Aangenaam ...

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Aangenaam ...

Bericht door Trotse-Moslim »

Ik ben nieuw op deze forum, dus lijkt het mij wel zo beleefd om me eerst voor te stellen, dus bij dezer ...

Aangenaam, ik ben Abdelkarim. Ik ben 24 jaar. Ik ben geboren en getogen in Utreg, ik woon me hele leven in kanaleneiland (een achterstandswijk). Ik voel me in deze buurt veilig en op me gemak. Terwijl ik in dorpen meestal boos of chaga wordt aangekeken, hoe vriendelijk ik ook probeer te kijken. (Want de islam leert elkaar vriendelijk aan te kijken) Vandaar dat ik voorlopig blijf waar ik ben.
Want hier kijken de meeste wel vriendelijk terug :-)

Zoals jullie kunnen zien aan mijn nickname ben ik er trots op dat ik moslim ben. Ik surfde op de site http://www.dutch.faithfreedom.org
ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig). Mede dankzij die site ben ik standvastiger geworden in mijn geloof.

In de islam vind ik liefde en rust. Als je liefde voor God hebt, straal je die liefde ook uit. Waardoor je automatisch liefde krijgt voor je medemens en vice versa. Tegenwoordig is de liefde ver te zoeken merk ik. Mensen die weinig of niet om elkaar geven, mensen die niet rekening houden met elkaars gevoelens, etc.

Nou dat was het zo een beetje.

Als iemand verdere vragen cq. opmerkingen heeft: Brand maar los :-)

Peace, Love & Respect,


Abdelkarim.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Harte Welkom Trotse-Moslim.
Geweldig dat je met ons in discussie wilt gaan.
Bedankt voor je introductie.

Jammer dat je negatieve ervaringen hebt wat betreft dat mensen je boos aangekeken hebben.
Ik kijk altijd heel vriendelijk naar Moslims, dus mij ben je waarschijnlijk nog nooit tegen gekomen.
Je hebt het mis als je zegt dat we op deze site Moslims haten.
Sommige van ons zijn met een Moslim getrouwd, en de meeste van ons hebben wel een of meerdere moslim kennissen of vrienden.
Van haten is er dus geen spraken.
Waar wij het als niet moslims wel over eens zijn is de afkeer die wij voelen voor Islam.
Islam is in onze ogen een onverdraagzame religie en het zou beter zijn geweest als de islam nooit bestaan zou hebben.

Ook fijn dat jouw geloof door deze site gesterkt is.
Als jij Moslim broeders en zusters weet met een zwak geloof, nodig ze dan uit op deze site zodat we ook hun geloof kunnen versterken.


Ik wens jou de zelfde liefde , vrede en respect toe als je ons toewenst.
Dank je wel hiervoor.
Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Hoi trotse moslim, zoals Dutch zegt, ik ben één van diegene die met een moslim is getrouwd. En inderdaad, ik zou vaak ook willen dat de islam niet bestond, dan was het leven voor mij zeker een stuk prettiger.

Ook dan maar welkom. Als je zegt dat je hier al hebt rondgekeken, is het wel raar dat je zegt dat wij een hekel aan moslims zouden hebben en niet aan de islam, is namelijk precies andersom. Verder, zul je dan ook gemerkt hebben, dat het hier hebben van verschillende meningen, niet zo erg is dat je dan verbannen wordt.

Dit in tegenstelling tot andere sites, waar veel moslims zijn, zoals marokko.nl, veel leden van FFI zijn daar verbannen, omdat ze iets te kritische vragen stellen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Welkom trotste moslim.
ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig).
Ik stel voor dat je dan nog eens wat beter op deze site gaat lezen, en bovendien misschien nog een cursus BEGRIJPEND lezen aanvat.

De kritiek die we hier uiten is namelijk gericht op de ideologie die islam heet en waarvan wij denken dat de volgelingen (moslims) juist de slachtoffers zijn.

Heb je een diploma behaald?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom. Ik wens je hier een fijne tijd toe.

Een vriend van me komt ook uit Kanaleneiland. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Re: Aangenaam ...

Bericht door gideong »

Trotse-Moslim schreef:Want de islam leert elkaar vriendelijk aan te kijken
Heb je daar een bron voor ?
Trotse-Moslim schreef: Ik surfde op de site http://www.dutch.faithfreedom.org
ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig). Mede dankzij die site ben ik standvastiger geworden in mijn geloof.
Liegen blijft liegen, beste Trotsemoslim
Trotse-Moslim schreef:Als je liefde voor God hebt, straal je die liefde ook uit. Waardoor je automatisch liefde krijgt voor je medemens en vice versa.
Waarom zijn meer mensen gelukkig in Nederland en waarom wil iedereen weg uit die islamwoestijn denk je ?

Een vriendelijke groet.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Marhaban AbdulKarim,

Prachtige reactie, maar niemand wordt standvastiger in zijn geloof als hij te horen krijgt dat Mohammed een negenjarig kind penetreerde, een moeder en haar kinderen doodde, slaven en krijgsgevangenen in zijn harem had, en beinvloedt werd door Satan.

Met vriendelijke groet,

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Troste Moslim,

Heb je de koran gelezen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Bericht door Buyisib »

Welkom,

Ik ben hier ook nieuw. Hoop dat je veel zult leren op dit forum.

Gegroet!
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom trotse Moslim,

Hoop dat je hier een fijne tijd krijgt.
Je bent wel verkeerd, als je denkt dat wij mensen haten omdat ze Moslim zijn. De ideologoe die Islam noemt zie ik voor mijn part liefst van de wereld verdwijnen. Allah gestuurd w<aar hij thuishoort: In de diepste laag van de hel, ingevrozen in een ijsblok naast zijn collega Lucifer.

Een raad, vraag eens aan de moderator om de privé-informatie waar je zo kwistig mee bent te schrappen. Struinen behoorlijk wat waccos rond op het internet.

Een kreet: Help, moderator. Het wordt gefikst voor je.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Aangenaam ...

Bericht door Monique »

Trotse-Moslim schreef:ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig).
Beste trotse-moslim, ik stel voor dat je eerst (nog eens) de topics hier gaat lezen en dan een nieuwe entree komt maken.
Uit je opmerking blijkt namelijk dat je OF niets gelezen hebt OF er niets van begrepen hebt.

Ik ben echter bang dat trotse-moslim helemaal niet zo trots is want hij heeft na 1 post al de benen genomen?
Amorele atheistische nitwit
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

circe schreef:Welkom trotste moslim.
ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig).
Ik stel voor dat je dan nog eens wat beter op deze site gaat lezen, en bovendien misschien nog een cursus BEGRIJPEND lezen aanvat.

De kritiek die we hier uiten is namelijk gericht op de ideologie die islam heet en waarvan wij denken dat de volgelingen (moslims) juist de slachtoffers zijn.

Heb je een diploma behaald?
Veel diploma's heb ik nog niet op zak. (Ik ben nog maar 24 jaar). Wat voor diploma's bedoeld u verder? Ik heb wel verschillende certificaten, zo heb ik islamologie bestudeerd bij Dar al Ilm in Utrecht (zie www.daralilm.nl) daar heb ik tevens een certificaat van en ik heb in Egypte gestudeerd (daar heb ik ook een certificaat van). Dus mijn kennis is nog gering. Ik lees wel veel boeken (dat is mijn voornaamste hobby).

Ps. Cursus begrijpend lezen hebben we allen gehad op de basisschool meen ik :wink:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Re: Aangenaam ...

Bericht door Trotse-Moslim »

gideong schreef:
Trotse-Moslim schreef:Want de islam leert elkaar vriendelijk aan te kijken
Heb je daar een bron voor ?
Trotse-Moslim schreef: Ik surfde op de site http://www.dutch.faithfreedom.org
ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig). Mede dankzij die site ben ik standvastiger geworden in mijn geloof.
Liegen blijft liegen, beste Trotsemoslim
Trotse-Moslim schreef:Als je liefde voor God hebt, straal je die liefde ook uit. Waardoor je automatisch liefde krijgt voor je medemens en vice versa.
Waarom zijn meer mensen gelukkig in Nederland en waarom wil iedereen weg uit die islamwoestijn denk je ?

Een vriendelijke groet.
Vraag 1: Daar zijn vele overlevering van bekend. Een paar daarvan zijn geciteerd in deze website van een Universiteit in Gent: Bij punt 1, ik citeer letterijk: "Lachen wordt gewaardeerd in de islam. De islam beschouwt het elkaar begroeten met een glimlach zelfs als een vorm van liefdadigheid."

