Buyisib betekent: "Appel, geur van de liefde..."

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Bukhari 1 2 28: Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel. (zie ook volume 7, boek 62, nr. 124, 125)
Bukhari 1 2 28: Vrouwen zijn ondankbaar (zie ook boek 7, boek 62, nr. 125)
Bukhari 1 6 301: Vrouwen zijn dommer dan mannen.
Bukhari 1 6 301: Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode.
Bukhari 1 6 301: Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen.
Bukhari 1 6 301: Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.
Bukhari 1 6 301: Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..
Muslim - 4 1032, 1034: Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat.
Bukhari 1 9 490, 493: Vrouwen zijn misschien toch beter dan honden en ezels.
Bukhari 1 9 498, 486: Vrouwen zijn misschien toch beter dan honden en ezels.
Bukhari 2 18 161: De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens goede daden en hun echtgenoten.
Bukhari 2 21 288: Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen).
Bukhari 2 22 295: Alleen mannen mogen 'Subhan Allah' zeggen, vrouwen mogen klappen.
Bukhari 2 23 369: Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun man meer.
Bukhari 2 24 541: Een meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen.
Bukhari 2 24 541: Vrouwen zijn gebrekkig in intelligentie en geloof.
Muslim - 4 1926: De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel.
Muslim - 4 1982: De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens hun echtgenoten en goedheid.
Muslim - 8 3240: Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel.
Muslim - 8 3303: Een vrouw moet instemmen voordat men met haar mag trouwen. Een maagd stemt in door te zwijgen.
Muslim - 8 3366: Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen.
Muslim - 8 3367: Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is.
Bukhari 2 20 192, 193: Een vrouw mag niet meer dan drie dagen reizen tenzij ze met haar man is of met iemand waar ze niet mee kan trouwen.
Bukhari 2 20 194: Een vrouw mag niet meer dan 1 dag en 1 nacht reizen, tenzij ze met iemand is waar ze niet mee kan trouwen (zie ook volume 2, boek 21, nr. 288)
Muslim - 7 3096 - 3109: Vrouwen mogen niet alleen reizen voor meer dan 1/2/3 dagen tenzij ze met een mahram (iemand waar ze niet mee kunnen trouwen) zijn..
Muslim - 7 3110 - 12: Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is.
Muslim - 8 3466 - 68: Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven.
Bukhari 3 31 172: Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert.
Bukhari 3 34 264: Een vrouw scheiden en vervolgens aan een vriend 'geven' is mogelijk.
Bukhari 3 48 826: De getuigenis van een vrouw is de helft van de getuigenis van een man vanwege de gebreken in haar verstand.
Bukhari 4 54 464: De meerderheid van de mensen in de hel zijn vrouwen.
Bukhari 4 55 548: Analogie tussen een vrouw en een rib.
Bukhari 4 55 623, 643: Vele mannen hebben de perfectie bereikt, maar slechts drie vrouwen.
Bukhari 5 59 524: Eén van de vrouwen waar Mohammed mee trouwde was óf een concubine/vrouwelijke slaaf óf een volwaardige echtgenote.
Bukhari 5 59 562: Mohammed verbiedt vrouwen te rouwen om gesneuvelde mannen.
Bukhari 5 59 597: Mohammed geeft opdracht de hand van een vrouwelijke dief af te hakken.
Bukhari 5 59 709: Een volk dat door een vrouw geleid wordt zal nooit succesvol zijn.
Bukhari 5 58 124, 125: Verhaal waarin vrouwen tot het bezit van een man worden gerekend.
Bukhari 6 60 408, 409: God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Bukhari 7 62 33: Vrouwen zijn de grootste veroorzakers van lijden voor mannen.
Bukhari 7 62 113: Analogie tussen een vrouw en een rib.
Bukhari 7 62 121: Vrouwen die hun man in bed niet naderen als hij hierom vraagt worden door de engelen vervloekt tot de ochtend.
Bukhari 7 62 122: Een vrouw die een nacht niet bij haar man slaapt wordt door de engelen vervloekt tot ze bij hem terugkomt.
Bukhari 7 62 126: De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen.
Bukhari 8 73 68: Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan.
Bukhari 7 62 132: Mannen zouden hun vrouwen niet zo moeten slaan zoals ze een slaaf zwepen en vervolgens later op de dag sex met haar hebben.
Bukhari 7 62 133: God vervloekt vrouwen die kunsthaar gebruiken.
Bukhari 7 62 139: Een van de vrouwen van Mohammed, Sada, geeft haar beurt om met hem te slapen aan Aïsha.
Bukhari 7 63 181: Mohammed is van een vrouw gescheiden.
Bukhari 7 71 649: Voortekenen doen zich voor in de vorm van een vrouw, een huis of een beest.
Bukhari 7 72 715: In dit verhaal wordt het slaan van een ongehoorzame vrouw toegestaan.
Bukhari 7 63 259: Mohammed vervloekte onder andere vrouwen die tatoeëren en mensen die tatoeages hebben.
Bukhari 7 72 815: God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Bukhari 7 62 30-32: Slechte voortekenen zitten in het huis, de vrouw een het paard.
Bukhari 7 72 822-831: God en Mohammed vervloeken vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
Bukhari 7 62 120: Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is.
Bukhari 7 62 123: Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is en ze mag niemand het huis inlaten tenzij hij toestemming geeft.
Bukhari 9 87 162: Een zwarte vrouw in een droom staat in dit verhaal als teken voor een epidemie.
Bukhari 9 88 219: Een natie met een vrouw als leider zal niet succesvol zijn.
Muslim - 1 142: De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen, omdat ze teveel vloeken, ondankbaar zijn jegens hun echtgenoten. Vrouwen hebben een gebrek aan gezond verstand en falen in religie omdat ze niet altijd mogen vasten.
Muslim - 4 884-895: Als vrouwen toestemming vragen om naar de moskee te gaan mogen ze niet belet worden.
Bukhari 8 76 456: De meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen.
Bukhari 7 62 136: Sex met vrouwelijke krijgsgevangenen wordt niet afgekeurd, maar coïtus interuptus heeft hierbij geen nut.
Bukhari 9 93 506: Mohammed keurt coïtus interuptus bij sex met vrouwelijke krijgsgevangene af (de sex op zich niet).
Zo te zien is allah niet erg te spreken over zijn vrouwelijke onderdanen... whistling:
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Nee, weet je wie er roddelen? Allah en zijn profeet... :mrgreen:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dat er meer vrouwen in de Hel zijn heeft een andere reden.
Dat is om mijn toekomstig verblijf daar aangenamer te maken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Chaimae schreef:Hahahahahhahaahhaha probeer me er alstublieft nou niet in te luizen. Die 7adiths ken ik al. Dat er meer vrouwen in de Hel zijn heeft niks met de menstrautie te maken.
De profeet is immers in het jaar 619 tijdelijk verheven naar de hemelen, waaronder Gehenna (Cehennem) en het Paradijs (Cenneh). Daar werd hij in de beginfases begeleid door de aartsengel Gabriël (Djibril) en later moest hij alleen doorreizen. Waar het in dit geval dus om gaat is dat hij in Gehenna, de Hel, is geweest. Daar ontmoette hij de norse al-Malik, die de poortwachter is van de Hel. De profeet werd een aantal sancties getoond die het gevolg zijn van aardse handelingen. In de hadith vind je hier een uitgebreid verslag van. Wat de profeet ook zag, was dat de meerderheid van de Hel bewoners vrouwen waren. Dit is dus perceptie. Dat zag de profeet. Hij heeft allicht niet alle sferen en dalen doorlopen. Hij heeft niet in de lava gezwommen om te zien wie daar allemaal waren, niet in alle spelonken geweest, enzovoort. Het was slechts zijn waarneming, laat dat duidelijk zijn. Hij zegt nadrukkelijk ‘ik zag dat’.

Ik denk dat verder ook vermeld moet worden dat onder de wereldbevolking tegenwoordig 51 % vrouw, en 49% man is. Dat is een verschil van 2% over 6,5 miljard mensen; 130 miljoen vrouwen meer dan mannen dus. Dan is het in bepaalde mate ook logisch dat er in quota meer vrouwen dan mannen in de Hel wandelen.
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Buyisib schreef:Ik denk dat verder ook vermeld moet worden dat onder de wereldbevolking tegenwoordig 51 % vrouw, en 49% man is. Dat is een verschil van 2% over 6,5 miljard mensen; 130 miljoen vrouwen meer dan mannen dus. Dan is het in bepaalde mate ook logisch dat er in quota meer vrouwen dan mannen in de Hel wandelen.
De hel is niet van tegenwoordig alleen Buyisib.

Ik ook van jou... :wink:
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 5:14 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Buyisib schreef:
Chaimae schreef:Hahahahahhahaahhaha probeer me er alstublieft nou niet in te luizen. Die 7adiths ken ik al. Dat er meer vrouwen in de Hel zijn heeft niks met de menstrautie te maken.
De profeet is immers in het jaar 619 tijdelijk verheven naar de hemelen, waaronder Gehenna (Cehennem) en het Paradijs (Cenneh). Daar werd hij in de beginfases begeleid door de aartsengel Gabriël (Djibril) en later moest hij alleen doorreizen. Waar het in dit geval dus om gaat is dat hij in Gehenna, de Hel, is geweest. Daar ontmoette hij de norse al-Malik, die de poortwachter is van de Hel. De profeet werd een aantal sancties getoond die het gevolg zijn van aardse handelingen. In de hadith vind je hier een uitgebreid verslag van. Wat de profeet ook zag, was dat de meerderheid van de Hel bewoners vrouwen waren. Dit is dus perceptie. Dat zag de profeet. Hij heeft allicht niet alle sferen en dalen doorlopen. Hij heeft niet in de lava gezwommen om te zien wie daar allemaal waren, niet in alle spelonken geweest, enzovoort. Het was slechts zijn waarneming, laat dat duidelijk zijn. Hij zegt nadrukkelijk ‘ik zag dat’.

Ik denk dat verder ook vermeld moet worden dat onder de wereldbevolking tegenwoordig 51 % vrouw, en 49% man is. Dat is een verschil van 2% over 6,5 miljard mensen; 130 miljoen vrouwen meer dan mannen dus. Dan is het in bepaalde mate ook logisch dat er in quota meer vrouwen dan mannen in de Hel wandelen.




Mohammed vzmh heeft inderdaad gezien dat de meerderheid van de bewoners van de Hel uit vrouwen bestaat, ook wel de Al-Miraaj genoemd in het Arabisch. Dat de vrouwen vooral aanwezig zijn in de Hel is dus omdat de vrouwen gewoon vee roddelen wat erg haram is en zoals je al zei er meer vrouwen op aarde zijn. Laat je niks wijsmaken beste meid, uiteindelijk wordt er niemand onrecht aangedaan, Allah swt is rechtvaardig.
Allah swt behandelt vrouwen niet anders dan mannen, ieder krijgen datgene waar ze recht op hebben.

"Wie- hetzij man of vrouw- deugdelijk handelt als gelovige, die zullen Wij een goed leven laten leiden en Wij zullen hen met hun loon belonen voor het beste dat zij deden" [16:97]


M3a selema,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

correctie: marokkaanse vrouwen roddelen meer. dit geldt echter niet voor iedereen meisje :wink:

Buyisib, als mohammed slechts een flauwe indruk heeft gehad van de hel, hoe haalt hij het dan in zijn achterlijke hoofd om daar de rest van de leer op te baseren?

je redeneert andersom: mohammed was in de hel, zag dat er daar meer vrouwen waren (valt al in twijfel te trekken want hij ZAG het enkel) en dat valt dan weer te verklaren door het feit dat vrouwen meer roddelen....
stel nu dat mohammed dat niet had 'gezien', roddelen vrouwen dan minder?

oftewel: mohammeds leer is gebaseerd op zijn eigen vertekende perceptie (hij is immers enkel mens). echter op deze biasede waarneming is de islam gebouwd.
Hij heeft allicht niet alle sferen en dalen doorlopen. Hij heeft niet in de lava gezwommen om te zien wie daar allemaal waren, niet in alle spelonken geweest, enzovoort.
is het nooit in je opgekomen dat zolang er een plek bestaat waar iemand anders dan god de baas is, er geen sprake kan zijn van een god? je beschrijving doet voorkomen als een hel die je in tekenfilms terugziet, inclusief een macht die er de baas van is.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Silly schreef:Buyisib, als mohammed slechts een flauwe indruk heeft gehad van de hel, hoe haalt hij het dan in zijn achterlijke hoofd om daar de rest van de leer op te baseren?
De toon is een beetje 'hard'.
je redeneert andersom: mohammed was in de hel, zag dat er daar meer vrouwen waren (valt al in twijfel te trekken want hij ZAG het enkel) en dat valt dan weer te verklaren door het feit dat vrouwen meer roddelen....
stel nu dat mohammed dat niet had 'gezien', roddelen vrouwen dan minder?
Het staat wat mij betreft open ter interpretatie. Het is geen vers uit de Koran en ook geen volledig betrouwbare hadith.
oftewel: mohammeds leer is gebaseerd op zijn eigen vertekende perceptie (hij is immers enkel mens). echter op deze biasede waarneming is de islam gebouwd.
Ja. De profeet zijn leer is eigen perceptie, maar deels ook goddelijke inspiratie, laat ik dat er wel aan toevoegen. De leer van god is daarentegen onbetwistbaar; aldus de Koran.
het nooit in je opgekomen dat zolang er een plek bestaat waar iemand anders dan god de baas is, er geen sprake kan zijn van een god? je beschrijving doet voorkomen als een hel die je in tekenfilms terugziet, inclusief een macht die er de baas van is.
Ik snap niet echt wat je hier bedoelt. Je kunt mijn omschrijving letterlijk opvatten, maar ook overdrachtelijk. Het verandert niets aan het punt dat ik wil maken.
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

De toon is een beetje 'hard'.
was de bedoeling niet srry... maar je staat me de verklaring schuldig :D
Het staat wat mij betreft open ter interpretatie. Het is geen vers uit de Koran en ook geen volledig betrouwbare hadith.
ik wist niet dat da a7adith in twijfel te trekken waren... en in dit geval had je ook niet moeten beweren dat hij de hel gezien heeft en dat zijn bewering over het aantal vrouwen vertekend is...
Ja. De profeet zijn leer is eigen perceptie, maar deels ook goddelijke inspiratie, laat ik dat er wel aan toevoegen. De leer van god is daarentegen onbetwistbaar; aldus de Koran.
ik beroep me op het laatste zinnetje en ga ervan uit dat jij hier niet achter staat??

Ik snap niet echt wat je hier bedoelt. Je kunt mijn omschrijving letterlijk opvatten, maar ook overdrachtelijk. Het verandert niets aan het punt dat ik wil maken.
het ging me om het feit dat er zoiets bestaat als een hel die geregeerd wordt door een duivel zoals de islam het ook voorstelt. ik vind het moeilijk (bijna onmogelijk) te vatten dat god een hel laat bestaan aangezien dit inhoudt dat er een plek is waar hij niet kan komen, een plek waar god niet regeren kan...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie