Nieuw........

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Nieuw........

Bericht door Bernie »

Hallo allemaal,
Ik wil me graag aan jullie voorstellen. Ik ben iemand die graag met mensen in gesprek gaat, altijd met respect voor andere meningen en visies. Ik ben Christen met een grote interesse in andere religies. Ik heb me vooral verdiept in de islam en in het Boeddhisme.
Het Boeddhisme heeft me verrijkt met een hoop kennis en inzicht.

De islam heeft me op een ander gebied een hoop geleerd. Ik heb diverse moslimlanden bezocht, mensen ontmoet, boeken gelezen...
Ik heb een hoop moslims ontmoet die proberen op een goede manier in het leven te staan. Maar, helaas kan ik niet anders concluderen dat zij dit doenondanks de islam. Ik heb een grote waardering voor deze mensen. Ik bewonder ook diegene die ondanks de zware druk van deze religie besluiten om eruit te stappen.

De islam is de enige godsdienst die zich al in de wortel afzet tegen een andere religie: "de koran is een voorzetting van de eerdere religie uit de bijbel, maar die is vervalst". Ook het leven van Mohammed is met al het geweld en oorlog onvergelijkbaar met dat van Boeddha of Jezus. Het is niet verwonderlijk dat wereldwijd miljoenen mensen lijden onder terreur, onderdrukking en ellende uit naam van Allah. Daaronder zijn ook vele moslims.

Als betrokken mens hoop ik o.a. hier te kunnen bijdragen aan vrijheid, liefde en verdraagzaamheid. Verder hoop ik hier veel van jullie te leren.

Vrede voor jullie allemaal,
Bernie
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Welkom Bernie, denk wel dat je hier op je plaats bent, Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Nogmaals welkom, had dit bericht nog niet gezien.
Geloof je in god? Is de bijbel volgens jou perfect, kan deze worden gezien als gods woord? Geloof je in een hemel, en in een hel?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Dank voor jullie welkom. Ik geloof inderdaad in God en ook in een vorm van hemel en hel, maar zeker niet in plekken met maagden enzo.

Ik zie God als de bron van het goede en van universele liefde.
Ik geloof niet in een bestraffende God die onze daden op een weegschaal weegt. Ik denk meer dat een mens zichzelf automatisch "straft" als hij kiest voor zaken die slecht zijn. En omgekeerd, simpel gezegd: wie goed doet, goed ontmoet. Ik denk op dit punt misschien meer Boeddhistisch.

Ik zie de bijbel niet als een perfect boek (zoals de moslims de koran zien), het is door mensen geschreven. Maar je kunt er wel een hoop kennis uit halen.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Van harte welkom, Bernie.
Ik deel jouw visie die je helemaal bovenaan hebt neergezet.
Veel succes op het forum..

Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Welkom.
DewiSudarsono
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jan 04, 2006 4:10 am
Contacteer:

Bericht door DewiSudarsono »

Van harte welkom, Bernie.
Saudara2 yang terhormat dengarkan baik2 bahwa kita tentang dua Dewi tetapi sebetulnya hanya satu. Mungkin rahasia ini adalah jalan yang menuju masah depan yang cera untuk asal kita.

http://alter-of-democracy.be/
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Welkom, Bernie!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Welkom!
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

:) hartelijk dank voor een warme welkom
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dag Bernie.
Ik ben weer de laatste die jou een hartelijk welkom wenst.
Story of my life… :oops:
Maar het is niet minder gemeend.

Wat fijn dat je het team komt versterken.
Veel plezier op dit forum.
Fijn dat je ons gevonden hebt.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Hallo Bernie,
Welkom op FFI. :D
Plaats reactie