Forum regels.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Forum regels.

Bericht door Ariel »

Als eerste wil ik alle nieuwe leden van dit forum een hartelijk welkom toewensen.
Dit forum biedt iedereen de kans om zijn / haar eigen theorieën en filosofieën te poneren, en deze te verdedigen naar alle andere gebruikers toe.
Wij doen op dit forum niet aan censuur.

Toch heeft het moderator team van FFI Nederlands besloten dat we wel een paar regels gehandhaafd willen zien.


Niet toegestaan is:

Het plaatsen van inhoud en teksten onder copyright is niet toegestaan. Berichten van andere websites mogen alleen geplaatst worden MET BRONVERMELDING. Geen bronvermelding? Dan wordt het bericht verwijderd.

Het hebben van meer dan één account. Bij constatering wordt één account verwijderd.

Het uitlokken van ruzies. Dit kan na één waarschuwing al leiden tot een ban. Ook het reageren op dit soort posten (flames) is in principe niet toegestaan en strafbaar omdat je actief meehelpt een ruzie in stand te houden. Meld dit soort berichten aan één van de moderators.

Het uitvechten van persoonlijke ruzies is niet toegestaan: Houd privé zaken privé. Post geen mailtjes, foto's etc. met privé informatie. Vecht het onderling uit via MSN, persoonlijk bericht of telefoon.

Het plaatsen van of linken naar illegale content zoals (maar niet beperkt tot) seksueel getinte afbeeldingen, illegale software en/of muziek, etc. Eventuele schade die als gevolg door dergelijke post door FFI Nederlands geleden wordt als gevolg van rechtzaken, boetes en/of claimschade en/of claims zullen bij de plaatsende gebruiker verhaald worden.

Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen (bijvoorbeeld verwensingen, ernstige ziektes etc.) of linken naar dergelijke content.

Het plaatsen van onnodig schokkend materiaal of linken daarnaar.

Het plaatsen van al te onsmakelijke of gewelddadige foto's of tekeningen of linken daarnaar.

Overtreding van deze regels en richtlijnen kunnen leiden tot sancties zoals bannen van accounts en IP-adressen en zelfs het verwijderen van accounts, zeker na herhaaldelijke overtredingen! Bij herhaalde overtreding wordt uiteindelijk de internet provider van de overtreder op de hoogte gebracht.

Richtlijnen voor gedrag

Probeer de volgende richtlijnen en gedragsregels in acht te nemen.
Help elkaar, vooral nieuwe leden. Verwijs ze vriendelijk naar het FAQ Forum. Vergeet niet dat jij ook eens nieuw geweest bent.

Opzettelijk kwetsen d.m.v. kwetsende teksten en/of afbeeldingen te plaatsen is niet toegestaan. Wees vriendelijk voor elkaar en respecteer elkaars mening. Ga niet in op posten waarin iemand probeert te kwetsen of flamen maar meld de post onmiddellijk aan een moderator.

Vermijd en voorkom het starten of meedoen aan flamewars (ruzies).

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Signaturen, ondertitels, avatars e.d. vallen niet buiten deze policy: ook voor de inhoud hiervan kan de FFI forum staf besluiten je de toegang tot FFI Nederlands te ontzeggen.

Plaats geen foto's, emails of Persoonlijke Berichten van andere leden zonder dat daar uitdrukkelijk (dus aantoonbaar) toestemming voor is.

Wees behoudend met het uploaden van grote plaatjes (groter dan 256kb) in het forum.

Houd je handtekening bescheiden.

Denk na voordat je post. Beperk je posten tot 10 per dag. Kwaliteit heeft meer waarde dan kwantiteit.

Wij verwijderen geen berichten! Berichten worden alleen verwijderd als de regels overschreden worden (bijvoorbeeld omdat er copyright geschonden wordt).

Je bent zelf verantwoordelijk voor de posten die je plaatst. Heb je spijt van een post, neem dan contact op met de moderator van het forum.
Deze zal een wijziging in de post aanbrengen met een vermelding waarom deze actie ondernomen is.

Alle geplaatste berichten worden eigendom van FFI Nederlands" en/of "Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies".

===========================

Ik hoop dat een ieder die deelneemt aan dit forum zich zal houden aan deze regels.
Ik besef dat het er in een discussie hard en fel aan toe kan gaan, en daar is naar mijn inziens niets fout aan.
Dit forum is tenslotte geen naaikransje, maar laten we er in ieder geval voor zorgen dat normale regels van fatsoen in acht worden genomen!

Nogmaals, iedereen is welkom, maar zodra iemand zich niet gedraagt krijg men het vriendelijke verzoek zich aan te passen aan de geldende normen en waarden.
Doet men dat niet dan vertrek je maar.

Namens het moderator team.

Ariel.
Laatst gewijzigd door Ariel op vr mar 16, 2007 2:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Wat doen we met mensen zoals TrueMoslima, waarvan ik persoonlijk heb kunnen vaststellen dat ze twee keer een Koranvers onvolledig heeft geplaatst (zogenaamd per ongeluk) en die ook door minstens een ander forumlid erop betrapt is dat ze openlijk liegt?
Ik ga met zulke mensen niet lief om.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Als bepaalde personen slordig zijn, verdraaien of dubieuze bronnen citeren, kun je ze daar gewoon mee confronteren en op hun nummer zetten net als in iedere ander discussie.

De moderator kan niet tegen alles optreden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Iznogoodh schreef:Wat doen we met mensen zoals TrueMoslima, waarvan ik persoonlijk heb kunnen vaststellen dat ze twee keer een Koranvers onvolledig heeft geplaatst (zogenaamd per ongeluk) en die ook door minstens een ander forumlid erop betrapt is dat ze openlijk liegt?
Ik ga met zulke mensen niet lief om.
Ik vind dat we niet iedereen met zijde handschoenen moeten en hoeven aanpakken.
Deze regels zijn meer bedoeld voor mensen die aan een stuk door aan het schelden zijn op moslims of niet moslims en grove taal gebruiken, terwijl daar geen reden voor is.
En ook een verhitte discussie hoeven we volgens mij niet uit de weg te gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Forum regels.

Bericht door Thomas »

Ariel schreef: Algemene zaken

• Op dit forum is de voertaal Nederlands
Toon respect voor anderen en het forum.
• Krachttermen en scheldwoorden kunnen beter vermeden worden
.
• Vermeldt bij aanhalen van teksten de bron (indien bekend), je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van je bericht.
• Vermijd lange stukken tekst zonder bronvermelding en/of van eigen commentaar voorzien
Arme Real Old Dutch. Waar moet hij nu naar toe met zijn frustraties??? :D :D :D
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Het voeren van een discussie met inhoud is vele malen beter dan zinloos gescheld en gevloek :wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Ik vind dat maroc-21 moet ophouden om Ayaan Hirsi Ali een 'zwarte zombi' te noemen. Het heeft geen enkele inhoudelijke waarde om haar etnische afkomst in de discussie te betrekken. Het is gewoon simpelweg ordinair racisme. Ik vind het niet kunnen.

Grtz..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je hebt gelijk kafir.
De volgende keer moeten we hem op zijn nek zitten als hij dit weer zegt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 4:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Sjoerd schreef:Moet dat :| Ik geloof niet dat ik dat erg rein vind hoor... Maar doe wel of ik het niet gezien heb dan ;)
:D :D
We gaan ons eerst wassen Sjoerd.
En ik verwacht dat jij meedoet. :evil:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 4:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Ik vind dat scheldpartijen niet door de beugel kunnen, en het maakt niet uit of het een moslim is die het doet, of niet-moslim. Dit geldt ook voor racistische uitingen. Over Ayaan Hirsi Ali spreken als een 'zwarte zombi' wat Maroc-21 doet, is gewoon racisme. Ik vind het gewoon niet kunnen. Maroc mag van mij alles zeggen over Hirsi Ali wat hij wil, maar geen racisme. Dat is op geen enkel fatsoenlijk forum toegestaan.

Een vriendelijke groet...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Goed dat er toch forumregels zijn opgesteld. Beetje mosterd na de maaltijd, maar toch nog even.

Ik ben ook tegen censuur, maar als de scheldpartijen en beledigende termen de aandacht gaan afleiden van waar het om gaat, moet je toch een regel stellen. Misschien helpt het om mensen wat te temperen.

Nou moeten we eigenlijk ook mensen confronteren met hun agressie. Ik negeer het altijd een beetje, maar je moet wel wat doen als je niet wil dat het de stemming gaat bepalen.
Iznogood schreef:Wat doen we met mensen zoals TrueMoslima, waarvan ik persoonlijk heb kunnen vaststellen dat ze twee keer een Koranvers onvolledig heeft geplaatst (zogenaamd per ongeluk) en die ook door minstens een ander forumlid erop betrapt is dat ze openlijk liegt?
Ik ga met zulke mensen niet lief om.
Het hele forum dient natuurlijk juist om islamitische verdraaingen te ontmaskeren. Dus je kan iemand als TrueMoslima moeilijk om die reden weren. Het gaat er juist om dat we haar laten zien wat er niet klopt aan haar verhaal, zodat iedereen het weet.

Ook niet-moslims kun je confronteren met hun eventuele onwaarheden of fouten. Ik kan er alleen niet goed mee uit de voeten als mensen al hun reacties versieren met bergen scheldwoorden, en eigenlijk maar weinig inhoudelijks mee te delen hebben. Dat komt het forum ook niet ten goede.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

lieve ariel, sjoerd


wie zijn hier de modeators) jullie beide ?

hoe kan ik een "eigen foto" plaatsen ?


liefs nadia
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Hoi nadia, ik ben geen moderator maar weet wel hoe je een avatar kan plaatsen!
Het plaatje moet ergens 'online' staan, als deze nog op je computer staat kun je hem hier uploaden. Ga vervolgens naar je profiel en scroll naar beneden tot je bij het 'avatar paneel' bent. Bij "Gebruik Avatar op andere Site:" kun je de link invullen, je hoeft daarna alleen nog maar ok OK te klikken en je bent klaar. Let er wel even op dat je plaatje niet groter als 80x80 pixels is en dat de bestandsgrootte kleiners is als 6KB.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Sjoerd schreef:Let er wel even op dat je plaatje niet groter als 80x80 pixels is en dat de bestandsgrootte kleiners is als 6KB.
80x80, dat is wel zielig hoor, zo klein. :( Ik heb even gecheckt, die van jou is 100x100, die van Ariel en Kafir zijn 150 breed. Dus een klein tikje groter mag volgens mij wel. :D
Maar inderdaad wel opletten dat het niet groter wordt, anders wordt de pagina uit z'n verband gedrukt.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

nina schreef:
Sjoerd schreef:Let er wel even op dat je plaatje niet groter als 80x80 pixels is en dat de bestandsgrootte kleiners is als 6KB.
80x80, dat is wel zielig hoor, zo klein. :( Ik heb even gecheckt, die van jou is 100x100, die van Ariel en Kafir zijn 150 breed. Dus een klein tikje groter mag volgens mij wel. :D
Maar inderdaad wel opletten dat het niet groter wordt, anders wordt de pagina uit z'n verband gedrukt.
Je hebt gelijk, er zijn mensen met veel grotere plaatjes. Het is ook geen restrictie die ik bepaal of bedacht heb, het is wat er staat bij profiel. Blijkbaar onjuiste informatie. Bedankt nina, je bent erg scherp.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Is mijn avatar te groot? :(
Ik wil wel een andere zoeken hoor.

Maar ik vind deze die ik nu heb zo leuk.
Waarom klagen jullie Stropke niet aan :evil:
Die heeft nog een grotere.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Ariel schreef:Is mijn avatar te groot? :(
Ik wil wel een andere zoeken hoor.

Maar ik vind deze die ik nu heb zo leuk.
Waarom klagen jullie Stropke niet aan :evil:
Die heeft nog een grotere.
Naar stropke is inmiddels een cease and desist letter onderweg inclusief dwangsom.
Die van jou is zo mooi, dat hij eigenlijk groter moet. Een andere zoeken mag ook, maar dan moet die wel -minstens- even mooi zijn.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik vind je Avatar prima, Ariel.

Dit plaatje drukt niet te tekst naar rechts en levert dus geen problemen op. Daarnaast is je Avatar gewoon mooi.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Linda Danvers schreef:Ik vind je Avatar prima, Ariel.

Dit plaatje drukt niet te tekst naar rechts en levert dus geen problemen op. Daarnaast is je Avatar gewoon mooi.
hoe kan ik een eigen foto plaatsen ipv een avatar? wie kan mij helpen!

liefs nadia
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Je zet eerst een foto op internet ( http://flickr.com bijvoorbeeld) en dan geef je die link op in je profiel.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:Je zet eerst een foto op internet ( http://flickr.com bijvoorbeeld) en dan geef je die link op in je profiel.
dus ik moet eerst mijn foto op EEN internetsite (welke site) plaatsen (veilig of niet) en dan en link plaatsen, welke link, toch niet de hele website.
begrijp ik het goed, sorry.
ik ben een muts met (computers).

liefs nadia
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Nadia, ik had eigenlijk het idee dat je op zoek was naar een plaatje zoals die ik ook heb (boom met bliksem), wil je een foto van jezelf plaatsen? Zelf zou ik dat niet doen, wie weet komt er een bekende langs.

Het is heel makkelijk. Volg deze stappen:
1) Ga naar http://imageshack.us/
2) Klik op browse (bladeren), en wijs de locatie van het plaatje aan op je computer.
*Als het plaatje erg groot is kun je "resize image?" aanvinken en daarnaast kiezen voor "100x75 (avatar)".
3) Controleer alles nog even en klik op "host it" om het plaatje naar imageshack te uploaden.
4) Kopier vervolgens de link die staat voor "Direct link to image"
5) Ga naar je profiel en vul de link helemaal onderaan in net boven de knop "bekijk gallery"
6) Klik op ok om te bevestigen.

Zolang je er geen probleem mee hebt dat iedereen dit plaatje kan zien is het veilig, als dat niet het geval is kun je hem beter niet uploaden of hier plaatsen.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Sjoerd schreef:Nadia, ik had eigenlijk het idee dat je op zoek was naar een plaatje zoals die ik ook heb (boom met bliksem), wil je een foto van jezelf plaatsen? Zelf zou ik dat niet doen, wie weet komt er een bekende langs.

Het is heel makkelijk. Volg deze stappen:
1) Ga naar http://imageshack.us/
2) Klik op browse (bladeren), en wijs de locatie van het plaatje aan op je computer.
*Als het plaatje erg groot is kun je "resize image?" aanvinken en daarnaast kiezen voor "100x75 (avatar)".
3) Controleer alles nog even en klik op "host it" om het plaatje naar imageshack te uploaden.
4) Kopier vervolgens de link die staat voor "Direct link to image"
5) Ga naar je profiel en vul de link helemaal onderaan in net boven de knop "bekijk gallery"
6) Klik op ok om te bevestigen.

Zolang je er geen probleem mee hebt dat iedereen dit plaatje kan zien is het veilig, als dat niet het geval is kun je hem beter niet uploaden of hier plaatsen.
hoe komt er nu ineens een plaatje in mijn avatar? dit heb ik zelf niet gedaan, (ik was bezig een foto te zoeken, kom hier terug en dan zie ik dat ik al een plaatje heb? rara hoe kan dit)
wel leuk overigens met mijn naam, maar wie heeft dit gedaan?
kan dit zomaar door een ander gedaan worden?

vreemd :?

liefs nadia
Plaats reactie