Hallo, ex moslim hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Monique schreef:"positiever door het leven gaan" zeg je.
Wie moet er "positiever door het leven gaan"?
Nederland was een heel positief land.
Wie moet een "positieve indruk" achterlaten?
Alle mensen die verstandig genoeg zijn om te beseffen dat anders alleen maar erger word.
Negeren, inderdaad. Iets waar ik niets mee te maken wil hebben dan negeer ik. Mensen waar ik niets mee te maken wil hebben die negeer ik.
Waarom zou ik mij "positief" moeten opstellen tegenover islam en moslims?
Ik hoop dat niemand in de wereld zich positief opstelt tegenover islam. Maar positiever opstellen tegenover u medemensen, ongeacht cultuur en religie (ook moslims).. dat zijn basis regels die je aan u kinderen hoort door te geven. Hier is dat precies Chinees.
Ik heb net zoveel "respect" voor islam en moslims als zij voor mij hebben. (atheïstische ongetrouwd samenwonende werkende vrouw met kinderen)
In de islamterritoria was ik allang gestenigd.
En ik opgehangen volgens islamitische wetten, maar da wilt nog altijd niet zeggen dat alle moslims hier daar ook zo over denken.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Monique »

Havermout schreef:
Monique schreef:"positiever door het leven gaan" zeg je.
Wie moet er "positiever door het leven gaan"?
Nederland was een heel positief land.
Wie moet een "positieve indruk" achterlaten?
Alle mensen die verstandig genoeg zijn om te beseffen dat anders alleen maar erger word.
Negeren, inderdaad. Iets waar ik niets mee te maken wil hebben dan negeer ik. Mensen waar ik niets mee te maken wil hebben die negeer ik.
Waarom zou ik mij "positief" moeten opstellen tegenover islam en moslims?
Ik hoop dat niemand in de wereld zich positief opstelt tegenover islam. Maar positiever opstellen tegenover u medemensen, ongeacht cultuur en religie (ook moslims).. dat zijn basis regels die je aan u kinderen hoort door te geven. Hier is dat precies Chinees.
Ik heb net zoveel "respect" voor islam en moslims als zij voor mij hebben. (atheïstische ongetrouwd samenwonende werkende vrouw met kinderen)
In de islamterritoria was ik allang gestenigd.
En ik opgehangen volgens islamitische wetten, maar da wilt nog altijd niet zeggen dat alle moslims hier daar ook zo over denken.
Als ze daar niet zo over denken vraag ik me af waarom ze moslims zijn. Ik vraag me af hoe ze dan moslim kunnen zijn.
Amorele atheistische nitwit
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Monique schreef:
Havermout schreef:
Monique schreef:"positiever door het leven gaan" zeg je.
Wie moet er "positiever door het leven gaan"?
Nederland was een heel positief land.
Wie moet een "positieve indruk" achterlaten?
Alle mensen die verstandig genoeg zijn om te beseffen dat anders alleen maar erger word.
Negeren, inderdaad. Iets waar ik niets mee te maken wil hebben dan negeer ik. Mensen waar ik niets mee te maken wil hebben die negeer ik.
Waarom zou ik mij "positief" moeten opstellen tegenover islam en moslims?
Ik hoop dat niemand in de wereld zich positief opstelt tegenover islam. Maar positiever opstellen tegenover u medemensen, ongeacht cultuur en religie (ook moslims).. dat zijn basis regels die je aan u kinderen hoort door te geven. Hier is dat precies Chinees.
Ik heb net zoveel "respect" voor islam en moslims als zij voor mij hebben. (atheïstische ongetrouwd samenwonende werkende vrouw met kinderen)
In de islamterritoria was ik allang gestenigd.
En ik opgehangen volgens islamitische wetten, maar da wilt nog altijd niet zeggen dat alle moslims hier daar ook zo over denken.
Als ze daar niet zo over denken vraag ik me af waarom ze moslims zijn. Ik vraag me af hoe ze dan moslim kunnen zijn.
Omdat zeker de helft van moslims hier zelfs niet willen weten wat er in de koran staat, de gevolgen van iemand die twijfelt zijn ernstig. Je moet maar als moslim geboren zijn..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Monique »

Havermout schreef: Omdat zeker de helft van moslims hier zelfs niet willen weten wat er in de koran staat, de gevolgen van iemand die twijfelt zijn ernstig. Je moet maar als moslim geboren zijn
De gevolgen van twijfelen zij alleen maar ernstig in de moslimterritoria.
In Nederland is iedereen vrij om te geloven wat ze willen, zonder sancties.

Dat moslims de wetten van de islamterritoria willen naleven (zelfs als ze twijfelen of niet geloven) betekent alleen maar dat er niets zal veranderen. De westerse moslims houden die angstcultuur helemaal zelf in stand.
Ik ga daar geen rekening mee houden. Wanneer ik een griet met een hoofddoek zie is dat voor mij een moslim. Wat haar beweegredenen zijn en of ze eigenlijk wel de koran kent of helemaal achter die hoofddoek staat zal mij een zorg zijn; dat is haar probleem/keuze.

Wanneer moslims willen dat dingen veranderen zullen ze dat toch echt helemaal zelf moeten doen. De Nederlandse wet biedt alle mogelijkheden.
Zolang die twijfelende helft waar je het over hebt hun mond dichthoudt en niet tegen de fanatici ingaan is het voor mij allemaal één pot nat en hebben ze het aan zichzelf te danken.

De islam en de regeltjes hebben niets met mij te maken. Ik wens er dan ook geen enkele rekening mee te houden.

Verder ga ik ervan uit dat moslims die hier wonen graag de westerse levenswijze hebben. Zo niet vraag ik me af wat ze hier doen. Wanneer ze volgens de islamitische wetten willen leven zijn er genoeg landen in de wereld waar ze hun gang kunnen gaan.
Amorele atheistische nitwit
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Monique schreef:
Havermout schreef: Omdat zeker de helft van moslims hier zelfs niet willen weten wat er in de koran staat, de gevolgen van iemand die twijfelt zijn ernstig. Je moet maar als moslim geboren zijn
De gevolgen van twijfelen zij alleen maar ernstig in de moslimterritoria.
In Nederland is iedereen vrij om te geloven wat ze willen, zonder sancties.

Dat moslims de wetten van de islamterritoria willen naleven (zelfs als ze twijfelen of niet geloven) betekent alleen maar dat er niets zal veranderen. De westerse moslims houden die angstcultuur helemaal zelf in stand.
Ik ga daar geen rekening mee houden. Wanneer ik een griet met een hoofddoek zie is dat voor mij een moslim. Wat haar beweegredenen zijn en of ze eigenlijk wel de koran kent of helemaal achter die hoofddoek staat zal mij een zorg zijn; dat is haar probleem/keuze.

Wanneer moslims willen dat dingen veranderen zullen ze dat toch echt helemaal zelf moeten doen. De Nederlandse wet biedt alle mogelijkheden.
Zolang die twijfelende helft waar je het over hebt hun mond dichthoudt en niet tegen de fanatici ingaan is het voor mij allemaal één pot nat en hebben ze het aan zichzelf te danken.

De islam en de regeltjes hebben niets met mij te maken. Ik wens er dan ook geen enkele rekening mee te houden.

Verder ga ik ervan uit dat moslims die hier wonen graag de westerse levenswijze hebben. Zo niet vraag ik me af wat ze hier doen. Wanneer ze volgens de islamitische wetten willen leven zijn er genoeg landen in de wereld waar ze hun gang kunnen gaan.
Dit krijg je dus als jij je alleen bezighoud met het politieke gedeelte van het probleem. Ernstige gevolgen voor een ex moslima in België bv is een verbanning door familie en vrienden, of fysieke geweld. Wat de Nederlandse of Belgische wet ook heeft beslist. Maar als jij zegt, "mijn probleem niet" of "allemaal 1 pot nat"... dan is dat nu eenmaal zo.

Grappig hoe ik alleen vraag om jullie wat positiever op te stellen tegenover jullie medemensen, (er zijn ook moslims die ondanks hun religie dat ook proberen), en dan krijg ik hier duizenden excuusjes over hoe islam slecht is en watnog allemaal als antwoord... en allemaal zodat jullie niet uit jullie “comfort zone” hoeven te bewegen. Komt dat je niet bekend voor?
Maar langs de andere kant verwachten jullie snel resultaat van bv een geboren moslima om zich te bekeren, een schuilplaats en een compleet nieuw leven vind en haar familie en vrienden opgeeft.. Ahja, want anders worden jullie “ongeduldig”.

In ieder geval, dit was mijn introductie topic, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt (met veel grammaticale fouten) en jullie ook.
Maar i.v.m. met deze onderwerp wil ik er voorlopig niet meer op in gaan.. Anders blijven we maar rond de pot draaien.
icon_wave.gif
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Monique »

Havermout schreef:
Monique schreef:
Havermout schreef: Omdat zeker de helft van moslims hier zelfs niet willen weten wat er in de koran staat, de gevolgen van iemand die twijfelt zijn ernstig. Je moet maar als moslim geboren zijn
De gevolgen van twijfelen zij alleen maar ernstig in de moslimterritoria.
In Nederland is iedereen vrij om te geloven wat ze willen, zonder sancties.

Dat moslims de wetten van de islamterritoria willen naleven (zelfs als ze twijfelen of niet geloven) betekent alleen maar dat er niets zal veranderen. De westerse moslims houden die angstcultuur helemaal zelf in stand.
Ik ga daar geen rekening mee houden. Wanneer ik een griet met een hoofddoek zie is dat voor mij een moslim. Wat haar beweegredenen zijn en of ze eigenlijk wel de koran kent of helemaal achter die hoofddoek staat zal mij een zorg zijn; dat is haar probleem/keuze.

Wanneer moslims willen dat dingen veranderen zullen ze dat toch echt helemaal zelf moeten doen. De Nederlandse wet biedt alle mogelijkheden.
Zolang die twijfelende helft waar je het over hebt hun mond dichthoudt en niet tegen de fanatici ingaan is het voor mij allemaal één pot nat en hebben ze het aan zichzelf te danken.

De islam en de regeltjes hebben niets met mij te maken. Ik wens er dan ook geen enkele rekening mee te houden.

Verder ga ik ervan uit dat moslims die hier wonen graag de westerse levenswijze hebben. Zo niet vraag ik me af wat ze hier doen. Wanneer ze volgens de islamitische wetten willen leven zijn er genoeg landen in de wereld waar ze hun gang kunnen gaan.
Dit krijg je dus als jij je alleen bezighoud met het politieke gedeelte van het probleem. Ernstige gevolgen voor een ex moslima in België bv is een verbanning door familie en vrienden, of fysieke geweld. Wat de Nederlandse of Belgische wet ook heeft beslist. Maar als jij zegt, "mijn probleem niet" of "allemaal 1 pot nat"... dan is dat nu eenmaal zo.

Grappig hoe ik alleen vraag om jullie wat positiever op te stellen tegenover jullie medemensen, (er zijn ook moslims die ondanks hun religie dat ook proberen), en dan krijg ik hier duizenden excuusjes over hoe islam slecht is en watnog allemaal als antwoord... en allemaal zodat jullie niet uit jullie “comfort zone” hoeven te bewegen. Komt dat je niet bekend voor?
Maar langs de andere kant verwachten jullie snel resultaat van bv een geboren moslima om zich te bekeren, een schuilplaats en een compleet nieuw leven vind en haar familie en vrienden opgeeft.. Ahja, want anders worden jullie “ongeduldig”.

In ieder geval, dit was mijn introductie topic, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt (met veel grammaticale fouten) en jullie ook.
Maar i.v.m. met deze onderwerp wil ik er voorlopig niet meer op in gaan.. Anders blijven we maar rond de pot draaien.
icon_wave.gif
Tot zover de "ex" moslim die het weglopen niet verleerd is.

Ik wil toch even proberen om een dingetje recht te zetten.
Je hebt het steeds over "jullie". "jullie" ken ik niet. Ik ben Monique en spreek uitsluitend voor mezelf. Ik ben geen onderdeel van wat voor groepering dan ook, "jullie" is op mij dus niet van toepassing.
Dit krijg je dus als jij je alleen bezighoud met het politieke gedeelte van het probleem.
Ik hou me helemaal niet bezig met islam en de uitwassen etc. Islam interesseert me niet. Net zoals andere religies me niet interesseren.
Ik beschouw (met dank aan mercator) een religie als een hobby. Mensen hebben hobby's; sommigen hebben een religie als hobby en ik heb mijn motor en gitaar als hobby.
Ik interesseer me net zoveel voor moslims als moslims zich voor mij interesseren.
Leven en laten leven dus.
Amorele atheistische nitwit
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Monique schreef: Tot zover de "ex" moslim die het weglopen niet verleerd is.
Je breekt mijn hart monique.
Ik wil toch even proberen om een dingetje recht te zetten.
Je hebt het steeds over "jullie". "jullie" ken ik niet. Ik ben Monique en spreek uitsluitend voor mezelf. Ik ben geen onderdeel van wat voor groepering dan ook, "jullie" is op mij dus niet van toepassing.
In dit geval bedoel ik de niet geboren moslims en die tegelijkertijd ook niks te maken willen hebben met moslims.. wat ook betekent, niks te maken hebben met u medemens. Geeft een verkeerd signaal aan ons kinderen vind ik persoonlijk, toch niet zo moeilijk? En in sommige gevallen bedoel ik met "jullie" gewoon “westerlingen”, “belgen”. Kan misschien beleefder, maar ondertussen heb ik wel door dat er weinig rekening word gehouden met beleefdheid.

Ik ben ook geen onderdeel meer van een groepering, ik ben gewoon even kritisch tegen sommige hier als tegen de moslims omdat in mijn ogen iemand die begrijpt dat islam een leugen is en controle heeft op alle moslims en dat moslims nog vele jaren zullen meedraaien, dat je dan niet bepaald beter bent als mens wanneer je ze gaat negeren of je wanneer je liever een negatieve indruk achterlaat. Zo creëren we toch alleen maar meer afstand en haat. Ben jij daar niet voor? Goed, leef en laat leven dan.

Ik hou me helemaal niet bezig met islam en de uitwassen etc. Islam interesseert me niet. Net zoals andere religies me niet interesseren.
Ik beschouw (met dank aan mercator) een religie als een hobby. Mensen hebben hobby's; sommigen hebben een religie als hobby en ik heb mijn motor en gitaar als hobby.
Ik interesseer me net zoveel voor moslims als moslims zich voor mij interesseren.
Leven en laten leven dus.
Als je niet geinteresseert bent om u positiever op te stellen tegenover u medemens, ongeacht cultuur en religie.. Waarom blijf je hier dan haperen over motors en gitaren? Het is niet omdat JIJ niet geinteresseert bent in een betere samenleving dat hetgeen ik zeg zo onredelijk klinkt waardoor je wilt blijven in debat gaan met mij.
Heb toch het gevoel dat je dit meer doet om iemand te “beschermen” hier :)
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Monique schreef: Welkom Havermout.
Dit heeft dus absoluut geen betekenis meer voor mij als dit alleen maar gericht is naar de internet-versie van ik, want op straat kan ik geen groet verwachten van u omdat, als ik u berichten mag geloven, op een moslim lijk.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Iznogoodh »

Ik heb een pesthekel aan de islam. Maar niet aan moslims. Dit forum ziet helaas het verschil vaak niet. Hier heb je leden die botweg zeggen dat moslims niet beschaafd zijn en moderator Ariel fluit ze niet eens terug.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door silkyboxershortXL »

VRIJHEID IS NIET LANGER MEER VANZELFSPREKEND. De dreiging voor het avondland komt van 3 kanten,- de moslims en de gouvernementele instanties en de bewakende instituties met in hun kielzog de gutmensch bij wie iedere kritische verhandeling geblokkeerd is en de andersdenkenden discrimineert . De oorlog is reeds begonnen daar veranderen jouw goede bedoelingen niets aan. Als ik zeg Ga voor jezelf Wie weet word je een 2e Ja, wie is jouw held?
Kort filmpje
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Pilgrim »

Havermout schreef:
Monique schreef: Welkom Havermout.
Dit heeft dus absoluut geen betekenis meer voor mij als dit alleen maar gericht is naar de internet-versie van ik, want op straat kan ik geen groet verwachten van u omdat, als ik u berichten mag geloven, op een moslim lijk.
Nou ik groet je wel hoor en Monique doet dat volgens mij ook wel (of niet?). Ik heb alle respect voor ex-moslims, want ik weet dat het een hele geestelijke strijd vergt om van de Islam los te komen. Persoonlijk heb ik ook niets tegen moslims als mens (als ze als mens goed zijn tenminste) maar wel tegen de ideologie van de Islam zelf, net als jij.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ariel »

Iznogoodh schreef:Ik heb een pesthekel aan de islam. Maar niet aan moslims. Dit forum ziet helaas het verschil vaak niet. Hier heb je leden die botweg zeggen dat moslims niet beschaafd zijn en moderator Ariel fluit ze niet eens terug.
Wat weet jij daarvan Iznogoodh. Er bestaat ook nog zo iets als een PM. Maar ach...Ik begrijp niet waarom ik op jou reageer. Maar nu je hier toch weer even bent, kan jij mij misschien het verschil uitleggen tussen een gelovige moslim ( Een moslim betekent letterlijk: Iemand die zich overgeeft aan de wil van de enige God , lees Allah) en Islam, dat niet vrede betekent maar onderwerping of overgave .

Nogmaals, kan jij mij dat als "expert"uitleggen? Wat heeft Islam dat een Moslim niet heeft.
En hoe zit het met je aversie tegen Christenen vraag ik me af? Ben jij daar ook zo coulant voor?

Misschien moet je weer eens even naar deze post kijken, en dan kan je misschien begrijpen dat sommige hier zeggen dat sommige moslims geen beschaving hebben.

Weet je Iznogoodh. Ik heb met Moslims alle geduld van de wereld, ik haat ze niet, en als ik ze tegen kom krijgen ze een vriendelijke groet van me, maar jij irriteert zo enorm met je beschuldigingen en je hypocrite gedrag dat ik al kokhals als ik een post op dit forum van je tegen kom. Bah....Geef mij maar 10 extremistische moslim te logeren ,dan één persoon genaamd Iznogoodh. Je naam zegt het al. Deze nick was een uitstekende keus. :smile7: Iznogoodh.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door xplosive »

Allereerst ook een welkom van mij.
Havermout schreef:Ik ben ook geen onderdeel meer van een groepering, ik ben gewoon even kritisch tegen sommige hier als tegen de moslims omdat in mijn ogen iemand die begrijpt dat islam een leugen is en controle heeft op alle moslims en dat moslims nog vele jaren zullen meedraaien, dat je dan niet bepaald beter bent als mens wanneer je ze gaat negeren of je wanneer je liever een negatieve indruk achterlaat. Zo creëren we toch alleen maar meer afstand en haat. Ben jij daar niet voor? Goed, leef en laat leven dan.
Havermout, ik denk dat niet-moslims vaak ontmoedigd worden wanneer zij moslims positief proberen te benaderen. Daaruit ontstaat vaak een houding bij niet-moslims die neerkomt op : "laat ook maar, want moslims zijn toch niet voor rede vatbaar". Dat is aan de ene kant een begrijpelijke reactie, maar aan de andere kant hebben diezelfde moslims een steuntje in de rug nodig van niet-moslims om van de islam los te komen. Op "eigen kracht" (zoals Monique aangaf) lukt het moslims vaak veel minder goed om los te komen van de islam.

Zie hier het dilemma van aan de ene kant weerstand willen bieden aan islamitische systemen en aan de andere kant kopschuw worden van discussies met moslims (die bovendien mogelijk soms zelfs gevaar voor eigen leven kunnen opleveren).

Hoe kunnen niet-moslims volgens jou het beste met dit dilemma omgaan?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef:
Dat is Vlaams Belang uiteraard, zoals elke Vlaming het zou moeten doen.
Gelukkig zou ik eerder zeggen. Mijn dochter had echt geen aansporing van mijnentwege nodig om rechts en anti moslim te stemmen. Vaak genoeg lastig gevallen op de bus door jou land-en volksgenoten. Daar heb ik écht geen invloed in gehad.
Natuurlijk, een extreem-rechtse vader heeft absoluut geen invloed op een kind.
Beter lezen, ik zei net dat mijn "extreem rechtse" invloed van geen tel was. Onze kinderen zijn nl. doorgaans niet zo slaafs als de Islamitische en kunnen zelf observeren en een mening vormen zonder dat ze daar tribale tradities en fabels uit een woestijnboekje voor nodig hebben.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Iznogoodh schreef:Ik heb een pesthekel aan de islam. Maar niet aan moslims.
Iznogood orakelt: Ik heb een pesthekel aan stelen. Maar niet aan dieven.
Dus als Izzie bestolen wordt( wss door moslims overigens) wordt hij groen en bleek van woede maar gaat de dief gelukwensen voor de rijkelijke buit.
Illustreert perfect hoe dwaas en wereldvreemd de linksmens denkt.

Je kan het ook zo formuleren. Ik heb een hekel aan verkrachting. Maar niet aan verkrachters.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef:Je moet maar als moslim geboren zijn..
De Islam zit uitsluitend tussen de oren. Niemand is als moslim geboren. Want in dat geval zouden moslims wel degelijk een ras zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Monique schreef: De islam en de regeltjes hebben niets met mij te maken. Ik wens er dan ook geen enkele rekening mee te houden.
Klopt, en komt nog bij dat onze generatie helemaal niet om al die moslims gevraagd heeft. 650.000 ongeveer in België. Die zijn ons opgedrongen geworden door de vorige generatie domme en/of kwaadaardige politici . Ik zie-met Monique- helemaal niet in waarom ik zou MOETEN rekening houden met de gewoontes en gevoeligheden van een plaag waar ik niet om gevraagd heb.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Iznogoodh schreef:Ik heb een pesthekel aan de islam. Maar niet aan moslims.
Iznogood orakelt: Ik heb een pesthekel aan stelen. Maar niet aan dieven.
Dus als Izzie bestolen wordt( wss door moslims overigens) wordt hij groen en bleek van woede maar gaat de dief gelukwensen voor de rijkelijke buit.
Illustreert perfect hoe dwaas en wereldvreemd de linksmens denkt.

Je kan het ook zo formuleren. Ik heb een hekel aan verkrachting. Maar niet aan verkrachters.
Je kan het inderdaad zo formuleren, maar ik vermoed dat Iznogoodh ( niet dat ik voor hem op wil komen) duidelijk wil maken dat hij de ziekte haat, maar niet de patient.

Maar ja, dan zeg je indirect dat alle moslims ( geestelijk ) ziek zijn, en dat is ook weer niet politiek correct. Het vervelende is, dat een moslim als een kuiken in het Islam ei zit, en er niet uit kan, wil, of durft te komen.

Het vervelende is ook dat de meeste moslims alleen de positieve passages uit de Koran en Hadith kennen. Als men een moslim vraagt wat hij over zijn religie kan zeggen, dan hoort men meestal twee standaarduitspraken zoals: ''Wie een mens doodt, heeft de hele wereld gedood!'', ''Islam betekent vrede!'' of ''Er bestaat geen dwang in het geloof!''.

Alleen de zeer wijze en intelligente moslims,- de denkers dus-, die zich werkelijk verdiept hebben in Islam , hebben een kans om Islam te verlaten. En ook voor hen is het niet gemakkelijk. De rest ( gematigde moslims) blijven hangen in hun religie en blijven eeuwig doodsangsten uitstaan voor het hiernamaals en wat voor narigheid hun daar te wachten staat als ze niet de goeie weg bewandelen. Eigenlijk is het heel erg treurig en zielig om je leven lang met zo'n enorme angst te moeten leven.

Zelfs ex-moslima's die ik gesproken heb blijven die doodsangst houden. Hoe zeer je ook op ze inpraat dat de hel niet bestaat, ze kunnen of durven het niet te geloven. Wat een geestelijke hel op aarde moet dat voor hun zijn. Ali Sina die deze site opgericht heeft zegt altijd dat ex-Moslims "damaged goods" zijn . Je kan namelijk een moslim uit Islam halen, maar het is bijna onmogelijk om Islam geheel uit de (ex-) moslim te halen. Er blijft altijd iets van hun Islamitische opvoeding en angst hangen. En Ali kan het weten, want hij is een ervarings deskundige.

Nou ja, als ik een methode wist om Moslims van hun angst te bevrijden, dan verdien ik een nobelprijs .
Maar helaas.... :nietverstaan: Het is vechten tegen de bierkaai.

En Havermout, dat wij in jouw ogen zo weinig begrip voor moslims hebben, en ze bekritiseren en niet tolereren komt volgens mij uit een gevoel van zelfbehoud. Zolang Moslims in hun eigen landen bleven, maakten wij ons niet druk om Islam, maar nu ze massaal naar Europa komen beginnen we ons verbaal te verdedigen. Ik heb ook al menig keer gehoord van moslims ..." Wacht maar...Als wij hier straks de baas zijn....." Dat soort geluiden schrikt namelijk af en geeft irritatie, en daardoor ( ik heb het nu over mijzelf) ben ik ook wel eens te afstandig en reageerde ik geërgerd toen pas geleden een gehoofddoekte moslima voordrong bij de Ikea waar ik al een poos op mijn beurt wachtte, en ik het toen niet kon laten om tegen haar te zeggen..."Mevrouw, sorry, maar het pact van Umar is nog niet in werking hier..."Achteraf schaam ik me dan, want ik vermoed dat de vrouw niet eens wist waar ik het over had. Als een Hollandse vrouw had voorgedrongen had ik me misschien minder druk gemaakt. Maar ja...( zucht) Zo gaat het in het leven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Maar ja, dan zeg je indirect dat alle moslims ( geestelijk ) ziek zijn, en dat is ook weer niet politiek correct. Het vervelende is, dat een moslim als een kuiken in het Islam ei zit, en er niet uit kan, wil, of durft te komen.
Ook alle zgz. "extreem rechtse" politici( Wilders, De Winter, De Wever etc.) hebben nog die politiek correcte kramp om te zeggen dat Islam niet deugt maar moslims wel. Dat is een redenering waar je geen kant mee op kan, en die zelfs racistisch is. Het betekent nl. dat moslims inferieure en/of kwaadaardige wezens zijn die het verschil tussen goed en kwaad niet kennen. En wij moeten hen dat dan s gaan leren vanuit ons Westers superioriteits denken.
De realiteit is dat moslims gewoon een cultuur belijden die niet past in een moderne kennismaatschappij. Niets meer en niets minder. Islam is helemaal ok. In de Islam territoria dan. Niet hier.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

xplosive schreef:Allereerst ook een welkom van mij.
Havermout schreef:Ik ben ook geen onderdeel meer van een groepering, ik ben gewoon even kritisch tegen sommige hier als tegen de moslims omdat in mijn ogen iemand die begrijpt dat islam een leugen is en controle heeft op alle moslims en dat moslims nog vele jaren zullen meedraaien, dat je dan niet bepaald beter bent als mens wanneer je ze gaat negeren of je wanneer je liever een negatieve indruk achterlaat. Zo creëren we toch alleen maar meer afstand en haat. Ben jij daar niet voor? Goed, leef en laat leven dan.
Havermout, ik denk dat niet-moslims vaak ontmoedigd worden wanneer zij moslims positief proberen te benaderen. Daaruit ontstaat vaak een houding bij niet-moslims die neerkomt op : "laat ook maar, want moslims zijn toch niet voor rede vatbaar". Dat is aan de ene kant een begrijpelijke reactie, maar aan de andere kant hebben diezelfde moslims een steuntje in de rug nodig van niet-moslims om van de islam los te komen. Op "eigen kracht" (zoals Monique aangaf) lukt het moslims vaak veel minder goed om los te komen van de islam.

Zie hier het dilemma van aan de ene kant weerstand willen bieden aan islamitische systemen en aan de andere kant kopschuw worden van discussies met moslims (die bovendien mogelijk soms zelfs gevaar voor eigen leven kunnen opleveren).

Hoe kunnen niet-moslims volgens jou het beste met dit dilemma omgaan?
Thx Xplosive :victory:
Goede vraag.

Ik kan hier alleen maar mijn mening delen op basis van mijn levenservaringen, want studeren heb ik spijtig genoeg nooit gedaan.
Wat voor mij duidelijk is is dat als niet moslim je alle tijd krijgt om elke situatie in te schatten en te zeggen “dat lijkt me een vriendelijke jongeman (moslim), die krijgt een groet van mij”. En wanneer je bv langs een groep luidruchtige moslimjongeren passeert dan zou je gevoel moeten zeggen “die slagen we over”, dat is geen "science" zoals de amerikanen zeggen. (Dat geld ook voor een moslim natuurlijk, maar de klacht hier is dat er te weinig ex-moslims zijn). Daar hangen geen gevolgen aan behalve misschien geen groet terugkrijgen? (gevaar voor eigen leven is een extreem geval als de aanleiding een groet is) Vallen en opstaan zou ik zeggen want zo gaat het in het leven, niet iedereen heeft een fijne persoonlijkheid, moslim of niet moslim. Iemand die “ontmoedigd” geraakt omdat ze geen groet terugkrijgen kan zeker en bestaat ook, maar ik vind het flauw want dat is iets dat iedereen op deze aarde meemaakt, maar als je opgeeft dan moet je tenminste meer begrip tonen voor moslims die ook ontmoedigd raken omdat ze bv beseffen dat islam verlaten ook familie en vrienden verlaten betekent of wanneer bv een moslima oog in oog komt te staan met een gek als mercator, en zoiets heeft van: "laat ook maar, want westerlingen zijn toch niet voor rede vatbaar". Moslims en niet-moslims blijven liever in hun comfort zone, hoe geraken ze daaruit? Ik weet het niet, welke “comfort zone” raak je gemakkelijker uit denk je? Hoe ga jij daar mee om als ik vragen mag?

Dit wilt niet zeggen dat je islam en moslims met slechte gewoontes moet accepteren, dit betekent alleen maar dat jouw kinderen en kleinkinderen ook dit landje zullen delen met mensen uit verschillende culturen en religies. De echte vraag die je als niet-moslim moet stellen is, welke boodschap geven we door aan hun?
mercator schreef: Beter lezen, ik zei net dat mijn "extreem rechtse" invloed van geen tel was. Onze kinderen zijn nl. doorgaans niet zo slaafs als de Islamitische en kunnen zelf observeren en een mening vormen zonder dat ze daar tribale tradities en fabels uit een woestijnboekje voor nodig hebben.
Heb nog is gelezen, ik trek mijn woorden terug, invloed van ouders op kinderen is een gave waar alleen islamitische ouders over beschikken. icon_thumbup.gif
mercator schreef:Iznogood orakelt: Ik heb een pesthekel aan stelen. Maar niet aan dieven.
Dus als Izzie bestolen wordt( wss door moslims overigens) wordt hij groen en bleek van woede maar gaat de dief gelukwensen voor de rijkelijke buit.
Illustreert perfect hoe dwaas en wereldvreemd de linksmens denkt.

Je kan het ook zo formuleren. Ik heb een hekel aan verkrachting. Maar niet aan verkrachters.
Ik begrijp je mercator, het is voor iemand die "zwart/wit" denkt, moeilijk om zich in te leven in een situatie of persoon (niet onmogelijk). Zeer moeilijk om een andere mening te vormen dan het zwart witte dat al in u hoofd zit.
mercator schreef:
Havermout schreef:Je moet maar als moslim geboren zijn..
De Islam zit uitsluitend tussen de oren. Niemand is als moslim geboren. Want in dat geval zouden moslims wel degelijk een ras zijn.
Hoeft je niet te vertellen aan mij, met geboren moslims bedoel ik opgroeien in een islamitische huishouden.
Ariel schreef:En Havermout, dat wij in jouw ogen zo weinig begrip voor moslims hebben, en ze bekritiseren en niet tolereren komt volgens mij uit een gevoel van zelfbehoud. Zolang Moslims in hun eigen landen bleven, maakten wij ons niet druk om Islam, maar nu ze massaal naar Europa komen beginnen we ons verbaal te verdedigen. Ik heb ook al menig keer gehoord van moslims ..." Wacht maar...Als wij hier straks de baas zijn....." Dat soort geluiden schrikt namelijk af en geeft irritatie, en daardoor ( ik heb het nu over mijzelf) ben ik ook wel eens te afstandig en reageerde ik geërgerd toen pas geleden een gehoofddoekte moslima voordrong bij de Ikea waar ik al een poos op mijn beurt wachtte, en ik het toen niet kon laten om tegen haar te zeggen..."Mevrouw, sorry, maar het pact van Umar is nog niet in werking hier..."Achteraf schaam ik me dan, want ik vermoed dat de vrouw niet eens wist waar ik het over had. Als een Hollandse vrouw had voorgedrongen had ik me misschien minder druk gemaakt. Maar ja...( zucht) Zo gaat het in het leven.
Ik begrijp je volledig Ariel, en hier toon je alleen maar aan dat je maar een mens bent maar ook met goede intenties. Dat is belangrijk.

Pact van umar [icon_lol.gif]
Laatst gewijzigd door Havermout op za mar 08, 2014 2:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Pilgrim schreef:
Havermout schreef:
Monique schreef: Welkom Havermout.
Dit heeft dus absoluut geen betekenis meer voor mij als dit alleen maar gericht is naar de internet-versie van ik, want op straat kan ik geen groet verwachten van u omdat, als ik u berichten mag geloven, op een moslim lijk.
Nou ik groet je wel hoor en Monique doet dat volgens mij ook wel (of niet?). Ik heb alle respect voor ex-moslims, want ik weet dat het een hele geestelijke strijd vergt om van de Islam los te komen. Persoonlijk heb ik ook niets tegen moslims als mens (als ze als mens goed zijn tenminste) maar wel tegen de ideologie van de Islam zelf, net als jij.
Een positieve ingesteldheid behouden ondanks al het negatieve in dit land, daar heb ik even veel respect voor als jij voor ex moslims. icon_thumbup.gif
silkyboxershortXL schreef:VRIJHEID IS NIET LANGER MEER VANZELFSPREKEND. De dreiging voor het avondland komt van 3 kanten,- de moslims en de gouvernementele instanties en de bewakende instituties met in hun kielzog de gutmensch bij wie iedere kritische verhandeling geblokkeerd is en de andersdenkenden discrimineert . De oorlog is reeds begonnen daar veranderen jouw goede bedoelingen niets aan. Als ik zeg Ga voor jezelf Wie weet word je een 2e Ja, wie is jouw held?
Kort filmpje
Hoe zie je bv België veranderen tussen nu en 50 jaar als ik vragen mag? En hoeveel invloed zal deze "oorlog" hebben op ons dagelijks leven en die van ons kinderen?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ariel »

Havermout schreef: Dit wilt niet zeggen dat je islam en moslims met slechte gewoontes moet accepteren, dit betekent alleen maar dat jouw kinderen en kleinkinderen ook dit landje zullen delen met mensen uit verschillende culturen en religies.
Tja...en dat is ook een groot probleem voor heel veel mensen Havermout. Kan jij dat begrijpen? Het is ons nooit gevraagd of we ons landje voor altijd wilde delen met heel veel mensen uit verschillende culturen en religies. Dat is ons opgedrongen. Een paar duizend mensen uit verschillende culturen en religies vallen niet op, maar een paar miljoen mensen vallen wel op. Zeker als die mensen ( en dan heb ik het nu over moslims) eisen gaan stellen over bijvoorbeeld halal slacht, en nog meer moskeeen willen bouwen, of zoals hier in Nederland , dat moslims eisen dat vrouwen apart moeten kunnen zwemmen in afgeschermde zwembaden. Of zich profileren door islamitische kleding. Dit zijn maar een paar voorbeelden.
Afbeelding
De orginele Nederlanders en Belgen zijn bang hun cultuur te verliezen. In elk land heeft men naar mijn idee recht op behoud van eigen cultuur. Ook wij. Ik denk dat men in Marokko en andere islamitische landen het niet leuk vinden als een paar miljoen Belgen en Nederlanders daar hun westerse cultuur introduceren, en gaan eisen dat halal slacht verboden moet worden, en dat men voortaan varkensvlees en alcohol in de schappen van hun supermarkten wil zien, naaktstranden en Christelijk onderwijs eisen, veel kerken bouwen, en verwachten dat wij in het Hollands toegesproken worden omdat wij het niet belangrijk vinden om de taal van het land te leren.

Ik vermoed dat de bevolking in die landen terecht zullen zeggen..."Ja hoor eens...niemand heeft een pistool tegen je hoofd gehouden om hier naar toe te komen" Als je in Rome bent, doe dan zoals de Romeinen doen. En gelijk hebben ze .

Dus je ziet dat niet alleen religie een rol speelt, maar ook de hoeveelheid immigranten . Ik vermoed dat over honderd jaar iedereen in Belgie en Nederland het normaal zal vinden dat onze landen bevolkt worden door verschillende culturen, maar voorlopig zijn we nog niet zo ver, en zal het een lang en slepend proces worden.

Maar wat vind jij Havermout...Hebben de nu al twee miljoen niet-Westerse allochtonen in Nederland ( ik weet niet hoeveel dat in Belgie zijn) recht om die Nederlandse en Belgische maatschappij te veranderen ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef: Ik begrijp je mercator, het is voor iemand die "zwart/wit" denkt, moeilijk om zich in te leven in een situatie of persoon (niet onmogelijk). Zeer moeilijk om een andere mening te vormen dan het zwart witte dat al in u hoofd zit.
Het zou me niet verbazen dat ik mij van alle FFI leden juist het BESTE kan inleven in de moslim denkwijze. Zelf heb ik zowat 10 jaar in een moslimwijk in Boom gewoond en gewerkt( ja, ik heb Fouad Belkacem nu bekend als Abu Imran daar nog als jong knaapje gekend). Je zal het mss niet graag horen, maar ik heb daar helemaal NIETS gezien van discriminatie van moslims, integendeel zelf. Ook toen al werd er alle mogelijke moeite gedaan om de moslims bij het plaatselijke gemeenschapsleven te betrekken. Allemaal verloren moeite. Ik kan daaruit alleen maar concluderen dat het een bevoorrechte positie is die moslims in onze maatschappij bekleden. Alleen maar rechten en nauwelijks plichten. Daar heeft 50 jaar lang linkse indoctrinatie voor gezorgd.
Als W Europa zulke racistische en dicriminatoire hel was waren de Marokkanen en Turken toch al lang vertrokken ?

Over de inhoud van Koran en Islam zal je mij niet horen, dat is helemaal niet interessant. Zoals Monique het al aankaartte is dat gewoon een hobby zoals vissen en biljarten op café. Het Marokkanenprobleem is een cultureel probleem , geen godsdienstig probleem.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef: wanneer bv een moslima oog in oog komt te staan met een gek als mercator,
Raar is dat, ik probeer telkens oogcontact te maken met kopvod meisjes maar ze waggelen mij voorbij met de runderachtige blik op oneindig [icon_lol.gif] Dus aan mij zal het schaarse contact niet liggen.

Ik snap niet waarom jij ex moslim wil zijn. Je haalt er alleen maar ellende mee op de nek. Niet alleen van je eigen Marokkaanse omgeving, maar ook-en dat is nog erger-van de linkse Gutmenschen die de mosliminvasie vanaf het begin hebben toegejuicht. Je zal de communistische homofiele schrijver Tom Lanoye wel kennen. Die uit zijn diep misprijzen voor ex-moslims "omdat die hun eigen cultuur verraden".
Die met het brilletje is Tom lanoye:
Afbeelding
Grappig is dat je mij uitscheldt voor "extreem rechts" omdat ik lid ben van Vlaams Belang, terwijl ex-moslims eigenlijk alleen op sympathie kunnen rekenen in "extreem-rechtse" kringen, zeer zeker NIET bij links.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef: De echte vraag die je als niet-moslim moet stellen is, welke boodschap geven we door aan hun?
MOET stellen ? Ik moet helemaal niks. Niemand hier heeft om al die moslims gevraagd. Als ik mij al een vraag stel is het eerder van hoe krijgen we al die moslims hier terug buiten ? Ik heb daar wel bepaalde ideeën over maar ik durf te wedden dat je die niet wil horen.

Het is opmerkelijk dat jij de moslims ook al als inferieure wezens beschouwt, als jonge domme kindertjes die "moeten" opgevoed worden door de Westerling.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie