Ik ben Laetitia,wie kan mij helpen ?@Rania,Souhalia,Chaemae?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Ik ben Laetitia,wie kan mij helpen ?@Rania,Souhalia,Chae

Bericht door Afghan »

Beste Laatitia,
Je had eigenlijk om reactie van vrouwen in dit forum gevraagd, maar aangezien onze moslim broeders Ajax en Rust ook op jou bericht hebben gereageerd, dan durf ook een bescheiden bijdrag te leveren.
"laetitia"]Hallo, even voorstellen ; mijn naam is Laetitia ; ik ben 19 jaar. Ik volg al een hele tijd stilletjes jullie forum ; heb mij onlangs geregistreerd, en hierbij mijn eerste post.
Allereerst wil ik je welkom heten hier en hoop dat je hier meer over Islam te weten komt, voordat je verder gaat.
Ik zal jullie mijn situatie uitleggen : ik heb sinds +/- 6 maand verkering met een lieve moslim man van Libanese afkomst.
jou verhaal deed mij denken aan mijn vrouw. Toen ik haar leerde kennen, was ik een moslim, dus deed ik alles om haar tot Islam te bekeren en alleen dan zou ik bereid zijn geweest om met haar te trouwen. Ze hield heel veel van mij en ging dus Islam echt bestuderen en al heel gauw kwam ze tot de conclusie dat ze in alles zou geloven, maar niet in Allah en in zijn geweldige profeet die de toonbeeld van "heiligheid" en "perfectie" was. Ik had heel erg veel moeite met deze uitspraken van haar, maar kon de feiten waar zij mee aankwam niet weerleggen, dus we gingen uit elkaar. Later toen ik Christen werd, heb ik haar weer opgezocht en nu was ze natuurlijk bereid om met mij te trouwen. We zijn nu meer dan 23 jaar gelukkig getrouwd.
Het grootste probleem heb ik met het volgende , nl. het heeft te maken met wel of niet naar het paradijs gaan.
volgens de leer van Islam gaan alle moslims eerst naar de hel en daarvandaan Inshallah zullen de gelukkigen de weg naar paradijs vinden.
Ik vraag je om zelf dit te onderzoeken en kijken of het waar is wat ik zeg of niet.
Mijzelf bekeren : helemaal geen probleem mee, dat is gewoon een zinnetje uitspreken ; als ik het goed begrijp.
Weet een ding wel zeker voordat je dat zinnetje uitspreekt, dat je daarna geen enkele weg terug heb, want mocht je na Shada willen dat je geen moslim meer te zijn, dan ben je gewoon afvallig en vogelvrij. Het is dus absolute niet een onschuldige of vrijblijvende zaak.
Maar alle regels opvolgen, daar heb ik wel wat problemen mee , ik zal het even opnoemen :
- ramadan doen, weet ik nu al , zou ik NOOIT kunnen volhouden ; ik kan geen halve dag zonder eten.
Ramadan was bedoeld om minder te gaan eten en wat je dan aan geld spaart aan de armen te geven, Ik weet uit mijn ervaringen in Afghanistan en Pakistan dat juist in deze maand, een moslim gezin dubbel zoveel uitgeeft aan eten en lekkernijen dan andere maanden. Het is bovendien heel erg ongezond om in de hete zomers geen water te drinken. De rijke moslims hebben weinig probleem, want die slapen de hele dag en gaan feesten gedurende de nachten. De enige die heel zwaar lijden, zijn de armen en minderbedeelden. Voor hun is het hel op aarde.
- bedekte kleding dragen : geen probleem , ik ben een beetje (veel ....) aan de mollige kant , en korte rokjes en topjes zijn aan mij niet besteed
...
Bedekte kleren dragen is inderdaad goed.
- (varkens)vlees eten : ik ben dol op hotdogs en hamburgers van de Quick, en zou dit toch niet willen laten.
Jezus zegt, niet wat via je mond je lichaam binnenkomt, maakt je vies, maar wat uit mond komt.
- bidden : wil ik gerust doen, maar niet 's morgens om 5 u !!!
Daar zul je wel aan wennen, is trouwens goede gymanstieke oefening voor je. :lol:
- alcohol : ik drink heel graag een bacardi breezer als we uitgaan (mijn vriend ook trouwens).
Ook dit is niet zo moeilijk om te laten. Alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
- soms hoor ik ook dat je geen muziek mag luisteren of tv mag kijken, maar dat heb ik nog niet zo goed begrepen....
Hier hoef je geen zorgen over te maken, moslims kijken en horen naar alles wat op scherm komt. Ze zijn zo schijnheilig als het maar kan, maar dat zul je zelf wel ontdekken.
Mijn vraag is nu ; bestaat er zoiets als een "puntensysteem" om toch voldoende punten te hebben om in het paradijs te komen, want in de hel zou ik toch helemaal niet willen belanden als ik er zo over lees.
islam is een religie van zegeltjes sparen en die plakken op je boekje.
Moet je die punten zelf bijhouden, of wie doet dat ?
Volgens Islam, zijn er twee engelen die dat voor je doen. Een op je rechter schouder houdt je goede daden bij en de andere op je linker schouder noteert alles wat verkeerd doet. Op de dag des oordeels is je lot afhankelijk van de 51% waar de balance op gaat neigen.

Dit was het voor nu, ik hoor dan graag of je nog meer vragen heb.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
laetitia
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 24, 2007 1:42 pm

Bericht door laetitia »

Hallo,
Sorry voor mijn late antwoord , maar ik was de laatste dagen nogal druk bezig met mijn studies.
Ook ben ik een koranboek gaan kopen, en heb daar een beetje in gelezen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de informatie die ik gekregen heb.
Afghan ook.
Het was helemaal niet de bedoeling om mijn vraag alleen aan vrouwen te stellen, in mijn titel stond eigenlijk ook nog : ..... , dus bedoeld voor iedereen

Chaemae, bedankt voor je antwoord over het paradijs. Ik heb bijlange niet de kennis en het verstand die u hebt over de koran, en zou dat ook graag willen leren.
Het is mij nog wel helemaal niet duidelijk.
Want over die 2 engeltjes op mijn schouder, daar heb ik het toch moeilijk mee om te geloven hoor.
Ik geloof ook allang niet meer in sinterklaas.

Het zal mij nog wat tijd kosten om dit uit te zoeken.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het is begrijpelijk dat je het moeilijk zal hebben betreft het geloven in de 2 engelen op je beide schouders. Maar het is één onderdeel binnen de Imaam.


De Islam bestaat uit 3 dingen. De Islam, de Imaam en de Ihsaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:De Islam bestaat uit 3 dingen. De Islam, de Imaam en de Ihsaan.
Chaimae, je zult hier vast gelijk hebben, hoor, maar vergis je je niet?

Islam = Islam + Imaam + Ihsaan

Dat is al even esotherisch als "heilige drievuldigheid"... tenzij je je mistikt hebt of zo.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:De Islam bestaat uit 3 dingen. De Islam, de Imaam en de Ihsaan.
Chaimae, je zult hier vast gelijk hebben, hoor, maar vergis je je niet?

Islam = Islam + Imaam + Ihsaan

Dat is al even esotherisch als "heilige drievuldigheid"... tenzij je je mistikt hebt of zo.
Islaam is: getuigen dat er geen ware god is behalve Allah en dat Mohammed Zijn Boodschapper is, verrichten van het gebed, geven van de zakaat, vasten van de maand Ramadan en het verrichten van de bedevaart naar Mekka indien je daartoe in staat bent.

Dus de 5 zuilen om het zo kort te houden.

Imaam is: Geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken, Zijn boodschappers, de Dag des oordeels en het geloven in de voorbeschikking van zowel het goede en het kwade.

Ihsaan is: Aanbid Allah alsof je Hem ziet, want Hij ziet jou wel, ondanks dat jij Hem niet ziet.

MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Hartelijk welkom op dit forum Laetitia. Voor je met een moslimman in zee gaat kun je beter onze artikelen in de rubriek 'een moslim in mijn leven' nog eens lezen, met name dat van Ali Sina: 'antwoord van Ali Sina' dat je kan vinden in de rubriek 'Getuigenissen van ex-moslims'.

http://eindstationislamabad.blogspot.co ... imman.html

Zelf raad ik iedereen af met een moslim(a) te trouwen, vooral vrouwen, want het loopt bijna nooit goed af.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Re: Ik ben Laetitia,wie kan mij helpen ?@Rania,Souhalia,Chae

Bericht door Serdar »

@laetitia,
Ik zal jullie mijn situatie uitleggen : ik heb sinds +/- 6 maand verkering met een lieve moslim man van Libanese afkomst. We hebben al heel veel gepraat over onze toekomst, maar het is heel simpel ; ik zou mij moeten bekeren, anders kunnen we niet trouwen.
Ik vraag mij af of je vriend zijn godsdienst wel goed weet, aangezien hij vindt dat jij als vrouw zijnde je zou moeten bekeren om met een moslimman te kunnen trouwen?
Een moslimman mag immers met een Joodse of een Christelijke vrouw trouwen, hiervoor hoeft een vrouw zich niet te bekeren.
Mijzelf bekeren : helemaal geen probleem mee, dat is gewoon een zinnetje uitspreken ; als ik het goed begrijp.
Zo simpel is dat niet, dat zinnetje is pas geldig bij God als het met oprecht vanuit je hart dat zegt.
Dus met alleen dat zinnetje opzeggen wordt men geen Moslim(a).
Maar alle regels opvolgen, daar heb ik wel wat problemen mee , ik zal het even opnoemen :
- ramadan doen, weet ik nu al , zou ik NOOIT kunnen volhouden ; ik kan geen halve dag zonder eten.
- hoofddoek dragen, daar twijfel ik nog aan.
- bedekte kleding dragen : geen probleem , ik ben een beetje (veel ....) aan de mollige kant , en korte rokjes en topjes zijn aan mij niet besteed ...
- (varkens)vlees eten : ik ben dol op hotdogs en hamburgers van de Quick, en zou dit toch niet willen laten.
- bidden : wil ik gerust doen, maar niet 's morgens om 5 u !!!
- alcohol : ik drink heel graag een bacardi breezer als we uitgaan (mijn vriend ook trouwens).
- soms hoor ik ook dat je geen muziek mag luisteren of tv mag kijken, maar dat heb ik nog niet zo goed begrepen....
- naar de moskee gaan om te bidden zou ik liever niet doen als het niet echt moet ; ben er 1 x geweest met mijn vriend, en vond het daar niet zo lekker ruiken.
- relatie voor het huwelijk , ja, dat is wel een probleem, ik heb nl. een intieme relatie met mijn vriend.
ZO nog van alles.
Je moet je zelf pas bekeren als jij vindt dat de Islam voor jou de ware is. En niet om dat je vriend of iemand anders dat van jou vraagt.
Dit is niet zo simpel, het heeft effect op je leven, en je moet leven volgens de voorschriften van de Islam.
Mijn vraag is nu ; bestaat er zoiets als een "puntensysteem" om toch voldoende punten te hebben om in het paradijs te komen, want in de hel zou ik toch helemaal niet willen belanden als ik er zo over lees.
Moet je die punten zelf bijhouden, of wie doet dat ?
Als ik dan zou zeggen bvb. dat we de hadj gaan doen, levert dat extra punten op ? Of extra veel zakaat betalen ?
Of wat kan je nog doen om extra punten te verdienen ?
Er is geen sprake van "punten(systeem)" of iets dergelijke, maar van oprechte goede daden.
Je oprechte goede daden wissen je zonden af, zoals je met water het vuil op je kleren afwast.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Chaimae,
Je bedoelt zeker Imaan en niet Imaam, want Imaam is een persoon en Imaan betekent geloof.
Je moet zeker opfris cursus Arabisch volgen :lol:
Chaimae schreef:Het is begrijpelijk dat je het moeilijk zal hebben betreft het geloven in de 2 engelen op je beide schouders. Maar het is één onderdeel binnen de Imaam.


De Islam bestaat uit 3 dingen. De Islam, de Imaam en de Ihsaan.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Afghan schreef:Beste Chaimae,
Je bedoelt zeker Imaan en niet Imaam, want Imaam is een persoon en Imaan betekent geloof.
Je moet zeker opfris cursus Arabisch volgen :lol:
Chaimae schreef:Het is begrijpelijk dat je het moeilijk zal hebben betreft het geloven in de 2 engelen op je beide schouders. Maar het is één onderdeel binnen de Imaam.


De Islam bestaat uit 3 dingen. De Islam, de Imaam en de Ihsaan.
Dankje voor het corrigeren. Met mijn Arabisch is trouwens niks mis. Spreek vloeiend Arabisch. Het was gewoon een typfout. :oops:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Graag gedaan Chaimae.
goed om te weten dat jou Arabisch erg goed is. Daar ben ik echt jaloers op. Had ik kennis van het Arabische taal, dan had ik misschen eerder begrepen wat er in de Koran staat. Nu moet ik helaas de vertalingen van Koran in het Engels, Nederlands en Farsi raadplegen.
Dankje voor het corrigeren. Met mijn Arabisch is trouwens niks mis. Spreek vloeiend Arabisch. Het was gewoon een typfout. :oops:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Re: Ik ben Laetitia,wie kan mij helpen ?@Rania,Souhalia,Chae

Bericht door *moslima* »

laetitia schreef:Hallo, even voorstellen ; mijn naam is Laetitia ; ik ben 19 jaar. Ik volg al een hele tijd stilletjes jullie forum ; heb mij onlangs geregistreerd, en hierbij mijn eerste post.
Ik zal jullie mijn situatie uitleggen : ik heb sinds +/- 6 maand verkering met een lieve moslim man van Libanese afkomst. We hebben al heel veel gepraat over onze toekomst, maar het is heel simpel ; ik zou mij moeten bekeren, anders kunnen we niet trouwen.

Rania en Souhaila, net zoals jullie zoek ik ook heel veel informatie op, en op deze site heb ik al heel veel gevonden.
Ook op de sites van bekeerde moslima's vind ik veel informatie, maar toch nog niet alles wat ik zoek.

Het grootste probleem heb ik met het volgende , nl. het heeft te maken met wel of niet naar het paradijs gaan.

Mijzelf bekeren : helemaal geen probleem mee, dat is gewoon een zinnetje uitspreken ; als ik het goed begrijp.

Maar alle regels opvolgen, daar heb ik wel wat problemen mee , ik zal het even opnoemen :
- ramadan doen, weet ik nu al , zou ik NOOIT kunnen volhouden ; ik kan geen halve dag zonder eten.
- hoofddoek dragen, daar twijfel ik nog aan.
- bedekte kleding dragen : geen probleem , ik ben een beetje (veel ....) aan de mollige kant , en korte rokjes en topjes zijn aan mij niet besteed ...
- (varkens)vlees eten : ik ben dol op hotdogs en hamburgers van de Quick, en zou dit toch niet willen laten.
- bidden : wil ik gerust doen, maar niet 's morgens om 5 u !!!
- alcohol : ik drink heel graag een bacardi breezer als we uitgaan (mijn vriend ook trouwens).
- soms hoor ik ook dat je geen muziek mag luisteren of tv mag kijken, maar dat heb ik nog niet zo goed begrepen....
- naar de moskee gaan om te bidden zou ik liever niet doen als het niet echt moet ; ben er 1 x geweest met mijn vriend, en vond het daar niet zo lekker ruiken.
- relatie voor het huwelijk , ja, dat is wel een probleem, ik heb nl. een intieme relatie met mijn vriend.
ZO nog van alles.

Mijn vraag is nu ; bestaat er zoiets als een "puntensysteem" om toch voldoende punten te hebben om in het paradijs te komen, want in de hel zou ik toch helemaal niet willen belanden als ik er zo over lees.
Moet je die punten zelf bijhouden, of wie doet dat ?
Als ik dan zou zeggen bvb. dat we de hadj gaan doen, levert dat extra punten op ? Of extra veel zakaat betalen ?
Of wat kan je nog doen om extra punten te verdienen ?

Ik hoop dat jullie hier meer over weten.

Alvast bedankt !

Laetitia.
Met alle respect, maar je vriend is wel een beetje weird bezig. Als eerste: hij wil jou bekeerd hebben, anders mag hij niet met je trouwen? Dat is maar ten dele waar: hij mag wel trouwen met vrouwen van het boek (christenen of joden). Ten tweede: meneer drinkt wel alcohol en doet ook aan vriendinnetjes, beetje last van dubbele moraal ofzo? Ik vind het niet netjes van hem.

Los daarvan: bekeren doe je omdat je erin gelooft, niet voor iemand. De islam is geen puntensysteem, alhoewel sommige moslims dat wel zo doen geloven. De islam gaat om je hart en waarom je bepaalde dingen doet of laat. Als je dus iets doet om de punten, is het waardeloos, want je hoort het te doen omdat je het wil doen voor God.
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Thomas schreef:Is toch hardstikke logisch.
Onderweg naar de kroeg help je een oud vrouwtje oversteken, staat op in de tram voor een moeilijk ter been zijnde man en je helpt en passant de vrouw met 4 kinderen met de kinderwagen de tram uit.

Hoppa 3 x 6 = 18 punten.

Dan ben je bij de kroeg met een volle stempelkaart.
DAT BETEKENT DUS 18 GLAZEN BIER!!!!

Met (hik) vr.(hik) gr.

Thomas (hik)
Ik vind jouw humor wel leuk! :lol:
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Pilgrim schreef:Hartelijk welkom op dit forum Laetitia. Voor je met een moslimman in zee gaat kun je beter onze artikelen in de rubriek 'een moslim in mijn leven' nog eens lezen, met name dat van Ali Sina: 'antwoord van Ali Sina' dat je kan vinden in de rubriek 'Getuigenissen van ex-moslims'.

http://eindstationislamabad.blogspot.co ... imman.html

Zelf raad ik iedereen af met een moslim(a) te trouwen, vooral vrouwen, want het loopt bijna nooit goed af.
Nou nou, wel weer generaliserend zeg!
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

*moslima* schreef:
Pilgrim schreef:Hartelijk welkom op dit forum Laetitia. Voor je met een moslimman in zee gaat kun je beter onze artikelen in de rubriek 'een moslim in mijn leven' nog eens lezen, met name dat van Ali Sina: 'antwoord van Ali Sina' dat je kan vinden in de rubriek 'Getuigenissen van ex-moslims'.

http://eindstationislamabad.blogspot.co ... imman.html

Zelf raad ik iedereen af met een moslim(a) te trouwen, vooral vrouwen, want het loopt bijna nooit goed af.
Nou nou, wel weer generaliserend zeg!
Nee hoor, ze zei 'bijna' :wink:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:
*moslima* schreef:
Pilgrim schreef:Hartelijk welkom op dit forum Laetitia. Voor je met een moslimman in zee gaat kun je beter onze artikelen in de rubriek 'een moslim in mijn leven' nog eens lezen, met name dat van Ali Sina: 'antwoord van Ali Sina' dat je kan vinden in de rubriek 'Getuigenissen van ex-moslims'.

http://eindstationislamabad.blogspot.co ... imman.html

Zelf raad ik iedereen af met een moslim(a) te trouwen, vooral vrouwen, want het loopt bijna nooit goed af.
Nou nou, wel weer generaliserend zeg!
Nee hoor, ze zei 'bijna' :wink:
'Ze'?? Ik ben 'HIJ', dus mannelijk!
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Ilona schreef:
*moslima* schreef:
Pilgrim schreef:Hartelijk welkom op dit forum Laetitia. Voor je met een moslimman in zee gaat kun je beter onze artikelen in de rubriek 'een moslim in mijn leven' nog eens lezen, met name dat van Ali Sina: 'antwoord van Ali Sina' dat je kan vinden in de rubriek 'Getuigenissen van ex-moslims'.

http://eindstationislamabad.blogspot.co ... imman.html

Zelf raad ik iedereen af met een moslim(a) te trouwen, vooral vrouwen, want het loopt bijna nooit goed af.
Nou nou, wel weer generaliserend zeg!
Nee hoor, ze zei 'bijna' :wink:
Ja, dat zag ik, maar daarom vind ik het nog steeds een beetje jammer dat het zo gesteld wordt. Ik ken plenty mensen in gemengde huwelijken die uitstekend gaan.
Kom even spieken hier.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Pilgrim schreef:
Ilona schreef:
*moslima* schreef:Nou nou, wel weer generaliserend zeg!
Nee hoor, ze zei 'bijna' :wink:
'Ze'?? Ik ben 'HIJ', dus mannelijk!
Je manier van schrijven is erg vrouwelijk.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Teva Teff schreef:
Pilgrim schreef:
Ilona schreef: Nee hoor, ze zei 'bijna' :wink:
'Ze'?? Ik ben 'HIJ', dus mannelijk!
Je manier van schrijven is erg vrouwelijk.
Zoiets heb ik nog nooit gehoord! Verklaar je nader.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Aaahh, sorry Pilgrim :oops: Ik had niet echt gezien dat jij het was lieverd :oops:
Nou, tweede poging dan:
Nee hoor, HIJ zei 'bijna' :wink:


@moslima; dat begrijp ik, dat zou best kunnen, maar ik ken ook zat mensen waarbij dat fout is gegaan. Als geloof een reden is voor het stuklopen van een relatie.. dan moet je 1 van de 2 laten zitten; geloof of geliefde :( Anders maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Ilona schreef:@moslima; dat begrijp ik, dat zou best kunnen, maar ik ken ook zat mensen waarbij dat fout is gegaan. Als geloof een reden is voor het stuklopen van een relatie.. dan moet je 1 van de 2 laten zitten; geloof of geliefde :( Anders maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
Mee eens hoor. Alleen vind ik het soms jammer hoe negatief er wordt gedaan over interculturele en interreligieuze huwelijken.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Zoiets heb ik nog nooit gehoord! Verklaar je nader.
Het is niet erg om vrouw te zijn Pilgrim, :wink: Ik ben er trots op.
Misschien dat mannen zoals Teva Teff op vrouwen neer kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

*moslima* schreef:
Ilona schreef:@moslima; dat begrijp ik, dat zou best kunnen, maar ik ken ook zat mensen waarbij dat fout is gegaan. Als geloof een reden is voor het stuklopen van een relatie.. dan moet je 1 van de 2 laten zitten; geloof of geliefde :( Anders maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
Mee eens hoor. Alleen vind ik het soms jammer hoe negatief er wordt gedaan over interculturele en interreligieuze huwelijken.
Beter van tevoren gewaarschuwd worden over dit soort dingen dan in het huwelijksbootje stappen en achteraf spijt krijgen omdat het helemaal fout gaat..
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Ilona schreef:
*moslima* schreef:
Ilona schreef:@moslima; dat begrijp ik, dat zou best kunnen, maar ik ken ook zat mensen waarbij dat fout is gegaan. Als geloof een reden is voor het stuklopen van een relatie.. dan moet je 1 van de 2 laten zitten; geloof of geliefde :( Anders maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
Mee eens hoor. Alleen vind ik het soms jammer hoe negatief er wordt gedaan over interculturele en interreligieuze huwelijken.
Beter van tevoren gewaarschuwd worden over dit soort dingen dan in het huwelijksbootje stappen en achteraf spijt krijgen omdat het helemaal fout gaat..
Waarschuwen kan altijd, ik vraag me wel af in hoeverre het dan aankomt.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

*moslima* schreef:
Ilona schreef:
*moslima* schreef:Mee eens hoor. Alleen vind ik het soms jammer hoe negatief er wordt gedaan over interculturele en interreligieuze huwelijken.
Beter van tevoren gewaarschuwd worden over dit soort dingen dan in het huwelijksbootje stappen en achteraf spijt krijgen omdat het helemaal fout gaat..
Waarschuwen kan altijd, ik vraag me wel af in hoeverre het dan aankomt.
Dit forum is een goed voorbeeld.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Graag gedaan Chaimae.
goed om te weten dat jou Arabisch erg goed is. Daar ben ik echt jaloers op. Had ik kennis van het Arabische taal, dan had ik misschen eerder begrepen wat er in de Koran staat. Nu moet ik helaas de vertalingen van Koran in het Engels, Nederlands en Farsi raadplegen.
Kan het alleen niet lezen/schrijven. Moet het dus helaas net als jij doen met de Nederlandse vertalingen. Kan 't wel spreken/verstaan, nu nog lezen en schrijven. :oops:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie