Buyisib betekent: "Appel, geur van de liefde..."

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Edit.
Laatst gewijzigd door Buyisib op do mar 01, 2007 5:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik begon te liegen. Ik vertelde aan iedereen dat ik de Koran had gelezen en daar vertelt Allah dat het een verplichting is..
Natuurlijk was jij verplicht om deze leugen te vertellen, anders leed je gelijk een enorm gezichtsverlies!
Jij bent ook niet de enige, laat jou dat een troost wezen, er zijn enorm veel moslima's die verplicht de sluier dragen, ze kunnen gewoon niet anders, anders raken ze gewoon het huis niet meer uit.

Je vroeg :
1. Waarom zou ik wel/niet in een God moeten geloven?
Jij MOET niks, je kan zélf op onderzoek uitgaan. En nadenken, waar heb je anders je brein voor ?
Niemand hoeft je te zeggen of je al dan niet in een god moet geloven, dat maakt ieder voor zichzelf uit.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Na mijn geboorte ben ik met de Islam opgevoed. Ik draag sinds 1,5 jaar een hoofddoek. Ik heb hier niet zelf voor gekozen. Mijn ouders vertelden mij tig keer dat ik een hoofddoek op moest doen. Ik werd met verscheidene dingen bedreigd. Uiteindelijk, tijdens de vakantie, werd mij gezegd dat als ik geen hoofddoek op zou doen, ik dan niet meer naar school mocht gaan. (Ik was minderjarig). Ik mocht weglopen, schreeuwen en huilen maar het dragen van een hoofddoek was verplicht.. Ik heb maandenlang door pijn, woede en teleurstelling gehuild. Ik begon te liegen. Ik vertelde aan iedereen dat ik de Koran had gelezen en daar vertelt Allah dat het een verplichting is.. [Ik heb al genoeg over mijzelf gepraat en wil liever 'onbekend' blijven. Daarom stop ik en stap over naar de vragen]

Het spijt me voor je. Maar kun je gewoon niet met je ouders praten en ze duidelijk maken dat jij de hijaab gewoon niet wilt dragen. Jij draagt de hijaab niet met de juiste intentie terwijl intentie/niya in de Islam erg belangrijk is. Je moet een hijaab dragen als je er klaar voor bent en niet eerder. Je ouders mogen je er daar niet in dwingen.

Ikzelf bid niet en toen mijn vader er achter kwam was hij razend en heeft hij me van Jodin uitgemaakt en gezegd dat ik beter een kruis kan dragen en Christen kan worden. Ik heb er een aantal dagen van wakker gelegen en heb me vader gewoon een paar dagen genegeerd. Het gaat nu wel beter omdat mijn vader dus weet dat hij me niet kan bidden en nu zegt hij niks meer. Je ouders mogen je niet dwingen, er is geen dwang in de Islam.
1. Waarom zou ik wel/niet in een God moeten geloven?
Waarom zou jij niet in God geloven?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
1. Waarom zou ik wel/niet in een God moeten geloven?
Waarom zou jij niet in God geloven?
Omdat de godsbeelden die ons voorgeschoteld worden absurd zijn?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Buyisib schreef:
circe schreef:
Jeetje wat zijn jullie toch oud! Jullie zijn toch wel serieus?
Maar ok, genoeg gevoorgesteld nu, kom op met je vragen!
Dank je..

Na mijn geboorte ben ik met de Islam opgevoed. Ik draag sinds 1,5 jaar een hoofddoek. Ik heb hier niet zelf voor gekozen. Mijn ouders vertelden mij tig keer dat ik een hoofddoek op moest doen. Ik werd met verscheidene dingen bedreigd. Uiteindelijk, tijdens de vakantie, werd mij gezegd dat als ik geen hoofddoek op zou doen, ik dan niet meer naar school mocht gaan. (Ik was minderjarig). Ik mocht weglopen, schreeuwen en huilen maar het dragen van een hoofddoek was verplicht.. Ik heb maandenlang door pijn, woede en teleurstelling gehuild. Ik begon te liegen. Ik vertelde aan iedereen dat ik de Koran had gelezen en daar vertelt Allah dat het een verplichting is.. [Ik heb al genoeg over mijzelf gepraat en wil liever 'onbekend' blijven. Daarom stop ik en stap over naar de vragen]

1. Waarom zou ik wel/niet in een God moeten geloven?

Graag met veel bewijs en bronnen (boeken e.d.)
hoi meid,

ik ben nadia en ik herken je verhaal maar al te goed. leuk dat je uit turkije komt, daar ben ik zo vaak geweest en dan denken ze steeds dat ik turks ben, zelf hier bij de turkse slager gaan ze turks tegen me praten.

er zijn mensen die beweren dat er geen dwang is in de islam en dus mogen je ouders jou geen hoofdoek als plicht opleggen, helaas is de WARE realteit vaak anders.
jij wilt gewoon geaccepteerd worden en daarom zwikken vele voor hun ouders en gaan ze toch een hoofdoek dragen.

ik weet niet wat het is maar ik voelde me benauwd met dat ding, voelde me niet vrij, voelde me fijn en ik voelde dat ik geen eigen keuzes mocht maken.
jaren heb ik me klote gevoeld omdat ik me niet tegen god wilde keren en anderzijds kon ik niet geloven dat god mij zou straffen om een paar regels die ik niet na kon leven.

ook had ik moeite met de regel dat een hoofdoek nodig zou zijn voor de schoonheid die je moest bewaren. mannen mochten mijn schoonheid niet zien, het ging zelfs zo ver dat ik mezelf lelijk begon te voelen maar dat was ik niet en toch wilde ik mezelf lelijk voelen. ik voelde me door mijn omgeving niet geaccepteerd. ik voelde me constant afgewezen. pijn en verdriet werd mijn leventje. waarom moet ik door een hel dacht ik steeds, het probleem was dat ik niets kon doen tegen mijn wil in.

ik kwam in strijd met mijn gevoelens (sluier dragen, uit laten huwelijken en dergelijke).
ik wist als ik EENMAAL hun zin zou geven dan zou ik nog verder van huis zijn.

ik wilde kost wat het kost geen hoofdoek dragen, niet uitgehuwelijkt worden, wat bijna is gebeurt en nog meer zaken die ongezond zijn voor mijn binnenste, het gevoel wat ozo belangerijk is om een gelukkig mens te kunnen worden !!!

ik kan je een gouden advies geven en ik hoop dat je hier wat aan hebt. ga nooit tegen je gevoel in werken en als je dat wel hebt gedaan, zoek je echte gevoel en kijk hoe je uiteindelijk jezelf kunt worden, dan ben je al een heel stuk gelukkiger van binnen.

tegen jezelf ingaan is het ergste wat jij je zieltje die diep van binnen verborgen zit aan kunt doen, je kunt er zeer depressief van worden meid want het kind in jezelf wil zichzelf zijn en dat zal altijd zo blijven, mits je geestelijk dood gemaakt word maar dan heb je geen waardig leven meer dus vecht voor jezelf meid, niemand kan je het beste helpen dan jezelf en mensen zoals ik kunnen je een handje helpen als je dat wilt.

ik ben ondertussen wel exmoslima geworden maar dat mag niets uitmaken, waar het mij om gaat is dat JIJ je prettig voelt bij al je besluiten in heel je doen en laten.
ik wil niet dat jij je geloof verlaat maar eerder dat je jezelf terug vind, waneer je zover bent dan kun je je eigen beslissingen maken en dat kun je.
het is goed dat je oprecht zoekende bent naar de waardheid, opdat je zult groeien in het licht.

ben zuinig op wat je vrijgeeft en laat niet al te veel van je identiteit los.
als je kinderen hebt zeg dan bijvoorbeeld dat je die niet hebt. laat het weten als je daar toevallig over wilt praten.
maak desnoods een lijste en neem een anoniem identiteit aan, een identiteit die je 2e identiteit wordt.
ga met niemand prive op msn (kunnen ze je ip adres achterhalen).
zeker niet met mensen zoals momo, chiamae, nayla en dat soort fanatiekelinge moslims die eigenlijk hier rondhangen om zoveel mogelijk twijfelde mensen te benaderen en als je vervelende privemails krijgt moet je dat gewoon laten weten aan ariel, zij handelt hun dan af.
betreft het geloof, wie niets vraagt zal ook niet gauw weten wat het eigenlijk inhoud.

liefs nadia.
Laatst gewijzigd door nadia op zo feb 25, 2007 1:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:
Na mijn geboorte ben ik met de Islam opgevoed. Ik draag sinds 1,5 jaar een hoofddoek. Ik heb hier niet zelf voor gekozen. Mijn ouders vertelden mij tig keer dat ik een hoofddoek op moest doen. Ik werd met verscheidene dingen bedreigd. Uiteindelijk, tijdens de vakantie, werd mij gezegd dat als ik geen hoofddoek op zou doen, ik dan niet meer naar school mocht gaan. (Ik was minderjarig). Ik mocht weglopen, schreeuwen en huilen maar het dragen van een hoofddoek was verplicht.. Ik heb maandenlang door pijn, woede en teleurstelling gehuild. Ik begon te liegen. Ik vertelde aan iedereen dat ik de Koran had gelezen en daar vertelt Allah dat het een verplichting is.. [Ik heb al genoeg over mijzelf gepraat en wil liever 'onbekend' blijven. Daarom stop ik en stap over naar de vragen]

Het spijt me voor je. Maar kun je gewoon niet met je ouders praten en ze duidelijk maken dat jij de hijaab gewoon niet wilt dragen. Jij draagt de hijaab niet met de juiste intentie terwijl intentie/niya in de Islam erg belangrijk is. Je moet een hijaab dragen als je er klaar voor bent en niet eerder. Je ouders mogen je er daar niet in dwingen.

Ikzelf bid niet en toen mijn vader er achter kwam was hij razend en heeft hij me van Jodin uitgemaakt en gezegd dat ik beter een kruis kan dragen en Christen kan worden. Ik heb er een aantal dagen van wakker gelegen en heb me vader gewoon een paar dagen genegeerd. Het gaat nu wel beter omdat mijn vader dus weet dat hij me niet kan bidden en nu zegt hij niks meer. Je ouders mogen je niet dwingen, er is geen dwang in de Islam.
1. Waarom zou ik wel/niet in een God moeten geloven?
Waarom zou jij niet in God geloven?
chaimea,

zij heeft niet aangeven dat zij niet in god gelooft, dat ten eerste en buiten jouw godsbeeld bestaat er ook nog een god van liefde[/u
Laatst gewijzigd door nadia op zo feb 25, 2007 12:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

zij heeft niet aangeven dat zij niet in god gelooft, dat ten eerste en buiten jouw godsbeeld bestaat er ook nog een god van liefde,
niet vergeten heah... allah is niet de enige god... zijn manier van 'leven' is niet de enige manier waarop het kan gaan!
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Welkom Buyisib

Ik ben Habibti, ook over de 30,calvinitisch ,gescheiden, lieve zoon van 12 en een islamitische vriend.

Ik ga met Nadia mee in haar woorden. Zoals vele ex moslim(a)s heeft zij veel achter de rug en dus een duidelijke kijk op de islam.

Soms kan het hier hard aan toe gaan in woorden,maar laat je daardoor niet afschrikken.
Mijn advies verder is,onderzoek de koran. En alles eromheen.

een gezegende tijd toegewenst!!!!

met vriendelijke groet
Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Welkom hier, Buyisib,

Mooie naam heb je gekozen. Ik hoop, dat je op dit forum vindt wat je zoekt. Mijn leeftijd? Ik ga geleidelijkaan richting de 40.

Liefs,
Alba
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Hartelijk welkom Buyisib, ik wens je veel leerzame momenten toe op dit forum.

Je eerste vraag is niet moeilijk te beantwoorden, ik ben 44.

mvg,
Roelof
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ons "appeltje" komt precies niet meer terug?

Misschien vreest ze wel dat ze in een bejaardentehuis is terechtgekomen?

Nou, zover zijn we dus nog niet hoor. 8)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

circe schreef:Ons "appeltje" komt precies niet meer terug?

Misschien vreest ze wel dat ze in een bejaardentehuis is terechtgekomen?

Nou, zover zijn we dus nog niet hoor. 8)
tis geen bejaardentehuis hier :D
en bejaarden zijn cool 8) dus vooral geen reden om weg te blijven :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Ik kan het haast niet meer geloven, 30, 40, 44, en zelfs 60 jaar. :shock:
Chaimea is gelukkig nog wel van mijn leeftijd (17/18 ).

Pff, eerst dacht ik dat de gemiddelde leeftijd hier zo rond de 18-20 was, met enkele uitschieters.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

appeltje,

ik adviseer je om vooral objectief te blijven.
lees zoveen mogelijk en probeer eerlijk te zijn met jezelf.
en vergeet niet dat er verschillende versie's zijn van een godsbeeld.

1
je hebt een god van onderdrukking en allerlei regeltjes die niets me god te maken hebben en eerder door mensen zijn gemaakt.
2
je hebt een god waar je met vrije wil kunt groeien, zonder enig dwng en met liefde

3
je hebt ook nog een leven zonder godsbesef, ook niet verkeerd, ook een leven met vrije wil.

jij kent vooral de 1e.
om objectief te kunnen denken moet je ze alle drie proberen in te zien en met een dosis gezond verstand lukt je dat zeker.

succes.
Laatst gewijzigd door nadia op zo feb 25, 2007 4:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Socrates schreef:Ik kan het haast niet meer geloven, 30, 40, 44, en zelfs 60 jaar. :shock:
Chaimea is gelukkig nog wel van mijn leeftijd (17/18 ).

Pff, eerst dacht ik dat de gemiddelde leeftijd hier zo rond de 18-20 was, met enkele uitschieters.
Kan je nagaan hoe jong wij nog van hart zijn Socrates. :D
Het was je niet eens opgevallen dat sommige van ons wat ouder zijn.
Neem van mij aan dat als je eenmaal 60 bent, jij je nog net zo voelt als een 20 of 30 jarige.
Je lichaam word oud, de tempel vervalt tot ruïne zullen we filosofisch zeggen, maar de geest is nog net zo jong als in de jongere jaren.

Ouderen hebben ( of horen te hebben ) wat meer geestelijke bagage en hopelijk wat meer wijsheid.
Door de jaren wijs geworden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Neem van mij aan dat als je eenmaal 60 bent, jij je nog net zo voelt als een 20 of 30 jarige.
Je lichaam word oud, de tempel vervalt tot ruïne zullen we filosofisch zeggen, maar de geest is nog net zo jong als in de jongere jaren.
Dat hoop ik inderdaad, ik voelde me al zo ''dom'' taalkundig gezien en ook wat kennis betreft :cry: tussen mijn ''leeftijdgenoten''. :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Socrates schreef:
Neem van mij aan dat als je eenmaal 60 bent, jij je nog net zo voelt als een 20 of 30 jarige.
Je lichaam word oud, de tempel vervalt tot ruïne zullen we filosofisch zeggen, maar de geest is nog net zo jong als in de jongere jaren.
Dat hoop ik inderdaad, ik voelde me al zo ''dom'' taalkundig gezien en ook wat kennis betreft :cry: tussen mijn ''leeftijdgenoten''. :lol:
Ik vind jou niet dom over komen Socrates. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Neem van mij aan dat als je eenmaal 60 bent, jij je nog net zo voelt als een 20 of 30 jarige
(met dat verschil dat ik dus wel een hekel krijg aan spiegels die me op slag van dat gevoel schijnen af te brengen 8) )

Maar alle gekheid op een stokje:

Ik krijg hoe langer hoe dikwijls het gevoel dat mensen tussen 40-60 zich veel beter de effecten van een (nieuwe) totalitaire religie kunnen inbeelden dan de huidige jonge generatie.

Uiteindelijk zijn de huidige "oudjes" wel degenen die eind jaren zestig van vorige eeuw op de bressen stond om de macht van de christelijke kerk onderuit te halen en te vervangen door een nieuw tijdperk van vrede en vrijheid.

Het zijn deze huidige "oudjes" die nog aan den lijve hebben ondervonden hoe een maatschappij eruitziet als de pastoor en de nonnen bepalen hoe lang je rok mag zijn en tegen wie je wel en niet mag praten op straat. Wij weten nog hoe het was om alles in het geniept te moeten doen omdat niks mocht.

De nieuwe jonge generatie wéét dat dus niet: WIJ hebben het hen niet aangeleerd en in de meeste gevallen zelfs nagelaten om via overlevering die vroegere toestanden duidelijk te maken ---> het overleveren, het leren van de ouderen hebben we nl. voor een stuk mee afgeschaft.
Men kan misschien zeggen dat de 68'ers (zoals ze algemeen zullen de geschiedenis ingaan) toch ook voor een stuk het kind met het badwater hebben weggegooid.

Niet alleen hebben de link niet meer gelegd, doch bovendien onze kinderen totaal weerloos gelaten tegenover sommige (niet alle) totalitaire ideologieën. Daar betalen we nu de prijs voor.

Ik ben ondertussen héél blij dat er toch een kentering komt en dat vele jonge mensen weldegelijk meer informatie zoeken over de "nieuwe" religie die hier komt aangewaaid en dan zelf hun conclusies trekken. Misschien had het wat sneller gebeurd als de 68'ers meer informatie hadden doorgegeven, misschien ook niet.

Maar ik heb wel hoe langer hoe meer het gevoel dat de strijd die ik in 68 mee gestreden heb, nu gewoon netjes opnieuw moet gebeuren.

Beetje spijtig tijdverlies in feite hé, ik doe niet graag alles dubbel :( maar nood breekt wet zeker?

Enfin, wat ik wel geleerd heb is dat overlevering (gesproken woord van de ene generatie naar de andere) in feite toch wel van cruciaal belang is voor een maatschappij.
Zelf ben ik daar nog mee opgegroeid: zover ik me kan herinneren werd het zondagochtendontbijt jarenlang (op onze EIGEN vraag als kinderen) gevuld met "verhalen uit den oorlog". Iets wat mijn even-oude echtgenoot dus nooit heeft te horen gekregen. Het maakt echter wèl een wereld van verschil, kennis en instelling uit hoor.

Werk aan de winkel dus!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Edit.
Laatst gewijzigd door Buyisib op do mar 01, 2007 5:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom, Buyisib.

Mooie naamkeuze. Ik hou van de geur van de bloesems en het rijpe fruit.
Geur van de liefde, zo had ik er nog niet over gedacht. Blij dat je me er attent op maakt. Alvast bedankt.

Ouderdom, ik tel mijn verjaardagen niet meer. Zodoende ben ik de uitkomst verloren.

Een God heb ik niet. Ik kan Buddhisme en Christendom verdedigen. Niet over de hele lijn. De God van Liefde waar Paus Benedictus het over had, visie waar ik mee akkoord kan gaan.

Wens je nog een prettige tijd hier op het forum

Groetjes,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ook welkom Buyisib!

Ik ben trouwens dol op appelmoes.
Ik wilde na dit jaar naar Iran om in een internaat te verblijven waardoor ik de Islam zou leren. Nu wil ik dat echt niet meer..
Een Iraanse vriend van mij, Ferreid., heeft islamitische theologie gestudeerd aan de universiteit van Teheran. Mocht je ooit nog op het onzalige idee komen om daar een jaar te verkwisten kan F. je heel goed uitleggen waarom dat geen goed idee is. Zijn broers zijn bijvoorbeeld in 1986 (oorlog Iran-Irak) door de ayatollahs het mijnenveld ingejaagd nadat ze de sleutel tot het paradijs hadden ontvangen. Dat was een gruwelijke verminkingsdood voor jonge knullen die het leven nog niet eens hadden ontdekt.

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve Buyisib

Ik geloof niet dat ik de beste persoon ben om jou nu te beantwoorden.
Dat laat ik aan Nadia over.
Ik wil je wel vertellen dat religie en een relatie met God iets moet zijn tussen jou en God.
Religie hoort niet opgedrongen worden door je omgeving.
Als je een religie MOET volgen dan is een religie niets waard.
Ik geef je volkomen gelijk dat je geen jaar naar Iran wil gaan, want ik vermoed dat dit een weggegooid jaar zal zijn.
Jouw vrije geest zal naar mijn idee gesmoord worden in allerlei regeltjes en dogma’s , en je zal een jaar lang ongelukkig zijn.
Als je Moslima wil zijn dan kan dat ook in Nederland. Het spijt me dat je negatieve ervaringen gehad hebt wat betreft je stage periode. Dat is naar voor je. Jammer dat jij je hoofddoek niet stiekem af hebt durven doen, zodat je wel die leuke stage plek had kunnen krijgen.

Wat betreft dat jij je ouders geen pijn wilde doen, daar kan ik me volledig inleven.
Zelfs ik op mijn 59 jaar jok nog steeds tegen mijn moeder dat ik naar de kerk ga.
Als kind heb ik me aan de regels van mijn ouders gehouden, en als een schaap gedaan wat ze wilde, maar in mijn geest was ik zo vrij als een vogel en verwierp ik alle regels en dogma’s die de kerk en mijn ouders me oplegde.
Pas toen ik de verpleging in ging, en op kamers kon, kon ik mijn eigen leven indelen en doen wat ik wilde.
Maar zodra ik thuis kwam was ik weer het keurige meisje die zich netjes “tijdelijk” me aan hun regels hield.
Wat ik er mee wil zeggen is, dat om je geestelijk vrij te voelen jij niet je ouders hoeft te vertellen dat twijfelt aan God of Allah.
Je kan ze deze pijn besparen, en zo je eigen een gemakkelijker leven gunnen, door geen gevecht met ze aan te gaan.

Als jij ooit een relatie met God wil, dan komt dat vanzelf.
Besef dat jij Moslima bent omdat je in een islamitisch gezin opgegroeid ben.
Was je in een Christelijk gezin of een Atheïstisch opgevoed, dan had je nu heel anders over God en religie gedacht.
Jouw ouders hebben jou naar hun beste weten opgevoed en je een islamitische opvoeding gegeven omdat ze zelf ook op deze manier groot gebracht zijn. Maar dat wil niet zeggen dat wat ze in hun onschuld en in hun goedheid gedaan hebben, ook de beste manier was om jou groot te brengen.
Vanuit de weinige post die je tot nu toe gemaakt hebt , krijg ik de indruk dat jij een heel intelligent en verstandig meisje bent, en ik zou zeggen, gebruik je verstand en volg je hart door te doen wat je zelf goed vind.

Probeer van af nu je wel vrij te voelen, en de enige die jij tevreden moet stellen ben jijzelf.
Het is jouw leven, en maak er wat van.

Speel tegen de mensen waar jij het voor nodig acht toneel, en volg je eigen weg.

Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Edit.
Laatst gewijzigd door Buyisib op do mar 01, 2007 5:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Ik wilde na dit jaar naar Iran om in een internaat te verblijven waardoor ik de Islam zou leren. Nu wil ik dat echt niet meer..
Iran...is een prachtig land! MIJNS INZIENS mooiste plek op de aardbol!
Perzie is afgeleid van Paradijs (zo noemde de Grieken het huidige Iran: Perzie)!!!

Geloof niet alles wat de media je voorschotelt, er zouden dagelijks homos worden opgehangen, en je zou kogel door je hoofd krijgen als een haar van je hoofd wordt gezien e.d. onzin....

Uiteraard zijn er wel regels zo is bijv. een hoofddoek verplicht (geen burqa of chador, zeker niet in de grote steden). en je mag in het openbaar geen alcohol drinken en zeker niet (negatief) over de regime praten :!: je kent het allemaal wel.....

MITS je geen moeite hebt met deze regels die ook in de Iraanse grondwet zijn vastgelegd....dan kan ik je zeker wel aanradden om daar te gaan studeren.
Als bonus leer je ook de perzische taal (met rijke poezie en literatuur).
Iran kent ook Internationale erkende universiteiten waar studenten met verschillende achtergronden/nationaliteiten er studeren.

Ik ga bijna elke zomer naar Iran....de parken, musea, natuur, klimaat, het eten, de taal/literatuur, de mensen......dat gevoel kan ik niet in woorden beschrijven.

Bekijk deze link: http://conflictiran.blogspot.com/2006/0 ... -life.html

+ Je moet er natuurlijk wel goed over nadenken....want ik heb je met nadruk op gewezen en gezegd: MITS je geen moeite hebt met de normen/waarden en regels die daar worden gehanteerd.
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Edit.
Laatst gewijzigd door Buyisib op do mar 01, 2007 5:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie