Hallo

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Salaam Chaimae,
dus had ik gelijk dat jou naam hetzelfde is wat in ons land als Shaima uitgesproken wordt. Ik ben heel blij te horen dat je een praktiserende Moslima bent. Ik ken heel veel meisjes uit mijn land die eenmaal aangekomen in het westen, zich gaan aanpassen aan westen en sommige gaan zelfs een stapje verder en gaan schamteloze vriendschappen aan met nederlandse jongens. Ik hoop dat ze ooit op rechte pad (Sirat ul Mustaqim) geleid worden. Daar is echt een nood onder meisjes en vrouwen uit mijn land. Als ik iets zeg, dan word ik meteen uitgescholden voor Taliban en ouderwets iemand. Ik zie het zelfs onder mijn eigen familie (ik bedoel nichtjes van me)

Trouwens wees een beetje voorzichtig met je uitlatingen in dit forum, ze wachten hier dat je een woord (naar hun mening) verkeerd zegt om je dan met zijn allen aan te vallen. Gun ze deze kans niet.
Aleykoum Selaam Rahmatu'Allah Wa Barakatu.

Je spreekt het inderdaad zo uit. Het is jammer dat er meiden zijn die zich niet meer aan de regels houden van de Islam. Meiden die willen ''genieten'' van hun vrijheid? Niet wetend wat nou vrijheid inhoudt. Een Moslimvrouw heeft ook vrijheid alleen dan op een ander manier. Ach ja... moge Allah SWT ze leiden he. Moge Allah SWT iedereen leiden insa'Allah.

Vraagje he.. ben jij een praktiserende Moslim?!

M3A SELEMA.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef:
Salaam Chaimae,
dus had ik gelijk dat jou naam hetzelfde is wat in ons land als Shaima uitgesproken wordt. Ik ben heel blij te horen dat je een praktiserende Moslima bent. Ik ken heel veel meisjes uit mijn land die eenmaal aangekomen in het westen, zich gaan aanpassen aan westen en sommige gaan zelfs een stapje verder en gaan schamteloze vriendschappen aan met nederlandse jongens. Ik hoop dat ze ooit op rechte pad (Sirat ul Mustaqim) geleid worden. Daar is echt een nood onder meisjes en vrouwen uit mijn land. Als ik iets zeg, dan word ik meteen uitgescholden voor Taliban en ouderwets iemand. Ik zie het zelfs onder mijn eigen familie (ik bedoel nichtjes van me)

Trouwens wees een beetje voorzichtig met je uitlatingen in dit forum, ze wachten hier dat je een woord (naar hun mening) verkeerd zegt om je dan met zijn allen aan te vallen. Gun ze deze kans niet.
Aleykoum Selaam Rahmatu'Allah Wa Barakatu.

Je spreekt het inderdaad zo uit. Het is jammer dat er meiden zijn die zich niet meer aan de regels houden van de Islam. Meiden die willen ''genieten'' van hun vrijheid? Niet wetend wat nou vrijheid inhoudt. Een Moslimvrouw heeft ook vrijheid alleen dan op een ander manier. Ach ja... moge Allah SWT ze leiden he. Moge Allah SWT iedereen leiden insa'Allah.

Vraagje he.. ben jij een praktiserende Moslim?!

M3A SELEMA.
Beste Chaimae, Salaam
Bedankt voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat het een "schijn vrijheid" is waar de meisjes uit mijn land hier denken te genieten. De echte vrijheid beleef je in je hart en dat kan alleen Allah (swt) geven.
Op je vraag of ik een praktiserende Moslim ben, moet ik zeggen dat ik mijn best doe om me zoveel mogelijk aan de regels te houden. Alleen overdag met mijn drukke werk (veel onderweg) kan ik niet altijd mijn gebeden op tijd doen, maar als ik de gelegenheid heb, dan doe ik dat wel. Ik was als een kind van 10 jaar oud al met geloofzaken bezig geweest en ging ik heel trouw naar de moskee met mijn opa. Ik mis die goede tijden wel hier in Nederland.
O, ja het is je misschien opgevallen dat ik die arabische termen om te groeten niet gebruik, Ik waardeer het wel dat jullie dat gebruiken, maar in mijn land, maar ook in Iran, zijn we dat niet gewend, we zeggen gewoon Salaam en hebben andere woorden in onze eigen taal. Ik hoop dat hierdoor geen misverstand bij onze broeders en zusters in gedachte komt over mijn Moslim zijn.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Chaimae, Salaam
Bedankt voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat het een "schijn vrijheid" is waar de meisjes uit mijn land hier denken te genieten. De echte vrijheid beleef je in je hart en dat kan alleen Allah (swt) geven.
Op je vraag of ik een praktiserende Moslim ben, moet ik zeggen dat ik mijn best doe om me zoveel mogelijk aan de regels te houden. Alleen overdag met mijn drukke werk (veel onderweg) kan ik niet altijd mijn gebeden op tijd doen, maar als ik de gelegenheid heb, dan doe ik dat wel. Ik was als een kind van 10 jaar oud al met geloofzaken bezig geweest en ging ik heel trouw naar de moskee met mijn opa. Ik mis die goede tijden wel hier in Nederland.
O, ja het is je misschien opgevallen dat ik die arabische termen om te groeten niet gebruik, Ik waardeer het wel dat jullie dat gebruiken, maar in mijn land, maar ook in Iran, zijn we dat niet gewend, we zeggen gewoon Salaam en hebben andere woorden in onze eigen taal. Ik hoop dat hierdoor geen misverstand bij onze broeders en zusters in gedachte komt over mijn Moslim zijn.
Aleykoum Selaam weer terug. Graag gedaan hoor Hamid. Vind het erg goed dat jij je zoveel mogelijk probeert te houden aan de regels van Allah SWT en streeft naar perfectie. Elk Moslim streeft naar perfectie en blijheid van Allah SWT. Wat betreft de meiden die denken te ''genieten van hun vrijheid'' die zullen zichzelf nog wel eens een keer tegenkomen en wat een spijt zullen ze dan hebben.

''Weet, door het gedenken van Allah komen de harten tot rust.'' (13:28)


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Aidan
Berichten: 49
Lid geworden op: wo aug 02, 2006 11:23 am
Locatie: Antwerpen

Bericht door Aidan »

Gegroet Hamid,

Bedankt voor je reactie...
Hamid schreef:Omdat men onze manier van godsdienst beleven belachelijk probeerde te maken, ging ik ook terugslaan. Van mij mag natuurlijk ieder weten waarin hij of zij gelooft en volgens wat voor rituelen dat doet.
Kritiek kan waarheid bevatten en ons iets leren.Wat is trouwens belachelijk maken en zich belachelijk gemaakt voelen ? Beiden zijn onnodig en voeden enkel het ego. Wat anderen doen heb jij niet onder controle, wat jij zelf doet wel.
Hamid schreef:mag ik dan vragen waarin je gelooft en hoe je dat beleeft?
Het 'geloven in' heb ik ingeruild voor 'bewustwording'. Ik ben me bewust van de waarde van juist handelen in mijn zoektocht naar geluk. Iedereen heeft recht op geluk, maar we mogen ons geluk niet bouwen op het lijden van anderen. Vrij logische en eenvoudige stelling en toch is en blijft het een niet te onderschatten oefening om het eigen belang niet boven dat van anderen te plaatsen.

That said...Of God nu al dan niet bestaat,het beeld waarin mensen geloven is sowieso altijd een illusie. Om een bestaande 'God' te kunnen ervaren zullen we onze gedachten niet mogen blijven najagen en ons ego aan de kant moeten schuiven. Erin geloven of volledig verwerpen sluiten beiden de deur naar bewustwording. Trouwens, tussen al dat geloven en verwerpen van een God in,wie heeft er nog tijd voor het échte werk hier op aarde ?

Time for a snack.

