het niet kwalijk nemen, toch is het best dat je het eruit werkt. Niet makkelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie