Even voorstellen!

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dihya »

Oh dus als je een land wilt verlaten omwille van een reden, dan betekent dit gelijk ook dat je een hekel aan het land hebt? Wel, dat is nieuw voor mij en sinds wanneer ken jij de motieven van de mensen en weet je wat er in hun harten gelegen ligt? Ben je een paragnost of zo? Nou, nog een keer dan maar, ik hou zielsveel van Nederland, maar het is haram om hier te verblijven, mits je de middelen hebt dien je het gebied dar al habr te verlaten voor de dar el salam. Dat heeft verder niks te maken met een haat jegens een land. Dat zou beteken dat alle Nederlanders die Nederland hebben verlaten voor een zonnig oord ook een hekel hebben aan Nederland? Dat is natuurlijk onzin en dat zal je ook nooit zeggen, maar ach als moslims het land verlaten omwille van hun Heer dan is het weer niet goed. Weet jij wel wat je wilt? Ik hoor je overal op het forum zeggen dat je de moslims massaal het land wil uit hebben. Zeg ik dat ik dit binnekort ga realiseren is het weer niet goed, want dan krijg ik het etiket landverrader en het niet loyaal zijn aan mijn land geplakt. Zoek jij anders eerst even goed uit wat je nou wilt en hoe je in deze zaak staat, want je bent nu wel erg tweeslachtig.

Hier nogmaals het bewijs.

''In wat voor toestand waren jullie (toen jullie stierven)?” Zij zeggen: ,,Wij waren de onderdrukten op aarde.” Zij (de engelen) zeggen: ,,Was de aarde van Allah niet (zo) uitgestrekt dat jullie daarop hadden kunnen uitwijken?” Zij zijn degenen wiens verblijfplaats de Hel is. En het is de slechtste bestemming!” - Soerat an-Nisaa' (De vrouwen) 4, vers 97.

Ibn Kathier legt dit vers als volgt uit: “Dit edele vers is algemeen van aard voor eenieder die zich tussen de veelgodenaanbidders bevindt en tot emigratie in staat is en zijn geloof daar niet kan belijden. Hij doet zichzelf onrecht aan door daar te blijven en begaat volgens de consensus van de geleerden een verboden zaak.”
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Ik ben geen paragnost, noch heb citaten uit de bijbel nodig om te weten wat ik als menselijk wezen wel en niet heb te doen en te laten. Maar ik weet al heel goed hoe de geest van de gemiddelde moslim functioneert. Als Jezus met zulke uitspraken op de proppen was gekomen was ik allang boeddhist of misschien wel overtuigd atheïst geworden.

Ik heb nog geen commentaar van je gehad over de passage uit het Thomasevangelie. Misschien dat je het gemist hebt maar hieronder dan maar even weer:
14 Jezus zei tot hen: Als jullie vasten, zullen jullie zonde voor jezelf voortbrengen; als jullie bidden, zullen jullie worden veroordeeld; als jullie aalmoezen geven, zullen jullie je geest schaden; als jullie naar een land gaan en door de streken lopen, en wanneer men jullie ontvangt, eet dan wat jullie wordt voorgezet en genees de zieken onder hen, want wat jullie mond ingaat, zal jullie niet verontreinigen. Maar dat, wat jullie mond uitgaat, zal jullie verontreinigen.

Das even andere koek dan waar jouw islam voor staat, vind je zelf ook niet? Zo zal ik het niet presteren om mensen die mij de waarheid zeggen voor uitschot uit te maken en dan wel vroom vasten en halal of koosjer eten. Dat zat er bij me er lang ingebakken voordat ik ooit maar van het Thomasevangelie gehoord had. Ik heb namelijk een intern geweten en zou er niet aan moeten denken dat ik slechts een externe zou hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Manon »

Ibn Kathier legt dit vers als volgt uit: “Dit edele vers is algemeen van aard voor eenieder die zich tussen de veelgodenaanbidders bevindt en tot emigratie in staat is en zijn geloof daar niet kan belijden. Hij doet zichzelf onrecht aan door daar te blijven en begaat volgens de consensus van de geleerden een verboden zaak.”
overduidelijk
Je kan je geloof in dit verderfelijke oord met veelgodenaanbidders niet belijden, dus je kan beter gisteren dan morgen je valiezen pakken en vertrekken naar Noordafrika!

het ga je goed, ik wens je een goede reis. Ben je al weg?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen!

Bericht door Monique »

Dihya schreef:Nou, nog een keer dan maar, ik hou zielsveel van Nederland, maar het is haram om hier te verblijven, mits je de middelen hebt dien je het gebied dar al habr te verlaten voor de dar el salam.
Mischien kun je me uitleggen waarom moslims wel de middelen hebben om islamitische landen te verlaten maar nooit de middelen hebben om kafirlanden te verlaten?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

circe schreef:
overduidelijk
Je kan je geloof in dit verderfelijke oord met veelgodenaanbidders niet belijden, dus je kan beter gisteren dan morgen je valiezen pakken en vertrekken naar Noordafrika!

het ga je goed, ik wens je een goede reis. Ben je al weg?
Zijn we nog steeds een antwoord schuldig waarom je als moslim wel met geld afkomstig uit kaffirbronnen de reis naar Mekka mag ondernemen maar verder zo snel mogelijk uit dit verderfelijke veelgodenaanbiddersland moet zien te verdwijnen. Maar daar staat waarschijnlijk nergens iets over geschreven.

How confident.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
doranne
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:32 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door doranne »

Dihya schreef:
doranne schreef:hallo moeder van 3.
Waarom zeg je niet tegen je kinderen dat de islam bij jouw voordeur ophoud. Dus hoofddoek af, geen bidden in jouw huis. En verder alle onzin die bij die idioterie hoort. Misschien ben je te toegeeflijk? Maar in ieder huis zijn er regels, dus bij jou ook. En wel JOUW regels. Er komt bij mij zelfs geen visite binnen met hoofddoek, laat staan mijn kinderen. Misschien ben ik nu hard, maar dat zijn jouw kinderen ook. Ze schofferen jou en dat recht hebben ze niet. Jij bent de moeder en dat blijf je. Succes!
En dat is effictief, denk je? Alsof haar kinderen daar zich ook maar iets van zullen aantrekken. Dan verhuizen ze wel gewoon en zetten zij hun islamitische rituelen wel gewoon in eigen huis voort. Je probeert een wig te creëren. Beste moeder van drie, luister in elk geval niet naar het advies van Doranna en volg je eigen verstand, gevoel en hart.
Zeker is dat effectief. Zo behoud je je eigenwaarde en normen. Ik wil ook geen politie aan mijn deur. Dat heb ik mijn kinderen ook bijgebracht. Kiezen ze toch daarvoor dan zijn de gevolgen voor henzelf. Mijn deur is dan dicht. Ik hoef mij niet te verdiepen in datgene wat de islam of criminaliteit of drugsgebruik inhoud. Ik accepteer het NIET!! Dat is mijn recht als ouder! En trekken mijn kinderen er zich niets van aan, dat is dan hun pech. De kinderen van moeder van 3 zetten nu hun islamitische rituelen nu in het huis van hun moeder voort. Wat RESPECTLOOS!! Zou bij mij NOOIT gebeuren.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Even voorstellen!

Bericht door Schepsel »

Hmmm, is dit een teken van een repressieve en egocentrische aard? Je ziet iets, en ineens maak je de regel ''dat vindt hier niet plaats!!!'' en je kind is ''respectloos'' bezig. Moet het van je in elke daad aan jou denken, en waarom betrek je het direct op respect?

Hoe achterlijk de islam ook mag zijn, het is een in wezen heel ander iets dan criminaliteit of andere ''direct en onvermijdelijk als slecht en slecht bedoelde aan te wijzen zaken'', het is een verknipte levensvisie en je gaat heus niet uit ''respect voor je moeder'' die visie opgeven, als je wérkelijk zo denkt, dat de islam juist is en al die sjittigheden, dan is dat altijd nog een probleem van een heel andere orde dan criminaliteit. Het is ook geen reden om ze uit huis te zetten of te straffen, zij misdoen je immers niks dus dan mag je in moreel opzicht ook niet zeuren.

Voorts heb ik waargenomen dat zij die tamelijk driftig op hun strepen staan, overal respect en dat soort dingen in zoeken, ook direct tamelijk repressief zijn. Respect is natuurlijk een goed repressieargument, en makkelijk om een ander d emond te snoeren, en als kinderen zijn ze van de moeder afhankelijk. Anti-islam is goed, maar bij jouw denkwijzen heb ik mijn vraagtekens.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

Dat heb je weer haarscherp neergezet, Schepsel. Zolang kinderen hun moeder en andere familieleden niet vijandig benaderen omdat ze moslim zijn geworden heb je hun keuze te accepteren. Anders wordt het natuurlijk als ze idiote eisen gaan stellen zoals een eigen koelkast voor hun halalproducten, hun walging luidkeels uiten bij een simpel glaasje wijn, religieus commentaar gaan leveren op de kerstboom en meer van dat aanvallend anti-sociaal gedrag naar de familie toe.

Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij de inhoud van je post.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door naar boven »

Schepsel schreef:Hmmm, is dit een teken van een repressieve en egocentrische aard? Je ziet iets, en ineens maak je de regel ''dat vindt hier niet plaats!!!'' en je kind is ''respectloos'' bezig. Moet het van je in elke daad aan jou denken, en waarom betrek je het direct op respect?

Hoe achterlijk de islam ook mag zijn, het is een in wezen heel ander iets dan criminaliteit of andere ''direct en onvermijdelijk als slecht en slecht bedoelde aan te wijzen zaken'', het is een verknipte levensvisie en je gaat heus niet uit ''respect voor je moeder'' die visie opgeven, als je wérkelijk zo denkt, dat de islam juist is en al die sjittigheden, dan is dat altijd nog een probleem van een heel andere orde dan criminaliteit. Het is ook geen reden om ze uit huis te zetten of te straffen, zij misdoen je immers niks dus dan mag je in moreel opzicht ook niet zeuren.

Voorts heb ik waargenomen dat zij die tamelijk driftig op hun strepen staan, overal respect en dat soort dingen in zoeken, ook direct tamelijk repressief zijn. Respect is natuurlijk een goed repressieargument, en makkelijk om een ander d emond te snoeren, en als kinderen zijn ze van de moeder afhankelijk. Anti-islam is goed, maar bij jouw denkwijzen heb ik mijn vraagtekens.
Vanwaar deze focus op het woordje respect?

Poster Doranne geeft gewoon aan wat ze niet in huis wenst te hebben. De islam niet binnenlaten is een gezonde huisregel.
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Manon »

Dhana schreef:
circe schreef:
overduidelijk
Je kan je geloof in dit verderfelijke oord met veelgodenaanbidders niet belijden, dus je kan beter gisteren dan morgen je valiezen pakken en vertrekken naar Noordafrika!

het ga je goed, ik wens je een goede reis. Ben je al weg?
Zijn we nog steeds een antwoord schuldig waarom je als moslim wel met geld afkomstig uit kaffirbronnen de reis naar Mekka mag ondernemen maar verder zo snel mogelijk uit dit verderfelijke veelgodenaanbiddersland moet zien te verdwijnen. Maar daar staat waarschijnlijk nergens iets over geschreven.

How confident.
zou dat niet tot de "buit" behoren?

jeweetwel, die buit (van roofovervallen) waarvan ze slechts één vijfde aan de o zo ootmoedige rechtvaardig profeet moesten afstaan en de rest mochten houden (nou ja, wij moeten 50% afstaan zeker hé).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
doranne
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:32 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door doranne »

naar boven schreef:
Schepsel schreef:Hmmm, is dit een teken van een repressieve en egocentrische aard? Je ziet iets, en ineens maak je de regel ''dat vindt hier niet plaats!!!'' en je kind is ''respectloos'' bezig. Moet het van je in elke daad aan jou denken, en waarom betrek je het direct op respect?

Hoe achterlijk de islam ook mag zijn, het is een in wezen heel ander iets dan criminaliteit of andere ''direct en onvermijdelijk als slecht en slecht bedoelde aan te wijzen zaken'', het is een verknipte levensvisie en je gaat heus niet uit ''respect voor je moeder'' die visie opgeven, als je wérkelijk zo denkt, dat de islam juist is en al die sjittigheden, dan is dat altijd nog een probleem van een heel andere orde dan criminaliteit. Het is ook geen reden om ze uit huis te zetten of te straffen, zij misdoen je immers niks dus dan mag je in moreel opzicht ook niet zeuren.

Voorts heb ik waargenomen dat zij die tamelijk driftig op hun strepen staan, overal respect en dat soort dingen in zoeken, ook direct tamelijk repressief zijn. Respect is natuurlijk een goed repressieargument, en makkelijk om een ander d emond te snoeren, en als kinderen zijn ze van de moeder afhankelijk. Anti-islam is goed, maar bij jouw denkwijzen heb ik mijn vraagtekens.
Vanwaar deze focus op het woordje respect?

Poster Doranne geeft gewoon aan wat ze niet in huis wenst te hebben. De islam niet binnenlaten is een gezonde huisregel.

Dank je, naar boven! Zolang wij op marokkaanse sites uitgemaakt worden voor een volk van pedo`s, dat wij dat normaal vinden, en hun profeet de grootse pedo was, en verheerlijkt word, is het mijn goed recht om de islam te verafschuwen. Ook verafschuw ik criminaliteit, homovervolging en vrouwen onderdrukking.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Even voorstellen!

Bericht door Schepsel »

naar boven schreef:
Schepsel schreef:Hmmm, is dit een teken van een repressieve en egocentrische aard? Je ziet iets, en ineens maak je de regel ''dat vindt hier niet plaats!!!'' en je kind is ''respectloos'' bezig. Moet het van je in elke daad aan jou denken, en waarom betrek je het direct op respect?

Hoe achterlijk de islam ook mag zijn, het is een in wezen heel ander iets dan criminaliteit of andere ''direct en onvermijdelijk als slecht en slecht bedoelde aan te wijzen zaken'', het is een verknipte levensvisie en je gaat heus niet uit ''respect voor je moeder'' die visie opgeven, als je wérkelijk zo denkt, dat de islam juist is en al die sjittigheden, dan is dat altijd nog een probleem van een heel andere orde dan criminaliteit. Het is ook geen reden om ze uit huis te zetten of te straffen, zij misdoen je immers niks dus dan mag je in moreel opzicht ook niet zeuren.

Voorts heb ik waargenomen dat zij die tamelijk driftig op hun strepen staan, overal respect en dat soort dingen in zoeken, ook direct tamelijk repressief zijn. Respect is natuurlijk een goed repressieargument, en makkelijk om een ander d emond te snoeren, en als kinderen zijn ze van de moeder afhankelijk. Anti-islam is goed, maar bij jouw denkwijzen heb ik mijn vraagtekens.
Vanwaar deze focus op het woordje respect?

Poster Doranne geeft gewoon aan wat ze niet in huis wenst te hebben. De islam niet binnenlaten is een gezonde huisregel.
Nee, ze zegt veel meer. En ik sleep respect er niet met de haren bij, zij wel, naar mijn mening. Ze heeft gelijk dat ze die Islam buiten wil houden, maar met de verkeerde argumenten, en op de verkeerde wijze.

Een bekering heeft niks met (dis)respect te maken, maar met het eigen zieleheil en de eigen visie, dat zij thuis die gekke rituelen uitvoeren heeft óók weinig met respect te maken, misschien via een héél lange zijtak aan argumentaties. Voorts is het zo dat het geen scenario is voor de meeste ouders dat het kind zich zal bekeren, en dat ze dat ook slecht vinden. In tegenstelling tot een regel als ''gebruik je kleine zusje niet als voetbal en sla elkaar niet'' is een regel als ''word GEEN moslim'' voor de meeste kinderen niet iets dat van tevoren wordt gezegd. Hoe is het dan respectloos, als de regel ná de bekering pas komt?

Verder lijkt ze er erg op te hameren dat de islam en zo'n bekering slecht en onwenselijk is, maar gooit het in dezelfde categorie als criminaliteit, en dat is het gewoon niet.
Zo behoud je je eigenwaarde en normen.
Ik vind dit een erg 'dramatische' zin. Zij misdoen haar niks, ze stelen niks van haar en slaan haar ook niet. Een bekering is geen daad tégen haar. Zij heeft er in feite geen enkel deel in, die kinderen willen dan gewoon moezeltje spelen.
Mijn deur is dan dicht.
Bij criminaliteit en drugsgebruik is dat logischer dan bij een bekering. Dat je die stofdoeken en baarden niet in huis wil zien is begrijpelijk, maar je moet het niet opvatten als een misdaad tegen jou als moeder, als individu, en het past niet in dezelfde rij als drugsgebruik, het is appels met peren vergelijken, een non-argument.
Ik accepteer het NIET!! Dat is mijn recht als ouder!
Wederom, ze straffen om een bekering is ook in moreel opzicht zinloos en in moreel opzicht net zo achterlijk als moslims die apostaten het leven zuur maken. Het is geen wezenlijke misdaad om na te denken over de waarheid en is niet zo rechtlijnig en simpel ''stout'' als een geweer en een kilo cocaïne onder je bed hebben.
De kinderen van moeder van 3 zetten nu hun islamitische rituelen nu in het huis van hun moeder voort. Wat RESPECTLOOS!! Zou bij mij NOOIT gebeuren.
Daar zit 'm de kneep: Het heeft niks met respect te maken dat ze die rituelen voortzetten. Ik vind ''respect'' er met de haren bijgesleept. Zij wil het niet, het zij zo, maar dat is háár particuliere ergernisje en geen factor van respect, disrespect enzovoorts. Wreed gezegd: Zo belangrijk is ze gewoon niet, dat er in elke handeling overwogen wordt hoe het voor haar is. De hoogdravende taal over hoezeer haar kinderen dat wel niet zouden mogen plús dat ''respect'' doet me vermoeden dat het van ongezonde wanargumentaties aan elkaar hangt. Ik vind dat het allemaal een erg repressieve indruk maakt: Je kunt moreel niet anderen verbieden hun levensvisie te volgen omdat het jou toevallig niet tegenstaat om hun rituele gekkigheden te zien, uit huis gooien om díe reden is buiteproportioneel, wat een betere reden zou zijn: Je kunt die hoofddoek niet meer zien. Maar NIET de factor 'disrespect', die eigenlijk toch al non-existent was. En ik heb altijd de ervaring met mensen die zo doordraven over respect, eigenwaarde en daar om allerlei nietige redenen voor op de bres springen, dat zij redelijk repressief en egocentrisch zijn, andermans daden koppelen zij aan zichzelf, en zaken moeten gaan zoals zij het willen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Zijn we nog steeds een antwoord schuldig waarom je als moslim wel met geld afkomstig uit kaffirbronnen de reis naar Mekka mag ondernemen maar verder zo snel mogelijk uit dit verderfelijke veelgodenaanbiddersland moet zien te verdwijnen. Maar daar staat waarschijnlijk nergens iets over geschreven.

How confident.
zou dat niet tot de "buit" behoren?

jeweetwel, die buit (van roofovervallen) waarvan ze slechts één vijfde aan de o zo ootmoedige rechtvaardig profeet moesten afstaan en de rest mochten houden (nou ja, wij moeten 50% afstaan zeker hé).[/quote]

Dat afstaan van dat percentage begrijp ik dan weer niet in het licht van de bescheiden/eenvoudige behuizing die Mohammed er op na hield. Volgens de moslims dan weliswaar. Wat deed die dan in Godsnaam met al geld?

Ik heb op zich niet zo'n moeite met relisgieuze principes. Maar denk dan zelf na en wees consequent. Zo kreeg mij schoonmoeder jaren geleden op een zondat onverwacht visite. Die konden blijven eten maar er was niet genoeg eten in huis. Dus stuurde ze een van haar kinderen achterom bij de kruidenier aan de overkant met een bescheiden lijste en het vriendelijke verzoek dat mee te geven. De betaling zou later die week geschieden. Het kind kwam inderdaad met het gevraagde thuis. Toen mijn schoonmoeder de volgende dag wilde betalen kon dat niet. De goede man die als overtuigd christen mensen in nood moest helpen. Maar hij mocht niet op zondag werken. En dus kon hij het bedrag niet aannemen.

De man had net zo goed redeneren dat het nu immers maandag was en zodoende zijn geweten sussen. Nergens in de bijbel of in welk ander geschrift dan ook staat vermeld dat op maandag niet mag innen wat je op zondag meegegeven hebt. Die man had een intern geweten en hoefde voor zijn christelijke principes geen citaten op te zoeken die hem duidelijk moesten voorkauwen wat goed en kwaad is. Hij had slechts twee christelijke principes nodig om zelf tot een conclusie te komen. Principe nr. 1: Geef altijd hulp daar waar het nodig is. (Ook op zondag.) Principe nr 2: Geen geld verdienen (= immers werken) op de dag des Here. Ook als je daar zelf slechter van afkomt. Dan heb ik liever te maken met een meergodenaanbidder dan met een monotheïstische moslim die categorische weigert zelf na te denken en zich alleen op zijn godsdienst beroept daar waar het het beste uitkomt.

Ben je als moslim zo principieel dat je vindt dat je als het even kan naar een halalland moet opzouten? Prima! Maar ga dan ook niet met datzelfde kaffirgeld naar de heiligste plaats van de islam. Werken en sparen in een kaffirland, van alle kaffirvoorzieningen profiteren en dan met dat haram kaffirgeld de benen nemen naar een toegestaan land. Ik word hoe langer hoe misselijker van al dat hyporcriete, volkomen gestoorde geredeneer van moslims. Het heet een schaamtecultuur maar ik heb nergens meer onbeschaamdheid bespeurd dan van moslims in opdracht van de islam.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door naar boven »

Schepsel schreef:Nee, ze zegt veel meer. En ik sleep respect er niet met de haren bij, zij wel, naar mijn mening. Ze heeft gelijk dat ze die Islam buiten wil houden, maar met de verkeerde argumenten, en op de verkeerde wijze.
Flauwekul. Doranne zegt alleen maar dat ze de islam niet over de vloer wenst te hebben.

Je laat je fantasie de vrije loop over één woord (dat blijkbaar niet zo goed valt) en je gaat vervolgens hele verhalen ophangen over wat er niet goed is aan wat je er zelf bij bedacht hebt. En in je laatste posting doe je er nog een schepje bovenop.
Dat noemen ze een stropop- (of stroman-) drogreden: de woorden van je discussiepartner verkeerd weergeven om vervolgens die verkeerde weergave aan te vallen.

Wat de overeenkomst is tussen drugs, criminaliteit en islam? Je wilt van alle drie niet dat je kinderen er zich mee inlaten..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen!

Bericht door mercator »

Dihya schreef: Dan verhuizen ze wel gewoon en zetten zij hun islamitische rituelen wel gewoon in eigen huis voort.
Dat moeten ze dan vooral maar doen, liefst zelfs in een of ander Islamitisch apenland.

Als mijn dochter met Mohammedaanse onzin zou thuiskomen schop ik ze buiten, ze weet dat ook van op voorhand en dat maakt het hele verschil.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Even voorstellen!

Bericht door Schepsel »

naar boven schreef:
Schepsel schreef:Nee, ze zegt veel meer. En ik sleep respect er niet met de haren bij, zij wel, naar mijn mening. Ze heeft gelijk dat ze die Islam buiten wil houden, maar met de verkeerde argumenten, en op de verkeerde wijze.
Flauwekul. Doranne zegt alleen maar dat ze de islam niet over de vloer wenst te hebben.

Je laat je fantasie de vrije loop over één woord (dat blijkbaar niet zo goed valt) en je gaat vervolgens hele verhalen ophangen over wat er niet goed is aan wat je er zelf bij bedacht hebt. En in je laatste posting doe je er nog een schepje bovenop.
Dat noemen ze een stropop- (of stroman-) drogreden: de woorden van je discussiepartner verkeerd weergeven om vervolgens die verkeerde weergave aan te vallen.

Wat de overeenkomst is tussen drugs, criminaliteit en islam? Je wilt van alle drie niet dat je kinderen er zich mee inlaten..
Ik reageer op wat er staat- haar gevolgtrekkingen, benoemingen, enzovoorts. En de overeenkomst tussen die 3 onaangename zaken is irrelevant: daar ging het niet om. Hitler en Moeder Theresa verschilden op veel fronten, en die hef je niet op en kan je ook niet nietig verklaren door erop te wijzen dat ze allebei mensen waren.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door naar boven »

Schepsel schreef:Ik reageer op wat er staat- haar gevolgtrekkingen, benoemingen, enzovoorts.
Op een enigszins overspannen wijze. Een heel relaas over 4 regeltjes tekst is overdreven.
En de overeenkomst tussen die 3 onaangename zaken is irrelevant: daar ging het niet om.
Daar ging het nu juist wel om. Dat was de enige relevante overeenkomst tussen die zaken in de context van de posting.
Hitler en Moeder Theresa verschilden op veel fronten, en die hef je niet op en kan je ook niet nietig verklaren door erop te wijzen dat ze allebei mensen waren.
Als je wilt aangeven dat je beide figuren niet over de vloer wilt hebben volstaat het om er op te wijzen dat het allebei geen lekkertjes waren. De verschillen zijn dan verder niet van belang: je laat ze geen van beiden binnen.
RTFM
doranne
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:32 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door doranne »

Ik vind dit een erg 'dramatische' zin. Zij misdoen haar niks, ze stelen niks van haar en slaan haar ook niet. Een bekering is geen daad tégen haar. Zij heeft er in feite geen enkel deel in, die kinderen willen dan gewoon moezeltje spelen
.



Bovenstaande klopt NIET. Overstappen naar dat geloof is wel degelijk een daad TEGEN de moeder. Zij heeft er WELeen deel in , het zijn immers HAAR kinderen en het gebeurd in HAAR huis. Bekeren doe je naar iets goeds, daar kan je de islam niet onder scharen! En hoezo ze stelen niets van haar en slaan haar niet? Dat moest er ook nog bij komen! Belachelijke redenering. Ook hitler en Moeder Teresa in een zin te noemen is schande. Volgens mij ben jijzelf een suikermoslim[a] Waarom is iemand die gelooft in ontvoering door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten een godsvruchtig persoon die 'gerespecteerd' moet worden?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen!

Bericht door mercator »

Schepsel schreef: Het is ook geen reden om ze uit huis te zetten of te straffen, zij misdoen je immers niks dus dan mag je in moreel opzicht ook niet zeuren.
Daarom is het best om van op voorhand gedragsregels af te spreken. Als je met mensen samenwoont in een huis-gezin of wat dan ook- kan dat alleen maar de vrede ten goede komen. Ik wil met moslims niks te maken hebben, en al helemaal niet in mijn eigen huis, dat is duidelijk en daar moet iedereen zich dan maar aan houden. Maar dat is ieder zijn eigen inschatting natuurlijk, en eigenlijk van dezelfde orde dat ik ook mijn huis niet ter beschikking zou stellen om er een drugslabo van te maken of iets dergelijks. Als moeder van 3 vindt dat ze met moslims kan samenwonen moet ze dat maar doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Manon »

doranne schreef:
Ik vind dit een erg 'dramatische' zin. Zij misdoen haar niks, ze stelen niks van haar en slaan haar ook niet. Een bekering is geen daad tégen haar. Zij heeft er in feite geen enkel deel in, die kinderen willen dan gewoon moezeltje spelen
.



Bovenstaande klopt NIET. Overstappen naar dat geloof is wel degelijk een daad TEGEN de moeder. Zij heeft er WELeen deel in , het zijn immers HAAR kinderen en het gebeurd in HAAR huis. Bekeren doe je naar iets goeds, daar kan je de islam niet onder scharen! En hoezo ze stelen niets van haar en slaan haar niet? Dat moest er ook nog bij komen! Belachelijke redenering. Ook hitler en Moeder Teresa in een zin te noemen is schande. Volgens mij ben jijzelf een suikermoslim[a] Waarom is iemand die gelooft in ontvoering door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten een godsvruchtig persoon die 'gerespecteerd' moet worden?
Ik ga hier Schepsel toch bijtreden. Mensen die mensen zich bij een sekte te moeten aansluiten zijn per definitie in een labiele toestand (zie ook al de commentaar van Dutch daarover). Zij raadt dan ook aan om eerder hulp te gaan zoeken zodat ze UIT die labiele toestand kunnen geraken;
Men bekeert zich niet als reactie TEGEN zijn ouders: dit is te ridicuul om uit te leggen. Men bekeert zich omdat men in een labiele toestand is en zo openstaan voor de grootst mogelijke nonsens die men maar in iemands hoofd kan duwen. Voor mij is het onmogelijk te begrijp dat moderne jonge mensen gaan geloven in vliegende paarden (barack), in de 72 hoeren in het hiernamaals terwijl de vrouwen dolgelukkig gaan zijn met een groenfluwelen kleed dat dan voor eeuwig moet meegaan, terwijl hun echtgenoten zich onleding houden met het dagelijks ontmaagden van het set hoeries dat hem ter beschikking werd gesteld. Daarin beginnen geloven is eerder een daad van waanzin dan een daad van reactie tegen de ouders.

Hoe onaangenaam het ook kan wezen, ik zou mijn kinderen in dat geval zeker niet buitenzetten en ze nog meer ter beschikking stellen van de ronselaars van de sekte. Integendeel, ik zou ze blijven wijzen op de ridiculiteit van de vertelseltjes die ze ineens als "de waarheid" beschouwen. En indien mogelijk zou ik ze laten deprogrammeren.

Tenslote: Schepsel indelen bij de sekte van de suikermoslima's is helemaal ridicuul. Misschien toch eerst wat meer bijdragen van haar lezen alvorens zulke beschuldigingen te uiten?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen!

Bericht door mercator »

circe schreef: Hoe onaangenaam het ook kan wezen, ik zou mijn kinderen in dat geval zeker niet buitenzetten
Ik kan daar wel in komen, maar ik zou me zodanig ergeren dat ik het niet meer kan aanzien, is egoïstisch mss, maar het is niet anders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door naar boven »

doranne schreef:Volgens mij ben jijzelf een suikermoslim[a]
Dit is onzin. Dat kun je niet weten, maar neem van mij aan dat het onzin is.
RTFM
doranne
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:32 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door doranne »

Ik zou mijn kinderen ook niet buiten de deur zetten. De keus is aan hun. Dus ze zetten zich dan zelf buiten de deur, mochten ze tot de islam overstappen. Maar mijn kinderen doen dat niet hoor. Gelukkig hebben ze net zo`n schurft aan de islam als hun ouders. Ik zou ook wel eens willen weten hoe je een volwassen [ik neem aan dat die kinderen volwassen zijn] kunt deprogrameren? Door hun overstap naar de islam ben je je kinderen al kwijt. Vreselijk voor die moeder.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Even voorstellen!

Bericht door Manon »

Ik zou ook wel eens willen weten hoe je een volwassen [ik neem aan dat die kinderen volwassen zijn] kunt deprogrameren? Door hun overstap naar de islam ben je je kinderen al kwijt. Vreselijk voor die moeder
er zijn specifieke psychologen en programma's die mensen uit hun sektarisch gehersenspoeld denkpatroon kunnen halen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Even voorstellen!

Bericht door SDX »

Pobleem is dat je geen enkele psycholoog gaat vinden die je kinderen - volwassen kinderen - van 'islam' zal 'deprogammeren', integendeel, je zou wel eens 'n proces aan je been kunnen krijgen.

Islam wordt niet geklasseerd als sekte, hoe sektarisch 't ook is.

Ben 't bovendien eens met doranne, in háár huis gelden háár regels, als zij daar géén uitingen wil zien van de doodscultus, is dat haar goed recht, zo lang die 'volwassen' kinderen onder haar dak leven heben ze zich te houden aan haar regels.

Buiten de deur kunnen ze mohamedaantje spelen naar believen.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Plaats reactie