Wat is jullie doel?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Socrates

Berichtdoor Socrates » Do Feb 01, 2007 10:50 pm

Persoonlijk vind ik (en velen met mij) dat de islam op dit moment in de wereldgeschiedenis een bedreiging van de wereldvrede en onze vrijheid is. Vandaar FFI. Waarom zouden we volgens jou de islam niet mogen bekritiseren ?

Ik heb nergens beweert dat u de Islam niet mag bekritiseren.
De Islam is zeker niet de enige bedreiging voor de democratie en vrijheid.

Ik heb verder geen kritiek op jullie alleen vind ik het wel gepaster als jullie de naam van deze forum veranderen naar: islamontmaskert.org of iets dergelijks.
Niet hypocriet gaan doen.

Nergens in de beginselen van deze forum wordt duidelijk gemaakt dat de doelstelling te maken heeft met de radicale/politieke islam (of je het ook wilt noemen).

Deze forum gaat voor 75-90% over de religie/ideologie Islam als ik me niet vergis, laat dat ook duidelijk blijken.

Hierin laat je al je onvermogen zien om een redelijk debat op gang te brengen.

Beste Lodewijk,
Ik gaf al reeds aan dat het een vroegtijdig en misplaatste vergelijking was.

Oh ja Socrates,

Waarom is je naam Socrates en heb je een avatar met een van de grootste moordenaars van onze huidige tijd???

Kan ik niet rijmen.
Is hij jouw held misschien?

Hoezo een van de grootste moordenaars van onze tijd?
Je verwart die man met Saddam Hussein?
De man op mijn avater is een simpele analfabete gouverneur van een provincie (lees: zandbak) in Afghanistan.

De reden dat ik zijn plaatje heb, is omdat ik het wel een geestig mannetje vind.

Afbeelding

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Feb 01, 2007 11:17 pm

Nergens in de beginselen van deze forum wordt duidelijk gemaakt dat de doelstelling te maken heeft met de radicale/politieke islam (of je het ook wilt noemen).

Hallo, ben je extreem dom of lui?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ic.php?t=2

http://www.dutch.faithfreedom.org/index.html

Weet jij überhaupt wel iets af van de Islam?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Feb 01, 2007 11:19 pm

Natuurlijk niet. AIDS niet de enige oorzaak aan waar mensen aan sterven. Maar betekent dat, dat we daarom maar geen middel moeten zoeken tegen AIDS?
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op Vr Feb 02, 2007 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Socrates

Berichtdoor Socrates » Do Feb 01, 2007 11:23 pm

:oops: :oops: :oops:

Hallo, ben je extreem dom of lui?

lui :!:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Vr Feb 02, 2007 12:21 pm

Socrates,

Als die man op je avatar niet Saddam Hoessein is dan is de gelijkenis wel heel erg groot.
Mijn excuses in dat geval.

Ikzelf zou dus nooit zo'n avatar kiezen omdat die gelijkenis er is en er dus mensen zoals ondergetekende zijn die zich dan kunnen vergissen.

Maar ik denk dat ik niet de enige ben.

EN ik vind dat als je je een avatar kiest waarop een man staat die zo'n gelijkenis heeft met een massamoordenaar dat vele zich daarin vergissen, dat dat eigenlijk hetzelfde is als een avatar kiezen van die massamoordenaar (Saddam). De boodschap die je uitstraald is precies hetzelfde.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Socrates

Berichtdoor Socrates » Vr Feb 02, 2007 12:31 pm

Beste Thomas,

Ik ben het uiteraard met je eens.
Maar achjah het is maar een avater, een afbeelding.

Mijn nick is ook Socrates, en als je daaruit zou afleiden, dat de persoon in kwestie al alle filosofische werken heeft behandelt en bij wijze van spreke al een afgestudeerd filosoof is. Dan is dat ook een vergissing, kan ik je vertellen.

Maar gelijk heb je wel dat nick/avater misschien wel de gedachtes en denkwijze van een member weerspiegelen. :D

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Feb 02, 2007 1:10 pm

Lodewijk Nasser schreef:
''Jullie'' mogen wat mij betreft heel simpel onder het zelfde lebel als stormfront bezoekers worden geplaatst!

Vraagje...

Zoek de gemeenschappelijke deler!

-Burgeroorlog in Irak
- Dreigende Burgeroorlog in Libanon
- Burgeroorlog in Gaza
- Aanslag in Pakistan
-Onhoofding boedhisten in Zuid-Thailand
- Genocide in Darfur

Zeker allemaal de schuld van Geert Wilders... :lol:

En waar woon jij nederland toch??
80.000 km ver vandaan van die landen.
Wat heb jij met hun te schaften??

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Feb 02, 2007 1:45 pm

ajax schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
''Jullie'' mogen wat mij betreft heel simpel onder het zelfde lebel als stormfront bezoekers worden geplaatst!

Vraagje...

Zoek de gemeenschappelijke deler!

-Burgeroorlog in Irak
- Dreigende Burgeroorlog in Libanon
- Burgeroorlog in Gaza
- Aanslag in Pakistan
-Onhoofding boedhisten in Zuid-Thailand
- Genocide in Darfur

Zeker allemaal de schuld van Geert Wilders... :lol:

aardrijkskunde is je sterkste punt niet ...
Omtrek aarde: 40 075 km aan de evenaar (het langst)
Nederland - Libanon: 3.200 km
nederland - Gaza: 3.400 km
nederland - pakistan: 5.800 km
nederland - thailand: 9.300 km
nederland - darfoer: 4.000 km

maar daarvoor moet je wel zelf zoeken !
Laatst gewijzigd door sprot op Vr Feb 02, 2007 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Navane

Berichtdoor Navane » Vr Feb 02, 2007 2:22 pm

quote="Socrates"
Oke excuus, het was een vroegtijdige/misplaatste vergelijking!

Dat is mooi, hoopelijk heb je ontdekt dat sommige mensen op dit forum veel voorkennis hebben. Het lijkt misschien dat ze hun mening gelijk klaar hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze niet eerst hebben nagedacht en zich hebben geinformeerd.

Hoewel ik nog steeds niet eens ben met jullie aanpak van de ''Islam problematiek''.

Leg dat eens uit. Geef een alternatief.

Ik heb veel topics gelezen waar het er heel hard aan toe ging.
Het leek wel dat de leden van deze forum allemaal al bij voorbaat tegen moslims waren.

Dat lijkt maar zo. EN: niet tegen moslims, niet tegen de mensen, maar tegen dat geloof dat ze van jongsaf hebben opgedrongen gekregen.

[
b][b]Jullie doel is om moslims te ''bevrijden'' niet de grond in te boren

Inderdaad en daarbij is confrontatie een belangrijk middel om ze te laten zien wat de feitelijke situatie is.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Vr Feb 02, 2007 10:29 pm

Socrates schreef:
Persoonlijk vind ik (en velen met mij) dat de islam op dit moment in de wereldgeschiedenis een bedreiging van de wereldvrede en onze vrijheid is. Vandaar FFI. Waarom zouden we volgens jou de islam niet mogen bekritiseren ?

Ik heb nergens beweert dat u de Islam niet mag bekritiseren.

Ik heb verder geen kritiek op jullie alleen vind ik het wel gepaster als jullie de naam van deze forum veranderen naar: islamontmaskert.org of iets dergelijks.
Niet hypocriet gaan doen.

Doen we ook niet, Moslim-klootzak.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Feb 02, 2007 10:36 pm

Waarom vind je dat zo belangrijk? Kom maar met goede argumenten in plaats van intenties of adviezen.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Feb 03, 2007 12:37 am

Socrates, eerst begrijp je niets van onze doelstellingen alhoewel die hier overal te lezen zijn...daarna vind je dat we op dit forum over islam en maatschappij beter over andere dingen dan de islam kunnen praten...om tenslotte onze naam hier te willen veranderen... 8)
Jij bent wel erg verward bezig voor een filosoof.
Wanneer kunnen we beginnen over de grond van de zaak, namelijk : de wereld zal beter af zijn zonder de islam en hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Feb 03, 2007 12:56 am

Dat is het verschil tussen wij (beschaving) en jij (barbarij). Voor ons is ieder mensenleven even belangrijk.

Socrates

Berichtdoor Socrates » Za Feb 03, 2007 9:36 pm

Jullie doen me denken aan de Communistische invasie in Afghanistan (1979).
Wat was het geval? In Afghanistan waren er al marxistisch georinteerde studenten en organistaties onder de Afghanen zelf. Met de invasie van de Sovjet troepen werden de Afghaanse marxisten aan de macht geholpen (met de wil van Sovjet uiteraard).

De volgende dag bespotte de leider van deze maxisten en tevens de officiele president van afghanistan de Islam wat resulteerde in het onstaan van de Mujahedin en later Taliban. (kort door de bocht, maar het komt daar wel op neer).

Terwijl als ze het gematigder aan hadden gepakt, de Sovjet veel voor Afghanistan had kunnen betekenen wat betreft wederopbouw.
THIS IS RECORDED IN HISTORY!

Hetzelfde is hier het geval......
Ik heb nog niks verkeerds of beledigends vernomen van Dutch of andere beheerders, maar zeker wel van andere leden, en dat is natuurlijk nergens goed voor. Jullie doel is heel nobel, handel daar ook naar.

En voor het geval er weer op de man wordt gespeeld:
Ik handeel naar geen enkele ideologie en behoor ook tot geen enkel ideologie!

Doen we ook niet, Moslim-klootzak.

Sterk is niet een man die goed kan worstelen, sterk is een man die zijn woede kan inhouden tijdens een woedeaanval.
The Prophet 8)

Haha....er schiet mij ineens iets te boven, de meeste van jullie hier staan natuurlijk wat Islam betreft op een lijn, dus moeten jullie iemand hebben om de frustraties kwijt te kunnen? :lol:
Allright no problem, go ahead iz-no-good!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Za Feb 03, 2007 10:02 pm

Socrates schreef:De volgende dag bespotte de leider van deze maxisten en tevens de officiele president van afghanistan de Islam wat resulteerde in het onstaan van de Mujahedin en later Taliban. (kort door de bocht, maar het komt daar wel op neer).

Zeer kort door de bocht.

Vooral omdat wij geen tanks gebruiken, en de "nieuwelingen" in ons land juist de Moslims zijn die met de seculiere maatschappij beginnen te spotten.

Kwestie van als we Moslims "respecteren en gerust laten", wat onze politici tot nu toe in Europa tot vervelends toe gedaan hebben, we gewoon een bezoekje krijgen van nog meer Saoudische en Egyptische Salafisten. Onze moslim-jeugd is blijkbaar een makkelijke prooi.

Wat jij zegt is: "Zwijg, anders wordt de slapende hond wakker."
Wel, Socrates, die wordt ooit wakker, wees gerust. Dus liever nu.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

nadia

Berichtdoor nadia » Za Feb 03, 2007 11:18 pm

Dutch schreef:Socrates, eerst begrijp je niets van onze doelstellingen alhoewel die hier overal te lezen zijn...daarna vind je dat we op dit forum over islam en maatschappij beter over andere dingen dan de islam kunnen praten...om tenslotte onze naam hier te willen veranderen... 8)
Jij bent wel erg verward bezig voor een filosoof.
Wanneer kunnen we beginnen over de grond van de zaak, namelijk : de wereld zal beter af zijn zonder de islam en hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

gaan voor die banaan zeggen we hier in nederland......

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Feb 03, 2007 11:33 pm

Ja, en in de tussentijd zorgen dat je erniet over struikelt. Anders is het een islam split in plaats van een banana split.

Zou je een islam split ook met een chocoladesausje kunnen maken? :?: :?:

Alba

Berichtdoor Alba » Zo Feb 04, 2007 1:01 pm

Ik heb nog niks verkeerds of beledigends vernomen van Dutch of andere beheerders, maar zeker wel van andere leden, en dat is natuurlijk nergens goed voor. Jullie doel is heel nobel, handel daar ook naar.

Dit vind ik dan wel heel positief van je, Socrates (welkom, overigens). Mensen als Dutch, Ariel, Nina, Linda Danvers, Ketter, Lodewijk Nasser en vele anderen streven dus een nobel doel na en ook nog eens op een goede manier. Ik hoop van ganser harte, dat dit doel bereikt wordt.

Roelof

Re: Wat is jullie doel?

Berichtdoor Roelof » Zo Feb 04, 2007 2:00 pm

Socrates schreef:Geachte ''verlichte'' mensen,

Het is een eer om in conctact te mogen komen met de beschaafde mensen en deze beschaafde forum. Ik heb een beetje rond gekeken.

Ik wil graag kort en krachtig zijn, jullie doel is: Vrijheid voor de gehele wereld en mensheid?
(uitgaande van de naam van dit forum, geloof in vrijheid).

For the sake of discussion nemen we even aan...dat al jullie kritiek op de Islam juist is.
Maar wat jullie doen is absoluut alles behalve helpen. INTEGENDEEL ZELFS!

Wanneer je een groep mensen wilt weten die geteisterd is door onwetendheid dat doe je dat zeker niet op deze manier zoals jullie bezig zijn!

Allereerst van harte welkom op dit forum Socrates.

Ik heb een simpele vraag:
    Wat is volgens u dan wel de juiste manier om moslims ervan te overtuigen dat de religieuze ideologie waaraan zij zich onderwerpen niet bedoelt is om een vreedzame wereld te creëren maar juist uit is op totale overheersing en onderdrukking van de mensheid, en dit door middel van geweld en de bedreiging met de meest onmenselijke straffen in het zogenaamde 'hiernamaals' probeert te bereiken?

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Feb 04, 2007 2:50 pm

Socrates schreef:Jullie doen me denken aan de Communistische invasie in Afghanistan (1979).
Wat was het geval? In Afghanistan waren er al marxistisch georinteerde studenten en organistaties onder de Afghanen zelf. Met de invasie van de Sovjet troepen werden de Afghaanse marxisten aan de macht geholpen (met de wil van Sovjet uiteraard).

De volgende dag bespotte de leider van deze maxisten en tevens de officiele president van afghanistan de Islam wat resulteerde in het onstaan van de Mujahedin en later Taliban. (kort door de bocht, maar het komt daar wel op neer).

Zoals je het hier stelt kun je "ons" (wat een rotwoord) beter vergelijken met de taliban. Er is immers geen enkele sprake van wat voor "invasie" dan ook .... van onze kant.
Amorele atheistische nitwit

Socrates

Berichtdoor Socrates » Zo Feb 04, 2007 10:31 pm

Wat is volgens u dan wel de juiste manier om moslims ervan te overtuigen dat de religieuze ideologie waaraan zij zich onderwerpen niet bedoelt is om een vreedzame wereld te creëren maar juist uit is op totale overheersing en onderdrukking van de mensheid, en dit door middel van geweld en de bedreiging met de meest onmenselijke straffen in het zogenaamde 'hiernamaals' probeert te bereiken?

Hallo beste Roelof,

Hele goede vraag en bedankt dat je het stelt.
Ik ben ook geen expert, maar in sommige gevallen kan je wel duidelijk zien en merken hoe het NIET moet!
Zoals de Islam belachelijk maken (wat vaak genoeg gebeurt op deze forum). Wat heeft dat voor nut?
Ja, het heeft zeker wel nut als je flink onder elkaar wilt lachen en jezelf vermaken. De Islam wordt ook vaak bij Cabaret gebruikt denk bijv. aan Najib Amali en Raymond is laat etc.....

Maar gezien jullie doelstelling lijkt me dat totaal nutteloos.
en wat jullie kritiek noemen op de Islam (wat jullie goed recht is).
Zo vat een moslim ''in nood'' dat helemaal niet op, hij/zij voelt zich beledigt met resultaat dat hij/zij zich verder isoleert en radicaliseert.

Socrates.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Zo Feb 04, 2007 10:34 pm

Zo vat een moslim ''in nood'' dat helemaal niet op, hij/zij voelt zich beledigt met resultaat dat hij/zij zich verder isoleert en radicaliseert.

Hoe zou jij het aanpakken dan (behalve het veranderen van de naam dan). Geef jouw wijsgerige oplossing...

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Feb 04, 2007 11:09 pm

Socrates schreef:Jullie doen me denken aan de Communistische invasie in Afghanistan (1979).

Terwijl als ze het gematigder aan hadden gepakt, de Sovjet veel voor Afghanistan had kunnen betekenen wat betreft wederopbouw.
THIS IS RECORDED IN HISTORY!

Aha! En waarom zeg je dat niet meteen?
.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Feb 05, 2007 12:29 pm

Socrates schreef:Maar gezien jullie doelstelling lijkt me dat totaal nutteloos.

Akkoord,

Schelden en slagen onder de gordel zijn contraproductief. Vind ik ook.
Overigens algemene uitspraken over "Moslims" zijn meestal fout. Dingen zoals "Moslims zijn als beesten, ..." zijn fout en zelfs gewoonweg discriminerend.

Als ik al uitspraken over Moslims maak, zijn het gekende voorwaarden om Moslim te zijn, zoals "Moslims geloven in Allah", misschien ben ik soms wel cynisch als in "Moslims zeggen dat ze de laatste versie van de énige echte goden hebben".

Alle andere uitspraken over onze medemensen, en dus ook Moslims, moeten correct genuanceerd worden "Vele Moslims vinden de Sharia beter dan onze seculiere rechtsstaat." Zoniet vertel ik gewoon de waarheid niet, en eigenlijk wil ik enkel onbewust verkeerd zijn (dus: ik weet dat ik soms ernaast zit, maar ik zal niet met opzet liegen).

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Navane

Berichtdoor Navane » Ma Feb 05, 2007 1:58 pm

Socrates schreef:

Hele goede vraag en bedankt dat je het stelt.
Ik ben ook geen expert, maar in sommige gevallen kan je wel duidelijk zien en merken hoe het NIET moet!
Zoals de Islam belachelijk maken (wat vaak genoeg gebeurt op deze forum). Wat heeft dat voor nut? Ja, het heeft zeker wel nut als je flink onder elkaar wilt lachen en jezelf vermaken. De Islam wordt ook vaak bij Cabaret gebruikt denk bijv. aan Najib Amali en Raymond is laat etc.....

Zo vat een moslim ''in nood'' dat helemaal niet op, hij/zij voelt zich beledigt met resultaat dat hij/zij zich verder isoleert en radicaliseert
.

Dit is nu interessante informatie. Maar om dit nu uit te diepen:
Noem eens een voorbeeld van hoe islam belachelijk gemaakt wordt, want op deze site staat ook veel bloedserieuze en feitelijke informatie. ALs mensen dat niet willen geloven of aannemen, prima, maar Mohammed een pedofiel noemen omdat hij een negenjarige trouwt is gewoon een feit.
Overigens denk ik dat de islam belachelijk maken wel degelijk nut heeft. Het leert mensen dat ze de draak kunnen steken met waanideologieen zonder dat er een bliksem uit de hemel op hen neerdaalt.

Misschien gaat een moslim in nood wel nog verder twijfelen om dit soort mededelingen...

Leg nu eens uit waar om jij vindt dat we het niet/wel goed doen...
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”