hallo mensen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Theo.egypt
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 11, 2013 6:13 pm
Locatie: Hurghada Egypte

hallo mensen

Bericht door Theo.egypt »

Dag mensen allemaal.
Mijn naam is Theo Roozendaal (ik heb meer naam genoten) kom oorspronkelijk uit hoorn Nederland en woon nu reeds 5 jaar in Egypte.
Natuurlijk kom ik ook met de islam in aanraking. waar ik woon en werk, wordt over de hele mikmak gesproken, er zijn jongens die 5 keer per dag bidden en er zijn die er helemaal niks mee hebben.
Ook drinken ze sterke drank en zijn er winkels die het verkopen.
Het gaat even te ver om alles discussies die we voer hier op te schrijven, een wil ik er wel uit lichten daar ik er best wat hulp bij kan gebruiken dat is over het FGC het besnijden van meisjes.
Als ik iets niet precies weet zoek ik het op en lees er veel over, zo ook over dit onderwerp, gewoon omdat we veel bepraten en ook dit, ik heb Ali kunnen overtuigen het niet met zijn dochters te doen daar het gewoon niet in de koran staat, na een week geeft hij me gelijk en vraag waar dat gebruik dan vandaan komt, weer zoeken en ook op b.v. de website van Ayaan en heb niet het fijne kunnen vinden, doch Ali kunnen overtuigen dat het in grote moslim landen als Indonesië niet voor komt en in Marokko nauwelijks.
Ook komen gedwongen huwelijke hier waar ik woon weinig voor en meisje kan gewoon zeggen die wil ik niet. Wat mij opvalt is dat heel veel Egyptenaren niets moeten hebben van Saoedi Arabia veel jongen mensen vechten voor hun vrijheid en zijn zeker geen Egyptenaren te vinden die vechten in Syrië, politiek is nog iets was ze niet helemaal snappen en ook democratie niet.
Niet dat Nederland nu een groot voorbeeld zou moeten zijn daar er in NL ook veel mis is maar er is vrijheid en dat wil men hier ook gewoon. Ik hoop dat men niet te gauw opgeeft en dat als er iets moet veranderen dat ze eerst bij zich zelf moeten beginnen. Ik heb moeite om de taal eigen te maken maar ik geef niet op en dat zien ze ook.
een vriendelijk groet
van uit Hurhgada
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hallo mensen

Bericht door Ariel »

Hoi Theo. Van Harte Welkom op ons forum. Jij woont in Hurhgada. Daar zit jij waarschijnlijk niet tussen fanatieke moslims in. Woont je vriend Ali ook in Hurhgad?

Wat achterlijk dat hij toch zijn dochter wilde besnijden, maar helaas heeft hij het recht aan zijn kant. Want al wordt er in de Koran niet gesproken over vrouwenbesnijdenis, in de hadith staat het wel beschreven. Ik ben wel blij dat je Ali op andere gedachten kon brengen.
Helaas zijn er dus Sahih Hadith die vrouwenbesnijdenis goedkeuren.

Abu Dawoed Boek 41, Nummer 5251

Verteld door Umm Atiyyah al-Ansariyyah:
Een vrouw verrichte vroeger besnijdenissen in Medina. De profeet zei tegen haar: snij niet te diep want dat is beter voor de vrouw en fijner voor de echtgenoot.

Abu Dawud Book 41, Number 5251:

Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah:
A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more pleasing for a husband.

In deze hadith wordt dus duidelijk gezegd dat Mohammed besnijdenis bij vrouwen toestond.

Dit is allerminst de enige Sahih Hadith waar vrouwenbesnijdenis word genoemd.


Sahih Moslim Boek 003, Nummer 0684, (fragment)

Zij (Aisha) antwoorde: De boodschapper van Allah zei: als iemand tussen de vier delen (van een vrouw) zit en de besneden delen elkaar raken dan word het nemen van een bad verplicht.

Sahih Muslim Book 003, Number 0684, (fragment)
She (Aisha) answered: The Messenger of Allah (may peace be upon him) said: When anyone sits amidst four parts (of the woman) and the circumcised parts touch each other a bath becomes obligatory.

Kaliks Moewatta Boek 2 nummer 2.19.77

Yahya vertelde die het had gehoord van Malik die het had van Nafi dat Abdullah ibn Oemar pleegde te zeggen: Als een besneden deel een ander esneden deel raakt dan is ghusl (rituele reiniging) noodzakelijk.

Malik's Muwatta, Book 2: Book 2, Number 2.19.77:

Yahya related to me from Malik from Nafi that Abdullah ibn Umar used to say, "When the circumcised part passes the circumcised part, ghusl is obligatory."

Deze Hadith suggeren dat vrouwenbesnijdenis heel normaal was. Besneden delen kunnen elkaar alleen raken als zowel de man als de vrouw besneden zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: hallo mensen

Bericht door Dhana »

Welkom Theo. Ik heb de volgende wikipedialink gevonden. Wellicht dat die wat meer licht op dit (mensonterende) onderwerp kan laten schijnen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam is een heidense religie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Theo, probeer eens uit te vissen of ze daar kunnen begrijpen dat een boek dat door mensen is geschreven niet door God is geschreven. Vraag ook of God misschien dood is. We leven immers in de tijd van het e-book. Zou God dan niet bij machte zijn met de tijd van onze kennisbeschaving mee te gaan? Dat zou kunnen, want ook in de koran staat dat God de zesde of zevende dag is gaan rusten. Het kan haast niet anders dan dat God óf nog slaapt óf in zijn slaap is overleden.

En wat het besnijden betreft. De opdracht tot besnijden was aan het joodse volk gericht. NIET AAN MOSLIMS! En uitsluitend bedoeld voor mannen. Besnijden wil niet zeggen een hele hap van je piemelvlees afsnijden. Het ging God om de symboliek. Dus een klein sneetje was al voldoende. Maar wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. De beste manier is om die mafketels aan het denken te zetten. Zorg dat ze gaan twijfelen en overgaan tot de orde van de dag.

Trouwens, als ik God was zou ik beslist niet blij zijn met die heidense islamitische rituelen. Die moslim eikels komen klaar op een rondje om een steen lopen in Mekka. Mohammedanen schijnen over weinig kennis te beschikken over de boeken van God. Want vroeger werden de joden zwaar gestraft voor hun heidense strapatsen zoals moslims dat nu zien als het hoogtepunt van hun geloof. Misschien dat het daarom zo slecht gaat met alle moslims in de wereld. Dat zeg ik, zet die godsdienstwaanzinnigen daar in Egypte aan het denken. Kan nooit kwaad. Pas ondertussen wel op voor de godsdienstpolitie! Praat maar niet over de historische roverhoofdman Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: hallo mensen

Bericht door H.Numan »

Hoi Theo, leuk dat ik concurrentie krijg op het expat front. Ik woon wat verderop. Bij ons zie je veel burkas als het regent. Komen ze hier afkoelen en nat worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Theo.egypt
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 11, 2013 6:13 pm
Locatie: Hurghada Egypte

Re: hallo mensen

Bericht door Theo.egypt »

Het is al heel wat dat ik meer mensen hier kan overtuigen en ik krijg ook hulp van FB dames, daar worden ook al vragen over gesteld ik ken de koran nog niet zo goed maar ik word toch nooit moslim,boeddhist, christen of iets anders ik heb andere ideeën, net zo goed als ik mijn mening heb over Darwin's theorie die niet waterdicht is.
Ik ben blij met dit forum daar ik vragen kan stellen aan mensen die de koran en zijn boeken bestudeerd hebben.
De universele rechten van de mens zijn meer mijn richtlijn en ik weet dat ik de wereld problemen nooit zal oplossen maar elke druppel is er een.
Theo.egypt
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 11, 2013 6:13 pm
Locatie: Hurghada Egypte

Re: hallo mensen

Bericht door Theo.egypt »

Dhana schreef:Welkom Theo. Ik heb de volgende wikipedialink gevonden. Wellicht dat die wat meer licht op dit (mensonterende) onderwerp kan laten schijnen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis
hi Dhana zover was ik al zoek nu teksten in het arabisch tegen besnijdenissen moeilijk maar ik geef nooit op.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hallo mensen

Bericht door Ariel »

Theo.egypt schreef: zoek nu teksten in het arabisch tegen besnijdenissen moeilijk maar ik geef nooit op.
Theo, we moeten wel eerlijk tegen je zijn. Die teksten zal je NIET vinden. Niet in de Koran, en niet in de Hadith. Sorry...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: hallo mensen

Bericht door Ozes »

Op zich staat de vrouwelijke besnijdenis niet specifiek in de koran en dan is het ook niet verplicht. Wat je er wel kan bijhalen is dat de koran waarschuwt voor de "satan" die mensen probeert te verleiden tot het mismaken van Allahs creaties. Dit staat in surah 4 119
And I will mislead them, and I will arouse in them [sinful] desires, and I will command them so they will slit the ears of cattle, and I will command them so they will change the creation of Allah ." And whoever takes Satan as an ally instead of Allah has certainly sustained a clear loss.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: hallo mensen

Bericht door Dhana »

Theo.egypt schreef:
Dhana schreef:Welkom Theo. Ik heb de volgende wikipedialink gevonden. Wellicht dat die wat meer licht op dit (mensonterende) onderwerp kan laten schijnen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis
hi Dhana zover was ik al zoek nu teksten in het arabisch tegen besnijdenissen moeilijk maar ik geef nooit op.

Tja, Arabisch gaat me boven de pet dus trek ik me maar terug. :(
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: hallo mensen

Bericht door Dhana »

Circumcision is prescribed for both males and females. The correct view is that circumcision is obligatory for males and that it is one of the symbols of Islam, and that circumcision of women is mustahabb but not obligatory.
http://islamqa.info/en/ref/45528
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: hallo mensen

Bericht door H.Numan »

Theo, vrouwenbesnijdenis is een nogal heet hangijzer. Daar ga je heel weinig van terug vinden zwart op wit. Van origine is het, zo is me verteld, een Afrikaans gebruik. Maar weinig Afrikaanse stammen die niet mohammedaans zijn praktiseren het nog. Het gebruik is overgenomen door mohammedanen, en wordt daar op redelijk grote schaal gepraktiseerd. Redelijk groot is ook weer een probleem: het wordt lang niet overal toegepast. Zelden of nooit in Indonesië of Maleisië. Maar op grote schaal in Afrikaans mohammedaanse cirkels. In ieder geval in Somalië en omliggende zandlanden (denk aan Ayaan Hirshi). Of het in het midden oosten wordt toegepast durf ik niets te zeggen. Dat weet ik gewoon niet. In Nord Afrika wordt het wel toegepast. Egypte is in deze een Nood Afrikaans land.

Het is van origine geen mohammedaans begrip, maar gezien de absurde vrouwenangst iets dat ze erg graag overnamen, en nog steeds graag praktiseren. Net als slavernij. Voor de bühne ontkennen ze alles. Kan gemakkelijk, want noch de koran noch de hadiths zeggen er iets over. In tegenstelling tot het westen kennen ze ook nog het begrip taqiyya. Dat is een enorm verschil. Liegen mag, vooral tegen niet mohammedanen. En altijd als het het mohammedanisme bevorderd. Een mohammedaan kan oprecht huilen over de aanval op New York waarbij 4000 mensen om het leven kwamen. Tegen westerlingen. Maar vijf minuten later viert hij die overwinning op de heidenen met z'n mohammedaanse vrienden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: hallo mensen

Bericht door Dhana »

Ik ben bang dat het in Indonesië juist meer regel dan uitzondering is, Numan.

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... 80%99.html
Laatst gewijzigd door Dhana op wo apr 17, 2013 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alles wat smerig is is bijna altijd afkomstig van islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Het is van origine geen mohammedaans begrip, maar gezien de absurde vrouwenangst iets dat ze erg graag overnamen, en nog steeds graag praktiseren. Net als slavernij. Voor de bühne ontkennen ze alles. Kan gemakkelijk, want noch de koran noch de hadiths zeggen er iets over.
Lees je wel goed op dit forum? Of heb je een slecht geheugen my dear? Ariel heeft dit islamitisch probleem duidelijk bewezen met een of meer hadiths. En wat ik geleerd heb op dit forum is dat hadiths net zo heilig zijn als de koran. Hoe dat zo? Welnu, omdat dezelfde onzin van dezelfde onzinnige man vandaan komt. MOHAMMED!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: hallo mensen

Bericht door mercator »

Theo.egypt schreef:Ik ben blij met dit forum daar ik vragen kan stellen aan mensen die de koran en zijn boeken bestudeerd hebben.
Welkom Theo maar wat die vragen over de Koran en aanverwante mythologie betreft zal Mercator je niet veel wijzer kunnen maken omdat ik denk dat het "bestuderen" van onzin alleen maar onzinnige kennis oplevert.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Theo.egypt
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 11, 2013 6:13 pm
Locatie: Hurghada Egypte

Re: hallo mensen

Bericht door Theo.egypt »

HI mensen
Volgens een gynaecologe in een ziekenhuis in Cairo is er een link voor een fatwa van Ali Gomaa : http://alimamalallama.com/article.php?id=167 .
die dit onderwerp in het Arabisch heeft.
nu kost het mij heel veel moeite om dit te lezen mijn arabisch is nog veel te slecht. Is er iemand op dit forum die mij kan helpen dat ik zonder problemen dit uit print en er mee aan de gang gaat.

موقع الإمام العلامة -الأستاذ الدكتور علي جمعة
alimamalallama.com

theo
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: hallo mensen

Bericht door Dhana »

Theo.egypt schreef:HI mensen
Volgens een gynaecologe in een ziekenhuis in Cairo is er een link voor een fatwa van Ali Gomaa : http://alimamalallama.com/article.php?id=167 .
die dit onderwerp in het Arabisch heeft.
nu kost het mij heel veel moeite om dit te lezen mijn arabisch is nog veel te slecht. Is er iemand op dit forum die mij kan helpen dat ik zonder problemen dit uit print en er mee aan de gang gaat.

موقع الإمام العلامة -الأستاذ الدكتور علي جمعة
alimamalallama.com

theo

Ik ken iemand die arabisch sprekend is en in de taal afgestudeerd heeft. Als er hier verder niemand is die de taal machtig is, kan ik het hem vragen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Theo.egypt
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 11, 2013 6:13 pm
Locatie: Hurghada Egypte

Re: hallo mensen

Bericht door Theo.egypt »

H.Numan schreef:Theo, vrouwenbesnijdenis is een nogal heet hangijzer. Daar ga je heel weinig van terug vinden zwart op wit. Van origine is het, zo is me verteld, een Afrikaans gebruik. Maar weinig Afrikaanse stammen die niet mohammedaans zijn praktiseren het nog. Het gebruik is overgenomen door mohammedanen, en wordt daar op redelijk grote schaal gepraktiseerd. Redelijk groot is ook weer een probleem: het wordt lang niet overal toegepast. Zelden of nooit in Indonesië of Maleisië. Maar op grote schaal in Afrikaans mohammedaanse cirkels. In ieder geval in Somalië en omliggende zandlanden (denk aan Ayaan Hirshi). Of het in het midden oosten wordt toegepast durf ik niets te zeggen. Dat weet ik gewoon niet. In Nord Afrika wordt het wel toegepast. Egypte is in deze een Nood Afrikaans land.

Het is van origine geen mohammedaans begrip, maar gezien de absurde vrouwenangst iets dat ze erg graag overnamen, en nog steeds graag praktiseren. Net als slavernij. Voor de bühne ontkennen ze alles. Kan gemakkelijk, want noch de koran noch de hadiths zeggen er iets over. In tegenstelling tot het westen kennen ze ook nog het begrip taqiyya. Dat is een enorm verschil. Liegen mag, vooral tegen niet mohammedanen. En altijd als het het mohammedanisme bevorderd. Een mohammedaan kan oprecht huilen over de aanval op New York waarbij 4000 mensen om het leven kwamen. Tegen westerlingen. Maar vijf minuten later viert hij die overwinning op de heidenen met z'n mohammedaanse vrienden.
Ja in egypte komt het nog op grote schaal voor, er is me verteld dat dit door een moslim dokter wordt gedaan, waarop ik voeg een man ja een dokter.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hallo mensen

Bericht door Ariel »

Theo.egypt schreef: nu kost het mij heel veel moeite om dit te lezen mijn arabisch is nog veel te slecht. Is er iemand op dit forum die mij kan helpen dat ik zonder problemen dit uit print en er mee aan de gang gaat.
Onze Dutch is goed in het Arabisch maar die is er nu even niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: hallo mensen

Bericht door Ali Yas »

Dhana schreef:
Theo.egypt schreef:HI mensen
Volgens een gynaecologe in een ziekenhuis in Cairo is er een link voor een fatwa van Ali Gomaa : http://alimamalallama.com/article.php?id=167 .
die dit onderwerp in het Arabisch heeft.
nu kost het mij heel veel moeite om dit te lezen mijn arabisch is nog veel te slecht. Is er iemand op dit forum die mij kan helpen dat ik zonder problemen dit uit print en er mee aan de gang gaat.

موقع الإمام العلامة -الأستاذ الدكتور علي جمعة
alimamalallama.com

theo

Ik ken iemand die arabisch sprekend is en in de taal afgestudeerd heeft. Als er hier verder niemand is die de taal machtig is, kan ik het hem vragen.
Daar hebben we toch Google Vertalen voor, Prof. Dr. Ali Gomaa?
Many people think that the issue of female genital mutilation, a new issue raised in these days, and some of them claim that they have been raised after the Population Conference in Cairo, and this is not so, Fajtan females raised by Sheikh Rashid Rida in his magazine Al-Manar in 1904; where people ask then about the necessity of circumcision, He writes under the title «the necessity of circumcision or Sneth» Ibn al-Mundhir: Not in circumcision news because it does not years tracking, and protested Sayers that year speech Osama when Ahmad and al: «circumcision years in men, an honor women» and narrator Hajjaj bin Ertah mudallis.

In the year 1951, sends His Excellency the Egyptian Minister of Health to virtue scholar Sheikh Mahmoud Shaltout member of the senior scientists, and a professor of Sharia Al-Azhar [The Grand Imam later] asking him about the issue of circumcision, especially female genital mutilation, فيجيبه an answer in 28/05/1951 AD published in the Journal of Al-Azhar Folder 23 Muharram Year 1371 AH on page 21, and says very clearly: The law decides a general principle, which is that when proven way of careful research does not accidentally consensus temporary received in response to the trend of private or keep up with the tradition of folk certain that in order to harm health, or corrupt morally , they must be legally prevent it work, to ward off damage or corruption, and to prove it in the female genital mutilation, it is where on his practice people, تعوده under Islamic law, and learned men of the law from the era of prophecy, to this day, is that circumcised honor, It is not a duty, not years.

Then spoke words psychologically after that, but as نقلناه important base, represents the mind-Faqih Muslim skilled of doctrine, and the story of this is that in the month of May of the same year issued a magazine, Dr. supplement about female genital mutilation, I asked where a range of doctors for their opinion and advise in this subject, Vojmat the their word not need circumcision of girls, and pointed to the damage that may result from this process, but - truth be told - expressed as a matter of opinion, and civilization مجارة, and not for medical information confirmed.

In the magazine the banner of Islam in the first issue of the fifth year of June 1951 m [Ramadan 1370 AH] The magazine work survey of senior scientists, said Sheikh Ibrahim Hamroush Member of the senior scientists, and chairman of the Fatwa Committee Azhar after the words of a long relation ceiling knowledge is common, which falls back to the things our world as commanded «You know inter دنياكم: it may leave a circumcision, but in this case you do not Balmakramh, If I want to report a ban on female circumcision, they must know that the path is true that science proves in circumcised damaging by even arguably prevention. Says Professor Abdul Wahab otherwise, a professor of Sharia Faculty of Law, after the words long: that physicians must expand the circle introspective, and not judge that the circumcision of girls harmful based on individual cases, and to compare the destination health among circumcised, it is not circumcised, and if was this induction and the result was that the girl circumcision is harmful to them and saw prevent this prohibition does not oppose the text in the religion, not the consensus of the Muslim scholars.

He says Mohamed Bek-Banna, a senior scientists also after the words long which he referred to different doctors, and then said: If you participated in a greater number as eternity - I mean, in the form of the Conference - the search is completed and fuller, and the conclusion that Muslims option from the religious aspect , and that it is up to the interest, and must be looking in search of enough knowledge of experts.

In Volume 24 of the Journal of Al-Azhar, in its tenth issued in September 1372, corresponding to June 11, 1953 speaks Sheikh Mohamed Arafa, editor of the magazine, and a member of the group leading scientists, he says: The science sees it hurts married life, and leads to the spread of drugs among men, If it is proven all that ordered him very easy, it is not from not circumcised women from wrong, and Achttant should not this user exhausting them, and if banned in Egypt also banned in some Muslim countries such as Turkey and the Maghreb, there is nothing wrong and God bless to the right.

It is clear from all this that the issue is old, speaks about Sheikh Hassanein Mohamed Makhlouf, and Sheikh Sayed earlier, and return Sheikh Mahmoud Shaltout in his book [fatwas] issued in 1959, and stating once again that female circumcision do not have a reason to, and to Tanima not legally nor created nor طبا.

It is clear also that this command when senior scientists related knowledge medical certainty, and since the medical knowledge prevailing in early times says Bnfh, said scholars: that honor, and spoke to honor denies that it is obligatory, and even that year, and make it generally complied people to their scientific knowledge in every age , therefore the response in the first two wrote, quoting as an honor, not for approval, but to deny that it is obligatory and Sunni them.

We talked also about that of circumcision are four types, and the first phase is عناها doctors ancients, who build them spoke scholars as an honor, and that this first stage is usually not the rites, and this sense they are also an honor, they are not from the law at all, but building prevailing on the medical information in the era of the ages.

It's all so clear that physicians must declare facts that may come to research, and conferences scientific, and decisions reached by the World Health Organization, and as may be engulfed by the doctors specialists in this matter now; so that became a consensus with the knowledge I am convinced, also called Shariah scholars since More than half a century, may Allah be pleased with them and Erdahm.

As we follow what is certain it medicine, and settled upon the floor, we follow those scientists who have continued our assets, left us the Amahgp white, praise be to Allah, the Lord of the Worlds.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam drek als afvalreligie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Daar hebben we toch Google Vertalen voor, Prof. Dr. Ali Gomaa?
Zo werkt zoiets nooit niet natuurlijk! Begrijp je dat dan niet?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Islam drek als afvalreligie

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ali Yas schreef:
Daar hebben we toch Google Vertalen voor, Prof. Dr. Ali Gomaa?
Zo werkt zoiets nooit niet natuurlijk! Begrijp je dat dan niet?
Eh... Nee. :huh:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: hallo mensen

Bericht door Dhana »

Theo.egypt schreef:HI mensen
Volgens een gynaecologe in een ziekenhuis in Cairo is er een link voor een fatwa van Ali Gomaa : http://alimamalallama.com/article.php?id=167 .
die dit onderwerp in het Arabisch heeft.
nu kost het mij heel veel moeite om dit te lezen mijn arabisch is nog veel te slecht. Is er iemand op dit forum die mij kan helpen dat ik zonder problemen dit uit print en er mee aan de gang gaat.

موقع الإمام العلامة -الأستاذ الدكتور علي جمعة
alimamalallama.com

theo

Vertaling:

"Voor het eerst werd over de vrouwelijke besnijdenis gepubliceerd in het tijdschrift AL-MANAR in 1904.
Vrouwelijke besnijdenis is niet verplicht. Maar het mag.
Ik lees "MUKARRAMA LIL-NASAA" vertaling:Het is een eer voor de vrouwen. Niet verplicht.
Dus het is niet verplicht (het is geen SUNNA)
De schrijver vermeldt een brief uit 1951 van de toenmalige Egyptische minister van gezondheid aan AL-AZHAR informeerde over de vrouwelijke besnijdenis. Het antwoord kwam van de grote sheik van Al-Azhar Sheik Mahmoed Sjaltoet, zeggende dat de Sjaria vanaf de tijd van Muhammed tot op heden de vrouwl.besnijd. NIET verplicht. En in zijn boek uit 1959 de genoemde Sheik herhaalt wat hij eerder verklaard heeft plus dat "geen enkel geloof of wet of medische instaties" toejuigen vrouwelijke besnijdenis. Ook een andere Sheik deelt dezelfde mening, dat blijkt uit een artikel in het AL-Azhar tijdschrift van 1953.Verder verschillende Islam geleerden hebben zich uitgelaten over dit onderwerp.
Sommige geleerden vragen zich af of zo'n ingreep veilig is voor vrouwen. Dus in een notendop: Het is een EER voor vrouwen maar het is niet verplicht door de Sharia.

Eventule fouten in spelling of verkeerde zinsopbouw zijn te wijten aan het feit dat de vertaler geen geboren Nederlander is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Theo.egypt
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 11, 2013 6:13 pm
Locatie: Hurghada Egypte

Re: hallo mensen

Bericht door Theo.egypt »

De oorsprong van dit gebruik is niet bekend. Feit is dat vrouwenbesnijdenis reeds bestond voor de opkomst van het christendom en de islam. Tekenen van vrouwenbesnijdenis werden aangetroffen op Egyptische mummies. Het gebruik zou onder meer in de Afrikaanse tropen, bij de Inca's in Mexico en bij sommige Australische stammen zijn voorgekomen of nog steeds voorkomen. In de Nijlvallei (Egypte, Soedan, Ethiopië) is het gebruik nog steeds in zwang, net als in delen van Rusland en in sommige Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen.

Het fenomeen doet zich voor bij gemeenschappen van alle religies, bij animisten en bij niet-gelovigen. Wat muslimlanden betreft, blijkt in Egypte en Soedan vrouwenbesnijdenis overwegend bij muslims voor te komen. In andere muslimlanden echter, zoals de landen van de Perzische Golf, Iran, Noord-Afrika, Turkije, Iran, Pakistan, Syrië, Libanon, enz. worden muslimvrouwen gewoonlijk niet besneden.

Ook in onze streken kwam vrouwenbesnijdenis tot vrij recent voor. Tot in de jaren 1950 en soms nog later werd clitoridectomie (verwijderen van de clitoris) in West-Europa en de VS toegepast voor het behandelen van wat men toen beschouwde als 'vrouwenkwalen', zoals hysterie, epilepsie, masturbatie, lesbische homoseksualiteit, melancholie, nymfomanie, enz. In 1977 diende een vrouw in de VS klacht in tegen een arts die haar besneden had om haar te genezen van 'seksuele ongevoeligheid'. De reacties van de medische wereld waren verdeeld. Sommige medici zagen geen reden waarom die operatie uitgevoerd werd, anderen vonden het een 'matter of judgement' .

Vrouwenbesnijdenis is dus een zaak van alle tijden, en komt vandaag de dag nog steeds voor in verschillende delen van de wereld, om uiteenlopende redenen en ongeacht (of ondanks) het geloof dat men aanhangt
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Achterstandsreligie met een luchtje

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Ali Yas schreef:
Daar hebben we toch Google Vertalen voor, Prof. Dr. Ali Gomaa?
Zo werkt zoiets nooit niet natuurlijk! Begrijp je dat dan niet?
Eh... Nee. :huh:
Zeker nooit geprobeerd iets te vertalen via Google? En als Arabisch sprekende mensen die geen analfabeet zijn, wel Arabisch kunnen lezen, maar het niet begrijpen, wat verwacht Ali Has dan nog van Google. Vertaalgoogle maar eens! :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie