Hallo

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Afghan

Berichtdoor Afghan » Do Apr 26, 2007 6:53 pm

Ariel,
ik zie in jou reactie, twee zielen een gedachte :lol:

Ariel schreef:
Rust schreef:Dus ga je hypcriesie elders bedrijven. Jij denkt dat je beter bent en dat je wat waard bent hé? In feite ben je niet eens een snorhaartje van een zwaan waard.

:?

Dit is nieuw voor mij.
Hebben zwanen snorharen?
Zo zie je maar weer. Een mens is nooit te oud om te leren.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Do Apr 26, 2007 7:08 pm

Rust schreef:
Afghan schreef:Wil s.v.p. in je communicatie met mensen een beetje rekening houden met fatsoen?

Hoor wie het zegt onze fatsoen-failliet. Heb je ook moeite genomen om terug te lezen waar het op neer sloeg. Nee hé? Ik dacht het al.

Jij bent het minst aan wie ik aandacht besteed, normaal scrol ik gewoon over dat geblaf en geouweh.er van je. Er komt uit je mond alleen hypocriesie uit.

Heb je ook anderen op hun gedrag aangesproken? nee dat doe je natuurlijk niet want die vallen moslims aan en beledigen moslim en daar wordt je alleen maar blij van. Ik zal je wat vertellen maar denk daarover goed na. Zie je die haat in je hart die zal een bron van onrust in je hart blijven totdat deze ontploft..

Dus ga je hypcriesie elders bedrijven. Jij denkt dat je beter bent en dat je wat waard bent hé? In feite ben je niet eens een snorhaartje van een zwaan waard. Weet je waarom. Want je wijst de OT af en een groot deel van het NT wijs je ook af. Hoe hypocriet kan je nog zijn?

Maar ja, jij moet leven met je hart en niet ik... Dus heb je hart lief, die smeekt je om genade :razz:

Groetjes,

Rust

O ja. Het is een afvallige moslim. Nog wel een brutale ook.
Daar worden de fanatieke mohammedanenfundi's pissig van.
Wat zou je graag met deze afvallige willen doen, Rust?

Afghan

Berichtdoor Afghan » Do Apr 26, 2007 7:15 pm

O ja. Het is een afvallige moslim. Nog wel een brutale ook.
Daar worden de fanatieke mohammedanenfundi's pissig van.
Wat zou je graag met deze afvallige willen doen, Rust?

Hoi Teva,
Ik wil het helemaal niet weten wat ze mij willen aandoen. :(
Dat heb ik al meer dan twentig jaar meegemaakt in de vorm van prachtige Islamitische dreigbrieven.

Hamid

Berichtdoor Hamid » Do Apr 26, 2007 7:26 pm

Afghan schreef:Beste Hamid,
Ik heb je gisteren een bericht gestuurd, maar helaas heb je daar niet op gereageerd, wel zie ik dat je vandaag nogal bezig bent geweest.
Wil s.v.p. in je communicatie met mensen een beetje rekening houden met fatsoen?
Heb je dat Afghaanse spreekwoord vergeten dat zegt: Als je omhoog spuugt, dan valt je spuug op je eigen gezicht?

Wat je zegt of schrijft, is een spiegel hoe je van binnen bent. Wordt s.v.p. niet kwaad op mij als ik dit zeg. Ik begrijp je heel goed dat je vanuit gekwetst zijn en vanuit de pijn van verleden reageert en dat je misschien de helft ook niet eens meent, maar anderen die jou reacties lezen, kunnen een vertekend beeld van Afghanen krijgen.

Vriendelijk doen kost je echt niet veel.
Ik hoop dat je dit advies ter harte neemt en verder zal ik wachten om meer van je te horen.
Groetjs en heel veel liefs,
je landgenoot

En jou naar dieren asiel brengen

Ik wil even niets van jou horen. Ik vind je heel erg opdringerig en irritant. Ik reageer op jou onzin pas ik het zelf nodig vind en hoe ik met andere mensen communiceer, dat gaat jou helemaal niets aan. bemoei met je eigen zaken. Wie heeft jou gevraagd om mij de les te leren? ik weet zelf wat ik doe en hoe ik het doe. Gelukkig dat ik hierin steun van andere broeders en zusters heb, anders was ik al lang weg. Dus hou op met je gezeur en je nonsens
Niet geschoten is altijd mis :lol:

Freya

Berichtdoor Freya » Do Apr 26, 2007 8:54 pm

Dag Hamid. Ik ben nieuw hier en heb net al deze berichten gelezen. Mag ik je complimenteren met je nederlands? Dat is echt goed, voor iemand die niet van hier komt.

Jouw reacties op Afghan, is wel af en toe wat agressief. Dat, terwijl Afghan toch heel vriendelijk tegen je is. Zeker, als ik net lees, dat Afghan al heel lang dreigbrieven heeft ontvangen. Is dat alleen maar, omdat je christen bent geworden, Afghan?

Afghan

Berichtdoor Afghan » Do Apr 26, 2007 9:28 pm

Ja al vanaf het eerste moment dat ik besloot niet meer in Islam te geloven, kreeg ik te maken met dreigbrieven van moslims. Ze hebben het zelfs een keer zo ver gebracht, dat ze mij wilde vermoorden, maar gelukkig heeft de politie dat op het laatste moment kunnen voorkomen. Een jaar geleden nog kreeg ik een dreigbrief per email en heb daar ook aangifte van gedaan, maar helaas liep het spoor dood. Ze hebben het alleen kunnen traceren tot aan Pakistan.
Ik snap dit echt niet, terwijl moslims van de ene kant zeggen dat er geen dwang in geloof is, gaan ze van de andere kant proberen een ieder die afstand van Islam neemt uit de weg te ruimen. Waarom toch?
Ik ben Christen geworden niet om Mosllims te gaan haten of om ze een kop kleiner te maken. In feite ben ik nu als Christen veel vriendelijker geworden tegen hen die alleen erop uit zijn om mij pijn te doen. Ik houd van ze, maar helaas begrijpen ze dat niet.
Ik hoop dat bij de moslims een keer de ogen open gaan zodat als ze geconfronteerd worden met iemand die niet langer wil om in Islam te geloven, dat ze zich niet beledigd gaan voelen en in actie komen, maar gewoon respect tonen voor de keuze van zo'n persoon. Ik heb zo vaak gezegd, als jullie Allah echt Akbar is, dan laat hem toch voor zichzelf opkomen. Waarom moeten jullie stervelingen hem zonodig een handje helpen?

Zeker, als ik net lees, dat Afghan al heel lang dreigbrieven heeft ontvangen. Is dat alleen maar, omdat je christen bent geworden, Afghan?

Hamid

Berichtdoor Hamid » Do Apr 26, 2007 9:37 pm

Freya schreef:Dag Hamid. Ik ben nieuw hier en heb net al deze berichten gelezen. Mag ik je complimenteren met je nederlands? Dat is echt goed, voor iemand die niet van hier komt.

Jouw reacties op Afghan, is wel af en toe wat agressief. Dat, terwijl Afghan toch heel vriendelijk tegen je is. Zeker, als ik net lees, dat Afghan al heel lang dreigbrieven heeft ontvangen. Is dat alleen maar, omdat je christen bent geworden, Afghan?

Hallo Freya,
Bedankt voor je complimenten. Ik ben een tolk van beroep, dus heb ik elke dag met de taal te maken.

Mijn reacties op die vent is gewoon wat hij verdient. Hij probeert zo vriendelijk te doen om een indruk te maken op mij, maar daar trap ik niet in. Ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat hij gewoon een rol speelt.
Hij heeft nog steeds niet gezegd waarom hij de Islam heeft verlaten en hoeveel geld hij van de kerken heeft gekregen om zichzelf zo te verlagen. Ik weet niet of zijn familie ook hier in nederland woont of dat ze in Afghanistan zijn, in ieder geval heb ik echt medelijden met hun, want ze zullen zich doodschamen voor hun afvallige zoon.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Do Apr 26, 2007 10:02 pm

Hamid, hoe oud ben je? Je komt namelijk over als een kind van ehh, laten we zeggen 5

Christendom aanvallen en niet weten wie Matteus is?

Hij heeft nog steeds niet gezegd waarom hij de Islam heeft verlaten en hoeveel geld hij van de kerken heeft gekregen om zichzelf zo te verlagen

Zullen we ons ook maar eens af gaan vragen hoeveel mensen zich naar jouw bespugelijke islam hebben bekeerd nadat ze met de dood zijn bedreigd? De kerken zouden volgens jou geld bieden, de moskee zou jouw leven eisen..
Ik ben zo blij dat ik mezelf heb aangemeld hier, nu weet ik zoveel meer over de islam, en heb ik zoveel meer redenen om het een waardeloze sekte te vinden :roll:

Afghan

Berichtdoor Afghan » Do Apr 26, 2007 10:19 pm

Beste Anneke,
Als ik zo vrij mag zijn om weer voor mijn landgenoot Hamid op te komen. Je kan Hamid niet kwalijk nemen, mijn landgenoten hebben nooit de kans gehad om christendom te bestuderen of zich in Bijbel te verdiepen. De Iraniers hadden een minderheid van Armeense christenen in Iran wonen, daarom zijn ze vertrouwd met de namen uit de Bijbel, maar wij Afghanen hebben nooit zo'n kans gehad in Afghanistan. Zelfs hier in Nederland is de sociale controle onder Afghanen de grote boosdoener dat er weinigen echt durven om zich te verdiepen in wat Christendom echt is en wat dat betreft, is het aan ons om hier op dit forum, maar ook op andere manieren met Hamid en anderen zoals hij in gesprek komen en van gedachte wisselen. Ik weet zeker dat het spreekwoord: "onbekend maakt onbemind" hier echt van toepassing is.
Met vriendelijke groeten en heel veel zegen,
Afghan

Anneke schreef:Hamid, hoe oud ben je? Je komt namelijk over als een kind van ehh, laten we zeggen 5

Hij heeft nog steeds niet gezegd waarom hij de Islam heeft verlaten en hoeveel geld hij van de kerken heeft gekregen om zichzelf zo te verlagen

Zullen we ons ook maar eens af gaan vragen hoeveel mensen zich naar jouw bespugelijke islam hebben bekeerd nadat ze met de dood zijn bedreigd? De kerken zouden volgens jou geld bieden, de moskee zou jouw leven eisen..
Ik ben zo blij dat ik mezelf heb aangemeld hier, nu weet ik zoveel meer over de islam, en heb ik zoveel meer redenen om het een waardeloze sekte te vinden :roll:

Freya

Berichtdoor Freya » Do Apr 26, 2007 10:21 pm

Afghan, wat vreselijk naar voor je, dat je zo lang bent bedreigd met de dood en dan ook nog zo reëel, dat de politie bescherming moest bieden. Dat lijkt mij zeer angstig.

nimda

Berichtdoor nimda » Vr Apr 27, 2007 2:05 am

Freya schreef:Afghan, wat vreselijk naar voor je, dat je zo lang bent bedreigd met de dood en dan ook nog zo reëel, dat de politie bescherming moest bieden. Dat lijkt mij zeer angstig.

Wat had je anders verwacht van moslieten?
Scientia vincere tenebras

Hamid

Berichtdoor Hamid » Vr Apr 27, 2007 9:49 am

Anneke schreef:Hamid, hoe oud ben je? Je komt namelijk over als een kind van ehh, laten we zeggen 5

en jij bent zeker een oude TAART !!!!!!!
Wie zegt dat ik jullie christendom wil aanvallen, al geloof je in een koe, dat zal mij een worst wezen. Ik had van die naam mathias nooit gehoord, dus wist ik niet waar ze het over hadden. Noem je dat aanval?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Apr 27, 2007 9:55 am

@Afghan niet zo zielig doen gedraag je als een man.
Als je tenminste een man bent betwijfel het je klinkt namelijk als een wijf.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 27, 2007 10:33 am

Hamid schreef:
Afghan schreef:Beste Hamid, bla bla bla

Ik wil even niets van jou horen. Ik vind je heel erg opdringerig en irritant. Ik reageer op jou onzin pas ik het zelf nodig vind en hoe ik met andere mensen communiceer, dat gaat jou helemaal niets aan. bemoei met je eigen zaken. Wie heeft jou gevraagd om mij de les te leren? ik weet zelf wat ik doe en hoe ik het doe. Gelukkig dat ik hierin steun van andere broeders en zusters heb, anders was ik al lang weg. Dus hou op met je gezeur en je nonsens

Salaam mijn Afghaanse broeder,

Het is misschien beter om die gestoorde gek te negeren. Hij komt duidelijk aandacht tekort. Verlaag je niet tot zijn (dierlijk) niveau :razz:

Maar zeg gewoon vrede...

De Koran

43:89. "Wend u dan van hen af en zeg: 'Vrede': en weldra zullen zij (hun dwaling) te weten komen."

Assalaam Aleykoum,

Je broeder
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Apr 27, 2007 10:48 am

Rust schreef:43:89. "Wend u dan van hen af en zeg: 'Vrede': en weldra zullen zij (hun dwaling) te weten komen."

Wat een gelul.
Uit een lullig boekje.
Moet je zelf ook een lulletje zijn, die gewoon niets zinnigs meer weet en dan een lulligheidje uit een lullig boekje neerplettert.

Koranteksten, het beste is ze ongelezen in de afvalbak pletteren.

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 27, 2007 10:53 am

Teva Teff schreef:Koranteksten, het beste is ze ongelezen in de afvalbak pletteren.

De Koran 4

27 "En Allah wenst Zich in barmhartigheid tot u te wenden, maar zij, die hun lagere begeerte volgen, wensen dat u ver zult afdwalen."

28 "Allah wil uw last verlichten, want de mens is zwak geschapen."

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Apr 27, 2007 10:53 am

Le ikraha feh dien. Er is geen dwang in het geloof.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Apr 27, 2007 10:58 am

Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil. [ Al-Kahf:29]

De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Het is zo dat in elk Islamitisch land andere regels gelden, omdat zij de Islam anders interpreteren. Het wil dan niet zeggen dat het bij de Islam hoort. De Koran is duidelijk over diegene die de Islam veralten, die gaan namelijk naar de Hel. Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen. In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder. Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Echter de Islam kent wel vrijheid van religie.In het verdrag van Medina legde de profeet in het jaar 1 van de islam vrijheid van religie vast: "Moslims, polytheïsten, en joden zullen als één gemeenschap (oemma) samenleven. Elke partij zal zijn eigen religie naleven."Denk aan de vele Soera's zoals ''Le ikraha feh dien.''

MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Apr 27, 2007 11:00 am

Rust schreef:
Teva Teff schreef:Koranteksten, het beste is ze ongelezen in de afvalbak pletteren.

De Koran 4

27 "bladiebladiebla
28 "Bladiebladieblablabla."

Wat een gelul.
Uit een lullig boekje.
Moet je zelf ook een lulletje zijn, die gewoon niets zinnigs meer weet en dan een lulligheidje uit een lullig boekje neerplettert.

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 27, 2007 11:37 am

Chaimae schreef:Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil. [ Al-Kahf:29]

De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Het is zo dat in elk Islamitisch land andere regels gelden, omdat zij de Islam anders interpreteren. Het wil dan niet zeggen dat het bij de Islam hoort. De Koran is duidelijk over diegene die de Islam veralten, die gaan namelijk naar de Hel. Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen. In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder. Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Echter de Islam kent wel vrijheid van religie.In het verdrag van Medina legde de profeet in het jaar 1 van de islam vrijheid van religie vast: "Moslims, polytheïsten, en joden zullen als één gemeenschap (oemma) samenleven. Elke partij zal zijn eigen religie naleven."Denk aan de vele Soera's zoals ''Le ikraha feh dien.''

MVG.

Mooi.. bedankt zuster voor je woorden..

Moge Allah (swt) je rijkelijk belonen met het aller hoogste Paradijs.. Amien

Assalaam Aleykoum,

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Apr 27, 2007 11:39 am

Wat een achterlijk sektegedrag.

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 27, 2007 11:40 am

Teva Teff schreef:blablablabla

Bla blabla bla
a bla balbla labla bladibla

dilaba bla bla et bla bla

Snapje? :razz:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 27, 2007 12:00 pm

Rust schreef:

Bla blabla bla

Volkomen Rust.
Allah houd niet van zijn slaven als ze geen slaaf willen zijn, en zal ze dan straffen.

Allah gebruikt apenliefde.
Misschien is Allah een marokkaan.

Maar de ware God is gelukkig anders.
en gelukkig, ( dat is het goede nieuws) is allah een denkbeeldige god. Een waar we niet bang voor hoeven te zijn. En dat is weer mooi.

De ware God reageert op deze manier.

Papa, hou je van me?

Ja maar natuurlijk schat, natuurlijk hou ik van je, ik ben je vader, je bent deel van mijn lichaam, ik hou zoveel van je, ik wil zelfs voor je sterven.

Papa, en als ik eens stout ben.

Iedereen is wel eens stout schat, en als je eens iets heel ergs doet, mensen kwetst of zo, dan wil ik dat je naar die mensen toe gaat en ze om vergeving vraagt.

Leer een ding van me schat… onthoud dat jij mensen moet behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. Dat is de enige gouden regel die ik wil dat jij volgt.

Behandel anderen zoals jijzelf behandeld wil worden.

En vergeet nooit, maar dan nooit mijn kind, dat ik altijd van je zal blijven houden. Ook al hou jij op een dag niet meer van mij, mijn liefde voor jou zal nooit verdwijnen. Mijn liefde voor jou is eeuwig.

Dus als je eens verdriet of pijn hebt, dan ben ik er voor je. Ik zal je troosten en je helpen. Ik zal je alles geven wat je nodig hebt.
Hou dit in je gedachten en kom naar me toe als je me nodig hebt.
Ik hou van je voor eeuwig en altijd.
Mijn liefde voor jou gaat nooit over.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

nimda

Berichtdoor nimda » Vr Apr 27, 2007 12:15 pm

Rust schreef:

Bla blabla bla

azer azer azerazerazer azerazerererzerzerzazer
Scientia vincere tenebras

Rust

Berichtdoor Rust » Vr Apr 27, 2007 12:26 pm

Ariel schreef:Volkomen Rust.
Allah houd niet van zijn slaven als ze geen slaaf willen zijn, en zal ze dan straffen.

Allah gebruikt apenliefde.
Misschien is Allah een marokkaan.

Je wordt oud Ariel... wat heb je tegen Marokkanen als beheerder van dit forum? Wil je je alstUblieft gedragen en netjes discusseren! Moge Allah (swt) je vergeven..

Als je wat wil vertellen voel je vrij, maar bij jou is het altijd wanneer je argumentatie probleempjes hebt dan plak je foto's of speel je op de persoon... die keer speel je niet op de persoon, maar op 40 miljoen mensen. Schaam je! Of schamen mensen niet meer op hun oude dag? En vergeet niet dat straks je verzorgers Marokkanen kunnen zijn en niet je eigen kinderen....

Allah (swt) is de God van iedereen ook van jou. Hij (swt) heeft je geschapen en heeft je niet aan je lot gelaten. Denk daarover na. En weet je dat Jezus, wiens echte naam Easa (as) is, zijn Heere Allah (sw) noemde?

Click hier

Als je wist hoeveel Allah (swt) van Zijn dienaar hield zouden tranen uit je ogen druppelen..... helaas

Allah (swt) is onze Vriend (koran 2:257), buiten hem hebben wij geen vriend (Koran 4:123). Wij dienen Hem (swt) alleen met al onze geest, ziel en lichaam en nog veel meer. Wij aanbidden alleen Hem (swt), wij weigeren iemand anders te aanbidden dan voor Hem (swt). Wij houden zielsveel van Hem (swt)...

Bekijk deze hadith Qudsi, ik krijg zelf geen genoegen van.... lees en reinig je hart. Ariel,

Aboe Hoeraira (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: De boodschapper van Allah (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd:

'Allah, de Verhevene, heeft gezegd: 'Als iemand zich vijandig opstelt tegenover één van Mijn vrienden, dan zal Ik hem de oorlog verklaren. Niets doet Mij een groter genoegen - als middel voor Mijn dienaar om in Mijn nabijheid te geraken - dan is hij bezig metde religieuze verplichtingen die Ik hemheb opgelegd. Mijn dienaar komt steeds dichter bij Mij door vrijwillige daden en vroomheid, net zolang tot ik hem liefheb. En als ik hem liefheb dan ben ik het oor waarmee hij hoort en het oog waarmee hij ziet en de hand waarmee hij slaat en de voet waarmee hij loopt. Als hij Mij om iets zou vragen, dan zou Ik het zeker aan hem geven. En als hij Mij om bescherming vraagt, dan zal Ik die zeker geven'.'

[Overgeleverd door Boecharie]

La il-laha Ila Allah

Groetjes,

Rust
Laatst gewijzigd door Rust op Vr Apr 27, 2007 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”