Ik ben Trotseturk07

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door xplosive »

twijfelendemoslima schreef:
xplosive schreef:Het is mijns inziens altijd goed om telkens opnieuw zelf goed na te gaan wat mogelijk waar is en wat waarschijnlijk niet waar is.

Een uitgangspunt kan zijn om te bezien of iets mensen (duurzaam) gelukkiger en blijer maakt of niet om te bepalen waar we voor moeten kiezen.
Dit is heel makkelijk gezegd maar zo moeilijk gedaan. Want stel dat ik erachter kom dat het geloof mij niet gelukkig maakt, ik zou nooit mezelf kunnen zijn in mijn omgeving zonder gevolgen en ik wil mijn ouders niet kwijt want dat zou mij ook niet gelukkig maken.
Het valt inderdaad soms niet mee om te bepalen wat nou de beste keuze is. Ik had ook ooit bepaalde meningsverschillen met mijn ouders, maar ik heb ze uiteindelijk kunnen laten zien waarom ik bepaalde zaken anders wilde doen dan zij en zij hebben zich daar uiteindelijk mee verzoend. Er waren nog steeds verschillen van inzicht, maar die hebben niet geleid tot een verwijdering tussen mij en mijn ouders. Ik ken ook mensen die radicaal met hun ouders gebroken hebben, omdat er wat hen betreft geen goed alternatief was om het anders te doen. Dat lijkt mij een zeer moeilijke en grote stap.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door Ariel »

Dit is heel makkelijk gezegd maar zo moeilijk gedaan. Want stel dat ik erachter kom dat het geloof mij niet gelukkig maakt, ik zou nooit mezelf kunnen zijn in mijn omgeving zonder gevolgen en ik wil mijn ouders niet kwijt want dat zou mij ook niet gelukkig maken
Moeilijk. Ik heb voor de gemakkelijke weg gekozen. Ik doe thuis alsof ik ( in hun ogen) nog steeds een goeie Christen ben , maar in mijn eigen huis ga ik mijn eigen gang. Ik besef dat het voor jou nog veel moeilijker zal zijn. Jij kan niet zomaar met een ongelovige Hollandse man trouwen, en ik weet niet of er in jou omgeving Marokkaanse mannen zijn die hun geloof hebben laten vallen.

Maar ik zou als ik jou was als je ooit besluit afstand van Islam te nemen je ouders en familie dit niet vertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door Eliabe »

Vraagje aan twijfelendemoslima.
Als je naar je gevoel luister wat zegt je gevoel?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Pretplaatjes. Over Allah, islam, Koran en moslims

Bericht door twijfelendemoslima »

Ariel schreef:
twijfelendemoslima schreef: Dank! Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb.

Ik ga bijna nooit naar een dienst, ik verrichte het gebed thuis. Inmiddels ben ik gestopt, alhoewel ik vaak rust vond in het gebed verrichte ik het gebed uit angst en voelde ik die angst ook.
:smile4: Hoi Tetouania of twijfelmoslima zoals je nu genoemd wil worden . Peace :victory: en wat fijn dat je ons gevonden hebt.

Over je twijfel en je angst wat betreft Islam en de hel, daar groei je eens overheen als je eenmaal de stap neemt om zonder religie verder te gaan.. Echt waar, want ook ik heb deze angst gehad. Ik kom namelijk uit een heel streng gelovig Christelijk gezin . Ik heb de religie laten vallen, omdat elke religie pretendeert het ware geloof te zijn. Alsof religies voetbal elftallen zijn, en dat God een voorkeur voor mensen zou hebben die één bepaalde religie aanhangt. Nou, zo zit het dus volgens mij niet in elkaar. Het Christelijk millieu waar ik uit kom is van mening dat alle ongelovige en alle moslims niet gered zullen worden. ( die gaan dus de hel in, eeuwig branden) Moslims zeggen..Alle foute en niet Moslims gaan de hel in...Wie heeft er gelijk? Beide partijen niet. Er bestaat namelijk in het hienamaals geen hel.
Nou ja, er bestaat wel een hel, maar die is op aarde, en wordt gemaakt door mensen. Zoals mensen op dit moment een flinke hel geschapen hebben in Syrie. En dat is nog maar één plek op deze aarde waar je beter niet kan zijn.

Ik geloof nog wel in een energie waar wij allen deel van uit maken, en ook in een hiernamaals. Christenen noemen die energie God, en jullie noemen hem Allah. Alleen de energie waarin ik geloof is liefde en zal nooit een mens kwaad doen. Het is niet God die straft, maar het zijn mensen die elkaar straffen en kwaad doen.

Wat betreft dat connectie gevoel met Allah, ook zo'n ervaring hebben heel veel Christenen gehad, maar dan met hun God . Islamitisch bidden is namelijk een soort van mediteren. Je gebruikt steeds de zelfde mantra tijdens je gebed, en dan kom je in een soort van trance,

Ik heb dat gevoel van connectie als ik luister naar mooie muziek, zoals de Messiah van Handel of naar de Matthaus Passion van Bach.

Voor jou als welkom.
Dank voor dit warme welkom. Ik ben ook heel blij dat ik jullie gevonden heb. Ik heb wat rond gekeken op dit forum en niet alles spreekt mij aan maar goed het feit dat ik mijn twijfels hier kan delen is voor mij belangrijk.

Echt mijn geloof de rug toekeren lijkt mij een moeilijke stap waar ik nog niet klaar voor ben. Voor vele moslims ben ik al geen moslima omdat ik twijfel aan het bestaan van Allah, maar goed ik deel mijn twijfels met niemand.

Jouw beschrijving van verschillende geloven is zelfs herkenbaar in de Islam. De. Islam kent uit mijn hoofd 73 stromingen en 1 stroming is de ware, die onzekerheid is angstaanjagend. En als je dan van alles leest over de straffen in het graf, in de hel en zelfs op aarde, dan doet mijn hart werkelijk pijn met als resultaat dat ik nachten niet kan slapen.

Mijn eerste Islamitische boek zal ik nooit vergeten, groep 8 basisschool. Het boek ging over het leven van de ziel na de dood. Ik lees sinds de basisschool altijd een half uur in bed voordat ik ga slapen, die nacht heb ik het boek uit gelezen en heb ik niet geslapen. Van 1 passage uit het boek, hoe een ongelovige (of moslim die niet goed is geweest) behandeld zal worden, krijg ik nog steeds kippenvel.

Thx voor de muziek, ik kan deze helaas op mijn apparaat niet bekijken, misschien kun je de titel geven, dan kan ik deze zelf opzoeken?
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door twijfelendemoslima »

xplosive schreef:
twijfelendemoslima schreef:
xplosive schreef:Het is mijns inziens altijd goed om telkens opnieuw zelf goed na te gaan wat mogelijk waar is en wat waarschijnlijk niet waar is.

Een uitgangspunt kan zijn om te bezien of iets mensen (duurzaam) gelukkiger en blijer maakt of niet om te bepalen waar we voor moeten kiezen.
Dit is heel makkelijk gezegd maar zo moeilijk gedaan. Want stel dat ik erachter kom dat het geloof mij niet gelukkig maakt, ik zou nooit mezelf kunnen zijn in mijn omgeving zonder gevolgen en ik wil mijn ouders niet kwijt want dat zou mij ook niet gelukkig maken.
Het valt inderdaad soms niet mee om te bepalen wat nou de beste keuze is. Ik had ook ooit bepaalde meningsverschillen met mijn ouders, maar ik heb ze uiteindelijk kunnen laten zien waarom ik bepaalde zaken anders wilde doen dan zij en zij hebben zich daar uiteindelijk mee verzoend. Er waren nog steeds verschillen van inzicht, maar die hebben niet geleid tot een verwijdering tussen mij en mijn ouders. Ik ken ook mensen die radicaal met hun ouders gebroken hebben, omdat er wat hen betreft geen goed alternatief was om het anders te doen. Dat lijkt mij een zeer moeilijke en grote stap.
Wat goed. Ik heb bewondering voor mensen die zelf een keuze maken en al helemaal voor mensen die deze keuze delen met hun omgeving. Hier heb je veel moed voor nodig! Petje af!!!
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door H.Numan »

twijfelendemoslima schreef:Dit is heel makkelijk gezegd maar zo moeilijk gedaan. Want stel dat ik erachter kom dat het geloof mij niet gelukkig maakt, ik zou nooit mezelf kunnen zijn in mijn omgeving zonder gevolgen en ik wil mijn ouders niet kwijt want dat zou mij ook niet gelukkig maken.
Geloof maakt je niet gelukkig, dat doe je zelf.

Wat gelovigen - ongeacht welk geloof - doen is alle goede dingen toeschrijven aan hun god(en) en de kwade zaken aan zichzelf en/of de duivel(s). Dan wordt je heel snel ongelukkig...

Simpel voorbeeldje, gezien op TV:
Een auto rijdt met volle snelheid op een tegenligger. Een enorme botsing. Maar ... wonder boven wonder is niemand zelfs maar gewond. Alle inzittenden komen met de schrik vrij. Voor de camera zeggen ze dat dit een mirakel is. De een zei dat hij het dankte aan zijn beschermengel, de ander aan God. In een mohammedaans land kan je de woorden ietsje veranderen in allah en mohammed, uiteraard. De rest blijft hetzelfde.

Persoonlijk zou ik de firma's Chevrolet en Ford dankbaar zijn en niet de goden. Aangezien die bedrijven hun auto's met een super-veilige kooi constructie en airbags hebben uitgerust. Zonder die (leeuwen)kooi constructie en airbags zouden de inzittenden allemaal dood zijn geweest.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door twijfelendemoslima »

Ariel schreef:
Dit is heel makkelijk gezegd maar zo moeilijk gedaan. Want stel dat ik erachter kom dat het geloof mij niet gelukkig maakt, ik zou nooit mezelf kunnen zijn in mijn omgeving zonder gevolgen en ik wil mijn ouders niet kwijt want dat zou mij ook niet gelukkig maken
Moeilijk. Ik heb voor de gemakkelijke weg gekozen. Ik doe thuis alsof ik ( in hun ogen) nog steeds een goeie Christen ben , maar in mijn eigen huis ga ik mijn eigen gang. Ik besef dat het voor jou nog veel moeilijker zal zijn. Jij kan niet zomaar met een ongelovige Hollandse man trouwen, en ik weet niet of er in jou omgeving Marokkaanse mannen zijn die hun geloof hebben laten vallen.

Maar ik zou als ik jou was als je ooit besluit afstand van Islam te nemen je ouders en familie dit niet vertellen.
Is dit geen moeilijk leven?

Ik wil niet het geloof de rug toekeren en mezelf verliezen. Ik ben namelijk een persoon die zichzelf is en wil blijven. Het geloof de rug toekeren betekent leven in 2 werelden en zeker zoals jij zegt, ik kan niet thuis komen met een ongelovige man. Ik ken nu 1 Marokkaanse man die niet gelovig is, door hem en zijn verhaal zijn de twijfels die ik vroeger had weer naar boven gekomen.

Als ik ooit tot dat besluit zal komen, zal de strijd voor mij verder gaan want ik wil mezelf kunnen blijven maar ook weer niet mijn ouders verliezen.
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door twijfelendemoslima »

Eliabe schreef:Vraagje aan twijfelendemoslima.
Als je naar je gevoel luister wat zegt je gevoel?
Mijn gevoel zegt dat de kans dat Allah bestaat klein is.

Ik begrijp ook niet dat er uberhaupt een god bestaat die zoiets vervelends (zacht uitgedrukt) als angst niet kan wegnemen bij degene die hem aanbidt. En er is nog veel meer waar ik twijfels bij heb.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Pretplaatjes. Over Allah, islam, Koran en moslims

Bericht door Ariel »

twijfelendemoslima schreef:
Thx voor de muziek, ik kan deze helaas op mijn apparaat niet bekijken, misschien kun je de titel geven, dan kan ik deze zelf opzoeken?
Dit wat ik je had willen laten horen is het Halleluja uit de Messiah van Handel. Jammer dat je er niet naar kan luisteren.
Ik heb wat rond gekeken op dit forum en niet alles spreekt mij aan maar goed het feit dat ik mijn twijfels hier kan delen is voor mij belangrijk.
Je bent moedig, want jij zit nu om het zo te zeggen in het hol van de leeuw. ( maar we zullen je niet verscheuren hoor no worries :razz: ) Dit forum maakt deel uit van Faithfreedom international. Een doctor Ali Sina uit Iran heeft lang geleden deze site opgezet nadat hij Islam verliet en hij andere moslims de zelfde vrede gunt als hij nu heeft. Ali Sina heeft er 5 jaar over gedaan voordat hij zeker wist dat Islam niet voor hem is.
Als je zijn verhaal en gevecht wil lezen kan dat hier. http://www.faithfreedom.org/Articles/si ... belief.htm
Hier zijn verhaal in het kort.Why I Left Islam http://www.faithfreedom.org/Articles/si ... _islam.htm

Ali Sina woont nu in Canada
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door Dhana »

Ik, en vele hier met mij weten heel goed hoe jouw religie er in wezen met veel pressie en emotioneel geweld ingeprent is. Het voor jou zeker niet als een jas die je zo maar even uittrekt. Daar komt nog bij dat het verlaten van de islam gepaard gaat met een enorme onzekerheid van wat je daar zonder mee te wachten staat. Heel vaak is het zo dat mensen zich zekerder voelen in situaties waarvan ze onderhuids weten dat het voor geen meter klopt allemaal maar uiteindelijk toch kiezen voor die zekerheid omdat die een (schijn)veiligheid geeft. Ikzelf ben als enige van vier kinderen de enige die gelovig is al is dat dan op mijn eigen manier en dat is totaal geen probleem voor mij of de andere drie ten op zichte van mij. In de islamitische (religieuze) cultuur is dat wel even andere koek en nog tanden brekend hard gebakken bovendien.

Ik heb daarom dan ook alle begrip voor je situatie en komt het er op neer dat het goed zou zijn als je het stapje voor stapje aan pakt. Het gaat steeds op en neer. Het ene moment weet je zeker dat het niet de juiste weg en het volgende moment word je weer overspoeld door de angsten die je meegekregen hebt. Op een gegeven moment zul je merken dat de angsten toch minder worden en dat je eigen God gegeven ik de boventoon gaat voeren. Wat je ook ervaart, voelt en vreest, je kan het allemaal neerleggen hier en het is hier veilig bovendien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door twijfelendemoslima »

H.Numan schreef:
twijfelendemoslima schreef:Dit is heel makkelijk gezegd maar zo moeilijk gedaan. Want stel dat ik erachter kom dat het geloof mij niet gelukkig maakt, ik zou nooit mezelf kunnen zijn in mijn omgeving zonder gevolgen en ik wil mijn ouders niet kwijt want dat zou mij ook niet gelukkig maken.
Geloof maakt je niet gelukkig, dat doe je zelf.

Wat gelovigen - ongeacht welk geloof - doen is alle goede dingen toeschrijven aan hun god(en) en de kwade zaken aan zichzelf en/of de duivel(s). Dan wordt je heel snel ongelukkig...

Simpel voorbeeldje, gezien op TV:
Een auto rijdt met volle snelheid op een tegenligger. Een enorme botsing. Maar ... wonder boven wonder is niemand zelfs maar gewond. Alle inzittenden komen met de schrik vrij. Voor de camera zeggen ze dat dit een mirakel is. De een zei dat hij het dankte aan zijn beschermengel, de ander aan God. In een mohammedaans land kan je de woorden ietsje veranderen in allah en mohammed, uiteraard. De rest blijft hetzelfde.

Persoonlijk zou ik de firma's Chevrolet en Ford dankbaar zijn en niet de goden. Aangezien die bedrijven hun auto's met een super-veilige kooi constructie en airbags hebben uitgerust. Zonder die (leeuwen)kooi constructie en airbags zouden de inzittenden allemaal dood zijn geweest.
Heel duidelijk voorbeeld en als je dat zo uitlegt dan denk ik, ja dat is waar! Maar als ik in die auto zou zitten dan zou ik ook zeggen Allah hfedni (God heeft mij beschermt).

En binnen de Islam is het zo dat moslims geloven in mektab (het lot), maar wanneer je slechte dingen doet dan is dat aan jezelf te wijten en ook aan de influisteringen van de satan. Ik begrijp dan niet waarom Allah in al zijn barmhartigheid ervoor zorgt dat de slechte dingen ons niet overkomt, waarom zorgt Hij in al zijn barmhartigheid er niet voor dat wij geen zondes verrichten.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door Eliabe »

twijfelendemoslima schreef:
Eliabe schreef:Vraagje aan twijfelendemoslima.
Als je naar je gevoel luister wat zegt je gevoel?
Mijn gevoel zegt dat de kans dat Allah bestaat klein is.

Ik begrijp ook niet dat er uberhaupt een god bestaat die zoiets vervelends (zacht uitgedrukt) als angst niet kan wegnemen bij degene die hem aanbidt. En er is nog veel meer waar ik twijfels bij heb.
God, Allah of hoe we hem hier op aarde ook noemen, is iemand die door de mensen zelf is bedacht. De angst is niet door die ingegeven, dat zijn en doen we allemaal zelf. Angst hebben we allemaal wel eens. Zeker de mensen die met een geloof of een strenge god te maken hebben. Het komt mij zo bekend voor. Het belangrijkste is je gevoel. Luister er naar. Jij bent de enigste die de baas is over je leven, verder niemand anders. Allah niet, Mohammed niet, je ouders niet. Niemand. Ga de weg die je voel, hoe moeilijk hij ook is. Het is jouw leven. Blijf niet leven in het harnas waar je nu in zit. Wees vrij.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door Ariel »

twijfelendemoslima schreef: Is dit geen moeilijk leven?
Meer lastig dan moeilijk. Ik moest regelmatig ( toen ze klein waren) mijn kinderen waarschuwen dat ze geen verkeerde dingen zouden zeggen, bijvoorbeeld dat we op zondag naar een restaurant of naar een pretpark gingen . Maar wat betreft mijzelf vond ik het niet moeilijk. Ik wist wat ik wilde, en dat ik in mijn ogen het juiste deed. Dat "jokken "deed ik om mijn ouders niet te kwetsen.
want ik wil mezelf kunnen blijven maar ook weer niet mijn ouders verliezen.
Dat hoeft ook niet als je net zoals ik voorzichtig bent met wat je doet of zegt. Je innerlijke gedachten en geloof zijn van jezelf en niet van je ouders of je familie. Bedenk wel dat je door je ouders en je opvoeding moslima bent. Daar heb je niet zelf voor gekozen. Als jij geboren was in een atheistisch gezin dan geloofde jij nu niet in een God, of als jij in een Christen gezin opgevoed was, dan dacht jij nu ook heel anders. Je opvoeding maakt jou tot wat jij nu bent. Maar als je volwassen bent en zelf gaat nadenken dan mag jij in mijn opinie je eigen leven maken .

Elke kind dat in een Religieus gezin opgroeid is gehersenspoeld. Vergeet dat niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ik ben Trotseturk07

Bericht door H.Numan »

twijfelendemoslima schreef:Heel duidelijk voorbeeld en als je dat zo uitlegt dan denk ik, ja dat is waar! Maar als ik in die auto zou zitten dan zou ik ook zeggen Allah hfedni (God heeft mij beschermt).
Natuurlijk, lijkt me logisch. Maar je begrijpt het principe en dat is het begin.
En binnen de Islam is het zo dat moslims geloven in mektab (het lot), maar wanneer je slechte dingen doet dan is dat aan jezelf te wijten en ook aan de influisteringen van de satan. Ik begrijp dan niet waarom Allah in al zijn barmhartigheid ervoor zorgt dat de slechte dingen ons niet overkomt, waarom zorgt Hij in al zijn barmhartigheid er niet voor dat wij geen zondes verrichten.
Geloven, dat doe je maar in de kerk (of de moskee)! Ik geloof dat ik nog maar een kopje koffie ga maken. :hypocrite:

Dat lot, dat werd al aan flarden geschoten door de heer Cicero. Dit beredeneerde dat waarzeggen onmogelijk is, op basis van logica:

- Als de toekomst vast staat kan niets die toekomst veranderen. Het gebeurt immers toch, wat je ook doet. In dat geval kan je je er beter bij neerleggen het je lot aanvaarden. Waarzeggen is dus zinloos.
- Als de toekomst niet vast staat kan je het niet berekenen. Alles wat je doet of wat er gebeurt beïnvloed de toekomst. Niets of niemand kan dat voorspellen. Waarzggen is dan net zo goed zinloos.

In het voorbeeld van die twee auto's: de mohammedaanse opvatting over de eeuwigheid van het lot betekend dat je je positie altijd aanpast aan de omstandigheden. In dit geval de techniek. Het lijkt alsof je je mening niet verandert, maar de werkelijkheid is anders. Er is nogal verschil tussen een botsing van 2 wrakke T-Fords en 2 moderne extra veilige auto's.

Het probleem dat je opnoemt "waarom maakt allah ons niet zonder zonde" is eeuwen oud, en tevens bewijs dat goden niet bestaan:
- een zonde is gerelateerd aan 1 bepaalde religie. Wat binnen 1 religie zonde is, is mogelijk een heilig werk in een andere religie.
Denk aan jihad waar bij je iemand vermoord. Dat is plus puntjes pakken bij jullie en regelrecht moord bij de Christenen.
Of het eten van karbonaadjes: bij jullie een zonde, bij de Christenen een smakelijk tijdverdrijf.
- is er enige reden waarom allah een eeuwigdurend concentratiekamp (genaamd "hel") moet runnen om alle baardjes op een lijn te krijgen?
Je kunt een god moeilijk 'barmhartig' noemen als die je om de meest futiele redenen voor eeuwig gaat martelen.
- Stel dat jij je je overleden pa of opa tegenkomt die druk bezig is om 72 maagden uit te wonen. Bewonder je hem dan? Of wil je zoiets liever niet zien? :no1:
- Stel dat jij zelf 72 maagden (of druiven) krijgt, maar je ontdekt dat je pa "stout" is geweest en nu voor eeuwig en eeuwig gemarteld wordt in de hel.
Ga jij dan zelf genieten van de eeuwigheid? Lijkt me lastig. Ik zou het niet kunnen...
- Vind je 1 triljard jaar gruwelijk gemarteld worden niet ruim voldoende bestraffing voor iemand die 20 jaar geen zakat gegeven heeft?
Jouw "barmhartige" god niet, hoor! Eeuwig is eeuwig. Dus die gooit er nog een paar duizend triljard millennia extra op het vuur.

Elke religie barst van de onmogelijkheden. Ook het mohammedanisme.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie