voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Pilgrim schreef:
Freya schreef:Klopt, staat in http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... iriya.html
Dank je. Maar in welke rubriek van die artikelen kan ik deze vinden als ik het tussen de artikelen probeer te vinden?
Ik lees net jouw vraag Pilgrim, maar ik begrijp het niet. Het staat in dat verhaal, ik citeer anders even:

Gesterkt door de overwinningen op deze zwakkere, niet-strijdende en ongevaarlijke mensen en hun bereidheid om al hun welvaart op te geven om hun levens te sparen, en geleid door een onverzadigbare gulzigheid en machtswellust ging deze door zichzelf benoemde 'boodschapper van God' verder met zijn rooftochten. Ditmaal was een joodse stam buiten Medina, Bani al-Mustaliq, aan de beurt. De bekendste biograaf van Mohammed, Bukhari, verhaalt als volgt over de aanval op Bani-al-Mustaliq: Bukhari, deel 3, boek, 46, nummer 717:

Verteld door Ibn Aun:
"Ik schreef een brief aan Nafi en Nafi antwoordde dat de profeet plotseling Bani-Mustaliq had aangevallen zonder enige waarschuwing, terwijl ze argeloos het vee lieten drinken uit de poelen. De krijgers werden vermoord en hun vrouwen en kinderen gevangengenomen. Op die dag kreeg de profeet Juwairiya in handen. Nafi zei dat Ibn Umar - die in het bewuste leger van Mohammed diende - hem dit verhaal had verteld."

Deze zelfde hadith (verhaal over Mohammed) is opgenomen in Sahih Muslim Boek 019, nummer 4292, hetgeen de authenticiteit van dit verhaal garandeert. Mohammed kneedde zijn religie naar voorbeeld van het joodse geloof en had hoge verwachtingen dat de joden de eersten zouden zijn om zijn nieuwe religie te omarmen. De joden bleken echter tot woede van Mohammed zijn 'openbaringen' af te wijzen en dat heeft Mohammed de joden nooit vergeven.

Moslimstrijders hebben deze 'goede gewoonte' van Mohammed (Sunnah: voorbeelden door Mohammed gesteld) voortgezet na zijn dood. Als een moslimleger een stad binnentrok was het de eerste drie dagen niemand toegestaan zich tot Islam te bekeren! In deze drie dagen konden de moslims zoveel mensen afslachten als ze wilden, hun eigendommen inpikken, de vrouwen verkrachten en evenals de kinderen tot slaaf maken. Pas als het aantal inwoners van een stad was gedecimeerd en alle vrouwen en kinderen die als slaaf konden fungeren, gevangengenomen waren, begon het schrikbewind van islamisering met de wrede keuze tussen bekering tot Islam of de dood, voor de overwonnen mannen. De joden en christenen echter genoten bescherming tegen betaling van een speciale belasting (Jizyah). Deze hoge belasting moest betaald worden aan de moslims die leefden van het parasiteren op (het werk van) de beschermelingen (dhimmi's). De volgende hadith van Bukhari noemt de oorsprong voor deze praktijk gebaseerd op de waarschuwingen van Mohammed aan de beschermelingen.

Verteld door Juwairiyah bin Qudama At-Tamimi:

We zeiden tegen Umar bin Al-Khattab: "O leider van de gelovigen! Geef ons advies!" Hij zei: "Ik adviseer jullie om je aan Allahs verdragen te houden, aangezien het een verdrag met de profeet is en het betreft de bron van levensonderhoud van onze volgelingen." (Deel 4 Boek 53 Nummer 388) Om het verhaal over Yuwairiyah te vervolgen, verhaalde Aisha - die de profeet vergezelde:

"Toen de profeet - vrede zij met hem - de gevangenen van Banu Almustaliq verdeelde onder de manschappen, viel Barrah in de handen van Thabit ibn Qyas. Ze was getrouwd met haar neef, die gesneuveld was in de veldslag. Ze sprak met Thabit af dat zij hem 9 eenheden goud zou leveren in ruil voor haar vrijheid. Ze was erg mooi. Ze oefende op alle mannen die haar zagen, een sterke aantrekkingskracht uit. Ze kwam naar de profeet om hem te vragen haar te helpen in de kwestie. Zodra ik haar bij de deur van mijn kamer zag, vatte ik antipathie voor haar op, omdat ik wist dat de profeet haar zou zien zoals ik haar zag. Ze kwam binnen en vertelde de profeet wie zij was, de dochter van al-Harith ibn Dhirar, de leider van de stam. U kunt de staat zien waarin ik verkeer, ik ben in handen van Thabit gevallen en met hem een afspraak gemaakt over een losprijs en kom Uw hulp inschakelen." Hij zei: "zou je iets nog beters willen? Ik zal je schuld inlossen en je huwen. Zij ging hiermee akkoord.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Monique schreef:
Ashadoe schreef: Je verdraaid mijn reactie en dat vind ik niet leuk. :mad:
Ik zeg helemaal niet dat iedereen die negatief is over islam afgeslacht moet worden. In tegendeel; ik probeer jullie juist te laten zien dat wij niemand mogen kwaaddoen, als die ons niet kwaaddoen.

Het is niet aan mij om te bepalen wie er gedood moet worden. Dat vind ik een belachelijke vraag!
Ik ga er dus ook niet op in.

mvg,

Ashadoe
Nee, jij zet mijn reactie in een verkeerde context..(helemaal geen context eigenlijk) omdat je je eigen woorden waar ik op reageerde weggehaald hebt.

geeft niet... ik probeer het gewoon nog een keer.
Het ging erover dat mensen die islam niet "aanvallen" niet gedood mogen worden.
Op mij vraag of "negatief commentaar" op islam gezien wordt als "een aanval op islam" .. gaf jij een antwoord waaruit ik opmaakte dat jij dat inderdaad zo vindt.
Wanneer ik het mis heb bied ik mijn verontschuldigingen aan en verzoek je een ondubbelzinnig antwoord te geven. Met duidelijke antwoorden kunnen er geen misverstanden ontstaan.

Dus; wordt "je negatief uiten" over islam gezien als een "aanval"?
Hou hierbij in het achterhoofd dat ik dit vraag gezien het tumult, doodsbedreigingen slachtingen tegen mensen die zich in woord en/of geschrift negatief uitlaten over islam (Theo, Salman Rushdi, Deense cartoons, Geert Wilders, Ayaan etc).
Hebben deze mensen de islam "aangevallen" en mogen daardoor gedood worden?
Een aanval wordt per moslim anders gezien en dat laait ook op tot verwarring. Mohammed B. vond dat Theo van Gogh dood moest, omdat deze zich negatief uitte over islam. En zo was er een heel groepje eromheen die dat ook vond.
Dit betekend niet dat de hele moslimgemeenschap het hiermee eens is.

Salman Rushdi, Geert Wilders en Ayaan worden door dit soort mensen als Mohammed B. bedreigd met de dood.
Andere moslims keuren wat ze doen af, maar je zult niet van ze horen dat ze dood moeten. Ik mag Wilders zelf niet en ik ben het niet met Ayaan eens, maar denk je dat ik nu plannen zit te smeden voor hun graf?
Natuurlijk niet! Die mensen hebben nou eenmaal een mening en wie ben ik om hen te veranderen? Dat kan ik niet.

Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Allah is de Alwetende!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Man, man, jij had diplomaat moeten worden Ashadoe !!!!
En dan je besluit : alles draait om de intentie.... wat een giller !!!

Moeten we dat begrijpen als : als de intentie om een kritikaster van de islam te doden goed is, is dat doden gerechtvaardigd ...of wat ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit betekend niet dat de hele moslimgemeenschap het hiermee eens is.
Kan jij mij één officiele Moslimorganisatie noemen die de moord op Theo Van Gogh heeft afgekeurd?
Andere moslims keuren wat ze doen af, maar je zult niet van ze horen dat ze dood moeten.
Kan jij mij één oficiele Moslimorganisatie noemen die dit afkeuren uitspreekt?
Weer een ander zegt; Ja.
Betekent jouw 'neen' onder Moslims misschien dit 'ja'
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ashadoe schreef: Een aanval wordt per moslim anders gezien en dat laait ook op tot verwarring. Mohammed B. vond dat Theo van Gogh dood moest, omdat deze zich negatief uitte over islam. En zo was er een heel groepje eromheen die dat ook vond.
Dit betekend niet dat de hele moslimgemeenschap het hiermee eens is.

Salman Rushdi, Geert Wilders en Ayaan worden door dit soort mensen als Mohammed B. bedreigd met de dood.
Andere moslims keuren wat ze doen af, maar je zult niet van ze horen dat ze dood moeten. Ik mag Wilders zelf niet en ik ben het niet met Ayaan eens, maar denk je dat ik nu plannen zit te smeden voor hun graf?
Natuurlijk niet! Die mensen hebben nou eenmaal een mening en wie ben ik om hen te veranderen? Dat kan ik niet.

Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Ashadoe, volgens mij heb je de vraag niet goed begrepen of ik heb hem verkeerd gesteld.
De vraag is: "is "negatief uitlaten" een "aanval" in islam?

Het ging over je stelling dat mensen die islam niet aanvallen, niet gedood mogen worden.
Ik ben dus op zoek naar een definitie/voorbeeld van "aanvallen" zoals in islam gehanteerd wordt.
Ik heb het niet over geschiften als mohammed b en co maar over b.v. khomeini die een fatwa uitsprak over Salman Rushdi. Khomeini is niet "zomaar" een geschifte. Hij was toch een "geleerde"?

Dus: wat is precies een "aanval op islam" zoals vermeld in de koran?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ashadoe schreef: Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Beste Ashadoe,

De Koran zegt "dit is een boek van perfecte leiding".
De Koran belooft aan "gelovige moslims dat ze geleid worden door God".

Ik zeg: daar komt blijkbaar niet veel van in huis, als je ziet hoe gelovigen over zo'n overduidelijke dingen als "mag je een mens doden om z'n mening?" zo'n sterk uiteenlopende visie hebben.

Toont dit geen gebrek aan goddelijke leiding?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Ketter schreef:
Ashadoe schreef: Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Beste Ashadoe,

De Koran zegt "dit is een boek van perfecte leiding".
De Koran belooft aan "gelovige moslims dat ze geleid worden door God".

Ik zeg: daar komt blijkbaar niet veel van in huis, als je ziet hoe gelovigen over zo'n overduidelijke dingen als "mag je een mens doden om z'n mening?" zo'n sterk uiteenlopende visie hebben.

Toont dit geen gebrek aan goddelijke leiding?

mvg,
Ketter
Beste Ketter,

Nee, want hoe je het ook bekijkt, Allah zal er altijd voor ons zijn. Hij gaf ons de Heilige Koran en die moeten/willen wij leren (te) begrijpen, net zoals de Hadith.

Dat we zo sterk verschillen van mening dat is nou eenmaal hoe de mens in elkaar zit.

mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ashadou,

reageer als je zo vrij wil zijn op de post van monique.
zij doet zo d'r best en maar blijven wachten om een simpele vraag :shock:.

kom op joh.
laat zien dat jij je geloof beter kunt uitleggen dan vele andere :wink:

mvg nadia
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ashadoe schreef:
Ketter schreef:
Ashadoe schreef: Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Beste Ashadoe,

De Koran zegt "dit is een boek van perfecte leiding".
De Koran belooft aan "gelovige moslims dat ze geleid worden door God".

Ik zeg: daar komt blijkbaar niet veel van in huis, als je ziet hoe gelovigen over zo'n overduidelijke dingen als "mag je een mens doden om z'n mening?" zo'n sterk uiteenlopende visie hebben.

Toont dit geen gebrek aan goddelijke leiding?

mvg,
Ketter
Beste Ketter,

Nee, want hoe je het ook bekijkt, Allah zal er altijd voor ons zijn. Hij gaf ons de Heilige Koran en die moeten/willen wij leren (te) begrijpen, net zoals de Hadith.

Dat we zo sterk verschillen van mening dat is nou eenmaal hoe de mens in elkaar zit.

mvg,

Ashadoe
Beste Ashadoe,

De Islam en de Koran moet een duidelijk teken zijn, niet? Onbetwistbaar en duidelijk. Uiteindelijk bedreigt dat boek ons met onmenselijke en eeuwige marteling - hoe jullie dit normaal kunnen blijven vinden, is zorgwekkend, hoor, dat is toch een duidelijk bewijs hoe fout Islam is?

Wel, een duidelijk teken is resultaat en hoe je het ook draait en keert, streng Islamtische landen als Afghanistan, Iran en Saoudi Arabië kunnen een veel minder goed rapport van mensenrechten voorleggen als het seculiere Europa. Ook het niet-seculiere democratische Amerika kan een veel minder goed rapport voorleggen dan Europa.

Is het niet duidelijk? Er is geen goddelijke leiding, waarschijnlijk omdat er geen god is. Spijtig, maar zo is het.

Kortom, de Koran heeft geen enkele verantwoording om ons met de hel te bedreigen: er is iets veel beter: mensenrechten. Dat werkt gewoon. OK, niet helemaal en overal worden die door democratieën juist toegepast, maar ik claim geen goddelijke leiding, jullie wel. Alle bewijslast ligt bij jullie.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Freya schreef:Klopt, staat in http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... iriya.html
Dank je. Maar in welke rubriek van die artikelen kan ik deze vinden als ik het tussen de artikelen probeer te vinden?
Ik lees net jouw vraag Pilgrim, maar ik begrijp het niet. Het staat in dat verhaal, ik citeer anders even....
Ik bedoelde gewoon dat ik het artikel van Juwairiyah niet terug kon vinden in de rubriek 'artikelen'.

http://www.dutch.faithfreedom.org/artikelen/

Ik heb het daarom maar apart onder mijn 'favorieten' opgeslagen.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Voel je niet beledigd dat ik dit even kwijt wil:

Ik vind sommige van jullie wel erg zwart-wit;
Als het niet goed is, dan is het slecht.

Kom op zeg, er zijn meer kleuren! (en mogelijkheden)

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Kom op zeg, er zijn meer kleuren!
Het gaat niet om meer kleuren.
De kleur van de droom komt heel zelden overeen met kleur van de realiteit.

De kwestie is waar je op wil bouwen. Mythe of observatie.

Observatie vraagt vrijheid.
Alhoewel sommige vrijheden niet duidelijk uit te drukken zijn, altijd mistig geformuleerd zullen blijven.
Alhoewel sommigen de verantwoordelijkheid die met die vrijheid gepaard gaan niet kunnen nemen.

Een maatschapij onderdompelen in mythe laat de observatie los, dit leidt naar een totalitarisme met strenge regels, anders kan deze maatschappij niet overleven. De enige vrijheid die overblijft is in de droom. Na een tijd worden ook deze dromen arm. Totalitarisme maakt dat iedereen hetelfde gaat dromen.

Observatie leidt naar een kunst, op de menselijke persoon gebaseerd, getoetst aan de omliggende wereld en terug. De mens wordt schoonheidsideaal.

Mythe leidt naar een geometrisch abstractisme, waar het resultaat afhankelijk is van het nauwgezet volgen van regels. Naar blinde schilders, die worden geprezen ze omdat ondanks hun blindheid, via het automatisme van de regels hun droombeeld nog naar buiten kunnen brengen. De menseljke afbeelding wordt vermeden.

Maar:

Heeft de kleur van een blinde kunstenaar nog enige affiniteit met de kleur van de realiteit?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

BFA schreef:
Kom op zeg, er zijn meer kleuren!
Het gaat niet om meer kleuren.
De kleur van de droom komt heel zelden overeen met kleur van de realiteit.
je begrijpt heus wel wat ik bedoel BFA!

mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

je begrijpt heus wel wat ik bedoel BFA!
ALs je een realiteit wil die dezelfde kleur heeft als je droom, vergeet niet dat er een kant en klare opossingen is: De Islamterritoria.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

nadia schreef:ashadou,

reageer als je zo vrij wil zijn op de post van monique.
zij doet zo d'r best en maar blijven wachten om een simpele vraag :shock:.

kom op joh.
laat zien dat jij je geloof beter kunt uitleggen dan vele andere :wink:

mvg nadia
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Monique schreef: Ashadoe, volgens mij heb je de vraag niet goed begrepen of ik heb hem verkeerd gesteld.
De vraag is: "is "negatief uitlaten" een "aanval" in islam?

Het ging over je stelling dat mensen die islam niet aanvallen, niet gedood mogen worden.
Ik ben dus op zoek naar een definitie/voorbeeld van "aanvallen" zoals in islam gehanteerd wordt.
Ik heb het niet over geschiften als mohammed b en co maar over b.v. khomeini die een fatwa uitsprak over Salman Rushdi. Khomeini is niet "zomaar" een geschifte. Hij was toch een "geleerde"?

Dus: wat is precies een "aanval op islam" zoals vermeld in de koran?

Voorzover ik weet was Khomeini een geestelijke.
Ik weet eerlijk gezegd niks over de uitspraak van Khomeini en Salman Rushdi.Maar even terug naar je vraag;

Je vraagt mij om een antwoordt. Voordat ik het antwoord geef wil ik even duidelijk maken dat dit antwoordt niet iets te maken hebben met het antwoord van de moslimgemeenschap maar gewoon het antwoord van mijzelf is; dus hoe ik erover denk. (Jullie hebben volgens mij de -als-één-moslim-het-zegt-hebben-ze-het-allemaal-gezegd- neiging)

Ik als net bekeerde moslim heb nog weinig kennis uit de koran, maar wat ik interpeteer is dat je negatief uitten over de islam, niet een rede is om iemand te doden. Als er iemand naar mij toekomt en zegt: "Hé islam is de stomste religie op aarde en die Mohammed was een gestoorde gek!" Denk je dat ik dan me mes pak en hem/haar eens de keel doorsnij?
Natuurlijk niet!

Een aanval denk ik is iets anders; Iemand komt naar me toe en begint me in elkaar te rossen, omdat ik moslim ben, dan mag ik me verdedigen. Zo simpel is dat.
Allah is de Alwetende!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ashadoe schreef: Ik als net bekeerde moslim heb nog weinig kennis uit de koran, maar wat ik interpeteer is dat je negatief uitten over de islam, niet een rede is om iemand te doden. Als er iemand naar mij toekomt en zegt: "Hé islam is de stomste religie op aarde en die Mohammed was een gestoorde gek!" Denk je dat ik dan me mes pak en hem/haar eens de keel doorsnij?
Natuurlijk niet!
Waarom zou je dat willen? Het is toch waar?
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Dutch schreef:
Je vraagt mij of mensen die negatief spreken over de islam gedood mogen worden.
Ik zeg; Nee.
Weer een ander zegt; Ja.
Voor mij draait alles om intentie, dus ook het uitte van je mening.
Man, man, jij had diplomaat moeten worden Ashadoe !!!!
En dan je besluit : alles draait om de intentie.... wat een giller !!!

Moeten we dat begrijpen als : als de intentie om een kritikaster van de islam te doden goed is, is dat doden gerechtvaardigd ...of wat ?
We hebben het hier over negatief spreken over de islaam, Dutch.
Als jij je mening geeft over de islaam met de intentie om alleen je mening te geven, dan is er niks aan de hand.
Als jij je mening geeft over de islaam met de intentie om de islaam te beledigen en om olie op het vuur te gooien, dan weet je dat er heisa van komt.

mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

BFA schreef:
Dit betekend niet dat de hele moslimgemeenschap het hiermee eens is.
Kan jij mij één officiele Moslimorganisatie noemen die de moord op Theo Van Gogh heeft afgekeurd?
Andere moslims keuren wat ze doen af, maar je zult niet van ze horen dat ze dood moeten.
Kan jij mij één oficiele Moslimorganisatie noemen die dit afkeuren uitspreekt?
Weer een ander zegt; Ja.
Betekent jouw 'neen' onder Moslims misschien dit 'ja'
Als ik het heb over de moslimgemeenschap,dan heb ik het niet over moslimorgantisaties. Als je spreekt over de moslimgemeenschap, dan heb ik het over alle moslims in de hele wereld. Ik kan onmogelijk namens alle moslims in de wereld spreken.
Allah is de Alwetende!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ashadoe
We hebben het hier over negatief spreken over de islaam, Dutch.
Als jij je mening geeft over de islaam met de intentie om alleen je mening te geven, dan is er niks aan de hand.
Als jij je mening geeft over de islaam met de intentie om de islaam te beledigen en om olie op het vuur te gooien, dan weet je dat er heisa van komt.
Maar Ashadoe, als ik mijn mening geef over de islam, dan is dat ook onvermijdelijk beledigend en olie op het vuur, aangezien daar sowieso heisa van komt...want ik kan niets goeds over de islam zeggen.
Voorbeeld : de cartoonisten die cartoons van de profeet tekenden gaven via hun tekening hun mening over de islam, kijk maar wat dat tot gevolg had...
Ander voorbeeld : Ehsan Jami is ex-moslim en zegt wat hij denkt over de islam, de jongen dient constant beschermd te worden...
Nog een ander voorbeeld : als morgen de moslims rondom mij weten dat ik Dutch FFI oprichtte, dan is mijn leven niet meer veilig...

Jij bent duidelijk "binnengehaald" in de islam via de suikerversie daarvan. Je hebt nog veel te leren over de religie/sekte waarin jij je begaf !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ashadoe schreef:Een aanval denk ik is iets anders; Iemand komt naar me toe en begint me in elkaar te rossen, omdat ik moslim ben, dan mag ik me verdedigen. Zo simpel is dat.
Beste Ashadoe, het gaat er niet om wat JIJ persoonlijk denkt wat een "aanval op islam" is. Het gaat erom wat Allah vindt dat een "aanval op islam" is. Immers, allah heeft het in de koran gezet.
De koran is het letterlijke woord van allah.
Ik kan mij niet voorstellen dat allah gezegd heeft dat een "aanval op islam" met de dood bevochten mag worden ZONDER daarbij te verklaren wat dan wel onder een "aanval op islam" inhoudt.

Het is toch niet zo dat allah een "duidelijk boek" heeft gestuurd en dat dan iedere moslim maar moet raden en voor zichzelf moet uitmaken wat nu eigenlijk de bedoeling is? Wanneer dat zo is is dat boek kennelijk helemaal niet zo "duidelijk"?

Moslims moeten allah in alles heel gehoorzaam volgen.
Wanneer je als moslim niet weet wat een "aanval op islam" is in de ogen van allah.... hoe kun je dan allah volgen???????

Het gaat mij dus om de definitie van "aanval op islam" zoals die door allah bevolen is.
Amorele atheistische nitwit
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Dutch schreef:Ashadoe
We hebben het hier over negatief spreken over de islaam, Dutch.
Als jij je mening geeft over de islaam met de intentie om alleen je mening te geven, dan is er niks aan de hand.
Als jij je mening geeft over de islaam met de intentie om de islaam te beledigen en om olie op het vuur te gooien, dan weet je dat er heisa van komt.
Maar Ashadoe, als ik mijn mening geef over de islam, dan is dat ook onvermijdelijk beledigend en olie op het vuur, aangezien daar sowieso heisa van komt...want ik kan niets goeds over de islam zeggen.
Voorbeeld : de cartoonisten die cartoons van de profeet tekenden gaven via hun tekening hun mening over de islam, kijk maar wat dat tot gevolg had...
Ander voorbeeld : Ehsan Jami is ex-moslim en zegt wat hij denkt over de islam, de jongen dient constant beschermd te worden...
Nog een ander voorbeeld : als morgen de moslims rondom mij weten dat ik Dutch FFI oprichtte, dan is mijn leven niet meer veilig...

Jij bent duidelijk "binnengehaald" in de islam via de suikerversie daarvan. Je hebt nog veel te leren over de religie/sekte waarin jij je begaf !
Beste Dutch,

Als jij op een rustige en gewone manier je mening geeft over de islam, zullen ze je heus niet achterna zitten met zwaarden ofzo. Als het goede moslims zijn, zullen ze openstaan voor je mening en gewoon met jou in discussie gaan.

De Deense cartoons waren gewoon een domme fout. Die Deense cartoonisten beeldde Mohammed(vzmh) af en dat is ten strengste verboden is islam. Ik keurde het ook af en ik snapte de reacties van de moslims wel, maar dat hele ambassades werden bestormd ging mij te ver.

Dat de jongen van de islam is afgestapt vindt ik geheel zijn keuze. Ik weet dat de islam voor mij de waarheid is, dat hij dat niet vindt, dat is zijn keuze. Het spijt me dat hij zijn leven niet meer zeker is.

En ach, Dutch, dat jij de oprichter bent van Dutch FFI; iedereen weet dat het een anti-islam site is. Het is goed voor de mensen die een hekel hebben aan islam, hier hun ei kwijt kunnen en met moslims in discussie kunnen gaan om zo missschien hun beeld te vergroten. Als jij gewoon aan de moslims in je omgeving uitlegt (als ze je ernaar vragen) waarom je het hebt opgericht, want daar zul je wel een rede voor hebben, dan vindt ik dat ze daar op een normale manier mee om moeten gaan. Doen ze dat niet, dan vindt ik dat spijtig. Ze zijn het immers niet verplicht het met jou eens te zijn.

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Monique schreef:
Ashadoe schreef:Een aanval denk ik is iets anders; Iemand komt naar me toe en begint me in elkaar te rossen, omdat ik moslim ben, dan mag ik me verdedigen. Zo simpel is dat.
Beste Ashadoe, het gaat er niet om wat JIJ persoonlijk denkt wat een "aanval op islam" is. Het gaat erom wat Allah vindt dat een "aanval op islam" is. Immers, allah heeft het in de koran gezet.
De koran is het letterlijke woord van allah.
Ik kan mij niet voorstellen dat allah gezegd heeft dat een "aanval op islam" met de dood bevochten mag worden ZONDER daarbij te verklaren wat dan wel onder een "aanval op islam" inhoudt.

Het is toch niet zo dat allah een "duidelijk boek" heeft gestuurd en dat dan iedere moslim maar moet raden en voor zichzelf moet uitmaken wat nu eigenlijk de bedoeling is? Wanneer dat zo is is dat boek kennelijk helemaal niet zo "duidelijk"?

Moslims moeten allah in alles heel gehoorzaam volgen.
Wanneer je als moslim niet weet wat een "aanval op islam" is in de ogen van allah.... hoe kun je dan allah volgen???????

Het gaat mij dus om de definitie van "aanval op islam" zoals die door allah bevolen is.
Beste Monique,

Het spijt me dat ik je geen antwoord kan geven. Ik heb mijn best gedaan. Ik wil het nog best voor je navragen als ik mijn vrienden maandag op school zie, maar als je nu gelijk een duidelijk antwoord wilt hebben, zul je dat aan een moslim moeten vragen met meer ervaring op het gebied van korankennis.

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ashadoe schreef:Beste Monique,

Het spijt me dat ik je geen antwoord kan geven. Ik heb mijn best gedaan. Ik wil het nog best voor je navragen als ik mijn vrienden maandag op school zie, maar als je nu gelijk een duidelijk antwoord wilt hebben, zul je dat aan een moslim moeten vragen met meer ervaring op het gebied van korankennis.

Mvg,

Ashadoe
Graag Ashadoe, vraag dat maar.
Ik ben namelijk werkelijk heel erg benieuwd hoe iemand moslim kan zijn zonder te weten wat er van een moslim verwacht wordt.
Ik kan me niets voorstellen bij je onderwerpen aan een "god" en geacht worden alle regeltjes te volgen...zonder te weten wat die regeltjes zijn en/of zonder te weten wat er mee bedoeld wordt.

Ik vraag me dus ook af hoe jij "moslim" kunt zijn en je onderwerpen aan iets waarvan je niet weet wat er van je verwacht wordt?
Amorele atheistische nitwit
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Monique schreef:
Ashadoe schreef:Beste Monique,

Het spijt me dat ik je geen antwoord kan geven. Ik heb mijn best gedaan. Ik wil het nog best voor je navragen als ik mijn vrienden maandag op school zie, maar als je nu gelijk een duidelijk antwoord wilt hebben, zul je dat aan een moslim moeten vragen met meer ervaring op het gebied van korankennis.

Mvg,

Ashadoe
Graag Ashadoe, vraag dat maar.
Ik ben namelijk werkelijk heel erg benieuwd hoe iemand moslim kan zijn zonder te weten wat er van een moslim verwacht wordt.
Ik kan me niets voorstellen bij je onderwerpen aan een "god" en geacht worden alle regeltjes te volgen...zonder te weten wat die regeltjes zijn en/of zonder te weten wat er mee bedoeld wordt.

Ik vraag me dus ook af hoe jij "moslim" kunt zijn en je onderwerpen aan iets waarvan je niet weet wat er van je verwacht wordt?
Beste Monique,

Toen ik moslim werd, was niet mijn eerste vraag of ik ongelovigen nou moest doden of in leven laten.
Als je moslim wordt, wordt er niet van alles van je verwacht. Ze verwachten niet dat je gelijk kunt bidden of de hoofddoek gaat dragen. Dat is onzin. Je moet het stap voor stap doen, en ook alles met je familie delen. En met behulp van vrienden kom je er wel, die leren je van alles bij.
Allah is de Alwetende!
Plaats reactie