Hallo, ex moslim hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door xplosive »

Havermout schreef:Ik kan hier alleen maar mijn mening delen op basis van mijn levenservaringen, want studeren heb ik spijtig genoeg nooit gedaan.
Wat voor mij duidelijk is is dat als niet moslim je alle tijd krijgt om elke situatie in te schatten en te zeggen “dat lijkt me een vriendelijke jongeman (moslim), die krijgt een groet van mij”. En wanneer je bv langs een groep luidruchtige moslimjongeren passeert dan zou je gevoel moeten zeggen “die slagen we over”, dat is geen "science" zoals de amerikanen zeggen. (Dat geld ook voor een moslim natuurlijk, maar de klacht hier is dat er te weinig ex-moslims zijn). Daar hangen geen gevolgen aan behalve misschien geen groet terugkrijgen? (gevaar voor eigen leven is een extreem geval als de aanleiding een groet is)
Een groet brengen is over het algemeen niet datgene wat problematisch is. Het moet nauwelijks een probleem vormen voor een niet-moslim om een moslim te groeten. Ik had het echter niet over groeten maar over discussiëren en bij discussiëren kunnen er heel andere dingen gebeuren dan bij groeten.
Havermout schreef:Iemand die “ontmoedigd” geraakt omdat ze geen groet terugkrijgen kan zeker en bestaat ook,
Daar worden maar zeer weinig niet-moslims door ontmoedigd en dat is dus niet het kernprobleem. Het gaat om ontmoedigd raken door discussies.
Havermout schreef:als je opgeeft dan moet je tenminste meer begrip tonen voor moslims die ook ontmoedigd raken omdat ze bv beseffen dat islam verlaten ook familie en vrienden verlaten betekent of wanneer bv een moslima oog in oog komt te staan met een gek als mercator, en zoiets heeft van: "laat ook maar, want westerlingen zijn toch niet voor rede vatbaar".
Dat begrip is er wel. Ik vermoed trouwens dat mercator niet gek is. Mijns inziens slaat mercator soms wel ver door naar een bepaalde kant en het is aan mercator zelf om te beoordelen of dat altijd wel zo verstandig is.
Havermout schreef:Moslims en niet-moslims blijven liever in hun comfort zone, hoe geraken ze daaruit? Ik weet het niet, welke “comfort zone” raak je gemakkelijker uit denk je? Hoe ga jij daar mee om als ik vragen mag?
Ik blijf altijd vriendelijk en groet ook vriendelijk, maar als het op discussiëren aankomt dan zeg ik wat ik denk en alleen door te zeggen wat ik denk (bijvoorbeeld dat ik denk dat de "profeet" Mohammed een grote oplichter was) kan er een hoop agressie op mij afkomen. De lol van verder discussiëren gaat er dan al gauw af.
Havermout schreef:De echte vraag die je als niet-moslim moet stellen is, welke boodschap geven we door aan hun?
En daarop volgt de vraag : "Wat doe je als mensen doof voor jouw boodschap blijken te zijn?".
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

De enige die uitsluitsel kan geven of Mercator (met hoofdletter graag) al dan niet gek is, is de Eerwaarde Hans v d Mortel, internationaal bekend godsdienstwaanzinoloog.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door silkyboxershortXL »

Havermout schreef:Hoe zie je bv België veranderen tussen nu en 50 jaar als ik vragen mag?
Zonder profetisch te zijn kan je al voorspellen aan de hand van percentage moslims hoeveel geweld er is in een samenleving' Het gedrag van moslims is
gecorreleerd aan hun dichtheid.
Spoiler! :
As long as the Muslim population remains around 1% of any given country they will be regarded as a peace-loving minority and not as a threat to anyone. In fact, they may be featured in articles and films, stereotyped for their colorful uniqueness:

United States — Muslim 1.0%
Australia — Muslim 1.5%
Canada — Muslim 1.9%
China — Muslim 1%-2%
Italy — Muslim 1.5%
Norway — Muslim 1.8%

At 2% and 3% they begin to proselytize from other ethnic minorities and disaffected groups with major recruiting from the jails and among street gangs:

Denmark — Muslim 2%
Germany — Muslim 3.7%
United Kingdom — Muslim 2.7%
Spain — Muslim 4%
Thailand — Muslim 4.6%

From 5% on they exercise an inordinate influence in proportion to their percentage of the population.

They will push for the introduction of halal (clean by Islamic standards) food, thereby securing food preparation jobs for Muslims. They will increase pressure on supermarket chains to feature it on their shelves — along with threats for failure to comply. (United States ).

France — Muslim 8%
Philippines — Muslim 5%
Sweden — Muslim 5%
Switzerland — Muslim 4.3%
The Netherlands — Muslim 5.5%
Trinidad &Tobago — Muslim 5.8%

At this point, they will work to get the ruling government to allow them to rule themselves under Sharia, the Islamic Law. The ultimate goal of Islam is not to convert the world but to establish Sharia law over the entire world.

When Muslims reach 10% of the population, they will increase lawlessness as a means of complaint about their conditions ( Paris –car-burnings) . Any non-Muslim action that offends Islam will result in uprisings and threats ( Amsterdam – Mohammed cartoons).

Guyana — Muslim 10%
India — Muslim 13.4%
Israel — Muslim 16%
Kenya — Muslim 10%
Russia — Muslim 10-15%

After reaching 20% expect hair-trigger rioting, jihad militia formations, sporadic killings and church and synagogue burning:


Ethiopia — Muslim 32.8%

At 40% you will find widespread massacres, chronic terror attacks and ongoing militia warfare:

Bosnia — Muslim 40%
Chad — Muslim 53.1%
Lebanon — Muslim 59.7%

From 60% you may expect unfettered persecution of non-believers and other religions, sporadic ethnic cleansing (genocide), use of Sharia Law as a weapon and Jizya, the tax placed on infidels:

Albania — Muslim 70%
Malaysia — Muslim 60.4%
Qatar — Muslim 77.5%
Sudan — Muslim 70%

After 80% expect State run ethnic cleansing and genocide:

Bangladesh — Muslim 83%
Egypt — Muslim 90%
Gaza — Muslim 98.7%
Indonesia — Muslim 86.1%
Iran — Muslim 98%
Iraq — Muslim 97%
Jordan — Muslim 92%
Morocco — Muslim 98.7%
Pakistan — Muslim 97%
Palestine — Muslim 99%
Syria — Muslim 90%
Tajikistan — Muslim 90%
Turkey — Muslim 99.8%
United Arab Emirates — Muslim 96%

100% will usher in the peace of ‘Dar-es-Salaam’ — the Islamic House of Peace — there’s supposed to be peace because everybody is a Muslim:

Afghanistan — Muslim 100%
Saudi Arabia — Muslim 100%
Somalia — Muslim 100%
Yemen — Muslim 99.9%

Of course, that’s not the case. To satisfy their blood lust, Muslims then start killing each other for a variety of reasons.
Er voltrekt zich een demografische verschuiving zonder weerga en de zeer dominante mono-culturele islam ideologie dwingt de mensen onderdanig te zijn( Sura 9;29 ). Ik laat het aan je inleving vermogen hoe dat er uit ziet.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

havermout schreef:Ik was het helemaal eens met u over andere gaan helpen die twijfelen om uit dat vreselijke islamitisch moeras te krijgen. Da zijn mensen die nogmaals, en duidelijk onderschat door u, die krijgen ongelooflijk veel druk mee, en het resultaat daarvan is duidelijk. Maar om da nu ineens te vergelijken met een punkmadam?
die punkmadam was nu eenmaal mijn dochter mèt universitair diploma. Zo ziet U maar hoe diep uw vooroordelen zitten. blijkbaar mag de kledingcode van de ene niet primeren maar die van de andere wel. (ze heeft zich ondertussen wèl aangepast en draagt nu Desigual, en uw zussen? hebben die zich ook aangepast zodat ze gemakkelijker een job kunnen vinden?).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

circe schreef: en uw zussen? hebben die zich ook aangepast zodat ze gemakkelijker een job kunnen vinden?).
De hooofddoekgrieten dragen die lap juist om GEEN job te kunnen krijgen, van uitkeringen leven is veel interessanter.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

Bon, even bijgelezen na mijn weekje griep.

Ik bemerk dat de enige twee Vlamingen hier aanwezig Mercator en Circe, al tot het rijk der gekken werden verwezen. :vhappy;

Maar ik zal Havermout even vertellen wat ik een paar weken geleden ben tegengekomen;

Er is in Antwerpen, Willy Vandersteenplein, een organizatie waar Vlaamse mensen UIT EIGEN VRIJE BEWEGING anderstalige nieuwkomers kunnen helpen door wekelijkse gesprekken met elkaar te voeren (Taaloor), met als bedoeling het Nederlands vlotter onder de knie te krijgen. Ik wou al lang aan zoiets meewerken, dus vroeg ik om informatie.

Ofwel kon ik op donderdagmiddag naar de ladies-only middag komen, ofwel 's avonds tussen 6 en 9.

Ik heb er TOTAAL geen behoefte aan, om mijn donderdagmiddagen te gaan verbrodden aan dames die slechts met de helft van de maatschappij in contact willen komen. Daarvoor hoeven ze geen Nederlands te kennen, dat ze dan in hun eigen theeclubje arabisch of berbers blijven praten. Vlaamse mensen leven niet in een gescheiden maatschatppij, dus als het enkel ladies-only kan zijn, hoeven ze geen Nederlands te leren. Ik zag recent dat ik blijkbaar niet alleen ben met die gedachtengang, want recent zag ik precies dat de ladies-only middagen zijn afgeschaft en ze zullen dus ergens anders hun koffieklatsch moeten houden.

In de wintermaanden kan ik moeilijk in het donker met de tram in die buurt rondlopen wegens te gevaarlijk, dus heb ik dat project afgeschaft.

Recent dus kwam ik met iemand in contact die een andere groep had. Ze stuurde me een foto van een zestal vrijwilligers, twee afrikaanse mensen en een paar aziatische mensen. Commentaar die ze erbij gaf: "we zijn met veel meer, maar de vrouwen met hoofddoek wilden niet mee met ons op de foto".

Wel Havermout, hoever zou je willen dat WIJ door het stof kruipen om die mensen Nederlands te leren????? Met mensen die zelfs geen respect genoeg hebben voor de vrijwilligers om samen mee op de foto te gaan? De afrikaanse en aziatische mensen stonden er nochtans lachend op. Voor de hoofddoeken was zelfs dàt een stap te ver.
Wel, dan is het voor mij dus ook een stap te ver.

Ik zal misschien nog een poging ondernemen om een afrikaanse of aziatische, Poolse of whatever.... (we hebben er genoeg in Antwerpen) buddy te vinden waar we dan tête à tête leuke praatmiddagen mee kunnen hebben. Geen hoofddoeken. Kan ik lekker deze zomer op de Groenplaats terrasjes mee gaan doen. Lukt ook al niet met een hoofddoek.

Maar geen nood: uw nederlands is perfect, ook jij kan je als vrijwilliger opgeven om die mensen Nederlands te leren; Als man ga je de ladies-only groep natuurlijk niet kunnen benaderen, maar jij kan wèl 'savonds in het donker in de Handelsstraat naar het Willy Vandersteenplein stappen! Zo, daar heb je al een taak.

(en Circe is een meiske: Lees maar even het ganse verhaal van Homeros. Vooral dat van die varkens is leuk, wees dus maar lief tegen me).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

De vraag is dus: WIE zijn degenen die niet WILLEN? WIE zijn de dwarsliggers? Moeten wij daarom schuin gaan liggen zodat de dwarsliggers minder dwars zouden liggen? Een ladies-only middag nederlands met 2 mannen erbij? ook niet.

Een vriendin van me gaf professioneel les in de integratiebusiness. Zij vertelde me dat vele nieuwkomers ontzettend blij en dankbaar waren voor het geduld waarmee ze hen op weg hielp, en die ook na de les bleven oefenen om zo de taal onder de knie te krijgen. Ook daar zaten verschillende hoofddoeken: onder elkaar te fezelen, geen interesse, beetje onderonsje omdat ze buitenmochten. De Integratiecursus heeft geen examen op het einde, ze moeten gewoon een aantal uren "aanwezig" zijn (de leerkrachten worden betaald door ons belastingbetalers) en die dames willen totaal geen nederlands kennen, zullen hun kinderen nederlandsonkundig opvoeden en komen dan binnen een paar jaar mekkeren dat ze gediscrimineerd worden; Het gekende scenario;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

circe schreef: Ik bemerk dat de enige twee Vlamingen hier aanwezig Mercator en Circe, al tot het rijk der gekken werden verwezen. :vhappy;
Zo is dat. We hebben hier het voorrecht gehad een ex moslim te aanhoren die niets anders doet dan respect en begrip voor moslims te eisen.
Volgens mij zien we Havermout hier niet meer, spijtig want ik zou van hem wel s willen weten hoeveel % hoofddoeken de lap dragen uit dwang, en hoeveel uit overtuiging? 20 %, 80 % ? Ik kan dat niet weten wegens geen moslim, hij wel.

Ik heb er wel een idee over: de oudere generatie die nog de geitenstal in het Riff gebergte hebben gekend dragen de lap uit een mengsel van dommigheid, traditie en sociale dwang. De jongere generatie die is opgegroeid met (al dan niet gestolen) smartphones en positieve discriminatie vanaf de geboorte draagt die met volle overtuiging, als statement van wij zijn hier en wij blijven hier en wij spuwen op jullie Westerse waarden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

nou nee, Havermout is niet zo'n doetje hoor. Die komt zeker nog eens terug.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

De jongere generatie die is opgegroeid met (al dan niet gestolen) smartphones en positieve discriminatie vanaf de geboorte draagt die met volle overtuiging, als statement van wij zijn hier en wij blijven hier en wij spuwen op jullie Westerse waarden.
dat laat me denken aan die keer aan Station Handel. Ik wou de roltrap naar beneden nemen, maar die werd versperd door een stuk of vijf bakvissen-met-hoofddoek die de jongens wat stonden uit te dagen (zedig wel hoor, met die hoofddoek op). Probleem was dat normale mensen niet meer naar beneden konden dus vroeg ik hen of ze uit de weg wilden gaan... Oei! zoiets kan je als oudere vrouw wèl zeggen tegen brave Sint Lutgardismeisjes, maar niet tegen hoofddoekbakvissen.

Ze had vast ergens iets gehoord of gelezen want haar antwoord was lekker brutaal "We zijn hier en we blijven hier".
En toen heb ik ze een duw gegeven (naar boven, ze stonden daar levensgevaarlijk te wezen).
Geen zin in discussie, waren ineens ook heel stil. fysieke duwen verstonden ze blijkbaar beter dan een vriendelijke vraag.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

circe schreef:Er is in Antwerpen, Willy Vandersteenplein, een organizatie waar Vlaamse mensen UIT EIGEN VRIJE BEWEGING anderstalige nieuwkomers kunnen helpen door wekelijkse gesprekken met elkaar te voeren (Taaloor), met als bedoeling het Nederlands vlotter onder de knie te krijgen. Ik wou al lang aan zoiets meewerken, dus vroeg ik om informatie.
Ieder zijn hobby, maar ik zou zo iets nooit doen. t Is toch te gek voor woorden: die lui komen naar hier toe om onze sociale voorzieningen leeg te vreten en wij zouden ze dan nog s moeten gaan helpen hoe ze dat zo snel en zo efficiënt mogelijk kunnen doen? Laat ze maar berbers praten. Trouwens, dat taalprobleem is een fetisj, dat is helemaal niet zo belangrijk. Wie de juiste attitude heeft en de nodige kwaliteiten kan zo ook wel aan de slag. Na 10 jaar werken met Japanners is me dat wel duidelijk geworden, er was er eentje bij die 5 of 6 woorden van een soort Nederlands kende en dat was alles. Verder ging de samenwerking prima.

Stel je voor dat de inboorlingen in Australië vrijwilligersclubjes zouden opgericht hebben om de Engelse kolonisten de finesses van het Aboriginals bij te brengen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

Nou nee, ik heb daar echt geen probleem mee hoor. Wel als de inspanning niet wederzijds is en eisen worden gesteld van ingepakte vrouwen alleen of aparte behandeling. Dan haak ik dus af.

Over je japanners. Ik herinner me uit mijn jeugd Mr. Maki, een ingenieur van een Japanse firma (JSW) die extruders maakte en hij kwam die opstarten. Heerlijk, ik verstond (zijn Engels) amper maar hij bleef me verhalen vertellen over geisha's en zo (ik was 20 geloof ik....) waarbij hij steeds maar de letters tekende op zijn handpalm. Het hielp. Ik ben zijn naam nooit vergeten. Maar raar genoeg werd ik er zelf ook altijd mee geassocieerd. Waarschijnlijk had ik weer een en ander niet in de gaten in al mijn naieviteit.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

circe schreef:Nou nee, ik heb daar echt geen probleem mee hoor. Wel als de inspanning niet wederzijds is en eisen worden gesteld van ingepakte vrouwen alleen of aparte behandeling. Dan haak ik dus af.
Nee, mij niet gezien. k Moet er niet aan denken om in een of ander theehuis wat te gaan zitten kletsen met werkloze Marokkaanse venten. En bier hebben ze daar ook al niet.

Om op die taal terug te komen: het is toch van de gekke dat die allochtonen dat HIER moeten komen leren. Als je t niet meer ziet zitten in het zonnige thuisland lijkt het mij logisch om DAAR alvast een en ander te leren om mee te kunnen in het toekomstige gastland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

Dat bedoel ik net: gezien ik vrijwillig en zonder enige bijverdienste mijn tijd er in steek, wil ik ook niet in een theehuis gaan zitten, maar op terras op de Groenplaats!
en met de massale instroom van heelder analfabete dorpen: waar wil je dat die mensen Nederlandse lessen gaan volgen?

Ik weet dat het een druppel is op een hete plaat. Men is met die taalverplichting ook weer véél te laat begonnen. Nu driekwart van de dorpen al overgezet zijn heeft de helft er geen behoefte meer aan om Nederlands te leren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

xplosive schreef:Een groet brengen is over het algemeen niet datgene wat problematisch is. Het moet nauwelijks een probleem vormen voor een niet-moslim om een moslim te groeten. Ik had het echter niet over groeten maar over discussiëren en bij discussiëren kunnen er heel andere dingen gebeuren dan bij groeten.
Daar worden maar zeer weinig niet-moslims door ontmoedigd en dat is dus niet het kernprobleem. Het gaat om ontmoedigd raken door discussies.
Ik blijf altijd vriendelijk en groet ook vriendelijk, maar als het op discussiëren aankomt dan zeg ik wat ik denk en alleen door te zeggen wat ik denk (bijvoorbeeld dat ik denk dat de "profeet" Mohammed een grote oplichter was) kan er een hoop agressie op mij afkomen. De lol van verder discussiëren gaat er dan al gauw af.
En daarop volgt de vraag : "Wat doe je als mensen doof voor jouw boodschap blijken te zijn?".
Xplosive ik heb sinds mijn eerste berichten hier proberen duidelijk te maken dat naar mijn inziens dat als je alleen al een positieve indruk achterlaat aan je medemens, ongeacht cultuur en religie, ook een stevig “duwtje” kan zijn naar misschien wel een gezondere samenleving.. en zo geef je tegelijkertijd een positieve boodschap door naar de volgende generaties toe.
Alles begint bv net zoals bij moslims, bij opvoeding. Zich afzonderen en klagen over islam,moslims en andere culturen in het bijzijn van u kinderen, geeft een verkeerd signaal en zo gun je het kind toch ook niet de kans om zijn eigen mening te kunnen vormen. Als iemand doof is voor deze boodschap? Ik heb daar begrip voor langs één kant, maar aan de andere kant kan ik ook mijn vinger wijzen naar deze mensen en zeggen dat ze (naast het islamitische opvoeding, etc) ook een aandeel in deze verzuilde samenleving van vandaag EN de toekomst hebben. Net zoals ik bij moslims doe, ik bekijk het langs 2 kanten.

Als iemand beweert dat je na een “discussie” met een moslim zichtbaar resultaat krijgt, dan zou ik graag een woordje willen hebben met die persoon, want dat is onmogelijk.. Nogmaals, een positieve indruk, een groet, een gesprek over vanalles en hoeft niet per se over religie te gaan, ik geloof dat meer positieve aanvaringen met niet moslims wonderen kan verrichten. Als je bv een goed gevoel krijgt tijdens een gesprek, zoals bij iedere gesprek, dan kun je mss wat persoonlijker vragen stellen die persoon, dus over zijn religie bv en haal je ook meteen u kennis naar boven.. hoe je die informatie wilt doorgeven, dat kies je zelf, moet je zelf aanvoelen.
Maar idd, spijtig genoeg kan er een agressieve reactie ontstaan als je begint met “mohamed is een grote oplichter”... Maar zelfs zo’n poging kan ik positief bekijken, misschien word die persoon ooit ex-moslim en was jullie gesprek(of ruzie) de aanleiding van zijn bekering?.. (Als je de aanval overleefd tenminste :unhappy:) Het is maar wat je ervan wilt maken.. Moslims bekeren is niet gemakkelijk, een positiever ingesteldheid en u politieke mening niet meer delen in bijzijn van u kinderen wel. Geeft ook resultaat.

Dit is ook niet naar u gericht want mijn advies heb je helemaal niet nodig als ik lees dat je verkies om positief door het leven te gaan.
Dat begrip is er wel.

Nee, aan de hand van mijn persoonlijke ervaring en berichten van een paar hier, niet genoeg. Er word nog te vaak met de vingers naar elkaar gewezen.. Ik wijs naar beide kanten met duidelijke redenen.
Ik vermoed trouwens dat mercator niet gek is. Mijns inziens slaat mercator soms wel ver door naar een bepaalde kant en het is aan mercator zelf om te beoordelen of dat altijd wel zo verstandig is.
Ik “plaag” mercator graag want vind hem toch een leuk karakter hebben. Maar goed, zal mij nogmaals verontschuldigen. (Zelf mag ik er geen verwachten hier denk ik)
Ariel schreef:Maar wat vind jij Havermout...Hebben de nu al twee miljoen niet-Westerse allochtonen in Nederland ( ik weet niet hoeveel dat in Belgie zijn) recht om die Nederlandse en Belgische maatschappij te veranderen ?
Hoi Ariel,
Die dingen die je allemaal hebt opgenoemd zijn zorgwekkend en ben mij ervan bewust. Wat doen we eraan? Zulke zaken (halal slacht, meer moskeeen, vrouwen apart zwemmen, ..) moet je toch gewoon overlaten aan de mensen zoals Wilders, Dewinter etc, daarom hoor je mij niets zeggen over jullie politieke voorkeur, IK richt mij wel liever op mijn houding tegenover de medemens tijdens het dagelijks leven, wanneer m'n niet met het politiek bezig is. Zo geef ik een voorbeeld aan moslims, niet-moslims en de volgende generaties.. een beetje het positieve in het negatieve zoeken moet lukken want uiteindelijk kies jij daar zelf voor.
Ik denk dat iedereen hier hoopt op strengere islamistische regels, ik zeker ook. Maar ik zie dat er nog teveel mensen zich alleen maar bezighouden met dat gedeelte en nog erger, hun extreme politieke meningen uiten in hun huishouden, en ik wil gewoon de nadruk leggen op hoe schadelijk dat kan zijn.. dan maken ze voor mij dezelfde fout als moslim ouders.


mercator schreef:Het zou me niet verbazen dat ik mij van alle FFI leden juist het BESTE kan inleven in de moslim denkwijze. Zelf heb ik zowat 10 jaar in een moslimwijk in Boom gewoond en gewerkt( ja, ik heb Fouad Belkacem nu bekend als Abu Imran daar nog als jong knaapje gekend). Je zal het mss niet graag horen, maar ik heb daar helemaal NIETS gezien van discriminatie van moslims, integendeel zelf. Ook toen al werd er alle mogelijke moeite gedaan om de moslims bij het plaatselijke gemeenschapsleven te betrekken. Allemaal verloren moeite. Ik kan daaruit alleen maar concluderen dat het een bevoorrechte positie is die moslims in onze maatschappij bekleden. Alleen maar rechten en nauwelijks plichten. Daar heeft 50 jaar lang linkse indoctrinatie voor gezorgd.
Nergens heb ik het woord “discriminatie” gebruikt mercator.
Als W Europa zulke racistische en dicriminatoire hel was waren de Marokkanen en Turken toch al lang vertrokken ?
Dat heb ik ook nergens gezegd mercator.
Over de inhoud van Koran en Islam zal je mij niet horen, dat is helemaal niet interessant. Zoals Monique het al aankaartte is dat gewoon een hobby zoals vissen en biljarten op café.
Ik kan islam vergelijken met de mafia.. het maar hoe je het bekijkt e mercator.
Raar is dat, ik probeer telkens oogcontact te maken met kopvod meisjes maar ze waggelen mij voorbij met de runderachtige blik op oneindig Dus aan mij zal het schaarse contact niet liggen.
Het zal wel alleen aan die kopvod meisjes gelegen hebben.
Grappig is dat je mij uitscheldt voor "extreem rechts" omdat ik lid ben van Vlaams Belang, terwijl ex-moslims eigenlijk alleen op sympathie kunnen rekenen in "extreem-rechtse" kringen, zeer zeker NIET bij links.
Jouw extreem rechts GEDRAG is schadelijk. Ik heb best wel begrip voor mensen die voor het Vlaams Belang stemmen.
Het is opmerkelijk dat jij de moslims ook al als inferieure wezens beschouwt, als jonge domme kindertjes die "moeten" opgevoed worden door de Westerling.
Inferieure opvoeding ja. Jonge domme kindertjes enz, dat heb jij gezegd e mercator.
circe schreef:die punkmadam was nu eenmaal mijn dochter mèt universitair diploma. Zo ziet U maar hoe diep uw vooroordelen zitten. blijkbaar mag de kledingcode van de ene niet primeren maar die van de andere wel.
Welkom terug circe.
Dat heeft toch niks vooroordelen te maken? Gij hebt die vergelijking gemaakt en ik vond het een beetje een onnozele vergelijking. Elke mens heeft wel zn vooroordelen over bepaalde dingen of personen en ik probeer daar op te letten.. maar ik heb helemaal geen problemen met punkmadammen, want als ik één zie dan zie ik gewoon een mens voor mij.
Als ik u heb gekwetst, mijn excuses.
Bon, even bijgelezen na mijn weekje griep.

Ik bemerk dat de enige twee Vlamingen hier aanwezig Mercator en Circe, al tot het rijk der gekken werden verwezen. :vhappy;

Maar ik zal Havermout even vertellen wat ik een paar weken geleden ben tegengekomen;

Er is in Antwerpen, Willy Vandersteenplein, een organizatie waar Vlaamse mensen UIT EIGEN VRIJE BEWEGING anderstalige nieuwkomers kunnen helpen door wekelijkse gesprekken met elkaar te voeren (Taaloor), met als bedoeling het Nederlands vlotter onder de knie te krijgen. Ik wou al lang aan zoiets meewerken, dus vroeg ik om informatie.

Ofwel kon ik op donderdagmiddag naar de ladies-only middag komen, ofwel 's avonds tussen 6 en 9.

Ik heb er TOTAAL geen behoefte aan, om mijn donderdagmiddagen te gaan verbrodden aan dames die slechts met de helft van de maatschappij in contact willen komen. Daarvoor hoeven ze geen Nederlands te kennen, dat ze dan in hun eigen theeclubje arabisch of berbers blijven praten. Vlaamse mensen leven niet in een gescheiden maatschatppij, dus als het enkel ladies-only kan zijn, hoeven ze geen Nederlands te leren. Ik zag recent dat ik blijkbaar niet alleen ben met die gedachtengang, want recent zag ik precies dat de ladies-only middagen zijn afgeschaft en ze zullen dus ergens anders hun koffieklatsch moeten houden.

In de wintermaanden kan ik moeilijk in het donker met de tram in die buurt rondlopen wegens te gevaarlijk, dus heb ik dat project afgeschaft.

Recent dus kwam ik met iemand in contact die een andere groep had. Ze stuurde me een foto van een zestal vrijwilligers, twee afrikaanse mensen en een paar aziatische mensen. Commentaar die ze erbij gaf: "we zijn met veel meer, maar de vrouwen met hoofddoek wilden niet mee met ons op de foto".

Wel Havermout, hoever zou je willen dat WIJ door het stof kruipen om die mensen Nederlands te leren????? Met mensen die zelfs geen respect genoeg hebben voor de vrijwilligers om samen mee op de foto te gaan? De afrikaanse en aziatische mensen stonden er nochtans lachend op. Voor de hoofddoeken was zelfs dàt een stap te ver.
Wel, dan is het voor mij dus ook een stap te ver.

Ik zal misschien nog een poging ondernemen om een afrikaanse of aziatische, Poolse of whatever.... (we hebben er genoeg in Antwerpen) buddy te vinden waar we dan tête à tête leuke praatmiddagen mee kunnen hebben. Geen hoofddoeken. Kan ik lekker deze zomer op de Groenplaats terrasjes mee gaan doen. Lukt ook al niet met een hoofddoek.

Maar geen nood: uw nederlands is perfect, ook jij kan je als vrijwilliger opgeven om die mensen Nederlands te leren; Als man ga je de ladies-only groep natuurlijk niet kunnen benaderen, maar jij kan wèl 'savonds in het donker in de Handelsstraat naar het Willy Vandersteenplein stappen! Zo, daar heb je al een taak.

(en Circe is een meiske: Lees maar even het ganse verhaal van Homeros. Vooral dat van die varkens is leuk, wees dus maar lief tegen me).
Vergeef me maar hier kan ik pas later op terugkomen, mooi weer vandaag! :muslima:
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Ben blij voor u dochter circe, en mijn zussen, die zijn al jaren aan het werk. Nu alleen ik nog.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef:Jouw extreem rechts GEDRAG is schadelijk. Ik heb best wel begrip voor mensen die voor het Vlaams Belang stemmen.
? Wat is er schadelijk aan mijn gedrag ? Het zal je mss verbazen , maar ik heb nog nooit in mijn leven een moslim ook maar een haartje gekrenkt. Ik heb er liever niets mee te maken, maar of dat schadelijk is ? Dat zie ik echt niet.

Maar mijn stelling was dat jij als ex moslim niet op waardering of begrip uit linkse hoek moet rekenen. Ik heb ook helemaal geen probleem met moslims, maar wel met de linkse kerk die de moslims misbruikt om de Europese beschaving kapot te maken.

Je vergelijking van Islam met maffia is wel goed, zo bekijk ik het ook wel. Islam als een criminele organisatie met een godsdienstig excuus.

Ik geloof ook dat t al veel te laat is om nog iets aan de moslimplaag te doen. 30 jaar geleden hadden we dat moeten aanpakken, nu met ruwweg 700.000 moslims in België zie ik het echt niet meer zitten. Zo gauw ik op pensioen kan-en dat is niet eens zooo lang meer-ben ik hier weg.
Laatst gewijzigd door mercator op zo mar 09, 2014 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef:Ik “plaag” mercator graag want vind hem toch een leuk karakter hebben. Maar goed, zal mij nogmaals verontschuldigen. (Zelf mag ik er geen verwachten hier denk ik)
Een gek KAN zich niet verontschuldigen want die weet niet wat ie doet [icon_lol.gif] . Maar alle gekheid op een stokje, je hoeft niet te verontschuldigen want ik voel me helemaal niet beledigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door gerard_m »

Een mens kan blijven stampvoeten over het onrecht: we hebben niet gevraagd om immigratie van moslims, we zijn boos over verpauperde buurten en over sluiers en gepamper van moslims door de overheid. Ja dat zijn slechte zaken en de boosheid is terecht.

Het helpt de samenleving alleen niet verder en jezelf ook niet. Maar als een stampvoetend kind alleen maar boos blijven en hopen dat de moslims ooit gedeporteerd zullen worden, verzuurd je alleen maar.

Ik groet moslims, de schoonmaakster op mijn werk, de collega met wie ik een klus moet doen, de stagair die me vraagt om hem te helpen met zijn teksten, een islamitische vriendin die me een fijn weekend wenst. We hebben het over mensen. De meeste moslims die ik heb ontmoet, zijn vriendelijke mensen die gewoon iets van hun leven proberen te maken, net als de meeste niet-moslims.

Door moslims te ontmenselijken, creeer je zelf waar je een pesthekel aan hebt. Het grote probleem met de islam is dat het ontmenselijkt, het leven maakt tot een set regels en mensen tegen elkaar opzet. En veel moslims zijn daar zelf ook slachtoffer van: de doden vandaag in Irak, de vrouw die de straat niet op mag, het kind dat doodsbang is voor de hel.

Inderdaad, je kunt de islam haten zonder een hekel aan moslims te hebben. Haat tegen mensen is geen antwoord op de islam.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ali Yas »

gerard_m schreef:Inderdaad, je kunt de islam haten zonder een hekel aan moslims te hebben. Haat tegen mensen is geen antwoord op de islam.
Precies, maar uit liefde voor mensen zou je dus wel wat tegen de islam moeten ondernemen, om te beginnen in Nederland. Daar worden op de eerste plaats moslims beter van. De appeasers van de islam zijn voor mijn gevoel op dit moment de belangrijkste veroorzakers van de afkeer die men van moslims heeft.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

Havermout schreef:Ben blij voor u dochter circe, en mijn zussen, die zijn al jaren aan het werk. Nu alleen ik nog.
Dat heeft toch niks vooroordelen te maken? Gij hebt die vergelijking gemaakt en ik vond het een beetje een onnozele vergelijking. Elke mens heeft wel zn vooroordelen over bepaalde dingen of personen en ik probeer daar op te letten.. maar ik heb helemaal geen problemen met punkmadammen, want als ik één zie dan zie ik gewoon een mens voor mij.
Als ik u heb gekwetst, mijn excuses.
Je hebt duidelijk de pointe gemist. Ik maakte de vergelijking op basis van "kledingstijl die een persoonlijke overtuiging weerspiegelt". Dit hoort mijns inziens niet (nooit) thuis op de werkvloer. Op de werkvloer heeft men niks te maken met mijn privé overtuiging. Bijgevolg hoef ik me daar ook niet in in allerlei lakens of vlaggen te hullen.

Voor moslima's wil je daar een uitzondering op maken, voor punksters blijkbaar niet. Nochtans is in mijn opinie de persoonlijke overtuiging van een punkster hoogstaander dat dat van een moslima.

U hoeft zich zeker niet te excuseren, ik ben helemaal niet gekwetst. Ik probeer U enkel van uw vooroordelen af te helpen
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

gerardM schreef:Ik groet moslims, de schoonmaakster op mijn werk, de collega met wie ik een klus moet doen, de stagair die me vraagt om hem te helpen met zijn teksten, een islamitische vriendin die me een fijn weekend wenst. We hebben het over mensen. De meeste moslims die ik heb ontmoet, zijn vriendelijke mensen die gewoon iets van hun leven proberen te maken, net als de meeste niet-moslims.
Ik weet niet of de mensen die ik op straat tegenkom moslims zijn of niet. Zo kan ik havermout tegenkomen en die is ondertussen moslim-af.
Ik zal mensen van allerlei slag groeten en spreken.
Maar ik weiger steevast bij een WERKENDE caissière die met hoofddoek achter de kassa zit te groeten of er zelfs bij aan te schuiven: op het werk hoort géén religieuze overtuiging. En anders begin ik kruistekens te maken. Dat hoort ook niet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Dutch »

Hallo Havermout, ook van mij een hartelijk Welkom hier! Ik kan jouw standpunten volledig bijtreden en samen met gerard m zeggen
Door moslims te ontmenselijken, creeer je zelf waar je een pesthekel aan hebt. Het grote probleem met de islam is dat het ontmenselijkt, het leven maakt tot een set regels en mensen tegen elkaar opzet. En veel moslims zijn daar zelf ook slachtoffer van: de doden vandaag in Irak, de vrouw die de straat niet op mag, het kind dat doodsbang is voor de hel.

Inderdaad, je kunt de islam haten zonder een hekel aan moslims te hebben. Haat tegen mensen is geen antwoord op de islam.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door xplosive »

Daarbij wil ik aantekenen dat het inderdaad niet aangaat om moslims te haten, maar dat dat nog niet wil zeggen dat een rustige discussie met moslims over gevoelige islamitische zaken zonder agressie van de kant van moslims altijd goed mogelijk is en misschien wel zeer zelden zonder agressie van de kant van moslims goed mogelijk is!

Wat doen we dááraan?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Manon »

xplosive schreef:Daarbij wil ik aantekenen dat het inderdaad niet aangaat om moslims te haten, maar dat dat nog niet wil zeggen dat een rustige discussie met moslims over gevoelige islamitische zaken zonder agressie van de kant van moslims altijd goed mogelijk is en misschien wel zeer zelden zonder agressie van de kant van moslims goed mogelijk is!

Wat doen we dááraan?
Het lijkt me normaal dat men moeilijk doodvreemde mensen gaat aanspreken en hen duidelijk maakt dat hun geloof sucks.
Het lijkt me ook doodnormaal dat men dit evenmin doet op het werk als men daar de basisregels van neutraliteit wil behouden (en zo hoort het ook). Zo had ik een zeer leuke Indische hindoe-collega, maar nooit werd er over die religie gesproken.

Ik vind het dan ook vooral belangrijk dat moslims niet meer gefaciliteerd worden (heel de school krijgt halal voeding omdat 20% moslim is vb. - uiteraard weer in Engeland), geen apartheidszwemmen, geen toestemming voor hun inpakkledij, kortom geen veruiterlijkingen van hun religie. Alle vormen van vrouwenonderdrukking, homofobie etc... moeten zeer streng bestraft worden. Dat neem alvast de scherpe kantjes ervan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie