Hallo

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

ajax schreef:Ik kon het eigenlijk niet zo goed uitspreken ik was dan ook 13 jaar ongeveer was moelijk maar ja.
Ik kon wel terugslaan ik woon namelijk in Nederland.
Ik moest elke ramadan meedoen terwijl ik nauwelijks weet waarom of hoe en toen ging ik zelf zoeken en vragen gesteld aan mij vader hij kent de hele Koran uit z,n hoofd hij is nog jonger dan jou volgens mij, in ieder geval sindsdien begon ik meer te leren over Islam en nu een Moslim uit m,n hart en niet uit woorden
Bedankt voor dit verhaal. Wat ik niet helemaal begrijp, maar als ik het fout heb, zeg het dan maar, is dat jouw vader dus de hele koran uit zijn hoofd kent. Als ik mij niet vergis, Ajax, zeg jij telkens, dat er geen dwang bestaat in de Islam. Dus, jouw vader moet daar ook van op de hoogte zijn.
Als hij degene is, die jou dan heeft geslagen, is dat extra wrang.

Bovendien, op 13 jarige leeftijd meedoen aan de ramadan, is te gevaarlijk, je was nog volop in de groei. Het is niet alleen het eten wat je dan mist, maar vooral ook de vloeistoffen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:
ajax schreef:Ik kon het eigenlijk niet zo goed uitspreken ik was dan ook 13 jaar ongeveer was moelijk maar ja.
Ik kon wel terugslaan ik woon namelijk in Nederland.
Ik moest elke ramadan meedoen terwijl ik nauwelijks weet waarom of hoe en toen ging ik zelf zoeken en vragen gesteld aan mij vader hij kent de hele Koran uit z,n hoofd hij is nog jonger dan jou volgens mij, in ieder geval sindsdien begon ik meer te leren over Islam en nu een Moslim uit m,n hart en niet uit woorden
Bedankt voor dit verhaal. Wat ik niet helemaal begrijp, maar als ik het fout heb, zeg het dan maar, is dat jouw vader dus de hele koran uit zijn hoofd kent. Als ik mij niet vergis, Ajax, zeg jij telkens, dat er geen dwang bestaat in de Islam. Dus, jouw vader moet daar ook van op de hoogte zijn.
Als hij degene is, die jou dan heeft geslagen, is dat extra wrang.

Bovendien, op 13 jarige leeftijd meedoen aan de ramadan, is te gevaarlijk, je was nog volop in de groei. Het is niet alleen het eten wat je dan mist, maar vooral ook de vloeistoffen.
Ja hoe bedoel je met dwang?
Nee het was niet mijn vader die mij sloeg maar de leraar want mijn vader doet dat soort dingen niet hij zei nog zelf toen ik weg was van de moskee dat het je eigen keus is.

Over de ramadan heb ik opzich geen problemen mee je eet in de ochtend en eet weer om 6 uur dat is een makkie alleen water kan ik niet missen maar goed om 6 uur kun je volop genieten :D
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Jouw leraar op school of in de moskee? Is steeds verwarrender, als het op school was, appeltje eitje, man aanklagen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Jouw leraar op school of in de moskee? Is steeds verwarrender, als het op school was, appeltje eitje, man aanklagen.
School/Moskee waarom zou ik aanklagen?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Nou, jij zou toch niet willen, dat andere kinderen dat zou overkomen? Wat deden jouw ouders hiertegen? Is die persoon nog steeds actief als leraar?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Nou, jij zou toch niet willen, dat andere kinderen dat zou overkomen? Wat deden jouw ouders hiertegen? Is die persoon nog steeds actief als leraar?
Er zijn veel klachten gekomen bij de directeur van die school en die heeft gezegd dat er niet meer geslagen zal worden hoewel er nog genoeg moskeen zijn die dat doen is deze rustiger geworden en daar komen nu ook veel mensen om te leren
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

ajax schreef:Er zijn veel klachten gekomen bij de directeur van die school en die heeft gezegd dat er niet meer geslagen zal worden hoewel er nog genoeg moskeen zijn die dat doen is deze rustiger geworden en daar komen nu ook veel mensen om te leren
Dus, het was een school op een moskee? Zo eentje waar je alleen in de weekenden komt, zoals de zondagsschool van de christenen?

En hoe kan jij nu controleren, of er niet meer geslagen wordt? Die man is totaal ongeschikt om met kinderen om te gaan, weg met die man!
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: van Afghan Voor Hamid

Bericht door Hamid »

Afghan schreef:
Ik wil jou een kans geven om aan mij uit te leggen waarom je Islam hebt verlaten en wat voor situatie in jou leven heeft dit veroorzaakt.
Beste Hamid,
Hier ben ik weer om aan jou mijn levensverhaal te delen. Om te beginnen was ik een praktiserende moslim en deed mijn best om mijn Islamitische plichten zo goed mogelijk na te komen. Ooit heb ik zelfs geprobeerd anderen voor Islam te winnen.
De eerste Soera van Koran (Al Fatiha) noemt de Joden als mensen die de toorn van God op zich hebben en de Christenen worden gezien als mensen die verdwaald of misleid zijn.
Zonder ooit een Jood of Christen gekend te hebben, had ik dus mijn mening over hen klaar op grond van de boevengenoemde Soera. Dit veranderde echter toen ik eerst een jaar bij een Christen echtpaar ging wonen en daarna bij "toeval" in een huis terecht kwam waarvan de bewoners van Joodse afkomst waren. In beide situaties heb ik nooit gesprekken over geloof gehad, ik heb alleen gekeken hoe die mensen met elkaar en met anderen omgingen. Dit heeft mij behoorlijk in de war gebracht. Ik herkende in deze mensen helemaal niets van wat er over hun mij geleerd was in Afghanistan en Pakistan.

Dit was dus het alle begin en toen heb ik besloten om mij nog meer te verdiepen in Islam en heb Koran boeken in twee talen (Engels en Farsi) aangeschaft en ook heb ik nog mijn Tafseer boeken (7 volumes) van Afghanistan laten sturen, zodat ik een gedegen studie kon beginnen.

Heel erg ver kwam ik niet met mijn studie, want al heel gauw las ik dingen die mij heel erg heeft verbaasd, zoals het leven van Mohammad en alle vrouwen die hij had en vooral het verhaal over zijn meest geliefde vrouw Aisha kon ik niet goed begrijpen.

Ik heb mijn vragen aan goede moslims binnnen mijn familie en Afghaanse vrienden gesteld en van hun kreeg ik alleen maar berisping en beledigende opmerkingen zoals: waar ben je mee bezig? wil je soms de authoriteit van Koran en Allah in twijfel trekken? ga toch in plaats van deze zaken, van het leven genieten. Een geestelijke leider ging zelfs zover dat hij mij adviseerde om een nederlandse vriendin te nemen en met haar de kunst van liefde te oefenen, zodat ik voor later wanneer ik met een moslim vrouw ga trouwen, een ervaren man kon zijn. Ik was gewoon perplex van deze reacties en werd erg boos en teleurgesteld.

Daarom besloot ik niets meer aan mensen te vragen en mij dus rechtstreeks tot Allah te richten en ik bad in mijn eigen taal tot Allah om mij op de rechte weg te leiden, "Hedena Siratul Mostaqim" was dag en nacht mijn gebed. Voor weken achter elkaar bad ik, maar mijn situatie werd alleen maar slechter en slechter.

Nu waren ook een paar landgenoten van mijn zo vriendelijk om achter mijn rug een leugen verhaal (roddel) te verspreiden. Ze zeiden overal dat ik Christen geworden was, terwijl dit helemaal niet waar was.ik had slechts een aantal Christen vrienden die af en toe bij mij op bezoek kwamen. Deze roddels werden echter wel geloofd door alle Afghanen en als resultaat hiervan kwam ik helemaal alleen te staan. Ik probeerde overal aan te kloppen, maar vond alleen dichte deuren. Nergens was ik welkom meer. Ondanks deze vreselijke toestanden gaf ik Islam niet op en dacht bij mijzelf, er is niks mis met Islam, deze landgenoten zijn gewoon geen goede moslims.

In al die tijd, dat ik zo door mijn eigen mensen en geloofsgenoten werd behandeld, mijn Christen vrienden en dat Joodse echtpaar deden integendeel heel lief tegen mij en zij waren de enige mensen die zich om mij hebben bekommerd, maar als ik je vertel dat ik deze vriendelijke houding en zorg helemaal niet waardeerde, zul je mij niet geloven. Het leek echt als zout op mijn wonden. Omdat Ik zo'n liefde en zorg veel liever van mijn eigen landgenoten en van mijn moslim vrienden had verwacht. Daarom kon ik het bezoek van mijn Christen vrienden helemaal niet verdragen, maar vanuit die andere hoek (Moslim vrienden) kwam niemand mijn opzoeken behalve hun narigheid en roddels.

Dit heeft ongeveer 2 jaar lang geduurd en omdat ik ook geen enkele antwoord of aanwijzing van Allah kreeg, besloot ik om alles overboard te gooien en begon vreselijk te drinken en te roken. Al gauw kwam ik ook met drugs in aanraking en zodoende kwam ik een neerwaartse spiraal terecht dat alleen maar erger werd.

Ik hoop dat je tot dusver kan begrijpen waarom ik Islam heb verlaten en wat voor situatie in mijn leven dit zoal veroorzaakt heeft.

Dit is volgens mij wel genoeg voor nu. Later zal ik je vertellen waarom, hoe en wanneer ik besloot om mijn heil in Christendom te zoeken.

Met vriendelijke groeten
Fahim (Afghan)
Poe he Fahim,
Ik weet niet wat ik moet zeggen, Je hebt wel veel meegemaakt, maar toch geloof ik dat al deze negatieve ervaring met je zogenaamde Moslim landgenoten alsnog jou geen reden kan of mag geven om zo negatief over Islam te denken. Al die mensen (nep Moslims) zullen op een dag gestraft worden door God. Daarom had je toch bij Islam moeten blijven.

Ik heb nog een vraagje. Wat heb je met je Koran Sharif boeken gedaan? heb je ze nog? en vooral je Tafseer Sharif boeken? als je ze niet nodig hebt, mag ik ze van je krijgen? ik weet welke boeken je bedoelt. Wij hadden thuis in Afghanistan precies hetzelfde boeken. Ze zijn heel goed en uitgebereid. Als je ze toch niet meer nodig heb, dan wil ik ze graag hebben. Ik hoop dat je ze niet weggegooid hebt.
Ik wil ook de rest van je verhaal horen, maar door mijn drukke leven, kan ik niet beloven dat ik snel zou reageren.
Ik kom niet eens aan de andere topic's in dit forum toe, maar daar heb ik ook eigenlijk geen interesse in en ook geen tijd.

Ik zie dat mijn broeder Ajax ook veel met je geschreven heeft, dat vind ik heel goed. Zie je dat hij ook moeilijke dingen heeft meegemaakt, maar toch is hij een Moslim gebleven. Dat is precies wat ik ook graag van jou verwacht. Je kan nog terug en als je daarbij hulp nodig hebt, weet ik zeker dat er mensen zijn die je kunnen helpen.

Ik zal voor je bidden dat Allah toch nog een teken of wonder aan jou zou geven dat je terug mag keren tot Islam. Ik heb je verhaal uitgeprint en zal ik vanavond aan mijn Surinaamse vrienden in de Moskee geven. Als je wil, je bent welkom om ons bij de Moskee op te zoeken. Ik weet niet veel over Koran Sharif, maar mijn vrienden weten dat wel en zij zullen zeker bereid zijn om jou te helpen. Ik dwing je niet, dat laat ik aan jezelf over. Mocht je dat willen, dan kan ik je mijn telefoon nummer sturen via personlijk bericht.
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Gewoon niet doen, een stap terug doen in je bewustwording.
Je kan beter een stap verder maken en atheïst worden.
Dan ben je eindelijk helemaal vrij van die lastige, het gezonde verstand vertroebelende wanen dat er hogere machten zijn.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:Gewoon niet doen, een stap terug doen in je bewustwording.
Je kan beter een stap verder maken en atheïst worden.
Dan ben je eindelijk helemaal vrij van die lastige, het gezonde verstand vertroebelende wanen dat er hogere machten zijn.
he Tef Tef of moet ik zeggen kef kef,
Waar bemoei je mee? Islam is de stap vooruit of weet je niet dat Islam na Christendom is gekomen en onze profeet (SW) is de zegel van de profeten?
Atheisten zijn minder dan honden.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Atheisten zijn minder dan honden.
Wat voor een uitsprak is dit?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
Atheisten zijn minder dan honden.
Wat voor een uitsprak is dit?
ik mag gewoon die Tef Tef niet, daarom heb ik dat gezegd.
Ik heb wel vrienden die ook Atheist zijn en daar heb ik geen problemen.
Die behandelen mij met respect, dus geef ik hun ook respect terug.
Zo gaat dat gewoon. Oog om oog en tand om tand
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Teva Teff schreef:Gewoon niet doen, een stap terug doen in je bewustwording.
Je kan beter een stap verder maken en atheïst worden.
Dan ben je eindelijk helemaal vrij van die lastige, het gezonde verstand vertroebelende wanen dat er hogere machten zijn.
he Tef Tef of moet ik zeggen kef kef,
Waar bemoei je mee? Islam is de stap vooruit of weet je niet dat Islam na Christendom is gekomen en onze profeet (SW) is de zegel van de profeten?
Atheisten zijn minder dan honden.
Raar, dat je jezelf zo tegenspreekt.
Ik ben blij dat ik zelf nooit bereid zal om 2 stappen achteruit te doen en dan net zo onbeschaafd als jij te worden.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Hamid schreef:Atheisten zijn minder dan honden.
Waarom ben ik minder dan een hond?
Amorele atheistische nitwit
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:
Hamid schreef:Atheisten zijn minder dan honden.
Waarom ben ik minder dan een hond?
Hij heeft al een uitleg gegeven
A proud amazigh!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ajax schreef:Hij heeft al een uitleg gegeven
Hij heeft gezegd dat hij atheistische vrienden heeft en dat hij tef niet mag.

Dat verklaart nog niet waarom ik minder dan een hond ben.
Amorele atheistische nitwit
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
BFA schreef:
Atheisten zijn minder dan honden.
Wat voor een uitsprak is dit?
ik mag gewoon die Tef Tef niet, daarom heb ik dat gezegd.
Ik heb wel vrienden die ook Atheist zijn en daar heb ik geen problemen.
Die behandelen mij met respect, dus geef ik hun ook respect terug.
Zo gaat dat gewoon. Oog om oog en tand om tand
Hamid
Rustig maar, moslim.
Nog bedankt voor je onthullende reactie waaruit overduidelijk blijkt dat de beschaving van een moslim maar een heel dun laagje is, die al met geringe inspanning van een atheïst geheel verdwijnt.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Monique schreef:
ajax schreef:Hij heeft al een uitleg gegeven
Hij heeft gezegd dat hij atheistische vrienden heeft en dat hij tef niet mag.

Dat verklaart nog niet waarom ik minder dan een hond ben.
Wat zit je te zeuren? ik heb toch uitgelegd wat ik bedoelde en Ajax heeft het ook duidelijk gemaakt. Ik ben hier nieuw, maar jij toch niet. Je kan toch mijn antwoord aan BFA lezen of wil je andere dingen horen?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:
Hamid schreef:
BFA schreef: Wat voor een uitsprak is dit?
ik mag gewoon die Tef Tef niet, daarom heb ik dat gezegd.
Ik heb wel vrienden die ook Atheist zijn en daar heb ik geen problemen.
Die behandelen mij met respect, dus geef ik hun ook respect terug.
Zo gaat dat gewoon. Oog om oog en tand om tand
Hamid
Rustig maar, moslim.
Nog bedankt voor je onthullende reactie waaruit overduidelijk blijkt dat de beschaving van een moslim maar een heel dun laagje is, die al met geringe inspanning van een atheïst geheel verdwijnt.
Ik weet wie je bent en wat je over Islam denkt, daarom wil ik niets met jou te maken hebben en blijf dan ook af van mij. Ik heb jou reacties niet nodig.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Monique schreef:
ajax schreef:Hij heeft al een uitleg gegeven
Hij heeft gezegd dat hij atheistische vrienden heeft en dat hij tef niet mag.

Dat verklaart nog niet waarom ik minder dan een hond ben.
Wat zit je te zeuren? ik heb toch uitgelegd wat ik bedoelde en Ajax heeft het ook duidelijk gemaakt. Ik ben hier nieuw, maar jij toch niet. Je kan toch mijn antwoord aan BFA lezen of wil je andere dingen horen?
Je hoeft geen uitleg te geven.
Ik ben een hond volgens jou.
Je hebt net laten zien dat jij een onbeschaafd mens en een moslim bent.
Het is mij duidelijk zo.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Sorry aan iedereen, maar ik kan de reactie van Hamid begrijpen. Steeds maar weer dat geleuter van die Teff erdoorheen. Het begint mij echt te irriteren, dat iemand zo stug blijft weigeren zijn vooroordelen aan de kant te zetten om iets fenomenologisch te bekijken. Meneertje kan wel zeggen dat je je islamitische bril af moet zetten om iets te bekijken, maar dan moet ik ook kunnen zeggen dat hij zijn atheistisch brilletje af moet zetten :mad:

Teff, jouw reacties zijn uitermate vervelend. Reageer ajb beschaafd. Als je dat niet doet, kun je ook geen beschaafde reacties terugverwachten.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Hamid schreef: Wat zit je te zeuren? ik heb toch uitgelegd wat ik bedoelde en Ajax heeft het ook duidelijk gemaakt. Ik ben hier nieuw, maar jij toch niet. Je kan toch mijn antwoord aan BFA lezen of wil je andere dingen horen?
Ik wil graag dat je eerlijk bent. Alle atheisten betitelen als "lager dan honden" alleen maar omdat je tef niet mag slaat natuurlijk nergens op.
Wanneer je iets tegen tef hebt dan noem je hem maar "lager dan een hond" maar laat atheisten er aub buiten.
Of.... kun je niet buiten "religies" om denken? Mensen bestaan niet... enkel religies en atheisten?

Ik heb een gruwelijke hekel aan mijn buurman... ik vind hem een kl**tzak.... hij is moslim... mag ik nu zeggen dat alle moslims kl**tzakken zijn?
(het woordje moslim kun je uiteraard vervangen door wat je maar wilt)

Mij gaat het erom dat ik graag zie dat mensen als individuen gezien en behandeld worden.

Maar.. ik heb begrepen dat ik toch niet minder dan een hond ben. Ben benieuwd wat de koran daarvan vindt 8)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:
Hamid schreef:
Monique schreef: Hij heeft gezegd dat hij atheistische vrienden heeft en dat hij tef niet mag.

Dat verklaart nog niet waarom ik minder dan een hond ben.
Wat zit je te zeuren? ik heb toch uitgelegd wat ik bedoelde en Ajax heeft het ook duidelijk gemaakt. Ik ben hier nieuw, maar jij toch niet. Je kan toch mijn antwoord aan BFA lezen of wil je andere dingen horen?
Je hoeft geen uitleg te geven.
Ik ben een hond volgens jou.
Je hebt net laten zien dat jij een onbeschaafd mens en een moslim bent.
Het is mij duidelijk zo.
Waarom blijf je mij zo te volgen? ik heb echt geen botjes bij me. Ga een andere baasje zoeken.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ilona schreef:Sorry aan iedereen, maar ik kan de reactie van Hamid begrijpen. Steeds maar weer dat geleuter van die Teff erdoorheen. Het begint mij echt te irriteren, dat iemand zo stug blijft weigeren zijn vooroordelen aan de kant te zetten om iets fenomenologisch te bekijken. Meneertje kan wel zeggen dat je je islamitische bril af moet zetten om iets te bekijken, maar dan moet ik ook kunnen zeggen dat hij zijn atheistisch brilletje af moet zetten :mad:

Teff, jouw reacties zijn uitermate vervelend. Reageer ajb beschaafd. Als je dat niet doet, kun je ook geen beschaafde reacties terugverwachten.
Als christen geef je deze moslim dus eigenlijk gelijk dat atheïsten minder dan honden zijn?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Teva Teff schreef:
Hamid schreef: Wat zit je te zeuren? ik heb toch uitgelegd wat ik bedoelde en Ajax heeft het ook duidelijk gemaakt. Ik ben hier nieuw, maar jij toch niet. Je kan toch mijn antwoord aan BFA lezen of wil je andere dingen horen?
Je hoeft geen uitleg te geven.
Ik ben een hond volgens jou.
Je hebt net laten zien dat jij een onbeschaafd mens en een moslim bent.
Het is mij duidelijk zo.
Waarom blijf je mij zo te volgen? ik heb echt geen botjes bij me. Ga een andere baasje zoeken.
Pardon?
Plaats reactie