Gelukkige ex-moslima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Liefste Protestant,

ik lees nu pas je berichtje over Jezus hierboven.

Ikzelf kan me absoluut niet vindne in het Christendom, nog minder dan in de Islam.

Ik vind de Quraan dan nog net iets meer kloppen dan de Bijbel. Maar goed ieder zijn ding en ik heb hier espect voor. Dus ook voor jouw keuze.

En zoals je zei in een geloof is geen dwang...

Toch kan ik moeilijk geloven waarom mensen geloven dat Jezus de zoon is van God? Waarom geloof je dit als ik vragen mag...

Liefs, Sanne
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik vind de Quraan dan nog net iets meer kloppen dan de Bijbel.
Waarop baseer je je hiervoor? In welke gebieden "klopt" de koran meer?

Dat de moeder van Jezus, Maryam genoemd wordt met als broer de broer van Mozes, en dat Jezus dus geboren is ten tijde van Mozes?

Of dat de Bijbel zou "gefalsifieerd" zijn en dat Allah dit blijkbaar pas na een paar eeuwen doorhad en daarom zijn versie 3.2 enkel in het Arabisch kon doorsturen naar iemand die mijlenver woonde van de reeds eeuwenlang overleden bijbelse schrijvers? Je zou denken dat Bill Gates slimmer is: die stuurt zijn nieuwe versies wel rechtstreeks door via dezelfde kanalen. Of denk je dat Bill Gates dat via Apple gaat doen binnen duizend jaar?

Of vind je dat de bergen pinnen hebben? de zon en maan als lantaarntjes in de zeven hemelsferen hangen en de zon bovendien ondergaat in een modderpoel?
Kortom, wààr ergens vind je dat de koran meer klopt dan de Bijbel.
Laatst gewijzigd door Manon op zo okt 22, 2006 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Dag, Sanne

Bericht door protestant »

sanne schreef:Liefste Protestant,

eerst en vooral dank voor je mailtje op mijn pm.

Wat betreft de 9de soerat (Attaubah), met welke ayaat heb je problemen, wat het zijn er een heel wat?!

Laat me maar iets weten, en ik zal het eens bekijken voor je! Ook ik heb erg veel problemen gehad met het vanbuiten leren van deze Soerat. Er staat inderdaad letterlijk in, dat het niet uit maakt hoe goed je ook bent, als je niet voor de Islam kiest, zal je een pijnlijke toekomst in de Hel staan te wachten. Het is inderdaad een niet zo lieve soerat naar niet-moslims toe... Maar welke is dat wel!!! :wink:

Kus, Sanne
Beste Sanne,

Dank je voor je antwoord. Ik heb het meeste last met de zin: 'Moge Allah de Christenen en de Joden vernietigen' Je weet, omwille van het feit dat volgens de Bijbel Jezus de zoon van God is. En het is volgens de Koran een zonde om te geloven dat God zich een nageslacht veroorloofd heeft.

Met God's zegen.
Protestant
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Jezus

Bericht door protestant »

sanne schreef:Liefste Protestant,

ik lees nu pas je berichtje over Jezus hierboven.

Ikzelf kan me absoluut niet vindne in het Christendom, nog minder dan in de Islam.

Ik vind de Quraan dan nog net iets meer kloppen dan de Bijbel. Maar goed ieder zijn ding en ik heb hier espect voor. Dus ook voor jouw keuze.

En zoals je zei in een geloof is geen dwang...

Toch kan ik moeilijk geloven waarom mensen geloven dat Jezus de zoon is van God? Waarom geloof je dit als ik vragen mag...

Liefs, Sanne
Sanne,
Dit is mijn denkwijze: Zijn onze goede daden echt zuiver genoeg - dus gepoetst van alle 'menselijke' bijbedoelingen - om genade te vinden bij God, en om alsook een plaatsje in de Hemel te 'verdienen' ? Ik denk het niet. Daarom heeft God zijn Zoon gestuurd om de wet te vervolmaken en hem als zoenoffer te geven teneinde ons in orde te maken, wij nietige zondaars, met Hem.

Nu, waarom is Jezus de Zoon van God ? En waarom niet ? Als mensen zich kunnen zonen veroorloven, waarom de Almachtige dan niet ? Hij doet toch wat Hij wilt ? Weet je, de hierarchie op aarde is een weerspiegeling van de hierarchie hierboven. Als wij zonen en dochters hebben, is dat dan een weerspiegeling van hierboven...klopt ?

Jouw mening...?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Eigenlijk IS Jezus toch de zoon van God?
Maria is zwanger geworden.... zomaar?
Ze heeft niet ge*** om zwanger te worden. God heeft haar zwanger gemaakt.
Hoe noemen we iemand die een vrouw zwanger maakt?
Hoe noemen een jongen die geboren wordt wanneer iemand een vrouw zwanger gemaakt heeft?
Vader en zoon toch?

(redenatie van een atheist.. :wink: )
Amorele atheistische nitwit
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Re: Jezus

Bericht door protestant »

protestant schreef:
sanne schreef:Liefste Protestant,

ik lees nu pas je berichtje over Jezus hierboven.

Ikzelf kan me absoluut niet vindne in het Christendom, nog minder dan in de Islam.

Ik vind de Quraan dan nog net iets meer kloppen dan de Bijbel. Maar goed ieder zijn ding en ik heb hier espect voor. Dus ook voor jouw keuze.

En zoals je zei in een geloof is geen dwang...

Toch kan ik moeilijk geloven waarom mensen geloven dat Jezus de zoon is van God? Waarom geloof je dit als ik vragen mag...

Liefs, Sanne
Sanne,
Dit is mijn denkwijze: Zijn onze goede daden echt zuiver genoeg - dus gepoetst van alle 'menselijke' bijbedoelingen - om genade te vinden bij God, en om alsook een plaatsje in de Hemel te 'verdienen' ? Ik denk het niet. Daarom heeft God zijn Zoon gestuurd om de wet te vervolmaken en hem als zoenoffer te geven teneinde ons in orde te maken, wij nietige zondaars, met Hem.

Nu, waarom is Jezus de Zoon van God ? En waarom niet ? Als mensen zich kunnen zonen veroorloven, waarom de Almachtige dan niet ? Hij doet toch wat Hij wilt ? Weet je, de hierarchie op aarde is een weerspiegeling van de hierarchie hierboven. Als wij zonen en dochters hebben, is dat dan een weerspiegeling van hierboven...klopt ?

Jouw mening...?
Hallo Sanne,

Ik wil jou niet onder druk zetten, maar ik wens toch de antwoorden die jij mij beloofde...misschien nog geen tijd gehad, en dat kan ik best begrijpen hoor !

Tot gauw ?

Protestant.
Leyla
Berichten: 20
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 2:57 pm

Bericht door Leyla »

Hoi Sanne,

Ik heb gelezen dat je zowel de Qora'an als de Bijbel niet als "waarheid" ziet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je nu überhaupt nog in (een) God gelooft? Of is er iets anders waar je in gelooft? Wat houdt jou op de been in deze moeilijke situatie?

Ik ben zelf Moslima & heb soms weleens m'n dipjes (zoals elk ander). Ik kan mijn troost en steun dan in de Islam vinden: in mijn gebeden tot Allah subhanahu wa ta'ala. Ik vraag me af of jij ook iets hebt waar jij dat uit haalt?

Ik heb begrepen dat jij voor lerares Islam hebt gestudeerd? Wat zijn jouw toekomstplannen nu? Wil je nog doceren in de Islam? Ik zou mij namelijk kunnen voorstellen dat je liever niet iets doceert waar je niet 100% achter staat?

Ik zal eerlijk zijn: als (ex :lol: ) Zuster fi Dien van jou vind ik het jammer dat je de islam de rug hebt toegekeerd. Maar dat is puur omdat ikzelf heilig in de islam als "het ware Geloof" geloof, fhemti? Maar ik heb enorm veel respect voor jouw kracht.

Ik wens je erg veel sterkte. En misschien tot "spreeks".

Liefs,

Leyla
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Leyla, ben jij dat niet van ontdekislam? :P
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

Leyla en anderen die respect betuigen aan iemand die de rug aan zijn schepper geeft.

Waarom ben je in haar geïnteresseerd.

Vraag ook ineens de shaytaan, waarom hij niet voor Adam heeft gebogen.

Wat ik wil zeggen zuster, is dat je niet te vriendelijk moet zijn met deze soort mensen. Negeer ze gewoon.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

IslamFreedom schreef:Leyla en anderen die respect betuigen aan iemand die de rug aan zijn schepper geeft.
Dat zal moeilijk kunnen aangezien er geen schepper bestaat.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

Jah, en jij stamt van de apen af.

dat maakt al heel wat duidelijk.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

IslamFreedom schreef:Jah, en jij stamt van de apen af.

dat maakt al heel wat duidelijk.
$
En jij hoort in in inrichting.
Ga je mond spoelen idioot.

Als je komt om hier normaal te discusieren.....ok

Maar als je komt om hier te schleden krijg je van mij een koekje van eigen deeg.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

wie zegt dat ik schled?

Je zou maar eens meer op je taalgebruik letten belg.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

IslamFreedom schreef:Jah, en jij stamt van de apen af.

dat maakt al heel wat duidelijk.
Niet van de apen. Maar wel van iets dat er wellicht sterk op geleken heeft. Jij weet dus ook niets van evolutietheorie. Ik begin me af te vragen wat voor opleidingsniveau jij hebt. Dat kan niet hoog zijn of je hebt nooit opgelet op school.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

IslamFreedom schreef:wie zegt dat ik schled?
Wij zeggen dat, jij gedegenereerd wanproduct van eeuwenlange inteelt tussen neven en nichten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

Ja bij geschiedenislessen heb ik nooit opgelet, de leerkracht probeerde mij wijs te maken dat mijn voorouders apen waren.

Maar daar trapte ik niet in,

Jullie hebben blijkbaar wel erg behaarde voorouders hé :smile:
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

IslamFreedom schreef:Ja bij geschiedenislessen heb ik nooit opgelet, de leerkracht probeerde mij wijs te maken dat mijn voorouders apen waren.

Maar daar trapte ik niet in,

Jullie hebben blijkbaar wel erg behaarde voorouders hé :smile:
:lol:
Dezelfde voorouders als die van de apen. Ongeveer zoiets, denk ik.

Hoe dan ook. Jullie schelden, ik heb IslamFreedom geen "idioot" etc. zien zeggen... (?)

Stop ermee, mensen.
Iedereen kan stoer doen via internet. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

IslamFreedom schreef:Ja bij geschiedenislessen heb ik nooit opgelet, de leerkracht probeerde mij wijs te maken dat mijn voorouders apen waren.

Maar daar trapte ik niet in,

Jullie hebben blijkbaar wel erg behaarde voorouders hé :smile:
Bij geschiedenislessen gaat het niet om de afstamming van de mens. Dat gebeurt bij biologie. Je hebt inderdaad niet opgelet.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

ChechenMaga schreef:
IslamFreedom schreef:Ja bij geschiedenislessen heb ik nooit opgelet, de leerkracht probeerde mij wijs te maken dat mijn voorouders apen waren.

Maar daar trapte ik niet in,

Jullie hebben blijkbaar wel erg behaarde voorouders hé :smile:
:lol:
Dezelfde voorouders als die van de apen. Ongeveer zoiets, denk ik.

Hoe dan ook. Jullie schelden, ik heb IslamFreedom geen "idioot" etc. zien zeggen... (?)

Stop ermee, mensen.
Iedereen kan stoer doen via internet. :)
Hij IS een idioot. Een Moslimfanaat, door de natuur voorzien van een totaal gebrek aan discussiehersenen en een mondwerk dat er ruimschoots tegenop weegt. Springt bij een onderwerp over vrouwenrechten opeens over naar alcoholmisbruik in het westen, wat niets met het onderwerp te maken heeft. En waarom denk je dat hij dat doet? Omdat hij niet zou weten dat het over vrouwenrechten zou gaan? Nee, dat doet hij omdat hij dat lastige onderwerp kapot wil hebben. Dat is de tactiek van duizenden religieuze fanaten op elk forum: discussies kapot maken zodra ze iets onaangenaams aanroeren. IslamFreedom is niet hier voor discussie. Hij is hier om te zieken. Dat doet ajax ok. En dat doet ric0 ook. Als je dat niet doorhebt, dan heb je niets door.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
IslamFreedom
Berichten: 43
Lid geworden op: di apr 17, 2007 7:29 pm

Bericht door IslamFreedom »

En wat doe jij?

de aap uithangen zeker?
M
Berichten: 98
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 8:37 pm

Bericht door M »

Beste IslamFreedom, Iznogoodh en Thomas,

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om op te houden met elkaar uit te schelden en te beledigen?

Dit voegt niks aan de discussie toe.

Hoogachtend,

M
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

M schreef:Beste IslamFreedom, Iznogoodh en Thomas,

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om op te houden met elkaar uit te schelden en te beledigen?

Dit voegt niks aan de discussie toe.

Hoogachtend,

M
Er is hier een vrouw, Nadia, die aangegeven heeft dat ze de Islam niet meer volgt. Wat is de reactie van IslamFreedom? De volgende:
Maar dat wilt niet zeggen dat jij een ex moslima bent. Jij bent iemand die van deze wereldse genot wilt genieten.
Is het de vrijheid van mensen dat wanneer iemand een persoonlijke keuze maakt, ze gelijk van een bijna immoreel karakter worden beticht?
Voor geloofsfanaten als IslamFreedom is dit soort opmerkingen de normaalste zaak van de wereld.
Let daar ook eens op. Belet toch eens dat mensen op dit forum van immoraliteit worden beticht zonder enige reden.

Ik ga hier een onderwerp over starten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Iznogoodh,

Ik vind het ook stijlloos dat islamfreedom dit doet. Het is overigens een standaard beschuldiging aan het adres van ex-Moslims. Ik heb dit al vaker gelezen.

Ik vind echter ook dat jij je beter niet tot een dergelijk niveau kan verlagen.

Deze reactie van jou is een stuk zinvoller dan schelden.

Met vriendelijke groet,

Linda
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Linda Danvers schreef:Beste Iznogoodh,

Ik vind het ook stijlloos dat islamfreedom dit doet. Het is overigens een standaard beschuldiging aan het adres van ex-Moslims. Ik heb dit al vaker gelezen.
Dan zou ik zeggen: gooi ze er standaard uit als ze het flikken. En ga niet doen alsof je ze serieus neemt want ze nemen jou ook niet serieus.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik neem mensen die met clichés aankomen niet bijster serieus.

Gescheld maakt het forum er zowiezo niet beter op.
Plaats reactie