Afghan schreef: ook mensen die nergens in geloven.
* ook mensen die niet in het supernatuurlijke geloven.

Afghan schreef: ook mensen die nergens in geloven.
Ketter schreef:Afghan schreef: ook mensen die nergens in geloven.
* ook mensen die niet in het supernatuurlijke geloven.
Afghan schreef:dispar vulgo schreef:Afghan schreef:dispar vulgo schreef:hè iedereen,
Beste Di-Vulgo,
welkom op dit forum. Voor je hoofdpijn wens ik je beterschap.
Kun je wat meer vertellen over jezelf? Wat denk je over Islam? Behoor je zelf ook tot de Oemma? of ben je van Darul Harb?
Oke voordat ik antwoord op je vragen kan geven moet ik eerst weten wat oemma en darul harb inhoud.
Islam leert haar aanhangers dat er twee werelden zijn:
1- Dar ul Islam (huis van vrede) dit is de Islamitsche gemeenschap (Oemma)
2- Dar ul Harb (huis van oorlog) dit is alle andere mensen die geen moslim zijn. Dus Christenen, Joden, Budhisten, Hindoes en ook mensen die nergens in geloven.
ajax schreef:Afghan schreef:Ajax schreef:Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
Ik kan je verzekeren dat ik met hart en nier een ex-moslim ben, maar toch houd ik van Moslims. Ra ra hoe kan dat?
Inderdaad er zijn er in totaal 3 of 4 blinde
dispar vulgo schreef:Hoi Nadia,
Nou ik heb hoofdpijn gekregen van het staren naar de pc scherm.
Het is al een tijd geleden dat ik zolang acher elkaar achter de pc heb gezeten....
En met "ik heb niet veel nieuws geleerd" bedoel ik dat ik niets ben tegen gekomen dat mij geprikkeld heeft of zo....dus NOG geen "ahhaa-moment gehad.
En ehmm.. "een vreemd gevoel"...........hoe dat zo?
dispar vulgo schreef:ajax schreef:Afghan schreef:Ajax schreef:Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
Ik kan je verzekeren dat ik met hart en nier een ex-moslim ben, maar toch houd ik van Moslims. Ra ra hoe kan dat?
Heb je mij al toegevoegd als blinde?
ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Afghan schreef:Ajax schreef:Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
Ben jij een ex-moslim dan?
ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Afghan schreef:Ajax schreef:Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
dispar vulgo schreef:ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Afghan schreef:Ajax schreef:Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
Zo zou je het kunnen noemen ja...ik ben geboren in marokko en heb daar de eerste 8 jaren van mijn leven doorgebracht. Ben dus uiteraard islamitisch opgevoed maar begon al op jonge leeftijd vragen te stellen omdat ik bepaalde dingen niet vond kloppen. Ik ben gaan lezen etc. en kwam uiteindelijk tot de conclusie de islam niet mijn geloof was.
ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Afghan schreef:Ajax schreef:Er is bijna niemand hier een ex-moslim
Wel mijn grote vriend,
Zo zou je het kunnen noemen ja...ik ben geboren in marokko en heb daar de eerste 8 jaren van mijn leven doorgebracht. Ben dus uiteraard islamitisch opgevoed maar begon al op jonge leeftijd vragen te stellen omdat ik bepaalde dingen niet vond kloppen. Ik ben gaan lezen etc. en kwam uiteindelijk tot de conclusie de islam niet mijn geloof was.
Sorry dat ik deze verhaaltje niet geloof jammer.
Maar mocht je wat beters verzinnen kom er dan mee
dispar vulgo schreef:Ben jij een ex-moslim dan?
ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Ik geloof je al niet dus ik heb geen verhaal voor jou.
dat verwacht ik ook niet van je
Gelukkig maar maar begrijp je mij als ik een verhaal in berbers schrijf?
ajax schreef:Ik geloof je al niet dus ik heb geen verhaal voor jou.
dispar vulgo schreef:ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Ik geloof je al niet dus ik heb geen verhaal voor jou.
Ik heb die taal al bijna 10 jaar niet gesproken (op een aantal maanden na misschien gedurende die jaren) maar ik ben het niet helemaal verleerd dus laten we het proberen zou ik zeggen.
dispar vulgo schreef:ajax schreef:dispar vulgo schreef:ajax schreef:Ik geloof je al niet dus ik heb geen verhaal voor jou.
Ik heb die taal al bijna 10 jaar niet gesproken (op een aantal maanden na misschien gedurende die jaren) maar ik ben het niet helemaal verleerd dus laten we het proberen zou ik zeggen.
Polleke schreef:Leuk, een wedstrijdje....
Wie vertaalt het volgende gedicht het snelst?
rweqt n refjar
djiret thvezzem ad tuyar
tfuct treqhved am nwar
qqimegh x ubadu n rebhvar
aman srufan ayi x udar
reoqer igga afriwen yuy?r>tittvawin hvdant tfuct mammec tegg?r>mammec tqetta x tram
tugha yesnuffan idurar
rmujet tmara ad tizzar
rebhvar itraja ad as i mhva ratar
rmujjet n reowin isfan
tudf ayi deg ur d yixsan
tarr ayi ghar temzvi
ghar min yeodan
mani i dd sghemyegh izvewran
mani i dd as qedoen i nwar aman
Aan de slag, de tijd gaat nu in! Mvg, Poll
Terug naar “Welkom nieuwe forummers”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten