wie is Afghan?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hayat schreef:Afghan ik ken een afghaanse meisje, genaamd Diba en ook nog ene meisje genaamd Jalda. Ze zitten bij me op school. Dat zijn ook hele mooie namen he?
Beste Hayat,
Leuk dat je die Afghaanse meisjes op je school hebt. Ik hoop dat ze een en ander van je mogen leren en ook ooit bevrijd mogen worden van de "spinneweb" van Islam. Je kan heel veel betekenen voor deze meisjes.
Groetjes,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

nina schreef:
Afghan schreef:Vanavond heb ik de stoute schoenen aagetrokken om mij te registeren in deze Forum. Ik ben dit niet gewend dus weet ik niet of alles goed gegaan is.
Hallo Afghan, leuk dat je hebt geregistreerd. Zo te zien is alles goed gegaan.

Ik denk dat jij zeker van dienst kan zijn hier door mensen te vertellen wat het leven onder de islam betekent als je in een islamitisch land woont, waar de islamitische wet heerst. :)
Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Ik vind zeker ook veel leugens en bedrog in de koran, maar wat ik niet begrijp is de invloed. Ik las een paar jaar terug het boek 'gestolen gezicht' van een Afghaans meisje, dat daar opgroeide en op haar 16e meemaakte hoe de taliban de macht grepen. De wreedheid die zij beschreef is zo onvoorstelbaar dat ik niet snap hoe dit vandaag de dag nog voor kan komen. Al voor de taliban opkwamen bijvoorbeeld, tijdens gevechten tussen Masud en Himetyar, meldde haar broer zich na een oproep bij de faculteit in Kabul te komen schoonmaken na gevechten. Ze hadden vrijwilligers nodig. Die jongen kwam helemaal verdwaasd terug vanwege wat hij daar had aangetroffen, zei dat niemand heeft kunnen schoonmaken, maar dat het leger er uiteindelijk was bijgehaald. Overal, vertelde hij, waar je ook keek, lagen afgehakte handen, voeten, ledematen, bloederige brokken. Op een klapdeur was een naakte vrouw vastgespijkerd, die door midden gezaagd was. De deurhelften klapperden heen en weer, met de twee helften van de vrouw erop.

Dit is zo'n afgrijselijk verhaal, dat je niet kan begrijpen hoe mensen tot zoiets komen. Het is een totale ontmenselijking, zoals we het hier meemaakten tijdens de holocaust. Er is wel te bedenken wat voor psychologie hierbij een rol speelde, maar de holocaust speelde zich in elk geval achter gesloten deuren af, en men probeerde het geheim te houden. In Afghanistan gebeurden dergelijke dingen regelmatig in het openbaar en vaak met trots, om het volk schrik aan te jagen.

Ik vraag me vaak af wat voor rol de islam hierin speelt. Een ding dat volgens mij een rol speelt, is dat er zoveel wantrouwen naar elkaar is. De islam legt regels op, en er zijn altijd mensen bereid anderen te helpen zich eraan te houden, als het moet met geweld. Volgens mij krijg je hierdoor uiteindelijk een schizofrene toestand, die tot zoiets kan escaleren.

Ik vraag me af of jij hier een mening over hebt. Denk jij dat het zou helpen als mensen beter werden voorgelicht over de islam, of spelen hierbij teveel andere dingen een rol? Natuurlijk is de situatie ook geforceerd door de aanwezigheid van Russen en Amerikanen, en veel Saoedische en Iraanse jihadstrijders. Daar zijn de Afghanen uiteindelijk gewoon het slachtoffer van. Het is een arm land, waar al het tuig van de wereld samen schijnt te komen om er hun macht te vestigen.

Sorry dat ik je meteen overval met zulke gruwelijke dingen. Dit is me bijgebleven, en ik wou wel eens horen wat iemand te zeggen heeft die de Afghaanse cultuur beter kent.
Beste Nina,
Ik heb met heel veel intresse je bericht gelezen. Ik zal er later zeker meer hierop ingaan, maar voor nu kan ik alleen een ding medelen dat er in de Afghaanse kringen maar ook daarbuiten vaak gezegd wordt dat Taliban een extremistische groepering was/is die op een harde wijze hun mening aan mensen wilden opdringen. Maar naar mijn mening, waren Taliban bezig de puurste vorm van Islam (precies zoals die gekke Mohammad had voorgeschreven) willen uitvoeren, dus waren zij eigenlijk echte aanhangers van Islam en niet die halfbakken meerderheid van mijn landgenoten die geen weet van Islam hebben en denken dat ze Islam met democratie, tolerantie en vrede kunnen verenigen. Wat moet er nog gebeuren dat de ogen van mensen hiervoor open gaan?
Ik zal later meer schrijven omdat ik nu me voorbereid voor een reis.
Groetjes,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Afghan,

Welkom hier op dit forum! Je schrijft heel mooi en helder en je bent vast een grote aanwinst hier op dit forum. Ik hoop veel van je te leren hier van iemand die de islam van binnenuit kent.
Groeten,

Bernie
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Hoi Afghan,
Haal-i-shuma che taur e?
Wees welkom hier. Ik ben eens in Kabul geweest, dat was van voor de Talibaan. Ik herinner me de levensgrote platen van Amitabh Bachan in de straten.

Ik heb het ergens anders al geschreven. Afghanistan was voor de Islam een van de rijkste en ontwikkeldste landen van de wereld. Kruispunt van drie grote beschavingen uit die tijd: de Perzische, Indiase en Chinese.

Zal Afghanistan die oude glorie kunnen herstellen?

Ik hoop veel van je te kunnen leren.

Aap ne likha ki main Pakistan men bhi rahta tha. Urdu to samajhte honge. Main bhaarat ka hum aur ab kai saal se is mulk men rahta hum.
Mujhe is baat par bahut khushi ho rahi hai ki aap AZAD hai.
Azadi zindabaad ! (= Leve de vrijheid)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Een goede reis dan, Afghan, en hopelijk tot later! :D
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

Afghan schreef:
Beste LaksmiPramuja,
Bedankt voor uw reactie (ja, u mag jij zeggen, daar heb ik geen probleem mee) :wink:
Daar ben ik blij mee, mijn naam is Laksmi en ik be ook een jij :)
Afghan schreef: Leuk om te horen dat we hetzelfde insteek hebben, dat verbaast mij ook niet. In Afghanistan hebben we heel veel Hindoe's en Boedisten en ze worden door de moslims met de nek aangekeken en vernederd, dat heeft me heel erg pijn gedaan, want ik kon geen reden vinden om dat gedrag goed te keuren.
Ja Afghan we denken hetzelfde en daarom is het juist zo belangrijk dat mensen de weg naar de eigen bevrijding vinden, iets wat jij gedaan hebt en ik zeker niet onderschat want gemakkelijk is het niet.
Afghan schreef: Daarom was ik destijds als moslim al verbaasd waarom ze dat deden, nu begrijp het beter en heb nog meer afschuw gekregen over het feit dat moslims mensen van ander geloof als een soort 2e rangs mensen beschouwen en ze heel graag vernederen.
Ik hoop dat ooit hun ogen open gaan.
Groetjes
Afghan
Ja ik zou zo graag zien dat iedere moslim de ogen open gaan en vrij wordt van het mentale juk. Met zijn allen kunnen we samen een bijdrage daaraan leveren door samen te publiceren. Mischien een soort gemeenschapplijke oproep vanuit onze eigen ervaringen/inzichten. De kracht die jij hent is dat je het van binnen uit kent en daar door ook de juiste wegen kunt tonen hoe we zovel mogelijk moslims kunnen bevrijden en daar mee de invloed van de ideologie kunnen terug dringen.

Je schreef dat de meeste moslims als een soort tijd-bom zijn, ja daar ben ik het mee eens want ik heb dat zo vaak gezien in Indonesia, mensen die eigelijk heel goed zijn van binnen maar een soort verdwaasd raken en de meest vreselijke gedachtes herbergen. Niet omdat ze ls mens slecht zijn maar omdat de indoctrinatie te sterk is en overneemt.

We weten dat ook van sommige moderne sektes waar mensen in verstrikt raken en gehersenspoeld worden, zo erg zelfs dat collectieve zelfmoord kan plaats vinden zoals dat in Jonestown gebeurt is.

De indoctrinatie is net een soortgedachte virus dat mensen besmet en in de greep houd. Mensen in wezen zo bang maakt voor de woede van allah, de heten vuren waarmee ze constant bedreigt worden, dat ze niet los kunnen of durven komen. De bevrijding uit die angst zou eigelijk een geschenk zijn die wij mensen kunnen proberen te geven. Angst is vreselijk. Ik heb het nooit gekend maar als ik me prober in te leven, in mensen hun schoen te lopen, dan weet wel dat het inderdaad vreselijk is.

Als iemand zich een soort bevrijd heeft, net op de kop wil laten zitten en dan toch allah om vergeving vraagt dan blijkt wel hoe sterk die indoctrinatie is geweest.

Daarom ben ik zo blij dat jij hier bent en dat we onze ideeën kunnen uitwiselen als vrije mensen en als broeder en zusters voor vrijheid en menselijkheid doen wat wij kunnen voor onze kinderen en kinds-kinderen dat zij vrij mogen zijn.

Beste groeten
Laksmi
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

Afghan schreef:
Hayat schreef:Afghan ik ken een afghaanse meisje, genaamd Diba en ook nog ene meisje genaamd Jalda. Ze zitten bij me op school. Dat zijn ook hele mooie namen he?
Beste Hayat,
Leuk dat je die Afghaanse meisjes op je school hebt. Ik hoop dat ze een en ander van je mogen leren en ook ooit bevrijd mogen worden van de "spinneweb" van Islam. Je kan heel veel betekenen voor deze meisjes.
Groetjes,
Afghan
afghan
don't copy me
looser


+++++++++++++++++++++++++++++


Jandeboer….

Op dit forum word het niet gewaardeerd als je andere forum leden zonder enige reden aanvalt en uitscheld.
Toon respect voor anderen en het forum.

Dit is een waarschuwing.
Vriendelijke groet.

Moderator.

Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Jandeboer ga je mond spoelen..
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Lodewijk Nasser schreef:Jandeboer ga je mond spoelen..
Ja, en Elmex geeft extra frisse adem. Oeps, s :oops: rry reclame mag tuurlijk niet :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:D

Jips Afghan plezant u te ontmoeten. We kunnen nog veel van u leren met uw ervarings kennis.
Bien venue ici :!:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

afghan
don't copy me
looser

Beste Jandeboer,
Ik zou het fijn vinden als u mij kan uitleggen waarom u zo boos heeft gereageerd op mijn communicatie met Hayat.
Heb ik iets gezegd dat kwetsend was? of was hetgeen wat ik schreef ook u mening?
Uw zin in het engels {don't copy me} kan op twee manieren gelezen worden:
a- doe mij niet na
b- stuur mij geen copy van je bericht

Ik hoop van u te mogen horen wat u precies heeft bedoeld.
met vriendelijke groet
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Bernie schreef:Hoi Afghan,

Welkom hier op dit forum! Je schrijft heel mooi en helder en je bent vast een grote aanwinst hier op dit forum. Ik hoop veel van je te leren hier van iemand die de islam van binnenuit kent.
Groeten,

Bernie
Beste Bernie,
Hartelijk dank voor uw vriendelijk reactie. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik beweer niet dat ik alles over Islam weet, omdat ik vroeger de Koran slechts in het Arabisch las, zonder te begrijpen wat het echt betekent. Pas nadat ik het in mijn eigen taal en in het Nederlands bestudeerd heb, werd het mij duidelijk wat een onzin verhaal en religie Islam in werkelijkheid is.
Ik heb van FFI van Ali Sina heel veel geleerd en hoop van dit forum ook meer te mogen leren zodat ik andere Afghanen kan waarschuwen over het ware gezicht van Islam. Ik ben er van overtuigd dat als het Afghaanse volk echt weet waarin ze geloven, dat ze dan heel snel deze religie met alles wat daarbij hoort terug zullen schoppen naar de woestijn van Arabie.

met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Welkom Afgan,

Ik hoop dat je hier veel kwijt kunt, de niet moslims een hoop kan leren en een ware steun in de rug kan zijn voor de mensen die in jouw voetsporen willen treden, maar er nu nog te bang voor zijn :D
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hamsa schreef:Hoi Afghan,
Haal-i-shuma che taur e?
Wees welkom hier. Ik ben eens in Kabul geweest, dat was van voor de Talibaan. Ik herinner me de levensgrote platen van Amitabh Bachan in de straten.

Ik heb het ergens anders al geschreven. Afghanistan was voor de Islam een van de rijkste en ontwikkeldste landen van de wereld. Kruispunt van drie grote beschavingen uit die tijd: de Perzische, Indiase en Chinese.

Zal Afghanistan die oude glorie kunnen herstellen?

Ik hoop veel van je te kunnen leren.

Aap ne likha ki main Pakistan men bhi rahta tha. Urdu to samajhte honge. Main bhaarat ka hum aur ab kai saal se is mulk men rahta hum.
Mujhe is baat par bahut khushi ho rahi hai ki aap AZAD hai.
Azadi zindabaad ! (= Leve de vrijheid)
Beste Hamsa,
Hoe gaat het met u. "Aap ka hal kia hain"?
Wat leuk om uw bericht te mogen lezen. Ook het gedeelte in Urdu kon ik goed lezen en verstaan, alleen het is moeilijk voor me om in Urdu (phonetisch) terug te schrijven. Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik in Urdu heb gesproken. Ik heb in drie steden van Pakistan gewoond, Peshawar, Islamabad en Karachi. Waar nu Bhaarat precies is, weet ik niet. Zo nu en dan reis ik wel naar Pakistan om vrienden te ontmoeten en ook daarvandaan naar Afghanistan te reizen.

Ik ben blij om te horen dat u ook vrij "Azad" bent. Ik hoop van harte dat meer mensen in Pakistan de waarheid mogen leren kennen en bevrijd worden van het zware juk van Islam.
Ik geloof dat als de opmars van Islam in onze regio stop gezet zou kunnen worden en in omgekeerde richting teruggestuurd naar waar het vandaan komt, dan kan de oude glorie in Afghanistan, Pakistan en de hele regio weer hersteld worden.
Ik kan van Afghanistan zeggen dat dit proces al enigszins daar bezig is zich te voltrekken. Dus is er toch nog heel veel hoop.
met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

alifaa schreef:Welkom Afgan,

Ik hoop dat je hier veel kwijt kunt, de niet moslims een hoop kan leren en een ware steun in de rug kan zijn voor de mensen die in jouw voetsporen willen treden, maar er nu nog te bang voor zijn :D
Beste Alifaa,
Bedankt voor uw welkomsgroet.
Ik hoop echt dat ik in staat ben om een en ander te mogen vertellen over mijn ervaring m.b.t. Islam zodat ik hierdoor een bescheiden bijdrage kan leveren tegen de brutaliteit van Islam in Nederland.
In mijn vrije tijd ben ik heel actief om door middel van media (radio, internet en publicaties in Afghaanse taal) iets te mogen betekenen voor Afghanen en farsi sprekende mensen.
met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Leuk je hier te ontmoeten Afghan!

Ik las dit draadje even door en - uiteraard buiten het storende berichtje van Silver/Jandeboer - moet het me even van het hart dat ik dit toch wel een prachtig forum vind.

Als we bedenken hoeveel mensen we kunnen bereiken en opnemen in ons midden :) - ik word er een beetje melancholisch van.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Afghan schreef:afghan
don't copy me
looser

Beste Jandeboer,
Ik zou het fijn vinden als u mij kan uitleggen waarom u zo boos heeft gereageerd op mijn communicatie met Hayat.
Heb ik iets gezegd dat kwetsend was? of was hetgeen wat ik schreef ook u mening?
Uw zin in het engels {don't copy me} kan op twee manieren gelezen worden:
a- doe mij niet na
b- stuur mij geen copy van je bericht

Ik hoop van u te mogen horen wat u precies heeft bedoeld.
met vriendelijke groet
Afghan
Welkom thuis Afghan.
Heb je een goede vakantie gehad?
Fijn om je weer te zien.
En wat jantje de boer betreft.
Als er een looser is dan is hij het wel. Gelukkig was deze looser ook nog eens een eendag vlieg, en heeft hij het forum weer verlaten.
Ik denk niet meer dat we nog last van hem zullen hebben.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Welkom thuis Afghan.
Heb je een goede vakantie gehad?
Fijn om je weer te zien.
En wat jantje de boer betreft.
Als er een looser is dan is hij het wel. Gelukkig was deze looser ook nog eens een eendag vlieg, en heeft hij het forum weer verlaten.
Ik denk niet meer dat we nog last van hem zullen hebben.

Vriendelijke groet.
Ariel.[/quote]

Beste Ariel,
Bedankt voor uw bericht. Ja, ik ben weer terug van mijn reis. Het was trouwens geen vakantie, maar een "anti Islam bezigheid". Ik kan helaas hierover niet erg open zijn, maar we doen alles om de grondvesten van Islam in Afghanistan te laten bezwijken door deze religie te ontmaskeren.

Wat betreft Jandeboer, ik dacht dat hij een vaste forum lid was en daarom wilde ik graag weten waarom hij zo heeft gereageerd. Ik denk nu dus dat hij mogelijk een muslim is met een masker van Nederlandse naam. Hoe dan ook, als hij geen muslim is, is hij dus tegen Islam en ik beschouw de vijand van mijn vijand toch nog als een vriend en wilde graag deze vriend verder leren kennnen. Jammer dat hij het forum heeft verlaten.

met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Je eerste gedacht was juist Afghan: Jandeboer kwam hier eerst als Silver en is inderdaad moslim.

Maar - ik spreek uit persoonlijke naam - ik vind het goed dat hier ook moslims komen. Hopelijk lezen ze wat wij te vertellen hebben.

Het zijn niet de mensen die fout zijn, het is de hun opgelegde ideologie!

groetjes.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

circe schreef:Leuk je hier te ontmoeten Afghan!

Ik las dit draadje even door en - uiteraard buiten het storende berichtje van Silver/Jandeboer - moet het me even van het hart dat ik dit toch wel een prachtig forum vind.

Als we bedenken hoeveel mensen we kunnen bereiken en opnemen in ons midden :) - ik word er een beetje melancholisch van.
Beste Circe,
Bedankt voor uw bericht. Ja, ik vind het ook een prachtig forum en hoop dat bij duizenden andere Nederlanders ook de ogen open mogen gaan over Islam en alle gevaar dat deze Satanische religie met zich meebrengt.
Ik stoor mij helemaal niet aan opmerkingen van Jandeboer en zijn soortgenoten, omdat ik vind dat met zo'n reactie bewijzen de moslims dat we gelijk hebben. Kijk naar de reacties van moslims wereldwijd t.o.v. uitspraak van de paus. Om met de woorden van de bekende voetbal trainer te zeggen," zijn zij {Muslims} zo dom, of zijn wij zo slim"?
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lieve afghan,

ik ben trots op je dat jij zo ver bent gekomen en ik ben nog blijer dat je anderen helpt inzicht te geven.
je hebt de benauwde wereld verlaten en je hebt ingezien hoe een liefdeloos leven is, iets wat jouw ziel niet zocht, je hebt de weg gevonden naar liefde, vrijheid, het mooiste wat er is en hier kan geen berg tegenop.

ik zie je kracht, je liefde voor je medemens, je oprechtheid met god en dit alles herken ik en ik weet wat dit met je doet.
de kracht die je krijgt waner je de vrijheid en liefde kent is onbetaalbaar, het gevoel alleen al is niet met woorden uit te spreken, athans ik kan het niet.

je bent een bijzonder mens, ga zo door !!
ik wens je alle liefde en vrijheid toe.

liefs nadia.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

nadia schreef:Lieve afghan,

ik ben trots op je dat jij zo ver bent gekomen en ik ben nog blijer dat je anderen helpt inzicht te geven.
je hebt de benauwde wereld verlaten en je hebt ingezien hoe een liefdeloos leven is, iets wat jouw ziel niet zocht, je hebt de weg gevonden naar liefde, vrijheid, het mooiste wat er is en hier kan geen berg tegenop.

ik zie je kracht, je liefde voor je medemens, je oprechtheid met god en dit alles herken ik en ik weet wat dit met je doet.
de kracht die je krijgt waner je de vrijheid en liefde kent is onbetaalbaar, het gevoel alleen al is niet met woorden uit te spreken, athans ik kan het niet.

je bent een bijzonder mens, ga zo door !!
ik wens je alle liefde en vrijheid toe.

liefs nadia.
Lieve zus Nadia,
Hartelijk dank voor je hartverwarmende reactie. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om kennis te maken met alle forum-leden. Ik heb wel de eerste 2 pagina's van je verhaal gelezen en was daarvan enorm onder de indruk. Ik neem mijn petje af voor je dat je als vrouw zijnde zoveel moed hebt getoond om met Islam te breken. Ik wou dat mijn zussen ooit ook tot zo'n stap mogen komen.
Ik heb het erg met het Berber-volk te doen en weet een beetje van de geschiedenis hoe Islam aan hun werd opgedrongen. Gelukkig zijn er ook nu veel mensen uit jouw volk die waarheid en vrijheid gevonden en Islam verlaten hebben.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik heel gelukkig ben geworden nadat ik Islam vaarwel heb gezegd. Het was een zware last op mijn schouders die ik in beste jaren van mijn leven heb gedragen.
Je hebt inderdaad gelijk dat we dit gevoel niet in woorden kunnen uitspreken. Ik denk dat iemand die van kanker genezen is, ons een beetje zou kunnen begrijpen.

Ik wens je heel veel geluk en zegen in je verdere leven en hoop meer van je te horen in de toekomst.

Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Afghan schreef:Beste Hamsa,
Hoe gaat het met u. "Aap ka hal kia hain"?
Beste Afghan, "Hal-e-shuma chi taur e?
Afghan schreef:Waar nu Bhaarat precies is, weet ik niet.
Bhaarat is India, wordt tegenwoordig ook in Urdu gebruikt. Maar ja, het is voor je al lang geleden, 20 jaar.
Afghan schreef:Ik geloof dat als de opmars van Islam in onze regio stop gezet zou kunnen worden en in omgekeerde richting teruggestuurd naar waar het vandaan komt, dan kan de oude glorie in Afghanistan, Pakistan en de hele regio weer hersteld worden.
Prachtig werk ! Je staat er niet alleen voor. En vergeet ook Iran niet. Daar zijn ook veel afvalligen die kiezen voor "Azadi".
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Bhaarat is India, wordt tegenwoordig ook in Urdu gebruikt. Maar ja, het is voor je al lang geleden, 20 jaar.

Prachtig werk ! Je staat er niet alleen voor. En vergeet ook Iran niet. Daar zijn ook veel afvalligen die kiezen voor "Azadi".[/quote]

Beste Hamsa, "Hal - e man khub ast" "ur Aap sab Thik tak hain?"
Bedankt voor je bericht. Sorry dat ik dacht dat je van Pakistan afkomstig was. Daarom kwam de plaatsnaam bhaarat mij niet bekend voor. Ik ben wel een keer naar India geweest (alleen in New Delhi) maar voor slechts een korte periode van 5 dagen. Ik was op doorreis.
Ja, ik ben met je eens dat in Iran ook heel veel mensen Islam de rug hebben toegekeerd en ik hoop dat door vele publicaties vanuit Iran, mijn landgenoten in Afghanistan ook het licht mogen zien.

Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Afghan schreef:
nadia schreef:Lieve afghan,

ik ben trots op je dat jij zo ver bent gekomen en ik ben nog blijer dat je anderen helpt inzicht te geven.
je hebt de benauwde wereld verlaten en je hebt ingezien hoe een liefdeloos leven is, iets wat jouw ziel niet zocht, je hebt de weg gevonden naar liefde, vrijheid, het mooiste wat er is en hier kan geen berg tegenop.

ik zie je kracht, je liefde voor je medemens, je oprechtheid met god en dit alles herken ik en ik weet wat dit met je doet.
de kracht die je krijgt waner je de vrijheid en liefde kent is onbetaalbaar, het gevoel alleen al is niet met woorden uit te spreken, athans ik kan het niet.

je bent een bijzonder mens, ga zo door !!
ik wens je alle liefde en vrijheid toe.

liefs nadia.
Lieve zus Nadia,
Hartelijk dank voor je hartverwarmende reactie. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om kennis te maken met alle forum-leden. Ik heb wel de eerste 2 pagina's van je verhaal gelezen en was daarvan enorm onder de indruk. Ik neem mijn petje af voor je dat je als vrouw zijnde zoveel moed hebt getoond om met Islam te breken. Ik wou dat mijn zussen ooit ook tot zo'n stap mogen komen.
Ik heb het erg met het Berber-volk te doen en weet een beetje van de geschiedenis hoe Islam aan hun werd opgedrongen. Gelukkig zijn er ook nu veel mensen uit jouw volk die waarheid en vrijheid gevonden en Islam verlaten hebben.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik heel gelukkig ben geworden nadat ik Islam vaarwel heb gezegd. Het was een zware last op mijn schouders die ik in beste jaren van mijn leven heb gedragen.
Je hebt inderdaad gelijk dat we dit gevoel niet in woorden kunnen uitspreken. Ik denk dat iemand die van kanker genezen is, ons een beetje zou kunnen begrijpen.

Ik wens je heel veel geluk en zegen in je verdere leven en hoop meer van je te horen in de toekomst.

Met vriendelijke groeten,
Afghan
insgelijk, liefs nadia.
Plaats reactie