Hysteria.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Hysteria welkom op dit forum.

Wat een aanval meteen op haar, lekker welkom :cry:
Ik heb in een overwegend moslim land gewoond, nee, niet in het middenoosten. Nu woon ik in een multiculturele buurt met veel moslims en daarbij heb ik veel vrienden die moslims zijn.
Ik vind ze lief, zorgzaam en heel sociaal, maar misschien komt dat door mijn opstelling. Ook nu ben ik niet bang voor ze alleen omdat een paar gekken verschrikkelijke dingen doen, of mafkezen die teveel aandacht krijgen. Wel ben ik blij dat afganistan niet meer geregeerd wordt door de Taliban, en Iran door die komijnenkaas.
Men kan niet alle moslims in hetzelfde vakje plaatsen.
De meeste moslims zijn opgegroeid met de Islam, goed, matig of slecht, maar velen voelen zich daar prima bij, wie zijn wij om dat te verbieden? Ja, ik ben het er mee eens dat het boek de quoran aan vernieuwing toe is, maar door deze aanvallen kweek je geen ex-moslims, maar moslims die nog meer achter hun Koran gaan staan en zich gaan vervreemden van de westerlingen.
Ik heb een keer een test gedaan en met een hoofddoek gaan winkelen met mijn Turkse vriendin (zonder hoofddoek) ik ben geschrokken van de haat en afstand die gecreeerd werd, dat was om bang van te worden.
Probeer het eens en kijk eens wat er aan de gang is, niet alleen haat tegen de Islam maar ook tegen de moslims. :evil:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Hume
Berichten: 110
Lid geworden op: zo sep 17, 2006 1:39 pm

Bericht door Hume »

Als je met een hakenkruis op stap gaat moet je ook niet raar op kijken als vies aangekeken wordt....
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik heb een keer een test gedaan en met een hoofddoek gaan winkelen met mijn Turkse vriendin (zonder hoofddoek) ik ben geschrokken van de haat en afstand die gecreeerd werd, dat was om bang van te worden.
Misschien kan je ook eens met je Turkse vriendin zonder hoofddoek gaan winkelen in bepaalde delen van Brussel, Molenbeek, Schaarbeek, en zoals net gebeurd was Hoboken.

buiten de "haat en afstand" kan je dan tevens kennismaken met gejouw (niet strafbaar) en in mekaar geklopt worden. Voordeel: je kan een aantal klinieken ook gaan bekijken op jullie trip.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Hume schreef:Als je met een hakenkruis op stap gaat moet je ook niet raar op kijken als vies aangekeken wordt....
Wat is dit een ongelooflijke domme opmerking!
Wordt er hier op het forum niet steeds gezegd dat de moslims niet gehaat worden maar het geloof de Islam, dat blijkt niet uit jouw worden he. Trouwens ook niet voor veel Nederlanders, het wordt per dag enger :twisted:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

circe schreef:Misschien kan je ook eens met je Turkse vriendin zonder hoofddoek gaan winkelen in bepaalde delen van Brussel, Molenbeek, Schaarbeek, en zoals net gebeurd was Hoboken.

buiten de "haat en afstand" kan je dan tevens kennismaken met gejouw (niet strafbaar) en in mekaar geklopt worden. Voordeel: je kan een aantal klinieken ook gaan bekijken op jullie trip.
Dit slaat ook helemaal nergens op :cry:
Met andere woorden een Turkse kan dus daar niet veilig over straat, gezellig, maar we discrimineren de Moslims niet hoor....duh :twisted:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

alifaa schreef:
circe schreef:Misschien kan je ook eens met je Turkse vriendin zonder hoofddoek gaan winkelen in bepaalde delen van Brussel, Molenbeek, Schaarbeek, en zoals net gebeurd was Hoboken.

buiten de "haat en afstand" kan je dan tevens kennismaken met gejouw (niet strafbaar) en in mekaar geklopt worden. Voordeel: je kan een aantal klinieken ook gaan bekijken op jullie trip.
Dit slaat ook helemaal nergens op :cry:
Met andere woorden een Turkse kan dus daar niet veilig over straat, gezellig, maar we discrimineren de Moslims niet hoor....duh :twisted:
Wie is "we"?

lees even mee: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... highlight=

Werd jij mét je hoofddoek-oefening op dezelfde manier onthaald?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

alifaa schreef:
circe schreef:Misschien kan je ook eens met je Turkse vriendin zonder hoofddoek gaan winkelen in bepaalde delen van Brussel, Molenbeek, Schaarbeek, en zoals net gebeurd was Hoboken.

buiten de "haat en afstand" kan je dan tevens kennismaken met gejouw (niet strafbaar) en in mekaar geklopt worden. Voordeel: je kan een aantal klinieken ook gaan bekijken op jullie trip.
Dit slaat ook helemaal nergens op :cry:
Met andere woorden een Turkse kan dus daar niet veilig over straat, gezellig, maar we discrimineren de Moslims niet hoor....duh :twisted:
Alifaa, ze zullen niet lastig gevallen worden door autochtonen.

Wat circe bedoelt is dat die Turkse zonder hoofddoek risico loopt om lastig gevallen worden door "moslim probleemjongeren" die niet willen dat "hun meisjes" zich "als een hoer" (= westers, vrij) gedragen.

Ik kan daar niet van getuigen of dit allemaal zo is, maar ik ben dan ook geen Turkse zonder hoofddoek. :-)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

circe schreef:
alifaa schreef:
circe schreef:Misschien kan je ook eens met je Turkse vriendin zonder hoofddoek gaan winkelen in bepaalde delen van Brussel, Molenbeek, Schaarbeek, en zoals net gebeurd was Hoboken.

buiten de "haat en afstand" kan je dan tevens kennismaken met gejouw (niet strafbaar) en in mekaar geklopt worden. Voordeel: je kan een aantal klinieken ook gaan bekijken op jullie trip.
Dit slaat ook helemaal nergens op :cry:
Met andere woorden een Turkse kan dus daar niet veilig over straat, gezellig, maar we discrimineren de Moslims niet hoor....duh :twisted:
Wie is "we"?

lees even mee: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... highlight=

Werd jij mét je hoofddoek-oefening op dezelfde manier onthaald?
Sorry als ik jouw schrijven verkeerd beoordeeld heb :oops:
Gelukkig is het hier niet zo, niet voor mijn hoofddoekloze moslima vriendinnen. Ik ervaarde haat in non verbale communicatie, het was een test, eens kijken wat er gebeurde. Dit idee kwam van een Buurvrouw van mij, een moslima van Nederlandse afkomst en zij had het over 'andere' behandeling sinds zij haar hoofddoek droeg, en dat wilde ik verifieren. Ze had gelijk.

Met ' We' bedoelde ik de meeste schrijvers hier op dit forum die steeds aangeven de moslims niet te haten.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Ketter schreef:
Alifaa, ze zullen niet lastig gevallen worden door autochtonen.

Wat circe bedoelt is dat die Turkse zonder hoofddoek risico loopt om lastig gevallen worden door "moslim probleemjongeren" die niet willen dat "hun meisjes" zich "als een hoer" (= westers, vrij) gedragen.

Ik kan daar niet van getuigen of dit allemaal zo is, maar ik ben dan ook geen Turkse zonder hoofddoek. :-)

mvg,
Ketter
Ja, sorry, ik heb het inmiddels gelezen via de link van Circe, gelukkig is het hier niet zo extreem.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dit is zeker geen alleenstaand geval.

Ook niet enkel "voorbehouden" voor ongehoofddoekte moslima's.

In bepaalde Brusselse buurten is het reeds zo dat ook kaffervrouwen een sjaaltje in hun handtas stoppen om te kunnen opzetten als ze door bepaalde buurten moeten!!!!!
Dit werd reeds - zonder gevolg - aangekaart door de Brusselse politica Brigitte Grouwels.

Bovendien hoop ik dat je de schrijnende verhalen uit de Parijse banlieues kent, waar de toestand leidde tot de oprichting van de vereniging "ni putes ni soumises".
http://www.niputesnisoumises.com/

Wat was je punt alweer? Och ja, je "voelde" non-verbale afwijzing.

Ik neem aan dat jij behoort tot de strekking feministische vrouwen die willen "ijveren voor het recht op hoofddoekdragen"?

Volgend jaar sticht ik daarvan een onderafdeling: "het recht op het verplicht dragen van een kuisheidsgordel"! Uiteraard aangepast aan de 21ste eeuwe: in plaats van het roestende ijzer, pleiten we voor eentje in Stainless Steel.

Ik zal je alvast als een van de eerste leden kunnen noteren neem ik aan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Bovendien hoop ik dat je de schrijnende verhalen uit de Parijse banlieues kent, waar de toestand leidde tot de oprichting van de vereniging "ni putes ni soumises".
http://www.niputesnisoumises.com/
Deze site heeft ook een petitie tegen de misstanden in Darfur! Deze petitie gaat straks naar Monsieur le President de la republique.

Dus tekenen allemaal! op http://www.urgencedarfour.com/petition/index.php
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

circe schreef:Dit is zeker geen alleenstaand geval.

Ook niet enkel "voorbehouden" voor ongehoofddoekte moslima's.

In bepaalde Brusselse buurten is het reeds zo dat ook kaffervrouwen een sjaaltje in hun handtas stoppen om te kunnen opzetten als ze door bepaalde buurten moeten!!!!!
Dit werd reeds - zonder gevolg - aangekaart door de Brusselse politica Brigitte Grouwels.

Bovendien hoop ik dat je de schrijnende verhalen uit de Parijse banlieues kent, waar de toestand leidde tot de oprichting van de vereniging "ni putes ni soumises".
http://www.niputesnisoumises.com/

Wat was je punt alweer? Och ja, je "voelde" non-verbale afwijzing.

Ik neem aan dat jij behoort tot de strekking feministische vrouwen die willen "ijveren voor het recht op hoofddoekdragen"?

Volgend jaar sticht ik daarvan een onderafdeling: "het recht op het verplicht dragen van een kuisheidsgordel"! Uiteraard aangepast aan de 21ste eeuwe: in plaats van het roestende ijzer, pleiten we voor eentje in Stainless Steel.

Ik zal je alvast als een van de eerste leden kunnen noteren neem ik aan?
Als jij je daar gelukkig bij voelt doe dan maar, kennelijk heb je mijn intentie nog steeds niet begrepen, dus ga je goddelijke gang!
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Polleke schreef:
Bovendien hoop ik dat je de schrijnende verhalen uit de Parijse banlieues kent, waar de toestand leidde tot de oprichting van de vereniging "ni putes ni soumises".
http://www.niputesnisoumises.com/
Deze site heeft ook een petitie tegen de misstanden in Darfur! Deze petitie gaat straks naar Monsieur le President de la republique.

Dus tekenen allemaal! op http://www.urgencedarfour.com/petition/index.php
Ik wil het graag ondertekenen, maar kun je mij vertellen hoe ik administratief medewerkter in het Frans moet vertalen?
Ik spreek namelijk geen Frans zoals je wellicht begrijpt uit mijn woorden :wink:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hallo Hysteria, welkom op het forum. Een beetje een verlaat welkom, maar hierbij toch nog maar. :D

Ik las net je eerste bijdragen, en ik begrijp niet goed wat je wil zeggen. Je handtekening zegt dit:
Hysteria schreef:Iemand is geneigd het geloof van zijn vriend te volgen. Een ieder van jullie moet dus uitkijken wie hij bevriend.
Uitkijken met wie je bevriend raakt, omdat je iets van zijn ideeen kan overnemen. Dat begrijp ik direct al niet. Je hebt toch juist vrienden om ermee van gedachten te wisselen en je opvattingen te bespreken? Waarom zou je alleen maar vrienden nemen die hetzelfde denken als wat jij denkt, en je altijd in je ideologie gelijk geeft, zelfs al zitten er grote gaten in die ideologie?

Maar ik kan het helemaal niet rijmen met deze uitspraak.
Hysteria schreef:'Zal ik jullie vertellen wat de mensen in groepen kan verdelen? Dat is lasteren, kwaadspreken tussen de mensen'."
Eerst wijs je iedereen als vriend af die jouw geloof niet volgt, en deel je zo de mensen dus in groepen, maar dan zeg je de mensen worden verdeeld door lasteren.

Jij verdeelt mensen in groepen omdat je onze opvattingen afwijst, maar je wil wel dat wij de islam resprecteren.

Je zegt dat lasteren de mensen verdeelt, maar de profeet en Allah deden niets dan lasteren. Lasteren over 'ongehoorzame' vrouwen, de ongelovigen, de hypocrieten, de leugenaars, allemaal zullen ze branden in de hel. Vrouwen missen vele mensenrechten omdat ze te 'emotioneel' zouden zijn, roddelen over overspelige vrouwen, over de christenen die hun geloof fout hebben, de joden noemt Allah - de kleingeestige kinderachtigheid ten top - 'apen en zwijnen', en ga maar door.

Hier is wat laster uit de koran:
Koran hoofdstuk 7:

175. En vertel hun het verhaal van de man die Wij Onze tekenen gaven, maar hij wendde zich af, daarom volgde Satan hem en hij werd verleid.
176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

177. Slecht is de toestand van een volk dat Onze tekenen verloochent, het handelt onjuist tegen zichzelf.
178. Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.
Een god die zo roddelt over de mensen die niet zijn geinteresseerd in zijn godsdienst, verdeelt de mensen tussen moslims en niet-moslims, op een kleinzielige manier.
Koran hoofdstuk 5

60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald. 376

61 Wanneer zij tot u komen, zeggen zij: "Wij geloven," terwijl zij met ongeloof binnenkomen en er mee heengaan en Allah weet het beste, wat zij verbergen.

62 En gij ziet velen hunner zich haasten om zonde te bedrijven en overtreding en van verboden dingen te gebruiken. Het is inderdaad slecht, wat zij doen.
Wat voor god maakt 'apen, zwijnen en duivelsdienaren' van mensen? Is dat geen geroddel van laag allooi?

En de reden is alleen dat ze niet geloven - weer verdeelt de islam mensen in moslims en niet-moslims, en god en zijn profeet schamen zich niet om de ongelovigen op een kwaadaardige manier in de hoek te zetten.

De islam laat zich laatdunkend uit over mensen die er niet in mee willen gaan, maar eist wel dat wij de islam respecteren. Maar ik respecteer geen godsdienst die zich op deze manier over mij uitdrukt, en een kinderachtig godje dat kwaadaardig over mij roddelt respecteer ik helemaal niet. Intendeel, het wordt tijd dat hierover eens goed de waarheid wordt gezegd: Allah moet zich schamen voor de manier waarop hij over andersdenkenden durft te lasteren.
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Hysteria schreef:Iemand is geneigd het geloof van zijn vriend te volgen. Een ieder van jullie moet dus uitkijken wie hij bevriend.
Uitkijken met wie je bevriend raakt, omdat je iets van zijn ideeen kan overnemen. Dat begrijp ik direct al niet. Je hebt toch juist vrienden om ermee van gedachten te wisselen en je opvattingen te bespreken? Waarom zou je alleen maar vrienden nemen die hetzelfde denken als wat jij denkt, en je altijd in je ideologie gelijk geeft, zelfs al zitten er grote gaten in die ideologie?
Onder mijn vrienden bevinden zich vele moslims, maar niet een wil mij overtuigen om ook moslim te worden en zij weten hoe ik er over denk, geen haar op mijn hoofd en geen cel in mijn lichaam die er ook maar even over denkt om moslima te worden.
Maar wij wisselen inderdaad van gedachten en opvattingen met respect en zonder nijd of dergelijke negatieve reacties.
Koran hoofdstuk 7:

175. En vertel hun het verhaal van de man die Wij Onze tekenen gaven, maar hij wendde zich af, daarom volgde Satan hem en hij werd verleid.
176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

177. Slecht is de toestand van een volk dat Onze tekenen verloochent, het handelt onjuist tegen zichzelf.
178. Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.
Een god die zo roddelt over de mensen die niet zijn geinteresseerd in zijn godsdienst, verdeelt de mensen tussen moslims en niet-moslims, op een kleinzielige manier.
Hier sluit ik mij volledig bij aan! De schrijver van het stuk is niet zo zeker van zichzelf en geeft geen liefde, maar angst.
Koran hoofdstuk 5

60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald. 376

61 Wanneer zij tot u komen, zeggen zij: "Wij geloven," terwijl zij met ongeloof binnenkomen en er mee heengaan en Allah weet het beste, wat zij verbergen.

62 En gij ziet velen hunner zich haasten om zonde te bedrijven en overtreding en van verboden dingen te gebruiken. Het is inderdaad slecht, wat zij doen.
Wat voor god maakt 'apen, zwijnen en duivelsdienaren' van mensen? Is dat geen geroddel van laag allooi?
Dat niet alleen, dieren zijn toch ook God's creaties?
En de reden is alleen dat ze niet geloven - weer verdeelt de islam mensen in moslims en niet-moslims, en god en zijn profeet schamen zich niet om de ongelovigen op een kwaadaardige manier in de hoek te zetten.
Zo kweek je volgelingen, maak ze goed bang en zij zullen gehoorzamen!
De islam laat zich laatdunkend uit over mensen die er niet in mee willen gaan, maar eist wel dat wij de islam respecteren. Maar ik respecteer geen godsdienst die zich op deze manier over mij uitdrukt, en een kinderachtig godje dat kwaadaardig over mij roddelt respecteer ik helemaal niet. Intendeel, het wordt tijd dat hierover eens goed de waarheid wordt gezegd: Allah moet zich schamen voor de manier waarop hij over andersdenkenden durft te lasteren.
Ik denk niet dat Allah dit bedacht heeft maar die mafkees die de Koran heeft geschreven, dat was duidelijk een gefrustreerd persoon.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

alifaa schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan! De schrijver van het stuk is niet zo zeker van zichzelf en geeft geen liefde, maar angst.
Noteer wel even dat je het over "allah" himself hebt, kan ook zijn dat het mohammed himself was, maar volgens de goed-gelovigen in elk geval niet.

Je gaat nu stante pede naar de hel !
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

circe schreef:
alifaa schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan! De schrijver van het stuk is niet zo zeker van zichzelf en geeft geen liefde, maar angst.
Noteer wel even dat je het over "allah" himself hebt, kan ook zijn dat het mohammed himself was, maar volgens de goed-gelovigen in elk geval niet.

Je gaat nu stante pede naar de hel !
Mooi, daar wordt tenminste nog gekookt!
Maar daar ik een Kefir bent geloof ik niet in de hel, en die hel is ook weer zoiets, kweek angst en de mensen zullen van je houden?
Dat gaat voor mij niet op, ik kan niet houden van iets of iemand die mij angst inboezemd.
Een liefdevolle God, zal niet dreigen, een liefdevolle religie heeft dwangmatige volgenlingen niet nodig. Hoe meer een religie schreeuwt dat zij het juiste pad is om te volgen en daarbij dreigementen uit, is niet zo zeker van zichzelf.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

alifaa schreef:Onder mijn vrienden bevinden zich vele moslims, maar niet een wil mij overtuigen om ook moslim te worden
Dan volgen zij hun eigen heilig boek niet. Irrelevant.
Want het probleem dat wij hier hebben is niet met de persoon in de moslim die zijn boek negeert, maar de Islam en de moslim die zijn boek gehoorzaamt.

Ik denk niet dat Allah dit bedacht heeft maar die mafkees die de Koran heeft geschreven, dat was duidelijk een gefrustreerd persoon.
Die mafkees heeft ook Allah bedacht.


OVerigens: Hysteria:
Over in groepen verdelen, dat doet de Islam totaal niet.
De Islam verdeelt niet in hetero/homo, man/vrouw, theist/polytheist, gelovige/ongelovige, moslims/joden/christenen, en dergelijke.

Toch? Dat zijn allemaal illusies van onwetende lezers.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dan Cannon,

Al die figuren zijn al met de noorderzon vertrokken.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Dat valt trouwens ook heel erg op, moslims die hier komen om felle kritiek te uiten en niet meer reageren als hun kritiek met onderbouwing wordt weerlegt. Zijn ze dan sprakeloos, hebben ze geen verweer meer? Of zouden ze gaan nadenken. Of durven ze niet.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Posten en dan wegwezen.

Het is een soort van online equivalent van belletje lellen.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Lodewijk Nasser schreef:Dan Cannon,

Al die figuren zijn al met de noorderzon vertrokken.
Dat weet ik, Lodewijk.
Ik heb de data gezien waarop gepost is.

Ik spreek uiteindelijk ook nooit echt de poster toe als ik berichten achterlaat, maar de algemene lezer.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dat valt trouwens ook heel erg op, moslims die hier komen om felle kritiek te uiten en niet meer reageren als hun kritiek met onderbouwing wordt weerlegt. Zijn ze dan sprakeloos, hebben ze geen verweer meer? Of zouden ze gaan nadenken. Of durven ze niet
Dat komt omdat de fundamenten van de Islam heel zwak zijn. De Koran en de overlevingen staan vol met onzinnigheid.

De meeste moslims kennen hun geloof amper. Ze schrikken ervan over wat ze hier te horen krijgen, maar ze willen blijven geloven in het sprookje.

Net als iemand die de goocheltruuks niet wil kennen, uit vrees dat de magier een stuk minder intereressant zal zijn.

Een weldenkend mens kan daarom geen Moslim zijn.
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op ma nov 20, 2006 12:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Wat ik merk is inderdaad een soort schok effect als je een aantal citaten uit de Koran gebruikt, de meeste van mijn vriend(in)en weten bijna niets van dat boek, hebben de stempel moslim gekregen en daar houdt het min of meer op, maar om de Islam zomaar te verlaten, eerlijk gezegd hebben de meeste de moed daar niet voor.
Ook heb ik de cartoon van Mohammed op FFI.com laten zien, vol ongeloof over de onzin die Mo verkondigde, de citaten van de Koran staan erbij, en vele malen is de opmerking ' maar dat kan helemaal niet' , wat Mo verkondigde of heeft gedaan aan onzin, maar toch nog niet overtuigd hoor. Het is verbazingwekkend hoe diep het zit :cry:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Alifaa,

Je bedoelt faithfreedom.org denk ik. Faithfreedom.com is een moslimsite. Die vergissing maak ik ook wel eens. Moslims hebben er een handje van om sites op te zetten met bijna dezelfde naam een een tegenovergestelde boodschap. www.answering-islam.org is een Christelijke site en answering-islam.com is een Moslimsite.

Er is trouwens alleen een http://www.apostatesofislam.com opgezet door ex-moslims. Apostatesofislam.org bestaat niet.

Met vriendelijke groet,

Linda
Plaats reactie