Met respect,
Aidan
When we're deluded there's a world to escape. When we're aware there's nothing to escape.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hamid schreef:
Ilona schreef:
Ilona schreef:Hamid, kijk alleen eens naar je onderschrift: Klinkt dat vredelievender dan: ?
Hamid?
Wat wil je van mij? moet ik dan mijn vijanden gaan kietelen?
wie is die matteus van je? en wat voor onlogische advies geeft ie. Dan is het duidelijk dat hij geen kaas heeft gegeten van oorlogvoeren.
Trouwens hoe hebben jullie het gedaan in tweede wereld oorlog tegen jullie oosterburen?
Waarom hebben mijn nederlandse collega's over moffen, als ze het over duitsers hebben? Daarom zou ik tegen je zeggen: Ga toch fietsen, dat is veel gezonder voor je
Mattheus was een van de 12 apostelen in het nieuwe testament. Hij was geen generaal en zeker geen oorlogszuchtig type!!
En ik geloof dat je je toch eerst eens moet verdiepen in de geschiedenis van Nederland voor je iets roept over onze oosterburen. Wij hebben niet om oorlog gevraagd maar zijn aangevallen door Duitsland !! Vandaar dat sommige hollanders nog altijd niet zo vleiend praten over duitsers.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:
Hamid schreef:
Ilona schreef: Hamid?
Wat wil je van mij? moet ik dan mijn vijanden gaan kietelen?
wie is die matteus van je? en wat voor onlogische advies geeft ie. Dan is het duidelijk dat hij geen kaas heeft gegeten van oorlogvoeren.
Trouwens hoe hebben jullie het gedaan in tweede wereld oorlog tegen jullie oosterburen?
Waarom hebben mijn nederlandse collega's over moffen, als ze het over duitsers hebben? Daarom zou ik tegen je zeggen: Ga toch fietsen, dat is veel gezonder voor je
Mattheus was een van de 12 apostelen in het nieuwe testament. Hij was geen generaal en zeker geen oorlogszuchtig type!!
En ik geloof dat je je toch eerst eens moet verdiepen in de geschiedenis van Nederland voor je iets roept over onze oosterburen. Wij hebben niet om oorlog gevraagd maar zijn aangevallen door Duitsland !! Vandaar dat sommige hollanders nog altijd niet zo vleiend praten over duitsers.
Nou, dan ben ik het met die Mattheus van jullie helemaal niet mee eens, want dat zou de vijand alleen maar sterker maken.
Ik heb genoeg documentiars over tweede wereld oorlog gezien op TV, dus kan ik zeggen dat ik voor iemand dat maar 10 jaar in Nederland woont, genoeg weet over de geschiedenis van Nederland.
Ik weet dat Nederland werd aangevallen door Duitsland, dit is toch met Afghanistan ook gebeurd. Daarom ben ik hier. Ik had anders een goed leven gehad in mijn eigen land en had geen enkele behoefte om naar westen te komen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Fijn om te horen dat je weet wat er in het verleden met ons land is gebeurd. Ik kreeg de indruk dat je geen begrip had voor het feit dat sommige nederlanders de duitsers nog altijd voor moffen uitmaken.
Voor de mensen die jou landgenoten bij duizenden hebben vermoord (en dan heb ik het over de Taliban) zal jij ook niet veel begrip hebben, lijkt me.

Ik moet trouwens zeggen dat onderstaande tekst de woorden van Jezus Christus zijn. Mattheus was de schrijver !!


Mattheus 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:Fijn om te horen dat je weet wat er in het verleden met ons land is gebeurd. Ik kreeg de indruk dat je geen begrip had voor het feit dat sommige nederlanders de duitsers nog altijd voor moffen uitmaken.
Voor de mensen die jou landgenoten bij duizenden hebben vermoord (en dan heb ik het over de Taliban) zal jij ook niet veel begrip hebben, lijkt me.

Ik moet trouwens zeggen dat onderstaande tekst de woorden van Jezus Christus zijn. Mattheus was de schrijver !!


Mattheus 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Waarom zitten jullie zo over Taliban te zeuren? Weten jullie wat de Russen in mijn land hebben gedaan, of zijn jullie dat al lang vergeten?
Wat Russen hebben gedaan is niet te verglijken wat gedurende de Taliban is gebeurd.
Als jullie de duitsers hadden vergeven, dan waarom praten jullie over hun met de woorden zoals moffen en vele andere dingen? Dus ga eerst je bijbel op jullie zelf toepassen en dan mij vragen waarom ik zo over mijn vijand denk.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Ruth schreef:Fijn om te horen dat je weet wat er in het verleden met ons land is gebeurd. Ik kreeg de indruk dat je geen begrip had voor het feit dat sommige nederlanders de duitsers nog altijd voor moffen uitmaken.
Voor de mensen die jou landgenoten bij duizenden hebben vermoord (en dan heb ik het over de Taliban) zal jij ook niet veel begrip hebben, lijkt me.

Ik moet trouwens zeggen dat onderstaande tekst de woorden van Jezus Christus zijn. Mattheus was de schrijver !!


Mattheus 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Waarom zitten jullie zo over Taliban te zeuren? Weten jullie wat de Russen in mijn land hebben gedaan, of zijn jullie dat al lang vergeten?
Wat Russen hebben gedaan is niet te verglijken wat gedurende de Taliban is gebeurd.
Als jullie de duitsers hadden vergeven, dan waarom praten jullie over hun met de woorden zoals moffen en vele andere dingen? Dus ga eerst je bijbel op jullie zelf toepassen en dan mij vragen waarom ik zo over mijn vijand denk.
Waarom ga je niet terug dan, naar die lieve talibaners.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:
Hamid schreef:
Ruth schreef:Fijn om te horen dat je weet wat er in het verleden met ons land is gebeurd. Ik kreeg de indruk dat je geen begrip had voor het feit dat sommige nederlanders de duitsers nog altijd voor moffen uitmaken.
Voor de mensen die jou landgenoten bij duizenden hebben vermoord (en dan heb ik het over de Taliban) zal jij ook niet veel begrip hebben, lijkt me.

Ik moet trouwens zeggen dat onderstaande tekst de woorden van Jezus Christus zijn. Mattheus was de schrijver !!


Mattheus 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Waarom zitten jullie zo over Taliban te zeuren? Weten jullie wat de Russen in mijn land hebben gedaan, of zijn jullie dat al lang vergeten?
Wat Russen hebben gedaan is niet te verglijken wat gedurende de Taliban is gebeurd.
Als jullie de duitsers hadden vergeven, dan waarom praten jullie over hun met de woorden zoals moffen en vele andere dingen? Dus ga eerst je bijbel op jullie zelf toepassen en dan mij vragen waarom ik zo over mijn vijand denk.
Waarom ga je niet terug dan, naar die lieve talibaners.
Om godeloze teven te pesten
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mmmmm.
Daar kan ik wel wat mee, zo'n antwoord.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hamid schreef:Waarom zitten jullie zo over Taliban te zeuren? Weten jullie wat de Russen in mijn land hebben gedaan, of zijn jullie dat al lang vergeten?
Wat Russen hebben gedaan is niet te verglijken wat gedurende de Taliban is gebeurd.
Als jullie de duitsers hadden vergeven, dan waarom praten jullie over hun met de woorden zoals moffen en vele andere dingen? Dus ga eerst je bijbel op jullie zelf toepassen en dan mij vragen waarom ik zo over mijn vijand denk.
ik zeur helemaal niet over de Taliban, ik wijs er alleen op dat zij veel misdaden tegen de Afghanen hebben begaan. En ik weet ook heel goed hoe erg de Russische bezetting is geweest voor jouw land. Waar haal jij het vandaan dat wij de Duitsers niet hebben vergeven? Ik heb de huidige generatie Duitsers niets te vergeven want zij hebben mij niets misdaan. Ik zie ze gewoon als mijn medemens. En zo denken de meeste hollanders !
Waarom zit jou trouwens zo snel op de kast?? Niet iedereen is je vijand hoor. Ook al ben ik christen (oja? ja !!) wil dat nog niet zeggen dat ik je het liefst onderuit wil halen.

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:
Hamid schreef:Waarom zitten jullie zo over Taliban te zeuren? Weten jullie wat de Russen in mijn land hebben gedaan, of zijn jullie dat al lang vergeten?
Wat Russen hebben gedaan is niet te verglijken wat gedurende de Taliban is gebeurd.
Als jullie de duitsers hadden vergeven, dan waarom praten jullie over hun met de woorden zoals moffen en vele andere dingen? Dus ga eerst je bijbel op jullie zelf toepassen en dan mij vragen waarom ik zo over mijn vijand denk.
ik zeur helemaal niet over de Taliban, ik wijs er alleen op dat zij veel misdaden tegen de Afghanen hebben begaan. En ik weet ook heel goed hoe erg de Russische bezetting is geweest voor jouw land. Waar haal jij het vandaan dat wij de Duitsers niet hebben vergeven? Ik heb de huidige generatie Duitsers niets te vergeven want zij hebben mij niets misdaan. Ik zie ze gewoon als mijn medemens. En zo denken de meeste hollanders !
Waarom zit jou trouwens zo snel op de kast?? Niet iedereen is je vijand hoor. Ook al ben ik christen (oja? ja !!) wil dat nog niet zeggen dat ik je het liefst onderuit wil halen.

groetjes
Ruth
Ik lees niets anders dan gezeur over taliban. jij bent niet de enige die dat heeft gezegd. bijna iedereen hier op het forum schrijft mij over taliban. Ik heb geen connecties met taliban en ik kan er ook niets aan doen dat ze in Afghanistan zijn geweest. Daarom wil ik niet meer lastig gevallen worden met dit gezeur.

het is goed dat je weet wat de russen ons hebben aangedaan. ik dacht even dat je dat niet wist.
Ik weet dat bij vele Nederlanders de sporen van pijn over de oorlog met Duitsland aanwezig is. Jij bent misschien heel jong, vraag het aan de oudere mensen en dan zul je begrijpen wat ik bedoel.
groetjes terug
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:mmmmm.
Daar kan ik wel wat mee, zo'n antwoord.
daar heb ie om gevraagd, waarom zit mmmm's, vind je het lekker?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Teva Teff schreef:mmmmm.
Daar kan ik wel wat mee, zo'n antwoord.
daar heb ie om gevraagd, waarom zit mmmm's, vind je het lekker?
Ja hoor.
Ik vind moslims nogal achterlijk in hun gewoontes.
Op fora kom je de allerachterlijksten tegen.
Ze zeggen wel eens tegen mij: "Zeg Teva Teff, zou je dat nu wel doen, die arme moslims altijd maar achterlijk noemen?"
Nou, daar hoef ik nooit lang over na te denken zolang ik dagelijks nog van die zielige moslimmannetjes als jij tegenkom.
Dat mmmmmmmmmm is een tevredenheidsgevoel omdat jij zo gemakkelijk bevestigt dat mijn visie de juiste is.
Een talibanverheerlijker in Nederland, van mij mogen ze je direct een enkeltje Talibanistan geven.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:
Hamid schreef:
Teva Teff schreef:mmmmm.
Daar kan ik wel wat mee, zo'n antwoord.
daar heb ie om gevraagd, waarom zit mmmm's, vind je het lekker?
Ja hoor.
Ik vind moslims nogal achterlijk in hun gewoontes.
Op fora kom je de allerachterlijksten tegen.
Ze zeggen wel eens tegen mij: "Zeg Teva Teff, zou je dat nu wel doen, die arme moslims altijd maar achterlijk noemen?"
Nou, daar hoef ik nooit lang over na te denken zolang ik dagelijks nog van die zielige moslimmannetjes als jij tegenkom.
Dat mmmmmmmmmm is een tevredenheidsgevoel omdat jij zo gemakkelijk bevestigt dat mijn visie de juiste is.
Een talibanverheerlijker in Nederland, van mij mogen ze je direct een enkeltje Talibanistan geven.
En jou naar dieren asiel brengen
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Teva Teff schreef:
Hamid schreef: daar heb ie om gevraagd, waarom zit mmmm's, vind je het lekker?
Ja hoor.
Ik vind moslims nogal achterlijk in hun gewoontes.
Op fora kom je de allerachterlijksten tegen.
Ze zeggen wel eens tegen mij: "Zeg Teva Teff, zou je dat nu wel doen, die arme moslims altijd maar achterlijk noemen?"
Nou, daar hoef ik nooit lang over na te denken zolang ik dagelijks nog van die zielige moslimmannetjes als jij tegenkom.
Dat mmmmmmmmmm is een tevredenheidsgevoel omdat jij zo gemakkelijk bevestigt dat mijn visie de juiste is.
Een talibanverheerlijker in Nederland, van mij mogen ze je direct een enkeltje Talibanistan geven.
En jou naar dieren asiel brengen
mmmmmmmmmm
Volgens mij weer een onderstreping van mijn gelijk.
Weliswaar niet zo'n vette als vorige keer, maar toch wel een aardige.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Hamid,
Ik heb je gisteren een bericht gestuurd, maar helaas heb je daar niet op gereageerd, wel zie ik dat je vandaag nogal bezig bent geweest.
Wil s.v.p. in je communicatie met mensen een beetje rekening houden met fatsoen?
Heb je dat Afghaanse spreekwoord vergeten dat zegt: Als je omhoog spuugt, dan valt je spuug op je eigen gezicht?

