Hallo allemaal...

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door miss1979 »

circe schreef:
miss1979 schreef:Bij mij twijfelde jeugdzorg er aan of ik wel door mijn ziekte, waardoor ik veel moe ben , in staat was om voor 2 kinderen te zorgen. Was eerder een voorzorgsmaatregel. Pleegzorg zou maar tijdelijk geweest zijn maar ja, mijn ex had natuurlijk ook wat te zeggen en hij wou dat zijn zoontje bij hem kwam wonen. Nu, in een pleeggezin weet je ook nooit wat ze je kind aan doen, en liefde zoals een vader of moeder die geeft, zullen ze daar niet krijgen.
Welja, ze zijn daar toch achterlijk! Als je te moe bent wegens je ziekte, dan moeten ze je thuiszorg aanbieden en niet je kinderen weghalen! Die mensen zijn heel gevaarlijk, ik heb er even - PER ONGELUK - ervaring mee gehad, niet alert genoeg geweest en langdurige nare gevolgen van gehad. Nu wel opgelost, maar de jaren in het opgroeien van je kind tellen wel dubbel.

Er moet een mogelijkheid zijn dat je je oudste kindje toch kan zien. Dit is een ontoelaatbare toestand! Kan je daar geen ombudsdienst voor contacteren of zo?

tja, iemand heeft voor mij er al info over gezocht en bezoekrecht afdwingen is niet doenbaar, veel te omslachtig en geen garantie dat mijn ex er zich aan houd. En als hij er zich niet aan houd,kan ik niets doen.
Ik zou mijn zoontje wel definitief naar hier kunnen halen maar ik wil hem dat niet aandoen. Hij kan geen nederlands meer en zou een grote achterstand krijgen op school, wat veel invloed zal hebben op zijn toekomst.

Tja, jeugdzorg. Nu laten ze me min of meer met rust omdat alles voor hen prima verloopt thuis. Toen ik zei dat ik zwanger was, wilden ze mijn oudste ook in een pleeggezin plaatsen omdat ze dachten dat het wel niet zal gaan thuis
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door miss1979 »

met een kind van 6 jaar en een baby. Ik heb me kwaad gemaakt toen, en of ze me wel wilden een kans geven,?? Ze vielen bijna van hun stoel.
Nu verloopt alles prima thuis, wat zij echt niet hadden verwacht. Nu moet ik enkel af en toe op gesprek maar voor de rest laten ze me met rust en hopelijk blijft het zo.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door Manon »

ik veronderstel dat je de compatibiliteitsmodus (bovenaan rechts naast de adresbalk, twee stukken hoekjes) niet hebt aangevinkt. dan kan je je teksten in één posting zetten zonder dat je tekst gaat wippen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door Dhana »

miss1979 schreef:
circe schreef:als je over "getrouwd" spreekt, bedoel je dan het officiel belgische burgerlijke huwelijk, of heb je het over het islamitische ritueeltje bij de imam (wat normaal niet mag worden uitgevoerd zonder eerst een burgerlijk huwelijk).

enkel islamitisch. Er zijn nog imams die dat doen hoor.

Er zijn ZAT imams die dat doen, bedoel je. Sinds wanneer houdt de gemiddelde imam zich netjes aan de Nederlands/Belgische wet, als het hem dat dan even niet echt uitkomt?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door miss1979 »

Dhana schreef:
miss1979 schreef:
circe schreef:als je over "getrouwd" spreekt, bedoel je dan het officiel belgische burgerlijke huwelijk, of heb je het over het islamitische ritueeltje bij de imam (wat normaal niet mag worden uitgevoerd zonder eerst een burgerlijk huwelijk).

enkel islamitisch. Er zijn nog imams die dat doen hoor.

Er zijn ZAT imams die dat doen, bedoel je. Sinds wanneer houdt de gemiddelde imam zich netjes aan de Nederlands/Belgische wet, als het hem dat dan even niet echt uitkomt?

Ze mogen zelfs de Belgische wet niet volgen want dat is de wet van de kuffars en niet geldig voor hen.
Maar het is wel moeilijk om een imam te vinden omdat er veel bang zijn geworden en diegene die het nog doen vragen vaak geld, 250 euro of meer, en vragen van je om tegen niemand te zeggen wie je islamitisch huwelijk heeft voltrokken.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door Dhana »

Wie maakt eigenlijk uit wanneer iemand een imam is? In het christendom moeten dominees een universitaire graad in de theologie hebben. Hoe het met katholieke priesters en dergelijke zit, weet ik niet. Wat maakt een imam tot een imam is dus de vraag.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door miss1979 »

Dhana schreef:Wie maakt eigenlijk uit wanneer iemand een imam is? In het christendom moeten dominees een universitaire graad in de theologie hebben. Hoe het met katholieke priesters en dergelijke zit, weet ik niet. Wat maakt een imam tot een imam is dus de vraag.

tja inderdaad, wie bepaald dat? Hetzelfde met de geleerden. Wie bepaald er wie een geleerde is of niet???
kennis? Er zijn aardig wat imams die over veel islamitische zaken weinig kennis hebben en die geven dan nog eens verkeerde informatie als mensen raad komen vragen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Hallo allemaal...

Bericht door naar boven »

Dhana schreef:Wie maakt eigenlijk uit wanneer iemand een imam is? In het christendom moeten dominees een universitaire graad in de theologie hebben. Hoe het met katholieke priesters en dergelijke zit, weet ik niet. Wat maakt een imam tot een imam is dus de vraag.
Op Ontdek Islam vond ik dit antwoord op die vraag. Aan de reacties te zien daar is het geen subversieve opvatting:
Kennis komt van Allah swt en niet van de universiteit.
Had de Profeet een universitaire opleiding? zijn eerste volgelingen? alle andere Geleerden?
Nee, zij waren en zijn simpele zielen.
Zijn gerespecteerde geeselijken universitair opgeleidt? Nee,
zij hebben kennis gekregen door te DOEN maar vooral van Allah swt.

ALs je de diploma hebt behaald, wil niet zeggen dat je goede Imaam bent.
Iemand die ongeschoold is kan een betere geestelijke zijn dan iemand die een nietszeggend universitair diploma heeft.

De meest gerespecteerde Imaams en geestelijken/Sjeikhs zijn mensen die veel beproevingen hebben moeten doorstaan, die veel kennis hebben gekregen van hun leraren maar vooral omdat allah swt hen kennis en wijsheid heeft gegeven.

Moeten wij akkoord met Nederlandse manier van controle over de islam?

No Way.
Kortom: hoe minder opleiding hoe beter, want de kennis komt daar toch niet vandaan..
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door Dhana »

Het zijn en blijven stakkers daar. Hoe dan ook, imam kunnen we dus allemaal worden. Gewoon een kwestie van je baard laten staan en het verder vertikken om ook maar een mbo-opleiding te gaan volgen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
X_TORVICX_X
Berichten: 180
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 9:51 pm
Locatie: On my way ....

Re: Hallo allemaal...

Bericht door X_TORVICX_X »

Kennis komt van Allah swt en niet van de universiteit.
Kan "allah" de universiteit niet gebruiken om kennis te verspreiden? Wat hoodt hem dan tegen?
En wat met AZHAR universiteit in CaÏro, het mekka van de sunna rechtsschool...?
Had de Profeet een universitaire opleiding?
Had Mohamed een fiets? Neen? Weg met alle fietsen!
zijn eerste volgelingen?
Hadden die een auto? Neen? Weg met alle auto's!
alle andere Geleerden?
Hadden die een raket? Neen? Weg met de aardolie!
Nee, zij waren en zijn simpele zielen.
Zeer zeker zijn het allemaal simpele zielen. Laat simpele zielen geen complexe sociologische problemen aanpakken....
Zijn gerespecteerde geeselijken universitair opgeleidt?
Aan de Azhar universiteit in Egypte wel...
Nee, zij hebben kennis gekregen door te DOEN maar vooral van Allah swt.
Wat DOEN? Ontmaagden van pubermeisjes..?
Die allah discrimineert naar kennis, maar Mo zei : zoek kennis al was het in China .....


ALs je de diploma hebt behaald, wil niet zeggen dat je goede Imaam bent.
Als je geen diploma hebt wil niet zeggen dat je een goede iman bent.
Iemand die ongeschoold is kan een betere geestelijke zijn dan iemand die een nietszeggend universitair diploma heeft.
Wie bepaalt wat een "betere geestelijke" is....?
De meest gerespecteerde Imaams en geestelijken/Sjeikhs zijn mensen die veel beproevingen hebben moeten doorstaan,
Werden ze gesteniged? Handjes afgekapt? Gekruisiged...?
die veel kennis hebben gekregen van hun leraren maar vooral omdat allah swt hen kennis en wijsheid heeft gegeven.
Die olloh is kennelijk een vat vol kennis, maar gierig in het uitdelen ervan...
Moeten wij akkoord met Nederlandse manier van controle over de islam?
Moeten wij akkoord gaan met de geïmporteerde imans en hun controle over de islam in het Westen?
No Way.
INDEED .... whistling:
The only good is knowledge, the only evil is ignorance.”
Diogenes Laertius (3rd century CE)
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 42&t=19052" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.barenakedislam.wordpress.com
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo allemaal...

Bericht door mercator »

naar boven schreef: Kortom: hoe minder opleiding hoe beter, want de kennis komt daar toch niet vandaan..
Ja dat zeg ik hier al de hele tijd, Europese moslims moeten uitgesloten worden van elke vorm van onderwijs, het kunnen begrijpen van simpele commando's is meer dan genoeg.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door Joop Klepzeiker »

mercator schreef:
naar boven schreef: Kortom: hoe minder opleiding hoe beter, want de kennis komt daar toch niet vandaan..
Ja dat zeg ik hier al de hele tijd, Europese moslims moeten uitgesloten worden van elke vorm van onderwijs, het kunnen begrijpen van simpele commando's is meer dan genoeg.

Je bedoelt commando's zoals lig en zit en vooral af?
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door H.Numan »

Joop Klepzeiker schreef: je reactie staat bol van de aannames en is geheel en alleen ontleent aan je emoties en niet aan je verstand.
Pak eens een spiegel. :sly:

Ik heb er soms ook moeite mee, want ik denk ongeveer gelijk. Maar probeer je te realiseren dat dit NIET Stormfront is, of een rechtse site. We zijn conservatief, en de bedoeling van dit forum is om mensen te helpen van het mohammedanisme af te komen. Door mensen direct aan te spreken met: Zo, vieze moffenhoer. Hoe voel je je nou? help je niemand. Daar jaag je alleen mensen mee weg.

Uiteindelijk heb je daar jezelf het meeste mee. Immers, iemand die problemen heeft met het mohammedanisme en daar graag vanaf wilt gaat hier niet terug komen. Grote kans dat ze zegt: nou, als mijn landgenoten er zo over denken kan ik net zo goed mohammedaan blijven en streng in de leer worden. Alles is beter dan dit.

Wanneer kan je een nieuw iemand de volle laag geven? Zoals die dame die hier slachtvee kwam recruteren, om door Rene Damen en dr. Kromzwaard en publique gekeeld te kunnen worden. Of wanneer iemand zoals Dahyia ronduit zegt: ik wil dolgraag weg uit dit walgelijke heidense land. (Nadat ze haar dure opleiding op onze kosten gevolgd heeft.) In alle andere gevallen dus niet. Als je niks positiefs weet te zeggen, hou dan je mond.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo allemaal...

Bericht door mercator »

miss1979 schreef:[ Er zijn aardig wat imams die over veel islamitische zaken weinig kennis hebben en die geven dan nog eens verkeerde informatie als mensen raad komen vragen.
Wel ik ga imam worden en expres nogal wat "verkeerde informatie" geven aan de Gelovigen, zo schiet het mss wat op met de de-Islamisatie :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door H.Numan »

Dhana schreef:Wie maakt eigenlijk uit wanneer iemand een imam is? In het christendom moeten dominees een universitaire graad in de theologie hebben. Hoe het met katholieke priesters en dergelijke zit, weet ik niet. Wat maakt een imam tot een imam is dus de vraag.
Bij het houtje is dat dus ook. :wink2:
Een priester is iemand met een graad in de weetniet kunde theologie. Tenminste.
Een mannelijke religieus zonder graad is een frater (broeder) of een monnik.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door Monique »

Iedereen met een baard kan zich imam noemen.
Vandaar dat geen 2 imams dezelfde mening hebben.
Stel een (islamitische) vraag aan 10 imams en je krijgt 8 verschillende antwoorden.
En dat terwijl ze toch allemaal hetzelfde DUIDELIJKE boekje gebruiken.

Islam is een verzameling sektes die elkaar ook nog eens naar het leven staan.
Amorele atheistische nitwit
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door miss1979 »

Monique schreef:Iedereen met een baard kan zich imam noemen.
Vandaar dat geen 2 imams dezelfde mening hebben.
Stel een (islamitische) vraag aan 10 imams en je krijgt 8 verschillende antwoorden.
En dat terwijl ze toch allemaal hetzelfde DUIDELIJKE boekje gebruiken.

Islam is een verzameling sektes die elkaar ook nog eens naar het leven staan.

Alle stromingen interpreteren de islam op een andere manier, vandaar de verschillende meningen van imams en geleerden.

en of ze nu goede of foute informatie geven, ze krijgen er altijd hassanets voor :shock:
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Hallo allemaal...

Bericht door miss1979 »

miss1979 schreef:
Monique schreef:Iedereen met een baard kan zich imam noemen.
Vandaar dat geen 2 imams dezelfde mening hebben.
Stel een (islamitische) vraag aan 10 imams en je krijgt 8 verschillende antwoorden.
En dat terwijl ze toch allemaal hetzelfde DUIDELIJKE boekje gebruiken.

Islam is een verzameling sektes die elkaar ook nog eens naar het leven staan.

Alle stromingen interpreteren de islam op een andere manier, vandaar de verschillende meningen van imams en geleerden.

en of ze nu goede of foute informatie geven, ze krijgen er altijd hassanets voor :shock:
want alle uitspraken van geleerden zijn in principe juist.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hallo allemaal...

Bericht door H.Numan »

Nou nee, daarom zijn ze nou net NIET juist.
Als religie wetenschap was - dat is het dus echt niet - dan was er 1 mening de meest gangbare, met een aantal mogelijke varianten. Zodra een van die varianten beter bewijsbaar is, wordt dat de meest gangbare. Als er een compleet nieuwe theorie komt, is dat geen enkel probleem.

Of neem het telefoonboek. Dat is voor 1 uitleg vatbaar. Geen andere.

Bij religie, maakt niet uit welke, heeft iedere sjamaan z'n eigen ideeën. Helemaal geen enkel probleem om met de bijbel in de hand de holocaust af te wijzen, of juist te bejubelen. Het is gewoon een kwestie van interpretatie.

De grap is dat juist binnen het mohammedanisme dit nog veel verder gaat dan waar dan ook. Ze hebben een officieel begrip voor religieus-legaal liegen: taqqiya. Je kan veel over het Christendom zeggen, maar zo ver zijn die nog nooit gegaan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie