:) hey

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Ik zal Allah swt eens in beschreming nemen.
Dat doe ik namelijk altijd, het gaat vanzelf.

Allah swt onderdrukt niet, discrimineert niet en Allah swt staat voor liefde en gelijkheid.
Hij heet niet voor niks, Rahman en zijn andere 98 schone namen.

Die regels zijn er voor onse bestwil, dat zijn geen regels.
Dat zijn dingen, die je juist beschermen en erg goed zijn voor jezelf.
Je weet dat ik van dit soort discussie hou, Chaimae. :)

Laten we één regeltje uit de Koran nemen. Laat ons effe alle oorlogsregels opzij schuiven, het feit dat ongelovigen die tegen de Islam vechten mogen gekruisigd worden, enz..., enz...

Gewoon deze vraag:
Wat is er zo goed aan voor ons om 5 keer te bidden per dag?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Silly

Bericht door Silly »

Ik zal Allah swt eens in beschreming nemen.
Dat doe ik namelijk altijd, het gaat vanzelf.

Allah swt onderdrukt niet, discrimineert niet en Allah swt staat voor liefde en gelijkheid.
Hij heet niet voor niks, Rahman en zijn andere 98 schone namen.

Die regels zijn er voor onse bestwil, dat zijn geen regels.
Dat zijn dingen, die je juist beschermen en erg goed zijn voor jezelf.
chaimaeeeeee je weet niet hoe fout het is wat je zegt... :(

maar deze is voor u ketter...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Thomas

Bericht door Thomas »

Silly schreef:het spijt me heel erg voor je wat dat meiske betreft :(

maar ik ga niet voor zo'n god. misschien is dat het godsbeeld uit het oude testament dat ik niet kan snappen. de god van jezus lijdt ook wanneer hij dit zo ziet. maar hij kan niet ingrijpen, hij mag het niet ookal kan hij het wel...

als hij niet ingrijpt: is hij een slechte god omdat hij dit laat gebeuren.
als hij wel ingrijpt: is hij een slechte god omdat hij ons de vrije wil niet gunt, en het heft in eigen handen neemt.

ik ben geen natuurkundige/biologe en ik kan niet tot in de details uitleggen waar god zich zou moeten bevinden in het universum, maar ik weet wet dat zolang er ook mensen zijn die het goede voor hebben met anderen (misschien wel mensen zoals jij) dat tot die tijd god er is door de mensen heen.
wij hebben niet alleen god nodig, hij heeft ons ook nodig.
Nooit, maar dan ook nooit heb ik enig "signaal" gehad dat er een god zou zijn. Een hogere macht die de dingen een beetje op afstand bekijkt en bijstuurd.
zo zie ik god ook niet. dat is de god die de kerk er door de jaren heen van gemaakt heeft. god is erg betrokken, hij wilt dit ook niet (nu effe aangenomen dat hij bestaat). ik zou god ook nix vinden wanneer hij van ver weg ons gade zou slaan, dat zou een hele cynische god zijn...

dat lieve buurmeisje gun ik een hemel waar ze uit kan rusten, een plek waar de ziekte haar niet aan kan tasten.

ik geloof keihard in liefde, en zolang die oprecht bestaat is god er.

en je hoeft je niet te verontschuldigen.. we leven in dezelfde wereld, we kijken naar dezelfde dingen, maar zien gewoon iets anders denk ik
Lieve Sil,

Jij hebt gewoon je eigen god gemaakt.
Als jij daar gelukkig mee bent moet je daar vooral mee doorgaan.
Je doet er niemand kwaad mee of zo.

Alleen ik kan daar helemaal niets mee.
als hij niet ingrijpt: is hij een slechte god omdat hij dit laat gebeuren.
als hij wel ingrijpt: is hij een slechte god omdat hij ons de vrije wil niet gunt, en het heft in eigen handen neemt.
En hier ga je dus de fout in!!!
Die eerste zin ben ik met je eens.
die tweede is onzin. Het heeft niets met onze vrije wil te maken.
Of eigenlijk wel nl.: WIJ WILLEN DAT DAT KIND VERDER LEEFT TOT ZE OOK 80 WORDT.
Kortom als hij wel ingrijpt doet hij dus precies wat wij wel willen.
En is hij een prima god.

Dus jouw zin is gewoon ONzin.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Silly

Bericht door Silly »

schat in dat geval wel... maar in hoeveel andere gevallen niet?
Jij hebt gewoon je eigen god gemaakt.
Als jij daar gelukkig mee bent moet je daar vooral mee doorgaan.
jah wel redelijk gelukkig.. het verklaart voor mij nog niet alles maar wel veel... het is jezus die me geboeid heeft, ik geloof wat hij zegt...
Of eigenlijk wel nl.: WIJ WILLEN DAT DAT KIND VERDER LEEFT TOT ZE OOK 80 WORDT.
Kortom als hij wel ingrijpt doet hij dus precies wat wij wel willen.
En is hij een prima god.
ik wil ook veel dingen, er zijn mensen die ik ook terug wil hebben... er zijn dingen die ik ook liever niet zie...

wanneer een schilder een schilderij maakt, en er komt iemand het doek verscheuren... is dat dan een reden om de schilder daar de schuld van te geven? die wilt toch ook liever dat dat schilderij heel blijft.. maar die rotvandalen denken er anders over...

ik blijf het op vrije wil houden... god had ook de aarde kunnen maken en de mens als marionnet... dat heeft hij niet gedaan...

jouw prima god is net een kauwgomballenautomaat.. kwartje erin.. kauwgom eruit... maar ik denk dat je de derde storende factor vergeet.. degene die de automaat gesabboteerd heeft waardoor de kauwgom er niet altijd uitkomt zoals gehoopt...
Ketter

Bericht door Ketter »

Silly schreef: jouw prima god is net een kauwgomballenautomaat.. kwartje erin.. kauwgom eruit... maar ik denk dat je de derde storende factor vergeet.. degene die de automaat gesabboteerd heeft waardoor de kauwgom er niet altijd uitkomt zoals gehoopt...
De duivel? Is die ook niet door God gemaakt? :)

Tussen ons, Silly,

Vrije wil kun je ook hebben zonder het bestaan van kinderkanker. Als je me zegt, het is de fout van de mens dat kinderen verhongeren, ok. Maar kinderdoden als gevolg van kanker, griep en natuurrampen?! Wat heeft dat met vrije wil te maken?

Dat is toch niet "de mens" die saboteert.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
ric0

Bericht door ric0 »

beste Dutch..

De vraag waarom leiden er mensen in de wereld.Waarom luistert God niet naar onze gebeden om hun te genezen en bevrijden....

God luistert wel degelijk naar onze gebeden.Maar hij kiest er niet altijd voor de makkelijkste weg...Maar inplaats van te genezen geeft hij ons de kracht om met onze ziekte te leven

Eeen voorbeld uit de Bijbel;
1
Ik word er wel toe gedwongen hoog van mezelf op te geven. Daarom zal ik, hoewel het geen enkel doel dient, het hebben over visioenen en openbaringen die de Heer ons schenkt. 2 Ik ken een volgeling van Christus die veertien jaar geleden tot in de derde hemel werd weggevoerd – in zijn lichaam of buiten zijn lichaam, dat weet ik niet, dat weet God alleen. 3 Maar ik weet dat deze man – in zijn lichaam of zonder zijn lichaam, dat weet ik niet, dat weet God alleen – 4 werd weggevoerd tot in het paradijs en dat hij daar woorden hoorde die door geen mens mogen worden uitgesproken. 5 Van zo iemand wil ik hoog opgeven. Wat mijzelf betreft zal ik me slechts op mijn zwakheid laten voorstaan. 6 En zelfs al zou ik hoog van mezelf willen opgeven, dan nog zou ik geen dwaas zijn, want ik zou de waarheid spreken. Maar ik zie ervan af, want ik wil worden beoordeeld op grond van wat men van mij hoort en ziet, 7 niet op grond van de uitzonderlijke openbaringen die ik heb gekregen. Om te verhinderen dat ik mezelf zou verheffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. 8 Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, 9 maar hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. 10 Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid: in beledigingen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk.
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Silly

Bericht door Silly »

Vrije wil kun je ook hebben zonder het bestaan van kinderkanker. Als je me zegt, het is de fout van de mens dat kinderen verhongeren, ok. Maar kinderdoden als gevolg van kanker, griep en natuurrampen?! Wat heeft dat met vrije wil te maken?
hier twijfel ik ook vaak.. ik ga niet conservatief zeggen dat het leven een test is.. want dat is gwn niet eerlijk...

je gaat het niet geloven... maar dat is sabotage van (issie weer) de duivel.. of noem het het slechte.. of anti-god...

De duivel? Is die ook niet door God gemaakt?
de duivel werd gemaakt.. en die koos er ook voor hem te verlaten... een beetje cliché die vraag... want dat zou god in een heel kwaad daglicht zetten... maar god gaf de vrije wil heh.. zo vrij dat engelen zichzelf zelfs om konden toveren tot duivels... ( ik had het liever ook anders gehad :oops: mja)

je moet niet denken dat het ophoudt bij een ziekte... no way
ik zou het echt echt echt oneerlijk vinden dat dat liefje waar thomas het over had dood zou gaan aan ziekte.. en als het daar bij bleef... nix ertegen over, terwijl ze zo geleden heeft... gewoon opgaaan in niets

dat vind ik veel gemener van het universum dan een hel of whatever...
ric0

Bericht door ric0 »

Vrije wil kun je ook hebben zonder het bestaan van kinderkanker. Als je me zegt, het is de fout van de mens dat kinderen verhongeren, ok. Maar kinderdoden als gevolg van kanker, griep en natuurrampen?!
Ok mijn vraag aan jou....

Wat als dit allemaal niet meer bestond...Geen ziekte geen Natuurrampen..

wat zal er dan wel niet met deze aarde gebeuren?
Binnen de korste keren zal de aarde overbevolkt zijn(Het bekende Vol is Vol)
Alle natuurlijke hulpbronnen zouden in no time allemaal uit geput zijn.
Er zal een schaarse aan voedsel zijn en zoals jezelf weet wanneer er ergens een schaarse aan bestaat zal de mens er alles aan doen om voldoende van dit product te krijgent..Wat mogelijk naar oorlog zal leiden en onderdrukking en ga zo maar door..

Wat ik hier alleen mee wil zeggen is dat je naar de Keerzijde van jouw uopia moet kijken
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Ketter

Bericht door Ketter »

ric0 schreef:
Vrije wil kun je ook hebben zonder het bestaan van kinderkanker. Als je me zegt, het is de fout van de mens dat kinderen verhongeren, ok. Maar kinderdoden als gevolg van kanker, griep en natuurrampen?!
Ok mijn vraag aan jou....

Wat als dit allemaal niet meer bestond...Geen ziekte geen Natuurrampen..

wat zal er dan wel niet met deze aarde gebeuren?
Binnen de korste keren zal de aarde overbevolkt zijn(Het bekende Vol is Vol)
Alle natuurlijke hulpbronnen zouden in no time allemaal uit geput zijn.
Er zal een schaarse aan voedsel zijn en zoals jezelf weet wanneer er ergens een schaarse aan bestaat zal de mens er alles aan doen om voldoende van dit product te krijgent..Wat mogelijk naar oorlog zal leiden en onderdrukking en ga zo maar door..

Wat ik hier alleen mee wil zeggen is dat je naar de Keerzijde van jouw uopia moet kijken
Beste Silly,

O, ik geef mijn utopia onder een echt goede god niet direct op, hoor.

Ten eerste, het zijn atheïsten die aandringen op geboortebeperking en de bijbel en de kerk die eisen dat sex enkel voor procreatie dient en niet met bescherming mag. Dus jouw "overbevokings"-argument toont aan dat de kerk eigenlijk verkeerd bezig is. Had hij niet beter de regel opgelegd dat we verantwoordelijk moeten zijn als we procreëren? (Maar da's natuurlijk niet interessant voor de groei van de religie, uiteraard)

Ten tweede, we zijn hier aan het bespreken of de schepper (als die er is), perfect goed is. Is het feit dat we nood hebben aan natuurlijke bronnen ook niet het werk van God? Hij bepaalt de beperkingen, dus je kunt niet opperen dat er slechte dingen gebeuren omdat hij een beperking heeft opgelegd. Hij kan in de plaats van kanker in de wereld in te voeren, ook die beperking weghalen en iedereen een eerlijke kans op leven geven. Of hij kon een mechanisme verzinnen waardoor we minder zin in procreatie hebben als we zien dat er overbevolking is, in plaats van meer agressie zoals nu het geval.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Silly

Bericht door Silly »

oh dat vind ik allemaal heel lief van je.. maar was mijn post niet :oops:
zou ik graag nog wel reactie op willen hebben als je niet erg vindt :D
Ketter

Bericht door Ketter »

Silly schreef:oh dat vind ik allemaal heel lief van je.. maar was mijn post niet :oops:
zou ik graag nog wel reactie op willen hebben als je niet erg vindt :D
Ow sorry, het was Ric0...
Ja, die kwam er effe tussen!
Hij is ook welkom, hoor. :)
Zonder (ji)haat straat.

ric0

Bericht door ric0 »

Wat ik slechts aan wou geven dat er een balance nodig is in de wereld...
Zoals die e ook in de natuur te vinden is..Er zijn natuurlijke vijanden van elkaar in de natuur om de balans van het ecosysteem in stand te houden...
Wanneer deze Balans er niet is, zullen veel diersoorten uitsterven...

Verder wil ik benadrukken dat de wereld verre van perfect is..Dit heeft te maken met de zondeval..De duivel heeft nu alle vrijheid om zijn verderf op aarde te brengen(bijbelse uitleg)
Ketter

Bericht door Ketter »

ric0 schreef:Wat ik slechts aan wou geven dat er een balance nodig is in de wereld...
Zoals die e ook in de natuur te vinden is..Er zijn natuurlijke vijanden van elkaar in de natuur om de balans van het ecosysteem in stand te houden...
Wanneer deze Balans er niet is, zullen veel diersoorten uitsterven...
Dat hoef je me niet te vertellen. Stelling van atheïsten is dat wij daar deel van uitmaken, weet je, en dus eigenlijk niet speciaal zijn zoals de Bijbel stelt.
ric0 schreef:Verder wil ik benadrukken dat de wereld verre van perfect is..Dit heeft te maken met de zondeval..De duivel heeft nu alle vrijheid om zijn verderf op aarde te brengen(bijbelse uitleg)
Is kinderkanker van de duivel? Zo ja, vind jij het eerlijk dat kinderen, door de hand van de duivel die God niet wil tegenhouden, gestraft wordt voor een wandaad van Caïn?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Silly

Bericht door Silly »

Is kinderkanker van de duivel? Zo ja, vind jij het eerlijk dat kinderen, door de hand van de duivel die God niet wil tegenhouden, gestraft wordt voor een wandaad van Caïn?
ik niet... maar ik had al aangegeven dat ik geen god ook niet eerlijk vind...

maar is dat btw een fout van de duivel of van god.. don't blame the wrong one
ric0

Bericht door ric0 »

Eerlijk schakel ik aan rechtvaardigheid.

In het beginnen was er geen zonde,ziekte.
De intrede van deze dingen gebeurde pas Toen de eeste 2 mensen besloten moedwillig niet naar God te luisteren.Dit had als gevolgen Dat adam en eva verbannen werden uit het paradijs.(de plek zonder kwaad en zonde)en moesten leven in een wereld met zonde.Niet alleen Adam en eva zullen in deze wereld moeten leven maar ook al hun nazaden(wij zijn afstammelingen van adam en eva en als je om jeheen kijkt zie je dat ook wij in deze zondige Wereld moeten leven)Al gauw nam de zonde het leven van de mensen over(cain die zijn broer vermoord)dit is in het kort de zondeval..

Zoals je kan lezen is de mens in 1e instantie zelf verantwoordelijk voorzijn zondige leven op deze Wereld..En zoals er in de Bijbel staat de straf op de zonde staat de dood...Dus iedereen verdiend eigenlijk de dood....Maar omdat God de wereld zo lief had wou hij deze kloof tussen God en de mens dichten(de zonde)en gaf hij zijn eniggeboren Zoon

Dit is in het Kort de uitleg van de Bijbel..

Nu de Kinderen ,om op jouw vraag in te gaan;..
Waarom staat God toe dat de duivel deze verchrikking(ziekte bij kideren)aarde brengt....Het zal gemakkelijk zijn om te zeggen dat dit een test is....Dit verhaal is namelijk vergelijkbaar met het Verhaal van Job...Hoewel Job letterlijk alles verloor(zijn kapitaal,zijn gezin,zijn gezondheid)verloor hij nooit het vertrouwen in God...God beloonde hem hier groot voor op het einde...

Maar ik kan je niet de preciece reden geven..De antwoord ligt Bij God..
We kunnen alleen maar Vertrouwen zoals ook Job vertrouwde..

in de Bijbel staat dat de straf op zonde de dood is.
Ketter

Bericht door Ketter »

Tja, kwaad, zonde, duivel en God is al heel erg lang "Food for thought" in de kerk... :)

Dank je voor je antwoorden, ric0, Silly.
Zonder (ji)haat straat.

Roelof

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:"Allah swt onderdrukt niet"
Miesje, het opleggen van regels, ge- en verboden, en het dreigen met de meest onmenselijke straffen in het zogenaamde hiernamaals is gewoon niets anders als onderdrukking.

De islam staat letterlijk voor onderwerping aan god, wat betekend dat je jezelf onderdanig opstelt jegens die god:
  • on·der·wer·pen 1 (ov.ww.)
    • 1 onder zijn gezag brengen => bedwingen, iem. in zijn macht krijgen, kleinkrijgen
  • on·der·wer·pen 2 (wk.ww., zich ~)
    • 1 erkennen dat iem./iets de overmacht heeft => buigen onder het juk, capituleren, het hoofd buigen, naar Canossa gaan
Saddam Hoessein strafte de mensen die niet naar zijn pijpen danste direct, allah doet dit na de dood.

Wat is het verschil Chaimae?
Chaimae schreef:"Allah discrimineert niet"
  • dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
    • 1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken
      2 onderscheiden
Wat schrijft de koran over niet of anders gelovige Chaimae?:
de (schijn)heilige koran schreef: 2.10: Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

2.120: En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

3.85: En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

3.110: Gij (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; je gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in God. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

3.118: O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Hoe noem jij dit Chaimae? "Respect" soms?
Chaimae schreef:"Allah swt staat voor liefde en gelijkheid."
Ook bij deze uitspraak zal ik enkele verzen uit de koran halen die jouw woorden tegenspreken.

Over gelijkheid:
3.113: Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van God in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

2.120: En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.
Sterker nog Chaimae, allah discrimineert zijn eigen onderdanen omdat hij degene die voor hem strijden voor hem de hoogste rang bekleden:
4.95: Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

9.20: Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

9.29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

9.123: O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

4.84: Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

4.101: Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

25.52: Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

9.5: O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

3.4: Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding.
- "God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf."
- "God is machtig, de Heer der Vergelding."

Een god die van zichzelf zegt sterk in macht, in het opleggen van straf, en "de heer der vergelding" (wraak) te zijn, en die zijn onderdanen aamzet tot strijd door ze grote beloningen te beloven in het 'hiernamaals' komt bij mij niet echt liefdevol over Chaimae.

Ik vraag me dan ook af wat jouw definitie van "liefde" is en of jij straks op dezelfde 'liefdevolle' manier door je toekomstige echtgenoot behandelt wilt worden zoals allah dat met zijn scheppingen doet, want dan zal jullie bed vaker onder het bloed zitten dan onder de liefdessappen...
Thomas

Bericht door Thomas »

Ketter schreef:
Silly schreef: jouw prima god is net een kauwgomballenautomaat.. kwartje erin.. kauwgom eruit... maar ik denk dat je de derde storende factor vergeet.. degene die de automaat gesabboteerd heeft waardoor de kauwgom er niet altijd uitkomt zoals gehoopt...
De duivel? Is die ook niet door God gemaakt? :)

Tussen ons, Silly,

Dat is toch niet "de mens" die saboteert.

mvg,
Ketter
Dank je ketter.
Moest ff slapen vanmiddag (lijk wel een eechte oude vent verdomme) daarom had ik nog niet gereageerd.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Thomas

Bericht door Thomas »

ric0 schreef:beste Dutch..

De vraag waarom leiden er mensen in de wereld.Waarom luistert God niet naar onze gebeden om hun te genezen en bevrijden....

God luistert wel degelijk naar onze gebeden.Maar hij kiest er niet altijd voor de makkelijkste weg...Maar inplaats van te genezen geeft hij ons de kracht om met onze ziekte te leven
Ook zo'n rare opmerkingen. Athans in mijn ogen. (uuuh oren natuurlijk).
Je schrijft: Maar hij kiest er niet altijd voor de makkelijkste weg...
Dat is natuurlijk raar. Een almachtige god heeft geen moeilijk of makkelijke wegen.
Dat is voor hem gelijk. Daar is hij almachtig voor.

Nee, hij kiest VOOR ONS niet altijd de makkelijkste weg. Let op he....HIJ kiest voor ONS!!!!!!!!.
Dat is lekker. Zit je daar als almachtige god. Beetje om je heen te kijken.
Zie je dat kleine buurmeisje van me en denk je: "Naaah, ik denk dat ik die mensen maar eens de moeilijke weg geef.
Ok, ik heb wel de mogelijk om de makkelijke weg voor hun te kiezen maar.......
NEE, De moeilijke weg zullen ze nemen.
Ik heb tenslotte vandaag al vier keer iemand de makkelijke weg op gestuurd".

Waar zit dan je almachtige verstand. Dat heb je toch niet dan......

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
BFA

Bericht door BFA »

Liever een wetenschap die ziektes geneest dan een God die je er mee laat leven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Anneke

Bericht door Anneke »

Ik weet dat het een heel zwak antwoord is, en ik heb er ook niet altijd mee kunnen leven, maar God's wegen zijn ondoorgrondelijk. Als iemand kanker heeft kun je het zien als een mutatie in je genen (wat het in de biologische zin ook is) maar ook als inderdaad de sabotage van de duivel. Vraag mij niet waarom God dat toestaat, ik heb geen flauw idee.

Natuurlijk geloof ik dat God het beste met ons voorheeft, maar God heeft iedereen, inclusief de duivel, de vrije wil gegeven om te doen en laten wat je wilt. Ik blijf het ook niet echt logisch vinden dat God uberhaupt nog ingrijpt op aarde. Wij hebben toch een vrije wil?
Miep

Bericht door Miep »

Door de zondeval is de aarde vervloekt.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Anneke

Bericht door Anneke »

Verloekt of niet, soms grijpt God in, soms niet, en ik vraag me dus af waarom. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk, misschien dat we er later pas kennis over verkrijgen (als we 6 meter onder de grond liggen ofzo)
Miep

Bericht door Miep »

Nou stel dat God alle slechte dingen weghaalt,oorlogen stopt,ziektes stopt en ons opnieuw laat beginnen.
Wat dan?
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Silly

Bericht door Silly »

habibti schreef:Nou stel dat God alle slechte dingen weghaalt,oorlogen stopt,ziektes stopt en ons opnieuw laat beginnen.
Wat dan?
zijn we nog geen stap verder... mensen zijn toch altijd arrogant en zullen toch altijd claimen dat ze alles zelf hebben gedaan dus...

Moest ff slapen vanmiddag (lijk wel een eechte oude vent verdomme) daarom had ik nog niet gereageerd.
ben je al weer wat beter? je bent al best lang ziek ofniet :(
Plaats reactie