nederlandse rania is een bijna bekeerde moslima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
rania
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 7:31 pm

nederlandse rania is een bijna bekeerde moslima

Bericht door rania »

hallo allemaal,

ik zal me even voortstellen.
mijn nederlandse naam is .........
rania is de naam die ik gebruik op dit forum.

ik ben een nederlandse vrouw, 32 jaar en ik heb nog geen kinderen.
sinds enige tijd ga ik steeds meer met moslimas om en zodoende heb ik het een en het ander van hen geleerd over de islam.
als ik het zo eens bekijk ziet dat er redelijk goed uit, elk geloof heeft wel wat dus perfectie verwacht ik niet.
wat mij tot de islam trekt is het broederschap en de rust die ik mag ontvangen vanm allah.
vrede vind ik heel belangerijk in het leven en de islam is een vredig religie, afein de rest gaan we hier leren hoop ik.

van beroep ben ik hypotheekadviseur en draag geen sluier.
mijn baas vind dat niet representatief, ik moet namelijk bij de klanten thuis langs en die ziiten volgens mijn baas niet te wachten op en gesluierde medewerkster.
ik werk al enige jaren als hypotheekadviuseur en mijn baan opzeggen vind ik dus moeilijk.
sluier dragen is niet het aller belangerijkste geloof ik dus dat zit wel goed.

nu wil ik graag wat meer over de islam leren zodat ik genoeg kennis kan opdoen, kennis is belangerijk volgens de koran en daar ben ik het mee eens.
ik lees soms uit de koran maar het is best moeilijk dus luister ik vooral naar de imaam in de moskee.
in het weekend werk ik niet dus dan kan ik naar allerlei bijeenkomsten over het land waar ik zoveel mogelijk kennis vergaar.

via het internet kwam ik jullie tegen, volgens die gegevens zijn jullie aardig op hoogte van de islam, ik hoop dan ook dat ik hier veel zal kunnen leren.

over mijn hobby's, ik winkel veelste graag, ik restyl woningen van top tot teen want dat is mijn grootste hobby, ik ben werkelijk verslaafd aan interieur, mode en alles wat er bij komt kijken.

ik ga graag op vakantie, adventurereizen vind ik zeer boeiend, kortom ik ondek graag de wereld om ons heen en ik hoop ooit de hadje ook te kunnen doen, 1 maal in je leven is een milde plicht vanuit de islam is mij verteld.

ik kook graag buitenlands eten zoals marokkaans,libanees en uiteraard indisch eten.

ben niet getrouwd en verwacht voorlopig ook niet te gaan trouwen.
trouwen is een grote stap vind ik dus daar wacht ik nog even mee.

ik hoop dat ik mezelf redelijk goed heb voorgesteld.


salaam,
gegroet rania.
Laatst gewijzigd door rania op zo apr 22, 2007 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: nederlandse rania is een bijna bekeerde moslima

Bericht door Thomas »

Hoi Rania,

Leuk om je hier te begroeten!!
Ik hoop dat je hier een fijne tijd hebt.
En ik kan je garanderen dat je hier en heeeeeleboel kennis kunt opdoen over de islam..
Laatst gewijzigd door Thomas op zo apr 22, 2007 8:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Rania.

Leuk dat je hier ook kennis over Islam komt opzoeken.
Hoop dat je genoeg moed hebt om tot het einde door te gaan.

Hetgeen hier vooral verteld wordt is hetgeen de Imam in eerste instantie loochent. Meestal krijg je deze kennis pas te horen zodra de weg terug uit Islam is afgesloten.

Bezint eer je begint. Zo vredelievend is Islam helemaal niet.

Nog een prettige tijd op dit forum.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Rania.
Fijn om je hier te zien.
Als je iets over Islam wil leren, dan ben je hier op het goede adres.
Er zijn nog meer nieuwe Moslima's op deze site, dus ik denk dat jij je wel thuis zal voelen hier.

Vond jij die vrede niet in een andere religie Rania?

Veel forum plezier toegewenst.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
rania
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 7:31 pm

Bericht door rania »

thomas,

bedankt voor u warme welkom.
ik denk en hoop dat ik veel zal leren. bent u goed op de hoogte van de islam dhr thomas.

BFA,

ik ga het zeker volhouden, waarom zou ik het niet vol kunnen houden?
zo vredelievend is de islam niet zegt u, wat ik heb geleerd wel dus laten we maar zien wat er komen gaat, ik ga natuurlijk voor de vrede want dat ia juist waarvoor ik voor de islam heb gekozen, een van de zoveel redenen natuurlijk.
volgende maand doe ik mijn shahada -bekering tot de islam- en voor die tijd hoop ik al wat meer kennis opgedaan te hebben.
zijn er hier ook imaams aanwezig?


ariel,

ik weet niet veel over andere religies die ook vrede in het hart kunnen bieden.
eigenlijk ben ik niet zo gelovig opgevoed maar toch wil ik graag wat meer leren over allah of zal ik zeggen god.
mijn moeder spreekt graag in de termen van god, voor mij is allah en god hetzelfde, het gaat immers om de schepper.
waar kan ik aan zien dat er meer nieuwe mosimas zijn of zal ik ze vanzelf tegen gaan komen.


salaam,
rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

waarom zou ik het niet vol kunnen houden?
De meeste Moslims zijn, tot onze grote spijt, hier nogal snel weg.
ik ga natuurlijk voor de vrede want dat ia juist waarvoor ik voor de islam heb gekozen
Het gebod op gewapende Jihad heeft de laatste drie jaar 8 110 terreuraanslagen opgeleverd.

Deze week:
77 terroristische aanslagen met 713 doden en 920 zwaargewonde slachtoffers.

De Islamterritoria hebben bloedige grenzen. Dit is 1400j geleden begonnen.

Vraag eens aan je Imam, wat Buddhisten hebben misdaan dat ze in naam van Allah zomaar afgeslacht worden. Thailand. meer dan een tiental in delijst van deze week.

Wat Christenen in Indonesie hebben misdaan, dat ze in naam van Allah zomaar onthoofd worden. Ook een 10-tal deze week.

Wat hadden de schoolkinderen in Beslan Allah misdaan, dat ze dood moesten.

Vergeet niet, het grootste deel van de lijst slachtoffers zijn Moslims. Door andere Moslims afgeslacht, omdat Allah graag bloed ziet vloeien.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

rania schreef: ik weet niet veel over andere religies die ook vrede in het hart kunnen bieden.
eigenlijk ben ik niet zo gelovig opgevoed maar toch wil ik graag wat meer leren over allah of zal ik zeggen god.
mijn moeder spreekt graag in de termen van god, voor mij is allah en god hetzelfde, het gaat immers om de schepper.
waar kan ik aan zien dat er meer nieuwe mosimas zijn of zal ik ze vanzelf tegen gaan komen.
rania
Ha Rania, ook welkom. Vrede in je hart ? Wat wil dat zeggen ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

rania schreef:volgende maand doe ik mijn shahada -bekering tot de islam- en voor die tijd hoop ik al wat meer kennis opgedaan te hebben.
zijn er hier ook imaams aanwezig?
Je kan hier rustig je Shahada zeggen Rania.
Dat heeft souhaila ook gedaan, en Rust en Chaimae ( twee zeer gewaardeerde leden op dit forum) hebben tranen met tuiten gehuild.
Van ontroering.
Wij ( de niet Moslsim ) waren aangenaam verrast en vereerd.

Volgens mij heeft Roelof de titel van Imam. Maar ik weet niet of het een goed plan is om bij hem je shahada af te leggen. ( Hij is nogal anti als je snapt wat ik bedoel :oops: )
Je kan beter Rust nemen. Hij zal zich binnenkort wel vertonen.
Rust zal je ook beschermen tegen de ergste hypocrieten die hij ooit in zijn jonge leventje gezien heeft. ( zijn eigen woorden)

Fijn dat je met ons in discussie wil Rania.

Vriendelijke Groet.
Ariel.
Laatst gewijzigd door Ariel op zo apr 22, 2007 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Welkom Rania, ik hoop dat je hier veel zult leren en wij ook van jou.

Even een opmerking tussen door. je zegt dat je hobbie is :
ik ga graag op vakantie, adventurereizen vind ik zeer boeiend, kortom ik ondek graag de wereld om ons heen
Je zegt ook dat je volgende week je shahada -bekering gaat doen.
Dan heb je dus nog een maand om te reizen, op vakantie te gaan want wanneer je je eenmaal bekeerd hebt mag je niet meer alleen over straat . laat staan op vakantie.
Nog even snel het vliegtuig pakken dus en genieten.
en ik hoop ooit de hadje ook te kunnen doen, 1 maal in je leven is een milde plicht vanuit de islam is mij verteld.
Ook hier zul je niet alleen mogen gaan. Je zult een begeleider moeten hebben...eentje waar je niet mee zult kunnen trouwen. Heb je een islamitische broer of zo?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom Rania.


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schat, wie is die knappe man in je avatar?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

salaam aleykum Rania,

welkom op dit forum!
ik ben een bekeerde moslima en ik moet eerlijk zeggen,als je niet écht in de Islam gelooft en nog wat twijfelt,ga je hier snel afhaken.
Maar incha'Allah gaat dit niet het geval zijn en sta je sterk in je geloof.
wa'aleykum salaam
*souhaila*
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vind 'm alles behalve knap. :shock: Dit is pas een knappe Nederlander. :oops:



Afbeelding


Dat is trouwens AbdelHalim Hafez.
Abdel Halim Hafez of kortweg Abdel Halim (Arabisch: عبد الحليم حافظ), alias Abdelhalim Chabana (Halwat, 21 juni 1929 ; Londen, 30 maart 1977) was een populaire Egyptische zanger en acteur in de jaren 50' tot de jaren 70'. Al andalib al asmar, of de bruine nachtegaal, zoals hij hij nog werd genoemd, word beschouwd als een van de grootste zangers ooit uit de Arabische wereld.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

souhaila schreef:salaam aleykum Rania,

welkom op dit forum!
ik ben een bekeerde moslima en ik moet eerlijk zeggen,als je niet écht in de Islam gelooft en nog wat twijfelt,ga je hier snel afhaken.
Maar incha'Allah gaat dit niet het geval zijn en sta je sterk in je geloof.
wa'aleykum salaam
*souhaila*


Twijfel jij soms aan de Islam Souhaila? Ik soms wel om eerlijk te zijn. Mischien komt dat omdat ik een zwakke Imaam heb. Dat heb ik vaak gehoord.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Twijfel jij soms aan de Islam Souhaila? Ik soms wel om eerlijk te zijn. Mischien komt dat omdat ik een zwakke Imaam heb. Dat heb ik vaak gehoord.
Nee Chaimae, niet omdat je een zwakke imaam hebt.
Je twijfelt soms omdat je soms je HART laat spreken.
En dat waardeer ik zeer in je.. :wink:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

salaam aleykum Chaimae,

Twijfelen is niet het juiste woord,gewoon het feit dat ik met sommige dingen in koran (zoals homofobie etc) het niet eens ben en ze me hier dus commentaar geven als : wat voor moslima ben jij als je de koran niet naleeft? begin ik wel te twijfelen of ik het wel waard ben om mezelf moslima te noemen.Deze gedachte probeer ik dan snel weg te doen en denk ik aan de dingen die ik wél doe ipv niet doe..
En incha'Allah is op een dag ons Imaan sterk genoeg om niet meer die 'twijfels' te hebben..

wa aleykum salaam,

Souhaila

ps :ff een vraagje dat er niet mee te maken heeft,ik heb vanmiddag een 'lange' tekst geschreven aan Linda d'anvers,maar ik weet niet meer in welke topic en heb ook geen antw gehad denk ik,kan dit dat die niet misschien niet is 'aanvaard' door mijn pc en dus nergens te vinden is?
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

salaam aleykum Chaimae,

Twijfelen is niet het juiste woord,gewoon het feit dat ik met sommige dingen in koran (zoals homofobie etc) het niet eens ben en ze me hier dus commentaar geven als : wat voor moslima ben jij als je de koran niet naleeft? begin ik wel te twijfelen of ik het wel waard ben om mezelf moslima te noemen.Deze gedachte probeer ik dan snel weg te doen en denk ik aan de dingen die ik wél doe ipv niet doe..
En incha'Allah is op een dag ons Imaan sterk genoeg om niet meer die 'twijfels' te hebben..

wa aleykum salaam,

ALEYKOUM SELAAM.

Oh zo. Nee, daar heb ik niet echt last van, maar alleen soms van die rot twijfels. Ik voel me dan heel schuldig omdat ik weet dat Allah SWT in de harten kan kijken. Meestal ga ik dan bidden om zo van die duivelse gedachten af te komen. Ik moet zeggen dat het wel lukt, maar na een tijd weer terugkomt. Soms denk ik dat ik gewoon mijn hart moet laten spsreken, maar ik weet dat mijn hart mijn verstand en mijn redelijkehid te pakken kan krijgen. Dat wil ik koste ten koste voorkomen.

M3A SELEMA.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

souhaila schreef:
ps :ff een vraagje dat er niet mee te maken heeft,ik heb vanmiddag een 'lange' tekst geschreven aan Linda d'anvers,maar ik weet niet meer in welke topic en heb ook geen antw gehad denk ik,kan dit dat die niet misschien niet is 'aanvaard' door mijn pc en dus nergens te vinden is?
Bedoel je deze tekst souhaila ?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#77902
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Welkom rania, dus net zoals zovelen heb jij je weinige kennis over de islam opgedaan door je moslimvrienden en de imam je heeft verteld en een beetje in de koran gelezen. En je denkt dat de islam vrede wil zeggen. Op dit forum ga je te weten komen wat men je niet zegt (of wat velen die zich moslim noemen zelfs niet weten) en wat men werkelijk met 'vrede' wil zeggen. Ik zou zeggen begin maar met de eerste posts op dit forum te lezen lees ook even de doelstellingen. Veel leesgent en... Fasten you seat belts zou ik maar zeggen :wink:


"Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims."

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel1.html
Laatst gewijzigd door pd7835 op zo apr 22, 2007 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

ah ja dat is em :) doordat linda normaal redelijk snel antwoord dacht ik dat er iets misgelopen was met het sturen van mijn bericht,
bedankt Ariel.

*souhaila+*
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

begin ik wel te twijfelen of ik het wel waard ben om mezelf moslima te noemen.
Bedoel je dat "moslima" een soort eretitel is?
Bedoel je dat
Vind jij jezelf nu minder waard dan wanneer je moslima bent?
Hoezo ben jij minder waard dan een moslima?
Dat snap ik niet. Iedereen is toch "gelijk"?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

als mens zijn je waarde gelijk ja,maar omdat ik geloof in Allah(swt) wil ik mezelf uiteraard graag moslima kunnen noemen,lijkt me lochis.
Ik wil graag alles volgen,maar als ik sommige dingen (homohaat) bekijk,kan ik er gewoon niet aan meedoen.En dan komt de vraag in mij op of ik dan wel een moslima ben als ik niet alles meedoe..
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
rania
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 7:31 pm

Bericht door rania »

goedenavond mensen,

veel reacties gekregen, zal ik ze stuk voor stuk beantwoorden maar vergeet niet dat ik nog niet zo heel veel weet over de islam dus ik hoop dat jullie mij dit niet kwalijk nemen, daarom ben ik hier.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

rania schreef:goedenavond mensen,

veel reacties gekregen, zal ik ze stuk voor stuk beantwoorden maar vergeet niet dat ik nog niet zo heel veel weet over de islam dus ik hoop dat jullie mij dit niet kwalijk nemen, daarom ben ik hier.

Ik denk niet dat dit de geschikte site is. Hier op FFI bestrijden ze de Islam.

P.S: ik wil mijn dochter later Rania noemen insa'Allah. Prachtige naam.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef:als mens zijn je waarde gelijk ja,maar omdat ik geloof in Allah(swt) wil ik mezelf uiteraard graag moslima kunnen noemen,lijkt me lochis.
Ik wil graag alles volgen,maar als ik sommige dingen (homohaat) bekijk,kan ik er gewoon niet aan meedoen.En dan komt de vraag in mij op of ik dan wel een moslima ben als ik niet alles meedoe..
Ok, nu snap ik je.
Tsja, het lijkt me wel lastig wanneer je het met sommige dingen niet eens bent.
Maar.. wanneer je moeite hebt met bepaalde aspecten van het "moslim zijn" waarom wil je dan moslim worden?
Wanneer je bij een club wilt en je komt erachter dat je dan verplicht bent om jonge katjes te doden ... wil je dan toch nog bij die club?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie