Hey:D

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hij is inderdaad erg geestig. Maar het lijkt mij geen slechte jongen. Iets wat ik wel bij anderen had.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

haaaaaaaaaaaaaaaaaah zozie je maar weer hoe die constante gelik tussen joden en de "christenen"
Banned
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Yassine schreef:haaaaaaaaaaaaaaaaaah zozie je maar weer hoe die constante gelik tussen joden en de "christenen"
Wie zijn de Joden dan op het forum?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Dat weet ik niet maar de christenen likken als lassie aan de joden.
Banned
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Yassine schreef:Dat weet ik niet maar de christenen likken als lassie aan de joden.
Er zijn jammer genoeg geen joden op dit forum.
Was het maar waar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Yassine schreef:Dat weet ik niet maar de christenen likken als lassie aan de joden.
Maar waar zijn de Joden. Ik wil weten welke kant ik op moet likken. Nu sta ik met mijn tong in de open lucht.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
Banned
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Yassine schreef:Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
Yassine heeft blijkbaar last van jodenfobie.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Yassine schreef:Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
Ik zie ze nooit... Kom je dan uit de diamantbuurt in Antwerpen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Yassine schreef:Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
het vette grote woord staat voor:

klompen ..uit... trekken
of
kuis ....uw..... taal
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

habibti schreef:
Yassine schreef:Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
het vette grote woord staat voor:

klompen ..uit... trekken
of
kuis ....uw..... taal
Kan Uiteraard Treuriger dan deze hersenloze zombie.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ja want je bent een neppe boek aan het geloven
De Bijbel is dus een bewerkte versie van de Thora? Ten eerste is het Oude Testament de Thora zelf, en het Nieuwe Testament een vervolg erop..

Ten tweede, als je stelt dat de Bijbel een bewerkte versie van de Thora is, en dus een nep boek.. wat is de koran dan?? Een slap aftreksel van het christendom natuurlijk!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Lieve Mensen,

waarom nog reageren op deze hersenloze zombie.
Verspilde moeite.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ilona schreef:
Ja want je bent een neppe boek aan het geloven
De Bijbel is dus een bewerkte versie van de Thora? Ten eerste is het Oude Testament de Thora zelf, en het Nieuwe Testament een vervolg erop..

Ten tweede, als je stelt dat de Bijbel een bewerkte versie van de Thora is, en dus een nep boek.. wat is de koran dan?? Een slap aftreksel van het christendom natuurlijk!
Goed gezien ilona! Afbeelding

Mohammed heeft het concept om mensen in de macht te houden (de hemel en de hel) rechtstreeks uit de bijbel gestolen bij het bedenken van zijn verdorven 'religie' (de islam) die hij gebruikte om zijn volk (de arabieren) aan te zetten tot strijd tegen zijn aartsvijanden (de christenen).
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Mohammed heeft het concept om mensen in de macht te houden (de hemel en de hel) rechtstreeks uit de bijbel gestolen bij het bedenken van zijn verdorven 'religie' (de islam) die hij gebruikte om zijn volk (de arabieren) aan te zetten tot strijd tegen zijn aartsvijanden (de christenen).
Navane heeft een artikel geschreven over het feit dat de koran begonnen is als tekstuitleg bij de bijbel. Dat verklaart bovenstaand concept...

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... era_2.html
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Ilona schreef:
Ja want je bent een neppe boek aan het geloven
De Bijbel is dus een bewerkte versie van de Thora? Ten eerste is het Oude Testament de Thora zelf, en het Nieuwe Testament een vervolg erop..

Ten tweede, als je stelt dat de Bijbel een bewerkte versie van de Thora is, en dus een nep boek.. wat is de koran dan?? Een slap aftreksel van het christendom natuurlijk!
Ja daar heb je me :lol:
Maar jammer dat de Koran feiten die onlangs zijn ontdekt.
Banned
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Yassine schreef:
Ilona schreef:
Ja want je bent een neppe boek aan het geloven
De Bijbel is dus een bewerkte versie van de Thora? Ten eerste is het Oude Testament de Thora zelf, en het Nieuwe Testament een vervolg erop..

Ten tweede, als je stelt dat de Bijbel een bewerkte versie van de Thora is, en dus een nep boek.. wat is de koran dan?? Een slap aftreksel van het christendom natuurlijk!
Ja daar heb je me :lol:
Maar jammer dat de Koran feiten die onlangs zijn ontdekt.
Hoeveel moet moet ik die hier mog horen.

Allemaal onzin, er staan geen 'feiten' die pas ontdenkt zijn in de Koran. Die kunnen gemakkelijk stuk voor stuk weerlegd worden. Al die dingen hebben maar één doelpubliek: goedgelovige jongetjes wat verhaaltjes wijsmaken.

In tegendeel, er staan wetenschappelijke blunders van formaat in de Koran.

Zie ook:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6986
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7019

Je zult duidelijk zien dat geen enkele moslim verhaal heeft tegen onze argumenten.

Gebruik gewoon het rationele gedeelte van je verstand.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ik sluit me volledig aan bij Thomas en kap het reageren op de hersenloze zombie.

Maar nu we het toch over wetenschappelijke feiten in de heilige boeken hebben, wat vinden atheisten van de 'wetenschappelijke' dingen in de Bijbel? Dat er over een 'aardkloot' wordt geschreven in het OT.. Een kloot heeft een ronde vorm, dus..
Jesaja 40:22 schreef:Hij is het, die daar zit boven de kloot der aarde
Ik ben benieuw hoe atheisten over dit soort dingen denken.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ilona schreef:Ik sluit me volledig aan bij Thomas en kap het reageren op de hersenloze zombie.

Normaal druk ik me niet zo uit Ilona maar in bovenstaand geval.....
Ik erger me bond en blauw aan hem!!! HIJ IS ZO ERG!


Maar nu we het toch over wetenschappelijke feiten in de heilige boeken hebben, wat vinden atheisten van de 'wetenschappelijke' dingen in de Bijbel? Dat er over een 'aardkloot' wordt geschreven in het OT.. Een kloot heeft een ronde vorm, dus..

Deze atheist vindt dat er in principe geen wetenschap in "heilige" boeken van 2000 jaar oud kunnen staan. Alle belangrijke ontdekkingen zijn gedaan korter dan 2000 jaar geleden. Mocht het lijken dat er in een van die boekjes toch iets staat dat op wetenschap lijkt dan is het waarschijnlijk puur toeval.

Met vr.gr.

Thomas
Jesaja 40:22 schreef:Hij is het, die daar zit boven de kloot der aarde
Ik ben benieuw hoe atheisten over dit soort dingen denken.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ilona schreef:Ik sluit me volledig aan bij Thomas en kap het reageren op de hersenloze zombie.

Maar nu we het toch over wetenschappelijke feiten in de heilige boeken hebben, wat vinden atheisten van de 'wetenschappelijke' dingen in de Bijbel? Dat er over een 'aardkloot' wordt geschreven in het OT.. Een kloot heeft een ronde vorm, dus..
Jesaja 40:22 schreef:Hij is het, die daar zit boven de kloot der aarde
Ik ben benieuw hoe atheisten over dit soort dingen denken.
Misschien twee komma's erbij voor meer wetnschappelijkheid: "Hij is het, die daar zit, boven, de kloot der aarde". ;)

Sorry, moest effe lachen toen ik dat las. :)

Effe serieus nu, een engelstalige vertaling luidt als volgt:
"40:22 It is he that sitteth upon the circle of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to dwell in:"

Misschien toch geen bol, of wel? Misschien een schijf?

Dezelfde taktieken worden toegepast als bij de Koran: de meest losse, passende, interpretatie en liefst na de meest passende, losse vertaling.

Kijk, schepping in zes dagen... weinig wetenschappelijk, vind je niet?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ketter schreef:
Ilona schreef:Ik sluit me volledig aan bij Thomas en kap het reageren op de hersenloze zombie.

Maar nu we het toch over wetenschappelijke feiten in de heilige boeken hebben, wat vinden atheisten van de 'wetenschappelijke' dingen in de Bijbel? Dat er over een 'aardkloot' wordt geschreven in het OT.. Een kloot heeft een ronde vorm, dus..
Jesaja 40:22 schreef:Hij is het, die daar zit boven de kloot der aarde
Ik ben benieuw hoe atheisten over dit soort dingen denken.
Misschien twee komma's erbij voor meer wetnschappelijkheid: "Hij is het, die daar zit, boven, de kloot der aarde". ;)

Sorry, moest effe lachen toen ik dat las. :)

Effe serieus nu, een engelstalige vertaling luidt als volgt:
"40:22 It is he that sitteth upon the circle of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to dwell in:"

Misschien toch geen bol, of wel? Misschien een schijf?

Dezelfde taktieken worden toegepast als bij de Koran: de meest losse, passende, interpretatie en liefst na de meest passende, losse vertaling.

Kijk, schepping in zes dagen... weinig wetenschappelijk, vind je niet?

mvg,
Ketter
Nederlandse spelling en grammatica is niet mijn sterkste kant :oops: Maar het klopt wel toch? :oops: Maar goed.

Wat wij nu allebei gebruiken zijn vertalingen. De Bijbeltekst die ik nu aanhaalde is in het Hebreeuws geschreven. De woorden die zijn gebruikt voor de vertalingen van de Bijbel slaan allemaal op het Hebreeuwse begrip 'bolvormig'. Dus er wordt zeker over een rondvormige aarde gesproken, maar toeval?? Wat toeval? Hoeveel boeide het die mensen toen of de aarde rond of plat was? Hoeveel mensen waren er toen de ruimte ingegaan om te kunnen zien dat de aarde rond was? (ik zal antwoorden; 0)

Ik dacht trouwens dat je het christendom voldoende had bestudeerd om te kunnen concluderen dat het niks verbazingwekkends is als de aarde in 6 dagen is geschapen :wink: Het hóeft ook eigelijk helemaal niet wetenschappelijk te zijn, religie houdt zich toch bezig met het bovennatuurlijke? :wink:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ilona schreef: Ik dacht trouwens dat je het christendom voldoende had bestudeerd om te kunnen concluderen dat het niks verbazingwekkends is als de aarde in 6 dagen is geschapen :wink: Het hóeft ook eigelijk helemaal niet wetenschappelijk te zijn, religie houdt zich toch bezig met het bovennatuurlijke? :wink:
Ilona, ik weet dat het Christendom stelt dat het niet wetenschappelijk hoeft te zijn. Hun geschriften zijn geschreven door mensen. Getuigen. Jodendom en Christendom zijn getuigenisgodsdiensten geworden in plaats van openbaringsgodsdiensten. Islam is een openbaringsgodsdienst. De Koran is "het woord van God".

Het verschil is dat, hoewel Islam en Bijbel/Torah wetenschappelijke fouten bevat en geen "wonderen" zoals vele beweren, dat dit voor de Bijbel/Torah geen ramp is, maar voor de Islam een zeer zwaar probleem.

Zo'n zwaar probleem dat men "wetenschappers" heeft moeten inhuren om "getuigenissen" af te leggen. Maar die wetenschappers zouden hun "getuigenissen" nooit in een academische pers durven herhalen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Oke.

Nee, ik wilde gewoon weten hoe je erover denkt :wink: Er staan trouwens nog een paar verwijzingen naar een ronde aarde, alleen die vat ik zelf ook niet helemaal, dus het is niet verstandig die te posten. (ze staan namelijk in een 'wetenschappelijk' boekje)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Yassine schreef:Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
Vandaar dat dit forum zo'n L*l als Yassine aantrekt.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Niet op deze K*t forum maar overal waar je kijkt.
Een van de kleinste volkeren ter wereld.
Toch zijn ze overal waar je kijkt, danst de hele internationale politiek op hun vraag.
Hoe doen ze het, om zo machtig te zijn?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie