De terugkeer van onze oude vriendin C

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Peter Louter »

"Jullie zijn de beste gemeenschap die ooit is voortgebracht voor de mensen"


Daar is nogal wat tegenbewijs bij voorhanden.

Alleen mensen met aanleg voor sektarisch denken blijven zoiets beweren
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dihya »

Wel Peter, dan vraag ik me een af wat jij onder sekte schaart en vanuit welk oogpunt jij dit dan bekijkt, aangezien in theologische zin pas sprake is van een sekte als een religie afwijkt van de norm en tradities van het brongeloof. Verder, elk geloof vindt zichzelf het beste geloof, op elk gebied van het geloof onfeilbaar en dat maakt een geloof absoluut niet een sekte. Joden zien zichzelf als het Uitverkoren volk, Christenen zijn van mening toegedaan dat zij de ware religie aanhangen en moslims vinden weer dat zij de beste gemeenschap van de mensheid zijn. Niks mis mee, zolang dat maar niet samengaat met andere religies, volkeren en mensen als zijnde inferieur vinden.

Hoef je trouwens niet als een door een wesp gestoknen te reageren hoor. En ja, ik vind dat een moslim beter is dan een niet-moslim in DADEN en GELOOF. Inderdaad, slechts in geloof en de bijhorende daden en dus niet in innerlijk of dergelijke. Leer dat onderscheid eens.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Ariel »

Dihya schreef: En ja, ik vind dat een moslim beter is dan een niet-moslim in DADEN en GELOOF. Inderdaad, slechts in geloof en de bijhorende daden en dus niet in innerlijk of dergelijke. Leer dat onderscheid eens.
Zucht...een foto zegt meer dan duizend woorden. Ik heb maar een 'nette' foto uitgekozen, want wie wil er door moslims vermoorde mensen zien. Dat is geen prettig gezicht.
Afbeelding

Na het vrijdaggebed op 30 september vernielden 3000 moslims de kerk, braken de koepel af en staken de kerk in brand. Het vuur sloeg over op huizen van Kopten in de buurt, die daarna door moslims werden geplunderd
.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dhana »

Moslims zijn baas boven baas als het op plunderen aankomt. Dat is al 1400 jaar het geval. Zelfs mensen zijn er om te plunderen, zijn het geen slaven zijn het wel de eigen vrouwen. Trouw er eentje van 15 en martel en mismaak haar voor het leven als ze weigert voor prostituee te lopen of trouw er eentje van 12 en n**k haar binnen tien dagen dood. Krijg je er als Egyptische politie agent eentje in handen trek je haar de kleren van het lijf, zelfs als het een vrome gesluierde is. Of je kidnapt er eentje als burger, bindt haar vast aan een bed en laat al je vrienden en kennisen komen om je seksuele lusten op bot te vieren.

Krijg je als moslim een westerse vrouw in handen, ga je net zo lang met haar naar bed totdat je familie het tijd vind dat je gaat trouwen en dan neem je uiteraard een verse maagd uit eigen kringen. In het slechtste geval pik je er eentje uit die lekker kwetsbaar is, overlaad haar met aandacht en cadeaus als investering voor als je er straks zover hebt gekregen om als hoer jou te bedruipen'.

En mocht je het ver schoppen hier ter plekke, is al die rijkdom om je heen er uiteraard voor om er zelf wn of je familoe om er beter van te worden.

Pluderen is het motto van de islam en dat alles goegekeurd en aangemoedigd door allah middels de koran. Waar moslims samen zijn, wordt alles geplunderd. Voor mij zijn het de sprinkhanen van de mensheid.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Ozes »

Niks mis mee, zolang dat maar niet samengaat met andere religies, volkeren en mensen als zijnde inferieur vinden.
Met dat zinnetje ben ik het eens, en aangezien twee derde van de koran juist specifiek gaat over de inferioriteit van ongelovigen en van ze vereist dat ze onder apartheidswetten leven zal je mijn mening over Islam ook delen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dutch »

Voornaamste kenmerk van een sekte : wie deze sekte wil verlaten wordt gelijk minstens een paria (of erger)...perfekt van toepassing op de islam dus!
Zelf heb ik een hekel aan "uitverkoren volkeren"...getuigt van bitter weinig intelligentie en ongebreideld stupide superioriteitsgevoel. Weg met dergelijke nonsens is de enige oplossing.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dhana »

Dutch schreef:Voornaamste kenmerk van een sekte : wie deze sekte wil verlaten wordt gelijk minstens een paria (of erger)...perfekt van toepassing op de islam dus!
Zelf heb ik een hekel aan "uitverkoren volkeren"...getuigt van bitter weinig intelligentie en ongebreideld stupide superioriteitsgevoel. Weg met dergelijke nonsens is de enige oplossing.
Dat uitverkoren zijn, zit alleen de uitverkorenen tussen de oren. Wat mij betreft kunnen hele volkstammnen zich uitverkoren voelen, zolang dat niet resulteert in agressie/geweld gericht tegen de niet uitverkorenen kan ik me er niet echt druk om maken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Monique »

Iedere reli vindt zichzelf toch uitverkoren?
Anders word je niet reli.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

De meer 'fundamentalistische' of 'orthodoxe' religieuzen, of hoe je het ook moet noemen, in ieder geval wel. Ze zien hun geloof of hun stroming in ieder geval vaak als de enige 'ware weg'.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dihya »

Ariel, je kijkt toch naar de theoretische islam zoals dat staat in de boeken? Wel, joden zien zichzelf ook als superieur en zo ook de christenen. Kortom: het is iets van alle religies. Bovendien, er moet aanleiding zijn om kerken in de fik te steken, dus er is vast wat aan vooraf gegaan wat natuurlijk in de doofpot blijft. En al zou er niks aan vooraf gegaan zijn, dan zijn het altijd minderheden die zich aan zoiets geks schuldig maken.

Kevin, jezelf als aanhanger van de ware religie zien maakt je geen fundamentalist. Elk gelovige is van mening dat de religie die hij/zij aanhangt de ware religie is, anders zou je die religie ook niet aanhangen lijkt me. Echter maakt je dat nog geen fundamentalist. Leuk he, met woorden strooien om maar een beetje quasi interessant over te komen? Leuk he om je te bezondigen aan het spelen met de retorische karakter van een woord? Stom om je zo te laten bespelen en dat men woorden categoriseert en daarmee dus ook bepaalde verwachtingen oproept en gedachten in een bepaalde richting stuurt, in dit geval dat me nu bij het woord fundamenteel gelijk denkt dat het hier gaat om een boeman of een slechte zaak, daar waar fundamentalist gewoon iemand is die zich vastklampt aan de fundamenten van een iets. :roll:
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Monique »

Dihya schreef:Wel, joden zien zichzelf ook als superieur en zo ook de christenen. Kortom: het is iets van alle religies.
En dan nu de hamvraag;
wie heeft gelijk?
Allemaal kan niet.

Niemand heeft gelijk kan wel.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dhana »

Monique schreef:
Dihya schreef:Wel, joden zien zichzelf ook als superieur en zo ook de christenen. Kortom: het is iets van alle religies.
En dan nu de hamvraag;
wie heeft gelijk?
Allemaal kan niet.

Niemand heeft gelijk kan wel.

Ik beschouw mezelf als christen maar ik ken legio atheïsten, hindoes, sikhs en anderen waar ik nog heel veel kan leren en dan bedoel ik geen academische kennis. Met als uitzondering de islam.

Geen enkele religie is het enige juiste pad maar hooguit een middel om waar dan ook (aan toe) te komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Ozes »

Dihya schreef:Ariel, je kijkt toch naar de theoretische islam zoals dat staat in de boeken? Wel, joden zien zichzelf ook als superieur en zo ook de christenen. Kortom: het is iets van alle religies. Bovendien, er moet aanleiding zijn om kerken in de fik te steken, dus er is vast wat aan vooraf gegaan wat natuurlijk in de doofpot blijft. En al zou er niks aan vooraf gegaan zijn, dan zijn het altijd minderheden die zich aan zoiets geks schuldig maken.

Kevin, jezelf als aanhanger van de ware religie zien maakt je geen fundamentalist. Elk gelovige is van mening dat de religie die hij/zij aanhangt de ware religie is, anders zou je die religie ook niet aanhangen lijkt me. Echter maakt je dat nog geen fundamentalist. Leuk he, met woorden strooien om maar een beetje quasi interessant over te komen? Leuk he om je te bezondigen aan het spelen met de retorische karakter van een woord? Stom om je zo te laten bespelen en dat men woorden categoriseert en daarmee dus ook bepaalde verwachtingen oproept en gedachten in een bepaalde richting stuurt, in dit geval dat me nu bij het woord fundamenteel gelijk denkt dat het hier gaat om een boeman of een slechte zaak, daar waar fundamentalist gewoon iemand is die zich vastklampt aan de fundamenten van een iets. :roll:
Ik ken geen Christenen die geloven dat het Christendom verspreid moet worden via het zwaard,dit omdat dit geen onderdeel is van de fundamenten van het Christendom, terwijl in Islam de hoogste profeet zelf zei dat hij hier op aarde was om alles af te slachten tenzij iedereen tot de Islam bekeerd. En dit voerde hij ook uit in de praktijk, dit is tevens de reden dat jij een verwarde Moslima bent, de Islam had nooit de maghreb gehaald als het niet plunderde, moorden en verkrachten in de naam van de Pedof-Ilah.

Op emotioneel gebied ben je zeker een fundamentalistische moslim, je hartje klopt sneller wanneer er een aanslag word gepleegd, je volgt sheikh's die duizenden mensen verminkt hebben vanwege de meest onzinnige redenen, en het lukt je maar steeds niet om je uit te spreken tegen pedofilie. Dat komt toch volledig overeen met de fundamenten van de Islam niet?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:En dan nu de hamvraag;
wie heeft gelijk?
Allemaal kan niet.
Nee dat kan niet. Het is wiskundig onmogelijk omdat de religies tegenstrijdig zijn.
Monique schreef:Niemand heeft gelijk kan wel.
Dat kan, maar wat ook kan is dat er slechts eentje de waarheid in pacht heeft en de rest dus bedrog is (maar dat is wat ze dus helaas allemaal geloven. :( )
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Monique »

Pilgrim schreef:Dat kan, maar wat ook kan is dat er slechts eentje de waarheid in pacht heeft en de rest dus bedrog is (maar dat is wat ze dus helaas allemaal geloven. :( )
Ik hou het erop dat niemand gelijk heeft.
Een beetje god zal toch wel in staat zijn alle neuzen dezelfde kant op te krijgen ipv zoveel verwarring te stichten dat zijn volgelingen elkaar iedere dag afslachten?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Dhana »

Monique schreef:
Pilgrim schreef:Dat kan, maar wat ook kan is dat er slechts eentje de waarheid in pacht heeft en de rest dus bedrog is (maar dat is wat ze dus helaas allemaal geloven. :( )
Ik hou het erop dat niemand gelijk heeft.
Een beetje god zal toch wel in staat zijn alle neuzen dezelfde kant op te krijgen ipv zoveel verwarring te stichten dat zijn volgelingen elkaar iedere dag afslachten?

Als je God als een soort van grote tovenaar zou zien, heb je daar gelijk in.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door Monique »

Dhana schreef:
Monique schreef:
Pilgrim schreef:Dat kan, maar wat ook kan is dat er slechts eentje de waarheid in pacht heeft en de rest dus bedrog is (maar dat is wat ze dus helaas allemaal geloven. :( )
Ik hou het erop dat niemand gelijk heeft.
Een beetje god zal toch wel in staat zijn alle neuzen dezelfde kant op te krijgen ipv zoveel verwarring te stichten dat zijn volgelingen elkaar iedere dag afslachten?

Als je God als een soort van grote tovenaar zou zien, heb je daar gelijk in.
Dat wordt toch van hem beweerd?
Hij nis almachtig en alwetend. Lijkt mij een verdomd goede tovenaar 8)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De terugkeer van onze oude vriendin C

Bericht door H.Numan »

Dihya schreef:Wel Peter, dan vraag ik me een af wat jij onder sekte schaart en vanuit welk oogpunt jij dit dan bekijkt, aangezien in theologische zin pas sprake is van een sekte als een religie afwijkt van de norm en tradities van het brongeloof.
Een sekte is een beginnende godsdienst. Toen mo begon was het een sekte. Toen Paulus begon (Jezus heeft nooit bestaan) was het een sekte. Toen Brigham begon was het een sekte. Geef de sekte de tijd en het wordt een geaccepteerde godsdienst. De mormonen zijn bijna daar.

Je theologie is net zo wrak als je journalistiek.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie