Luck van freethinker hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Luck van freethinker hier

Bericht door Luck »

Even iets over mijzelf (ondanks dat ik niet echt interessant ben):

ik ben een atheïstische scholier, vroeger was ik christen maar sinds ik de bijbel ben gaan lezen niet meer. Mijn favoriete vakken zijn wiskunde, wat ik misschien ga studeren, en geschiedenis. En sinds kort eigenlijk ook natuurkunde. Filosofen als Schopenhauer en Ton Lemaire vind ik erg interessant, en daar komen er nog wel meer bij. :smile: Politiek gezien ben ik (links-)liberaal. En verder.... ohja, ik hou van reizen.

Vanwege de korte bezoeken van BFA en mercator op freethinker denk ik dat ik het heel vaak met jullie oneens zal zijn. :laugh1:

Als er vragen zijn hoor ik het wel :)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Dhana »

Hallo Luck en welkom. Mijn eerste vraag aan jou is wat je beweegredenen zijn om je hier aan te melden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door BFA »

Luck schreef: Vanwege de korte bezoeken van BFA en mercator op freethinker denk ik dat ik het heel vaak met jullie oneens zal zijn.
Hier mag dat. Dit doet het hart sneller slaan en het bloed warmer lopen, hetgeen een aangename gewaarwording is.

Ondanks mijn ervaring met FT's Maoïstische inquisitie heet ik je welkom.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Ariel »

Welkom luck.
Leuk om je hier te zien.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Ariel »

Luck schreef: Politiek gezien ben ik (links-)liberaal.
Dat geeft niet. :D Als je jong bent dan kan je niets anders zijn dan links, of (links-)liberaal. Heel normaal. Die weg hebben we allemaal bewandeld.
En verder.... ohja, ik hou van reizen.
Ik hield ook van reizen, maar nu niet meer. Ik hou zelf niet eens meer van vakantie houden. Gek is dat. Vroeger ( nog niet lang geleden) ging ik met plezier 4 of 5 keer per jaar op vakantie, en nu denk ik als ik verplicht op vakantie ga, “Gelukkig, nog zoveel dagen en dan mag ik weer naar huis. “
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Alba »

Welkom, Luck. Waarom denk je dat je het vooral oneens zult zijn met ons? Hoe bekend ben jij met de islam?
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Rechtsliberaal »

Hallo Luck, welkom hier
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Manon »

Ik zie dat het ontvangstcomité hier weer op volle toeren draait.

Hoe gaat dat op Freethinker Luck? Of word je daar sneller gebanned dan dat mensen je welkom kunnen heten?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door miss1979 »

welkom op het forum!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door BFA »

Luck,

Werk voor je. Hier is al een link om van mening te verschillen.

viewtopic.php?f=5&t=19175" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Monique »

Welkom Luck, ben benieuwd hoe freethinking je bent.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door mercator »

Luck schreef:
ik ben een atheïstische scholier, vroeger was ik christen maar sinds ik de bijbel ben gaan lezen niet meer.
That's the spirit Luck, begin alvast het Boekje der Moslims, de Heilige Koran te lezen en je zal geen problemen hebben om even "Islamofoob" te worden als wij hier.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Luck »

Bedankt voor jullie welkom :smile:

@Dhana. Nieuwsgierigheid, freethinker is namelijk door FFI'ers bezocht. Ik weet niet hoe lang ik hier zal blijven, misschien is mijn nieuwsgierigheid na een tijdje weer verdreven. Misschien vind ik het hier wel heel gezellig, ondanks dat ik het vaak niet met jullie eens ben. Dat heb ik ook met ontedk islam.
Alba schreef:Welkom, Luck. Waarom denk je dat je het vooral oneens zult zijn met ons? Hoe bekend ben jij met de islam?
1) Nou, dat kwam vooral door de bijdragen van mercator en BFA. Mercator vond ik als snel verkeerde ideeën hebben (sympathie voor Mladic en Atatürk), maar BFA had wel interessante opmerkingen. Af en toe iig.

2) Ik zit, dat staat ook boven de quote, op ontdek islam waardoor ik de basis van de islam onderhand wel ken.

Circe, je vraag is me niet helemaal duidelijk?

@Monique. De meeste mensen vinden zichzelf 'freethinking', wat dus de zelfbenoeming van freethinker waardeloos maakt. Laat ik het dus voor mezelf zo formuleren: ik sta open voor alle standpunten, als daar overtuigende argumenten voor zijn.

Mercator, ik heb de koran ook gelezen. Het leest wel minder lekker weg dan de bijbel omdat het minder in verhaal vorm is. Ik laat even een ex-moslim aan het woord:
Het was dan ook wel een eye-opener toen ik dit "wonder van de wereld" in het Nederlands tracht te lezen.. Kort samengevat is de Koran dan ook:

" Ik ben Allah! Dus geloof in me, anders zul je branden!! Je bent gewaarschuwd! Net zoals dat ik vroegere volkeren om zeep heb geholpen, kan ik hetzelfde met jullie doen! Vecht tegen de vuile kafirsss!!!111"
Veel herhaling in de Koran, veel sprookjes van oudere "profeten", weinig tot geen bewijs waarom we dit ubehaupt serieus zouden moeten nemen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door mercator »

Luck schreef: 1) Nou, dat kwam vooral door de bijdragen van mercator en BFA. Mercator vond ik als snel verkeerde ideeën hebben (sympathie voor Mladic en Atatürk),
Wat betreft Ataturk: hoe komt het denk je dat Turkije als ENIGE moslimland een min of meer beschaafde status heeft kunnen opbouwen? Nu wordt die snel ongedaan gemaakt, maar dat zal je wss niet erg vinden.

En ja Mladic is een held in de ogen der Serviërs, nogal wiedes, vanuit dat Dutch Bat nest werden moordpartijen en strooptochten op de Bosnisch Servische bevolking georganiseerd. Ongelooflijk hoe jij al die fabeltjes als stroop slikt. Maar ja ik heb begrepen dat je moslim bent dus dat verklaart veel.
Ongetwijfeld sta je achter de Islamitische moordpartijen, kom geeft dat dan maar ineens toe.
Ik geef toch ook toe dat ik volledig achter Milosevic, Mladic en Karadzic sta ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Pilgrim »

Welkom! We zijn hier wat democratischer dan op linkse sites en moslimsites. Je zal hier niet zo snel een ban krijgen. :cool:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:Welkom! We zijn hier wat democratischer dan op linkse sites en moslimsites. Je zal hier niet zo snel een ban krijgen. :cool:
En niet te vergeten voorstander van vrij denken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door mercator »

Luck schreef: Mercator vond ik als snel verkeerde ideeën hebben (sympathie voor Mladic
Daarover wil ik het volgende nog kwijt. Jij moet als moslim of half-moslim Mladic ook een kei vinden. Bedenk s: door die 8000 mannetjesmoslims te vermoorden( althans volgens de staatspropaganda hier) en de vrouwtjes en kindertjes te sparen( iets wat moslims nooit doen), heeft hij die laatsten een enorme dienst bewezen. Door in Nederland de zielepoot te komen uithangen en uitkeringen en smartegeld te vangen van de Nederlandse overheid hebben die het heel wat beter dan dat ze afhankelijk zouden zijn van wat wijlen Achmed en Mohammed zouden kunnen beuren als analfabete geitenhoeder en part time huurmoordenaar in Bosnië.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Q'boem »

mercator schreef:Ik geef toch ook toe dat ik volledig achter Milosevic, Mladic en Karadzic sta ?
Anders ik wel! We gaan de expertise van die cetniks nog hard nodig hebben.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door mercator »

Q'boem schreef: Anders ik wel! We gaan de expertise van die cetniks nog hard nodig hebben.
Zeker weten. Mladic vertelde dat al tegen die pias Karremans in 1995: jullie gaan dezelfde ellende krijgen met de moslims binnen pakweg 10 jaar en dat was uiteraard de nagel op de kop. In België is het al zo ver, we verheugen ons hier in de aanwezigheid van minstens 625.000 moslims op een bevolking van tien miljoen en hele gebieden van onze grote steden ontsnappen helemaal aan gerechtelijke en politionele, controle, zijn no-go area's geworden van waar uit de moslims criminele strooptochten ondernemen , (nog)niet zo verschillend van de situatie in Bosnië en Kossovo.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Q'boem »

mercator schreef:
Q'boem schreef: Anders ik wel! We gaan de expertise van die cetniks nog hard nodig hebben.
Zeker weten. Mladic vertelde dat al tegen die pias Karremans in 1995: jullie gaan dezelfde ellende krijgen met de moslims binnen pakweg 10 jaar en dat was uiteraard de nagel op de kop. In België is het al zo ver, we verheugen ons hier in de aanwezigheid van minstens 625.000 moslims op een bevolking van tien miljoen en hele gebieden van onze grote steden ontsnappen helemaal aan gerechtelijke en politionele, controle, zijn no-go area's geworden van waar uit de moslims criminele strooptochten ondernemen , (nog)niet zo verschillend van de situatie in Bosnië en Kossovo.
Volgens mij is de legerleiding in Nederland wakker aan het worden wat dat betreft:
Luchtmobiele Brigade oefent in woonwijk Leeuwarden

LEEUWARDEN - Een niet-alledaagse oefening van de Luchtmobiele Brigade in Leeuwarden. De militairen van het 13e infanteriebataljon, dat gelegerd is in Assen, trainen in een leegstaande flat in de Friese provinciestad. Normaal gesproken wordt zo'n oefening gehouden in speciaal daarvoor ingerichte oefendorpen en -terreinen, zelden in een woonwijk.

http://www.nufoto.nl/fotos/221906/lucht ... arden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpje - huiszuiverend voorwaarts trekken en verzetshaarden opruimen.

Dat is gewoon oefenen op 'urban warfare' - het scenario dat ons binnen een aantal jaar te wachten staat.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door gerard_m »

Welkom Luck!
We delen de interesse in zowel reizen als in de islam... Ik heb een paar jaar geschreven op ontdekislam, was erg interessant. Ik weet niet of je het hier naar je zin zult hebben, maar als je van een pittige discussie houdt misschien wel.

Je hebt je al een tijdje verdiept in de islam. Wat vind je er tot nu toe van?

Groeten,
Gerard
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door mercator »

gerard_m schreef: Ik heb een paar jaar geschreven op ontdekislam,
Dàt zou ik nooit kunnen opbrengen, er zijn grenzen aan mijn medemenselijkheid :D .
Ik keek er wel s naar als ik s wilde lachen met zoveel onzin.

Ik herinner mij iets van een hond die bezeten was door een djinn en gedachten kon lezen, een "telepathische hond" zeg maar.
Of de smakelijke beschrijvingen van de Hel en het Paradijs!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Schepsel »

Welkom.

Ik zie niet zo in wat er mis was met Atatürk. Hij heeft niet altijd bijzonder ''schattig'' gedaan, maar zie het eens omgekeerd: Als je een land uit achterlijkheid en puin wilt slepen moet je wat doen, mooie rhetorieken doen niks tegen achterlijkheid. De Islam is synoniem daaraan. Ideologische aanpakken van ''vriendelijkheid, overleg en discussie'' zijn van generlei waarde in de echte wereld. Zo verbaast dat me ook van politici bijvoorbeeld, die lijken niet door te hebben dat de meest gewenste aanpak bezien uit filosofische overwegingen vaak helemaal niet de beste of überhaupt werkende is in de echte wereld, met echte achterlijkheid, echte bommen en echte dictators. Het doel heiligt vaak wél de middelen omdat je aan holle ethiek die nergens toe leidt niks hebt. Stap uit die droom.

Niks mis met links-liberaal, overigens.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Luck
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 16, 2011 2:51 pm

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door Luck »

gerard_m schreef:Welkom Luck!
We delen de interesse in zowel reizen als in de islam... Ik heb een paar jaar geschreven op ontdekislam, was erg interessant. Ik weet niet of je het hier naar je zin zult hebben, maar als je van een pittige discussie houdt misschien wel.

Je hebt je al een tijdje verdiept in de islam. Wat vind je er tot nu toe van?

Groeten,
Gerard
Nou, ik zit er al vrij lang. Ik stam nog uit de tijd dat je nog niet geband was en was destijds ook christen. De islam vind ik niet echt iets om me druk over te maken, de meeste 'jihadisten' zijn gewoon puberende moslimjongeren. De rest is minder radicaal en op zijn minst heel sympathiek, denk aan Amira, imanvdkraan en *Hind*. Bekeerlingen zie ik niet zo veel, misschien omdat die in andere subfora zitten die mij minder interesseren.

En oja, ik zie ze iig niet Omar Al-Bashir of andere genocidiale moslims prijzen. Dat is wel positief te noemen. Hier gebeurt het wel, en tot nu toe heb ik geen enkel verweer daartegen gezien.
Ik zie niet zo in wat er mis was met Atatürk. Hij heeft niet altijd bijzonder ''schattig'' gedaan, maar zie het eens omgekeerd: Als je een land uit achterlijkheid en puin wilt slepen moet je wat doen, mooie rhetorieken doen niks tegen achterlijkheid. De Islam is synoniem daaraan. Ideologische aanpakken van ''vriendelijkheid, overleg en discussie'' zijn van generlei waarde in de echte wereld. Zo verbaast dat me ook van politici bijvoorbeeld, die lijken niet door te hebben dat de meest gewenste aanpak bezien uit filosofische overwegingen vaak helemaal niet de beste of überhaupt werkende is in de echte wereld, met echte achterlijkheid, echte bommen en echte dictators. Het doel heiligt vaak wél de middelen omdat je aan holle ethiek die nergens toe leidt niks hebt. Stap uit die droom.

Ik ben het wel eens met de politiek van Atatürk, maar niet met het feit dat hij dit op autocratische wijze bereikt heeft. Hij was zijn tijd vooruit. Veranderingen moeten democratisch bereikt worden, en als je het daar niet mee eens bent kunnen we dat beter in een ander topic bespreken :wink:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Luck van freethinker hier

Bericht door mercator »

Luck schreef: En oja, ik zie ze iig niet Omar Al-Bashir of andere genocidiale moslims prijzen. Dat is wel positief te noemen.
Dan heb je niet goed gelezen op je fraaie milde ontdekislam, ik herinner me een kleuterversje JIHAAD:
Wij zijn de leeuwen van tawheed( wat dat ook moge zijn)
Wij marcheren voort naar het paradijs
als imam geleide menselijke bommen


etc. ik citeer maar wat ik me ervan herinner


Zoek maar s terug, het zal er nog wel staan bij "Gedichten en Verhalen"

Niemand-ook ik niet-prijst HIER genocides aan, wat moet gebeuren is een massale uitwijzing( noem het deportatie, repatriêring of wat je ook allemaal kan verzinnen) van moslims. Is toch gewoon maar immigratie maar dan in omgekeerde richting, wat is daar nu zo "nazistisch" aan ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie