Hallo ik ben Chaima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Moslima020 schreef: Als iedereen zich aan het geloof vasthield dan waren er geen oorlogen. Jij doet net alsof er onder de Christenen nooit gevechten waren etc.
Een religie is nooit uit op oorlog etc, dus je kan het de Islam niet verwijten. Het zijn juist wat de mensen er mee doen!
Dat is het nu juist. Wat sommige christenen destijds hebben uitgericht was niet naar de leer en het voorbeeld van Jezus Christus. Wat sommige moslims tot op vandaag hebben uitgericht (en nog aan het uitrichten zijn), was wel naar de leer en het voorbeeld van hun 'profeet' misdadiger Mohammed. Islam is oorlog.
Laatst gewijzigd door pd7835 op zo jan 14, 2007 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moslima020 schreef:
De Islam is een religie die de mensheid weinig goeds heeft gebracht, alleen maar haat, moord en verdeeldheid. Daar zijn Irak, Palestina, Darfur en Oost-Timor een teken aan de wand van.
Als iedereen zich aan het geloof vasthield dan waren er geen oorlogen. Jij doet net alsof er onder de Christenen nooit gevechten waren etc.
Een religie is nooit uit op oorlog etc, dus je kan het de Islam niet verwijten. Het zijn juist wat de mensen er mee doen!
Zie mijn avatar. Deze usefull idiot zegt treffend wat de Islam ons (de mensheid) te bieden heeft.
niet alle sjeikhs zijn betrouwbaar, er zijn mensen die verkeerde uitspraken doen. Moge Allah swt ze vergeven en leiden.
Je hebt volkomen gelijk. Er zijn ook Christenen die oorlogen hebben gevoerd. Maar, zij overtraden duidelijk de woorden van het evangelie. Moslimsstrijders doen echter niks anders dan wat hun profeet hen gebood te doen.

Ten tweede. ik heb nog nooit een Christen meegemaakt die terugverlangd naar de inquisitie. Moslims verlangen terug naar de 7e eeuw.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moslima020 schreef:trouwens snap zowieso niet het nut van deze hele site , laat gewoon de Islam voor wat het is en richt je op je eigen geloof ja toch? er zijn toch ook geen anti-Christen sites
Er zijn weldegelijk anti-Christenen. Denk maar aan Maarten 't Hart die gereformeerden altijd op de hak neemt.

Maar Maarten kan gewoon rustig over straat en ontvangt geen dreigementen. Christenen weten namelijk dat dreigen een teken is van onmacht.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Moslima020 schreef:God = perfect en zijn boek ( de Koran ) is ook perfect, de Bijbel is veranderd dus was het niet perfect dus kan het ook niet het woord van God zijn.
Mag ik hier even op terugkomen..
Toevallig hebben wij op school een koran. In die versie heb je de oorspronkelijke arabische tekst en ernaast de nederlandse. Zoals Lodewijk al heeft gezegd heb jij kennenlijk de suikerversie van de koran gelezen, er is namelijk vreselijk geknoeid met het vertalen van de koran! De arabische tekst staat er gewoon naast, er zijn gewoon stukken tekst weggelaten, bijverzonnen of zo aangepast dat het niet zo wreed overkomt. Is dit betrouwbaar? Is dit perfect?

Open je ogen voor dit soort dingen, geliefde moslima. Hou jezelf niet voor gek door het vastklampen aan iets dat eigenlijk helemaal geen houvast heeft. Negeer het niet.
Moslima020 schreef:er zijn toch ook geen anti-Christen sites
Nee, het hele middenoosten is anti-Christen, daar hebben ze geen sites voor nodig :lol: Ten tweede, tegen de tijd dat die woestijnratten erachter zijn gekomen hoe iets als internet werkt.. :wink: (is de islam al van de aardbodem verdwenen)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Als je het Engels machtig bent ga dan op deze site eens een kijkje nemen. Deze site was opgericht door een jonge vrouw die zich door de suikerzoete versie van de islam had laten inpakken tot ze de islam zelf wat beter ging bestuderen en nu een ex-moslima is en haar site had opgericht om mensen te waarschuwen. Na doodsbedreigingen van volgelingen van de zogenaamde 'religion of peace' te hebben gekregen is ze echter gestopt. Haar laatste bericht op haar website is van 11 augustus 2005.

Hier haar eerste bericht...

In the beginning......

My story is like the story of thousands of other converts. I grew up somewhat rebellious, spiritually anyway, and I hated going to church each sunday. I was the type of person who loved learning about other people, other cultures, and other religions. When i started studying Islam, i was utterly fascinated. The books that were created for those interested in the religion showed the perfection of the religion. "To kill one man is the same as killing all of humanity" I really loved that one.

I got deeply involved in studying, the sites I studied from had been delicately created by those knowing exactly what a convert hopes to find. A convert is looking for something not disputing science generally, a peaceful religion, and the idea of 1 God. The creators of these sites know this, and they foster towards those on a spiritual search and naive mind. I was indeed one on a spiritual search, i wanted to feel connected to something larger than myself, and I wanted to be surrounded by moral people, with strong convictions against immoral things. Islam was all of this for me. I became very involved in the religion, and whenever i happened to stumble upon "radical" or as i refer to them today Islamically correct sites i simply said "those are the ones with fucked up views, every religion has them, and they're ashamed of them." I found many Muslims on chat rooms, and we all united in the cause that Israel stole Palestines land, the West was corruptive and yes evil, Jews were behind all evil acts. Funny, how easily you can get convinced with eloquent words.

http://islamstrueface.blogspot.com/

http://islamstrueface.blogspot.com/2005 ... chive.html
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Thomas schreef:
Moslima020 schreef:trouwens snap zowieso niet het nut van deze hele site , laat gewoon de Islam voor wat het is en richt je op je eigen geloof ja toch? er zijn toch ook geen anti-Christen sites
Ik heb geen geloof. Ben atheist.
En als de islam mij met rust liet liet ik de islam met rust.

Maar zolang de islam de wereld wil veroveren en ons jullie wetten wil opleggen al ik vechten tot mijn laatste snik tegen dit vergif.

Het zal mijn tijd wel uitdienen, maar ik doe mijn best voor mijn "meiden" en mijn kleinkinderen.

Wat mij betreft is er voor dit vergif geen plaats in Nederland.
en de ongelovigen wacht een GEWELDIGE STRAF IN HET HIERNAMAALS.
omdat zij niet wilden gelovigen.

Ik weet wat Islam is en ik ben trots op mijn geloof !
Proud To Be A Moslima!!
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Je hebt volkomen gelijk. Er zijn ook Christenen die oorlogen hebben gevoerd. Maar, zij overtraden duidelijk de woorden van het evangelie. Moslimsstrijders doen echter niks anders dan wat hun profeet hen gebood te doen.


sorry meneer Nasser maar onze profeet saw pleit niet voor oorlog!!! ik weet nie waar jij die onzin vandaan haalt . maar er staat nergens dat hij heeft gezegd dat we onszelf moeten laten opblazen o.i.d.
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Moslima020 schreef:
Je hebt volkomen gelijk. Er zijn ook Christenen die oorlogen hebben gevoerd. Maar, zij overtraden duidelijk de woorden van het evangelie. Moslimsstrijders doen echter niks anders dan wat hun profeet hen gebood te doen.


sorry meneer Nasser maar onze profeet saw pleit niet voor oorlog!!! ik weet nie waar jij die onzin vandaan haalt . maar er staat nergens dat hij heeft gezegd dat we onszelf moeten laten opblazen o.i.d.
Uw 'profeet' heeft niks anders gedaan dan oorlog voeren. Aanvallen wel te verstaan. Niet verdedigen !
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Moslima020 schreef:
Thomas schreef:
Moslima020 schreef:trouwens snap zowieso niet het nut van deze hele site , laat gewoon de Islam voor wat het is en richt je op je eigen geloof ja toch? er zijn toch ook geen anti-Christen sites
Ik heb geen geloof. Ben atheist.
En als de islam mij met rust liet liet ik de islam met rust.

Maar zolang de islam de wereld wil veroveren en ons jullie wetten wil opleggen al ik vechten tot mijn laatste snik tegen dit vergif.

Het zal mijn tijd wel uitdienen, maar ik doe mijn best voor mijn "meiden" en mijn kleinkinderen.

Wat mij betreft is er voor dit vergif geen plaats in Nederland.
en de ongelovigen wacht een GEWELDIGE STRAF IN HET HIERNAMAALS.
omdat zij niet wilden gelovigen.

Ik weet wat Islam is en ik ben trots op mijn geloof !
Dogma's. Bangmakerij en hel en verdoemenis.
Wat een liefde straalt dat geloof van jou toch uit......
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Nee, het hele middenoosten is anti-Christen, daar hebben ze geen sites voor nodig :lol: Ten tweede, tegen de tijd dat die woestijnratten erachter zijn gekomen hoe iets als internet werkt.. :wink: (is de islam al van de aardbodem verdwenen)
Islam groeit a hoofd elke dag weer hmdl. En nog zo'n vooroordeel "het helemiddenoosten is anti-Christen" ken jij elke persoond ie daar woont dan? NEE dus ga niet onzin praten. En jij noemt je medemens woestijnratten? pff jij bent gewwoon jaloers dat de Christelijke geloof zo is verwaterd en veel mensen zich niet meer aan de regels houden die God gemaakt heeft, dus ga mij niet wijsmaken dat de meeste "Christenen" nog maagd zijn etc etc.
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moslima020 schreef:
Je hebt volkomen gelijk. Er zijn ook Christenen die oorlogen hebben gevoerd. Maar, zij overtraden duidelijk de woorden van het evangelie. Moslimsstrijders doen echter niks anders dan wat hun profeet hen gebood te doen.


sorry meneer Nasser maar onze profeet saw pleit niet voor oorlog!!! ik weet nie waar jij die onzin vandaan haalt . maar er staat nergens dat hij heeft gezegd dat we onszelf moeten laten opblazen o.i.d.
Wat dacht je van de Koran?

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Wat een liefde straalt dat geloof van jou toch uit......
wat denk jij dan dat er is na de dood? niks? waarop zijn al die geloven dan gebaseerd op onzin?
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moslima020 schreef:
Nee, het hele middenoosten is anti-Christen, daar hebben ze geen sites voor nodig :lol: Ten tweede, tegen de tijd dat die woestijnratten erachter zijn gekomen hoe iets als internet werkt.. :wink: (is de islam al van de aardbodem verdwenen)
Islam groeit a hoofd elke dag weer hmdl. En nog zo'n vooroordeel "het helemiddenoosten is anti-Christen" ken jij elke persoond ie daar woont dan? NEE dus ga niet onzin praten. En jij noemt je medemens woestijnratten? pff jij bent gewwoon jaloers dat de Christelijke geloof zo is verwaterd en veel mensen zich niet meer aan de regels houden die God gemaakt heeft, dus ga mij niet wijsmaken dat de meeste "Christenen" nog maagd zijn etc etc.
Ik heb veel Islamitsche vrienden en als er mannen zijn die zich niet aan hun geloof houden (al tig keer geneukt hebben) zijn zij het wel.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Lodewijk Nasser schreef:
Moslima020 schreef:
Je hebt volkomen gelijk. Er zijn ook Christenen die oorlogen hebben gevoerd. Maar, zij overtraden duidelijk de woorden van het evangelie. Moslimsstrijders doen echter niks anders dan wat hun profeet hen gebood te doen.


sorry meneer Nasser maar onze profeet saw pleit niet voor oorlog!!! ik weet nie waar jij die onzin vandaan haalt . maar er staat nergens dat hij heeft gezegd dat we onszelf moeten laten opblazen o.i.d.
Wat dacht je van de Koran?

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...
ik ga niet eens meer met jou in discussie. Jij gelooft jou ding ik geloof de mijne. Ik zal eens een mooi stuk hier neerzetten over alle tegenstrijdigheden in de Bijbel.
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moslima020 schreef:
Nee, het hele middenoosten is anti-Christen, daar hebben ze geen sites voor nodig :lol: Ten tweede, tegen de tijd dat die woestijnratten erachter zijn gekomen hoe iets als internet werkt.. :wink: (is de islam al van de aardbodem verdwenen)
Islam groeit a hoofd elke dag weer hmdl.
Dat komt door de baarmoeder, niet omdat de Islam zo geweldig is.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Moslima020 schreef:
Wat een liefde straalt dat geloof van jou toch uit......
wat denk jij dan dat er is na de dood? niks?

Ja. Niks. Waarom moet er wat zijn?
Alleen maar omdat wij stervelingen niet kunnen accepteren dat het na de dood geowon over is!!!!


waarop zijn al die geloven dan gebaseerd op onzin?

Ja. Klopt.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Lodewijk Nasser schreef:
Moslima020 schreef:
Nee, het hele middenoosten is anti-Christen, daar hebben ze geen sites voor nodig :lol: Ten tweede, tegen de tijd dat die woestijnratten erachter zijn gekomen hoe iets als internet werkt.. :wink: (is de islam al van de aardbodem verdwenen)
Islam groeit a hoofd elke dag weer hmdl. En nog zo'n vooroordeel "het helemiddenoosten is anti-Christen" ken jij elke persoond ie daar woont dan? NEE dus ga niet onzin praten. En jij noemt je medemens woestijnratten? pff jij bent gewwoon jaloers dat de Christelijke geloof zo is verwaterd en veel mensen zich niet meer aan de regels houden die God gemaakt heeft, dus ga mij niet wijsmaken dat de meeste "Christenen" nog maagd zijn etc etc.
Ik heb veel Islamitsche vrienden en als er mannen zijn die zich niet aan hun geloof houden (al tig keer geneukt hebben) zijn zij het wel.
Nou toevallig is mijn aanstaande ook nog maagd ;) en je hebt het alleen maar over mannen niet over de vrouwen.
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Moslima020 schreef:
Wat een liefde straalt dat geloof van jou toch uit......
wat denk jij dan dat er is na de dood? niks? waarop zijn al die geloven dan gebaseerd op onzin?
Waar is het geloof op de dondergod Thor gebaseerd ? Waar is het geloof op de zonnegod Ra gebaseerd ? Waar is het geloof op de maangod Allah gebaseerd ?
Laatst gewijzigd door pd7835 op zo jan 14, 2007 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Thomas schreef:
Moslima020 schreef:
Wat een liefde straalt dat geloof van jou toch uit......
wat denk jij dan dat er is na de dood? niks?

Ja. Niks. Waarom moet er wat zijn?
Alleen maar omdat wij stervelingen niet kunnen accepteren dat het na de dood geowon over is!!!!


waarop zijn al die geloven dan gebaseerd op onzin?

Ja. Klopt.
haha kufar doe je ding , moge Allah je leiden.
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Moslima020 schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
Moslima020 schreef: Islam groeit a hoofd elke dag weer hmdl. En nog zo'n vooroordeel "het helemiddenoosten is anti-Christen" ken jij elke persoond ie daar woont dan? NEE dus ga niet onzin praten. En jij noemt je medemens woestijnratten? pff jij bent gewwoon jaloers dat de Christelijke geloof zo is verwaterd en veel mensen zich niet meer aan de regels houden die God gemaakt heeft, dus ga mij niet wijsmaken dat de meeste "Christenen" nog maagd zijn etc etc.
Ik heb veel Islamitsche vrienden en als er mannen zijn die zich niet aan hun geloof houden (al tig keer geneukt hebben) zijn zij het wel.
Nou toevallig is mijn aanstaande ook nog maagd ;) en je hebt het alleen maar over mannen niet over de vrouwen.
Hoe weet je dat???
Bij vrouwen kun je dat constateren.
Mannen moet je gewoon geloven.

Kind, wat ben je simpel.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Nou toevallig is mijn aanstaande ook nog maagd en je hebt het alleen maar over mannen niet over de vrouwen.
Laat me niet lachen. Arme vrouwen, die vallen telkens weer in die val.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

Thomas schreef:
Moslima020 schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Ik heb veel Islamitsche vrienden en als er mannen zijn die zich niet aan hun geloof houden (al tig keer geneukt hebben) zijn zij het wel.
Nou toevallig is mijn aanstaande ook nog maagd ;) en je hebt het alleen maar over mannen niet over de vrouwen.
Hoe weet je dat???
Bij vrouwen kun je dat constateren.
Mannen moet je gewoon geloven.

Kind, wat ben je simpel.
er bestaat ook zoiets als geloven?? oh nee dat ken jij niet he.
Proud To Be A Moslima!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

haha kufar doe je ding , moge Allah je leiden.
Je moet mensen geen namen geven waarvoor ze zelf niet hebben gekozen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Moslima020 schreef:
Thomas schreef:
Moslima020 schreef: wat denk jij dan dat er is na de dood? niks?

Ja. Niks. Waarom moet er wat zijn?
Alleen maar omdat wij stervelingen niet kunnen accepteren dat het na de dood geowon over is!!!!


waarop zijn al die geloven dan gebaseerd op onzin?

Ja. Klopt.
haha kufar doe je ding , moge Allah je leiden.
Dat zal ik zeker doen.
En een imaginaire entititeit zal mij nooit kunnen leiden.
Casper (weet je wel...het spookje) lukt dat nog eerder.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Moslima020
Berichten: 91
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 6:00 pm

Bericht door Moslima020 »

lees dit gehele stuk en probeer me te overtuigen tot het christendom. als je het niet gelezen hebt probeer het ook niet :o


DE BIJBEL: wat de meeste Christenen niet weten



Kruisiging is vervloeking

(Een korte dialoog tussen een moslim en een christen)

Moslim: Geloof je dat Jezus gekruisigd is?
Christen: Natuurlijk!
Moslim: Dan vraag ik jouw aandacht voor de volgende tekst die vermeld staat in de Bijbel: “En ingeval op een man een zonde komt waarop het doodvonnis staat, en hij ter dood gebracht is, en gij hem aan een paal hebt gehangen, dient zijn dode lichaam niet de hele nacht aan de paal te blijven hangen; maar gij dient hem in elk geval dezelfde dag nog te begraven, want een gehangene is iets wat door God vervloekt is…” (Deuteronomium 21: 22-23)
Moslim: Hoe is het toch mogelijk dat Jezus ervoor kiest om vervloekt te zijn?
Christen: Niet alle christenen zijn het eens met deze opvatting.
Moslim: O nee! Luister dan naar één van de meest achtbare figuren binnen het Christendom, namelijk Paulus, en wat hij hierover te zeggen heeft. Om precies te zijn in zijn brief naar de mensen van Galaten: “Christus heeft ons losgekocht van de vloek der Wet door voor ons in de plaats een vloek te worden, want er staat geschreven: ,,Vervloekt is een ieder die aan een paal is gehangen.” (Galaten 3: 13)
Moslim: Het is duidelijk dat wij, Moslims, Jezus meer respecteren dan jullie, want wij zouden nooit zulke dingen over hem durven zeggen, ik vraag Allah om jou te leiden!
[/h4]


Voorwoord


Als christen heb ik altijd getwijfeld aan de waarheid en betrouwbaarheid van de Bijbel en zijn leringen. Als je de bijbel leest, kom je veel fouten en tegenstrijdigheden tegen en niemand kon mij goede antwoorden geven. Vandaar mijn twijfel. Dit heeft dan ook geleid dat ik bijna tot ongeloof vervallen was. Totdat God mij op de weg bracht van de Islam. Mijn oren, ogen en mijn hart werden geopend. Nu ben ik overtuigd van de waarheid van het ware woord van God; de edele Koran.

Aangezien de Bijbel door mensen veranderd is, moet er wel een ander boek gekomen zijn om ons naar het paradijs te leiden. Dat andere boek, de edele Koran, het ware woord van God, geopenbaard aan de laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem). De komst van de profeet Mohammed (vzmh) is ook in de Bijbel aangekondigd door Jezus (vzmh): lees Johannes 16:5-15

…Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel… en …doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…

De profeet Mohammed (vzmh) heeft de edele Koran via de Engel Gabriël van God gehoord. De openbaringen duurden zo’n 20 jaar. En de profeet Mohammed (vzmh) heeft werkelijk de toekomst voorspeld. In de Koran vind je vele wonderen, wetenschappelijkheden en profetieën. Meerdere verzen in de Bijbel kondigen de komst van de profeet Mohammed (vzmh) aan. Het is vreemd dat er nog zoveel mensen in de Bijbel geloven. Daarom voel ik mij geroepen om dit boekje te schrijven, om te laten zien dat de Bijbel onbetrouwbaar is en daardoor de mensheid niet kan leiden. Ik hoop dan ook dat u de stap naar de Koran maakt, om u zelf op het juiste pad te brengen. Neem niet van mij aan dat de Islam de juiste weg is. Ik ben ook maar een mens. Maar onderzoek zelf, lees de Koran; het onveranderde woord van God. Dan zult u zien dat als de hele wereld volgens de Koran zou leven, dat dit leven fantastisch zou zijn. De Islam, een rechte weg, zonder fouten en tegenstrijdigheden. U zult zien dat de Islam veel gelijkenissen heeft met het Christendom. De boeken en openbaringen komen immers van dezelfde God. Er is maar een God, en dat is Allah. Allah is de naam die God zichzelf geven heeft. Mocht u na het lezen van dit boekje nog vragen hebben, kunt u altijd bij mij terecht.

Mijn e-mail adres is: [email protected]

De Bijbel die ik gelezen heb is de NBG vertaling, derde druk uit 1996[/center][/white]




Inleiding



In de naam van Allah, de barmhartige, de genade volle.

De Bijbel, “het woord van God”. God, de schepper van de hemel en de aarde. De schepper van het leven, waar alle kennis is. Dan mag je aannemen dat er geen fouten en tegenstrijdigheden in staan.

In 2 Petrus 1:20-21 staat; …Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de Heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken…

In de Islam geloven wij ook in de bijbel. Maar niet in de bijbel van nu. Dit boekje zal aantonen dat de Bijbel door mensen veranderd is. Dus kun je niet meer in de Bijbel geloven. Als je de Bijbel leest, vind je vele fouten en tegenstrijdige verzen. Dat is het bewijs dat de Bijbel veranderd moet zijn. Want God maakt immers nooit fouten. Ook staan er zeer vreemde verzen (zelfs over God) in de Bijbel. Als u het volgende stukje leest, zult u zich vast verbazen dat dit in de heilige Bijbel geschreven staat. Het is een gedeelte uit Ezechiël 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten………

Het is heel vreemd om te denken dat dit de woorden van God zijn. Nog vreemder is dat God een vrouw heeft (…terwijl zij mijn vrouw was…). U zult nog meer vreemde en tegenstrijdige verzen tegen komen in “De Heilige Bijbel”. Ik wens u veel succes bij het maken van de juiste conclusies en ik nodig u uit tot de Islam. Tot slot wil ik zeggen dat al het goede in dit boekje komt van Allah, en dat de fouten die gemaakt zijn, door mij zijn gemaakt. Ik vraag Allah daar vergeving voor.




Fouten en tegenstrijdigheden


In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen?

2 Samuël 8:4 blz. 262…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…

1 Koningen 4:26 blz. 285 …Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367…Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden…

2 Samuël8:9-10 blz. 262…Toen Toi, de koning van Hamat, … en …zond Toi zijn zoon Joram naar koning David…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351…Toen Tou, de koning van Hamat, … en …zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David…

2 Samuël 10:18 blz. 263…en David doodde van de Arameeërs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters…

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352…en David doodde van de Arameeërs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..

2 Koningen 8:26 blz. 316 …Tweeëntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376…Achazja was tweeënveertig jaar oud, toen hij koning werd…

2 Koningen 24:8 blz. 334…Jojakin was achttien jaar oud, …, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390…Jojakin was achttien jaar oud, …, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem…

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van “Het Boek”…Jojachin was acht jaar oud… (Bijbels onderling verschillen dus ook)

Genesis 6:3 blz. 4…Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,…, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn…

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7…zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar…

1 Koningen 7:26 blz. 288 …Zij had een inhoud van tweeduizend bath…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 …Zij had een inhoud van drieduizend bath…

Genesis 2:17 blz. 2…maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven…

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4…zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar…

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: …en toen heb ik gegeten…

1 Korintiërs 3:8 blz. 149 …alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk…

en Ezechiël 18:20 blz. 735…De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf…


???Hoe kan dan Jezus (vrede zij met hem) sterven voor onze zonden???



Als Jezus (vzmh) voor ons is gestorven, en daarmee onze zonden wegneemt, dan gaan we dus allemaal naar de hemel. Dit is al in tegenstrijd met de voorgaande verzen. En ook met het volgende:


Matteüs 25: 32 blz. 26…En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur…

Numeri 23:19 blz. 133…God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat hij berouw zou hebben…

Vergelijk eens met 1 Samuël 15:35 blz. 240…En de Here had berouw, dat Hij Saul tot koning over Israël had aangesteld…

en ook Genesis 6:6 blz. 4…berouwde het de Here dat hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart…

en ook Genesis 6:7 blz. 5 …want het berouwt Mij, dat ik hen gemaakt heb…

en ook Exodus 32:14 blz. 73…En de Here kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen…

en ook Jeremia 15:6 blz. 675 …Ik ben het berouwen moe… (God die moe is???)


Als we kijken in een woordenboek wat berouw betekent, dan lezen we het volgende: Berouw = spijt over verkeerde daad, spijt of teleurstelling doen hebben.

Dus God die alles geschapen heeft en alles regelt, de almachtige die alles weet, maakt fouten waar hij spijt van heeft???


1 Korintiërs 14:33 blz. 157 …want God is geen God van wanorde, maar van vrede…

Vergelijk eens met Jesaja 45:7 blz. 649 …die het heil bewerkt en het onheil schep…

en ook 1 Samuël 16:14 blz. 241 …en een boze geest, die van de Here kwam…

en ook 2 Tessalonicenzen 2:11 blz. 185…daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven…

Marcus 10:27 blz. 42 …want alle dingen zijn mogelijk bij God…

en ook Matteüs 19:26 blz. 19 …bij God zijn alle dingen mogelijk…

Vergelijk eens met Richteren 1:19 blz. 202…En de Here was met Juda,…, maar hij was niet in staat de bewoners van de vlakte te verdrijven, want dezen hadden ijzeren strijdwagens…

1 Timoteus 6:16 blz. 189…de Koning der koningen en de Here der Heren,…, en een ontoegankelijk licht bewoont…

Vergelijk eens met 1 Koningen 8:12 blz. 289…De Here heeft gezegd in donkerheid te willen wonen…

Jakobus 1:13 blz. 203…God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking…

Vergelijk eens met Genesis 22:1 blz. 15…Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde…

Johannes 5:37 blz. 87 …Gij hebt nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien…

en ook Johannes 1:18 blz. 82 …Niemand heeft ooit God gezien…

en ook Timoteüs 6:16 blz. 189 …die geen der mensen gezien heeft of zien kan…

en ook Exodus 33:20 blz. 74…Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien…

Vergelijk eens met Exodus 33: 11 blz. 74…En de Here sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend...

en ook met Genesis 12:7 blz. 8 …Toen verscheen de Here aan Abraham en zeide…

en ook met Genesis 32:30 blz. 27…ik heb God gezien, van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven…

en ook met Exodus 24:10 blz. 65 …En zij zagen de God van Israël…

en ook met Ezechiël 1:28 blz. 722…Aldus was het voorkomen van de verschijning van de heerlijkheid des Heren.

en ook met Amos 9:1 blz. 794 …Ik zag de Here staan bij het altaar, en Hij zeide…

en ook met Johannes 14:9 blz. 98 …Wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien…

Johannes 5:31-32 blz. 87…Indien Ik getuig van van Mijzelf, is mijn getuigenis niet waar, een ander is het die van Mij getuigt...

Vergelijk eens met Johannes 8:14 blz. 91…Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar…


Ook de laatste woorden van Jezus (vrede zij met hem) aan het kruis zijn verschillend.


Kijk naar Matteüs 27:46 blz. 30 …Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten…

En kijk naar Marcus 15:34 blz. 49…En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloi, Eloi, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten…

Vergelijk eens met Lucas 23:46 blz. 80…en Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest…

en met Johannes 19:30 blz. 103

…Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest…


Ook is het opmerkelijk dat Jezus (vrede zij met hem) teleurgesteld is in God. Hij zegt “…waarom hebt Gij mij verlaten…”


Meer verschillen in deze verzen ; wilde Jezus (vzmh) zelf drinken (blz. 103, 19:29) of nam iemand anders het initiatief (blz. 49, 15:36). Scheurde de tempel voor zijn dood of erna? Blz. 30 en 49 na zijn dood, blz. 80 voor zijn dood. Lees deze verzen goed door en zie de verschillen. (???)

1 Johannes 3:9 blz. 213 …Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonden…

Vergelijk eens met 2 Kronieken 6:36 blz. 365 …er is immers geen mens die niet zondigt…


Dus ook hier weer is het feit dat Jezus (vzmh) voor onze zonden gestorven is, een groot vraagteken.


Johannes 3:13 blz. 84 …En niemand is opgevaren naar de hemel…

Vergelijk eens met 2 Koningen 2:11 blz. 309 …Alzo voer Elia in een storm ten hemel…

Galaten 5:2-3 blz. 171…Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen…

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11…dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u…

…moet voorzeker besneden worden,…, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken…

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54…wanneer gij hem besneden hebt… en … dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden…

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91…En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden…


Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???



Ook varkensvlees is in het Christendom verboden
. Zie Leviticus 11:7-8 blz. 90 …Ook het zwijn,…, Van hun vlees zult gij niet eten…


Vreemde verzen



In de Bijbel kom je ook verschillende zeer vreemde verzen tegen. Een voorbeeld heeft u kunnen lezen in de inleiding. In dit hoofdstuk zal ik andere vreemde verzen laten zien.


Kijk naar 1 Samuël 6:19 blz. 232…en Hij richtte een slachting aan… en …omdat de Here zulk een grote slachting onder het volk had aangericht…

Jesaja 7:20 blz. 624…Te dien dage zal de Here met een scheermes, aan de overzijde van de rivier gehuurd, met de koning van Assur, het hoofdhaar en het haar der benen afscheren, ja, ook de baard zal Hij wegnemen…

Jesaja 42:13-15 blz. 647…De Here trekt uit als een held; als een krijgsman doet Hij de strijdlust ontbranden; Hij heft de strijdkreet aan, ja schreeuwt die uit; Hij betoont Zich een held tegen zijn vijanden,…, nu zal Ik schreeuwen als een barende vrouw; Ik zal snuiven en hijgen tegelijk…

Jeremia 25:30 blz. 684 …De Here zal brullen uit den hoge,…, geweldig zal Hij brullen…

Genesis 21:1 blz. 15…De Here bezocht Sara, zoals Hij gezegd had, en de Here deed aan Sara, zoals Hij gesproken had. En Sara werd zwanger…

Hebreeën 7:1-3 blz. 197…Want deze Melchisedek,…, priester van de allerhoogste God (???),…, zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsregister, zonder begin van dagen of einde des levens, en, aan de Zoon van God gelijkgesteld…

Dit is niet alleen vreemd maar ook in tegenstrijd met 2 Timoteüs 6:16 blz. 189…de Koning der koningen en de Here der Heren, die alleen onsterfelijkheid heeft…

Exodus 7:1 blz. 48 …De Here echter zeide tot Mozes: Zie, ik stel u als God voor Farao…




Over Jezus (vrede zij met hem)


Jezus (vrede zij met hem), volgens de Islam een profeet die de boodschap van God brengt aan de mensen. Eén van de meest perfecte mensen op aarde, maar mens. Met gevoel, angst, verdriet, onwetendheid over bepaalde zaken en sterfelijk. Lees de volgende verzen en laat u overtuigen van het feit dat Jezus (vrede zij met hem) mens was, een profeet die de boodschap van God brengt aan de mensen. Deze verzen laten zien dat de profeet Jezus (vzmh) niet de zoon van God is en niet God zelf is. Ook wordt duidelijk dat de drie-eenheid niet waar is. Jezus (vzmh) was een der beste onder de stervelingen. Maar verdient niet aanbeden te worden. Ook niet om naast God geplaatst te worden.



En dat is een grote fout van het Christendom. In de Bijbel staat dan ook:


Romeinen 1:18-32 blz. 136…en het is duister geworden in hun onverstandig hart. Bewerend wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens…

…Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper…


Wat doen Christenen, zij hebben de profeet Jezus (vzmh) naast God geplaatst (drie-eenheid), hem tot de ware zoon van God gemaakt en zelfs vereren zij Jezus (vzmh) boven God.


Johannes 14:6 blz. 98…Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij…


Dat is nu voor vele een blokkade om te geloven en om God te vereren en alle lof toe te kennen aan God. Jezus (vzmh) is belangrijker dan God. Daarom willen vele mensen de stap naar de Islam niet maken, omdat Jezus (vzmh) hun vriend is, en dat je niet tot God komt, dan door Jezus (vzmh). Daardoor willen ze de ware woorden (de Koran) van God niet zien. Het gevolg is dan, wat we in het volgende vers kunnen lezen.


Romeinen 1:26-32 blz. 136…Daarom heeft God hen overgeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende…


Lees de volgende verzen over Jezus (vzmh) en overtuig uzelf
.


Johannes 5:19 blz. 87 …Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf…


Jezus (vzmh) is volledig afhankelijk van God, wat God hem laat doen.


Handelingen 2:22 blz. 106…Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen, die God door Hem in uw midden verricht heeft…


Jezus (vzmh) was een profeet en wat hij deed, deed hij met verlof van God.


Jakobus 1:13 blz. 103 …God kan door het kwade niet verzocht worden…

Kijk nu eens naar Marcus 1:13 blz. 31…En Hij (Jezus) werd in de woestijn veertig dagen verzocht door de satan…


Dus ook Jezus (vzmh) werd als mens getest en door het kwaad verzocht.


Matteüs 26:11 blz. 27…De armen hebt gij immers altijd bij u, maar Mij hebt gij niet altijd…


Dus Jezus(vzmh) kan ons niet altijd van nut zijn. Alleen in de tijd dat hij op aarde aanwezig is om de boodschap van God te verkondigen.


Matteüs 26:24-25 blz. 27 en Matteüs 10:23 blz. 9 …De Zoon des mensen…

Matteüs 5:45 blz. 4 …opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is…

Matteüs 6:6-9 blz. 5 …en bid tot uw Vader… en …Onze Vader…

Johannes 1:12 blz. 82…Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hen heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden…

1 Johannes 3:9 blz. 213…Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar…

Lucas 3:23 blz. 54…En Hij, Jezus, was, toen Hij optrad, ongeveer dertig jaar, een zoon, naar men meende, van Jozef…


Dit stukje laat zien, dat Jezus (vrede zij met hem) voordat hij het profeetschap kreeg, dertig jaar gewoon geleefd had. Als Hij dan de zoon van God zou zijn, waarom zou hij dan dertig jaar moeten wachten? Ook is het zo, dat het stukje “naar men meende”, in de originele Griekse tekst als kanttekening geplaatst was. Later heeft men het tussen haakjes in de tekst geplaatst. Nu hebben ze de haakjes verwijderd en zijn het ineens de woorden van God. (???)


Kijk ook eens naar 2 Timoteüs 2:8 blz. 189…dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, uit het geslacht van David…


Als Jezus (vzmh) de zoon van God is, dan komt hij dus niet uit het geslacht van David. Hier staat dus wel dat hij komt uit het geslacht van David. “Naar men meende” staat er nu niet bij. (???)


Lucas 3:38 blz. 54 …de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God…


Heeft God meerdere zonen? Adam (vrede zij met hem) had tenslotte geen vader én geen moeder. En hij was de eerste profeet. Dus ook een zoon van God. We kunnen tenslotte allemaal de zoon van God zijn, dat hebben we eerder al gezien. Lees in de Bijbel de volgende verzen.


Genesis 6:2 blz. 4…Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren…

Exodus 4:22 blz. 47…Zo zegt de Here: Israël is mijn eerstgeboren zoon; daarom zeg Ik u: laat mijn zoon gaan…

Romeinen 8:14 blz. 141…Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods…

2 Koningen 2:12 blz. 309…Alzo voer Elia in een storm ten hemel. En Elisa zag het en riep uit: Mijn vader, mijn vader…

1 Kronieken 22:10 blz. 354 …hij (Salomo) zal mij tot een zoon zijn, en Ik hem tot een vader…

Psalmen 2:7 blz. 460 …Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij: Ik heb u heden verwekt…

2 Korintiërs 6:18 blz. 163…en Ik zal u tot Vader zijn en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Here…


Jezus (vrede zij met hem), de zoon van God. Of; Jezus (vzmh), een zoon van God. Zoals we allemaal “een zoon van God” kunnen zijn. Ook is het vreemd om te denken dat God zijn enig geboren zoon zo heeft laten sterven. God heeft alle profeten beschermt, maar zou God dan niet in staat zijn om “zijn zoon” te beschermen? Lees ook de volgende verzen over Jezus (vzmh).


Marcus 11:13 blz. 43…En toen Hij (Jezus) van verre een vijgeboom zag, die bladeren had, ging Hij daarheen om te zien of Hij er ook iets aan vinden zou. En erbij gekomen, vond Hij er niets aan dan bladeren; want het was de tijd niet voor vijgen…


Jezus (vrede zij met hem) was dus onwetend over de seizoenen. Hij was ook maar een mens.


Matteüs 1:21 blz.1 …Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden…

Matteüs 15:24 blz. 15 …Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls…


Niet voor de hele wereld (???) en Jezus (vzmh) is gezonden, zoals elke andere profeet door God gezonden is
.


Matteüs 10:5-6 blz. 9…Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden en Hij gebood hun, zeggende: Wijkt niet af op een weg naar heidenen, gaat geen stad van Samaritanen binnen; begeeft u liever tot de verloren schapen van het huis Israëls…


Jezus (vrede zij met hem) zou dus verschil maken. Het woord van God zou dus niet voor iedereen zijn. Heeft niet iedereen recht op de waarheid? Nog meer rare dingen over Jezus (vzmh) in de volgende verzen.


Matteüs 10:34 blz. 9…Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder…

Lucas 14:26 blz. 70…Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broeders en zusters, ja, zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn…


Dus de basis om een volgeling van Jezus (vrede zij met hem) te zijn is haat??? En Jezus (vzmh) is niet voor de vrede maar voor geweld??? Ik geloof niet dat dit de woorden zijn van Jezus (vzmh), een profeet die het woord van God verkondigt, één der meest perfecte mensen. Trek uw eigen conclusies.

Jezus (vzmh) was een profeet, een mens. Hij kan uit zichzelf niets doen, hij is volledig afhankelijk van God. God is het die de wonderen verricht, die de schepper van alles is, die de kracht en macht bezit.



Jezus (vzmh) was een profeet, een mens. Lees de volgende verzen.

Johannes 11:35 blz. 95 …Jezus weende…

Matteüs 26:37 blz. 27 …en Hij begon bedroefd en beangst te worden…en …en waakt met mij…

Hier vraagt Jezus (vzmh) zijn discipelen om te waken omdat hij bang was.

Johannes 17:2-8 blz. 100…gelijk Gij Hem macht hebt gegeven…

…dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt. Ik heb U verheerlijkt op de aarde door het werk te voleindigen, dat Gij Mij te doen gegeven hebt…

…Nu weten zij, dat al wat Gij Mij gegeven hebt, van U komt, want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb ik hun gegeven…


Typische kenmerken van een profeet, zoals Jezus (vzmh) een profeet is.


Matteüs 24:36 blz. 25…Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen…


Nu iets over alcohol. Jezus (vzmh) zou zelfs aan het kruis nog alcohol gedronken hebben. Terwijl in de Bijbel het volgende over alcohol geschreven staat:


Spreuken 20:1 blz. 592…De wijn is een spotter, de drank een luidruchtige, ieder die zich daaraan overgeeft, is onwijs…

Spreuken 31:4-7 blz. 604…het past koningen niet wijn te drinken… en …Geeft bedwelmende drank aan wie ten gronde gaat en wijn aan wie bitter bedroefd zijn…

Efeziërs 5:18 blz. 175 …En bedrinkt u niet aan wijn…

Lucas 1:15 blz. 50…Want hij (Johannes) zal groot zijn voor de Here en wijn en sterke drank zal hij niet drinken…


Johannes (vrede zij met hem) was ook vervuld met de Heilige Geest, zo ook zijn moeder Elisabet en zijn vader Zacharias. Ook de geboorte van Johannes (vzmh) is te vergelijken met de geboorte van Jezus (vzmh). Zijn moeder Elisabeth was oud en onvruchtbaar. De heilige Geest is over haar gekomen. Dit kunt u lezen in Lucas 1 op blz. 50 t/m 52.


Johannes 17:21 blz. 100…opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn…


De drie-eenheid blijkt in eens een meer-dan-drie-eenheid.


Matteüs 23:9-10 blz. 23…En gij zult op aarde niemand uw vader noemen, want één is uw Vader, Hij, die in de hemelen is…

Openbaring 1:1 blz. 217…Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft…


Vele verzen laten zien, dat Jezus (vzmh) uit zichzelf niets kan doen. Hijzelf heeft geen macht en is volledig afhankelijk van God. Logisch ook, want hij was een mens, een sterveling. Maar de volgende verzen beschrijven Jezus (vzmh) als God zelf. Volgens deze verzen is Jezus (vzmh) God.


Efeziërs 5:20 blz. 175…dankt te allen tijde in de naam van onze Here Jezus Christus God, de Vader, voor alles, en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus…


Hier wordt Jezus (vzmh) beschreven als God, waarvoor we bang moeten zijn. De andere verzen laten zien dat Jezus (vzmh) niets uit zichzelf kan doen. Dus voor wie moeten we bang zijn, Jezus (vzmh) of God???


Titus 2:14 blz. 192 …van onze grote God en Heiland, Christus Jezus…




De Islam in de Bijbel.



In de Bijbel kom je regelmatig verzen tegen die je niet meer in het Christendom van heden ten dage tegen komt, maar wel in de Islam. Verzen over de manier van bidden, geboden, kleding voorschriften en verzen die de komst van een andere profeet aankondigen. Kijk naar de volgende verzen.


Johannes 16:5-15 blz. 99…En nu ga ik heen tot hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij heen? Maar omdat Ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid uw hart vervuld. Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel…

…Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…



Dit gedeelte bevat vele aanwijzingen dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) zal komen.

Jezus (vzmh) is tenslotte niet voor de wereld gekomen, maar alleen tot zijn volk. Mohammed (vzmh) is er voor de hele wereld. Aangezien God alles weet, en dus ook dat de Bijbel veranderd zou worden, zegt Jezus (vzmh) dat deze profeet de volle waarheid zou verkondigen. De volle waarheid kun je ook lezen als de uiteindelijke waarheid. God zegt ook in de Koran dat Hij zelf de Koran zal beschermen omdat de mensen hier niet in staat toe zijn.


15 Soerah El Hidjr:9 “Wij zijn het, Die u de Maning geopenbaard hebben en Wij waken over de integriteit ervan.”


De Koran is aan de Profeet geopenbaard door de Engel Gabriël. Die in opdracht van God tot de profeet Mohammed gesproken heeft. Jezus (vzmh) zegt dit ook:…Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort…


Lees ook Deuteronomium 18:18-22 blz. 163…een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied…

…Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de Here niet gesproken heeft? – als een profeet spreekt in de naam des Heren en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord , dat de Here niet gesproken heeft…


Het eerste gedeelte laat zien dat de woorden die de profeet Mohammed (vzmh) gesproken heeft, niet van zichzelf komen, maar van God. Het tweede gedeelte laat zien dat als een profetie niet uitkomt, het niet waar is. Als je kijkt naar de Koran, die staat vol waarheden, wetenschappelijkheden die ze toen nog niet wisten, voorspellingen die reeds zijn uitgekomen, gedrag regels die het leven hier op aarde in goede banen leiden. Als je de Koran gelezen hebt, weet je dat het niet door een mens geschreven kan zijn. Het taal gebruik, de voorspellingen, de wetenschappelijkheden, de leefregels, enz. enz.

God zegt ook dat als het woord niet uitkomt, dan is het niet Zijn woord. Dus als het wel uitkomt, dan is wel Zijn woord.

De Islam betekent de wetten van God, van Allah. Iemand die zich over geeft aan deze wetten, is een Moslim. Dus iedereen die zich aan de wetten van God houd, die God herkent als de almachtige en de schepper van de aarde en de hemelen, is een moslim. Dus alle profeten zijn moslims. Het is niet een naam die door mensen verzonnen is, maar door God aan ons gegeven. Waar komt nu de naam Christenen vandaan.


Handelingen 11:26 blz. 117…en dat de discipelen het eerst te Antiochië Christenen genoemd werden…


De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.



Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.


Matteüs 26:39 blz. 27 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…


Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.


Numeri 20:6 blz. 130 …en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…

1 Koningen 18:39 en 42 blz. 303…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…

Psalmen 96:9 blz. 531 …Buigt u neder voor de Here…


De volgende verzen laten Islamitische gebruiken zien.


2 Korintiërs 7:1 blz. 163 …laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…


Voor het bidden, wast een moslim zich. Zijn lichaam moet rein zijn en hij moet ook rein zijn van geest. Tijdens het bidden, of als je een moskee bezoekt, trekt men de schoenen uit. Dit om de schone, heilige plaats niet te verontreinigen. De Bijbel zegt hierover:


Exodus 3:5 blz. 45…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…


Ook de hoofddoek die een moslimvrouw verplicht is om te dragen wordt in de Bijbel bevolen om te dragen.


1Korintiërs 11:4-6 blz. 155…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…


Meerdere verzen over vrouwen:


1Korintiërs 11:9 blz. 155…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…


Men zegt dat de Islam vrouw onvriendelijk is. Als je de Islam kent, weet je dat de vrouw onvriendelijke aspecten iets cultureels is, en niets met de Islam te maken heeft. De Islam geeft man en vrouw wel is waar niet dezelfde, maar wel gelijke rechten en plichten. Wat zegt de Bijbel over vrouwen?


Leviticus 12:1-5 blz. 91…Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn…

…Drieëndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…

…Indien zij echter een kind van het vrouwelijk geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…

1 Korintiërs 14:33-36 blz. 157-158…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…


Ook is het Christendom niet gastvrij ten opzichte van mensen met een andere geloofsovertuiging.


2 Johannes vs10-11 blz. 215…Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken…


Willen de Christenen dan de andere niet overtuigen van het Christendom, of zijn ze zelf bang dat ze zelf overtuigt worden, dat het Christendom niet de ware geloofsovertuiging is? Indien u dit boekje goed hebt doorgelezen, weet u vast het antwoord op deze vraag




Het laatste woord van de schrijver.

Als we goed nadenken, en kijken naar de wereld wat er allemaal gebeurd, dan zien we dat de ware gelovigen niet verantwoordelijk zijn voor alle ellende. Zij zijn de God vrezende, en willen alleen het beste om wille van God. Het zijn juist de ongelovigen en de onwetende die de oorzaak zijn van veel leed. Waarom vechten dan nog steeds de gelovigen tegen elkaar? In plaats van te vechten tegen elkaar, moet men met elkaar praten over het geloof. Zodat we van elkaar kunnen leren. Er is tenslotte maar één God. We moeten niet de ander dwingen om het andere geloof aan te nemen, maar elkaar leren, wat het ander geloof zegt. Als we dan zelf, individueel, eerlijk en logisch nadenken, kunnen we zelf de juiste conclusies trekken. Voor mij is dat de Islam, voor u weet ik het niet. Maar ik hoop dat u niet voor het Christendom kiest, zonder de Islam te kennen. Want dan kiest u niet, maar volgt u blindelings wat uw ouders gevolgd hebben. Weet wat de ander zegt en onderzoek zelf. Trek geen conclusies van wat u in de krant leest of wat u op t.v. ziet. Kijk niet naar de mensen van het betreffende geloof, maar onderzoek zelf, wat de boeken, wat het geloof zelf zegt. Kijk niet naar de mensen, want zij maken fouten en hun geloof is misschien zwak. Gebruik uw eigen verstand en open uw ogen, oren en stel uw hart open voor nieuwe informatie, ideeën en luister naar een ander.

