Ik ben ISCI

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
isci
Contacteer:

Bericht door isci »

Hey iznoogodzbzz of wat dan ook...(Je kan niet eens engels schrijven) denk je dat je me kan provoceren met een hoop onzin en gevloek te draaien... A wel, dan heb je goed mis. Ik heb medelijden met je. Je verlaagd jezelf gewoon. Kan zijn dat je ongelovig bent. Respect. Maar dan eis ik ook wederzijds respect tegenover mijn waarden en overtuigingen.

Wel moet ik je attend maken dat je iemand bent die twijfelt over geloof. Aangezien je er zoveel haat over koestert. :bash: Haat en liefde zijn zeer dicht bijmekaar. En dat is een relatie dat lang kan duren.

Als je echt ongelovig bent, blijf niet hangen. Zet u erover.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Navane

Bericht door Navane »

isci schreef:Als jullie denken dat de christendom zo vredelievend is…
Verklaar dan het volgende. Ondanks alles wat de christendom doet…
Nee, beste nieuwkomer - welkom overigens - maar je laat hier al weer aardig zien wat er aan schort bij moslims in het algemeen.

Wij hebben al lang al gebroken met de geschiedenis die jij noemt en leren dat op school, we noemen het niet anders dan het is.

Terwijl in moslim landen het geweld in het verleden bedreven door moslims wordt ontkend, denk maar aan de genocide in Armenie. Denk maar aan de expansie van het Arabische Rijk, dat die met geweld gepaard ging wordt maar al te vaak ontkend.
Denk maar aan de vele plunderingen van de kusten van Zuid Europa, moslims stellen zelfs de invasie van Spanje vaak voor als 'het brengen van cultuur en beschaving'.
Juist de cultuur en beschaving die bestond in het Midden-Oosten is langzamerhand verstikt door het fnuikende moslim denken, de onvrijheid en de overdreven hoeveelheid tijd die er aan godsdienst oefeningen besteed wordt.
De moslims begonnen EERDER met slaven (al in de 8ste eeuw) halen uit Afrika dan de christenen en gingen er langer mee door.

Dus heb het niet over wat het christendom doet...maar wat het in het verleden heeft gedaan...
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Navane

Bericht door Navane »

isci schreef:Dag Linda. Ik denk dat je op dat gebied gelijk hebt. Er zijn echte perverse mensen bij onder de moslims. Maar in welke geloof niet? Mijn vraag waarom jullie juist islam kiezen als doelwit. Andere geloven hebben net hetzelfde minpunten. Maar zoals ik zei, geloven zijn niet slecht. Mensen zijn slecht.

Een ding wil ik opmerken, als moslims iets slechts doen dan heet dat genocide bij jullie. Maar als de christenen iets slechts doen, dan heet dat kolonialisatie of burgeroorlog...

Dat is ongelijke behandeling van overtuigingen en opvattingen. En daar ben ik niet mee eens.
Is dit alleen maar een mening of is het ook echt op iets gebaseerd?

De holocaust is altijd genocide genoemd.
Srebrenica is genocide genoemd.
Ligt toch echt in Europa. Staat misschien niet in moslim geschiedenisboekjes? In de geschiedenisboekjes van Turkije komen de Armeniers ook niet voor.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
isci
Contacteer:

Bericht door isci »

't Is vooroordeel op voorbedachte rade. Turkije heeft europa 100 keren opgeroepen en uitgenodigd voor een kijkje te nemen in de archieven. Geen geroddel maar bewijzen tellen dacht ik. Maar ja wie is turkije tegenover een katholieke niet democratische europa. Wie heeft de bewijzen willen onderzoeken? Niemand. Ze baseren zich enkel op geroddel.

Wat er gebeurde in Bosnië... Spijt me maar dat moet ik zeggen. De zogezegd VN soldaten van Nederlandse afkomst hebben niets gedaan op de afslachting door de Serviers. Die hebben daarvoor zelfs een medaille gekregen voor te gaan kijken hoe de moslims werden afgeslacht. Als je de actualiteit volgt weet je dat. Dat medaille gedoe is een schaamte voor de mensenrechten en democratie. Ga je me nu vertellen dat Europa en VN mensen rechten hebben. Katholieke rechten ja...

Ik hou van christendom. Echt vanuit mijn hart. Maar niet van rasictische christenen, die niets geven om mensenlevens.
Maar ja volgens jullie zijn wij geen mensen maar dieren.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
isci
Contacteer:

Bericht door isci »

Ondanks het feit dat jullie beweren dat jullie van dieren afkomstig zij.

En dan zwijg ik nog over de genocide van België in Zaïre...

En dat is dan zeker geen genocide? Tuurlijk niet. Dat waren Afrikanen en jullie waren Europeanen. A wel liefje, ik zal de genocide van de Armeniers erkenen als je dat doet over de genocide van Belgen in Zaïre...
BFA

Bericht door BFA »

De zogezegd VN soldaten van Nederlandse afkomst hebben niets gedaan op de afslachting door de Serviers.
Met handwapens iets tegen tanks? Het is niet omdat zelfmordacties in jullie heilige boeken staat, dat wij dat ook doen.
Wees blij voor de Moslims dat die soldaten er waren, anders zouden enkel diegenen die tijdig ver weg waren nog in leven zijn.

Aan jouw reactie te zien hebben we de verkeerde partij verdedigd ginder.
Als je de actualiteit volgt weet je dat.
Jij hebt nog niet veel blijk gegeven van actualiteitskennis.
Dat medaille gedoe is een schaamte voor de mensenrechten en democratie. Ga je me nu vertellen dat Europa en VN mensen rechten hebben. Katholieke rechten ja...
Mensenrechten en katholieke rechten liggen heel dicht bij elkaar.
Heel wat anders dan in de Moslimterritoria, vrouwen stenigen, kinderen ophangen, amputeren, je kan geen atrociteit bedenken of het is er wet.
Als je, je met die wetten en het rechtenloze van de mens beter voelt, ga je gang, veel lege ruimte ginder in de woestijn.

Ik hou van christendom. Echt vanuit mijn hart. Maar niet van rasictische christenen, die niets geven om mensenlevens.
Toon je dat je niet veel van het Christendom afweet. Moord en mutulatie hebben die niet als goddelijk voorschrift.
Omgekeerde wereld. Wie zijn de varkens en de apen in jullie heilige boek? Wij nemen in eerste instantie ieder aan als mens. Afgaande op je kennis, hoor jij eerder thuis bij de achterlijke middeleeuwse barbaren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Polleke

Bericht door Polleke »

Hey iznoogodzbzz of wat dan ook...(Je kan niet eens engels schrijven) denk je dat je me kan provoceren met een hoop onzin en gevloek te draaien
:P Iznogoodh is een kafir die kalief der gelovigen wil worden in plaats van de kalief zelf!
isci
Contacteer:

Bericht door isci »

Hey BFA aangenaam kennis te maken met je.

Maar ik zal verder niet discussiëren met jou. Spijt me. Want je bent barsslecht erin. Je bent het niet eens waard op een antwoord te geven.

Als je beter wordt in discussies, geef ik jou een antwoord.
Thomas

Bericht door Thomas »

isci schreef:Hey BFA aangenaam kennis te maken met je.

Maar ik zal verder niet discussiëren met jou. Spijt me. Want je bent barsslecht erin. Je bent het niet eens waard op een antwoord te geven.

Het zal wel te moeilijk zijn voor je arrogant figuur.
Wie ben jij in vredesnaam dat JIJ gaat beoordelen wie wel en niet goed discussieert.

Gezien het feit dat je geen antwoord geeft op BFA geef je zelf blijk van het niet kunnen discussieren.

Jou onwil tot discusiie is gewoon ordinaire onmacht!!!!!!!!!!!!!!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Ariel

Bericht door Ariel »

isci schreef:Hey BFA aangenaam kennis te maken met je.

Wat voor niveau moet een forum lid volgens jou hebben isci. ( welkom trouwens )
Het kan natuurlijk zijn dat je posten van BFA niet begrijpt isci.
BFA is een van onze beste posters en zeer gewaardeerd. Zijn posten zijn heel intelligent en goed onderbouwd en dat kan natuurlijk problemen geven bij sommige lezers , die dat dan weer niet begrijpen .
Maar er zijn gelukkig genoeg leden op dit forum die graag op duidelijke en kinderlijke manier onze jonge leden proberen te beantwoorden.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Anneke

Bericht door Anneke »

Polleke schreef:
Hey iznoogodzbzz of wat dan ook...(Je kan niet eens engels schrijven) denk je dat je me kan provoceren met een hoop onzin en gevloek te draaien
:P Iznogoodh is een kafir die kalief der gelovigen wil worden in plaats van de kalief zelf!
Ooohh, die van 'ik wil sultan zijn in plaats van de sultan!!'

Die keek ik echt altijd :lol:
Ariel

Bericht door Ariel »

Oh, ja isci. …over deze uitspraak van jou.
:D Ik denk dat jij je een beetje vergist lieverd. Het zijn niet wij dit dit zeggen maar het is de koran die ongelovige, ( ons dus) uitscheld .

Misschien heb je deze teksten uit de koran gemist?
Het geeft niet. Ik heb ze voor je opgezocht.

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Polleke

Bericht door Polleke »

Anneke schreef: Ooohh, die van 'ik wil sultan zijn in plaats van de sultan!!'
Die keek ik echt altijd :lol:
Maar in de context van FFI is het natuurlijk kalief (heerser der gelovigen) in plaats van een doodnormale sultan. 8)
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:Moslims begraven de herinnering aan hun genocides samen met de doden. Op misschien één uitzondering na. Hindu kush, Moslimnaam voor een gebergte. Betekent: slachtplaats der Hindus. Miljoenen Hindus afgemaakt ter ere van Allah, door de plaats Hindu Kush te noemen.

Verder ontkennen de Moslims al de genocides die ze bedreven hebben. Heel wat bloediger, met heel wat meer slachtoffers dan de Westerse.
En dat niet alleen, ze zien die genocides ook als daden van geloofsijver en godsvrucht! Hier heb ik daar wat voorbeelden van die afkomstig zijn van dr. Koenraad Elst:

Volgens schattingen van de Indiase historicus K.S. Lal daalde de Indiase bevolking tussen 1000 en 1525 met 80 miljoen eenheden, tengevolge van de vervolgingen, de export van slaven naar de moslim-landen, de voortdurende djihaad en de daardoor veroorzaakte ontwrichting van de landbouw. Laat deze schatting nog onnauwkeurig zijn, het is duidelijk dat de islam er ruim wat meer dan zes miljoen slachtoffers gemaakt heeft.

De honderden moslim-auteurs die ons gedetailleerde beschrijvingen van de moordpartijen en verwoestingen hebben nagelaten, stellen zeer ondubbelzinnig en met grote tevredenheid dat al deze wreedheden gebeurden in uitvoering van de geboden van de islam.. Bijvoorbeeld Oetbi, de kroniekschrijver van Mahmoed Ghaznavi (rond 1000), beschrijft de opmars van de islam in Noord-India : "Het leger van de sultan trok verder, bedreef slachting en roof, en haalde de gebruikelijke hoeveelheid buit binnen. Hij bleef in de stad Bhatia tot hij ze van bezoedeling (= ongelovigen) gezuiverd had..." (19) In de stad Moeltaan doodde hij 200.000 mensen en marsjeerde dan verder, zich uitlevend in "slachtingen, slaafnemingen, roof, ontvolking en brandstichting". Zijn overwinningen waren "getuige van zijn hoge staat van geloofsijver". "De vrienden van God pleegden slachtingen in elke heuvel en vallei... Mahmoed won een grote buit en vele slaven. De slaven waren zo talrijk dat ze zeer goedkoop werden, en mensen van aanzien in India werden aldus slaven van ordinaire winkeliers in Centraal-Azië." …

… De hedendaagse historicus R.C. Majumdar schrijft : "Een studie van de moslim-kronieken laat er geen twijfel over bestaan dat dergelijke scènes niet alleen vastgesteld zijn tijdens deze periode, maar dat zij door de islamitische klerici en geleerden als rechtvaardig en natuurlijk beschouwd werden. De alleen al in één enkele kroniek, b.v. die van Ferisjta, opgesomde bloedstollende verhalen van totale plundering en afslachting van hindoes door moslims, doen de lezer gruwen." (20)

Toen ik kennis nam van de geschiedenis van de islam in India, voelde ik me zoals de Amerikaanse soldaten die Dachau bevrijdden, en daar beseften dat hun vijand erger geweest was dan zelfs de oorlogspropaganda beweerd had. De Amerikaanse historicus Will Durant schrijft : "De islamitische verovering van India is waarschijnlijk de bloedigste episode in de geschiedenis. Het is een ontmoedigend verhaal, want het toont dat beschaving een kwetsbaar goed is dat altijd vernield kan worden door barbaren die van buitenaf binnenvallen of zich binnen het land vermenigvuldigen." (21) Ik voeg daaraan toe : al wie beweert dat de islam een tolerante religie is, maakt zich schuldig aan een negationisme dat even verwerpelijk is als de ontkenning van de holokaust.

Honderden moslim-auteurs hebben deze bloedige vervolgingen met veel verve beschreven en als glorierijke uitvoering van Koranische geboden geprezen. Daar waar de meedogenloze christelijke verovering van Amerika ingetoomd werd door de kritiek van missionarissen als De las Casas en De Sahagún, is er geen moslim-geschrift bekend dat blijk geeft van wroeging over dit duizendjarig fanatisme. :cry:

Zie verder: http://koenraadelst.voiceofdharma.com/a ... ngel4.html
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr jan 19, 2007 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

isci schreef:In de echte Islam kun je en mag je niemand tot je geloof bekeren indien hij dat niet wenst.
Overigens hartelijk welkom op dit forum Isci! Ik ben het echter niet met je eens dat de Islam voorschrijft dat mensen niet tegen hun wil bekeerd mogen worden. Als Nederland een islamitische staat wordt hebben niet-moslims de keuze tussen: moslim worden, dhimmie worden (alleen voor Joden en Christenen) of de dood.
BFA

Bericht door BFA »

Je bent het niet eens waard op een antwoord te geven.
Trek ik me niet aan. Er zijn mensen die meelezen. Het enige wat je tegenover hen doet is het tonen van je zwakte. Maar wat doen Moslims meer dan dit?
Islam, de letterlijke interpretatie van de Koran die Moslims nastreven, is niet meer dan het volgen van een romantisch ideaalbeeld. Romantiek, wat is dat anders dan het ontkennen van de werkelijkheid. Het zich hullen in een luchtspiegeling, die niet meer toont dan de naakte zwakheid. De nieuwe kleren van de keizer.

Wens je nog het beste toe op dit forum. Je zal me de ogenblikken dat ik een interludium plaats tussen je discussies met anderen, moeten vergeven. Ik ga geen moeite doen het te laten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

isci schreef:Hey iznoogodzbzz of wat dan ook...(Je kan niet eens engels schrijven) denk je dat je me kan provoceren met een hoop onzin en gevloek te draaien... A wel, dan heb je goed mis. Ik heb medelijden met je. Je verlaagd jezelf gewoon. Kan zijn dat je ongelovig bent. Respect. Maar dan eis ik ook wederzijds respect tegenover mijn waarden en overtuigingen.
Die weet ik op hun waarde te schatten, gezien je verlichte bijdragen tot zoverre.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

isci schreef:'t Is vooroordeel op voorbedachte rade. Turkije heeft europa 100 keren opgeroepen en uitgenodigd voor een kijkje te nemen in de archieven. Geen geroddel maar bewijzen tellen dacht ik. Maar ja wie is turkije tegenover een katholieke niet democratische europa. Wie heeft de bewijzen willen onderzoeken? Niemand. Ze baseren zich enkel op geroddel.

Wat er gebeurde in Bosnië... Spijt me maar dat moet ik zeggen. De zogezegd VN soldaten van Nederlandse afkomst hebben niets gedaan op de afslachting door de Serviers. Die hebben daarvoor zelfs een medaille gekregen voor te gaan kijken hoe de moslims werden afgeslacht. Als je de actualiteit volgt weet je dat. Dat medaille gedoe is een schaamte voor de mensenrechten en democratie. Ga je me nu vertellen dat Europa en VN mensen rechten hebben. Katholieke rechten ja...
Ja hoor, het is weer zover. Het leuke van vissen is dat je je vangst altijd nog kan teruggooien. Maar isci blijft aan je hengel hangen met haar roze praatjes over de Islam.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

De zogezegd VN soldaten van Nederlandse afkomst hebben niets gedaan op de afslachting door de Serviers. Die hebben daarvoor zelfs een medaille gekregen voor te gaan kijken hoe de moslims werden afgeslacht. Als je de actualiteit volgt weet je dat. Dat medaille gedoe is een schaamte voor de mensenrechten en democratie. Ga je me nu vertellen dat Europa en VN mensen rechten hebben. Katholieke rechten ja...
Weet je waarom dat is Isci, omdat wij hier in Europa laf zijn. Wij drinken liever thee en houden elkaar bij de hand.

Het was niet de fout van de soldaten. Velen waren bereid te vechten.

Het was de schuld van een aantal pacifistische politici die deze mannen zonder goede wapenuitrusting een missie instuurde.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Sjeng

Bericht door Sjeng »

tegenover een katholieke niet democratische europa. Wie heeft de bewijzen willen onderzoeken? Niemand. Ze baseren zich enkel op geroddel.
Europa is niet katholiek. Je vergeet de talloze overige christelijke groepen (protestanten, oosters-orthodoxen, anglicanen) en de ontkerkelijkte Europeanen die atheist of agnost geworden zijn. Over dat Europa niet democratisch zou zijn ga ik al helemaal niet in...
Wat er gebeurde in Bosnië... Spijt me maar dat moet ik zeggen. De zogezegd VN soldaten van Nederlandse afkomst hebben niets gedaan op de afslachting door de Serviers
Heel flauw. Het VN-mandaat dat de Nederlandse blauwhelmen meekregen zorgde ervoor dat de missie bij voorbaat zou mislukken. Ofwel er zaten soldaten die met handen en voeten gebonden waren aan een te licht mandaat (ze mochten niet ingrijpen), hadden een te lichte bewapening meegekregen en kregen geen luchtsteun van de Fransen. Ik vind het juist heel nobel dat Nederland een bijdrage wilde leveren aan het beschermen van de lokale moslimbevolking, alleen getuigde het misschien ook van naiviteit (geweldsoptie had men niet, dus toen de Bosnische Serviërs binnenvielen kon men niks doen).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Lodewijk Nasser
Contacteer:

isci schreef:Ondanks het feit dat jullie beweren dat jullie van dieren afkomstig zij.

Waarom generaliseer je zo? Je lijkt me een verstandig iemand. Ik discussieer geregeld met moslims, maar spreek ze nooit aan met "jullie". Ze zijn evengoed Nederlander, mens, individu met dezelfde rechten als ik.
Polleke

Bericht door Polleke »

Het was de schuld van een aantal pacifistische politici die deze mannen zonder goede wapenuitrusting een missie instuurde.
Zelfs Denemarken stuurde een tankbrigade mee naar voormalig Joegoslavië. Reden genoeg voor Mladic om de Deense enclave niet aan te vallen maar de idealistische Hollandse missie.Helaas voor de geitenwollensokken generatie zijn orale vermogens en idealen niet genoeg om terreur af te slaan.
Lodewijk Nasser
Contacteer:

In Nederland kunnen antimilitaristen (Henk Vredeling en Relus ter Beek) het zelf schoppen tot Minister van Defensie. Dan moeten we niet raar opkijken als er strategische blunders (lees: menselijke catastrofes)worden gemaakt.
Polleke

Bericht door Polleke »

Helaas niet alleen tijdens de campagne van Mladic, maar ook na afloop. De borrel in Kroatië, voor de soldaten op weg naar huis, fotorolletjes die 'overbelicht' worden, een Bosnische tolk die door Karrespoor Dodespoor aan de Servische milities wordt overhandigd.....
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Om nog maar te zwijgen van 'Prins Pils' die terwijl de lijken nog niet eens waren opgeborgen in de rij stond voor de polonaise.
Plaats reactie