Een introductie.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
KevinB

Een introductie.

Berichtdoor KevinB » Vr Okt 14, 2011 5:22 pm

Goedemiddag iedereen.

Mijn naam is Kevin, en ik ben niet op Faith Freedom, dus misschien moet ik mij maar eerst even voorstellen.

Ik ben een Vlaming, woonachtig in de provincie Antwerpen, volgende week word ik 22, en ik studeer aan de Universiteit Antwerpen. Meer bepaald volg ik momenteel een schakelprogramma om de master in de milieuwetenschappen te kunnen bepalen. Ik heb reeds een professionele bachelor Agro -en Biotechnologie, optie milieubeheer behaald.

Mijn interesseveld bestaat (heel ruim gesproken) uit biologie, ecologie en milieu, belangrijke hobby's van mijn zijn muziek luisteren (voornamelijk heavy metal, power metal en industrial metal), een poging doen tot schrijven, fotografie en lezen. Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd in religie en in religiekritiek. Ik sta in het algemeen kritisch ten opzichte van religie en mijn interesse vertrekt dan ook meestal vanuit een kritisch perspectief. Ik kom uit een van oorsprong katholieke familie, maar slechts weinig in onze familie zijn nog praktiserend katholiek, of zelfs maar gelovig. Je zou ons 'culturele katholieken' kunnen noemen. Zelfs ben ik ook niet gelovig: ik beschouw me zelf over het algemeen als agnost, hoewel ik wellicht enigszins naar atheïsme neig. Ik wil hierbij zeker gezegd hebben dat ik daarin geen fanaticus ben. Hoewel ik hen voor een deel kan volgen en zeker in enige mate begrijp, heb ik het niet zo met het (soms) radicale ongeloof en de bij tijd en wijlen naar mijn mening wel erg agressieve retoriek van de "nieuwe atheïsten" type Richard Dawkins en Christopher Hitchens.

Als je tegenwoordig ook maar enigszins bezig bent met religie en religiekritiek, kun je uiteraard ook niet om de islam heen. Sinds 9/11, zou ik durven zeggen, is de islam bijna niet uit de media geweest, en het is ook wel duidelijk dat het thema in de maatschappij en op het internet leeft. Het kon dus ook moeilijk anders of ik zou ermee in aanraking komen. Ik moet wel zeggen dat de echte interesse eerder recent is. Aanvankelijk had ik, vergeleken met het christendom en het katholicisme in het bijzonder, een vrij afstandelijke, 'ver van mijn bed' houding over de islam. Ik had uiteraard een probleem met de fanatieke stroming en met terrorisme, maar voor de rest kon het mij weinig schelen, en wist ik er ook maar weinig over. Pas recent ben ik meer dingen gaan lezen, en ik heb de laatste paar maanden tientallen (voornamelijk islam-kritische, alsook enkele documentaires en meer historische) filmpjes gekeken, vooral op YouTube. Ik denk dat ik daardoor wel een en ander heb bijgeleerd over de islam, maar ik zou niet durven zeggen dat mijn kennis erover erg groot is. Wel heeft wat ik heb gezien en gehoord mijn kritische kijk op de islam, die door de jaren heen al sterker was geworden, versterkt. Misschien ben ik met de jaren kritischer en 'rechtser' geworden, ik weet het niet. Maar door wat ik heb geleerd, bij ik er redelijk van overtuigd dat veel critici van de islam is grote mate gelijk hebben. Ik ben het lang niet altijd eens met hun stijl (neem bijvoorbeeld Wilders of Van Gogh), maar ik kan me vaak wel vinden in hun boodschap.

Dat is dan ook, denk ik, de reden van mijn aanwezigheid hier. Ik denk dat mijn intentie is om te leren en het kritische perspectief verder te verkennen. Ik ben, onder andere daarom, sinds een tijdje ook actief op Freethinker.nl (onder een andere nickname). Ik weet niet hoe actief ik al dan niet zal deelnemen en hoeveel ik zal posten. Maar ik hoop een bijdrage te kunnen leveren.

Dat is, denk ik, wel genoeg. Gegroet!
Laatst gewijzigd door KevinB op Za Okt 15, 2011 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Re: Een introductie.

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 14, 2011 5:57 pm

Van Harte Welkom Kevin. Leuk om je hier te zien.
Als je vragen over Islam hebt, dan geven wij je daar graag antwoord op.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Okt 14, 2011 6:31 pm

Welkom hier Kevin, mooie palmarès heb jij al op jeugdige leeftijd zeg!
Ik denk dat je hier wel op de juiste plek bent aanbeland om meer te vernemen over de islam en erover te discussiëren.
Zolang er jonge mensen zijn die jouw kritische en doordachte houding hebben, ben ik er vrij gerust in dat het met de islam in deze wereld ooit afgelopen zal zijn.

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Vr Okt 14, 2011 8:57 pm

Welkom Kevin!
Ik sluit me graag bij Dutch woorden aan want te veel jonge mensen weten TE weinig af over de islam en vooràl het gevààr vd islam en de opdracht die de islamieten hebben van elk niet-moslim land te islamiseren....

Ik hoop dat jij hen weet te overtuigen in hun eigen taal dat het allàng niet meer 5 voor 12 is maar al làng NA 12 uur!

Grtz
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

King George

Berichtdoor King George » Za Okt 15, 2011 12:07 am

King George groet u en heet u welkom.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Okt 15, 2011 12:17 am

Van harte welkom! :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Za Okt 15, 2011 12:23 am

Welkom.
wat de islam betreft, we zen nog nie oân de nief petaate.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Alba

Berichtdoor Alba » Za Okt 15, 2011 2:10 pm

Welkom hier, Kevin. Interessante studie volg je.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Okt 15, 2011 7:02 pm

Goed te vernemen dat er ook jonge mensen zijn die de moslim-bui zien hangen. Soms heb ik de indruk dat het de jonge generatie niet echt interesseert en dat ze gewoon van het ene popfestival naar het andere toe leven :D . t Is wel raar, hier op FFI is de gemiddelde leeftijd 50 jaar(schat ik) dus wij zullen dement of dood zijn als de moslims het hier voor het zeggen krijgen, maar het zijn juist mensen zoals jij die tijdens hun verdere volwassen en bewuste leven met die barbaren zullen te maken krijgen. Dus vanwaar de algemene desinteresse van de jongeren ? Ik vraag het me af en dat is ook ineens een vraag die ik aan u stel, ikzelf kan het bezwaarlijk vragen want waar kan ik met 22 jarigen in contact komen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ozes

Berichtdoor Ozes » Zo Okt 16, 2011 4:26 pm

Welkom op FFI Kevin; ik identificeer mijzelf als Christen en irriteer me ook af en toe aan de enigzins radicale atheisten. Zij proberen als het ware een nieuwe ideologie te scheppen waarin elke vorm van geloof slechts afgewezen en belachelijk word gemaakt. Als iemand "God bless you" of "Thank God" zegt draait hun maag gelijk om. Als het dan om Islam gaat, zijn ze altijd iets voorzichtiger, dat wel.

Youtube is inderdaad een goede plek om meer te leren over de Islam, ik raad deze iedergeval aan:
    Lecturen van Robert Spencer; een persoonlijke held en de beste bron voor informatie over Islam.
    Discussies van Ezra Levant op het Sun news network; had Nederland maar een zender als deze.
    Discussies van Mark Steyn;

Entertaining en je leert genoeg over de Islam en hoe de Westerse maatschappij van zijn funderingen is gesprongen om Islam tegemoet te komen. Ik kijk uit naar je bijdrage op dit forum en als je vragen hebt over de Islam, beantwoord ik ze graag via pm of een eigen topic.

mercator schreef:Goed te vernemen dat er ook jonge mensen zijn die de moslim-bui zien hangen

Ik ben zelf ook begin 20 :rongue:
Het grootste probleem is dat jongeren niet in aanraking kunnen komen met Islam kritisch materiaal, wanneer het over Islam mag deze slechts worden geprezen. Rechts materiaal is ook buiten bereik voor een jonger iemand, maar dat is een ander verhaal.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Zo Okt 16, 2011 4:31 pm

Ozes schreef:Het grootste probleem is dat jongeren niet in aanraking kunnen komen met Islam kritisch materiaal, wanneer het over Islam mag deze slechts worden geprezen. Rechts materiaal is ook buiten bereik voor een jonger iemand, maar dat is een ander verhaal.

Dan hebben jullie een schone taak.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ozes

Berichtdoor Ozes » Zo Okt 16, 2011 4:54 pm

Eliabe schreef:
Ozes schreef:Het grootste probleem is dat jongeren niet in aanraking kunnen komen met Islam kritisch materiaal, wanneer het over Islam mag deze slechts worden geprezen. Rechts materiaal is ook buiten bereik voor een jonger iemand, maar dat is een ander verhaal.

Dan hebben jullie een schone taak.

Eigenlijk worden wij aangeleerd dat democratie een dode letter is, dat er hard is gevochten om democratie te verkrijgen, maar dat wij ondertussen alle wijsheid in pacht hebben en dat wij vol bewondering kunnen toekijken hoe (zelfbenoemd) hoogopgeleiden linksmensen een beter politiek systeem aan het bouwen zijn. Wij worden aangeleerd dat ambtenaren het recht hebben om ons te vertellen wat toegestaan is binnen de vrijheid van meningsuiting. Een korte quote van Ezra Levant voor de Human Rights Commission waarbij hij deze hele gang van zaken tegenspreekt: "I do not seek to convince you, because doing so would mean i grant you the moral authority to do so"

Ik zal die videos in het bronnencentrum plaatsen.
Wij leren als Europeanen gewoon dat een ambtenaar enig inzicht heeft in wat moreel juist of onjuist is en op basis daarvan mensen mag veroordelen. Meer dan 4000 jaar filosiferen over het moreel en nu denkt men dat dit in een cursus van anderhalve week gepropt kan worden wanneer men bij een Mensenrechten commissie aansluit of dat één lesje over ethiek een rechter de vaardigheden kan geven om te bepalen wanneer iemand wel of niet beledigt mag worden. Niet vergeten, er werken gewoon hoogleraren recht in Nederland die vinden dat Wilders veroordeelt moest worden.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Okt 16, 2011 5:50 pm

Dat begrijp ik . Heel de media, cultuur en onderwijs zijn in handen van links en langs die kanalen wordt een constante stroom propaganda over de jongeren uitgestort. Combineer dit met een vrijwel algehele onwetendheid over de geschiedenis en dan krijg je die desinteresse: als "Grote Schrijver" Tom Lanoye op teevee komt vertellen dat Islam superieur is aan het Westen , en die doet dat week na week op de beeldbuis dan moet je al heel sterk in je schoenen staan als pakweg 17jarige om dat in twijfel te trekken. Als de Grote Popidolen dat ook nog s komen doen dan wordt het al helemaal hopeloos. Ik zie het somber in. De mei68 generatie is pas uitgestorven over pakweg 20 jaar en tegen die tijd hebben de moslims zich hier als ratten voortgeplant.

KevinB

Berichtdoor KevinB » Wo Okt 19, 2011 11:41 pm

Bedankt iedereen.

@ Ariel: als ik vragen heb, zal ik niet aarzelen die te stellen!

@ Dutch: zo bijzonder is dat palmares eigenlijk niet, denk ik. Ik ken mensen die een vergelijkbaar palmares en zelfs nog meer hebben op vergelijkbare leeftijd. Ik denk ook wel dat dit een goede plaats is om over de islam te leren, zeker als je al vertrekt vanuit een kritisch perspectief. Overigens ben ik gelukkige niet de enige van mijn leeftijd die een kritische houding aanneemt tegenover de islam. Het komt niet zo vaak voor (of het komt niet vaak ter sprake), maar het is er wel. Ik had het er overigens vandaag nog met iemand over op school.

@ Scarlatti: ik ben het met je eens dat veel jonge mensen maar weinig weten over het gevaar van de islam. Je kunt ze het eigenlijk ook niet verwijten, denk ik, aangezien ze er in de meeste gevallen weinig over weten. In het onderwijs wordt er bijvoorbeeld vrij weinig over gezegd, en in het soort media dat jongeren (meer) geneigd zijn te gebruiken, is het ook niet echt een hot topic. Ik ga overigens aan de UA in het kader van het vak Levensbeschouwing wel een module volgen over de islam. Ik ben eigenlijk hoogst benieuwd naar de inhoud. Wel moet ik zeggen, dat er op het eerste gezicht vrij veel interesse leek voor de module over de islam. Ik weet niet of dat hoopgevend is.

@ King George& Pilgrim : bedankt!

@ Eliabe: Haha, jij kent wat Antwerps! Nee, wat de islam betreft zijn we inderdaad nog niet aan de 'nieuwe aardappelen', met andere woorden, we hebben alles nog niet gezien.

@ Alba: bedankt. Als ik het niet interessant vond, zou ik het ook niet doen. Al heb ik dit semester eigenlijk weinig biologie of milieugerelateerde vakken.

@ Mercator: er zijn er misschien niet veel, of er wordt in ieder geval over jongeren niet echt (vaak) over gesproken. Ik denk dat het ook een kwestie is van gebrek aan kennis, en in veel gevallen ook interesse. Er zullen inderdaad wel jongeren zijn die van het ene naar het andere popfestival leven, bij wijze van spreken. Over het algemeen hou ik zelf niet van dergelijke massa-evenementen, al heb ik ook enkele keren op muziekfestivals (vooral Graspop Metal Meeting) gestaan, en kan ik daar voor een tijdje ook wel van genieten. Al gaat het mij eigenlijk écht wel om de muziek.

Het kan best zijn dat de leeftijd hier in 't algemeen vrij hoog is. Ik denk eigenlijk dat maar relatief weinig jongeren écht met het thema islam bezig zijn. Wat denk ik ook weer niet noodzakelijk wil zeggen dat ze er geen mening over hebben.
Ik ben geen socioloog of godsdienstwetenschapper, of psycholoog, en ik weet eigenlijk geen duidelijk antwoord op de desinteresse van de jongeren. Ik denk wel dat onwetendheid een rol speelt, zowel omdat het niet aangeleerd wordt als omdat het een thema is waar jongeren meestal niet mee bezig zijn. Wellicht speelt ook het feit dat jongeren enigszins andere 'belangen' en interesses hebben. Ik ben bang dat ik geen duidelijk antwoord kan geven op die vraag, net zo min trouwens als op de vraag hoe je met mensen van mijn leeftijd in contact kan komen. Ook daar heb ik niet écht een duidelijk zicht op. Ik geef eerlijk toe, ik heb soms vrij weinig voeling met leeftijdsgenoten.

@ Ozes: bedankt. Ik ben zelf niet erg geneigd om een label op mezelf te plakken, maar wellicht kun je met het best als agnost zien. Ik heb het inderdaad niet zo met de radicale atheïsten. Om élke vorm van religie af te wijzen en te bespotten, en daarbij niet zelden ook ad hominem te worden, vind ik er zelf behoorlijk ver over. Het is inderdaad ook jammer dat ze vaak voorzichtiger zijn over de islam.

YouTube is echt wel een hele mooie bron voor divers materiaal rond religie en religiekritiek. Bedankt voor de tips. Ik zal deze bijtijds zeker opzoeken en beluisteren (ik beluister dergelijke zaken vooral). Het is inderdaad een soort van "islam-edutainment", hoewel ik soms inwendig wel een beetje begin te koken als ik hoor wat de islam zegt of doet.

Leuk om te weten dat er iemand van mijn leeftijd rondloopt op dit forum. Het is inderdaad een probleem dat jongeren meestal niet in aanraking komen met islamkritisch materiaal. Niet kunnen komen vind ik overdreven, want het kan wel. Je moet er echter zelf naar op zoek gaan. Dat geldt ook wel voor rechts materiaal, maar op dat vlak heb ik wel een aantal bedenkingen.

@ Eliabe: ik zou eerlijk gezegd niet héél goed weten hoe me van zulk een taak te kwijten. Actief dingen gaan verspreiden of propageren ligt niet echt in mijn aard. Maar als zulke zaken ter sprake komen, zal ik ook niet zwijgen.

@ Ozes (2): daar heb je inderdaad een belangrijk punt. Zo had ik het nog niet bekeken, dus bedankt.

@ Mercator (2): in media, cultuur en onderwijs zijn linkse stromingen inderdaad wel aanwezig. Ik heb inderdaad de indruk dat heel wat dingen niet verteld worden. Over geschiedenis weet men inderdaad niet veel, dat is waar. Het interesseert mensen eigenlijk ook niet echt. Of dat te veranderen is, weet ik niet. Overigens verbaasd het mij dat Lanoye dat, als homo nota bene, gezegd heeft. Ik wist het niet, en ik vind het nogal schokkend. Het is inderdaad problematisch als intellectuelen en VIP's bepaalde zaken verkondigen die gewoon verkeerd zijn, en al zeker als de tegenstem er niet echt is. Ik zie het ook eerder somber in voor de toekomst, maar dat heeft niet alleen te maken met de islam.

Enkele dingen wil ik nog even, nou ja, uitklaren.

Ten eerste, en het lijkt me eerder overbodig: ik ben géén racist. Iemands kleur of ras maakt me hoegenaamd niet uit, en ik ben van mening dat iemands huidskleur ook niet bepalend is. Iemands religie kan en is dat in veel gevallen wel, en zeker als het over de islam gaat. Overigens ben ik zelf niet echt 'blank' of 'wit'. Ik heb een donkere huid en donker haar, en ik zou kunnen doorgaan voor iemand van Noord-Afrikaanse origine. Ik heb Spaans bloed, namelijk. Ik moet wel zeggen, heimelijk geniet ik soms wel van de blikken van mensen van Noord-Afrikaanse of Turkse origine in Antwerpen die me soms vies aankijken, om wat voor reden dan ook ('westers' zijn, sweaters van heavy metal groepen, dat soort dingen).

Ten tweede, ik ben niet erg geïnteresseerd in politiek, als ik eerlijk mag zijn, of heb die interesse in ieder geval nogal verloren. Ik ben ook niet extreem-rechts, wel rechts en ik zou zeggen gematigd conservatief, afhankelijk van het onderwerp. Ik heb niet zo'n groot probleem met partijen zoals Vlaams Belang of PVV. Op veel punten hebben dergelijke partijen groot gelijk, ook al ben ik het op sommige anderen vlakken ronduit met hen oneens. Een partij zoals N-VA in Vlaanderen, is het soort partij dat mij wel iets zegt.

Ten derde, ik ben niet erg goed in discussiëren, en ik ben niet altijd geneigd om daarin mee te gaan. Ik ben daar misschien iets te mak in.

Dat was. Allemaal nog eens bedankt.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Okt 20, 2011 7:23 am

KevinB schreef: Ik ga overigens aan de UA in het kader van het vak Levensbeschouwing wel een module volgen over de islam.

Wees er maar zeker van dat het 1 propagandapraatje gaat worden, gesubsidieerd door een Vlaams bekeerlingetje of door een Vlaamse dhimmie.
Info over Islam is op zich al zinloos, want Islam is gewoon niks, fabeltjes uit ver vervlogen tijden. Dat die onzin door anderhalf miljard lui wordt geloofd is het enige wat belang geeft aan Islam.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Okt 20, 2011 7:27 am

KevinB schreef: Ik heb niet zo'n groot probleem met partijen zoals Vlaams Belang of PVV.

Zo zie je dat de propaganda ook in jouw visie heeft postgevat, alsof er een probleem zou MOETEN zijn met Vlaams Blok of PVV. Er is natuurlijk helemaal geen probleem daar mee, wat Islamisering betreft heeft bijv. F De Winter als 25 jaar gelijk. Maar alle media herhalen constant dat die partijen niet deugen en als je niks anders hoort dan vindt je dat ook. Dat is geen verwijt naar jou toe, ik geloofde de linkse agitprop vroeger ook. Die werd mij trouwens ook aan de UA ingelepeld.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Do Okt 20, 2011 11:31 am

Welkom.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Do Okt 20, 2011 2:39 pm

mercator schreef:
KevinB schreef: Ik ga overigens aan de UA in het kader van het vak Levensbeschouwing wel een module volgen over de islam.

Info over Islam is op zich al zinloos, want Islam is gewoon niks, fabeltjes uit ver vervlogen tijden. Dat die onzin door anderhalf miljard lui wordt geloofd is het enige wat belang geeft aan Islam.

Dit is onzin natuurlijk. Er is veel desinformatie over Islam, en daar moet je toch tegenwicht aan bieden. Als je naar de Islamitische wereld kijkt, de manier waarop moslims reageren op kritiek in vergelijking met hun lamme reactie op islamitisch geweld, verteld je inderdaad alles wat je moet weten over de Islam.

Maar Kevin weet waarschijnlijk niet dat Mohammed zelf de eerste was die mensen heeft vermoord puur omdat zij hem hebben beledigt. Dat zet de cartoon crisis en de 200+ moorden erna toch in een heel ander licht, aangezien Moslims Mohammed na moeten streven.

En dit betekent dat de twee pogingen tot moord op Kurt Westergaard de cartoonist dus door Moslims gepleegd zijn die hun geloof heel goed begrijpen. Je hoort constant in de media dat de Islam door een klein groepje extremisten verziekt word, totdat je leert dat alle 4 grote Sunni Madhab (scholen van jurisprudentie) het eens zijn over alle barbaarse aspecten in Islam, en dat 99% van alle Moskeeën in het Westen uit 1 van deze madhab voortkomen.

Hier wat basis kennis:
http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-home.htm

"Muhammed the moralist" is vrij interessant.

~Winston Churchill.

KevinB

Berichtdoor KevinB » Do Okt 20, 2011 4:00 pm

Ik ben het met Ozes eens dat juiste en accurate informatie over de islam en de inhoud van dit geloof belangrijk is. Ook al is wellicht de volledige inhoud van dit geloof kwaadaardige onzin, het is wel degelijk relevant, al was het al maar in het kader van geweld en de reacties op kritiek. Het is niet onbelangrijk te weten dat het niet slechts een aantal extremisten zijn die de boel verzieken, maar dat dat hele geloof door en door rot is.

Ik wist inderdaad niet dat Mohammed mensen had laten vermoorden louter en alleen omdat ze hem hadden beledigd. Ik wist wel dat hij mensen had laten folteren en vermoorden. Met andere woorden, op moreel gebied is hij absoluut geen voorbeeld.

Overigens kende ik de website 'religion of peace' al. Ik heb nog niet de tijd gehad om alles daar door te nemen, er staat ook best veel op. Maar ik heb de site al bezocht.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Okt 20, 2011 4:04 pm

De vraag is natuurlijk hoe gekleurd je informatie zal zijn op de UA.

Het verhaal van Benno Barnard nog vers in het geheugen en nog een aantal andere verhaaltjes van de rector, laten me het ergste vermoeden.
Het is niet dat Urbain Vermeulen les geeft in Antwerpen nadat ze hem in Leuven hadden buitengepest.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 20, 2011 4:12 pm

Eén voordeel. Kevin gaat niet onbevooroordeeld naar het vak Levensbeschouwing toe. Hij weet nu waar de klepel hangt, en kan misschien eens wat vervelende vragen stellen.
Een nadeel is wel dat als hij een goed cijfer wil halen, hij suikerzoete antwoorden over de Islam moet geven.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

KevinB

Berichtdoor KevinB » Do Okt 20, 2011 4:17 pm

We zullen zien wat het geeft. De module heet overigens 'Islam in context'. Ik ben benieuwd welke context ze bedoelen. Minstens een deel van de lessen gaat over de grondbeginselen van de islam. Als het gaat over zaken als wat zijn ahadith, wat zijn de vijf zuilen en dergelijke meer, zie ik geen al te groot probleem. Voor de rest: ik denk dat we allemaal tijdens onze schoolcarrière wel eens dingen hebben moeten leren, of antwoorden moeten geven die niet helemaal strookten met onze eigen opvattingen.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Do Okt 20, 2011 4:18 pm

Toen ik een stuk jonger was hoorde ik dat Moslims geen joden haten, alleen zionisten; wat blijkt, niet alleen komt het woord zionist niet in de koran voor, percentueel komt het woord jood negatief vaker voor in de koran dan in Mein Kampf.
Ook dat de laatste dag in Islam pas komt wanneer alle joden bijna zijn uitgeroeid en "elke boom en elke steen' waar een jood achter verstopt zegt "Moslim, achter mij verstopt een jood, dood hem" is veelzeggend.

Toch cruciale informatie. Zag je dat filmpje wat ik heb geplaatst over Obama's speech?
Zelfs thomas Jefferson was al bekend met de radicale Islam, en was compleet verbaasd over de inhoud van de koran. Het is natuurlijk ook heel vreemd, een geloof waar de enige zekerheid om in het paradijs te komen is om te sterven als martelaar, een geloof waarin het doden van je vijand een grotere beloning oplevert dan welke ander goede daad dan ook.

Ook het type beloning in het paradijs is apart:
-80.000 dienaren.
-Twee maagdelijke houri's die niet menstrueren, en niet zeuren voor de gewone moslim man.
-72 houri's voor een martelaar, en de "sexuele' kracht om hier mee om te gaan.
-Veel goud en rijkdom.

Het belangrijkste wat mensen moeten weten is wat voor Mohammed werkelijk was. Hoe hij onschuldigen en politieke tegenstanders heeft afgeslacht, en zijn vele perversiteiten. En ten tweede dat Islam simpelweg Mohammed is, niets meer, niets minder.

~Winston Churchill.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Do Okt 20, 2011 4:26 pm

Ik hoop iedergeval dat je wat van de belangrijkste positieve punten die je hoort tijdens de module kan delen. Zo hoor je soms weleens dat er een equivalent is van De tien geboden in het Christendom. Of er word heel trots verteld dat Jezus ook voorkomt in de Islam, dat dit een enigzins "gemuteerde" hardere Jezus is word er niet bij verteld.

De vijf zuilen zie ik persoonlijk meer als een poging tot positieve beeldvorming. Het geeft geen inzicht in de principes van Islam die door elke Moslim begrepen worden.

~Winston Churchill.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 20, 2011 4:29 pm

KevinB schreef:Als het gaat over zaken als wat zijn ahadith, wat zijn de vijf zuilen .

Ook over die zaken kan je tijdens de les wat verwarring zaaien Kevin. Dat moet je natuurlijk wel subtiel doen . :)
Het is namelijk zo dat de Arabieren in het pre islamitische tijdperk precies dezelfde zuilen hadden als Islam. Zij hebben gebeden in de richting van Mekka. Zij maakten een pelgrimstocht naar Mekka en rende zeven keer rond de Kabah. Zij sneden kelen van schapen door en gooiden stenen naar de duivel. Ook hebben ze gevast tijdens de Rammadan, welke begint en eindigt met de halve maan. Wat tegenwoordig de “pijlers van de Islam” genoemd wordt is niets meer dan de heidense riten van de maan-god.

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”