wie is Afghan?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wat kom je BTW hier doen? Had je geen afpraak met ikkeniet, nep-moslima?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Wat kom je BTW hier doen? Had je geen afpraak met ikkeniet, nep-moslima?

Gaat je NIKS aan. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik doe trouwens niet aan afspreken, ben een goeie Moslim. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Wat kom je BTW hier doen? Had je geen afpraak met ikkeniet, nep-moslima?

Gaat je NIKS aan. :wink:
Wie heeft dit geplaatst?
Naar aanleiding van de telefoongesprek die ik net had met Ikkeniet, ben ik tot de besluit gekomen hier niet meer aan deel te nemen.
Ben hier niet op het juiste adress om kennis op te doen over de Islam, als ik echt wat wil lere over de Islam dan moet ik dat bij Moslim doen en niet bij jullie.Bovendien ben ik erg zwak in mijn geloof en heb hier dus niets meer te zoeken. Dat wilt niet zeggen dat ik niet meer terugkom, ik ga eerst een tijdje kennis opdoen over de Islam, en dan heb ik het over juiste kennis bij de Moslims en als ik dan sterk in mn schoenen sta kom ik terug.

Nou heb vandaag nog, en na vandaag is het afgelopen.. het was fijn hier, en wens iedereen het beste toe.

Groetjes en kusjes Chaima.Heartbeat
Zie je hoe weinig jij waarde hecht aanje eigen woorden, nep-moslima?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:
Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Wat kom je BTW hier doen? Had je geen afpraak met ikkeniet, nep-moslima?

Gaat je NIKS aan. :wink:
Wie heeft dit geplaatst?
Naar aanleiding van de telefoongesprek die ik net had met Ikkeniet, ben ik tot de besluit gekomen hier niet meer aan deel te nemen.
Ben hier niet op het juiste adress om kennis op te doen over de Islam, als ik echt wat wil lere over de Islam dan moet ik dat bij Moslim doen en niet bij jullie.Bovendien ben ik erg zwak in mijn geloof en heb hier dus niets meer te zoeken. Dat wilt niet zeggen dat ik niet meer terugkom, ik ga eerst een tijdje kennis opdoen over de Islam, en dan heb ik het over juiste kennis bij de Moslims en als ik dan sterk in mn schoenen sta kom ik terug.

Nou heb vandaag nog, en na vandaag is het afgelopen.. het was fijn hier, en wens iedereen het beste toe.

Groetjes en kusjes Chaima.Heartbeat
Zie je hoe weinig jij waarde hecht aanje eigen woorden, nep-moslima?

Allessrt vraag ik je vriendelijk mij geen nep moslima te noemen.
Ben namelijk een Moslim el hamdollilah, niet dat het me wat intresseert dat je me zo noemt, het irriteert me alleen een beetje.

Heb het jammer genoeg niet vol kunnen houden, 't is dus niet zo dat ik weinig waarde aan mijn woorden hech.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Ik doe trouwens niet aan afspreken, ben een goeie Moslim. :wink:
Dus je bent pas een goede moslima als je niet aan afspreken doet.
Met jou en de andere moslims kunnen geen afspraken worden gemaakt.
Nou dat weten we ook weer Chaimae.
(Nou wisten we dat toch al maar je bevestigd e.e.a. Dank je wel)

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Ik kan je misschien proberen wakker te schudden met het volgende: Ja het klopt dat vele Afghanen tegenwoordig Islam verlaten. Dit heeft niets te maken met naar Nederland of andere westerse landen te komen, maar met het feit dat ze hier gelegenheid en vrijheid genieten om eens kritisch naar Islam te kijken en ook andere godsdiensten te bestuderen, zonder dat hun hoofd omgehakt wordt.
Ik kan je ook medelen dat er in nadburige landen van Afghanistan (Pakistan en Iran) vele landgenoten van mij Islam hebben verlaten, terwijl ze in een heel moeilijke leefomstandigheid verkeren.

Dus je kromme mening slaat als een tang op varken. Het kan misschien jezelf en andere moslims een beetje gerust stellen, maar de waarheid is heel iets anders en dat telt alleen.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Chaimae schreef:het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..dat zie ik om me hene gebeuren. Maar wie ben ik om te oordelen,hé. Ik laat 't oordelen aan Allah swt over.

Allah leidt wie hij wilt ! Vind 't alleen jammer, maat het is jou keus he.

Le Ikraha feh dien. :wink:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Welkom. Hoop dat je iets kunt bijdragen doordat je meer kennis van de andere kant hebt. Ik denk dat ik je wel eens iets wil vragen over arabische woorden.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Ik doe trouwens niet aan afspreken, ben een goeie Moslim. :wink:
Dus je bent pas een goede moslima als je niet aan afspreken doet.
Met jou en de andere moslims kunnen geen afspraken worden gemaakt.
Nou dat weten we ook weer Chaimae.
(Nou wisten we dat toch al maar je bevestigd e.e.a. Dank je wel)

Met vr.gr.

Thomas
Ik mag afspreken met 't vrouwelijke geslacht, ik mag niet afspreken met mannen( tenzij 3e persoon mahram* is), omdat het in de Koran staat.

Mahram zijn alle mannen waarmee je niet kan trouwen; vader, broer,stiefbroer,opa,schoonvader etc.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Afghan schreef:Beste Chaimae,
Ik kan je misschien proberen wakker te schudden met het volgende: Ja het klopt dat vele Afghanen tegenwoordig Islam verlaten. Dit heeft niets te maken met naar Nederland of andere westerse landen te komen, maar met het feit dat ze hier gelegenheid en vrijheid genieten om eens kritisch naar Islam te kijken en ook andere godsdiensten te bestuderen, zonder dat hun hoofd omgehakt wordt.
Ik kan je ook medelen dat er in nadburige landen van Afghanistan (Pakistan en Iran) vele landgenoten van mij Islam hebben verlaten, terwijl ze in een heel moeilijke leefomstandigheid verkeren.

Dus je kromme mening slaat als een tang op varken. Het kan misschien jezelf en andere moslims een beetje gerust stellen, maar de waarheid is heel iets anders en dat telt alleen.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Chaimae schreef:het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..dat zie ik om me hene gebeuren. Maar wie ben ik om te oordelen,hé. Ik laat 't oordelen aan Allah swt over.

Allah leidt wie hij wilt ! Vind 't alleen jammer, maat het is jou keus he.

Le Ikraha feh dien. :wink:

Zoals ik al zei 't is jouw keus, vind alleen je OT zo overbodig, moest je dat nou vermelden.

Jouw keus zoals ik al zei, moge Allah swt je alsnog leiden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Navane schreef:Welkom. Hoop dat je iets kunt bijdragen doordat je meer kennis van de andere kant hebt. Ik denk dat ik je wel eens iets wil vragen over arabische woorden.


Je mag me gerust vragen stellen over Arabische woorden en anders vraag ik 't mijn moeder(kan alle Arabische dialecten en het klassiek Arabisch) wel als ik 't niet weet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Ik kan je misschien proberen wakker te schudden met het volgende: Ja het klopt dat vele Afghanen tegenwoordig Islam verlaten. Dit heeft niets te maken met naar Nederland of andere westerse landen te komen, maar met het feit dat ze hier gelegenheid en vrijheid genieten om eens kritisch naar Islam te kijken en ook andere godsdiensten te bestuderen, zonder dat hun hoofd omgehakt wordt.
Ik kan je ook medelen dat er in nadburige landen van Afghanistan (Pakistan en Iran) vele landgenoten van mij Islam hebben verlaten, terwijl ze in een heel moeilijke leefomstandigheid verkeren.

Dus je kromme mening slaat als een tang op varken. Het kan misschien jezelf en andere moslims een beetje gerust stellen, maar de waarheid is heel iets anders en dat telt alleen.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Chaimae schreef:het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..dat zie ik om me hene gebeuren. Maar wie ben ik om te oordelen,hé. Ik laat 't oordelen aan Allah swt over.

Allah leidt wie hij wilt ! Vind 't alleen jammer, maat het is jou keus he.

Le Ikraha feh dien. :wink:

Zoals ik al zei 't is jouw keus, vind alleen je OT zo overbodig, moest je dat nou vermelden.

Jouw keus zoals ik al zei, moge Allah swt je alsnog leiden.
Afghan gaf jou inhoudelijk antwoord.
Zou je dat misschien ook op hem kunnen doen.
Dus ingaan op:
Afghan schreef:Dit heeft niets te maken met naar Nederland of andere westerse landen te komen, maar met het feit dat ze hier gelegenheid en vrijheid genieten om eens kritisch naar Islam te kijken en ook andere godsdiensten te bestuderen, zonder dat hun hoofd omgehakt wordt.
Ik kan je ook medelen dat er in nadburige landen van Afghanistan (Pakistan en Iran) vele landgenoten van mij Islam hebben verlaten, terwijl ze in een heel moeilijke leefomstandigheid verkeren.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik kan je misschien proberen wakker te schudden met het volgende: Ja het klopt dat vele Afghanen tegenwoordig Islam verlaten. Dit heeft niets te maken met naar Nederland of andere westerse landen te komen, maar met het feit dat ze hier gelegenheid en vrijheid genieten om eens kritisch naar Islam te kijken en ook andere godsdiensten te bestuderen, zonder dat hun hoofd omgehakt wordt.
Ik kan je ook medelen dat er in nadburige landen van Afghanistan (Pakistan en Iran) vele landgenoten van mij Islam hebben verlaten, terwijl ze in een heel moeilijke leefomstandigheid verkeren.

Ik heb ook hier in Nederland de gelegenheid en vrijheid om kritisch naar de Islam te kijken en heb de Islam niet verlaten, net als vele Marokkanen en Turken etc.
Ik ben het er dus niet eens met je.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Ik kan je misschien proberen wakker te schudden met het volgende: Ja het klopt dat vele Afghanen tegenwoordig Islam verlaten. Dit heeft niets te maken met naar Nederland of andere westerse landen te komen, maar met het feit dat ze hier gelegenheid en vrijheid genieten om eens kritisch naar Islam te kijken en ook andere godsdiensten te bestuderen, zonder dat hun hoofd omgehakt wordt.
Ik kan je ook medelen dat er in nadburige landen van Afghanistan (Pakistan en Iran) vele landgenoten van mij Islam hebben verlaten, terwijl ze in een heel moeilijke leefomstandigheid verkeren.

Ik heb ook hier in Nederland de gelegenheid en vrijheid om kritisch naar de Islam te kijken en heb de Islam niet verlaten, net als vele Marokkanen en Turken etc.
Ik ben het er dus niet eens met je.

Oke schat.
Heb jij nou niet het vermogen om je in te voelen in de situatie van de vrouwen in Afghanistan?
Lees dit en bedenk dan nog een keer of jij moslima wil zijn in een islamitische paradijs.

Vrouwen mogen geen onderwijs volgen, ze mogen niet werken. Het is vrouwen verboden make-up of sieraden te dragen, hun haar kort te knippen enz. Buiten hard lopen, hard praten of lachen mag ook niet meer, bovendien moeten ze een bhurka aan (een vormloze tent die het lichaam van top tot teen verhult en het gezicht achter een gehaakt roostertje verbergt) wanneer ze de straat op gaan.
Het is vrouwen verboden met mannen te praten, behalve met naaste familieleden. Vrouwen mogen niet naar een mannelijke dokter (vrouwelijke dokters zijn er niet meer) ook al zijn ze nog zo ziek. Voor vrouwen en mannen is er een avondklok en zelfs voor medische noodgevallen mag je dan niet meer naar buiten. Eigenlijk zou de overheid het liefste willen dat vrouwen nooit meer naar buiten zouden gaan.
De orde wordt gehandhaafd door de religieuze politie die voor het grootste gedeelte bestaat uit tieners met automatische geweren. Zij schuimen de straten af en ranselen mensen (in het openbaar) af die zich niet naar de regels van de Taliban gedragen. Burgers worden gedwongen bij openbare afranselingen en terechtstellingen toe te kijken.
Veel vrouwen worden erg depressief van dit leven onder huisarrest en willen hun vrijheid terug. Zelfmoord onder vrouwen (vroeger een zeldzaam verschijnsel) komt steeds meer voor.
De nood in Kaboel is erg hoog. Er zijn veel gehandicapten en weduwen door de oorlog. Voor weduwen is het erg moeilijk hun gezinnen te onderhouden doordat ze niet mogen werken. De Taliban zegt: "Allah zal hen voeden" maar dat doet Allah niet en de vrouwen houden met moeite het hoofd boven water. Het aantal ondervoede kinderen stijgt en de vrouwen zijn afhankelijk van buitenlandse hulporganisaties.
Het dragen van een bhurka is vaak een financieel probleem. De kosten van een bhurka staan gelijk aan 3 tot 5 maanden salaris. Het komt veel voor dat een gemeenschap 1 bhurka deelt. Daardoor moeten deze vrouwen verscheidene dagen wachten voor ze aan de beurt zijn om naar buiten te kunnen.
Op de vraag waarom de Taliban erop staat de vrouwen thuis te houden antwoord de minister van onderwijs:" Het is alsof je een roos hebt. Je geeft het (de vrouw) water en houdt het voor jezelf om naar te kijken een aan te ruiken. Het moet niet uit huis genomen worden om te worden geroken."

Enzovoort.
http://www.spunk.org/texts/pubs/lilith/ ... afghan.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik wil graag in een Islamitisch land leven, maar dan is het mijn keus en dan weet ik ook dat ik me aan de Islamitische reges van het land moet houden, heb er dan ook zelf voor gekozen.


Dat vrouwen geen make-up mogen is geen ramp, dan doen ze 't tog thuis. Simpel!

Onderwijs is verplicht in de Islam, dus ook voor de vrouwen, zo zie je maar weer dat die Taliban daar de Koran niet goed begrepenheeft.
Vrouwen mogen ook wel naar een mannelijk dokter als er geen vouwelijke zijn, Allah swt wilt 't zo makkelijk mogelijk voor ons maken.
Vrouw mag werken staat zelfs in de Koran dat weet jij heel goed, mits het natuurlijk binnen de Islamitische regesl valt en als dat niet kan dan gelden er weer uitzonderingen, zo makkelijk heeft God het voor ons gemaakt, God heeft het beste voor ons over.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Chaimae schreef:Onderwijs is verplicht in de Islam, dus ook voor de vrouwen, zo zie je maar weer dat die Taliban daar de Koran niet goed begrepenheeft.
Onderwijs is beslist niet verplicht door de islam. Daarom waren ca 90 procent van de moslimvrouwen die uit Marokko naar Nederland kwamen analfabeet!!! :!:

In Marokko zijn net als in alle andere moslimlanden ontzettend veel analfabeten. Vrouwen gaan nog veel vaker niet naar school dan mannen.

In alle moslimlanden wordt het aan de ouders overgelaten of hun kinderen naar school mogen, en de meeste moslimouders vinden het niet nodig dat hun kinderen naar school gaan. In Nederland moet iedereen naar school.

De reden dat jij naar school gaat is dat jij in Nederland naar school moet! Iedereen kan hier naar school, zelfs moslimmeisjes moeten hier naar school. En in plaats van dat ze het westen hiervoor bedanken, bedanken ze de islam!!

Jij maakt zelf niet eens je huiswerk. Je hebt een hekel aan school, omdat de islam jouw niet stimuleert om te willen leren!

Als leerplicht echt islamitisch was, zou jij wel beter huiswerk maken.
Vrouwen mogen ook wel naar een mannelijk dokter als er geen vouwelijke zijn, Allah swt wilt 't zo makkelijk mogelijk voor ons maken.
Het is algemeen bekend dat er in moslimlanden een tekort is aan vrouwelijke artsen en aan vrouwelijke leraren, omdat meisjes niet naar school mogen, en omdat de islamitische landen er niet voor zorgen dat iedereen naar school gaat.

Het gevolg is dat vrouwen verstoken zijn van medische hulp en onderwijs. Een vicieuze cirkel, waarin het leven voor vrouwen van kwaad tot erger wordt.
Dat vrouwen geen make-up mogen is geen ramp, dan doen ze 't tog thuis. Simpel!
Dat is waar. Opgesloten in hun huizen hebben moslimvrouwen alle vrijheid die ze maar kunnen wensen. Behalve dan dat ze onder voogdij staan, dat de mannen de baas zijn over vrouwen, dat ze niet mogen laten zien dat ze een vrouw zijn maar hun lichaam moeten verstoppen, dat ze hun huis niet uit mogen als hun man het verbiedt, zijn ze helemaal gelijk. Simpel.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Onderwijs is beslist niet verplicht door de islam. Daarom waren ca 90 procent van de moslimvrouwen die uit Marokko naar Nederland kwamen analfabeet!!! :!:
Dat heeft een ander reden, de armoede namelijk in Marokko. :wink:
In Marokko zijn net als in alle andere moslimlanden ontzettend veel analfabeten. Vrouwen gaan nog veel vaker niet naar school dan mannen.
Armoede.
In alle moslimlanden wordt het aan de ouders overgelaten of hun kinderen naar school mogen, en de meeste moslimouders vinden het niet nodig dat hun kinderen naar school gaan. In Nederland moet iedereen naar school.
De reden dat jij naar school gaat is dat jij in Nederland naar school moet! Iedereen kan hier naar school, zelfs moslimmeisjes moeten hier naar school. En in plaats van dat ze het westen hiervoor bedanken, bedanken ze de islam!!
In Marokko wordt het overgelaten aan de ouders,omdat er geen sociale controle is, Marokko is een arme land en erg chaotisch.
Jij maakt zelf niet eens je huiswerk. Je hebt een hekel aan school, omdat de islam jouw niet stimuleert om te willen leren!

Als leerplicht echt islamitisch was, zou jij wel beter huiswerk maken
Omdat ik er geen zin in heb, dat heeft niks met de Islam te maken.
Ik haal hele goeie cijfers zonder er wat voor te doen.



Het is algemeen bekend dat er in moslimlanden een tekort is aan vrouwelijke artsen en aan vrouwelijke leraren, omdat meisjes niet naar school mogen, en omdat de islamitische landen er niet voor zorgen dat iedereen naar school gaat.

Het gevolg is dat vrouwen verstoken zijn van medische hulp en onderwijs. Een vicieuze cirkel, waarin het leven voor vrouwen van kwaad tot erger wordt.


Dat is waar. Opgesloten in hun huizen hebben moslimvrouwen alle vrijheid die ze maar kunnen wensen. Behalve dan dat ze onder voogdij staan, dat de mannen de baas zijn over vrouwen, dat ze niet mogen laten zien dat ze een vrouw zijn maar hun lichaam moeten verstoppen, dat ze hun huis niet uit mogen als hun man het verbiedt, zijn ze helemaal gelijk. Simpel.[/quote]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..dat zie ik om me hene gebeuren. Maar wie ben ik om te oordelen,hé. Ik laat 't oordelen aan Allah swt over.

Allah leidt wie hij wilt ! Vind 't alleen jammer, maat het is jou keus he.

Le Ikraha feh dien. :wink:
Wow, ik begin respect te krijgen voor "Afgahnen,Joegeslave en Koeder".

Waarschijnlijk weten zij waartoe Islam leidt en zijn ze niet in de luxe situatie dat Islam nog allemaal keuze is (hijab/geen hijab), maar hebben ze de ware, gruwelijke aard van ideologische onderdrukking gezien.

Islam dient om mensen in het gareel te houden, meer niet. Het heeft niets uitstaans met God.

Onderdrukking die jij promoot, Chaimae, in alle goeie bedoeling, vrees ik.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Ketter,
Je hebt Islam en moslims echt door. Ik hoop dat nu onze moslim vrienden ook eindelijk begrijpen waar het echt om gaat. Het is toch absurd dat ze net doen alsof ze echt blind zijn.
Met vriendelijke groeten,
Afghan

Wow, ik begin respect te krijgen voor "Afgahnen,Joegeslave en Koeder".

Waarschijnlijk weten zij waartoe Islam leidt en zijn ze niet in de luxe situatie dat Islam nog allemaal keuze is (hijab/geen hijab), maar hebben ze de ware, gruwelijke aard van ideologische onderdrukking gezien.

Islam dient om mensen in het gareel te houden, meer niet. Het heeft niets uitstaans met God.

Onderdrukking die jij promoot, Chaimae, in alle goeie bedoeling, vrees ik.

mvg,
Ketter[/quote]
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Afghan schreef:Beste Ketter,
Je hebt Islam en moslims echt door. Ik hoop dat nu onze moslim vrienden ook eindelijk begrijpen waar het echt om gaat. Het is toch absurd dat ze net doen alsof ze echt blind zijn.
Met vriendelijke groeten,
Afghan

Wow, ik begin respect te krijgen voor "Afgahnen,Joegeslave en Koeder".

Waarschijnlijk weten zij waartoe Islam leidt en zijn ze niet in de luxe situatie dat Islam nog allemaal keuze is (hijab/geen hijab), maar hebben ze de ware, gruwelijke aard van ideologische onderdrukking gezien.

Islam dient om mensen in het gareel te houden, meer niet. Het heeft niets uitstaans met God.

Onderdrukking die jij promoot, Chaimae, in alle goeie bedoeling, vrees ik.

mvg,
Ketter
[/quote]

Dank je, Afghan. Ik heb echt respect voor alle mensen. Maar nog meer voor mensen die op eigen kracht onder de onderdrukking uit geraken.

Ik weet dat ik in een luxepositie ben geboren als vrije, humanistisch opgevoede mens met eigen keuze van bij de geboorte.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Inderdaad Afghan. Ik raad je aan dit artikel te lezen over afvalligen in Marokko. Dit zou jij geschreven kunnen hebben.
"For many of us, Islam is perceived as a social straitjacket and not as a real faith, and Christianity as a religion of tolerance and love," said the businessman, who converted at the age of 19 and was later followed by his family
http://www.int.iol.co.za/index.php?set_ ... 540817M622
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Lodewijk,
Bedankt voor je reactie en ik zal zeker morgen dit artikel gaan lezen. Het ziet er inderdaad heel interressant uit.
met vriendelijke groeten,
Afghan
Lodewijk Nasser schreef:Inderdaad Afghan. Ik raad je aan dit artikel te lezen over afvalligen in Marokko. Dit zou jij geschreven kunnen hebben.
"For many of us, Islam is perceived as a social straitjacket and not as a real faith, and Christianity as a religion of tolerance and love," said the businessman, who converted at the age of 19 and was later followed by his family
http://www.int.iol.co.za/index.php?set_ ... 540817M622
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Chaimae schreef:
Nina schreef:Onderwijs is beslist niet verplicht door de islam. Daarom waren ca 90 procent van de moslimvrouwen die uit Marokko naar Nederland kwamen analfabeet!!!


Dat heeft een ander reden, de armoede namelijk in Marokko.


Je keert oorzaak en gevolg om, de armoede wordt juist veroorzaakt doordat vrouwen (en in mindere mate ook mannen) niet naar school mogen.

De vrouwen zijn de allereerste doorgevers van kennis: het eerste wat kinderen leren, leren ze van hun moeder.

Als de moeders niets kunnen en weten, kunnen ze ook niets doorgeven aan hun kinderen. Moeders die zelf een goede opleiding hebben gehad, geven hun kennis door aan hun kinderen, en zorgen ervoor dat ook de kinderen naar school gaan.

In Nederland is het ook niet zo dat we eerst rijk waren en toen pas de leerplicht invoerden.

De islam stimuleert maar 1 soort kennis, en dat is kennis over de islam. Cultuur en wetenschap wordt door de islam niet gestimuleerd. Aan sprookjes en tegenmenselijke verboden heb je niets om te kunnen overleven.
Chaimae schreef:
nina schreef:In Marokko zijn net als in alle andere moslimlanden ontzettend veel analfabeten. Vrouwen gaan nog veel vaker niet naar school dan mannen.
Armoede.
Ja, armoede is inherent aan islamitische samenlevingen. Er zijn alleen rijke toplagen, maar een groot deel is arm, omdat de islam de belangstelling voor kennis niet stimuleert. Daarom komen moslims massaal naar het westen.

Maar hier vormen zij direct weer de armste bevolkingslaag, omdat zij ook hier nauwelijks belangstelling hebben voor scholing. Het aantal islamitische voortijdige schoolverlaters is enorm groot.

Bovendien worden vele meisjes weer teruggestuurd naar moslimlanden, omdat ze door de leerplicht veel te zelfstandig worden. In het land van herkomst worden ze snel uitgehuwelijkt, zodat ze op een tienerleeftijd al kinderen krijgen, dan is het weer afgelopen met de mondigheid.
Chaimae schreef:In Marokko wordt het overgelaten aan de ouders,omdat er geen sociale controle is, Marokko is een arme land en erg chaotisch.


Precies wat ik bedoel: als het moest van de islam, zou je in Marokko wel leerplicht hebben, net als in seculiere landen.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste medemens,
Kun je ons s.v.p. een paar voorbeelden geven van je kritische kijk naar Islam?
Ik meen het echt dat ik geintereseerd ben om dit te weten.
Pas als ik je antwoord heb ontvangen over bovengenoemde, dan zal ik je een paar voorbeelden geven van hoe ik kritisch naar Islam en moslims heb gekeken en toen tot het besluit kwam om Islam voorgoed te verlaten.
Met vriendelijke groeten,
Afghan

Ik heb ook hier in Nederland de gelegenheid en vrijheid om kritisch naar de Islam te kijken en heb de Islam niet verlaten, net als vele Marokkanen en Turken etc.
Ik ben het er dus niet eens met je.[/quote]
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

''Ik heb ook hier in Nederland de gelegenheid en vrijheid om kritisch naar de Islam te kijken en heb de Islam niet verlaten, net als vele Marokkanen en Turken etc.''
Ik ben het er dus niet eens met je.

Wil je me uitleggen waarom je het er niet mee eens ben.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie