Hallo mede-islamcritici!

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Christislove
Contacteer:

Hallo mede-islamcritici!

Bericht door Christislove »

Hallo allemaal.
Ik zal mij even voorstellen:
Ik ben Christislove, een lid van het mannelijk geslacht, woonachtig in het zuiden van ons mooie land.
Tot enkele jaren terug interesseerde ik me nauwelijks voor de waarheid achter islam en beschouwde ik het als een geloof als alle andere.
Als vrije, spirituele mens met een Katholieke achtergrond was ik geinteresseerd in allerlei vormen van zingeving en geloven.
Tot de aanslagen van 11 september mij de ogen openden.
Daarna volgden enkele jaren waarin ik meeging in het naieve denken dat ons door de veelal linkse kerk wordt aangepraat dat islamitisch geweld een begrijpelijke reaktie is tegen het ''Amerikaanse imperialisme en Joodse Zionisme''.
De boodschap is, zo deed men ons geloven, dat de échte islam een geloof van vrede en rechtvaardigheid is en de terroristen onder hen de afvalligen zijn.
Tot iemand mij op een ander forum wees op het bestaan van de Engelstalige versie van FaithFreedom.org en de vergelijkbare site www.Thereligionofpeace.com
Plotseling viel alles op zijn plek.
Plotseling kon ik begrijpen waarom in de naam van allah wordt gedaan wat er wereldwijd wordt gedaan.
En inmiddels heb ik de rotsvaste overtuiging dat deze ideologie een kwaad is dat in een adem genoemd kan worden met facisme, nazisme en communisme en derhalve bestreden dient te worden.
In een renaissance van de islam geloof ik niet, omdat dit het idee van een onfeilbare, boven alle kritiek verheven ,voor alle tijden onveranderlijke religie tegenspreekt.
Het antwoord op het gevaar van de islam is dat steeds meer en meer moslims hun geloof zulen durven verlaten en de weg van échte vrede zullen durven bewandelen.
Een van haat overlopende Mahmud Ahmedinejad zonder een leger van van haat overlopende 'Mujaheddeen' is immers een enkele gek alleen.

Ik hoop dat dit forum veel moslims zal inspireren om de moeilijke stap te wagen deze discriminerende, haatzaaiende ideologie te verlaten en zich aan te sluiten bij de grote menselijke familie.

Vriendelijke groet en vrede en wijsheid gewenst door

Christislove
De mensheid zal het islamitisch fascisme overwinnen of de mensheid zal overwonnen worden door het islamitisch fascisme!
Er zijn geen andere opties!
Optie twee IS voor mij geen optie !
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste Christislove,

Je verhaal lijkt erg op de mijne. Ook www.thereligionofpeace.com heeft mij overtuigt van de griezilge kanten achter de religie van vrede.

Welkom en ik hoop veel van je te lezen.

MVG

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Ketter

Re: Hallo mede-islamcritici!

Bericht door Ketter »

Beste Christislove,

welkom!!
Christislove schreef: Plotseling viel alles op zijn plek.
Plotseling kon ik begrijpen waarom in de naam van allah wordt gedaan wat er wereldwijd wordt gedaan.
Inderdaad, het gaat niet om een paar verzen die aanleiding geven om dat te geloven, er zijn heel veel verzen. Te veel om goed te praten door ze in "context te plaatsen". Dat heeft ook mijn ogen open gedaan.
Christislove schreef:Ik hoop dat dit forum veel moslims zal inspireren om de moeilijke stap te wagen deze discriminerende, haatzaaiende ideologie te verlaten en zich aan te sluiten bij de grote menselijke familie.
Ik hoop dat je met mij inderdaad geen medemens gaat opgeven en moslims blijvend als onze naaste blijft behandelen. Laat ons samen vooral niet vergeten dat zij velen onder hen vreedzaam, warm en menselijk blijven ondanks die vele harde verzen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Christislove
Contacteer:

Bericht door Christislove »

Helemaal juist, Ketter, het is de islam die ik verfoei en niet de mensen die erin gevangen zitten.
Ik draag (of probeer dat in ieder geval) iedereen een warm hart toe.
De mensheid zal het islamitisch fascisme overwinnen of de mensheid zal overwonnen worden door het islamitisch fascisme!
Er zijn geen andere opties!
Optie twee IS voor mij geen optie !
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Christislove schreef:Helemaal juist, Ketter, het is de islam die ik verfoei en niet de mensen die erin gevangen zitten.

Waarom denk jij nou dat de moslim gevangen zitten in hun geloof? Ik neem aan dat de meeste moslims zelf voor hun geloof hebben gekozen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Welkom Christislove.

Het is goed om te merken dat in Nederland steeds meer ogen open gaan.

Ik vind het heel frustrerend dat veel Nederlanders en zeker ook veel Christenen denken, dat Islam een zelfde soort religie is als het Christendom.
Vaak stralen Christenen een enorm politieke correctheid uit.
Ik heb nu het idee dat dit komt door angst.
Want wat de rechten die Christenen in ons democratisch genieten, moeten ook gegeven worden aan Islam.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
En als wij de rechten van Islam in ons land ontnemen, dan ontkom je er niet aan dat ook de verworven rechten van Christenen aan het wankelen gaan.
Vandaar dat Christenen uit alle macht de Islam nog proberen te verdedigen.

Ik ben van mening dat onze regering de Christelijke grondlegging wel moet verdedigen .
Wij zijn tenslotte van oorsprong een Christelijk land, en vandaar dat deze rechten niet ontnomen mogen worden.
In Islamitische landen hebben niet Moslims immers ook minder of geen rechten.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
weda
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
Christislove schreef:Helemaal juist, Ketter, het is de islam die ik verfoei en niet de mensen die erin gevangen zitten.

Waarom denk jij nou dat de moslim gevangen zitten in hun geloof? Ik neem aan dat de meeste moslims zelf voor hun geloof hebben gekozen.
Beste Chaimae,

wat zou er met je gebeuren als jij de islam verlaat?/ wel, daarom zitten de meeste moslims gevangen in hun geloof. velen willen het verlaten, maar de doodstraf loert. als er geen doodstraf zou zijn dan hadden vele moslims de islam verlaten. dat had jij ook al gedaan. waarom denk je niet na als je iets schrijft.

overigens christislove, welkom.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Ariel

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:

Fout lieve Chaimae.
Als jij in een Christelijk gezin geboren was, dan was je nu misschien Christen geweest.
Een kind word van jongs af aan geconfronteerd met de religie van je ouders.

Daarna hoor je van je geestelijke leiders dat jij uitverkoren ben, en word je nog meer gebrainwashed.

Nee, er zijn maar weinig mensen die zelf hun religie uitkiezen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

weda schreef:
Chaimae schreef:

Beste Chaimae,

wat zou er met je gebeuren als jij de islam verlaat?/ wel, daarom zitten de meeste moslims gevangen in hun geloof. velen willen het verlaten, maar de doodstraf loert. als er geen doodstraf zou zijn dan hadden vele moslims de islam verlaten. dat had jij ook al gedaan. waarom denk je niet na als je iets schrijft.

overigens christislove, welkom.

Als ik de islam zou verlaten, dat dus nooit zal gebeuren.
Dan zou er niks met me gebeuren, wordt alleen verstoten.
Als ik de islam kon/mocht verlaten dan had ik het trouwens alsnog niet gedaan.. ik heb zelf voor de islam gekozen.
Ketter

Bericht door Ketter »

Ariel schreef: Nee, er zijn maar weinig mensen die zelf hun religie uitkiezen.
Inderdaad, en laat mij weer niet beginnen over de hel... de boeien bij uitstek van de religie. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moet GVD Chaimea weer de discussie claimen. Laten we Christislove welkom heten.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:

Fout lieve Chaimae.
Als jij in een Christelijk gezin geboren was, dan was je nu misschien Christen geweest.
Een kind word van jongs af aan geconfronteerd met de religie van je ouders.

Daarna hoor je van je geestelijke leiders dat jij uitverkoren ben, en word je nog meer gebrainwashed.

Nee, er zijn maar weinig mensen die zelf hun religie uitkiezen.
Dat klopt en dat weet ik, maar ben niet echt islamtisch opgevoed.
Heb wel de islamitische normen en waarden meegekregen maar meer ook niet. Mijn ouders hebben mij nooit uitgelegd wat de islam nou is, hoe de koran in mekaar zit , hoe je moet bidden etc.
Ik heb dit allemaal zelf moeten doen, heb mijzelf leren bidden en heb op eigen iniatief verdiept in de islam. Heb dus wel zelf voor de islam gekozen, niemand die het mij heeft opgelegd.
Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Als ik de islam zou verlaten, dat dus nooit zal gebeuren.
Als ik de islam kon/mocht verlaten dan had ik het trouwens alsnog niet gedaan.. ik heb zelf voor de islam gekozen.
Ben jij dezelfde Chaimae die zei: "mijn ouders vermoorden me"?

En is verstoting uit je gezin, je vrienden en je omgeving geen vorm van dwang?

Stel dat ik zeg: Als je niet gelooft in Sinterklaas, dwing ik je Europa te verlaten. Is dat geen vorm van dwang?

mvg,
Ketter

PS: Chaimae, ik heb de vraag al gesteld: wat spreekt er je eigenlijk aan in de Islam? Wat is er zo mooi aan?
Zonder (ji)haat straat.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Moet GVD Chaimea weer de discussie claimen. Laten we Christislove welkom heten.

Hoe vaak moet ik het je nog zeggen, het is Chaimae.
weda
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
weda schreef:[quote="Chaimae.

Als ik de islam zou verlaten, dat dus nooit zal gebeuren.

jij hebt eerder aangegeven de islam te willen verlaten. vind je verstoten worden normaal?? dat is toch een bewijs dat je gevangen moet zitten in de islam, anders wordt je verstoten of vermoord..

volgens mij had je de film gezien van de man die gespitst wordt. dat gebeurd als je de islam verlaat.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef: Als ik de islam zou verlaten, dat dus nooit zal gebeuren.
Ben jij dezelfde Chaimae die zei: "mijn ouders vermoorden me"?

En is verstoting uit je gezin, je vrienden en je omgeving geen vorm van dwang?

Stel dat ik zeg: Als je niet gelooft in Sinterklaas, dwing ik je Europa te verlaten. Is dat geen vorm van dwang?

mvg,
Ketter

PS: Chaimae, ik heb de vraag al gesteld: wat spreekt er je eigenlijk aan in de Islam? Wat is er zo mooi aan?

Ik weet echt hoe mijn ouders zullen reageren, mocht ik de islam verlaten. Ik denk dat mijn ouders zich schuldig zullen voelen en de schuld bij hun zullen zoeken.. ze zullen op den duur kapot gaan van verdriet.. ''Waar heb ik dat aan te danken,Chaimae mag alles en krijgt alles wat ze wilt'' .. ik denk dat mn moeder zo zal denken.
Mijn vader zal zich natuurlijk ook verdrietig voelen , maar zal dit niet laten merken.. hij zal me verstoten en zeggen dat ik zijn dochter niet meer ben en nooit meer hoef terug te keren.
Dutch

Bericht door Dutch »

Ik weet echt hoe mijn ouders zullen reageren, mocht ik de islam verlaten. Ik denk dat mijn ouders zich schuldig zullen voelen en de schuld bij hun zullen zoeken.. ze zullen op den duur kapot gaan van verdriet.. ''Waar heb ik dat aan te danken,Chaimae mag alles en krijgt alles wat ze wilt'' .. ik denk dat mn moeder zo zal denken.
Mijn vader zal zich natuurlijk ook verdrietig voelen , maar zal dit niet laten merken.. hij zal me verstoten en zeggen dat ik zijn dochter niet meer ben en nooit meer hoef terug te keren.
En jij beweert dat je niet gevangen zit ?????!!!! :shock: :shock: :shock:
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:

Ik wil de islam niet verlaten. Ik zit dus niet gevangen.
sprot
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:
Dutch schreef:

moet gij niet op school zitten ...? Ik zie u op de meest onregelmatige uren ..
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:
Dutch schreef: En jij beweert dat je niet gevangen zit ?????!!!! :shock: :shock: :shock:

moet gij niet op school zitten ...? Ik zie u op de meest onregelmatige uren ..

Welke onregelmatige uren ? .. ben vrij zit in mn examenjaar en heb daarom weinig uren.
Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Ik weet echt hoe mijn ouders zullen reageren, mocht ik de islam verlaten. Ik denk dat mijn ouders zich schuldig zullen voelen en de schuld bij hun zullen zoeken.. ze zullen op den duur kapot gaan van verdriet.. ''Waar heb ik dat aan te danken,Chaimae mag alles en krijgt alles wat ze wilt'' .. ik denk dat mn moeder zo zal denken.
Ik begrijp het dilemma, Chaimae, maar je moet niet komen dat er "geen dwang is". Islam is onderwerping, punt. En de geschiedenis heeft duidelijk genoeg gemaakt wat dat betekent, en hoeveel bloed daar heeft moeten voor vloeien. Islam onderscheidt zich niet van een andere totalitaire ideologie. Dus Islam is niet méér dan deze. Als het goddelijk en eerlijk zou geweest zijn, zou de Islam zich verspreiden met het woord en niet met oorlog en het verbod om deze te verlaten of om erbuiten te trouwen, of zelfs niet door andersdenkenden te verketteren.

Overigens, ik vraag je niet om je ouders pijn te doen. Ik vraag je niet om jezelf in nesten te werken. Ik blijf gewoon reageren op dingen waarvan ik denk dat ze fout zijn. Ik hoop alleen dat de invloed van het Europese humanisme even zwaar zal wegen bij jou dan de invloed van de Islam.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Bernie

Bericht door Bernie »

Chaimae schreef:
Dutch schreef:

Misschien kun je deze discussie elders gaan voeren en niet in een welkomstopic? Je schrijft duidelijk genoeg wat de consequentie voor jou en voor je ouders is als je eruit stapt. Veelzeggend: in godsdienst zou geen dwang moeten zijn, wel? Maar ik kan best begrijpen dat je de islam niet verlaat om die redenen- verstoting lijkt me afschuwelijk.

@ Christislove: van harte welkom !!
Plaats reactie