mercator schreef:Iznogoodh schreef:Ik heb een pesthekel aan de islam. Maar niet aan moslims.
Iznogood orakelt: Ik heb een pesthekel aan stelen. Maar niet aan dieven.
Dus als Izzie bestolen wordt( wss door moslims overigens) wordt hij groen en bleek van woede maar gaat de dief gelukwensen voor de rijkelijke buit.
Illustreert perfect hoe dwaas en wereldvreemd de linksmens denkt.
Je kan het ook zo formuleren. Ik heb een hekel aan verkrachting. Maar niet aan verkrachters.
Je kan het inderdaad zo formuleren, maar ik vermoed dat Iznogoodh ( niet dat ik voor hem op wil komen) duidelijk wil maken dat hij de ziekte haat, maar niet de patient.
Maar ja, dan zeg je indirect dat alle moslims ( geestelijk ) ziek zijn, en dat is ook weer niet politiek correct. Het vervelende is, dat een moslim als een kuiken in het Islam ei zit, en er niet uit kan, wil, of durft te komen.
Het vervelende is ook dat de meeste moslims alleen de positieve passages uit de Koran en Hadith kennen. Als men een moslim vraagt wat hij over zijn religie kan zeggen, dan hoort men meestal twee standaarduitspraken zoals: ''Wie een mens doodt, heeft de hele wereld gedood!'', ''Islam betekent vrede!'' of ''Er bestaat geen dwang in het geloof!''.
Alleen de zeer wijze en intelligente moslims,- de denkers dus-, die zich werkelijk verdiept hebben in Islam , hebben een kans om Islam te verlaten. En ook voor hen is het niet gemakkelijk. De rest ( gematigde moslims) blijven hangen in hun religie en blijven eeuwig doodsangsten uitstaan voor het hiernamaals en wat voor narigheid hun daar te wachten staat als ze niet de goeie weg bewandelen. Eigenlijk is het heel erg treurig en zielig om je leven lang met zo'n enorme angst te moeten leven.
Zelfs ex-moslima's die ik gesproken heb blijven die doodsangst houden. Hoe zeer je ook op ze inpraat dat de hel niet bestaat, ze kunnen of durven het niet te geloven. Wat een geestelijke hel op aarde moet dat voor hun zijn. Ali Sina die deze site opgericht heeft zegt altijd dat ex-Moslims "damaged goods" zijn . Je kan namelijk een moslim uit Islam halen, maar het is bijna onmogelijk om Islam geheel uit de (ex-) moslim te halen. Er blijft altijd iets van hun Islamitische opvoeding en angst hangen. En Ali kan het weten, want hij is een ervarings deskundige.
Nou ja, als ik een methode wist om Moslims van hun angst te bevrijden, dan verdien ik een nobelprijs .
Maar helaas....

Het is vechten tegen de bierkaai.
En Havermout, dat wij in jouw ogen zo weinig begrip voor moslims hebben, en ze bekritiseren en niet tolereren komt volgens mij uit een gevoel van zelfbehoud. Zolang Moslims in hun eigen landen bleven, maakten wij ons niet druk om Islam, maar nu ze massaal naar Europa komen beginnen we ons verbaal te verdedigen. Ik heb ook al menig keer gehoord van moslims ..." Wacht maar...Als wij hier straks de baas zijn....." Dat soort geluiden schrikt namelijk af en geeft irritatie, en daardoor ( ik heb het nu over mijzelf) ben ik ook wel eens te afstandig en reageerde ik geërgerd toen pas geleden een gehoofddoekte moslima voordrong bij de Ikea waar ik al een poos op mijn beurt wachtte, en ik het toen niet kon laten om tegen haar te zeggen..."Mevrouw, sorry, maar het pact van Umar is nog niet in werking hier..."Achteraf schaam ik me dan, want ik vermoed dat de vrouw niet eens wist waar ik het over had. Als een Hollandse vrouw had voorgedrongen had ik me misschien minder druk gemaakt. Maar ja...( zucht) Zo gaat het in het leven.