Hallo! Hier weer een nieuweling.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
*moslima*

Hallo! Hier weer een nieuweling.

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:31 pm

Goedenavond,
Ik kom hier even kijken. Ik heb al een paar keer op de site gekeken en heb me maar even geregistreerd. :D
Kom even spieken hier.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 06, 2007 7:36 pm

Daar ben ik blij om Moslima. :D
Dat jij je aangemeld hebt op deze site.

Ik heet je van harte welkom op FFI.
Ons forum is jouw forum, oftewel. Mijn huis is jouw huis.
Dit is een goede plek om met niet Moslims een discussie aan te gaan.
Kan je ons wat meer over jezelf vertellen?

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:41 pm

Dank je wel voor je welkom. Wat wil je weten? :D
Kom even spieken hier.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Zo Mei 06, 2007 7:43 pm

Hey daar moslima,

van harte welkom op het forum!
Ik hoop dat je een leuke maar vooral leerzame tijd zult beleven op FFI :D Als je niet het IQ van dat als ajax of Serdar hebt, dan gaat dat wel lukken!
Ook ik ben wel benieuwd naar je achtergrond; wat weet je allemaal van islam, wanneer bekeerd, wat zijn je relaties.. etc :wink:

Mvg,
Anneke

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:46 pm

Grappig, je gaat er meteen vanuit dat ik bekeerd ben, zegt dat iets over het vrouwelijk moslim-publiek wat jullie hier hebben? :?
Ik ben sinds 3 jaar moslima (dus jaL bekeerd :lol: ), getrouwd met moslimman, druk aan de studie en ben altijd geinteresseerd in anderen. Soms ben ik érg kritisch en een beetje mean, maar dat komt vaak omdat ik niet kan tegen achterlijkheid, onrechtvaardigheid etc.
Ow ja: ik val niet in de categorie standaardmoslim, ik ben overtuigd gelover in alleen de Koran zonder allerlei toevoegingen.
Kom even spieken hier.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Zo Mei 06, 2007 7:48 pm

Anneke schreef:Hey daar moslima,

van harte welkom op het forum!
Ik hoop dat je een leuke maar vooral leerzame tijd zult beleven op FFI :D Als je niet het IQ van dat als ajax of Serdar hebt, dan gaat dat wel lukken!
Ook ik ben wel benieuwd naar je achtergrond; wat weet je allemaal van islam, wanneer bekeerd, wat zijn je relaties.. etc :wink:

Mvg,
Anneke

Moet ik dat zien als een belediging?
Als je niks te doen hebt moet je niet lullen moet toch wel lukken?

P.s. Ik doe niet aan iq tests heb ik 1x gedaan en was 132 :)
A proud amazigh!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Mei 06, 2007 7:49 pm

Van harte welkom hier "moslima".
Het pleit voor jou dat je gelijk de ahadith niet vertrouwt en een "enkel-koran-moslima" bent.
Maar weet wel dat je daardoor door de overgrote meerderheid van de moslims als een afvallige wordt beschouwd...
Trouwens, hoe weet jij zonder de richtlijnen van de ahadith hoe jij nu precies moet bidden ? Als je wil kan je er een nieuw topic over openen.

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:51 pm

Dank je wel voor je welkom Dutch en Anneke (was het net vergeten, sorry).
Ik weet dat de meeste moslims mij als afvallige zien: lekker boeiend.
Wat het bidden betreft: daar zijn in de Koran genoeg aanwijzingen voor om te kunnen bidden. Ben jij moslim, want dit is een typische soenni-vraag. 8)
Kom even spieken hier.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Mei 06, 2007 7:53 pm

Nou, van mij ook van harte welkom hoor!

Ik hoop dat je op deze site nieuwe en vooral betere inzichten opdoet. We zullen je daarbij helpen. Wat ik ook graag zou willen weten is waarom je je tot de Islam bekeerd hebt. Heb je je er van tevoren uitvoerig in verdiept en weet je ook wat voor een man Mohammed was? Zo ja, dan vind ik het een vreemde keuze. Misschien kun je ons er wat meer over vertellen. Verder wens ik je hier een leuke tijd toe.

Groetjes,
Pilgrim

P.S. Ik ben niet zo erg generaliserend hoor.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Zo Mei 06, 2007 7:53 pm

Ajax, laat dan eens een keer blijken dat je een hoog IQ hebt. Daar heb ik namelijk niks van gemerkt de tijd dat ik op dit forum zit.
Enne, het was geen belediging, het was een opmerking :smile:

@*moslima*
Nee, het waren gewoon een paar standaardvragen. :wink:

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Zo Mei 06, 2007 7:54 pm

Van harte welkom, *moslima*!
Mag ik je complementeren met je originele nickkeuze?

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Zo Mei 06, 2007 7:55 pm

Een nutteloze opmerking ja
A proud amazigh!

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:56 pm

Pilgrim schreef:Nou, van mij ook van harte welkom hoor!

Ik hoop dat je op deze site nieuwe en vooral betere inzichten opdoet. We zullen je daarbij helpen. Wat ik ook graag zou willen weten is waarom je je tot de Islam bekeerd hebt. Heb je je er van tevoren uitvoerig in verdiept en weet je ook wat voor een man Mohammed was? Zo ja, dan vind ik het een vreemde keuze. Misschien kun je ons er wat meer over vertellen. Verder wens ik je hier een leuke tijd toe.

Groetjes,
Pilgrim

P.S. Ik ben niet zo erg generaliserend hoor.
Dag Pilgrim,
Ik heb niet meteen een bepaald beeld over je, hoor. Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal van je kan lezen.
Ik heb me flink verdiept in de islam en vond de soennitische leer maar niets. Vandaar mijn aarzeling voordat ik bekeerde. Maar in God geloofde ik wel en veel dingen die in de Koran staan en de manier van geloven spraken me wel aan. Ik ben dus wel bekeerd. Over Mohamed: zijn functie was die van boodschapper. In die zin volg ik hem. Over zijn leven weet ik wel wat en ik neem aan dat je het hebt over zijn gewelddadigheden. Eén ding weet ik: Mohamed was niet feilbaar, hij is door Allah ook op zijn vingers getikt. Mocht hij geweld gebruikt hebben, dan is hij daar flink voor op zijn vingers getikt. Ik denk overigens dat er veel verhalen over hem de ronde doen die wel met een korrel zout genomen kunnen worden. Kijk maar eens naar de hadith, wat voor nonsens staat daar wel niet in. Dat kan gewoonweg niet waar zijn.
Kom even spieken hier.

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:57 pm

Teva Teff schreef:Van harte welkom, *moslima*!
Mag ik je complementeren met je originele nickkeuze?
Makkelijk toch? Ben ik tenminsten eenvoudig herkenbaar en toch volstrekt anoniem. :lol:
Ben je altijd sarcastisch? Gezellig. :D
Kom even spieken hier.

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 7:58 pm

Anneke schreef:@*moslima*
Nee, het waren gewoon een paar standaardvragen. :wink:
OK :wink:
Kom even spieken hier.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Mei 06, 2007 7:58 pm

Komaan Ajax, wees niet zo "in je gat gebeten" (zoals ze dat bij ons verwoorden :D ). Echte intelligentie heeft niets te maken met zo hard mogelijk terugslaan.
Laten we "moslima" gewoon laten zeggen wat ze te zeggen heeft, ze lijkt me een boeiende gesprekspartner.

Moslima, waar precies in de koran vind jij aanwijzingen over hoe je precies moet bidden ?

Ik ben een ex-moslima, een ex-sunni als er dan toch een etiket op dient geplakt. Mijn afvalligheid is wél uiteindelijk enkel op kennis van de koran gestoeld. Mijn atheisme ook. Bizar hé ?

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Zo Mei 06, 2007 8:00 pm

In de Heilige Quran staat genoeg over Mohammed vzmh
A proud amazigh!

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 8:05 pm

Dutch schreef:Komaan Ajax, wees niet zo "in je gat gebeten" (zoals ze dat bij ons verwoorden :D ). Echte intelligentie heeft niets te maken met zo hard mogelijk terugslaan.
Laten we "moslima" gewoon laten zeggen wat ze te zeggen heeft, ze lijkt me een boeiende gesprekspartner.

Moslima, waar precies in de koran vind jij aanwijzingen over hoe je precies moet bidden ?

Ik ben een ex-moslima, een ex-sunni als er dan toch een etiket op dient geplakt. Mijn afvalligheid is wél uiteindelijk enkel op kennis van de koran gestoeld. Mijn atheisme ook. Bizar hé ?
Dank je wel voor je compliment. Ik ben ook wel geinteresseerd in jouw verhaal eigenlijk, heb je die misschien al ergens op het forum staan? :oops:
Enne over dat bidden: er staan teksten in de Koran waarin wordt gezegd wordt dat we Allah dienen te aanbidden, niet hard niet zacht maar met een normaal stemgeluid. We dienen hem te danken en te gedenken. Daarnaast wordt er gezegd dat er speciale tijden zijn en wordt er gezegd dat je neerbuigt en staat en buigt in het gebed. Genoeg info voor mij. Hoelang het gebed is, is dus blijkbaar aan ieder individu, want daar wordt niets over gezegd. De volgorde is blijkbaar ook niet relevant, als je maar God aanbidt. Ik vind dat ook heel logisch, want als een blind paard je vijf gebeden bidden per dag op bepaalde lengtes, terwijl je liever 's avonds kort bidt en 's ochtends lang voegt imo niet veel toe. (Sorry, gekke zin, ik hoop dat je het snapt).
Kom even spieken hier.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Mei 06, 2007 8:06 pm

Neen, dat ben ik niet met je eens, het is enkel door het lezen van het voorbeeld van mohamed (de ahadith dus) dat een moslim verduidelijking bij de koran krijgt voor het dagelijkse leven. Anders wordt het vrij anarchistisch en doet iedereen maar wat, zonder zeker te zijn dat ie het nu goed doet. Wie anders dan de profeet zélf kon dit alles verduidelijken ? De koran spreekt zichzelf namelijk zeer vaak tegen en opheldering is juist vereist. Bedoel je dat mohamed het misschien niet bij het juiste eind had in zijn beleving van de islam, dat hij zelfs soms helemaal fout zat ?

Ben jij ook een "enkel-koran-moslim" Ajax ?

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 8:08 pm

Dutch schreef:

Neen, dat ben ik niet met je eens, het is enkel door het lezen van het voorbeeld van mohamed (de ahadith dus) dat een moslim verduidelijking bij de koran krijgt voor het dagelijkse leven. Anders wordt het vrij anarchistisch en doet iedereen maar wat, zonder zeker te zijn dat ie het nu goed doet. Wie anders dan de profeet zélf kon dit alles verduidelijken ? De koran spreekt zichzelf namelijk zeer vaak tegen en opheldering is juist vereist. Bedoel je dat mohamed het misschien niet bij het juiste eind had in zijn beleving van de islam, dat hij zelfs soms helemaal fout zat ?

In mijn ogen beledig ik God/Allah door hadith te gebruiken. Alsof de Koran (Zijn boodschap) niet goed genoeg is. De Koran is niet meer dan een leidraad voor een goed leven. Als we in Hem (God) geloven en ons goed gedragen (gewoon, niet overdreven) en we oprecht zijn, doen we het goed.
Veel dingen zijn inderdaad multi-interpretabel. Waarom zouden wij dan moeilijk doen? God zelf heeft het ons toch zo gegeven?
Kom even spieken hier.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 06, 2007 8:22 pm

Welkom.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Zo Mei 06, 2007 8:23 pm

Dutch schreef:

Ik lees genoeg dingen in de Koran over Mohammed vzmh jij niet.
Kan je mij voorbeelden laten zien?
En nee ik ben geen Koranniet
A proud amazigh!

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Mei 06, 2007 8:23 pm

*moslima* schreef:Welkom op FFI *moslima*, ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben en dat je wat zult leren ... ik hoop ook van jou te leren.

Ik heb even een vraagje:
Maar in God geloofde ik wel en veel dingen die in de Koran staan en de manier van geloven spraken me wel aan. Ik ben dus wel bekeerd. .

Je zegt dat veel dingen in de koran je wel aanspreken. Niet alles spreekt je dus aan. Ik vraag me dus af waarom je je bekeerd naar een godsdienst waarvan veel je niet aanspreekt?
Je zegt in god te geloven... moet dat perse in clubverband?

Ik vraag dus eigenlijk waarom je je bekeerd hebt tot de islam, wat "overgave" betekent.... terwijl je niet alles aanspreekt waaraan je je moet "overgeven".
Denk je niet dat je met jezelf in conflict ault komen wanneer je je onderwerpt aan iets waar je het niet mee eens ben?

(volgens mij vraag ik het een beetje omslachtig.. :? )
Amorele atheistische nitwit

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 8:43 pm

Ik heb het niet helemaal correct gezegd eigenlijk. Ik begrijp lang niet altijd alles wat in de Koran staat, maar wat ik wel snap staat me aan.
Ik geloof eigenlijk juist niet in clubverband, aangezien de meeste moslims mij niet zien als moslima. Mijn bekering is juist letterlijk een overgave aan Allah geweest.
Kom even spieken hier.

*moslima*

Berichtdoor *moslima* » Zo Mei 06, 2007 8:44 pm

Chaimae schreef:Welkom.
Dank je wel. :D
Kom even spieken hier.

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”