voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Dag Ashadoe, en welkom hier.

Je bent je op je 14e gaan verdiepen in de Islam. Is dat gebeurd uit pure nieuwsgierigheid in in je eentje, met een Koran in de hand?
Of ben je op school misschien omringd door enige moslims, en heb je met hun gepraat en ook wat islamitische literatuur, van islamitische uitgeverijen, gelezen?

Ashadoe schreef:
Wat denk je als een Moslim voor je familie en voor je land te kunnen betekennen?
Grappig, niemand heeft me ooit die vraag gesteld. Mijn familie zal het moeilijk hebben met mijn keuze, maar ze zullen het accepteren. Ik zal nog gewoon dezelfde persoon blijven, alleen dan iemand die in Allah geloofd. Met mijn land precies hetzelfde. Moslim of niet; ik blijf gewoon een Nederlander.
Ik heb een artikel gelezen, op deze site van dutch faithfreedom:
http://www.dutch.faithfreedom.org/index.php
Op een zondagmiddag begin maart zit de tweede verdieping van de Imam Bukhari-moskee in Antwerpen volgepakt met moslima’s. Met een mengeling van liefde en bezorgdheid vertelt Nawals moeder over haar dochter, die vroeger Neele heette. Ze was zestien toen ze de islam ontdekte, ging geleidelijk aan de hoofddoek dragen, werd vegetarisch, ging studeren in Egypte en trouwde met Mohammed.
Nawal (26) woont met haar streng islamitische Egyptische man tijdelijk bij haar ouders in en dat is, bekent de moeder, best lastig. ‘Nawal mag niet in een omgeving zijn waar alcohol wordt geschonken. Kom daar maar eens om in Vlaanderen.’ De moeder verzucht dat ze nooit meer met haar dochter op een terrasje kan zitten. Dat ze niet gezamenlijk kunnen eten als de andere gezinsleden, zoals gewoon is in Vlaanderen, daar graag een pilsje of een glas wijn bij drinken. Op familiefeesten ontbreekt Nawal. ‘Mijn familie zegt: wij gaan de alcohol voor haar niet laten staan.’ Spijtig concludeert de moeder dat Nawal met haar strenge gedragsregels ‘afstand schept’.
‘We komen er niet uit, kunnen geen oplossing vinden om de kloof te overbruggen. Soms vraag ik of Nawal en Mohammed later kunnen komen, wanneer het alcoholdeel voorbij is. Dan kunnen ze nog koffie met gebak krijgen.’ Moeilijk vindt ze ook dat familie-uitjes niet meer mogelijk zijn. ‘In Nawals wereld zijn, net als hier vandaag, mannen en vrouwen strikt gescheiden. Wij deden vroeger veel samen.’
Jouw familie zal, hoe moeilijk het ze ook vinden, jouw keuze respecteren. Ga jij dan ook zo als Nawal doen? Jezelf eigenlijk afzonderen binnen de familie, omdat er binnen de familie dingen gebeuren, zoals alcohol drinken enz, waar jij niet bij mag zijn?

Hoe vind je het, dat jij, als nederlandse, toch vrij gemakkelijk je tot de islam kan bekeren, maar dat er meisjes van jouw leeftijd bestaan, die verplicht moslima zijn, omdat ze zijn geboren in islamitische gezinnen, niet de vrijheid hebben? Niet de vrijheid om zelf te kiezen, welk geloof zij willen, of wanneer ze moeten trouwen, of met wie ze wel of niet mogen omgaan?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Iznogoodh schreef:Laat me niet lachen.
oeps :oops:

typfoutje inderdaad, stelling = stellen :)

bedankt :)
En ik lach nog steeds. De Islam stimuleert helemaal niet tot onderzoek.
Ik meen gelezen te hebben dat de moslims op bevel van Mohammed alle bibliotheken in Perzië in brand staken. Mohammed zei geloof ik: "Als het ketters is moet het verbrand worden en als het in overeenstemming is met de Islam doet het er niet toe", of iets van die aard.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Welkom op het forum Ashadoe!
Veel plezier hier, misschien dat je het wat langer uithoudt dan anderen...

Mvg,
Ilona
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Was jij niet degene die zei dat je in de islam geen vragen mag stellen, Chaimae? (weet niet zeker of jij het was of een andere moslima, dus alvast sorry als ik me vergist heb.)
Je hebt het bij het rechte eind. Dat was ik inderdaad, die dat zei. Ik beroep me hierbij op de Koran. Heb gelezen dat je als Moslimzijnde zo weinig mogelijk vragen moet stellen. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je helemaal geen vragen mag stellen, maar zo weinig mogelijk.



Maar als je niet eens vragen mag stellen hoe kan jij dan beweren dat vrijheid van meningsuiting ook een recht is in de islamleer?
Dat zijn twee dingen die los van mekaar staan, neem ik aan.
En hoe komt het dat zovele mensen ter dood worden veroordeeld in islamitische landen omdat ze de "fout" maken te spreken?

Kun je me dan een willekeurige voorbeeld geven?

Waarom wordt iedereen die niet (meer) moslims is de allerergste dingen toegewenst?
Tsjah, komt dat voor dan? Waarom worden de Nederlandse bekeerlingen ook de ergste dingen toegewenst?
Als vrijheid van menings]uiting een recht is binnen de islam waarom wordt ik en zovele ander door de islamitische bevolking (zelfs in vrij NL) met de dood bedreigd enkel en alleen omdat ik een andere mening heb?

Vind ik niet kunnen, en dat is erg kinderachtig van die mensen. Immers, er is geen dwang in het geloof.

Voor zover ik weet dient men juist in de islaam alles te onderzoeken en juist vragen te stelling. Ik weet niet wie het beweert heeft dat men geen vragen mag stellen in de islaam. Maar dit is wel toegestaan :-) (Sterker nog, het wordt ten zeerste aangeraden eerst hetgeen te onderzoeken voordat men ergens mee in zee gaat)
Iets onderzoeken is heel wat anders dan vragen stellen. :wink:

Ik vraag me telkens af waarom moslims ter verantwoording worden geroepen voor het gedrag van andere moslims. Ik ga toch ook niet aan christenen vragen waarom de Kruistochten hebben plaatsgevonden. Ik bedoel, iedere individu is anders. Men dient naar de mensen te kijken als persoon-zijnde als ieder aparte individu en niet in groepjes te kijken. Ik bedoel, iedere moslim denkt anders :-)
Precies. Daar ben ik het volledig mee eens.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Hee Freya,
Je bent je op je 14e gaan verdiepen in de Islam. Is dat gebeurd uit pure nieuwsgierigheid in in je eentje, met een Koran in de hand?
Of ben je op school misschien omringd door enige moslims, en heb je met hun gepraat en ook wat islamitische literatuur, van islamitische uitgeverijen, gelezen?
Inderdaad, het in uit pure nieuwsgierigheid gebeurd. Intresse werd geloof. Toen pas ontmoette ik mensen op school die moslim waren.
Jouw familie zal, hoe moeilijk het ze ook vinden, jouw keuze respecteren. Ga jij dan ook zo als Nawal doen? Jezelf eigenlijk afzonderen binnen de familie, omdat er binnen de familie dingen gebeuren, zoals alcohol drinken enz, waar jij niet bij mag zijn?

Hoe vind je het, dat jij, als nederlandse, toch vrij gemakkelijk je tot de islam kan bekeren, maar dat er meisjes van jouw leeftijd bestaan, die verplicht moslima zijn, omdat ze zijn geboren in islamitische gezinnen, niet de vrijheid hebben? Niet de vrijheid om zelf te kiezen, welk geloof zij willen, of wanneer ze moeten trouwen, of met wie ze wel of niet mogen omgaan?
Ik heb het verhaal van Nawal ook gelezen. Ik heb het mijn familie nog niet verteld en ik weet niet wat me nog te wachten staat. Ik ben niet van plan me van mijn familie af te zonderen, daarvoor zijn ze voor mij te belangrijk. Er moet wel een mogelijkheid zijn om (niet-moslim) familie en islam te combineren.

Wat de verplichte-gelovigen betreft;
Ouders willen hun kinderen zoveel mogelijk bijbrengen van het geloof, en dat geldt voor elk geloof (het christendom etc.), maar ze kunnen hun kinderen niet dwingen te geloven. Er is geen dwang in religie.
Allah is de Alwetende!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:
Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef: oeps :oops:

typfoutje inderdaad, stelling = stellen :)

bedankt :)
En ik lach nog steeds. De Islam stimuleert helemaal niet tot onderzoek.
Ik meen gelezen te hebben dat de moslims op bevel van Mohammed alle bibliotheken in Perzië in brand staken. Mohammed zei geloof ik: "Als het ketters is moet het verbrand worden en als het in overeenstemming is met de Islam doet het er niet toe", of iets van die aard.
Hmm. Lijkt me een kopie van een ander verhaal. Toen ging het, geloof ik, om Omar in Alexandrie.
Er zijn mij geen betrouwbare verhalen over boekverbrandingen door Moslims bekend.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Pilgrim schreef:
Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef: oeps :oops:

typfoutje inderdaad, stelling = stellen :)

bedankt :)
En ik lach nog steeds. De Islam stimuleert helemaal niet tot onderzoek.
Ik meen gelezen te hebben dat de moslims op bevel van Mohammed alle bibliotheken in Perzië in brand staken. Mohammed zei geloof ik: "Als het ketters is moet het verbrand worden en als het in overeenstemming is met de Islam doet het er niet toe", of iets van die aard.
Jij leest wel vaker flauwekul.
Leren en kennis opdoen wordt door God (swt) in de Koran ook duidelijk voorgedragen.
De Profeet (vrede zij met hem) liet gevangen slaven uit de oorlog vrij nadat ze 10 Moslims lezen en schrijven hadden geleerd.
Vele slaven kwamen naderhand zelf weer terug en namen de Islam aan.

In de eerste eeuwen na de komst van de Islam in Arabië waren de Arabieren uitmuntend op vele gebieden van het wetenschap toen der tijds.
De huidige cijfers die wij in Europa gebruiken zoals 1,2,3,4 etcetera is Arabisch.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

De huidige cijfers die wij in Europa gebruiken zoals 1,2,3,4 etcetera is Arabisch.
Uit de Indus vallei dus.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Michel schreef:
De huidige cijfers die wij in Europa gebruiken zoals 1,2,3,4 etcetera is Arabisch.
Wat ben jij een ongelooflijke leugenaar serdar/michel!!!!!

Arabisch-Indische cijfers

De Arabische cijfers zijn de cijfers die in de meeste schriften gebruikt worden, en ze bestaan uit tien symbolen inclusief de nul. Deze cijfers zijn handig te gebruiken en het meest geschikt voor numerieke apparaten, en daarom worden ze in de hele wereld gebruikt.

Deze cijfers zijn niet ontworpen in de Arabische wereld, maar in India. De Arabieren leerden de Indische cijfers die later als Arabische cijfers bekend zouden worden dankzij een Indische wiskundige die het paleis van de Abbasieden kalief bezocht met zijn boek van de kosmologie en wiskunde.

Na de islam konden de moslims een deel van Europa veroveren en noemden dat gebied Andalusië, en daardoor kwamen ze in contact met de Europese volkeren.

Andalusië kwam tot grote bloei onder verschillende dynastieën, en dat ging gepaard met het ontwikkelen van verschillende wetenschappen, en die ontwikkeling had ook invloed op de Europese samenleving, zoals de Arabische cijfers.

De eminente Perzische/Khawarzimische wiskundige en schepper van de algebra Al-Chwarizmi heeft ze gebruikt, en zo kregen die cijfers grote bekendheid, en lieten de Arabieren en de andere islamitische volkeren hun verschillende cijfersystemen varen en gaven ze de voorkeur aan de Indische cijfers. Zo maakten de Arabieren hun alfabetische rekensysteem uit, en adopteerden de Indische cijfers. De Indische cijfers die de wereld nu gebruikt werden niet in de hele islamitische wereld gebruikt, want de moslims in het oosten gebruiken tot nu toe andere Indische cijfers, terwijl de moslims in het westen de voorkeur aan de zogenaamde Arabische cijfers geven.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Thomas schreef:
Michel schreef:
De huidige cijfers die wij in Europa gebruiken zoals 1,2,3,4 etcetera is Arabisch.
Wat ben jij een ongelooflijke leugenaar serdar/michel!!!!!

Arabisch-Indische cijfers

De Arabische cijfers zijn de cijfers die in de meeste schriften gebruikt worden, en ze bestaan uit tien symbolen inclusief de nul. Deze cijfers zijn handig te gebruiken en het meest geschikt voor numerieke apparaten, en daarom worden ze in de hele wereld gebruikt.

Deze cijfers zijn niet ontworpen in de Arabische wereld, maar in India. De Arabieren leerden de Indische cijfers die later als Arabische cijfers bekend zouden worden dankzij een Indische wiskundige die het paleis van de Abbasieden kalief bezocht met zijn boek van de kosmologie en wiskunde.
Dat weet Michel heel goed. Maar denk je dat de waarheid hem ook maar een beetje interesseert? Denk je dat ook maar 1 geloofsfanaat zich maar een beetje intersseert daarvoor?
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dat is niet waar, het is Arabisch. Alleen de 0 komt uit Indië.
De cijfers 1,2,3,4,5 etcetera worden daarom ook Arabische cijfers genoemd en niet Indische cijfers.

Het woord "cijfer" komt van het Arabische sifr, dat "nul" betekent.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Michel schreef:Dat is niet waar, het is Arabisch. Alleen de 0 komt uit Indië.
De cijfers 1,2,3,4,5 etcetera worden daarom ook Arabische cijfers genoemd en niet Indische cijfers.

Het woord "cijfer" komt van het Arabische sifr, dat "nul" betekent.
Dr. Koenraad Elst schrijft over de wetenschappelijke 'prestaties' van de Arabieren het volgende:
"...Anders dan hun Westerse fans hebben de Arabieren zich nooit beroemd op technische prestaties. Zij putten hun fierheid uit hun bezit van de ware godsdienst, en lieten de eer van de wetenschappelijke verdiensten graag aan anderen over: hun wiskunde was Indisch, hun sterrenkunde hellenistisch, hun bestuurssysteem Perzisch, hun moskeebouw Byzantijns, hun scheikunde Chinees. Daarom noemen zij hun geneeskunde Joenani tibb, "Griekse geneeskunde", en hun "Arabische" cijfers rakmoe'l-Hindi, "Indische cijfers". Naast de industriële oliewinning waren ook een aantal humanitaire verworvenheden zoals de afschaffing van de slavernij in het Midden-Oosten aan Westerse tussenkomst te danken.” :cool:
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ashadoe schreef:Wat de verplichte-gelovigen betreft;
Ouders willen hun kinderen zoveel mogelijk bijbrengen van het geloof, en dat geldt voor elk geloof (het christendom etc.), maar ze kunnen hun kinderen niet dwingen te geloven. Er is geen dwang in religie.
Hoe kan je dit geloven gegeven dat dit in de koran staat :

4: 89 “if they turn back (to unbelief) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them,"

Is dit wat je bedoelt met vrijheid van religie ?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Michel schreef:Dat is niet waar, het is Arabisch. Alleen de 0 komt uit Indië.
De cijfers 1,2,3,4,5 etcetera worden daarom ook Arabische cijfers genoemd en niet Indische cijfers.

Het woord "cijfer" komt van het Arabische sifr, dat "nul" betekent.
LEUGENAAR.
Ga je maar kijken in wikipedia.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ashadoe schreef:Hee Freya,
Je bent je op je 14e gaan verdiepen in de Islam. Is dat gebeurd uit pure nieuwsgierigheid in in je eentje, met een Koran in de hand?
Of ben je op school misschien omringd door enige moslims, en heb je met hun gepraat en ook wat islamitische literatuur, van islamitische uitgeverijen, gelezen?
Inderdaad, het in uit pure nieuwsgierigheid gebeurd. Intresse werd geloof. Toen pas ontmoette ik mensen op school die moslim waren.
En, hoe heb jij dat gedaan? Met de Koran, of die boeken van de islamitische uitgeveren?

En, je schrijft dat er geen dwang is in de godsdienst. Ik vrees, Ashadoe, dat je je op het verkeerde been hebt laten zetten, door die boeken die je hebt gelezen, waar natuurlijk geen verkeerd woord over de Islam instaat, omdat die boeken bedoeld zijn als pure propaganda.

Inderdaad, er is geen dwang om tot de Islam te bekeren. Je wordt dan van harte verwelkomd door je nieuwe "broeders en zusters". Maar, wil je de Islam verlaten, dan vergaat het je anders. Misschien zal dat bij jou meevallen, aangezien je nederlands bent, maar geboren moslims hebben het veel lastiger. Er zijn vele moslims gedood, daarom. Of zitten gevangen in een strafkamp, zie ook de topic over een vrouw in Maleisië. En waarom zit ze daar gevangen? Omdat de sharia, in dit geval wordt toegepast, en de uitvoerende wetgeving, hoewel in de grondwet artikel 11 bestaat in Maleisië, die vrijheid van godsdienst toestaat, besluit men in Maleisië, dat de sharia hier toonaangevend is. Iemand die als moslima werd geboren, mag in dit geval geen Hindu worden, haar kind is afgepakt en haar echtgenoot mag ook het kind en zijn vrouw niet zien. Net zolang totdat ze volgens de autoriteiten weer moslima is geworden, in dat strafkamp. En dan mag ze natuurlijk niet meer terug naar haar Hindu echtgenoot.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8616

En, Mohammed heeft vroeger, als hij begon met oorlog te voeren, tegen de stam die hij ging overvallen gezegd, jullie mogen je bekeren, of anders sterven. Dat noemen veel moslims geen dwang, want er is een keuze tussen de Islam en de dood. Ik vind dat wel dwang.

Wist je trouwens, dat als die stam overwonnen was, het ook vaak zo was, dat ze de eerste drie dagen, niet mochten bekeren tot de Islam? Zo hadden Mohammed en zijn volgelingen, de weg vrij, om die mensen te doden, te verkopen als slaaf en te verkrachten.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Freya,

Wat een onzin kraam jij allemaal uit zeg! Niet te geloven. :shock:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Michel schreef:Freya,

Wat een onzin kraam jij allemaal uit zeg! Niet te geloven. :shock:
Is geen onzin, oh, grootste leugenaar van dit forum.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#87321
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Freya schreef:
Michel schreef:Freya,

Wat een onzin kraam jij allemaal uit zeg! Niet te geloven. :shock:
Is geen onzin, oh, grootste leugenaar van dit forum.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#87321
Dit soort flauwekul zal iemand met voldoende kennis over de Islam niet kunnen improviseren, helaas. In dit geval mij.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:Dit soort flauwekul zal iemand met voldoende kennis over de Islam niet kunnen improviseren, helaas. In dit geval mij.
:lol:

Als er 1 ding is dat je op ffi ziet, dan is het dat moslims en kennis over de islam niet samengaan.

Maar goed. Als jij gelooft dat je de islam mag verlaten, verklaar dan waarom daar de doodstraf opstaat in sharia. Of is de sharia onislamitisch dan ? Zeg het eens.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

tomc schreef:
Michel schreef:Dit soort flauwekul zal iemand met voldoende kennis over de Islam niet kunnen improviseren, helaas. In dit geval mij.
:lol:

Als er 1 ding is dat je op ffi ziet, dan is het dat moslims en kennis over de islam niet samengaan.

Maar goed. Als jij gelooft dat je de islam mag verlaten, verklaar dan waarom daar de doodstraf opstaat in sharia. Of is de sharia onislamitisch dan ? Zeg het eens.
Wat is de sharia volgens jou dan?
En waar staat de sharia beschreven dan volgens jou?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:Wat is de sharia volgens jou dan?
En waar staat de sharia beschreven dan volgens jou?
Denk je nu echt dat dit zo'n vaag ver-weg concept is ? Ben je echt zo dom ? Dit is uitgewerkt, goed gedefinieerd en beredeneerd.

Ok. Les 1 : lees dit http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia

Maarja. De islam volgens michel
1) niets te maken met wat er in de koran staat (michel zen hart bevat immers vele dingen die allah klaarblijkelijk vergeten is of zelfs verkeerd in de koran gezet heeft, wel sympathiek van michel dat hij dat even corrigeert vind ik)
2) niets te maken met moslims (ook weer hier weet michel dat het "foute" moslims zijn, bedankt michel om ons duidelijk te maken dat moslims niet islamitisch zijn, dat wisten we inderdaad nog niet. Dat weten we trouwens nog steeds niet)
3) niets te maken met hadith (die zijn immers onbetrouwbaar, en weer michel "zijn hart" weet het beter)
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

tomc schreef: Hoe kan je dit geloven gegeven dat dit in de koran staat :

4: 89 “if they turn back (to unbelief) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them,"

Is dit wat je bedoelt met vrijheid van religie ?
Wat hierboven staat komt inderdaad uit de koran, maar wat veel mensen vergeten, en jij dus ook, is wat er onder dit stukje staat. Het gaat namelijk nog verder:

Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah het wilde zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

In dit deel wordt aangeduidt dat wij degenen die ons niet aanvallen of bedreigen en die in vrede komen, niet mogen doden etc.
Allah is de Alwetende!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

In dit deel wordt aangeduidt dat wij degenen die ons niet aanvallen of bedreigen en die in vrede komen, niet mogen doden etc.
Wat is de definitie van "aanvallen" in islam?

er zijn slachtingen geweest en fatwa's tegen mensen die enkel met de pen of mond niet heel vleiend over islam gesproken hebben.
Is je negatief uitlaten over islam een "aanval"?
Amorele atheistische nitwit
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

tomc schreef:
Michel schreef:Dit soort flauwekul zal iemand met voldoende kennis over de Islam niet kunnen improviseren, helaas. In dit geval mij.
:lol:

Als er 1 ding is dat je op ffi ziet, dan is het dat moslims en kennis over de islam niet samengaan.

Maar goed. Als jij gelooft dat je de islam mag verlaten, verklaar dan waarom daar de doodstraf opstaat in sharia. Of is de sharia onislamitisch dan ? Zeg het eens.
Wat betekent Sharia volgens jou?
Bestaat er een vaststaand definitie voor het woord Sharia en zijn het vaste regels die nooit veranderen, ongeacht tijd, plaats, situatie, etc. Dus gezien het hele context?

Nee, de Sharia past zich zeker aan. En voor zover ik weet, ALS de sharia hier in NL ingevoerd zou worden, kan ik jou zo zwart op wit meegeven dat in NL de doodstraf niet voor voorkomt in de sharia als men uit zijn religie stapt. En weet je waarom? Omdat het niet aan de vele strikte voorwaarden voldoet.

De meeste mensen denken dat er in Arabische landen horde gewapende mensen achter de ex-moslims aan rennen, zodra ze erachter komen dat ze van de islaam zijn afgestapt. Maar zo is de islaam niet. In de islaam wordt aan de doodstraf strenge eisen gesteld. Dat er een hele rechtspraak aan te pas komt. Dat beide partijen gehoord worden. Zodat er een weloverwogen maar vooral rechtvaardige besluit kan worden genomen. Na maanden (of in sommige gevallen zelfs jaren) juridisch getouwtrek kan er worden besloten wat er met diegene gebeurt door iemand die daartoe bevoegd is. (Net als bijv. een opperrechter).
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Freya schreef: En, hoe heb jij dat gedaan? Met de Koran, of die boeken van de islamitische uitgeveren?

En, je schrijft dat er geen dwang is in de godsdienst. Ik vrees, Ashadoe, dat je je op het verkeerde been hebt laten zetten, door die boeken die je hebt gelezen, waar natuurlijk geen verkeerd woord over de Islam instaat, omdat die boeken bedoeld zijn als pure propaganda.

Inderdaad, er is geen dwang om tot de Islam te bekeren. Je wordt dan van harte verwelkomd door je nieuwe "broeders en zusters". Maar, wil je de Islam verlaten, dan vergaat het je anders. Misschien zal dat bij jou meevallen, aangezien je nederlands bent, maar geboren moslims hebben het veel lastiger. Er zijn vele moslims gedood, daarom. Of zitten gevangen in een strafkamp, zie ook de topic over een vrouw in Maleisië. En waarom zit ze daar gevangen? Omdat de sharia, in dit geval wordt toegepast, en de uitvoerende wetgeving, hoewel in de grondwet artikel 11 bestaat in Maleisië, die vrijheid van godsdienst toestaat, besluit men in Maleisië, dat de sharia hier toonaangevend is. Iemand die als moslima werd geboren, mag in dit geval geen Hindu worden, haar kind is afgepakt en haar echtgenoot mag ook het kind en zijn vrouw niet zien. Net zolang totdat ze volgens de autoriteiten weer moslima is geworden, in dat strafkamp. En dan mag ze natuurlijk niet meer terug naar haar Hindu echtgenoot.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... p?t=8616En,
Beste Freya,

Ik ben eerst zelf begonnen met lezen over islam. Dus ook van o.a Nederlandse (vrouwelijke) schrijvers met hun mening over de islam. De koran kreeg ik van mijn ouders, omdat die net als ik, dachten dat het alleen intresse was. Later zou dit veranderen.

Voor mij en ik denk voor vele Nederlandse bekeringen zal het idee van het verlaten van islam niet zo snel in ons opkomen. Ik heb er bewust voor gekozen en vele Nederlanders ook.

Van het geloof afstappen is een zonde. Een grote zonde. Mensen die niet meer in de islam geloven, komen ook in landen voor waar de sharia telt. Maar als je niet in de islamitische wetgeving gelooft, met alle respect, waarom wil je dan nog blijven wonen in een land met een islamitische wetgeving? Het is net wat er tegen over onze allochtonen gezegd wordt; "Als het jullie hier niet bevalt, gaan jullie maar weg."
Deze vergelijkenis is corrupt, maar eigenlijk wel waar. Niemand dwingt jou te gaan wonen in een lland waar een wet geldt, die jij niet erkent, mede omdat je er niet in geloofd.

Het spijt me voor de vrouw uit Maleisie. Inshallah komt het weer goed met haar.
Freya schreef:Mohammed heeft vroeger, als hij begon met oorlog te voeren, tegen de stam die hij ging overvallen gezegd, jullie mogen je bekeren, of anders sterven. Dat noemen veel moslims geen dwang, want er is een keuze tussen de Islam en de dood. Ik vind dat wel dwang.

Wist je trouwens, dat als die stam overwonnen was, het ook vaak zo was, dat ze de eerste drie dagen, niet mochten bekeren tot de Islam? Zo hadden Mohammed en zijn volgelingen, de weg vrij, om die mensen te doden, te verkopen als slaaf en te verkrachten
Als ik dit soort dingen lees over de Profeet Mohammed(vrede zij met hem) geloof ik het in eerste instantie niet. Daarom vraag ik je om de bron van deze bewering. Of ik deze bron ga geloven zie ik dan wel weer.

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Plaats reactie