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert27.htm

Vraag 2: Ik heb het al druk genoeg mee om voor mezelf te denken, laat staan voor andere mensen te denken wat hun zouden kunnen denken :P

Vriendelijke vredesgroet terug :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Aangenaam ...

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:Ik ben nieuw op deze forum, dus lijkt het mij wel zo beleefd om me eerst voor te stellen, dus bij dezer ...

Aangenaam, ik ben Abdelkarim. Ik ben 24 jaar. Ik ben geboren en getogen in Utreg, ik woon me hele leven in kanaleneiland (een achterstandswijk). Ik voel me in deze buurt veilig en op me gemak. Terwijl ik in dorpen meestal boos of chaga wordt aangekeken, hoe vriendelijk ik ook probeer te kijken. (Want de islam leert elkaar vriendelijk aan te kijken)
Oh jee, alweer een reli-debiel op dit forum erbij.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Buyisib
Berichten: 67
Lid geworden op: za feb 24, 2007 2:09 am

Re: Aangenaam ...

Bericht door Buyisib »

Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef:Ik ben nieuw op deze forum, dus lijkt het mij wel zo beleefd om me eerst voor te stellen, dus bij dezer ...

Aangenaam, ik ben Abdelkarim. Ik ben 24 jaar. Ik ben geboren en getogen in Utreg, ik woon me hele leven in kanaleneiland (een achterstandswijk). Ik voel me in deze buurt veilig en op me gemak. Terwijl ik in dorpen meestal boos of chaga wordt aangekeken, hoe vriendelijk ik ook probeer te kijken. (Want de islam leert elkaar vriendelijk aan te kijken)
Oh jee, alweer een reli-debiel op dit forum erbij.
Wat vriendelijker reageren mag ook nog wel.
"Elke keer als een kind zegt: 'Ik geloof niet in feeën' valt ergens een kleine fee dood neer."
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Re: Aangenaam ...

Bericht door Trotse-Moslim »

Monique schreef:
Trotse-Moslim schreef:ik merkte dat er veel haat en afkeer is tov. de moslims. (niet zozeer tegen de islam zelf gelukkig).
Beste trotse-moslim, ik stel voor dat je eerst (nog eens) de topics hier gaat lezen en dan een nieuwe entree komt maken.
Uit je opmerking blijkt namelijk dat je OF niets gelezen hebt OF er niets van begrepen hebt.

Ik ben echter bang dat trotse-moslim helemaal niet zo trots is want hij heeft na 1 post al de benen genomen?
Beste Monique,
Hahaha, nee ik had 1 post geplaatst, toen zag ik niemand reageren. Dus ging ik maar ontbijt maken voor mezelf :) Trouwens voor mij hoef je niet bang te zijn hoor, met mij komt alles goed. Als ieder nou gewoon bang voor zichzelf is, horen we het daar al druk genoeg mee te hebben ;)

En het is niet of het 1 of het ander. Maw. het zou erg zwart/wit zijn als ik het niet begreep OF niet goed doorgelezen had. Ik had weliswaar de topic niet doorgelezen, wel de website zelf. Ik had deze topic nog niet 'ontdekt'. Hoe die website bij mij overkwam, dus hoe ik het zelf interpreteerde had ik verwoord. Niet iedereen heeft dezelfde mening cq. interpretatie over dezelfde text.

Vriendelijke vredesgroeten :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Aangenaam ...

Bericht door Iznogoodh »

Buyisib schreef:
Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef:Ik ben nieuw op deze forum, dus lijkt het mij wel zo beleefd om me eerst voor te stellen, dus bij dezer ...

Aangenaam, ik ben Abdelkarim. Ik ben 24 jaar. Ik ben geboren en getogen in Utreg, ik woon me hele leven in kanaleneiland (een achterstandswijk). Ik voel me in deze buurt veilig en op me gemak. Terwijl ik in dorpen meestal boos of chaga wordt aangekeken, hoe vriendelijk ik ook probeer te kijken. (Want de islam leert elkaar vriendelijk aan te kijken)
Oh jee, alweer een reli-debiel op dit forum erbij.
Wat vriendelijker reageren mag ook nog wel.
Laten we onbze nieuwkomer eens een paar dagen volgen en eens kijken of het de zoveelste is van het type Chaimae of Momo of Maroc_21 en zulke dieptrieste degenereetjes.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Linda Danvers schreef:Beste Troste Moslim,

Heb je de koran gelezen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Beste Linda,
Ja. Ik lees de koran en ik begrijp het ook. (En ik had het inderdaad gelezen en begrepen van kaft tot kaft). Ik probeer zoveel mogelijk van de koran te onthouden en ernaar te leven. Het heeft echt mijn ogen geopend en mij het licht laten zien. Ik ben gelukkig met de koran, sterker nog, ik kan niet zonder. Als er geen koran of geen enkele heilige geschrift bestond, zouden de mensen doen waar ze maar zin in hebben. Maar soms weten wij zelf niet wat goed voor ons is. Je kan het vergelijken met een klein kind die het niet leuk vind om naar school te gaan. Maar hij weet nog niet wat het beste voor hem is later.

Het allerbelangrijkste vind ik dat men gelukkig is. Ik heb mijn geluk, gevonden in de koran en dat zou ik voor geen goud willen opgeven.

Met vriendelijke vredesgroet,

Abdelkarim
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef:
Veel diploma's heb ik nog niet op zak. (Ik ben nog maar 24 jaar). Wat voor diploma's bedoeld u verder? Ik heb wel verschillende certificaten, zo heb ik islamologie bestudeerd bij Dar al Ilm in Utrecht (zie www.daralilm.nl) daar heb ik tevens een certificaat van en ik heb in Egypte gestudeerd (daar heb ik ook een certificaat van). Dus mijn kennis is nog gering. Ik lees wel veel boeken (dat is mijn voornaamste hobby).

Ps. Cursus begrijpend lezen hebben we allen gehad op de basisschool meen ik :wink:
Ik heb me altijd afgevraagd wat men op deze universiteit leert.
Bedankt voor de link.
Wat ik me ook afvraag, dat is of je met zo’n studie ook iets voor de Nederlandse samenleving kan betekenen, of doe je zo’n studie alleen voor je eigen plezier, net zoals je bijvoorbeeld een cursus Engels voor je eigen plezier en genoegen doet.

Met alle respect, maar moet een studie niet het doel hebben om je zelf vooruit te helpen in deze maatschappij?
Mijn zonen hadden op jouw leeftijd beide een flinke bul op zak, en konden direct aan de slag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:
Linda Danvers schreef:Beste Troste Moslim,

Heb je de koran gelezen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Beste Linda,
Ja. Ik lees de koran en ik begrijp het ook. (En ik had het inderdaad gelezen en begrepen van kaft tot kaft). Ik probeer zoveel mogelijk van de koran te onthouden en ernaar te leven. Het heeft echt mijn ogen geopend en mij het licht laten zien. Ik ben gelukkig met de koran, sterker nog, ik kan niet zonder. Als er geen koran of geen enkele heilige geschrift bestond, zouden de mensen doen waar ze maar zin in hebben.
Inderdaad, het bewijs is geleverd: Trotse-Moslim is een volkomen kierewiete idioot.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Trotse-Moslim schreef:
Linda Danvers schreef:Beste Troste Moslim,

Heb je de koran gelezen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Beste Linda,
Ja. Ik lees de koran en ik begrijp het ook. (En ik had het inderdaad gelezen en begrepen van kaft tot kaft). Ik probeer zoveel mogelijk van de koran te onthouden en ernaar te leven. Het heeft echt mijn ogen geopend en mij het licht laten zien. Ik ben gelukkig met de koran, sterker nog, ik kan niet zonder. Als er geen koran of geen enkele heilige geschrift bestond, zouden de mensen doen waar ze maar zin in hebben. Maar soms weten wij zelf niet wat goed voor ons is. Je kan het vergelijken met een klein kind die het niet leuk vind om naar school te gaan. Maar hij weet nog niet wat het beste voor hem is later.

Het allerbelangrijkste vind ik dat men gelukkig is. Ik heb mijn geluk, gevonden in de koran en dat zou ik voor geen goud willen opgeven.

Met vriendelijke vredesgroet,

Abdelkarim

Vindt u dat niet-moslims onderdanig zouden moeten zijn aan moslims, terwijl zij een speciale belasting betalen? (Koran: 9:29)

Vindt u dat Joden en Christenen erger zijn dan beesten? (Koran: 8:55)

Vindt u de getuigenis van een vrouw de helft minder waard als die van een man? (Koran: 2:282)

Vindt u seks met kinderden geoorloofd? (Koran: 65:1-4)

Vindt u dat een man het recht heeft zijn vrouw te slaan? (Koran 4:34)

Vindt u dat Moslims Joden en Christenen niet als vrienden zouden moeten nemen? (Koran: 5:51)

Vindt u dat Moslims zacht voor elkander moeten zijn, maar hard voor de ongelovigen? (Koran: 48:29)

Vindt u dat afgodendienaars gedood zouden moeten worden als de heilige maanden voorbij zijn? (Koran: 9:5)

Vindt u dat een vrouw vier getuigen zou moeten vinden, in geval ze verkracht wordt? ( Wat in feite onmogelijk is, waardoor ze in de praktijk veroordeeld wordt voor overspel). (Koran 4:15-16)

Vindt u dat een vrouw gegeseld zou moeten worden als ze overspel pleegt? (Koran 24:2-3)


Vindt u dat mannen seks zouden mogen hebben met slaven? (Koran 23:1-6)


Vindt u dat op diefstal het afsnijden van de hand een gepaste straf is? (Koran: 5:38)


Vindt u dat mensen die geboren zijn als moslim, maar er later andere geloofsopvattingen op nahouden, gedood zouden moeten worden? (Sahieh Al-Boechari vol.9, p.45)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Lodewijk Nasser schreef:Marhaban AbdulKarim,

Prachtige reactie, maar niemand wordt standvastiger in zijn geloof als hij te horen krijgt dat Mohammed een negenjarig kind penetreerde, een moeder en haar kinderen doodde, slaven en krijgsgevangenen in zijn harem had, en beinvloedt werd door Satan.

Met vriendelijke groet,

Lodewijk
Goedenavond Lodewijk,

Gelukkig bestaan daar meerdere meningen over. Ik hoop ooit voor jou dat je ook de andere meningen aanhoort, zodat je weet dat je al die jaren alleen maar misleid bent. Ik had ook de neiging om me hoofd tegen de muur te slaan toen ik erachter kwam dat dat niet DE waarheid is. Maar ach ja, wat voor de ene DE waarheid is, is voor de ander weer een leugen.

Het belangrijkste vind ik dat we elkaars 'waarheden' moeten respecteren.

Ik zou zeggen, als je rechtvaardig tov. jezelf wilt zijn, verdiep je er dan verder in, onderzoek het, vraag het aan islam-kenners, (en niet alleen aan islam-bashers) die kunnen jou er vast wel meer over vertellen ;-)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef: Ja. Ik lees de koran en ik begrijp het ook. (En ik had het inderdaad gelezen en begrepen van kaft tot kaft). Ik probeer zoveel mogelijk van de koran te onthouden en ernaar te leven. Het heeft echt mijn ogen geopend en mij het licht laten zien. Ik ben gelukkig met de koran, sterker nog, ik kan niet zonder. Als er geen koran of geen enkele heilige geschrift bestond, zouden de mensen doen waar ze maar zin in hebben. Maar soms weten wij zelf niet wat goed voor ons is. Je kan het vergelijken met een klein kind die het niet leuk vind om naar school te gaan. Maar hij weet nog niet wat het beste voor hem is later.

Het allerbelangrijkste vind ik dat men gelukkig is. Ik heb mijn geluk, gevonden in de koran en dat zou ik voor geen goud willen opgeven.

Met vriendelijke vredesgroet,

Abdelkarim

Hier ben ik het niet met je eens .
Jij insinueert nu dat mensen die de koran niet lezen , geen moraliteit kennen.
“Doen wat ze willen”
Ik ben er van overtuigd dat de meeste niet moslims geen moord of inbraken, of andere misdaden plegen, omdat ze integer zijn , en van uit hun innerlijk zelf weten wat goed en kwaad is.
De koran weerhoud veel moslims er niet van, van het plegen van onwettige zaken.
Hoeveel misdaden worden er niet gepleegd in de naam van Allah.
Hoeveel Marokkaanse moslim jongeren ontsporen er niet, en plegen wel inbraken of doen andere in mijn ogen slechte dingen.

Ik ben van mening dat er in de koran opgeroepen word tot haat. Haat tegen de joden en Christenen, en haat tegen ongelovigen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dank Trotse Moslim,

Ik wil geen etiketten-discussie voeren. Mijn strategie is vrij eenvoudig; ik laat het liefst moslims zelf aan het woord.

Het gaat mij om de inhoud. Bovenstaande citaten heb ik zelf uit de Koran gehaald; het onverandelijke woord van God.


Ik heb de Koran gebestudeerd en kan met een zekerheidsgrenzende waarschijnlijkheid stellen dat er niks Goddelijks aan zit.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Lodewijk Nasser schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Linda Danvers schreef:Beste Troste Moslim,

Heb je de koran gelezen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Beste Linda,
Ja. Ik lees de koran en ik begrijp het ook. (En ik had het inderdaad gelezen en begrepen van kaft tot kaft). Ik probeer zoveel mogelijk van de koran te onthouden en ernaar te leven. Het heeft echt mijn ogen geopend en mij het licht laten zien. Ik ben gelukkig met de koran, sterker nog, ik kan niet zonder. Als er geen koran of geen enkele heilige geschrift bestond, zouden de mensen doen waar ze maar zin in hebben. Maar soms weten wij zelf niet wat goed voor ons is. Je kan het vergelijken met een klein kind die het niet leuk vind om naar school te gaan. Maar hij weet nog niet wat het beste voor hem is later.

Het allerbelangrijkste vind ik dat men gelukkig is. Ik heb mijn geluk, gevonden in de koran en dat zou ik voor geen goud willen opgeven.

Met vriendelijke vredesgroet,

Abdelkarim

Vindt u dat niet-moslims onderdanig zouden moeten zijn aan moslims, terwijl zij een speciale belasting betalen? (Koran: 9:29)

Vindt u dat Joden en Christenen erger zijn dan beesten? (Koran: 8:55)

Vindt u de getuigenis van een vrouw de helft minder waard als die van een man? (Koran: 2:282)

Vindt u seks met kinderden geoorloofd? (Koran: 65:1-4)

Vindt u dat een man het recht heeft zijn vrouw te slaan? (Koran 4:34)

Vindt u dat Moslims Joden en Christenen niet als vrienden zouden moeten nemen? (Koran: 5:51)

Vindt u dat Moslims zacht voor elkander moeten zijn, maar hard voor de ongelovigen? (Koran: 48:29)

Vindt u dat afgodendienaars gedood zouden moeten worden als de heilige maanden voorbij zijn? (Koran: 9:5)

Vindt u dat een vrouw vier getuigen zou moeten vinden, in geval ze verkracht wordt? ( Wat in feite onmogelijk is, waardoor ze in de praktijk veroordeeld wordt voor overspel). (Koran 4:15-16)

Vindt u dat een vrouw gegeseld zou moeten worden als ze overspel pleegt? (Koran 24:2-3)


Vindt u dat mannen seks zouden mogen hebben met slaven? (Koran 23:1-6)


Vindt u dat op diefstal het afsnijden van de hand een gepaste straf is? (Koran: 5:38)


Vindt u dat mensen die geboren zijn als moslim, maar er later andere geloofsopvattingen op nahouden, gedood zouden moeten worden? (Sahieh Al-Boechari vol.9, p.45)
Vraag 1:
'Onderdanig' is verkeerd verwoord. Kijk naar de arabisch text zou ik zeggen (sagirun) en laat het vertalen dmv. bijv. een woordenboek.

Ik vind het juist coulant dat niet-moslims minder 'belasting' mogen betalen dan moslims, in islamitisch-landen. (Dit is overigens in geen enkele islamitisch-land meer van kracht, voor zover ik weet).

Vraag 2:
Dit is de vertaling van de text 8:55:
"Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven".

Ik zie hier nergens Joden staan, dat is slechts een 'interpretatie' van de text die door niet-moslims is verzonnen, om de moslims daarop te bekritiseren.

Ik bedoel, als een Jood de Thora als DE waarheid ziet, dan verwerpt hij zijn waarheid toch niet? Sterker nog, de Thora wordt ook door de moslims van origine gezien als DE waarheid evenals de evangelieen.

Vraag 3:
Ja, als je dit leest begrijp je ook waarom: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijke ... erschillen

Vraag 4:
Ja.

Vraag 5:
Neen, ga maar meer kennis opdoen wat ze ermee bedoelen ipv. het klakkeloos overnemen van islam-bashers. Er zijn tig ahadiths die vertellen hoe liefdevol je voor je vrouw moet zijn en dat je haar niet mag slaan, etc.

Op de volgende site van een universiteit staat de uitleg van de desbetreffende vers omtrent 'fysiek geweld tegen vrouwen en gehoorzaamheid (vers 4:34 deel 2): http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bo ... htm#geweld

Ook als je gaat rondsurfen in bijv. wikipedia, kan je lezen dat ze niet dat slaan ermee bedoelen.

Vraag 6:
Ik vind dat je iedereen als vriend zou moeten kunnen nemen, de koran bevestigd dat ook, dmv. de vers die ik hieronder geciteerd heb.

Je moet je weer eerst beter verdiepen in het arabisch voordat je weet wat je "vertaalt", daar staat dat je hen niet als 'Wali' moet nemen? En betekent wali letterlijk 'vriend'? Neen!

Het lijkt erop dat je al deze texten laat vertalen door anti-islamieten.

Sterker nog, dit is een vers die tegenspreekt wat jij zegt:
49:13. O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen.

Vraag 7:
Neen, dat was hoe het vroeger was. Want als je in diezelfde vers de volgende zin leest, dan zie je dat er staat dat zij zo zijn beschreven in de Thora en de Evangelie.

Vraag 8:
Weet je wanneer die vers was nedergezonden en voor welke volk en in welke tijd? (nl. in oorlogstijd). Er was een bepaalde verdrag met de ongelovigen overeengekomen die in de verzen daarvoor en daarna uitgelegd wordt. Dus aub. alvorens de koran te bekritseren eerst het hele context weten wat ermee precies mee bedoeld wordt.

Vraag 9:
Er staat niet wanneer een vrouw verkracht wordt, maar wanneer een getrouwde vrouw ontucht pleegt. En hetzelfde straf hangt de man boven het hoofd als hij ontucht pleegt lezen we in 4:16.

Ik citeer: 4:15 "En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
4:16: En als twee temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Vraag 10:
Weer wordt er niet over verkrachten gesproken maar over ontucht plegen.

Maar waarom heb je het WEER expliciet alleen over de vrouw, terwijl er letterlijk staat in 24:2 : "Geselt iedere echtbreekster en echtbreker ... "

Vraag 11:
Ik lees nergens daar over 'slaven'. Alleen over hetgeen wat hun rechterhand bezit en ik kan niet bevestigen noch ontkennen dat daarmee slaven bedoeld wordt, vandaar dat ik niet op iets kan ingaan waar ik zelf geen kennis over heb.

Vraag 12:
Ja, lees de statistieken maar erop na. Hoeveel diefstallen er plaats vinden in NL en hoeveel diefstallen er plaatsvinden in bijv. Saudi-Arabie. Door wat zou dat komen denk je? Er staat erbij: ..."Een voorbeeldige straf." Jazeker :lol:

Vraag 13:
Ik kan die ahadith niet terugvinden.
Kan je zeggen in welke boek en in welke ahadithnr. dat staat?
Dus de notatie hoort dan als volgt te gaan:
Volume 9? Boek ... Hadithnr. ...

Trouwens over die laatste vraag is het niet zo dat een horde barbaren achter hem/haar aan mag rennen om hem/haar te doden. Dit mag expliciet via een islamitische rechtbank gaan (waar de sharia wordt gehanteerd), dus in een islamitische land. En met de benodigde getuigen, met zijn/haar verdediging cq. weerwoord, etc. Dus dat er voorheen een hele rechtsgang aan orde komt.

Dat geldt overigens voor alle straffen binnen de islam, dat niet zomaar iedereen die 'straf' mag geven. Maar alleen de mensen die daartoe bevoegd zijn, dus net als een rechter.

Nou hopende jou vragen voldoende te hebben beantwoord, als je nog openstaande vragen hebt zie ik ze graag tegemoet :)

Met vriendelijke groeten,

Abdelkarim Lizio

bron: http://www.kuran.gen.tr/?x=s_main&kid=11
Laatst gewijzigd door Trotse-Moslim op wo jul 25, 2007 11:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Plaats reactie