voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:
ajax schreef:Diegene die 9/11 zijn geen Moslims!!!!!!!
Zucht! Ben jij ook al zo'n geval die gelooft, dat de amerikanen of joden, de daders zijn?

Allah's Apostle said, "When a slave (of Allah) commits illegal sexual intercourse, he is not a believer at the time of committing it; and if he steals, he is not a believer at the time of stealing; and if he drinks an alcoholic drink, when he is not a believer at the time of drinking it; and he is not a believer when he commits a murder." 'Ikrima said: I asked Ibn Abbas, "How is faith taken away from him?" He said, Like this," by clasping his hands and then separating them, and added, "But if he repents, faith returns to him like this," by clasping his hands again.
A proud amazigh!

Monique

Bericht door Monique »

ajax schreef: Allah's Apostle said, "When a slave (of Allah) commits illegal sexual intercourse, he is not a believer at the time of committing it; and if he steals, he is not a believer at the time of stealing; and if he drinks an alcoholic drink, when he is not a believer at the time of drinking it; and he is not a believer when he commits a murder."
Goh...ik ben dus islamitisch aan het lijnen?
Ik ben op dieet voor en na het eten... :roll:

Ik ben dus eigenlijk gewoon een moslima. Behalve op tijden dat ik het niet ben. :roll:
Amorele atheistische nitwit

Roelof

Bericht door Roelof »

ajax schreef:Diegene die 9/11 zijn geen Moslims!!!!!!!
Tuurlijk jochie, ze hebben hun daden zeker in naam van een andere god dan allah gepleegd... :roll:

Ik durf er heel wat om te verwedden dat de bekende kreet de jouw religieuze broeders zo graag gebruiken tijdens hun gewelddadigheden "allah ackbar" meer dan eens gebruikt is op 9/11...

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Als ik mij herinner hoeveel Mohammedanen overal ter wereld (waar ze de baas zijn) de straat op gingen om hun vreugde te uiten over de daden van hun medebroeders van 9/11, dan is de opvatting van Ajax dat ze geen moslims waren, de mening van een enkeling. Miljoenen en miljoenen verkeerden toen in de veronderstelling dat Allah's wil werd uitgevoerd door martelaren.
En de daders worden nog steeds al martelaren vereerd alhoewel hun daad nu wordt toegeschreven aan een Zionistisch komplot. :shock:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Mahalingam schreef:Als ik mij herinner hoeveel Mohammedanen overal ter wereld (waar ze de baas zijn) de straat op gingen om hun vreugde te uiten over de daden van hun medebroeders van 9/11, dan is de opvatting van Ajax dat ze geen moslims waren, de mening van een enkeling. Miljoenen en miljoenen verkeerden toen in de veronderstelling dat Allah's wil werd uitgevoerd door martelaren.
En de daders worden nog steeds al martelaren vereerd alhoewel hun daad nu wordt toegeschreven aan een Zionistisch komplot. :shock:
Nee hoor als je de hadith leest staat er duidelijk bij:Wie moord is geen Moslim op het moment dat hij/zij dat pleegt!
A proud amazigh!

Monique

Bericht door Monique »

ajax schreef: Nee hoor als je de hadith leest staat er duidelijk bij:Wie moord is geen Moslim op het moment dat hij/zij dat pleegt!
Dat gejuich was ook pas toen de moorden al gepleegd waren.
1 minuut na een moord is deze moordenaar dus weer moslim. Toch?

Diegenen die stonden te juichen... waren die op het moment van juichen even geen moslim weer en na het juichen weer wel?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:
ajax schreef: Nee hoor als je de hadith leest staat er duidelijk bij:Wie moord is geen Moslim op het moment dat hij/zij dat pleegt!

Diegenen die stonden te juichen... waren die op het moment van juichen even geen moslim weer en na het juichen weer wel?
Eerst berouw tonen en vergiffenis vragen
A proud amazigh!

Roelof

Bericht door Roelof »

Vreemde tegenstrijdige regels voor een sekte die aanzet tot moord en beweert dat die moordenaars in de ogen van hun denkbeeldige god de hoogste rang hebben:
De (schijn)heilige koran:

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
:roll:

Monique

Bericht door Monique »

ajax schreef:
Monique schreef:

Ok...dus:
moslim slacht iemand = op moment van slachten geen moslim.
moslim zegt: "sorry" en "allah het spijt me" en is weer moslim.

Zoiets?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:
ajax schreef:
Monique schreef: Dat gejuich was ook pas toen de moorden al gepleegd waren.

Ok...dus:

Zoiets?
Je moet echt uit je hart vergiffenis vragen en niet alsof doen want Allah swt kan in je hart kijken of je er echt spijt van hebt
A proud amazigh!

weda
Contacteer:

Bericht door weda »

ajax schreef:
Monique schreef:
ajax schreef: Eerst berouw tonen en vergiffenis vragen
Ok...dus:

Zoiets?
Je moet echt uit je hart vergiffenis vragen en niet alsof doen want Allah swt kan in je hart kijken of je er echt spijt van hebt
en als allah vergeeft, is dat rechtvaardig ten opzichte van het slachtoffer??
leuk: een god vergeeft de ergste misdaad, terwijl het slachtoffer niks krijgt. het blijkt alweer dat allah niet rechtvaardig is, want vergeven en rechtvaadig zijn kan niet.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

en als allah vergeeft, is dat rechtvaardig ten opzichte van het slachtoffer??
leuk: een god vergeeft de ergste misdaad, terwijl het slachtoffer niks krijgt. het blijkt alweer dat allah niet rechtvaardig is, want vergeven en rechtvaadig zijn kan niet.
Als jij weet wat Allah swt aan de slachtoffer geeft of niet dan moet je komen praten zoniet dan moet je gewoon niet praten.
A proud amazigh!

weda
Contacteer:

Bericht door weda »

ik weet waarover ik het heb. jij niet.
vertel: allah is toch rechtvaardig? of niet?

denk dan verder na en trek je conclusie.

stel: allah vergeeft de zonde, wat voor voorbeeld is dat voor anderen? zullen die dan ook iemand vermoorden en oprecht smeken om vergiffenis. moorden doe je bewust, dus een derde persoon kan ook iemand vermoorden en om vergiffenis vragen.
nou, mooie leer hebben jullie. je ziet dus dat het niet deugd.

reageer inhoudelijk, praat geen onzin met mij.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

Ashadoe

Bericht door Ashadoe »

Je moet oprecht spijt hebben van je daad als je Allah om vergevenis vraagt.
Het is niet zo dat als je van plan bent iemand te vermoorden dat je dat doet met de gedachten: "Ik vraag straks wel vergiffenis aan Allah"
Zo werkt het niet.

Dat is net als dat je iemand gaat slaan en denkt; "ik zeg straks wel sorry."

Allah is de Genadevolle en als jij oprecht spijt hebt zal Hij je ook vergeven. Dat Hij je daden vergeeft, betekendt het nog niet dat je daden worden goedgekeurt.
Allah is de Alwetende!

weda
Contacteer:

Bericht door weda »

Ashadoe schreef:Je moet oprecht spijt hebben van je daad als je Allah om vergevenis vraagt.
Het is niet zo dat als je van plan bent iemand te vermoorden dat je dat doet met de gedachten: "Ik vraag straks wel vergiffenis aan Allah"
Zo werkt het niet.

Allah is de Genadevolle en als jij oprecht spijt hebt zal Hij je ook vergeven. Dat Hij je daden vergeeft, betekendt het nog niet dat je daden worden goedgekeurt.
ashadoe,
redeneer als volgt: allah is rechtvaardig t.o.v slachtoffer en dader. allah moet het voorbeeld geven. daarbij hoort dat hij ten alle tijde rechtvaardig is en ook voor een ieder.

stel: je betuigt spijt bij een rechter. de rechter geeft je geen straf. dat is dus een statement naar anderen. oké, betuig spijt en je krijgt geen straf. zo gaat dat niet in een normale rechtstaat, laatstaan bij iets die zich allah noemt.

de eigenschap van allah dat hij rechtvaardig is, moet TEN ALLE TIJDE VOOR EEN IEDER GELDEN.
anders is die allah niet rechtvaardig.

mijn vraag is: stel dat allah een moord zou vergeven, is dat rechtvaardig tegen over het kind dat gedood is en de familie van dat kind?.

juist door deze stomme redenatie, dat allah vergeeft, maakt dat moslims bij honderden mensen vermoorden.

Monique

Bericht door Monique »

ajax schreef: Als jij weet wat Allah swt aan de slachtoffer geeft of niet dan moet je komen praten zoniet dan moet je gewoon niet praten.
Wat geeft allah dan aan het slachtoffer?

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Monique schreef:
ajax schreef: Als jij weet wat Allah swt aan de slachtoffer geeft of niet dan moet je komen praten zoniet dan moet je gewoon niet praten.
Dat weet ik niet maar jij kennelijk wel?
A proud amazigh!

Monique

Bericht door Monique »

ajax schreef:
Monique schreef:
Dat weet ik niet maar jij kennelijk wel?
Allah geeft niets want allah bestaat niet.
Het gaat erom dat jij zegt dat alleen diegenen die wel weten wat allah geeft mogen praten.
Aangezien jij heel wat aflult ga ik ervan uit dat jij weet hoe en wat.

Ashadoe

Bericht door Ashadoe »

weda schreef:
Ashadoe schreef:Je moet oprecht spijt hebben van je daad als je Allah om vergevenis vraagt.
Zo werkt het niet.

ashadoe,
redeneer als volgt: allah is rechtvaardig t.o.v slachtoffer en dader. allah moet het voorbeeld geven. daarbij hoort dat hij ten alle tijde rechtvaardig is en ook voor een ieder.

stel: je betuigt spijt bij een rechter. de rechter geeft je geen straf. dat is dus een statement naar anderen. oké, betuig spijt en je krijgt geen straf. zo gaat dat niet in een normale rechtstaat, laatstaan bij iets die zich allah noemt.

de eigenschap van allah dat hij rechtvaardig is, moet TEN ALLE TIJDE VOOR EEN IEDER GELDEN.
anders is die allah niet rechtvaardig.

mijn vraag is: stel dat allah een moord zou vergeven, is dat rechtvaardig tegen over het kind dat gedood is en de familie van dat kind?.

juist door deze stomme redenatie, dat allah vergeeft, maakt dat moslims bij honderden mensen vermoorden.
Een beetje raar; De rechter geeft je geen straf???
Tuurlijk krijgt een moordenaar straf.
Het liefst levenslang, want dat verdient ie!

Maar als de moordenaar is zijn cel zit en hij smeekt Allah om vergiffenis, dan zal Allah hem, inshallah, vergeven. Maar denk je dan dat hij *poef* weer buiten staat? Nee natuurlijk niet!
Op z'n minst kan hij in zijn cel verder leven als een goed moslim.
Allah is de Alwetende!

Ashadoe

Bericht door Ashadoe »

Monique schreef:
Das simpel; het slachtoffer is dood en wat is er na de dood? De tussenweg hemel of hel. Als het slachtoffer een goed moslim is geweest, gaat hij naar de Hemel, als het een slechte moslim is geweest, gaat hij naar de Hel. Maar het is altijd nog de keuze aan Allah om dat te beslissen, niet ik.

En als het slachtoffer niet dood is gegaan? Dan mag hij/zij wel dankbaar zijn jegens Allah, dat Hij hem/haar heeft laten leven en hem/haar een tweede kans heeft gegeven om zijn/haar leven te beteren.
Allah is de Alwetende!

Dutch

Bericht door Dutch »

Ashadoe, en wat als het slachtoffer geen moslim was ? Wat krijgt die dan van allah ? En wat krijgt de moslimdader dan van allah ?

Alba

Bericht door Alba »

@Ashadoe, ga je ervan uit, dat het voor het slachtoffer nodig is zijn leven te beteren? Hoe zit dat dan met jonge kinderen die slachtoffer zijn van moord of doodgereden worden door automobilisten die, al dan niet dronken, veel te hard rijden? Ik mis opnieuw compassie voor de slachtoffers bij jou, jammer. :cry:

Roelof

Bericht door Roelof »

Net als de meeste dictators heeft allah kennelijk meer op met strijders dan met slachtoffers (zo staat het ook in de koran).

En dat noemen ze een 'vredelievende barmhartige god'... whistling:

Monique

Bericht door Monique »

Ashadoe schreef: En als het slachtoffer niet dood is gegaan? Dan mag hij/zij wel dankbaar zijn jegens Allah, dat Hij hem/haar heeft laten leven en hem/haar een tweede kans heeft gegeven om zijn/haar leven te beteren.
Wanneer het slachtoffer dus dood gaat heeft allah dat gedaan.
Eigenlijk is het dus allah die iemand vermoord en gebruikt daar een ander voor.
Deze redenering volgend kom ik uit op iets heel raars.
Wanneer iemand dus een ander vermoord, heeft deze die moord slechts gepleegd in opdracht van allah. Deze "moordenaar" mag dus helemaal niet gestraft worden en zal naar de hemel gaan, hij heeft immers gedaan wat allah verlangt heeft.

Het slachtoffer zal direct naar de hel gaan omdat deze een uiterst slecht moslim was. Ik denk namelijk niet dat allah iemand zal laten vermoorden die een "goed" moslim is?

Zo, nu is meteen de vraag van Ajax beantwoord: Ja, ik weet wat het slachtoffer krijgt: De HEL.

Nu is ook meteen het "mysterie" van "eigen wil" in islam opgelost: die is er niet. allah regelt alles, er gebeurt alleen wat allah wil.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Alba schreef:@Ashadoe, ga je ervan uit, dat het voor het slachtoffer nodig is zijn leven te beteren? Hoe zit dat dan met jonge kinderen die slachtoffer zijn van moord of doodgereden worden door automobilisten die, al dan niet dronken, veel te hard rijden? Ik mis opnieuw compassie voor de slachtoffers bij jou, jammer. :cry:
Wat bedoel je met jonge kinderen?
A proud amazigh!

Plaats reactie