effe voorstellen,

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:ik heb al deze kritiek al gekregen dus tis niet zo da ik bij 'de neus ben genomen' ik wéét dat muziek haram is,ik wéét dat hoofddoek verplicht is, ik wéét dat afspraak me een man zonder maghrib haram is,ik wéét da allemaal en toch verander da niks aan mijn mening..
hoe graag jullie dat ook willen.DIt word te veel een spel van wie heeft gelijk maar heb opt moment even ni zoveel tijd om op je tekst ivm sexuele rechten enzo in te gaan ..
ik hoop da ik straks nog even tijd heb om een goed antwoord te schrijven.

xxx
Lieverd,

Als jij je vrijwillig in een sekte wilt begeven waar je als vrouw ongelijk wordt behandeld, waar je eventueel vet slaag kunt krijgen van je (toekomstige) man als hij daar zin in heeft, waar je te allen tijde klaar moet liggen voor hem om sex te hebben (en geen hoofdpijn kan je redden). Als je tegen alle bewijzen en adviezen in toch je toekomst wilt vergooien kunnen wij dat toch niet tegenhouden.

Realiseer je wel dat 75% van alle bekkerde moslima's binnen 3 jaar weer terug is in de echte wereld.....

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:
ajax schreef:Dat de Islam erfenisrecht geeft aan een vrouw is bijzonder.

Dat is helemaal niet bijzonder.
Man en vrouw zijn gelijk dus als er wordt geerft is het allebei 50%
En niet zoals in de koran: de vrouw erft de helft van wat een man erft.
Kom nou toch!!!!


In de Bijbel staat dat een vrouw helemaal geen erfenis krijgt.
Niet luisteren naar deze haters maar naar je Hart.
ALS dat in de bijbel zou staan (en dat weet ik inet maar je krijgt vast antwoord) verandert dat nog niets aan die onzinnige stelling in de koran.

Even voor Souhaila zodat ze weet dat ik het niet uit mijn duim zuig:


Koran 4: 11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.
Dan moet je terugswitchen 1400 jaar en bekijk de situatie want achteraf lullen helpt niet.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

ajax schreef:Dat de Islam erfenisrecht geeft aan een vrouw is bijzonder.
In de Bijbel staat dat een vrouw helemaal geen erfenis krijgt.
Niet luisteren naar deze haters maar naar je Hart.
O ja? De eerste vrouw van Mohammed zat in de handel. Zij had alles geerfd van haar ouders. Ze was ook directeur.

Voor de komst van de islam waren vrouwen in Mekka dus beter af. Ze hoefden ook niet te concurreren met talloze seksslavinnen. Voor de heren moslims was de vrouw niks meer dan een hoer.

Daarnaast is het islamitisch familierecht niks meer dan een aangepaste versie van het Oost-Romeins staatsrecht.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef:
Thomas schreef:
ajax schreef:Dat de Islam erfenisrecht geeft aan een vrouw is bijzonder.

Dat is helemaal niet bijzonder.
Man en vrouw zijn gelijk dus als er wordt geerft is het allebei 50%
En niet zoals in de koran: de vrouw erft de helft van wat een man erft.
Kom nou toch!!!!


In de Bijbel staat dat een vrouw helemaal geen erfenis krijgt.
Niet luisteren naar deze haters maar naar je Hart.
ALS dat in de bijbel zou staan (en dat weet ik inet maar je krijgt vast antwoord) verandert dat nog niets aan die onzinnige stelling in de koran.

Even voor Souhaila zodat ze weet dat ik het niet uit mijn duim zuig:


Koran 4: 11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.
Dan moet je terugswitchen 1400 jaar en bekijk de situatie want achteraf lullen helpt niet.
Nee, dat is weer zo'n onzinnige reactie ajax.
De koran is onveranderlijk en onfeilbaar.
Het laatste en enige juiste boek.
Gezonden door allah.

De koran mag niet worden verandert. Dus gaan we dat ook niet doen als jou dat zo uitkomt...... Je gaat toch niet allah afvallen????
Laatst gewijzigd door Thomas op wo apr 18, 2007 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Welkom hier Souhalia,

Leuk dat je met ons in discussie wil gaan !
We hopen veel van je te leren ! Heb je je ouders al verteld dat je moslima wilt worden ? Hoe reageerden ze daarop ?

Liefs,
Katie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:
ajax schreef:
Thomas schreef: ALS dat in de bijbel zou staan (en dat weet ik inet maar je krijgt vast antwoord) verandert dat nog niets aan die onzinnige stelling in de koran.

Even voor Souhaila zodat ze weet dat ik het niet uit mijn duim zuig:


Koran 4: 11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.
Dan moet je terugswitchen 1400 jaar en bekijk de situatie want achteraf lullen helpt niet.
Nee, dat is weer zo'n onzinnige reactie ajax.
De koran is onveranderlijk en onfeilbaar.
Het laatste en enige juiste boek.

de koran mag niet worden verandert. Dus gaan we dat ook niet doen als jou dat zo uitkomt......
N.O.T.
Wij zijn de christenen dan ook niet tig keer de bijbel veranderen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef: Wij zijn de christenen dan ook niet tig keer de bijbel veranderen.
Wat heeft dat er mee te maken?
We hebben het hier over de islam.

En voor jou info: de bijbel zal mij aan mijn anus oxideren.
Ik geloof in beide boeken niet.

Maar waarom jij altijd de bijbel erbij moet halen om je gelijk in de koran aan te tonen is mij een raadsel.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Wij zijn de christenen dan ook niet tig keer de bijbel veranderen.
Tja, maar de bijbel is niet gewijzigd, zoals historisch onderzoek van "ongelovige" wetenschappers zelf heeft uitgewezen.

Overigens, de koran zegt zelf dat de bijbel een betrouwbare bron is:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7741
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

hej kati,

neen ik heb mijn ouders nog niet verteld dat ik moslima wil worden.
Omdat ik weet dat het hun gaat kwetsen en teleurstellen.Toch ben ik me er van bewust dat ik het hun uiteraard ga moeten vertellen op een dag ,maar ook al ben ik 100% zeker van mijn keuze en sta ik 100% achter 'mijn' geloof, het is niet makkelijk om al op voorhand te weten dat je je ouders gaat teleurstellen..

@ thomas : ja tis goed, als jij het een sekte vind is dat goed voor jou.
IK ben degene die moslima wil worden,dus ik moet alles kunnen accepteren he , jij niet..

xxx *souhaila*
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:hej kati,

neen ik heb mijn ouders nog niet verteld dat ik moslima wil worden.
Omdat ik weet dat het hun gaat kwetsen en teleurstellen.Toch ben ik me er van bewust dat ik het hun uiteraard ga moeten vertellen op een dag ,maar ook al ben ik 100% zeker van mijn keuze en sta ik 100% achter 'mijn' geloof, het is niet makkelijk om al op voorhand te weten dat je je ouders gaat teleurstellen..

@ thomas : ja tis goed, als jij het een sekte vind is dat goed voor jou.
IK ben degene die moslima wil worden,dus ik moet alles kunnen accepteren he , jij niet..

Ok Prima.
Sterkte meis.


xxx *souhaila*
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Welkom op Faithfreedom Souhaila!

Ik vind het sowieso tof dat je je wilt verdiepen in een religie, alvorens je je gaat bekeren. Goed van je dat je in ieder geval in discussie wilt met kafirs, en ik hoop daarom dat wij jou ook wat kunnen bijbrengen wat de werkelijke inhoud van de koran is. Misschien kun jij ons daarop wat uitleggen over ayaat waar wij nog wat vraagtekens bij hebben staan :wink:

Veel forumplezier!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:ik vind dat een godsdienst draait om het woord van god,en het woord van god blijft onveranderd,daar moeten andere mensen geen aanpassingen aan doen.Maar zoals ik zei das ieder zijn mening.
Beste Souhaila,

Hoe weet jij dat de Koran van God komt?
Wat heeft jou daarvan overtuigd?
de onderwerpen waarmee ik het wat moeilijk had in het begin is polygamie,en dat alleen moslims het paradijs betreden,want doordat ik een bekeerlingen ben en mijn ouders dus geen moslim zijn , vond ik deze gedachte echt heel erg.. :?
Waarom heb je daar nu geen moeite meer mee?
Er zijn idd onderwerpen waar ik wat problemen mee heb zoals dat van die slaven enzo,maar dat is over vroeger.we leven nu toch ni in een maatschappy waar slaven zijn enzo? dus waarom moet dat de reden zijn dat ik me 'tegen de Islam ga verzetten'
Je hebt dus geen probleem met een boek dat stelt dat God heeft gezegd dat het okee is om andere mensen als slaaf te houden?

Vind jij dat soldaten in oorlogstijd vrouwen tot slaaf mogen maken en daar seks mee mogen hebben? In de Koran staat dat dit mag. vind jij dit een Goddelijke boodschap?


Koran 33:50 O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Bezittingen van de rechterhand zijn slaven.


gelijkheid van mannen en vrouwen
De Nederlandse grondwet verbied discriminatie op basis van sekse.

Koran


recht op veiligheid,geborgenheid en levensonderhoud

'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)

Dit betekent dat haar echtgenoot voor haar moet zorgen: hij moet voor haar fysische veiligheid instaan en hij moet instaan voor haar financiële zekerheid (voorzien in woonst, kledij, voeding, medicijnen enz) - ook als de vrouw zelf werkt en zelf een vermogen of een inkomen heeft. In samenhang hiermee, is het erfdeel van een dochter in de Islam kleiner dan dat van een zoon. Immers, de dochter mag het geld dat zij erft volledig voor zichzelf houden terwijl de zoon ervan moet besteden voor zijn familie, zijn vrouw, zijn kinderen enz.
De man is er ook toe gehouden zijn vrouw attent en liefdevol te behandelen.

Gelijkheid mannen en vrouwen
Westerse rechtsystemen: gelijke rechten voor mannen en vrouwen

Vrijheid van meningsuiting
Vrijheid van meningsuiting is een grondrecht in Westerse samenlevingen.

Recht op onderwijs
De staat betaalt onderwijs tot 16 jaar ongeacht sekse en inkomen van de ouders. Middelbaar onderwijs is gratis voor kinderen tot en met 18 wiens ouders weinig verdienen. Voor jongeren met weinig geld die willen gaan studeren zijn er allerlei regelingen en tegemoedkoming ongeacht sekse.

Politieke Rechten
Westerse rechtsystemen: Vrouwen hebben net als mannen:
actief en passief stemrecht. Vrouwen kunnen rechter worden. Vrouwen bestuurdelijke functies als Wethouder, Burgemeeester, Provinciaal bestuurder, Minister, Minister-president of staathoofd worden.

Seksuele rechten
Westerse rechtsystemen verbieden verkrachting en seksueel misbruik van iedereen ongeacht sekse, leeftijd en burgelijke staat.

Afspraken over seksuele bevrediging maken volwassen mensen die vrijwillig een relatie aangaan onderling.

Economische rechten
Westerse rechtsystemen kennen vrouwen recht op gelijke betaling toe. De Nederlandese staat verstrekt bijstanduitkeringen aan mensen ongeacht sekse die zichzelf niet kunnen onderhouden en die geen partner hebben die hen kan onderhouden mits zij zich aan bepaalde afspraken houden.

Ik vind zelf dat bijstand en WW niet zouden moeten afhangen van het hebben van een partner maar van de bereidheid om een werk te zoeken en diens kansen op werk te vergroten.

Niettemin vrouwen en mannen hebben gelijkelijk recht om in hun onderhoud te voorzien en eventueel door de staat geholpen te worden.

Recht op veiligheid, geborgenheid en levensonderhoud
In Westerse landen horen echtgenoten/partners ongeacht sekse diens geliefde te onderhouden als die dat nodig heeft. Iemand zonder betaalt werk die een partner met inkomen heeft wordt gekort of diens uitkering of krijgt er geen. Dat zou niet kunnen als echtgenoten/partners niet geacht werden elkaar te onderhouden. Het maakt niet uit of de verdienende partner een man of een vrouw is en of de werkloze partner een man of een vrouw is. Men verwacht dat de meervermogende partner diens geliefde financieel bijstaat.

Ik zie geen superieure rechten van de Islam ten op zichte van het Westen. Sterker nog, zowel de vrouw als de man heeft meer rechten. Een werkloze man hoort immers ook door zijn werkende of vermogende echtgenote onderhouden te worden.

Dat is overigens ook de reden dat huwelijken in Nederland in gemeenschap van goederen zijn als je niet onder huwelijkse voorwaarden trouwt. Echtgenoten delen in principe alles met elkaar. Het goede en het slechte; voor en tegenspoed.

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

linda,

heb op het moment niet veel tijd dus wil even gwn snel reageren op
je vraag waarom ik nu geen (of minder) problemen meer heb met die onderwerpen nl polygamie en wie het paradijs betreedt.

Polygamie : dit kan alleen gebeuren met toestemming van de eerste vrouw en ook op voorwaarde dat hij al de vrouwen hetzelfde kan bieden.door het feit dat ik eventueel mijn toestemming zou moeten geven maakt me al iets geruster en bv als ik later van plan ben om te trouwen zou ik ook eerst mijn man zijn mening vragen ivm polygamie.
Het komt nog wel voor maar niet zo veel. Toch ben ik me er van bewust dat dit nog gebeurd en ik denk ni da ik ermee zou kunnen toestemmen.
daar is mijn imaan nog lang niet sterk genoeg voor.

wie het paradijs betreedt
daar heb ik het nog wel moeilijk mee,ik weet niet goed wat ik erover moet vinden,omdat ik al een tijd van plan ben om er een boek over te lezen maar ben er nog niet toe gekomen. euhm.. ik denk persoonlijk dat gelovige ( ook christenen en joden enzo) dus m.a.w diegene die in 1 god geloven, kans maken op paradijs,en zoiso ook de mensen die nog nooit van de Islam hebben gehoord( maar tegenwoordig weet iedereen er wel iets van :) ). Met de ongelovige jah, daar denk ik persoonlijk dat de kans klein voor is.EN omdat ik dit toch wel één van de moeilijkste onderwerpen vind als je je wilt bekeren,kan ik hier eigenlijk niet op antwoorden tot dat ik er wat meer heb over gelezen.

Ik moet nu effe afsluiten ik hoop hier later op terug te kunne komen.

xxx
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Welkom,
souhaila schreef:waar ik altijd veel bedenkingen bij heb gehad is dat Katholieken percies de paus aanzien als 'god op aarde', hij is maar een gwn mens als jij en ik en toch stelt hij regels op ivm jullie Godsdienst.Ik vind gwn dat een godsdienst onveranderd moet blijven om geloofwaardig over te komen.
Katholieken zien de paus als de vertegenwoordiger van God op aarde. Desondanks blijven Christenen beweren dat de bijbel, en de teksten van Jezus Christus, belangrijker zijn dan de mening van de paus.

Ook de islam heeft een paus hoor. De "kalief". De laatste kalief heeft gewoon het britse leger aangevallen, is volkomen verslagen geweest, en is gestorven, gevlucht uit zijn eigen land (Turkije), eenzaam en alleen, in Parijs. Hij is door een moslim, die je waarschijnlijk wel van naam kent, verdreven : Mustafa Kemal Ataturk. (sorry voor de missende accenten moesten hier Turken zitten, die kent mijn toetsenbord niet)

Hier vind je meer over de (laatste) islampaus :
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Caliphate
-of in het nederlands-
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ottomaanse ... aanse_Rijk

En hier over iemand die probeerde zijn plaats in te nemen, tijdens WOII :
http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Amin_al-Husayni (ja dat is hitler in die foto rechts, lees maar eens wat ze met elkaar te maken hebben)
-of in het nederlands-
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_Al-Hoesseini
souhaila schreef:Maar das natuurlijk ieder zijn mening..
ook 'in de naam van de vader , de zoon en de heilige geest' vind ik maar iets raar, de drievoudigheid dus.
ook het feit waarom Jezus gekruisigt is snap ik na 17 jaar een Katholiek geweest te zijn,nog altijd ni.Ik heb me ook nooit echt in het Christendom verdiept omdat ik het ni 'intressant' vond en op school tijdens godsdienst ofzo kost de leraar me vaak geen antwoord geven,kost hij dat wel dan kwamen er door het antwoord nog meer vragen in mijn hoofd.
Omdat hij zijn eigen leven wou opofferen, om de Christenen tegen vervolging te beschermen.
souhaila schreef:Ik vind het ook spijtig dat jullie vooral aandacht schenken aan de hadiths die wat 'slechter' overkomen en dat over de hadiths die in het voordeel van de vrouw niet gesproken wordt.Je moet de 2 kanten kennen.vele zien ook het verschil niet tussen cultuur en geloof.
Wat bv marokkanen doen,is niet perse wat moslims doen.
Inderdaad, moslims zijn veel erger dan de gemiddelde marokkaan.
souhaila schreef:Er zijn idd enkele onderwerpen in de Islam waar ik het wat moeilijker mee had om het te accepteren,maar uiteindelijk waren er voor mij meer pluspunten dan minpunten.

Ik hoop dat jullie een beetje meer begrijpen waarom ik aangetrokken ben tot de Islam? maaar wss gaat dit niet hetgeval zijn :D dus laat de vragen en commentaar maar komen :)
Bij deze. Welkom trouwens !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila: dus het is niet zo dat een moslima geen rechten heeft..eze 7 punten zijn toch al pluspunten?
Geeft het je niet te denken dat in de islam verschillende "rechten" zijn voor verschillende mensen?
Buiten de islam heet dat discriminatie.
Hoe zou jij het vinden wanneer er in Nederland verschillende "rechten" zouden zijn voor moslims?

Eigenlijk zou je dat heel normaal moeten vinden, je vindt het ook normaal dat er gediscrimineerd wordt op sexe.
Je zou het dus ook prima vinden wanneer je geweigerd werd voor b.v. een baan ALLEEN maar omdat je een vrouw bent?

Zeggen jullie eens echt een nadeel dat je hebt als moslima? en dan spreek ik ni over die slaven ofzo he,echt iets dat je persoonlijk als nadeel zou kunnen ondervinden ?
Een echt nadeel als moslima tov van kafir?
Lijkt me niet zo moeilijk...... wat denk je van beslissingsRECHT?
In de islam heb je die niet als vrouw zijnde.

Zolang jij nog niet inde moslimgemeenschap bent opgenomen (= nog net met een moslim bent getrouwd) zul je geen "last" hebben van de islam...immers, je woont in het westen, je familie is niet islamitisch, je kunt dus doen en laten wat je wilt. Je bent zo vrij als een vogeltje.
Echter, zodra je met een moslim trouwt ben je je ouders, vrijheid, alles kwijt waar je waarde aan hecht. Je loopt aan een lijn en je man en de familie van je man bepaalt hoe lang dat lijntje is en welke kant het opgaat.

Ik wil je vraag nu eens omdraaien. Je vraagt:
"Zeggen jullie eens echt een nadeel dat je hebt als moslima? echt iets dat je persoonlijk als nadeel zou kunnen ondervinden "

Ik wil je nu vragen:
"Zeg jij nu eens echt een voordeel dat je hebt als moslima, echt iets dat je persoonlijk als voordeel zou kunnen ondervinden (uiteraard iets dat je als kafir NIET zou hebben) ?

Ik kan ook vragen:
"zeg jij nu eens een nadeel dat je hebt als kafir, echt iets dat je persoonlijk als nadeel zou kunnen ondervinden (uiteraard iets dat je als moslima niet zou hebben) ?

Sorry, het zijn dus 2 vragen geworden.
Ik ben echt heel benieuwd.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Polygamie : dit kan alleen gebeuren met toestemming van de eerste vrouw en ook op voorwaarde dat hij al de vrouwen hetzelfde kan bieden.door het feit dat ik eventueel mijn toestemming zou moeten geven maakt me al iets geruster en bv als ik later van plan ben om te trouwen zou ik ook eerst mijn man zijn mening vragen ivm polygamie.
Ik vrees dat je het door mij vetgemaakte gedeelte een beetje verwart met het net vernieuwde Marokkaanse familierecht.

Tot voor een jaartje was het Marokkaanse familierecht dus volledig gebaseerd op de koran en hoefde de eerste vrouw zelfs niet te wéten dat manlief zich nog een paar andere vrouwen bij had aangeschaft.

In een poging om iets dichter bij de 21ste eeuw te geraken, heeft men o.a. dat stukje aangepast en zou nu vrouw 1 haar toestemming moeten geven. Men kan dit als een vooruitgang beschouwen, maar zolang ze nog steeds met het driemaal uitspreken van "taleq, taleq, taleq" netjes op straat kan worden gezet (en neen ze heeft géén GEMEENSCHAP van goederen) maakt dat vernieuwde wettekstje natuurlijk niet al te veel uit.

Lieve schat, ik ga er een tweede vrouw bijnemen hoor, "Ho neen lieve man, dat wil ik niet", Ok lieve schat: taleq, taleq, taleq. daar is de deur!
voilà en mijnheer begint terug aan vrouw 1



Dus souhaila, toch even beter de koran erbijnemen als je iets tegen polygamie hebt: NERGENS in de koran wordt gezegd dat vrouw 1 toestemming moet geven. volgens de koran kan de man vrouwen kiezen zoals hij zin heeft, één, twee, drie of vier. En ze zijn zelfs snel inwisselbaar: ben je aan nr. 5 en nummer 1 is ondertussen wat uitgelebberd door haar 7 kinderen, dan gooi je die gewoon aan de deur (taleq, taleq, taleq : hij hoeft er geen uitleg laat staan een réden voor te geven) en je hebt ineens plaats voor een nieuw groen blaadje.

Je moet ze als man natuurlijk inderdaad allemaal van eten en kleding voorzien, maar vermits ze niet buitenmogen hoeven die kleren nu ook geen haute-couture pakjes te zijn.
En qua eten is het ook simpel: je laat die vrouwen het eten klaarmaken, je nodigt wat mannelijke vrienden uit.
Nadat de heren onder mekaar zich volledig hebben tegoed gedaan aan de spijzen die de vrouwen hebben klaargemaakt (en die de heer des huizes tenslotte heeft betaald natuurlijk), gaat de overschot naar het vrouwenkwartier waar de vrouwen dan de restjes mogen opeten.

Indien je moest denken dat ik overdrijf: dit is EXACT de manier waarop men in Saoudi Arabia de maaltijden nuttigt. En ik ken nu eenmaal een aantal expatriates die er jaren gewoond hebben.
(de heren aten ook stukjes van het vlees (de malse stukjes) en de vrouwen mochten nadien de beentjes verder afknabbelen....eten is eten hé)

Net zoals hier in de Middeleeuwen zijn mollige vrouwen ginder ook "IN": hoe molliger de vrouw, hoe meer het de status van de man opkrikt: zij krijgt voldoende eten, dus wil dat zeggen dat manlief voldoende geld heeft.
Dat de vrouwen in de vrouwenkwartieren daar met goud beladen zitten te wezen is dan weer iets anders: hun bruidsschat wordt dus ook constant tentoongesteld (aan de andere vrouwen die binnenmogen weliswaar).

De informatie die ik heb komt natuurlijk van begoede arabieren: zij hadden ook huispersoneel (filipinos, beetje hedendaagse slaven zoals algemeen is geweten).
En de (arabische)vrouwen konden het zich dus permitteren om de hele dag in hun verblijf te zitten "wezen" dikker wordend en beladen met goud. Boeken hadden ze natuurlijk niet, want alles staat reeds in de koran.

Let wel: de arabische mannen waar het over gaat waren dus INGENIEURS, en hadden in het westen gestudeerd (waar anders?).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Monique schreef: Geeft het je niet te denken dat in de islam verschillende "rechten" zijn voor verschillende mensen?
Buiten de islam heet dat discriminatie.
Hoe zou jij het vinden wanneer er in Nederland verschillende "rechten" zouden zijn voor moslims?

Eigenlijk zou je dat heel normaal moeten vinden, je vindt het ook normaal dat er gediscrimineerd wordt op sexe.
Je zou het dus ook prima vinden wanneer je geweigerd werd voor b.v. een baan ALLEEN maar omdat je een vrouw bent?
Inderdaad Monique. Wat zou Steffi ervan vinden indien wij moslims zouden behandelen zoals zij ons zouden behandelen indien zij de meerderheid in ons land zouden hebben bereikt ? Dat Steffi dit hier eens leest...

Laten we moslims de dhimmi-status geven.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6532

"Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst."

"Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims."

"Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken"

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel1.html
Laatst gewijzigd door pd7835 op wo apr 18, 2007 9:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Islam heeft 1400j geleden de oorlog verklaard aan alles op aarde wat niet Islam is. Deze oorlog hebben zij nooit beeindigd. Kiik maar eens naar de bloedige grenzen van de Islamterritoria.

Een Moslim wordt zo geboren, die kan er niets aan doen dat hij een medevertegenwoordiger van Islam is. Die wordt ook dmv intimidatie en bedreigingen binnen Islam gehouden. In eerstse instantie kan je een geboren Moslim niets kwalijk nemen.

Bij bekeerlingen ligt dat anders. Zij zijn niets meer dan collaborateurs, mensen die hun eigen kultuur en maatschappij verraden. Zelfgekoen slavernij verkiezen boven de vrijheid die hun eigen maatschappij hun geeft. Diegen die, diezelfde slavernij aan iedereen willen opleggen een dekmantel geven en goedpraten.

Bekeerlingen zijn de verwerpelijkste Moslims van al.

Voor bekeerlingen zou het oorlogsrecht moeten gelden. ALhoewel krijgsraad een beetje zwaar is voor een daad van zwakzinnigheid en incompetentie om zich met serieuze dingen bezig te houden.

Dwangarbeid in de steenkoolmijnen is warschijnlijk de beste oplossing. Zal het snel gedaan zijn met die psychische incompetentie.

Olie uit steenkool geeft ook onafhankelijkheid van Islamolie.[/quote]
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Polygynie is niet in het belang van een vrouw en haar kinderen. Als een man er een groot stel vrouwen op na kan houden dan heeft hij doorgaans ook hele scharen kinderen. Een man moet dan wel heel rijk zijn wil hij al zijn kinderen een goed opleiding kunnen verschaffen.

Tenzij hij millionair is, moet je als vrouw rijk zijn of werken want anders komen je kinderen te kort. In een traditionele Islamitische samenleving wordt je echter geacht als vrouw thuis te blijven. Ook als een man wel steenrijk is dan nog heeft hij maar zoveel tijd. Dan komen een vrouw en haar kinderen er bekaaid af als het om tijd en liefde gaat. Hoe kan je nu werkelijk een goede band hebben met je kinderen als je er 16 hebt of meer?

Als een man bovendien à la minute kan scheiden dan heeft een vrouw helemaal geen zekerheid. Polygynie is vrouw- en kindonvriendelijk.

Bovendien als alle rijke mannen er meerder vrouwen op na houden dan blijven veel armere mannen zonder vrouw zitten. Dan krijg je dus veel seksueel gefrustreerde kinderloze mannen. Om die reden is polygynie institutionaliseren ook niet in het belang van de man.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

souhaila schreef:slm,

amaai ik had niet verwacht dat er zo snel zoveel reactie's geplaats gingen worden :D

euhm eerst effe ivm mijn islamitishe naam; doordat ik mijn kleding,gedrag,eet en leefgewoontes heb aangepast vond ik dat ik door het kiezen van een andere naam echt een punt achter mijn verleden heb kunne zetten.Uiteraard spreken de meeste mensen me nog aan met Steffi omdat ze ook niet weten dat ik me bezig hou met de Islam enoz.
Nooit je naam opgeven, Steffi. Als ene Abdullah van de Islam overstapt naar het Christendom en zich Petrus gaat noemen, is hij ook verkeerd bezig. Want hij is nu eenmaal Abdullah.
Laatst gewijzigd door Iznogoodh op wo apr 18, 2007 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

souhaila schreef:hej kati,

neen ik heb mijn ouders nog niet verteld dat ik moslima wil worden.
Omdat ik weet dat het hun gaat kwetsen en teleurstellen.Toch ben ik me er van bewust dat ik het hun uiteraard ga moeten vertellen op een dag ,maar ook al ben ik 100% zeker van mijn keuze en sta ik 100% achter 'mijn' geloof, het is niet makkelijk om al op voorhand te weten dat je je ouders gaat teleurstellen..
Het is JOUW keuze. Niet die van hen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Je moet alleen je naam veranderen als je die echt niet leuk vind.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

souhaila schreef:oooeps ik heb het weer gedaan :oops:

verbetering : Salaam aleykum .. :)


*souhaila*
xxx


GOED ZO.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

souhaila schreef:hej kati,

neen ik heb mijn ouders nog niet verteld dat ik moslima wil worden.
Omdat ik weet dat het hun gaat kwetsen en teleurstellen.Toch ben ik me er van bewust dat ik het hun uiteraard ga moeten vertellen op een dag ,maar ook al ben ik 100% zeker van mijn keuze en sta ik 100% achter 'mijn' geloof, het is niet makkelijk om al op voorhand te weten dat je je ouders gaat teleurstellen..

@ thomas : ja tis goed, als jij het een sekte vind is dat goed voor jou.
IK ben degene die moslima wil worden,dus ik moet alles kunnen accepteren he , jij niet..

xxx *souhaila*

Hoe doe je dat thuis?! Hebben je ouders het niet door? Zien ze je bv. niet bidden?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

selaam aleykum chaimae,

ja het is idd helemaal niet simpel om men geloof te praktiseren terwijl ik het voor de meeste mensen moet verbergen in men omgeving.
euhm jah, vooral met bidden is dit helaas niet zo simpel.
Ik kan het echt nie doen als ze thuis zijn dootdat ze me vaak roepen of even binnenkomen als ik in mijn kamer ben.
Dus meestal haal ik alle gebeden s'avonds in,ik weet dat dit niet zo goed is maar denk altijd beter dan niets..
Ben ook nog niet zo goed weg met het gebed dootrdat ik het niet zo vaak kan doen,ken ik het nog niet helemaal van buiten..
incha'Allah komt dit er snel van.
Daarom vind ik het zo verschrikkelijk moeilijk om nog thuis te wonen omdat ik bij alles wat ik wil zeggen of doen 2 keer miet nadenken of ze niets zouden merken :?

wa'salaam

xxx
Plaats reactie