Hallo allemaal

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Afbeelding
en waar staat dan dat ze zwakker zijn dat mze minder intelligent zouden zijn en dat ze bescherming nodig hebben????/
Precies, nergens!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nelly schreef:In de koran staat wel dat je je vrouw mag slaan als je wil.Fisiek zijn vrouwen wel zwakker,maar mentaal niet,daar moet je aan denken en je hebt geen man nodig om je te beschermen
Met slaan bedoelt men een kleine tikje. Je mag de vrouw namelijk niet slaan in het gezicht noch op de gevoelige plekken en het mag geen bloedingen en botbreuken oplopen. Een kleine tikje dus!


Bovendien mag een man je niet zonder een geldige reden slaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Afbeelding
en waar staat dan dat ze zwakker zijn dat mze minder intelligent zouden zijn en dat ze bescherming nodig hebben????/
Precies, nergens!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gefrustreerd?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Nelly schreef:In de koran staat wel dat je je vrouw mag slaan als je wil.Fisiek zijn vrouwen wel zwakker,maar mentaal niet,daar moet je aan denken en je hebt geen man nodig om je te beschermen
Met slaan bedoelt men een kleine tikje. Je mag de vrouw namelijk niet slaan in het gezicht noch op de gevoelige plekken en het mag geen bloedingen en botbreuken oplopen. Een kleine tikje dus!


Bovendien mag een man je niet zonder een geldige reden slaan.
Alweer vet gelogen Cahimae.
Mijn hemel wat kom jij diep in de hel.
Echt in de fundamenten ervan.......

Maar ook deze discussie is al -tig keer met jou gevoerd en als een echte forumtrol kom je iedere keer weer terug met dezelfde onzin.

Je zoekt het maar uit.

maar liegen kun jij echt alsof je het hebt uitgevonden.
(Maar ja: liegen is hallal....)
Laatst gewijzigd door Thomas op wo mar 14, 2007 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Gefrustreerd mannetje. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Nelly,

Welkom op het forum.

Vrouwonvriendelijkheid/discriminatie tegen vrouwen heet seksisme en niet racisme.

Ik ben uiteraard blij dat je hier tegen bent.

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Gefrustreerd mannetje. :D
In plaats van te weerleggen ga je gewoon weer schelden.
Dus nogmaals de vraag: waar baseer jij dat op.
Of dien me fatsoenlijk van repliek of baseer je mening dat ik gefrustreerd ben eens op feiten.

feit (het ~, ~en)
1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat => feitelijkheid, waarheid
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae,ze slaan hun vrouwen niet in het gezicht om geen gezichtsverlies te hebben.Een vriendin van mijn moeder was met een moslim getrouwd en ze had overal op haar lischaam blauwe plekken,maar niet op haar gzicht.En toen ze een eer buiten mocht(heel raar of zelden)Speelden ze het gelukkige familietje.
Dus stop a.u.b. met liegen?
Fiona
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 08, 2007 10:28 pm
Locatie: A planet called world

Bericht door Fiona »

Chaimae schreef:Face it. De vrouwen zijn gewoon zwakker dan de man en hebben bescherming nodig van de man.
Chaimae, wat moet jij toch een vreselijk laag zelfbeeld hebben van jezelf. Het is gewoon schrijnend dat je dat werkelijk kan geloven.
Ik zou zeggen: Face it. De Islam is gewoon vrouwonvriendelijk en seksistisch.
Het is een godsdienst, uitgevonden door mannen en ten voordele van mannen.
En eerlijk, een man moet mij zelfs geen 'tikje' proberen te geven (het is trouwens niet eent tikje maar effectief slaan, als je het in de arabische versie gaat lezen. Ik zou je aanraden je eerst te informeren alvorens waanzin te gaan verdedigen) want ik geef hem dat 'tikje' dubbel zo hard terug. Staat er ergens in de Koran dat vrouwen mannen dat 'tikje' mogen geven?
I repeat, Chaimae, face it...
Prisons are built with stones of Law, Brothels with bricks of Religion.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Zo zie je dat ik niet de enigste ben dat de waarheid onder ogen zie chaimae,Nu moet jij dat ook doen!!!
Fiona
Berichten: 50
Lid geworden op: do mar 08, 2007 10:28 pm
Locatie: A planet called world

Bericht door Fiona »

Met al dit discussieren ben ik het al bijna vergeten...
Ik ben hier nog niet zo lang, maar ik zou zeggen: welkom, Nelly! Het is echt een fijn forum!
Knock yourself out
Prisons are built with stones of Law, Brothels with bricks of Religion.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Fiona schreef:Met al dit discussieren ben ik het al bijna vergeten...
Ik ben hier nog niet zo lang, maar ik zou zeggen: welkom, Nelly! Het is echt een fijn forum!
Knock yourself out
Thanks,je lijkt me eem leuke meid!!!
xxx :D
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Volgens de Hadith stond Mohammed het gewoon toe om vrouwen te slaan.

Hij verbood het eerst maar zodra Oemar klaagde kwam hij met een openbaring dat het gewoon mocht.

Aboe Dawoed: Boek 11, Nummer 2139
Verteld door Mu'awiyah al-Qushayri:

Ik ging naar de apostel van Allah en vroeg hem: 'Wat beveel je aan over hoe we onze vrouwen moeten behandelen?' Hij antwoordde: geef ze te eten wat je jezelf te eten geeft, kleed ze zoals jezelf kleedt, sla ze niet, en ga niet tegen ze tekeer.

Aboe Dawoed Boek 11, Nummer 2141:
verteld door Abdullah ibn AbuDhubab:

Iyas ibn Abdullah ibn AbuDhubab deed verslag van de volgende uitspraak van de apostel van Allah: Sla Allahs dienstmaagden niet, maar toen Umar bij de Apostel van Allah kwam en zei: Vrouwen worden aangemoedigd tegen hun echtgenoten gaf de profeet toestemming ze te slaan. Daarop kwamen veel vrouwen bij de familie van de apostel van Allah met klachten over hun echtgenoot. Hierom zei de apostel van Allah: Veel vrouwen komen bij Mohammeds familie om te klagen over hun man. Dat zijn niet de besten onder jullie.

Aboe Dawoed: Boek 11, Nummer 2142:
Verteld door Umar ibn al-Khattab:

De profeet zei: Een man zal niet worden gevraagd naar de reden waarom hij zijn vrouw slaat.

Bukhari Volume 7, boek 72, Nummer 715
Verteld door 'Ikrima:

Rifa'a verstootte zijn vrouw, waarna 'AbdurRahman bin Az-Zubair Al-Qurazi met haar trouwde. 'Aisha zei dat de vrouw, die een groene sluier droeg, tegen haar (Aisha) klaagde over haar echtgenoot, (en ze toonde haar een groene plek op haar huid, veroorzaakt door slagen). In die tijd steunden de vrouwen elkaar, dus toen Allahs profeet kwam, zei Aisha: "Ik heb nog nooit een vrouw zo zien lijden als de gelovige vrouw. Kijk! Haar huid is nog groener dan haar kleren!"

Toen 'AbdurRahman hoorde dat zijn vrouw bij de profeet was geweest, kwam hij met twee zonen van een andere vrouw. Ze zei: 'Bij Allah! Ik heb hem geen kwaad gedaan, maar hij is impotent, en hij is net zo nutteloos als dit.", terwijl ze de franje van haar kleding liet zien.
'Abdur-Rahman zei: "Bij Allah, o Allahs apostel! Ze liegt! Ik ben heel sterk en kan haar bevredigen, maar ze is ongehoorzaam en wil terug naar Rifa'a".
Allahs apostel ze tegen haar: 'Als dat je bedoeling is, weet dan dat het wettelijk verboden is om met Rifa'a te hertrouwen tenzij Abdur-Rahman geslachtsgemeenschap met je heeft gehad."
Toen zag de profeet de twee jongens met 'Abdur-Rahman en vroeg hem: "Zijn dit je zonen?" Daarop antwoordde 'AbdurRahman: "Ja." De profeet zei: "Je beweert wat je beweert (nl. dat hij impotent is)? Maar bij Allah, deze jongens lijken op hem zoals een kraai lijkt op een kraai."


Je mag dus als man je vrouw bont en blau slaan, maar als vrouw mag je niet beweren dat je man impotent is als hij kinderen heeft uit een eerder huwelijk. Alsof een man niet later in zijn leven impotent kan worden.

Volgens de Sahih Hadith mag slaan gewoon en hard ook.

Mohammed sloeg Aisha en niet zachtjes. Dat blijkt uit de volgende Hadith.

Dit is een erg lange hadith dus ik vertaal hier het relevante fragment. Mohammed sloeg Aisha nadat zij had toegegeven dat ze hem een keer stiekem was gevolgd.

Moslim boek 4 nummer 2127 (fragment)
Hij sloeg me op mijn borst, wat mij pijn deed en hij zei toen:
"Dacht je dat Allah en zijn apostel je onrechtvaardig zouden behandelen?"
Ze zei: "Wat de mensen verbergen Allah zal het weten.

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 4.smt.html

Mohammed stond Aboe Bakr toe om Aisha te slaan nadat ze getrouwd waren.

Moeslim Boek 9, Nummer 3506 (fragment)

Hij (Hadrat Oemar) zei; Ik zou graag iets willen zeggen dat de profeet aan het lachen zal maken and dus zei hij:
"Boodschapper van Allah, Ik zou graag willen dat je de manier waarop ik de docher van Khadija had behandeld toen ze me om geld vroeg en ik opstond en haar op haar nek sloeg. "
Allahs booschapper lachte en zei:
"Ze zitten om mij heen zoals je ziet en vragen me om extra geld.
Aboe Bakr stond toen op en ging naar Aisha en gaf haar een klap met de vlakke hand op haar nek en Oemar stond op en ging voor Hafsa staan en sloeg haar met de vlakke hand terwijl hij zei:
"Jij vraagt Allahs boodschapper om wat hij niet bezit."
Zij zeiden: "Bij Allah wij vragen Allahs boodschapper niet om iets wat hij niet bezit. "


http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 9.smt.html

Mohammed vond het niet alleen grappig dat Oemar zijn vrouw sloeg; hij moedigde zijn schoonvaders aan om zijn vrouwen te slaan. Vervolgens werden zijn vrouwen ook geslagen door hun vaders.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Hallo Nelly, welkom! Vandaag al twee nieuwe forumleden, en dan wel twee intelligente vrouwen! Ben zelf ook nog niet zo lang hier, maar ben er wel redelijk vaak.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dank u voor het compliment,ik hoop nog veel van je te horen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Van harte welkom op dit forum Nelly ! Hopelijk krijg je het hier naar je zin.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dank je Dutch,ik wil gewoon zeggen dat ik enorm naar je opkijk als ik lees wat je allemaal hebt meegemaakt en je coms zijn fantastisch.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ha die Nelly!

Vertel eens, zing jij ook duetjes?

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Polleke schreef:Ha die Nelly!

Vertel eens, zing jij ook duetjes?

Mvg, Polleke
Hoe bedoel je Polleke? :oops:
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Nelly schreef:
Polleke schreef:Ha die Nelly!

Vertel eens, zing jij ook duetjes?

Mvg, Polleke
Hoe bedoel je Polleke? :oops:
Oh, ik dacht even dat je de Nelly was... :shock:
Dan wil graag een handtekening!

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

heeeeyy nelly :)

welkom hier en veel plezier :D hoop veel van je te horen enzo

chaimae... nog 1 keer... waarom zijn vrouwen minder dan mannen??
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Ik zie dat er weer half word geciteerd.....
Dacht je nou echt dat je hiermee weg zou komen...
1 Korintiërs 11:3: "Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus."
Laten we is kijken wat er verder staat.(1korintiers 11;10-16)

Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking

Hierin staat duidelijk dat de Vrouw niks is zonder haar man en dat de Man niks is zonder de Vrouw....Ze zijn dus gelijk
Kolossenzen 3:18: "Vrouwen, erken het gezag van uw man, zoals past bij uw verbondenheid met de Heer
maar wat saat er verder

21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.
Kolossenzen 3:18: "Vrouwen, erken het gezag van uw man, zoals past bij uw verbondenheid met de Heer."
Kolossenzen 3;18-23
18 Vrouwen, erken het gezag van uw man, zoals past bij uw verbondenheid met de Heer. 19 Mannen, heb uw vrouw lief en wees niet bitter tegen haar. 20 Kinderen, gehoorzaam je ouders in alles, want dat is de wil van de Heer. 21 Vaders, vit niet op uw kinderen, want dat maakt ze moedeloos. 22 Slaven, gehoorzaam uw aardse meester in alles, niet met uiterlijk vertoon om bij de mensen in de gunst te komen, maar oprecht en met ontzag voor de Heer

er staat ;Erken het Gezag van de Man...Er staat nergens dat de man beter of slechter is als de vrouw...


Dus hou alsjeblieft op met het half citeren van versen....
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Welkom hier, Nelly. Veel lees- en postplezier. :lol:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Alba schreef:Welkom hier, Nelly. Veel lees- en postplezier. :lol:
Thanks,ik denk dat ik mij hier nog heel fel ga amuseren.
xxx :D
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nelly
Thanks,ik denk dat ik mij hier nog heel fel ga amuseren.
Daarvan mag je zeker zijn Nelly. Wie hier eenmaal post blijft komen ! Hierbij ben je gewaarschuwd, Dutch FFI kan verslavend werken. Het hoofd koel houden dus... 8)
Plaats reactie