Wat je zegt of schrijft, is een spiegel hoe je van binnen bent. Wordt s.v.p. niet kwaad op mij als ik dit zeg. Ik begrijp je heel goed dat je vanuit gekwetst zijn en vanuit de pijn van verleden reageert en dat je misschien de helft ook niet eens meent, maar anderen die jou reacties lezen, kunnen een vertekend beeld van Afghanen krijgen.

Vriendelijk doen kost je echt niet veel.
Ik hoop dat je dit advies ter harte neemt en verder zal ik wachten om meer van je te horen.
Groetjs en heel veel liefs,
je landgenoot
En jou naar dieren asiel brengen
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hoi Chaimae,
Ik zie dat je het heel goed kan vinden met mijn landgenoot Hamid.
Ik heb een vraag aan jou:
denk je echt dat regels en wetten je echt kan veranderen?
Ik heb Islam beleefd als een zegeltjes religie, voor elke regel dat je na komt, krijg je een "zegelje" en wanneer je boekje vol is, dan ga je de bonus thuis halen.
Het is heel iets anders, wanneer je zonder een "bonus" te verwachten, je best doet om volgens goede normen en waarden te leven.

Aleykoum Selaam weer terug. Graag gedaan hoor Hamid. Vind het erg goed dat jij je zoveel mogelijk probeert te houden aan de regels van Allah SWT en streeft naar perfectie. Elk Moslim streeft naar perfectie en blijheid van Allah SWT. Wat betreft de meiden die denken te ''genieten van hun vrijheid'' die zullen zichzelf nog wel eens een keer tegenkomen en wat een spijt zullen ze dan hebben.

''Weet, door het gedenken van Allah komen de harten tot rust.'' (13:28)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik heb een vraag aan jou:
denk je echt dat regels en wetten je echt kan veranderen?
Ja. :roll:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Afghan schreef:Wil s.v.p. in je communicatie met mensen een beetje rekening houden met fatsoen?
Hoor wie het zegt onze fatsoen-failliet. Heb je ook moeite genomen om terug te lezen waar het op neer sloeg. Nee hé? Ik dacht het al.

Jij bent het minst aan wie ik aandacht besteed, normaal scrol ik gewoon over dat geblaf en geouweh.er van je. Er komt uit je mond alleen hypocriesie uit.

Heb je ook anderen op hun gedrag aangesproken? nee dat doe je natuurlijk niet want die vallen moslims aan en beledigen moslim en daar wordt je alleen maar blij van. Ik zal je wat vertellen maar denk daarover goed na. Zie je die haat in je hart die zal een bron van onrust in je hart blijven totdat deze ontploft..

Dus ga je hypcriesie elders bedrijven. Jij denkt dat je beter bent en dat je wat waard bent hé? In feite ben je niet eens een snorhaartje van een zwaan waard. Weet je waarom. Want je wijst de OT af en een groot deel van het NT wijs je ook af. Hoe hypocriet kan je nog zijn?

Maar ja, jij moet leven met je hart en niet ik... Dus heb je hart lief, die smeekt je om genade :razz:

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Chaimae schreef:
Ik heb een vraag aan jou:
denk je echt dat regels en wetten je echt kan veranderen?
Ja. :roll:
Waarom is er dan zoveel ellende in Islamitische landen?
Hoe veel % van de mensen zijn door regels en wetten veranderd?
kun je daar een simpele voorbeeld van geven?

Toen ik laatst in Pakistan was, hoorde ik over gevangenissen waar alleen maar vrouwen zitten die slachtoffer waren van een verkrachting. Ik was heel verbaasd hierover en vroeg aan mijn Pakistaanse vriend, maar hoe kan dit toch in hemels naam? ze zijn toch slachtoffer en ze moeten de gevangenis in? Hij zei, ja, ze moeten bewijzen dat ze niet door hun eigen schuld verkracht zijn en bovendien telt de getuigenis van een vrouw alleen voor 50 %, daarom zitten die arme zielen hier, vaak samen met het kind dat als gevolg van de verkrachting geboren is.
Dit komt niet alleen in Pakistan voor, maar in praktische alle Islamitische landen.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef: Dus ga je hypcriesie elders bedrijven. Jij denkt dat je beter bent en dat je wat waard bent hé? In feite ben je niet eens een snorhaartje van een zwaan waard.
:?

Dit is nieuw voor mij.
Hebben zwanen snorharen?
Zo zie je maar weer. Een mens is nooit te oud om te leren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Rust,
Waarom wil je hier als woordvoerder van Hamid optreden. Ik heb gezien dat hij zijn mondje goed kan roeren.
Ik heb dit niet aan jou gevraagd. Van jou en jou soortgenoten kan ik ook niet verwachten om fatsoenlijk te zijn. Het enige wat jullie doen is onzin uitkramen.
Wat is er mis mee als ik aan Hamid vraag dat hij vriendelijk doet met anderen? Heb ik hem volgens jou iets willen leren dat tegen Islamitische denkwijze is?
In feite ben je niet eens een snorhaartje van een zwaan waard.
Bovendien zie ik dat je weinig over dieren weet.
een kat heeft een snor, maar een zwaan heeft veer.


Rust schreef:
Afghan schreef:Wil s.v.p. in je communicatie met mensen een beetje rekening houden met fatsoen?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hamid schreef:het is goed dat je weet wat de russen ons hebben aangedaan. ik dacht even dat je dat niet wist.
Ik weet dat bij vele Nederlanders de sporen van pijn over de oorlog met Duitsland aanwezig is. Jij bent misschien heel jong, vraag het aan de oudere mensen en dan zul je begrijpen wat ik bedoel.
groetjes terug
Hamid
:razz: Thanks voor je compliment Hamid maar waarschijnlijk ben ik toch een stukje ouder dan jij. Ik weet toch behoorlijk wat over de oorlog, mijn oma heeft me er veel over verteld. En t gekke is, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt kan ik niet echt zeggen dat ze de Duitsers haatten.

Kun jij je nog wat van je jaren in Afghanistan herinneren Hamid?? En heb je daar familieleden verloren? Hoop dat je me niet te nieuwsgierig vind.

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Plaats reactie