God is mooi en God houdt van mooie dingen. Waarom hebben de mensen dan van deze wereld een puinhoop gemaakt, terwijl het zo mooi kan zijn.

Ik wens u veel succes toe, bij het onderzoeken naar de waarheid. En denk goed na, wees eerlijk voor uzelf. Het is te belangrijk om er geen aandacht aan te besteden. In dit zeer korte leven moet je keuzes maken. En van die keuzes hangt af waar je je leven in het hiernamaals door brengt. Dit doel moet het belangrijkste doel in je leven zijn, en niet zoveel mogelijk geld verdienen. Dat is altijd het grootste probleem voor de mensheid geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met mij opnemen. Mijn e-mail adres is: [email protected]

Voor God wil ik alles doen. Nogmaals wil ik u duidelijk maken, dat al het goede in dit boekje komt van God, en dat de fouten door mij gemaakt zijn. Ik vraag God daar vergeving voor.





Als je de Christenen vraagt:

Is de Vader al-wetend? zij zeggen 'Ja'
Is de Heilige Geest al-wetend? zij zeggen 'Ja'
Is Jezus al-wetend? zij zeggen 'Wel vóór dat hij in een mens veranderde'

Maar wie zegt dat Jezus als een mens niet al-wetend was? Ik zal het bewijzen dat volgens de Bijbel zelfs Jezus al-wetend was in de vorm van de mens. We lezen dat de mensen tegen Jezus zeiden: ''Nu zien we dat U alles weet: niemand hoeft U om uitleg te vragen. Daarom geloven we dat U van God bent uitgegaan''. [Johannes 16:30]

Dus Jezus weet alles, dat zegt de vers toch? lees nog één keer ''Nu zien we dat U alles weet'' Dus Jezus weet alles in deze vers. Verder is bekend -volgens de Bijbel- van Jezus dat hij gedachten kon kijken, hij kon in de toekomst kijken, hij wist wanneer hij gedood werd en wanneer hij weer tot leven zou komen etc.

Andere mooie voorbeeld is terug te vinden in de boek van Johannes: ''En voor de derde maal vroeg hij (Jezus) hem: ‘Simon, zoon van Johannes, houd je van me?’ Petrus werd verdrietig omdat hij voor de derde keer vroeg of hij van hem hield. Hij zei: ‘Heer, u weet alles, u weet toch dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Weid mijn schapen. [Johannes 21:17]

Word er weer gezegd dat Jezus alles weet? jawel hoor, lees het nog één keer door: ''Heer, u weet alles''.

Dit bewijst dat Jezus volgens de Bijbel ook alles wist, ook al was hij een mens. Now to the point, laten we lezen wat Jezus zelf zegt over de hoeveelheid kennis er bekend is over de Uur (Dag Des Oordeels): ''Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel weten het niet en de Zoon weet het ook niet, alleen de Vader weet het. [Markus 13:32]

Het woord 'Niemand' sluit alles en iedereen uit behalfe als er in de zin verder staat 'behalve..' of 'Alleen..'. Zie de uitleg van het woordje 'Niemand': Nie•mand (onb.vnw.): Niet een enkel persoon => geen hond, geen kat, geen kip, geen levende ziel, geen mens, geen sterveling; <=> (tegen over gestelde =) iedereen.

Dus niemand weet wanneer het Uur komt behalve de Vader.

Hier zegt Jezus dat hij zelf niet weet wanneer de Uur is, verder sluit hij iedereen buiten en zegt dat alleen de Vader het weet, het merkwaardige hier is dat ook al zullen de Christenen zeggen dat Jezus niet al-wetend was in zijn mensen vorm (wat niet zo logish zou zijn, zie boven) dat ze een vele grotere probleem hebben! ze zijn de andere lid van de 'drie-éénheid' vergeten, de Heilige Geest' Wat weten we over de Heilige Geest (Gibreel)? volgens de Bijbel is de Heilige Geest ook een gedeelte van God: De Vader, Jezus EN de Heilige Geest vormen volgens de Christenen God.

In de Bijbel staat er over de Heilige Geest:

God heeft ons dit geopenbaard door de Geest, want de Geest doorgrondt alles, ook de diepten van God. Wie is in staat de mens te kennen, behalve de geest van de mens? Zo is alleen de Geest van God in staat om God te kennen. [1 Korinthe 2:10-11]

De Christelijke Geleerden zijn er unaniem over eens dat deze verzen bewijzen dat de Heilige Geest Al-Wetend is en dat is niks buiten zijn gedachten valt (ook ondersteund door andere verzen). Ik zal één voorbeeld geven van de Commentaren op de Bijbel:

Matthew Henry zei in zijn commentaar op deze verzen: ''Vers 10-16 heeft God neergezonden achter de ware wijsheid achter het gerbuiken van zijn Geest (in zaken). De heilige Geest weet alles, hij zoekt voor alles, zelfs diep in God. Niemand kan de dingen (zaken) van de God weten behalve zijn Heilige Geest, welke één is met de Vader en de Zoon''.

Er zijn Christenen die zullen zeggen: ''Maar als de Vader het weet betekent het toch ook dat de rest het weet! want ze vormen allemaal één God!''. Deze claim loopt snel vast want er staat niet ''Alleen God weet het'' er staat: ''Alleen de Vader weet het''. En Vader is volgens de Christenen iets anders dan Jezus en de Heilige Geest.

Er is ook nog een andere vers die hetzelfde aan ons vertelt:

Matthéüs 24:36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon ook niet, alleen de Vader weet het.

Maar het vreemde aan deze vers is dat de woorden 'En de Zoon ook niet' niet aanwezig is bij alle manuscripten, een voetnoot van de TNIV -Today's New International Version- vertelt ons: ''Sommige manuscripten hebben 'En de Zoon ook niet' niet. Hetzelfde staat er bij de voetnoot van NIV -New International Version-

Volgens mij was hier geprobeerd om de status van Jezus hoog te houden en om deze woordjes weg te laten, vinden jullie ook niet?

Vraagjes: Als de Vader het weet, waarom weten Jezus en de Heilige Geest het niet? hebben ze geheimen voor elkaar? waren ze niet één samen? waar is de logica? als de Heilige Geest God was, waarom weet hij niet wanneer het Uur aanbreekt? zijn krachten waren toch niet afgenomen? hij was toch geen mens geworden als Jezus?
Proud To Be A Moslima!!
Plaats reactie