Hallo, ik ben Hansa,

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Hasna

Hallo, ik ben Hansa,

Bericht door Hasna »

Hallo mensen.
Ik ben Hasna, en ik ben moslim.

Ik heb een tijdje op dit forum gelezen, maar ik vraag me af of dit een haat site is.
Kijk, ik heb ook moeite met sommige dingen die in de koran staan, en ik twijfel soms wel eens, maar ik heb nog nooit gehoord dat Mohammed ( vzmh) een pedofiel is.

Zijn huwelijk met Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn , was een gelukkig huwelijk.
Zij was de meest geliefde onder zijn vrouwen en de meest geleerde onder de moslim-vrouwen.

Het is niet waar dat Mohammed seks met haar had toen ze nog jong was. Echt niet.
Mohammed ( vzmh) hield veel van Aisha, en Aisha was 17 jaar toen ze met Mohammed trouwde.
Kom maar op met bewijs dat het niet waar is wat ik zeg.

liefs.
Hasna.
Ariel

Bericht door Ariel »

Welkom op dit forum Hasna.

Het is toch echt waar dat Mohammed met Aisha seks had toen ze 9 jaar was.
Lees deze hadith maar.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Welkom Hasna, dit is echt geen haat-site. Zo nu en dan steekt er wel eens iemand op die zijn gal spuit over alles wat buitenlands is, die persoon verwijzen we dan vriendelijk de deur.

Wij bestrijden hier een leer, maar geen mensen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers

Re: Hallo, ik ben Hansa,

Bericht door Linda Danvers »

Hasna schreef:Hallo mensen.
Welkom Hasna,

Ik heb een tijdje op dit forum gelezen, maar ik vraag me af of dit een haat site is.
How definieer je "haat site" en waarom vraag jij je dat af?

Kijk, ik heb ook moeite met sommige dingen die in de koran staan, en ik twijfel soms wel eens
Met welke dingen heb je moeite? Kun je voorbeelden geven?
Zijn huwelijk met Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn, was een gelukkig huwelijk.
Hoe weet je dat? Wanneer beschouw jij een huwelijk als gelukkig?

Ik zie toekomstige bijdragen met belangstelling tegemoed.

Met vriendelijke groet,

Linda
nina

Bericht door nina »

Hai Hasna, welkom op het forum.

Dit is geen haatsite, het is een kritische site over de islam. Het is bedoeld om voor te lichten over de verzwegen kanten van de islam. Mohammed, de profeet van de islam, was volgens de islamitische bronnen een plunderaar die karavaans overviel, een moordenaar, verkrachter, hij martelde mensen en liet mensen die kritiek op hem hadden vermoorden. Dit soort dingen worden gewoonlijk verzwegen, en Mohammed wordt voorgesteld als een zeer perfect mens. Dit is een mythe, het klopt niet met wat de oude islamitische bronnen over hem vertellen.

Hij trouwde met Aisha toen zij zes jaar was, en had seks met haar vanaf haar negende. Dat is wat je in de authentieke sahih hadiths kan terugvinden: deze hadiths behoren tot de belangrijkste bronnen van Mohammeds leven.

Hier zijn een aantal van die hadiths geciteerd:
Hadiths over de leeftijd van Aisha (resp. 6 en 9 ) toen Mohammed met haar trouwde en het huwelijk consummeerde.
Sahih Bukhari, Volume 5, boek 58, nr. 236

Verteld door de vader van Hisham.

Khadija stierf drie jaar voor de profeet naar Medina trok. Hij bleef daar een jaar of twee en trouwde toen met Aisha toen ze zes was, en consummeerde het huwelijk met haar toen ze negen was.
Sahih Bukhari, volume 7, boek 62, nr. 64

Verteld door Aisha
dat de profeet met haar trouwde toen ze zes jaar was en het huwelijk met haar consummeerde toen ze negen was, en dat ze toen negen jaar lang bij hem was (dat wil zeggen tot aan zijn dood).
(Ook 7:62:65 en 7:62:88 )

Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Verteld door Aisha

De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen.
sunan Abu Dawud Boek 41, Nummer 4915:

Verteld door Aisha, moeder van de gelovigen:

De apostel van Alla trouwde met me toen ik zeven of zes was. We gingen naar Medina, en er kwamen een paar vrouwen. Volgens de versie van Bishr: Um Ruman kwam naar me toen terwijl ik zat te schommelen. Ze namen me mee, bereidden me voor en maakten me op. Ik werd toen naar de apostel van Allah gebracht, en hij had gemeenschap met me toen ik negen was. Ze zei me te wachten bij de deur, en ik barstte in lachen uit.
sunan Abu Dawud Boek 41, Nummer 4916

Verteld door Abu Usamah:

De hierboven vertelde traditie (nr. 4915) is ook doorgegeven door Abu Usamah op dezelfde manier, via een andere keten van vertellers.
Deze versie zegt: 'Met veel geluk.' Zij (Um Ruman) handigde mij aan hen over. Ze wasten mijn hoofd en kleedde me om. Niemand kwam onverwacht bij me behalve de apostel van Allah in de voormiddag. Dus ze handigden mij aan hem over.
Sahih Bukhari, volume 7, nr 88:

Verteld door 'Ursa:

De profeet schreef het huwelijkscontract met Aisha toen ze zes was, en consummeerde het huwelijk met haar toen ze negen was, en ze bleef negen jaar bij hem (dwz tot zijn dood).
De link plaats ik er zo bij.
Peter Louter

Bericht door Peter Louter »

Hasna, welkom?
Ik weet het niet. Je bent de zoveelste die hier komt en...gaat.
Wat mij betreft ben je welkom als je een zoekend mens bent.
Als je alles al weet en net als al die anderen uit propagandistische islamitische lectuur begint te citeren, bewijs je alleen maar dat je hier wat dawa-punten probeert te verdienen voor het hiernamaals en te stom bent om zelfstandig te denken. Blijf dan aub weg.
Ben je zoekend, dan ben je hier volstrekt welkom. Vooral als je met een onafhanlijke blik naar je eigen religie kunt kijken, zoals zoveel christenen dat tegenwoordig ook doen. Ik ben voor een liberale islam en wil met iedereen daarover discussiëren. Ik wil je niet bekeren en verwacht dat van jou ook niet, okay?
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

Ik heb geen problemen met mensen die proberen anderen over te halen tot hun standpunt. Dat doen we hier allemaal. Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft zolang die persoon maar bereid is en in staat is tot een fatsoenlijke discussie.

Met een fatsoenlijke discussie bedoel ik het gebruik van goede argumenten en het vermijden van drogredenen en scheldwoorden.

Als je meer wilt weten over drogredenen dan kun je deze links gebruiken. Dit zijn lijsten met drogredenen en redenen waarom ze niet kloppen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
http://www.debatinstituut.nl/bibliothee ... edenen.php
http://mikz.net/txt/drogredenen.txt
http://www.talk2000.nl/mediawiki/index. ... rogredenen

Engelstalige links over drogredenen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Logical_fallacy
http://www.logicalfallacies.info/
http://www.csun.edu/~dgw61315/fallacies.html
http://leo.stcloudstate.edu/acadwrite/logic.html
Hasna

Bericht door Hasna »

Nou, ik weet niet hoor, os alles waar is wat jullie zeggen.
Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Als het waar is , dan is het wel gek.

Ik denk dat ik maar aan iemand gaat vragen of het waar is.
Harry Potter

Bericht door Harry Potter »

Hasna schreef:Hallo mensen.

Kijk, ik heb ook moeite met sommige dingen die in de koran staan, en ik twijfel soms wel eens, maar ik heb nog nooit gehoord dat Mohammed ( vzmh) een pedofiel is.

Zijn huwelijk met Aïsha, moge Allah met haar tevreden zijn , was een gelukkig huwelijk.
Zij was de meest geliefde onder zijn vrouwen en de meest geleerde onder de moslim-vrouwen.

Het is niet waar dat Mohammed seks met haar had toen ze nog jong was. Echt niet.
Mohammed ( vzmh) hield veel van Aisha, en Aisha was 17 jaar toen ze met Mohammed trouwde.
Kom maar op met bewijs dat het niet waar is wat ik zeg.

liefs.
Hasna.
Hasna welkom.

Hoe kun je zeggen dat het niet waar was dat mohammed seks had met Aisha....
Het staat in diverse haddiths.
In de door moslims als meest betrouwbaar aanvaarde haddiths van bijvoorbeeld Muslim en Buhkari. Ik zal je er hieronder een geven"

Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Verteld door Aisha

De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen.Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Nog eentje dan:

Sahih Bukhari, volume 7, boek 62, nr. 64

Verteld door Aisha
dat de profeet met haar trouwde toen ze zes jaar was en het huwelijk met haar consummeerde toen ze negen was, en dat ze toen negen jaar lang bij hem was (dat wil zeggen tot aan zijn dood).

Volgens mij heb je nu toch wel vodoende bewijzen!!!!

De groeten van Harry
Harry Potter

Bericht door Harry Potter »

Hasna schreef:Nou, ik weet niet hoor, os alles waar is wat jullie zeggen.

En aan wie ga je dat vragen dan????
Aan je imam???
Aan je ouders???
Aan je vrienden/vriendinnen???
Hasna

Bericht door Hasna »

vroeger waren vrouwen wel snel rijper.
dat kwam door het warme weer.
Hasna

Bericht door Hasna »

Harry Potter schreef:

En aan wie ga je dat vragen dan????
Aan je imam???
Aan je ouders???
Aan je vrienden/vriendinnen???
dat weet ik nog niet. maar ik ga het wel vragen.
liefs
Hasna
Peter Louter

Bericht door Peter Louter »

Hasna, wie vraagt wordt slim zolang die z'n eigen ogen gelooft.
Laat je dus niets voorspiegelen.
Moslims weten zo weinig van hun eigen achtergrond dat ze altijd weer door propaganda en dreiging met de hel overtuigd kunnen worden om de meest onzinnige dingen voor waar aan te nemen.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Monique

Bericht door Monique »

Hasna schreef:vroeger waren vrouwen wel snel rijper.
Volgens mij is het warme weer niet veranderd.
In warme landen zijn meisjes van zes dus "vrouwen" en in koude landen zijn het nog steeds meisjes?
Waar ligt die grens van warm en koud?
Hoeveel meisjes van 6 trouwen met mannen 50 in warme landen?

Hoe zit het met vrouwen die een "man" van 6 trouwen?
Amorele atheistische nitwit
Roelof

Bericht door Roelof »

Hasna schreef:"ik heb nog nooit gehoord dat Mohammed ( vzmh) een pedofiel is."
Dat zullen jouw religieuze broeders en zusters niet toegeven omdat zij deze middeleeuwse figuur als een soort heilige beschouwen Hasna.

Hoe noem jij een kerel van in de vijftig die zich seksueel aan een negenjarig kind vergrijpt?
Ketter

Bericht door Ketter »

Welkom Hasna!

Wat je daar zegt is een flauw excuus dat ik al veel gehoord heb, Hasna; Nu is het weer even warm als toen, en vele Afrikaanse stammen staan niet verder dan de nomaden toen. Zij trouwen vanaf 12-14 jaar.

Negen jaar is gewoon te vroeg.

Maar op zich is het ergste: Mohammed moet een tijdsloos voorbeeld zijn, hé. Dus die moet ook nu gelden. En wat zien we? Jaja, in streng Islamitische streken is het oké voor een man van 50 om een 9 jarig kind te trouwen. Wat vind je daarvan?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
islam_is_my_life

Bericht door islam_is_my_life »

welkom zuster/broeder
Thomas

Bericht door Thomas »

islam_is_my_life schreef:welkom zuster/broeder
Zo, jij bestaat ook nog.
Dat allah jou nog niet verboden heeft op deze site rond te wandelen......
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Hasna

Bericht door Hasna »

Dank u wel . Ik ben een zuster. :D
Hasna

Bericht door Hasna »

Monique schreef:
Volgens mij is het warme weer niet veranderd.
In warme landen zijn meisjes van zes dus "vrouwen" en in koude landen zijn het nog steeds meisjes?
Waar ligt die grens van warm en koud?
Hoeveel meisjes van 6 trouwen met mannen 50 in warme landen?

Hoe zit het met vrouwen die een "man" van 6 trouwen?
een jonge van 6 is nog geen man.
jongens zijn later rijp. maar om u de waarhied te zeggen, ik heb er de laatste tijd over gelezen, en nu weet ik het niet meer.
mischien heeft u hier wel gelijk en is het raar dat Aisha zo jong was toen ze trouwde,
mischien had God er een bedoeling mee. Aisha kon heel goed onthouden. mischien was dat de reden.
Hasna

Bericht door Hasna »

Ketter schreef:
Welkom Hasna!

Wat je daar zegt is een flauw excuus dat ik al veel gehoord heb, Hasna; Nu is het weer even warm als toen, en vele Afrikaanse stammen staan niet verder dan de nomaden toen. Zij trouwen vanaf 12-14 jaar.

Negen jaar is gewoon te vroeg.

Maar op zich is het ergste: Mohammed moet een tijdsloos voorbeeld zijn, hé. Dus die moet ook nu gelden. En wat zien we? Jaja, in streng Islamitische streken is het oké voor een man van 50 om een 9 jarig kind te trouwen. Wat vind je daarvan?

mvg,
Ketter
nee ik vind het niet oke als een man van 50 met een jong meisje trouwt.
ik heb een zus van 9 en die is nog zo klein en zo lief.
Manon

Bericht door Manon »

Hasna schreef:
een jonge van 6 is nog geen man.
jongens zijn later rijp. maar om u de waarhied te zeggen, ik heb er de laatste tijd over gelezen, en nu weet ik het niet meer. .
Een meisje van zes is evenmin een "vrouw".
mischien heeft u hier wel gelijk en is het raar dat Aisha zo jong was toen ze trouwde,
Het was niet Aisha die besloot om te trouwen. Het was een man van 53 die besloot om met een kind van zes te "huwen".

mischien had God er een bedoeling mee. Aisha kon heel goed onthouden. mischien was dat de reden
Dan had God beter voorzien in aangepaste scholen voor hoogbegaafde kinderen nietwaar?

Ik zie niet in wat "copuleren met een 53-jarige" te maken heeft met "ze kan heel goed onthouden".
Moet jij met je leraar "huwen "om les te krijgen? Ik dacht het niet.

Zijn er pedofiele leraars die "het" wel eens graag met hun leerlingen willen doen? JAZEKER.
Ga je er dan ook van uit dat "god daar een bedoeling mee heeft"?
Laatst gewijzigd door Manon op za jan 13, 2007 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
islam_is_my_life

Bericht door islam_is_my_life »

Thomas schreef:
Zo, jij bestaat ook nog.
ik was op reis, daarom ben ik een tijdje niet meer actief geweest
Manon

Bericht door Manon »

Afghanistan? Pakistan?.... 8)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Thomas

Bericht door Thomas »

islam_is_my_life schreef:
Thomas schreef:
Zo, jij bestaat ook nog.
Waar ben je naar toe geweest???
Mekka?
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie