nog een groentje erbij

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

nog een groentje erbij

Bericht door dispar vulgo »

hè iedereen,

Ik ben nu twee avonden bezig geweest met het doorlezen van berichtjes op deze site....en ik heb er een barstende koppijn van gekregen :wink: Al die meningen, discussies, scheldwoorden, dreigementen.....pffffffffff

Ik heb op veel berichten willen reageren, maar heb het toch niet gedaan. Eerst kijken met wie ik hier te maken heb en wat kennis opdoen over hoe het er hier aan toe gaat dacht ik.

Maar na zoveel gelezen te hebben heb ik ineens niks meer te zeggen. Niet omdat alles al is gezegd (want dat is het denk ik nooit), maar misschien omdat ik denk dat het toch geen nut heeft. En wat dan nog eigenlijk, als je maar je zegje kan doen en door minimaal één persoon gehoord wordt en die hoeft het niet eens met je eens te zijn.

Nee het komt denk ik eerder doordat ik uitgeput ben na al die info die ik heb moeten verwerken. Ik heb eerlijk gezegd niet veel nieuws geleerd, maar dit is pas avond nr.2 dus......

En nu ga ik bijkomen met een kop thee,

Greets,
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Re: nog een groentje erbij

Bericht door nadia »

dispar vulgo schreef:hè iedereen,

Ik ben nu twee avonden bezig geweest met het doorlezen van berichtjes op deze site....en ik heb er een barstende koppijn van gekregen :wink: Al die meningen, discussies, scheldwoorden, dreigementen.....pffffffffff

Ik heb op veel berichten willen reageren, maar heb het toch niet gedaan. Eerst kijken met wie ik hier te maken heb en wat kennis opdoen over hoe het er hier aan toe gaat dacht ik.

Maar na zoveel gelezen te hebben heb ik ineens niks meer te zeggen. Niet omdat alles al is gezegd (want dat is het denk ik nooit), maar misschien omdat ik denk dat het toch geen nut heeft. En wat dan nog eigenlijk, als je maar je zegje kan doen en door minimaal één persoon gehoord wordt en die hoeft het niet eens met je eens te zijn.

Nee het komt denk ik eerder doordat ik uitgeput ben na al die info die ik heb moeten verwerken. Ik heb eerlijk gezegd niet veel nieuws geleerd, maar dit is pas avond nr.2 dus......

En nu ga ik bijkomen met een kop thee,

Greets,
hallo,

je hebt hier 2 dagen ziten lezen. hmmm dat kan.
je hebt er koppijn van gekregen, ja dat kan ik me heel goed voorstellen, ligt eraan waarvan
je hebt niet veel bijgeleerd zeg je, hmmm dat is vreemd want je krijgt juist koppijn van kennis wat tot je doordringt en niet van iets wat niet tot je door is gedrongen en toch heb je heel wat moeten verwerken, hmmm nog vreemder.

welkom alvaste en als je wat wilt weten dan vraag je maar raak.
het is hier een soort selfservice, je mag zelf ook je handen uit je mouwen steken, leuk he. :wink: en nog leerzaam ook, echt waar.
kijk, er zijn hier echte mensen op het forum aanwezig die heel wat kennis hebben opgedaan over de WARE islam, de WARE kennis wel te verstaan die tot in details weten waar de WARE islam voor staat en wat de WARE islam is plus het uiteindelijke doel van de islam (dar gharb) huis van oorlog betekent dat.
alvast een waarschuwing, een HUIS dat er niet rooskleurig uit ziet, sorry maar het is echt zo.

ik denk en hoop dat je op een dag zult zeggen,
wat ben ik blij zeg dat ik toen en toen ffi tegen ben tegengekomen, net als ik.. :razz: .big smile.

oja, we kunnen hier ook lachen hoor, echt lachen totdat je er buikpijn van gaat krijgen.

nou, dat was het voor nu eventjes want ik heb een vreemd gevoel maar we zullen zien..

vraag maar raak zou ik zeggen,
wat wil je allemaal weten over het doel van de islam en wat is daar je reactie op.
selfservice is begonnen :razz: . nogmaals welkom beste vriend/vriendin van het beste forum ffi.

gr nadia
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Hey, Anders dan de meesten,

Welkom.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Hee en welkom op deze forum
Thee klinkt goed want deze forum is heftig en ook verslavend
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Hee en welkom op deze forum
Thee klinkt goed want deze forum is heftig en ook verslavend
Ja hé, redelijk heftig.
Een munttheetje met veel suiker voor mij. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:
ajax schreef:Hee en welkom op deze forum
Thee klinkt goed want deze forum is heftig en ook verslavend
Ja hé, redelijk heftig.
Een munttheetje met veel suiker voor mij. :)
Marokkaans dus?
A proud amazigh!
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Re: nog een groentje erbij

Bericht door dispar vulgo »

Hoi Nadia,

Nou ik heb hoofdpijn gekregen van het staren naar de pc scherm :D .
Het is al een tijd geleden dat ik zolang acher elkaar achter de pc heb gezeten....

En met "ik heb niet veel nieuws geleerd" bedoel ik dat ik niets ben tegen gekomen dat mij geprikkeld heeft of zo....dus NOG geen "ahhaa-moment gehad.

Alles wat je tegen komt, wat je ziet, wat je hoort, wat je leest ....alles is natuurlijk kennis daar ben ik mij erg van bewust en ik ben wel iemand die altijd alles opneemt en er over nadenkt.

En ehmm.. "een vreemd gevoel"...........hoe dat zo?
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef:Hee en welkom op deze forum
Thee klinkt goed want deze forum is heftig en ook verslavend
Ja hé, redelijk heftig.
Een munttheetje met veel suiker voor mij. :)
Marokkaans dus?
Ik ben niet Marokkaans, maar daar deel ik wel in de smaak van Marokko! ;)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Zekers, een muntthee is smakelijker dan CousCous met cola, wat een combinatie :mad:

Mvg, Polleke
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

De thee was lekker...

en nee geen muntthee maar wel veel suiker

:lol:
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Verdorie wat wordt het hier druk zeg!

Nou welkom? moet ik welkom zeggen? je hebt twee dagen gelezen en je bent ongelukkig?

Heb dus geen idee of ik welkom dan wel "gezondheid" moet wensen.

In feite is dit meer een "LEERforum" dan wat anders. Ook ik (en ik denk iedereen die hier komt posten en lezen) leer heel wat bij.
Twee dagen is héél kort, doe het rustig aan, stel je vragen als je wil en vooral: leer nadenken.

Ik denk dat dàt het beste is wat je hier kan doen!

THINK! (ooit de slogan van IBM).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Heya, welkom op FFI!

Hoofdpijn van kennis zul je binnenkort wel krijgen, geloof mij maar :wink:
Alvast veel forumplezier toegewenst!

Mvg,
Ilona

@circe: het viel mij inderdaad al op ja.. echt heel veel aanmeldingen de laatste tijd :wink: Maar ik zeg maar altijd; hoe meer zielen... hoe zieliger 8)
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

circe schreef:Verdorie wat wordt het hier druk zeg!

Nou welkom? moet ik welkom zeggen? je hebt twee dagen gelezen en je bent ongelukkig?

Heb dus geen idee of ik welkom dan wel "gezondheid" moet wensen.

In feite is dit meer een "LEERforum" dan wat anders. Ook ik (en ik denk iedereen die hier komt posten en lezen) leer heel wat bij.
Twee dagen is héél kort, doe het rustig aan, stel je vragen als je wil en vooral: leer nadenken.

Ik denk dat dàt het beste is wat je hier kan doen!

THINK! (ooit de slogan van IBM).

Oh ongelukkig ben ik er niet van geworden hoor,

Met (voor mijzelf) nadenken ben ik jong begonnen....en leren doe ik elke dag er is zoveel wat we niet weten en nog veel meer wat we nooit zullen weten tijdens dit leven.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Ilona schreef:Heya, welkom op FFI!

Hoofdpijn van kennis zul je binnenkort wel krijgen, geloof mij maar :wink:
Alvast veel forumplezier toegewenst!

Mvg,
Ilona

@circe: het viel mij inderdaad al op ja.. echt heel veel aanmeldingen de laatste tijd :wink: Maar ik zeg maar altijd; hoe meer zielen... hoe zieliger 8)

Thanx,

En over al die nieuwe leden...... volgens mij heb jij daar eerder over geschreven.....er is reclame gemaakt voor deze site door die oprichter (kan even niet op zijn naam komen) van het Commite voor ex-moslims op tv en in de spits en/of metro.

Zo ben ik hier terecht gekomen. Ik moest en zou weten of het klopte over wat hij zei.....dat er veel mensen zijn die de islam de rug hebben gekeerd.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: nog een groentje erbij

Bericht door Monique »

dispar vulgo schreef: Nou ik heb hoofdpijn gekregen van het staren naar de pc scherm :D .
Komt me bekend voor.. :evil:
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Dispar vulvo,

Ben jij Moslim? Of weet je het nog niet zeker.
Dat Allah je straft met hoofdpijn voor ale laster die hier te lezen is, ...

Ben jij man of vrouw,

groetjes,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

dispar vulgo schreef:
Ilona schreef:Heya, welkom op FFI!

Hoofdpijn van kennis zul je binnenkort wel krijgen, geloof mij maar :wink:
Alvast veel forumplezier toegewenst!

Mvg,
Ilona

@circe: het viel mij inderdaad al op ja.. echt heel veel aanmeldingen de laatste tijd :wink: Maar ik zeg maar altijd; hoe meer zielen... hoe zieliger 8)

Thanx,

En over al die nieuwe leden...... volgens mij heb jij daar eerder over geschreven.....er is reclame gemaakt voor deze site door die oprichter (kan even niet op zijn naam komen) van het Commite voor ex-moslims op tv en in de spits en/of metro.

Zo ben ik hier terecht gekomen. Ik moest en zou weten of het klopte over wat hij zei.....dat er veel mensen zijn die de islam de rug hebben gekeerd.
Er is bijna niemand hier een ex-moslim
A proud amazigh!
Nr1415
Berichten: 81
Lid geworden op: vr mei 04, 2007 11:33 pm

Bericht door Nr1415 »

ga je weer beginnen?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ga toch weg ajax :mad:
Nadia.. Dutch.. wie weet wie nog meer, neem eens een kijkje bij 'getuigenissen van ex-moslims'...
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

BFA schreef:Welkom Dispar vulvo,

Ben jij Moslim? Of weet je het nog niet zeker.
Dat Allah je straft met hoofdpijn voor ale laster die hier te lezen is, ...

Ben jij man of vrouw,

groetjes,

Nee ik ben al lang geen moslim meer. Vraag me ineens af of ik dat wel ooit geweest ben.
Als hoofdpijn mijn straf is , dan heb ik mijzelf dat aangedaan.

oh en ik ben een vrouwtje en wat ben jij?
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: nog een groentje erbij

Bericht door Afghan »

[quote="dispar vulgo"]hè iedereen,

Beste Di-Vulgo,
welkom op dit forum. Voor je hoofdpijn wens ik je beterschap.
Kun je wat meer vertellen over jezelf? Wat denk je over Islam? Behoor je zelf ook tot de Oemma? of ben je van Darul Harb?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Re: nog een groentje erbij

Bericht door dispar vulgo »

Afghan schreef:
dispar vulgo schreef:hè iedereen,

Beste Di-Vulgo,
welkom op dit forum. Voor je hoofdpijn wens ik je beterschap.
Kun je wat meer vertellen over jezelf? Wat denk je over Islam? Behoor je zelf ook tot de Oemma? of ben je van Darul Harb?

Oke voordat ik antwoord op je vragen kan geven moet ik eerst weten wat oemma en darul harb inhoud.


(zie je ik ga er wat bij leren.)
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ajax schreef:
Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
Ik kan je verzekeren dat ik met hart en nier een ex-moslim ben, maar toch houd ik van Moslims. Ra ra hoe kan dat?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: nog een groentje erbij

Bericht door Afghan »

dispar vulgo schreef:
Afghan schreef:
dispar vulgo schreef:hè iedereen,

Beste Di-Vulgo,
welkom op dit forum. Voor je hoofdpijn wens ik je beterschap.
Kun je wat meer vertellen over jezelf? Wat denk je over Islam? Behoor je zelf ook tot de Oemma? of ben je van Darul Harb?

Oke voordat ik antwoord op je vragen kan geven moet ik eerst weten wat oemma en darul harb inhoud.

Islam leert haar aanhangers dat er twee werelden zijn:
1- Dar ul Islam (huis van vrede) dit is de Islamitsche gemeenschap (Oemma)
2- Dar ul Harb (huis van oorlog) dit is alle andere mensen die geen moslim zijn. Dus Christenen, Joden, Budhisten, Hindoes en ook mensen die nergens in geloven.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Ilona schreef:Ga toch weg ajax :mad:
Nadia.. Dutch.. wie weet wie nog meer, neem eens een kijkje bij 'getuigenissen van ex-moslims'...
na het lezen over dat Commite had ik eigenlijk de indruk gekregen dat er echt veel ex-moslims zouden zijn. Ik bedoel echt verrasend veel maar dat blijkt toch mee te vallen. Maar ik denk ook wel dat er veel meer zijn, alleen durfen of willen ze er niet mee naar buiten treden. Wat aan de ene kant wel te begrijpen is.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Plaats reactie