Hysteria.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Je hebt helemaal gelijk en wat stom van mij, het staat met grote koeienletters voor mijn neus, nu ik dit schrijf, sorry allen, FaithFreedom.org op die andere ben ik niet geweest, en wat de moslims betreft, zij hebben nog nooit een prijs voor orginaliteit gewonnen, hoe wint men zieltjes.
Gelukkig heb ik anderen alleen de Nederlandse site doorgegeven, ha, dus geen extra zieltjes voor FFI.com. :wink:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wat ik merk is inderdaad een soort schok effect als je een aantal citaten uit de Koran gebruikt, de meeste van mijn vriend(in)en weten bijna niets van dat boek, hebben de stempel moslim gekregen en daar houdt het min of meer op, maar om de Islam zomaar te verlaten, eerlijk gezegd hebben de meeste de moed daar niet voor.
Ook heb ik de cartoon van Mohammed op FFI.com laten zien, vol ongeloof over de onzin die Mo verkondigde, de citaten van de Koran staan erbij, en vele malen is de opmerking ' maar dat kan helemaal niet' , wat Mo verkondigde of heeft gedaan aan onzin, maar toch nog niet overtuigd hoor. Het is verbazingwekkend hoe diep het zit.
Dat is een fout die velen maken. Je kan beter vragen. En inspelen op de antwoorden. Ik geef een voorbeeld..


Fatima is de aarde plat?

-Nee, natuurlijk niet

Volgens de Koran wel.

- Helemaal niet. Laat dan zien.
78:6. Hebben Wij de aarde niet als een bed gespreid? En de bergen als palen opgezet
Fatima, hoe ziet een bed eruit? Is deze rond of plat?
en dienen bergen werkelijk als haringen?


Fatima slikt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Linda bedankt voor die link, heb er even rondgekeken, maar ook in mijn favo's gezet en zoals je ziet mijn avatar aangepast zoals zij verzoeken, dit is ook een site voor Nadia.

Lodewijk; dat is ook een goede methode, in de cartoon was die platte aarde ook aanwezig, mijn moslimpie heeft daar hartelijk om gelachen, maar daar bleef het bij, maar ach, het heeft ook tijd nodig en soms kan ik heel geduldig zijn :lol:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

http://www.apostatesofislam.com

Is de eerste anti-islam site die ik onder ogen kreeg. Het overtuigde mij direct.

Ik vind dat beginstukje heel goed. Ik hoop het nog eens te vertalen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Lodewijk; dat is ook een goede methode, in de cartoon was die platte aarde ook aanwezig, mijn moslimpie heeft daar hartelijk om gelachen, maar daar bleef het bij, maar ach, het heeft ook tijd nodig en soms kan ik heel geduldig zijn
Wanneer heb je die cartoon gelezen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

paar weken terug :D
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik was er namelijk ook een topic over begonnen ..

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6214
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Sorry Lodewijk niet gezien, maar ik heb het een paar weken voor je deze topic plaatste gelezen en gelachen, vooral om het gezicht van een moslim vriend die vol ongeloof zat te lezen, ik heb de Koran online erbij gehaald om te laten zien dat die verzen bij het boekje niet verzonnen waren en het daadwerkelijke Koran verzen zijn.
Misschien ga ik mij opgeven om een Nederlandse vertaling te maken, maar ik heb het nu een beetje druk.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Plaats reactie